quote:A list was discovered on suspected ISIS terrorist Sid Ahmed Ghlam who was arrested last April amid fears he was planning more attacks in France
Het is ook al een paar keer in dit topic gezegd, ja. Een gearresteerde terrorist (de naam staat ook in 1 van de 2 vorige delen) scheen die kerk ook op zijn hitlist te hebben gehad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:33 schreef damian5700 het volgende:
Op de een of andere manier kom ik telkens tweets tegen die stellen dat de bewuste kerk op de hitlist stond van IS.
Wie zoekt dit even uit?
Gras is groen inmiddels in Frankrijk. Keer op keer.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als dit klopt hebben de autoriteiten weer gefaald, inderdaad.
isis doet zich groter voor dan ze zijn, door dit soort acties te "eisen".quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
IS heeft de gijzeling opgeëist. Via zijn spreekbuis, het agentschap Amaq, liet de terreurorganisatie weten dat de daders twee van zijn "soldaten" waren. Amaq voegde eraan toe dat het nieuwe geweld in Frankrijk volgde op de oproep van IS om landen, die deel uitmaken van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt, aan te vallen. De opeising is gelijkaardig aan die van IS voor andere recente aanslagen in Frankrijk en Duitsland.
http://nieuws.vtm.be/buit(...)eling-franse-kerk-op
Best slim van ze natuurlijk, gewoon alles opeisen en lekker onrust zaaien. Precies wat ze willen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
isis doet zich groter voor dan ze zijn, door dit soort acties te "eisen".
Laten we hem een enkelbandje geven, dat stopt deze foute jongen wel om aanslagen te plegen!1!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:27 schreef Bolasie het volgende:
Volgens persbureau AFP melden bronnen rond het politieonderzoek dat een van de daders een teruggekeerde Syriëganger was, die een enkelband droeg.
Hij zou in de systemen met een 'fiche S' zijn geregistreerd; dat betekent dat de autoriteiten hem zagen als een groot risico voor de nationale veiligheid.
Weer gefaald dus.
Tja, wat is er nou verdacht aan dat een moslimterrorist een kerk in gaat die op de hitlist van een andere IS-terrorist stond? Konden ze NATUURLIJK niks verkeerds achter zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
Dan sta je als veiligheidsdiensten zo paraat en dan heb je er een stel knakkers tussen die in beeld hebben wie er een dreiging vormen maar ze gewoon hun gang laten gaan.
Ik kan nergens iets vinden over een specifieke kerkquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef damian5700 het volgende:
Dat gaat over deze man: https://fr.wikipedia.org/wiki/Affaire_Sid_Ahmed_Ghlam
Dus een veroordeelde IS-terrorist die ze gewoon vrijelijk rond laten lopen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:38 schreef StaceySinger het volgende:
One of the ISIS butchers who murdered a French priest was a convicted terrorist who had an electronic tag but it
let him roam free in the mornings
One of the two ISIS knifemen who stormed a church to behead a French priest was a convicted terrorist and was meant to be living with his parents with an electronic tag.
One of the terrorists, who lived close to the church, is said to have left for Syria in 2015 to try and join Islamic State, but he was arrested in Turkey.
He was jailed for terrorist offences following a short trial in France, before being released on March 2 this year.
The pair took the 86-year-old priest, two nuns and two parishioners hostage at the church in Saint-Etienne-du-Rouvray near Rouen in Normandy during morning mass at 9.45am, killing the priest and critically injuring another hostage.
http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
klopt dat is het ook. angst zaaien en ze hebben hun doel bereikt. de letterlijke betekenis van terreur.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Best slim van ze natuurlijk, gewoon alles opeisen en lekker onrust zaaien. Precies wat ze willen.
Misschien dat ze bewust de lijstjes geheim houden om andere terroristen niet op ideeën te brengen? En dat ze nu alleen bevestigen dat deze kerk inderdaad ook op een lijst stond?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik kan nergens iets vinden over een specifieke kerk
Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als dit klopt hebben de autoriteiten weer gefaald, inderdaad.
Ik lees nu een aantal maal dat er een lijst gevonden is op die Ahmed Glam toen hij vorig jaar werd gearresteerd en dat op deze lijst meerdere kerken stonden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
OMG.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:38 schreef StaceySinger het volgende:
One of the ISIS butchers who murdered a French priest was a convicted terrorist who had an electronic tag but it
let him roam free in the mornings
One of the two ISIS knifemen who stormed a church to behead a French priest was a convicted terrorist and was meant to be living with his parents with an electronic tag.
One of the terrorists, who lived close to the church, is said to have left for Syria in 2015 to try and join Islamic State, but he was arrested in Turkey.
He was jailed for terrorist offences following a short trial in France, before being released on March 2 this year.
The pair took the 86-year-old priest, two nuns and two parishioners hostage at the church in Saint-Etienne-du-Rouvray near Rouen in Normandy during morning mass at 9.45am, killing the priest and critically injuring another hostage.
http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
Tuurlijk, dat verdient zeker een complimentje.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Best slim van ze natuurlijk, gewoon alles opeisen en lekker onrust zaaien. Precies wat ze willen.
Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een kerken opstaan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
Près d'un an après le meurtre d'Aurélie Châtelain, une reconstitution a débuté à Villejuif, dimanche 20 mars, en présence du principal suspect, Sid Ahmed Ghlam, soupçonné d'avoir tué la jeune femme alors qu'il projetait un attentat dans une église.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees nu een aantal maal dat er een lijst gevonden is op die Ahmed Glam toen hij vorig jaar werd gearresteerd en dat op deze lijst meerdere kerken stonden.
Ik zal eens kijken of ik hierover een nieuwsbericht kan vinden.
had ik een uur geleden ofzo al gepost...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hij had een gevangenisstraf voor terrorisme achter de rug.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
Maar jij bent dan ook geen priesterquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het een veel engere gedachte dat random mensen zo kunnen worden vermoord dan een persoon met een positie binnen een bepaalde religie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |