Zijn gevangenisstraf zat er op.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam terroristen een enkelband geven als straf?
Waarom krijgt hij dan een enkelband als zijn straf erop zit, dat slaat ook nergens op. Dan zeg je dus eigenlijk dat je de straf niet afdoende vond.Flikker hem dan nog gewoon een paar jaar in de bajes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Zijn gevangenisstraf zat er op.
Toont wel weer aan dat gevangenisstraf een terrorist niet bepaald minder radicaal maakt.
Ik lees nu net dat dagelijks tussen 08.30 uur en 12.30 de supervisie opgeheven werd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ze wisten welk gevaar deze man kon veroorzaken, dan moet je hem blijvend volgen. Je mag het risico niet lopen dat dit gebeurd..
Is onderdeel van de noodtoestand denk ik. Kunnen ze zonder proces huisarrest (met enkelband) opleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom krijgt hij dan een enkelband als zijn straf erop zit, dat slaat ook nergens op. Dan zeg je dus eigenlijk dat je de straf niet afdoende vond.Flikker hem dan nog gewoon een paar jaar in de bajes.
Goede vraag, ik weet het antwoord niet. Politici ook niet zo te zien. Daarom zijn we fucked.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.
Vind ik niet kunnen in een rechtstaat. absurd. Of in de bajes of vrij, niet van die halfbakken oplossingenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is onderdeel van de noodtoestand denk ik. Kunnen ze zonder proces huisarrest (met enkelband) opleggen.
Ze wilden zeker kijken of het veilig was hem weer in het wild los te laten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom krijgt hij dan een enkelband als zijn straf erop zit, dat slaat ook nergens op. Dan zeg je dus eigenlijk dat je de straf niet afdoende vond.Flikker hem dan nog gewoon een paar jaar in de bajes.
Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen. Dit soort idioten moet je helemaal geen tweede kans gevenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze wilden zeker kijken of het veilig was hem weer in het wild los te laten.
Ja, blijkbaar niet dus.
Ja, dat wel. Maar zo'n enkelband is natuurlijk totaal zinloos bij terroristen. Hij kan op een random ochtend die enkelband afknippen en op oorlogspad gaan. Uiteraard gaat er dan wel direct een belletje rinkelen bij de politie, maar zodra het politieteam met spoed een zoektocht start is de vogel natuurlijk al lang gevlogen (en is de terrorist al bijna de kerk binnengestormd). Voordat de politie hem dan gevonden heeft, kunnen er al veel doden zijn gevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
Het riempje is gemaakt van varkensleer.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam terroristen een enkelband geven als straf?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het riempje is gemaakt van varkensleer.
Ja maar hoe moet dat in de praktijk ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees nu net dat dagelijks tussen 08.30 uur en 12.30 de supervisie opgeheven werd.
Dus een 4 uur per dag zonder supervisie.
Het specifieke optreden van die antiterreur diensten zou misschien iets te maken kunnen hebben met de noodtoestand, maar zeker weten doe ik het.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef Vallon het volgende:
Begreep ook ondertussen dat de in 1958 tot priester gewijde Jacques Hamel, 86 jaar was.
Heel triest en weinig stoer imho om mensen, laat staan oude, aan het mes te rijgen.
Wat mij (het mes) verder op de gedacht brengt waarom de daders zijn doodgeschoten en niet "slechts" op on-actief gesteld
Ja ze vormend met de messen, een gevaar maar niet voor het SWAT team die volgens mij dan alleen conform rules-of-engagement iemand bewust mogen doodschieten. Ik ga benieuwd zijn, of de slachtfoffers voor, tijdens -of na het ingrijpen van de BRI La Brigade de recherche et intervention (BRI) zijn gedood.
Ik snap de handelswijze van "shoot first, ask later."maar vraag mij of, en wat er vanaf het begin (09u45 tot ca 12u00) is gedaan qua onderhandeling of uitnutting van opties. In het verleden duurden gijzelingen vaak dagen/weken en tegenwoordig nog maar enkele uren.
Feiten: (Bron: LeFigaro). verkorte tijdslijn:
09:45 start gijzeling
10:45 Gijzelnemers gedood door de BRI
11:30 Politiek linkt 'm met ISIS en Hollande gaat op pad.
Misschien zagen ze in dat een gevangenisstraf geen indruk wekt op deze klootzak en dat hem afknallen zonder proces de enige manier was om hem te laten stoppen met moorden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef Vallon het volgende:
Begreep ook ondertussen dat de in 1958 tot priester gewijde Jacques Hamel, 86 jaar was.
Heel triest en weinig stoer imho om mensen, laat staan oude, aan het mes te rijgen.
Wat mij (het mes) verder op de gedacht brengt waarom de daders zijn doodgeschoten en niet "slechts" op on-actief gesteld
Ja ze vormend met de messen, een gevaar maar niet voor het SWAT team die volgens mij dan alleen conform rules-of-engagement iemand bewust mogen doodschieten. Ik ga benieuwd zijn, of de slachtfoffers voor, tijdens -of na het ingrijpen van de BRI La Brigade de recherche et intervention (BRI) zijn gedood.
Ik snap de handelswijze van "shoot first, ask later."maar vraag mij of, en wat er vanaf het begin (09u45 tot ca 12u00) is gedaan qua onderhandeling of uitnutting van opties. In het verleden duurden gijzelingen vaak dagen/weken en tegenwoordig nog maar enkele uren.
In het verleden liep je ook minder risico dat de gijzelnemers de gijzelaars aan het afslachten waren terwijl je aan het onderhandelen bent. Gijzelingen worden tegenwoordig gedaan om heel andere redenen als in het verleden. Eigenlijk is een gijzeling nou meer een soort vertraging voor de moordpartij zodat de media zich eerst kan verzamelenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef Vallon het volgende:
Tja maar dan heb je weer met de wet te maken he. De rechter legt een straf op die proportioneel is naar de misdaad die begaan is. Je kunt de straf niet zomaar verlengen, tenzij hij TBS heeft. En godsdienstwaanzin is helaas nog geen reden om iemand TBS op te leggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen. Dit soort idioten moet je helemaal geen tweede kans geven
Ik denk dat er voor vier uur geen supervisie is. De restricties van de beperkingen zijn vier uur weg.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ja maar hoe moet dat in de praktijk ?
Langs het politiebureau en dan zetten ze hem even 4 uur uit en daarna weer aan ?
Soort meldplicht ?
Precies krijg je straks religekkies van twee kanten...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:56 schreef FANN het volgende:
Oké, ik moest lachen maar eigenlijk is het niet grappig natuurlijk![]()
Als het echt een oorlog tussen tussen moslims en christenen gaat worden dan gaat er straks
een moskee in de hens en hebben we helemaal feest...
ja precies... dan wordt hetquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies krijg je straks religekkies van twee kanten...
Dit kan in bepaalde milieus voor nog veel grotere problemen zorgen... vooral in amerika lopen nogal wat partijen rond die graag horen dat ze tegen christenen ingaan en daar prima wapens voor willen pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |