abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164036457
Ik snap niet hoe iemand die bekend staat bij de politie als is sympathisant dermate 'vrij' kan zijn om zoiets te doen.

Sorry hoor, maar als je weet dat er ergens een tikkende tijdbom is, zorg je er toch tijdig voor dat dat onschadelijk wordt gemaakt voordat het afgaat.

Opsluiten in een inrichting/cel en laten behandelen. Waarom zijn ze zo laks?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:57:57 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164036528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
Waarom toch steeds die nepbommen meenemen. Ik geloof daar helemaal niets van.
Hoe gaan twee jochies van 19 jaar 3 of meer personen in bedwang houden? Met messen alleen lukt dat niet, toch niet als er stoelen of andere voorwerpen aanwezig zijn om je mee te verdedigen. Dreigen met een bom daarentegen...
are we infinite or am I alone
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:05:34 #178
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164036666
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tien maand voorarrest? Dus hij zat wel nog op een veroordeling te wachten?
Ik neem aan van wel, als men tenminste voldoende bewijs had. Turkije bezoeken is niet verboden; ze worden meestal uitgezet omdat ze zich in het grensgebied bevonden, maar dat is op zich nog geen bewijs dat ze bij IS wilden aansluiten.
are we infinite or am I alone
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:16:23 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164036899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:10 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm. Algerijns petje.... dat kan nog wel's een heel andere wending geven, qua achtergrond.... gezien dat Algerije ooit een Franse Kolonie was en de fransen dat maar heel moielijk konden afstaan. Destijds rond 1960 kostte die Algerijnse oorlog tussen de 350.000 en 1.500.000 Algerijnen het leven, tegenover slechts een kleine 20.000 fransen.. Een beetje als onze zwarte bladzijde van ca 1950 van de poliitie-acties in Indo-china...

Mja, ik denk dat dit voor de meesten niet te snappen is wat zich daar toen voor (smerige) zaken hebben afgespeeld en iemand in frankrijk zich niet zo heel frans zal voelen. Kan mij voorstellen dat die jongen in een dergelijk leefmilieu niet heel veel op zal hebben met het mooie nationale Frankrijk van Hollande.

Iemand (ooit) La Haine gezien (hoort eigenlijk bij je opvoeding) waarin glashelder wordt waarom er van die idiote problemen zijn in la France.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:18:58 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164036941
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmm. Algerijns petje.... dat kan nog wel's een heel andere wending geven, qua achtergrond.... gezien dat Algerije ooit een Franse Kolonie was en de fransen dat maar heel moielijk konden afstaan. Destijds rond 1960 kostte die Algerijnse oorlog tussen de 350.000 en 1.500.000 Algerijnen het leven, tegenover slechts een kleine 20.000 fransen.. Een beetje als onze zwarte bladzijde van ca 1950 van de poliitie-acties in Indo-china...

Mja, ik denk dat dit voor de meesten niet te snappen is wat zich daar toen voor (smerige) zaken hebben afgespeeld en iemand in frankrijk zich niet zo heel frans zal voelen. Kan mij voorstellen dat die jongen in een dergelijk leefmilieu niet heel veel op zal hebben met het mooie nationale Frankrijk van Hollande.

Iemand (ooit) La Haine gezien (hoort eigenlijk bij je opvoeding) waarin glashelder wordt waarom er van die idiote problemen zijn in la France.
Ga.dan.niet.in.Frankrijk.wonen.

Zucht. Als je een land haat, waarom gaan jij of je ouders er dan wonen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164037007
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oitkierieng? Kienderbaischlag?
pi_164037127
quote:

[..]

Je ziet problemen toch ook niet van te voren ontstaan dus hoe hadden ze toen moeten besluiten om niet naar het beloofde land te verhuizen omdat over dertig of veertig jaar het leven nog steeds kut is? Je zoekt toch de plek op waar jij denkt dat jij en eventueel je gezin een goed leven kan leiden?

En dat iemand volledig doorslaat, dat haten, dat komt niet door één ding. Het is een opeenstapeling. Het is geen toeval dat zoveel geradicaliseerde jongeren uit België en Frankrijk komen, jongeren die opgroeien in een harde wereld en weinig kans op een fatsoenlijke toekomst
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:36:17 #183
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164037132
quote:

[..]

Uiteindelijk gaan de meesten dan toch praktisch denken en als je de royale voorzieningen die ze hier hebben afzet tegen het alternatief is de keus ook wel weer snel gemaakt.
U Wot M8
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:42:21 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164037186
quote:
[..]

Tja.... de vrijheid van nu was er niet... zo die er nu is.... Dat gozertje wilde naar Syrië en mocht niet, weet je nog.....

FF opfrissen....de Algerijnen die met de Fransen meestreden moesten wel naar Frankrijk anders zouden ze als verraders worden afgeslacht door hun vrijgestreden mede-Algerijnen.
De Algerijnen die zich vestigden in Frankrijk werden veelal niet bepaald hartelijk ontvangen en leden/lijden een schamel bestaan (Les Harkis).

Wanneer je in een dergelijk milieu opgroeit, voel je je niet betrokken bij Franse waarden en ga je gegarandeerd sympathieën ontwikkelen naar waar je (voor)ouders vandaan kwamen.
Jong van geest mis je natuurlijk het inzicht over de wanorde in die woestijnlanden. Anderzijds is de verlokking dat je eindelijk echt iets kunt betekenen natuurlijk niet te versmaden.
Mensen alhier die van de 2e of 3e generatie allochtone achtergrond, zullen zich wel wat kunnen indenken hoe iemand zich onbegrepen voelt. Je zit gevangen. Je mist je roots. Je bent geen Fransman en geen Algerijn.

In Frankrijk wordt die zwarte bladzijde van Algerije maar het liefst verzwegen.

NB: Mijn gedachte komt omhoog vanwege dat trotse (veelzeggende) petje op die foto wat verder niets hoeft te betekenen......wel subtiel genoeg om dingen wat beter te begrijpen. Wat niet betekend dat ik ook maar een greintje sympathie kan opbrengen. Nooit en te nimmer is het gerechtvaardigd een ander jouw vrijheid op te leggen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:45:18 #185
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164037223
quote:

[..]

Als haten je way of life is zit je daar dus goed.
pi_164037256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, als men tenminste voldoende bewijs had. Turkije bezoeken is niet verboden; ze worden meestal uitgezet omdat ze zich in het grensgebied bevonden, maar dat is op zich nog geen bewijs dat ze bij IS wilden aansluiten.
Nee, dat begrijp ik, maar wat extra bewijs is natuurlijk niet heeel moeilijk te verzamelen. Je kan hem in ieder geval al tijdelijk vastzetten ivm zijn valse paspoort (2x).
Maargoed, als ze niks van bewijs zouden hebben, zou hij waarschijnlijk ook niet in voorarrest zitten.
  woensdag 27 juli 2016 @ 01:34:48 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164037745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:30 schreef Odaiba het volgende:
700 synagogen en 1000 moskeeën worden dagelijks beveiligd door Franse veiligsheidstroepen en vervolgens laten ze hun kerken en christelijke gemeenschap over aan bloeddorstige moslim strijders.
Tja, ga's naar frankrijk.. elk gehucht heeft wel een kerkje.. hoe denk je die (pak 'm beet die 50.000) vrij te bezoeken kerken, (en door wie) te gaan beveiligen....?

Het beveiligen van Moskeeën daarentegen is iets eenvoudiger, ook qua aantal en wordt gedaan om andere redenen.
Je wordt als buitenstaander in een Moskee al snel gedetecteerd als niet-moslim.... tenzij je natuurlijk een tijdje heb vertoefd in die contreien. Dan nog is het knap lastig (met de bedoeling een aanslag te plegen) je als niet-moslim je in een Moskee geheel anoniem op te houden. Naast een taalprobleempje, zal je nauwelijks iets weten van Koran en specifieke gebruiken.
Je wordt al heel snel (meestal met goede bedoelingen) subtiel aangesproken.

Een westerse kerk kan je een stuk anoniemer betreden, niemand zal je wat vragen en zijn alle kanshebbers voor een zielsbekering welkom om mee te doen aan de rites..
Ook onze godsdienstvrijheid maakt het moeilijk om iedereen naar de kerk wil, te (willen/gaan) controleren op haar/zijn intenties..

Links of rechts zal je terug moeten naar de oorzaak van geweld.
Wat is de reden dat iemand boos is dat die bereid is anderen af te slachten ?
Harder terugslaan en de schuld op een verkeerde plaats leggen, zal niet helpen.
pi_164037768
quote:
18s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja, ga's naar frankrijk.. elk gehucht heeft wel een kerkje.. hoe denk je die pak 'm beet die 50.000 vrij te bezoeken kerken, (en door wie) te gaan beveiligen....?

Het beveiligen van Moskeen daarentegen is iets eenvoudiger en gedaan om andere redenen.
Je wordt als buitenstaander in een Moskee al snel gedetecteerd als niet-moslim.... tenzij je natuurlijk een tijdje heb vertoefd in die contreien. Dan nog is het knap lastig (met de bedoeling een aanslag te plegen) je als niet-moslim je in een Moskee geheel anoniem op te houden. Naast een taalprobleempje, zal je nauwelijks iets weten van Koran en specifieke gebruiken.
Je wordt al heel snel (meestal met goede bedoelingen) subtiel aangesproken.

Een westerse kerk kan je een stuk anoniemer betreden, niemand zal je wat vragen en zijn alle kanshebbers voor een zielsbekering welkom om mee te doen aan de rites..
Ook onze godsdienstvrijheid maakt het moeilijk om iedereen naar de kerk wil, te (willen/gaan) controleren op haar/zijn intenties..

Links of rechts zal je terug moeten naar de oorzaak van geweld.
Wat is de reden dat iemand boos is dat die bereid is anderen af te slachten ?
Harder terugslaan en de schuld op een verkeerde plaats leggen, zal niet helpen.
Ik ga mn kop er niet over breken. Als ze de boeddhisten maar met rust laten.
  woensdag 27 juli 2016 @ 02:40:02 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164038172
Update, wat ik mij sinds vanochtend al afvroeg.... de volgorde & het waarom van handelen.door de politie.

Vrij vertaald: Omstreeks 9u25 gijzelden 2 mannen, 6 mensen. Eén gijzelaar wist te ontsnappen en waarschuwde het franse AT team. Die probeerden te onderhandelen, deden een interventie wat mislukte. Kort daarna, kwamen 3 gijzelaars naar buiten, achtervolgd door de twee gijzelnemers al "Allah Akbar" roepend en één een pistool had. De twee werden gedood door het AT team.

quote:
Bron: Le figaro
Vers 9h25, deux hommes porteurs d'armes blanches ont surgi dans l'église de Saint-Etienne-du-Rouvray. Ils ont pris en otages six personnes, le prêtre, trois religieuses et un couple de paroissiens. L'une des religieuses est parvenue à prendre la fuite et à donner l'alerte. La brigade d'intervention (BRI) et une brigade anti-criminalité arrivées sur place ont tenté d'entamer une négociation avec les terroristes. Les policiers ont ensuite tenté une incursion, sans succès. Peu après, trois otages - les deux religieuses et une paroissienne - sont sortis de l'église suivis par les deux terroristes criant "Allah Akbar", dont l'un portait une arme de poing. Les deux assaillants ont été tués par la BRI."
Dat verklaart mij iig waarom ze niet de hond er op afstuurden. Het risico dat die de weglopende gijzelaars zou aanvallen is niet denkbeeldig. De BRI schoot idd om te doden omdat gijzelaars (direct) werden belaagd en één van de daders een mes pistool had. De noodlottig verlopen operatie speelde zich in nog geen 3 kwartier af. Consternatie alom dus.

Interessant (wordt voor mij iig) waarom de interventie van de (hoogwaardig getrainde) BRI mislukte en waar die kids het pistool vandaan hadden.....'t'll next time.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 27-07-2016 02:45:46 ]
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2016 @ 04:12:32 #190
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_164038530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs een voorschrift: niet de deur uit zonder nepbom?
Ze hadden waarschijnlijk een brakke internet verbinding waardoor het lastig was een 'fatsoenlijke' handleiding voor het maken van een echte bom te vinden.
Je weet het niet... :N
Het blijft gissen. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 27 juli 2016 @ 04:54:19 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_164038546
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Fucking good point!
Er zouden echt snel alternatieven ontwikkeld moeten worden. Als zou het wat acceleratievermogen kosten van je auto en is het ietsjes duurder: I'm in!
Je beseft dat die mogelijkheden allang bestaan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164039459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind de rol van de 'millenniumgeneratie' (waartoe ik zelf ook behoor) ook erg triest. Steeds minder jongeren maakt het uit wat er gebeurd in de wereld, gaan minder stemmen en durven niet te staan voor de Westerse normen en waarden. Ook durven ze geen stelling te nemen over belangrijke onderwerpen; terwijl er steeds meer gebeurd in de wereld. Het is eens tijd dat er een organisatie/partij komt die deze rechtse jongeren een stem geeft en ervoor zorgt dat ze meer gaan nadenken over dit soort vraagstukken.

Edit: en nee, dat gaat de JOVD niet doen.

Als 'we' jongeren niet meekrijgen dan is onze toekomst sowieso verdoemd.
Het is geen kwestie van "niet durven", het is meer een kwestie van "niet boeien" en ik snap dat ergens ook wel.

Voor veel jongeren geldt: wel meebetalen aan pensioenen waar zij zelf nooit van verwachten te profiteren. Hoge studieschulden. Geen of alleen maar lullige baantjes. Onbetaalbare woningen, dus weer gedwongen terug naar ouders. Wat voor toekomst perspectief denk je dat zij hebben? Velen voelen zich op geen enkele manier nog gebonden aan NL. En zij die dat kunnen (vooral hoogopgeleiden), zullen zodra dat mogelijk is, vertrekken naar het buitenland.

Ook dát is een gevolg van het jarenlange neoliberalisme! Geweldig hè? Stem vooral VVD/CDA/PvdA/D66/GL/CU. Negatief succes gegarandeerd!
pi_164039544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:56 schreef PXY225 het volgende:

[..]

Ik vind het een moeilijke kwestie, want duizend anti-terrorisme-demonstraties wegen niet op tegen één aanslag. Hun moordpartijen hebben een groter impact dan de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap.

*knip

Als je vijanden dan besluiten om toe te slaan in je eigen land, dan ontwrichten ze je land, stukje bij beetje, daar kan geen enkel initiatief tegenop.
Helaas ben ik niet zo onder de indruk van de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap. Hier en daar roept een imam iets of komt er een (bedroevend) klein groepje opdagen, maar het is zonder meer duidelijk, dat e.e.a. niet breed gedragen wordt.

Toen in Frankrijk het boeka-verbod werd ingevoerd daarentegen.....heel het Malieveld stond vol. Het is werkelijk heel bijzonder, zo eensgezind de moslims in NL toen reageerden. Maar ja, dat ging dan om inperking van de islam hè, dan is het opeens wél een homogene groep....
pi_164039579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:02 schreef Physsic het volgende:
Wat een achterlijke debielen in Frankrijk zeg.
Iemand probeert 2x naar Syrië te reizen, zeer waarschijnlijk om zich aan te sluiten bij een terroristische organisatie (die enigszins tegen het westen is, niet geheel onbelangrijk punt).
En dan laat je die persoon gewoon weer lekker naar huis gaan, met enkelband, zonder verplichte opname en behandeling (?) oid en kennelijk zonder voldoende in de gaten te houden waar hij mee bezig is. :r

*knip
En wtf doen de familie? WAAR ZIJN DE OUDERS? Nee, die weten natuurlijk weer helemaal nérgens van.....
  woensdag 27 juli 2016 @ 09:27:01 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_164039583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:23 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Helaas ben ik niet zo onder de indruk van de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap. Hier en daar roept een imam iets of komt er een (bedroevend) klein groepje opdagen, maar het is zonder meer duidelijk, dat e.e.a. niet breed gedragen wordt.

Toen in Frankrijk het boeka-verbod werd ingevoerd daarentegen.....heel het Malieveld stond vol. Het is werkelijk heel bijzonder, zo eensgezind de moslims in NL toen reageerden. Maar ja, dat ging dan om inperking van de islam hè, dan is het opeens wél een homogene groep....
Sowieso nogal opmerkelijk dat men in Nederland gaat demonstreren over een wet die in Frankrijk wordt aangenomen. Maar goed, het is nogal simpel volk, dat is intussen wel duidelijk.
pi_164039739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso nogal opmerkelijk dat men in Nederland gaat demonstreren over een wet die in Frankrijk wordt aangenomen. Maar goed, het is nogal simpel volk, dat is intussen wel duidelijk.
Ja, dat vond ik destijds ook al zo opvallend.
pi_164039811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:30 schreef Odaiba het volgende:
700 synagogen en 1000 moskeeën worden dagelijks beveiligd door Franse veiligsheidstroepen en vervolgens laten ze hun kerken en christelijke gemeenschap over aan bloeddorstige moslim strijders.
Idd, heel ergerlijk, weer een voorbeeld van de weg-met-ons-mentaliteit
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:16:08 #198
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164040158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:26 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

En wtf doen de familie? WAAR ZIJN DE OUDERS? Nee, die weten natuurlijk weer helemaal nérgens van.....
De suggestie wekken dat ze wél ergens van af zouden weten vind ik ergerlijk. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:18:14 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164040180
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Idd, in die kringen bemoeien ouders zich standaard zelden met de opvoeding van hun kroost, dat weet iedereen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164040193
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nadat zoonlief TWEE KEER in Turkije is opgepakt met een vals identiteitsbewijs, in voorarrest heeft gezeten EN een enkelband om had?

Leg mij eens uit hoe het in godsnaam mogelijk is om NIET te weten dat zoonlief niet helemaal lekker in de bovenkamer is en zéér nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. Doe je best!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')