abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:33:59 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164022608
Op de een of andere manier kom ik telkens tweets tegen die stellen dat de bewuste kerk op de hitlist stond van IS.
Wie zoekt dit even uit?

Dit heb ik eerder ook al gepost:

quote:
A list was discovered on suspected ISIS terrorist Sid Ahmed Ghlam who was arrested last April amid fears he was planning more attacks in France
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_164022626
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:33 schreef damian5700 het volgende:
Op de een of andere manier kom ik telkens tweets tegen die stellen dat de bewuste kerk op de hitlist stond van IS.
Wie zoekt dit even uit?
Het is ook al een paar keer in dit topic gezegd, ja. Een gearresteerde terrorist (de naam staat ook in 1 van de 2 vorige delen) scheen die kerk ook op zijn hitlist te hebben gehad.
pi_164022630
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als dit klopt hebben de autoriteiten weer gefaald, inderdaad.
Gras is groen inmiddels in Frankrijk. Keer op keer.
pi_164022634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

IS heeft de gijzeling opgeëist. Via zijn spreekbuis, het agentschap Amaq, liet de terreurorganisatie weten dat de daders twee van zijn "soldaten" waren. Amaq voegde eraan toe dat het nieuwe geweld in Frankrijk volgde op de oproep van IS om landen, die deel uitmaken van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt, aan te vallen. De opeising is gelijkaardig aan die van IS voor andere recente aanslagen in Frankrijk en Duitsland.

http://nieuws.vtm.be/buit(...)eling-franse-kerk-op
isis doet zich groter voor dan ze zijn, door dit soort acties te "eisen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164022641
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

isis doet zich groter voor dan ze zijn, door dit soort acties te "eisen".
Best slim van ze natuurlijk, gewoon alles opeisen en lekker onrust zaaien. Precies wat ze willen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:36:29 #106
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164022646
pi_164022652
Dan sta je als veiligheidsdiensten zo paraat en dan heb je er een stel knakkers tussen die in beeld hebben wie er een dreiging vormen maar ze gewoon hun gang laten gaan.
pi_164022672
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:27 schreef Bolasie het volgende:
Volgens persbureau AFP melden bronnen rond het politieonderzoek dat een van de daders een teruggekeerde Syriëganger was, die een enkelband droeg.

Hij zou in de systemen met een 'fiche S' zijn geregistreerd; dat betekent dat de autoriteiten hem zagen als een groot risico voor de nationale veiligheid.

Weer gefaald dus.
Laten we hem een enkelbandje geven, dat stopt deze foute jongen wel om aanslagen te plegen!1! :') Hier gaat het net zo ben ik bang.
pi_164022674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
Dan sta je als veiligheidsdiensten zo paraat en dan heb je er een stel knakkers tussen die in beeld hebben wie er een dreiging vormen maar ze gewoon hun gang laten gaan.
Tja, wat is er nou verdacht aan dat een moslimterrorist een kerk in gaat die op de hitlist van een andere IS-terrorist stond? Konden ze NATUURLIJK niks verkeerds achter zoeken. :X :X :X
pi_164022682
One of the ISIS butchers who murdered a French priest was a convicted terrorist who had an electronic tag but it
let him roam free in the mornings

One of the two ISIS knifemen who stormed a church to behead a French priest was a convicted terrorist and was meant to be living with his parents with an electronic tag.

One of the terrorists, who lived close to the church, is said to have left for Syria in 2015 to try and join Islamic State, but he was arrested in Turkey.

He was jailed for terrorist offences following a short trial in France, before being released on March 2 this year.

The pair took the 86-year-old priest, two nuns and two parishioners hostage at the church in Saint-Etienne-du-Rouvray near Rouen in Normandy during morning mass at 9.45am, killing the priest and critically injuring another hostage.

http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:39:07 #111
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_164022683
quote:
Ik kan nergens iets vinden over een specifieke kerk
pi_164022713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:38 schreef StaceySinger het volgende:
One of the ISIS butchers who murdered a French priest was a convicted terrorist who had an electronic tag but it

One of the two ISIS knifemen who stormed a church to behead a French priest was a convicted terrorist and was meant to be living with his parents with an electronic tag.

One of the terrorists, who lived close to the church, is said to have left for Syria in 2015 to try and join Islamic State, but he was arrested in Turkey.

He was jailed for terrorist offences following a short trial in France, before being released on March 2 this year.

The pair took the 86-year-old priest, two nuns and two parishioners hostage at the church in Saint-Etienne-du-Rouvray near Rouen in Normandy during morning mass at 9.45am, killing the priest and critically injuring another hostage.

Dus een veroordeelde IS-terrorist die ze gewoon vrijelijk rond laten lopen? :X HANDIG!!!!

