Hoe gaan twee jochies van 19 jaar 3 of meer personen in bedwang houden? Met messen alleen lukt dat niet, toch niet als er stoelen of andere voorwerpen aanwezig zijn om je mee te verdedigen. Dreigen met een bom daarentegen...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
Waarom toch steeds die nepbommen meenemen. Ik geloof daar helemaal niets van.
Ik neem aan van wel, als men tenminste voldoende bewijs had. Turkije bezoeken is niet verboden; ze worden meestal uitgezet omdat ze zich in het grensgebied bevonden, maar dat is op zich nog geen bewijs dat ze bij IS wilden aansluiten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
Tien maand voorarrest? Dus hij zat wel nog op een veroordeling te wachten?
Hmmm. Algerijns petje.... dat kan nog wel's een heel andere wending geven, qua achtergrond.... gezien dat Algerije ooit een Franse Kolonie was en de fransen dat maar heel moielijk konden afstaan. Destijds rond 1960 kostte die Algerijnse oorlog tussen de 350.000 en 1.500.000 Algerijnen het leven, tegenover slechts een kleine 20.000 fransen.. Een beetje als onze zwarte bladzijde van ca 1950 van de poliitie-acties in Indo-china...quote:
Ga.dan.niet.in.Frankrijk.wonen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm. Algerijns petje.... dat kan nog wel's een heel andere wending geven, qua achtergrond.... gezien dat Algerije ooit een Franse Kolonie was en de fransen dat maar heel moielijk konden afstaan. Destijds rond 1960 kostte die Algerijnse oorlog tussen de 350.000 en 1.500.000 Algerijnen het leven, tegenover slechts een kleine 20.000 fransen.. Een beetje als onze zwarte bladzijde van ca 1950 van de poliitie-acties in Indo-china...
Mja, ik denk dat dit voor de meesten niet te snappen is wat zich daar toen voor (smerige) zaken hebben afgespeeld en iemand in frankrijk zich niet zo heel frans zal voelen. Kan mij voorstellen dat die jongen in een dergelijk leefmilieu niet heel veel op zal hebben met het mooie nationale Frankrijk van Hollande.
Iemand (ooit) La Haine gezien (hoort eigenlijk bij je opvoeding) waarin glashelder wordt waarom er van die idiote problemen zijn in la France.
Oitkierieng? Kienderbaischlag?quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga.dan.niet.in.Frankrijk.wonen.
Zucht. Als je een land haat, waarom gaan jij of je ouders er dan wonen?
Je ziet problemen toch ook niet van te voren ontstaan dus hoe hadden ze toen moeten besluiten om niet naar het beloofde land te verhuizen omdat over dertig of veertig jaar het leven nog steeds kut is? Je zoekt toch de plek op waar jij denkt dat jij en eventueel je gezin een goed leven kan leiden?quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaan de meesten dan toch praktisch denken en als je de royale voorzieningen die ze hier hebben afzet tegen het alternatief is de keus ook wel weer snel gemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja.... de vrijheid van nu was er niet... zo die er nu is.... Dat gozertje wilde naar Syrië en mocht niet, weet je nog.....quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als haten je way of life is zit je daar dus goed.quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik, maar wat extra bewijs is natuurlijk niet heeel moeilijk te verzamelen. Je kan hem in ieder geval al tijdelijk vastzetten ivm zijn valse paspoort (2x).quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, als men tenminste voldoende bewijs had. Turkije bezoeken is niet verboden; ze worden meestal uitgezet omdat ze zich in het grensgebied bevonden, maar dat is op zich nog geen bewijs dat ze bij IS wilden aansluiten.
Tja, ga's naar frankrijk.. elk gehucht heeft wel een kerkje.. hoe denk je die (pak 'm beet die 50.000) vrij te bezoeken kerken, (en door wie) te gaan beveiligen....?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:30 schreef Odaiba het volgende:
700 synagogen en 1000 moskeeën worden dagelijks beveiligd door Franse veiligsheidstroepen en vervolgens laten ze hun kerken en christelijke gemeenschap over aan bloeddorstige moslim strijders.
Ik ga mn kop er niet over breken. Als ze de boeddhisten maar met rust laten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 01:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, ga's naar frankrijk.. elk gehucht heeft wel een kerkje.. hoe denk je die pak 'm beet die 50.000 vrij te bezoeken kerken, (en door wie) te gaan beveiligen....?
Het beveiligen van Moskeen daarentegen is iets eenvoudiger en gedaan om andere redenen.
Je wordt als buitenstaander in een Moskee al snel gedetecteerd als niet-moslim.... tenzij je natuurlijk een tijdje heb vertoefd in die contreien. Dan nog is het knap lastig (met de bedoeling een aanslag te plegen) je als niet-moslim je in een Moskee geheel anoniem op te houden. Naast een taalprobleempje, zal je nauwelijks iets weten van Koran en specifieke gebruiken.
Je wordt al heel snel (meestal met goede bedoelingen) subtiel aangesproken.
Een westerse kerk kan je een stuk anoniemer betreden, niemand zal je wat vragen en zijn alle kanshebbers voor een zielsbekering welkom om mee te doen aan de rites..
Ook onze godsdienstvrijheid maakt het moeilijk om iedereen naar de kerk wil, te (willen/gaan) controleren op haar/zijn intenties..
Links of rechts zal je terug moeten naar de oorzaak van geweld.
Wat is de reden dat iemand boos is dat die bereid is anderen af te slachten ?
Harder terugslaan en de schuld op een verkeerde plaats leggen, zal niet helpen.
Dat verklaart mij iig waarom ze niet de hond er op afstuurden. Het risico dat die de weglopende gijzelaars zou aanvallen is niet denkbeeldig. De BRI schoot idd om te doden omdat gijzelaars (direct) werden belaagd en één van de daders een mes pistool had. De noodlottig verlopen operatie speelde zich in nog geen 3 kwartier af. Consternatie alom dus.quote:Bron: Le figaro
Vers 9h25, deux hommes porteurs d'armes blanches ont surgi dans l'église de Saint-Etienne-du-Rouvray. Ils ont pris en otages six personnes, le prêtre, trois religieuses et un couple de paroissiens. L'une des religieuses est parvenue à prendre la fuite et à donner l'alerte. La brigade d'intervention (BRI) et une brigade anti-criminalité arrivées sur place ont tenté d'entamer une négociation avec les terroristes. Les policiers ont ensuite tenté une incursion, sans succès. Peu après, trois otages - les deux religieuses et une paroissienne - sont sortis de l'église suivis par les deux terroristes criant "Allah Akbar", dont l'un portait une arme de poing. Les deux assaillants ont été tués par la BRI."
Ze hadden waarschijnlijk een brakke internet verbinding waardoor het lastig was een 'fatsoenlijke' handleiding voor het maken van een echte bom te vinden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs een voorschrift: niet de deur uit zonder nepbom?
Je beseft dat die mogelijkheden allang bestaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Fucking good point!
Er zouden echt snel alternatieven ontwikkeld moeten worden. Als zou het wat acceleratievermogen kosten van je auto en is het ietsjes duurder: I'm in!
Het is geen kwestie van "niet durven", het is meer een kwestie van "niet boeien" en ik snap dat ergens ook wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind de rol van de 'millenniumgeneratie' (waartoe ik zelf ook behoor) ook erg triest. Steeds minder jongeren maakt het uit wat er gebeurd in de wereld, gaan minder stemmen en durven niet te staan voor de Westerse normen en waarden. Ook durven ze geen stelling te nemen over belangrijke onderwerpen; terwijl er steeds meer gebeurd in de wereld. Het is eens tijd dat er een organisatie/partij komt die deze rechtse jongeren een stem geeft en ervoor zorgt dat ze meer gaan nadenken over dit soort vraagstukken.
Edit: en nee, dat gaat de JOVD niet doen.
Als 'we' jongeren niet meekrijgen dan is onze toekomst sowieso verdoemd.
Helaas ben ik niet zo onder de indruk van de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap. Hier en daar roept een imam iets of komt er een (bedroevend) klein groepje opdagen, maar het is zonder meer duidelijk, dat e.e.a. niet breed gedragen wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:56 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik vind het een moeilijke kwestie, want duizend anti-terrorisme-demonstraties wegen niet op tegen één aanslag. Hun moordpartijen hebben een groter impact dan de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap.
*knip
Als je vijanden dan besluiten om toe te slaan in je eigen land, dan ontwrichten ze je land, stukje bij beetje, daar kan geen enkel initiatief tegenop.
En wtf doen de familie? WAAR ZIJN DE OUDERS? Nee, die weten natuurlijk weer helemaal nérgens van.....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:02 schreef Physsic het volgende:
Wat een achterlijke debielen in Frankrijk zeg.
Iemand probeert 2x naar Syrië te reizen, zeer waarschijnlijk om zich aan te sluiten bij een terroristische organisatie (die enigszins tegen het westen is, niet geheel onbelangrijk punt).
En dan laat je die persoon gewoon weer lekker naar huis gaan, met enkelband, zonder verplichte opname en behandeling (?) oid en kennelijk zonder voldoende in de gaten te houden waar hij mee bezig is.![]()
*knip
Sowieso nogal opmerkelijk dat men in Nederland gaat demonstreren over een wet die in Frankrijk wordt aangenomen. Maar goed, het is nogal simpel volk, dat is intussen wel duidelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:23 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Helaas ben ik niet zo onder de indruk van de initiatieven vanuit de islamitische gemeenschap. Hier en daar roept een imam iets of komt er een (bedroevend) klein groepje opdagen, maar het is zonder meer duidelijk, dat e.e.a. niet breed gedragen wordt.
Toen in Frankrijk het boeka-verbod werd ingevoerd daarentegen.....heel het Malieveld stond vol. Het is werkelijk heel bijzonder, zo eensgezind de moslims in NL toen reageerden. Maar ja, dat ging dan om inperking van de islam hè, dan is het opeens wél een homogene groep....
Ja, dat vond ik destijds ook al zo opvallend.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso nogal opmerkelijk dat men in Nederland gaat demonstreren over een wet die in Frankrijk wordt aangenomen. Maar goed, het is nogal simpel volk, dat is intussen wel duidelijk.
Idd, heel ergerlijk, weer een voorbeeld van de weg-met-ons-mentaliteitquote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:30 schreef Odaiba het volgende:
700 synagogen en 1000 moskeeën worden dagelijks beveiligd door Franse veiligsheidstroepen en vervolgens laten ze hun kerken en christelijke gemeenschap over aan bloeddorstige moslim strijders.
De suggestie wekken dat ze wél ergens van af zouden weten vind ik ergerlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:26 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
En wtf doen de familie? WAAR ZIJN DE OUDERS? Nee, die weten natuurlijk weer helemaal nérgens van.....
Idd, in die kringen bemoeien ouders zich standaard zelden met de opvoeding van hun kroost, dat weet iedereen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De suggestie wekken dat ze wél ergens van af zouden weten vind ik ergerlijk.²
Nadat zoonlief TWEE KEER in Turkije is opgepakt met een vals identiteitsbewijs, in voorarrest heeft gezeten EN een enkelband om had?quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De suggestie wekken dat ze wél ergens van af zouden weten vind ik ergerlijk.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |