abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164022874
Waarom zou je in vredesnaam terroristen een enkelband geven als straf?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164022886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zijn gevangenisstraf zat er op.
Toont wel weer aan dat gevangenisstraf een terrorist niet bepaald minder radicaal maakt. :X
pi_164022924
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Zijn gevangenisstraf zat er op.
Toont wel weer aan dat gevangenisstraf een terrorist niet bepaald minder radicaal maakt. :X
Waarom krijgt hij dan een enkelband als zijn straf erop zit, dat slaat ook nergens op. Dan zeg je dus eigenlijk dat je de straf niet afdoende vond.Flikker hem dan nog gewoon een paar jaar in de bajes.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:30 #129
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164022948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:45 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Ze wisten welk gevaar deze man kon veroorzaken, dan moet je hem blijvend volgen. Je mag het risico niet lopen dat dit gebeurd..
Ik lees nu net dat dagelijks tussen 08.30 uur en 12.30 de supervisie opgeheven werd.
Dus een 4 uur per dag zonder supervisie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_164022950
Persoonlijk denk ik dat we een dealtje met Poetin moeten maken, die heeft vast nog wel wat Siberische goelags in de aanbieding voor de mensen waar we hier in het westen echt niets mee kunnen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:51 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164022956
Begreep ook ondertussen dat de in 1958 tot priester gewijde Jacques Hamel, 86 jaar was.
Heel triest en weinig stoer imho om mensen, laat staan oude, aan het mes te rijgen.

Wat mij (het mes) verder op de gedacht brengt waarom de daders zijn doodgeschoten en niet "slechts" op on-actief gesteld
Ja ze vormend met de messen, een gevaar maar niet voor het SWAT team die volgens mij dan alleen conform rules-of-engagement iemand bewust mogen doodschieten. Ik ga benieuwd zijn, of de slachtfoffers voor, tijdens -of na het ingrijpen van de BRI La Brigade de recherche et intervention (BRI) zijn gedood.

Ik snap de handelswijze van "shoot first, ask later."maar vraag mij of, en wat er vanaf het begin (09u45 tot ca 12u00) is gedaan qua onderhandeling of uitnutting van opties. In het verleden duurden gijzelingen vaak dagen/weken en tegenwoordig nog maar enkele uren.

Feiten: (Bron: LeFigaro). verkorte tijdslijn:
09:45 start gijzeling
10:45 Gijzelnemers gedood door de BRI
11:30 Politiek linkt 'm met ISIS en Hollande gaat op pad.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:53 #132
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164022958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom krijgt hij dan een enkelband als zijn straf erop zit, dat slaat ook nergens op. Dan zeg je dus eigenlijk dat je de straf niet afdoende vond.Flikker hem dan nog gewoon een paar jaar in de bajes.
Is onderdeel van de noodtoestand denk ik. Kunnen ze zonder proces huisarrest (met enkelband) opleggen.
are we infinite or am I alone
pi_164022962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.
Goede vraag, ik weet het antwoord niet. Politici ook niet zo te zien. Daarom zijn we fucked.
pi_164022974
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is onderdeel van de noodtoestand denk ik. Kunnen ze zonder proces huisarrest (met enkelband) opleggen.
Vind ik niet kunnen in een rechtstaat. absurd. Of in de bajes of vrij, niet van die halfbakken oplossingen
pi_164022977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ze wilden zeker kijken of het veilig was hem weer in het wild los te laten.
Ja, blijkbaar niet dus.
pi_164022989
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze wilden zeker kijken of het veilig was hem weer in het wild los te laten.
Ja, blijkbaar niet dus.
Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen. Dit soort idioten moet je helemaal geen tweede kans geven
pi_164023003
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
Ja, dat wel. Maar zo'n enkelband is natuurlijk totaal zinloos bij terroristen. Hij kan op een random ochtend die enkelband afknippen en op oorlogspad gaan. Uiteraard gaat er dan wel direct een belletje rinkelen bij de politie, maar zodra het politieteam met spoed een zoektocht start is de vogel natuurlijk al lang gevlogen (en is de terrorist al bijna de kerk binnengestormd). Voordat de politie hem dan gevonden heeft, kunnen er al veel doden zijn gevallen.
Iemand die van plan is zichzelf op te blazen hoeft die enkelband al helemaaaal niet door te knippen. Sterker nog, het gewenste effect is waarschijnlijk alleen maar groter als een heel politieteam de uit huis ontsnapte zelfmoordterrorist uiteindelijk heeft gevonden en in de boeien wil slaan, net op het moment dat de terrorist aan het touwtje trekt.
:N

Leuk, zo'n enkelband, maar dat kan natuurlijk niet de enige maatregel zijn.
pi_164023005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het riempje is gemaakt van varkensleer.
pi_164023014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:54 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Het riempje is gemaakt van varkensleer.
_O-
pi_164023022
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik lees nu net dat dagelijks tussen 08.30 uur en 12.30 de supervisie opgeheven werd.
Dus een 4 uur per dag zonder supervisie.
Ja maar hoe moet dat in de praktijk ?
Langs het politiebureau en dan zetten ze hem even 4 uur uit en daarna weer aan ?
Soort meldplicht ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:55:42 #141
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164023026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:51 schreef Vallon het volgende:
Begreep ook ondertussen dat de in 1958 tot priester gewijde Jacques Hamel, 86 jaar was.
Heel triest en weinig stoer imho om mensen, laat staan oude, aan het mes te rijgen.

Wat mij (het mes) verder op de gedacht brengt waarom de daders zijn doodgeschoten en niet "slechts" op on-actief gesteld
Ja ze vormend met de messen, een gevaar maar niet voor het SWAT team die volgens mij dan alleen conform rules-of-engagement iemand bewust mogen doodschieten. Ik ga benieuwd zijn, of de slachtfoffers voor, tijdens -of na het ingrijpen van de BRI La Brigade de recherche et intervention (BRI) zijn gedood.

Ik snap de handelswijze van "shoot first, ask later."maar vraag mij of, en wat er vanaf het begin (09u45 tot ca 12u00) is gedaan qua onderhandeling of uitnutting van opties. In het verleden duurden gijzelingen vaak dagen/weken en tegenwoordig nog maar enkele uren.

Het specifieke optreden van die antiterreur diensten zou misschien iets te maken kunnen hebben met de noodtoestand, maar zeker weten doe ik het.
pi_164023033
quote:

Misschien zagen ze in dat een gevangenisstraf geen indruk wekt op deze klootzak en dat hem afknallen zonder proces de enige manier was om hem te laten stoppen met moorden? ;)
pi_164023040
Oké, ik moest lachen maar eigenlijk is het niet grappig natuurlijk :@

Als het echt een oorlog tussen tussen moslims en christenen gaat worden dan gaat er straks
een moskee in de hens en hebben we helemaal feest...
pi_164023045
quote:

In het verleden liep je ook minder risico dat de gijzelnemers de gijzelaars aan het afslachten waren terwijl je aan het onderhandelen bent. Gijzelingen worden tegenwoordig gedaan om heel andere redenen als in het verleden. Eigenlijk is een gijzeling nou meer een soort vertraging voor de moordpartij zodat de media zich eerst kan verzamelen
pi_164023064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen. Dit soort idioten moet je helemaal geen tweede kans geven
Tja maar dan heb je weer met de wet te maken he. De rechter legt een straf op die proportioneel is naar de misdaad die begaan is. Je kunt de straf niet zomaar verlengen, tenzij hij TBS heeft. En godsdienstwaanzin is helaas nog geen reden om iemand TBS op te leggen.
pi_164023081
Gewoon zo'n enkelband omdoen die de drager elektrocuteert als hij zijn huis uit gaat. _O_ Zoals bij Kees Flodder
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:58:42 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164023084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja maar hoe moet dat in de praktijk ?
Langs het politiebureau en dan zetten ze hem even 4 uur uit en daarna weer aan ?
Soort meldplicht ?
Ik denk dat er voor vier uur geen supervisie is. De restricties van de beperkingen zijn vier uur weg.
Met restricties kan iemand met een enkelband slechts een bepaalde hoeveelheid meters van huis en zonder restricties is hij een vrij man met een dode enkelband.
  Moderator dinsdag 26 juli 2016 @ 15:59:11 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164023093
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:56 schreef FANN het volgende:
Oké, ik moest lachen maar eigenlijk is het niet grappig natuurlijk :@

Als het echt een oorlog tussen tussen moslims en christenen gaat worden dan gaat er straks
een moskee in de hens en hebben we helemaal feest...
Precies krijg je straks religekkies van twee kanten...

Dit kan in bepaalde milieus voor nog veel grotere problemen zorgen... vooral in amerika lopen nogal wat partijen rond die graag horen dat ze tegen christenen ingaan en daar prima wapens voor willen pakken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164023109
-offtopic-

[ Bericht 98% gewijzigd door damian5700 op 26-07-2016 16:00:38 ]
pi_164023151
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Precies krijg je straks religekkies van twee kanten...

Dit kan in bepaalde milieus voor nog veel grotere problemen zorgen... vooral in amerika lopen nogal wat partijen rond die graag horen dat ze tegen christenen ingaan en daar prima wapens voor willen pakken.
ja precies... dan wordt het

jullie een kerk?

pakken wij een moskee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')