Maar het heeft natuurlijk niets met IS te maken he.
pi_164022735
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Best slim van ze natuurlijk, gewoon alles opeisen en lekker onrust zaaien. Precies wat ze willen.
klopt dat is het ook. angst zaaien en ze hebben hun doel bereikt. de letterlijke betekenis van terreur.

die aanslag in duitsland was bv een gast met psychische problemen die uitgezet zou worden en ga zo maar door.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164022738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:39 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Misschien dat ze bewust de lijstjes geheim houden om andere terroristen niet op ideeën te brengen? En dat ze nu alleen bevestigen dat deze kerk inderdaad ook op een lijst stond?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:41:20 #115
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164022745
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als dit klopt hebben de autoriteiten weer gefaald, inderdaad.
Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:41:29 #116
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164022748
quote:

[..]

Ik lees nu een aantal maal dat er een lijst gevonden is op die Ahmed Glam toen hij vorig jaar werd gearresteerd en dat op deze lijst meerdere kerken stonden.
Ik zal eens kijken of ik hierover een nieuwsbericht kan vinden.
pi_164022760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:38 schreef StaceySinger het volgende:

OMG.

hoofden gaan rollen bij justitie in frankrijk...
-Rabia Al-Basri
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2016 @ 15:43:13 #118
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_164022785
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat verdient zeker een complimentje. :N

[ Bericht 7% gewijzigd door Mo_Muffin op 26-07-2016 15:48:55 ]
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:43:35 #119
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_164022795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe zouden ze zo'n actie kunnen voorkomen? Je kan ze niet opsluiten zonder proces, best mogelijk dat Frankrijk wettelijk gezien al te ver gaat met z'n toepassing van huisarrest. Ook al hebben ze een enkelband, je kan geen duizenden personen 24/24 schaduwen, en zelfs als je dat kon zouden ze nog iemand kunnen neersteken voor je kan ingrijpen.
Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
pi_164022826
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een kerken opstaan?
Volgens mij zijn dit handvatten waarmee overheidsdiensten toch wel enigszins mee overweg kunnen. Of zeg ik nu iets vreemds?
Dit inderdaad.
Ze wisten welk gevaar deze man kon veroorzaken, dan moet je hem blijvend volgen. Je mag het risico niet lopen dat dit gebeurd..
pi_164022837
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik lees nu een aantal maal dat er een lijst gevonden is op die Ahmed Glam toen hij vorig jaar werd gearresteerd en dat op deze lijst meerdere kerken stonden.
Ik zal eens kijken of ik hierover een nieuwsbericht kan vinden.
Près d'un an après le meurtre d'Aurélie Châtelain, une reconstitution a débuté à Villejuif, dimanche 20 mars, en présence du principal suspect, Sid Ahmed Ghlam, soupçonné d'avoir tué la jeune femme alors qu'il projetait un attentat dans une église.

Bijna een jaar na de moord op Aurelie Chatelain, begon een reconstructie in Villejuif, op zondag 20 maart, in het bijzijn van de hoofdverdachte, Sid Ahmed Ghlam, verdacht van het doden van de jonge vrouw

tijdens het plannen van een aanslag in een kerk.

http://www.huffingtonpost(...)elain_n_9509728.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164022842
quote:

[..]

had ik een uur geleden ofzo al gepost...

Update 12.21 -Eerder plan voor aanval op kerk
De Franse krant Le Figaro legt een verband met een arrestatie uit april 2015. Toen werd de Algerijn Sid Ahmed Ghlam in Parijs opgepakt. Hij wordt ervan verdacht een vrouw te hebben gedood en een aanslag voor te bereiden op een kerk in Villejuif, nabij Parijs. Hij heeft toegegeven dat hij nog andere plannen had.

https://www.theguardian.c(...)rrorist-organisation
pi_164022843
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die enkelband suggereert toch enige bewegingsbeperking? En dan zijn er aanwijzingen van een hitlist waar een aantal kerken op staan?
Hij had een gevangenisstraf voor terrorisme achter de rug.
Tja, je kunt mensen niet eeuwig opsluiten, maar deze kerk stond blijkbaar dicht bij de plek waar hij na de ochtenden weer terug moest keren.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:46:09 #124
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164022845
-knip- Hopelijk zullen ze na dit leven voor eeuwig branden in een verschrikkelijke hel die daadwerkelijk zo erg is als in hun Koran beschreven.

-knip-

[ Bericht 42% gewijzigd door damian5700 op 26-07-2016 15:53:01 (Normaal reageren, aub!) ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164022847
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind het een veel engere gedachte dat random mensen zo kunnen worden vermoord dan een persoon met een positie binnen een bepaalde religie.
Maar jij bent dan ook geen priester ;)

Leef je even in... veel priesters in het Westen voelen zich banger na vandaag, evt. meer beveiligingskosten, dit soort aanslagen hebben een groter effect dan je denkt (en het is ook onderdeel van de IS strategie). Mini-aanslag op doelwit X, alle doelwitten X in het Westen voelen zich ongemakkelijk, regelen extra beveiliging, meer kosten wat weer leidt tot het uitputten van de vijand (het is een langdurige oorlog).
SIMON
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')