abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164057784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
Dat lees je op veel Amerikaanse liberale fora. Waarbij Hillary aanhangers heel dominant doen tegen de Sanders fans. "Sanders heeft verloren dus je MOET op Hillary stemmen"
Zie je dat echt alleen op liberale fora? Ik meen me te herinneren dat de familie Cruz bijna fysiek werd aangevallen enkel omdat Ted niet tegen zijn achterban zei dat ze MOETEN stemmen op degene die eerst zijn halve familie persoonlijk had beledigd en/of beschuldigd.
pi_164057818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zie je dat echt alleen op liberale fora? Ik meen me te herinneren dat de familie Cruz bijna fysiek werd aangevallen enkel omdat Ted niet tegen zijn achterban zei dat ze MOETEN stemmen op degene die eerst zijn halve familie persoonlijk had beledigd en/of beschuldigd.
Mjah de enige die de familie van Ted Cruz heeft aangevallen is Ted Cruz zelf toen hij zijn vrouw een ellenboog in haar gezicht duwde _O- . Er was 1 trollende Trump supporter die hem destijds aansprak en voor lul zette, maar buiten dat blijven de pro-Trumpers redelijk rustig. Behalve dan tegen demonstranten bij rallies dat gaat er nog wel eens wild aan toe.
pi_164057869
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Live registratie van mensen van het Sanders kamp die spreken. Iets over Nina Turner die niet mocht spreken op de conventie. Ik snap dat het Hillary slecht uitkomt als een AfroAmericaan negatief over haar spreekt op het moment dat een feest moet zijn. :')
Rosario Dawson (Daredevil, Sin City) was er ook bij, zij kwam eerder in het nieuws omdat ze zich liet arresteren voor een pro-democratie protest in Washington DC. Zij is een fanatieke voorstandster van een zachte progressieve revolutie.
Rosario Dawson - IMDb

De commotie die er nu is is omdat Turner als een belangrijke steun van Sanders wordt gezien, zij was de persoon die Obama Ohio zou hebben bezorgd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 28 juli 2016 @ 00:17:41 #204
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164057879
Deze tweet van Keith Olbermann een paar dagen geleden was ook al zo bizar.

KeithOlbermann twitterde op maandag 25-07-2016 om 22:54:01 I love you, @SenSanders but you'd better fix this or you personally will have set back the progressive cause in this country for years reageer retweet
Sanders persoonlijke schuld nog wel. Niet die van Trump of van de Trump-kiezers, nee het is de schuld van Bernie. :{
De paniek onder de Democratische aanhang is groot nu Trump Hillary in de polls af en toe voorbij gaat, maar they're blaming the wrong guy.

Olbermann was cool trouwens toen hij als last minute stand-in voor John McCain kwam opdraven bij David Letterman in 2008. Toen het allemaal nog grappig was (ondanks de net uitgebroken crisis B-))

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164057991
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:17 schreef Jane het volgende:
Deze tweet van Keith Olbermann een paar dagen geleden was ook al zo bizar.

KeithOlbermann twitterde op maandag 25-07-2016 om 22:54:01 I love you, @SenSanders but you'd better fix this or you personally will have set back the progressive cause in this country for years reageer retweet
Sanders persoonlijke schuld nog wel. Niet die van Trump of van de Trump-kiezers, nee het is de schuld van Bernie. :{
De paniek onder de Democratische aanhang is groot nu Trump Hillary in de polls af en toe voorbij gaat, maar they're blaming the wrong guy.

Olbermann was cool trouwens toen hij als last minute stand-in voor John McCain kwam opdraven bij David Letterman in 2008. Toen het allemaal nog grappig was (ondanks de net uitgebroken crisis B-))

Ja, Olbermann was ook cool onder Bush, sure thing.
Maar ja, mensen hebben hun scepsis bij Hillary.
Ik kan dat ook niet kwijt raken, en veel echte progressieve Amerikanen ook niet wrs toch.

Moet ook toegeven zie de NLse zogenaamde zelfbenoemde progressieven of wat er voor door gaat tegenwoordig in NL ook voor me, ook op dit forum. En dan word je niet echt blij. (nog niet goed uitgelegd wrs).
Pseudo-progressieven noem ik ze nu maar even.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-07-2016 00:31:46 ]
I´m back.
pi_164058187
quote:
13s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt bullshit. Degenen die op Trump stemmen zijn er verantwoordelijk voor als hij president wordt, niet de mensen die niet op hem stemmen. Ongeacht op wie ze dan wel stemmen.
:').

Als je Trump een probleem vindt, en je stemt niet of op de Green Party dan help je Trump. Heel moeilijk is het niet. Niet of op een volledig kansloze kandidaat stemmen helpt de kerel die je als een probleem ziet, dan ben je wel degelijk mede verantwoordelijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164058202
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:39 schreef OMG het volgende:

[..]

Als je Trump een probleem vindt, en je stemt niet of op de Green Party dan help je Trump. Heel moeilijk is het niet. Niet of op een volledig kansloze kandidaat stemmen helpt de kerel die je als een probleem ziet, dan ben je wel degelijk mede verantwoordelijk.
Democraten zijn dan verantwoordelijk dat ze zon verwerpelijk figuur als kandidaat naar voren hebben geschoven :)
pi_164058406
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:39 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat is precies het toontje, waarom veel mensen dan zoiets hebben: "Fuck it, ik stempt wel op Trump". Dat doen ze om de Hillary bots te zieken.

Bernie zei niet voor niets op de conferentie: "This is real life" de meeste van zijn supporters wonen en leven op Reddit die zien het allemaal als een spel.

Je hebt niet automatisch recht op de stem van iemand, omdat je kandidaat mogelijk verliest van een stuntpiloot, maar dat blijken de Hillary supporters niet echt te snappen.
  donderdag 28 juli 2016 @ 01:06:02 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164058481
Goed plan. Trump stemmen om Hillary te zieken.

Hoe vaak het ook herhaald wordt, ik begrijp daar niets van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164058488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:59 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is precies het toontje, waarom veel mensen dan zoiets hebben: "Fuck it, ik stempt wel op Trump". Dat doen ze om de Hillary bots te zieken.

Bernie zei niet voor niets op de conferentie: "This is real life" de meeste van zijn supporters wonen en leven op Reddit die zien het allemaal als een spel.

Je hebt niet automatisch recht op de stem van iemand, omdat je kandidaat mogelijk verliest van een stuntpiloot, maar dat blijken de Hillary supporters niet echt te snappen.
Weinig progressief als je de keus hebt tussen een xenofoob en homo-hater en aan de ander kant Clinton om dan voor die eerste te kiezen. Rechten van de vrouw boeien je dan bijvoorbeeld geen flikker. Maar dat past wel bij reddit sukkels.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164058511
Als je denkt dat je enig idee hebt wat voor vuile machtspelletjes de DNC speelt, je hebt geen idee! Ook zonder DWS gaan ze er vrolijk mee verder.
In dit interview komt het een en ander aan het licht: gedelegeerden die geen toegang krijgen tot de conventie, Turner die niet mag spreken omdat ze Hillary niet endorset, Hillary-goons die het zicht van de camera proberen te onttrekken door voor Bernie-supporters te gaan staan en meer van die smerige spelletjes. Het feestje mag niet verpest worden maar juist daardoor verpesten deze regenteske neoliberale figuren hun eigen feestje.

Ook leuk: de kandidaat-vice-president van Hillary is doodleuk een vurig pleitbezorger van TTP en TTIP. Herinneren jullie je nog hoe Hillary tijdens het nominatie-toneelspelletje deed alsof ze tegen deze verdragen was ondanks dat iedereen die niet achterlijk toen al in de gaten had dat dit nep was aangezien zij de architect van deze verdragen was? Nu is het 100% zeker dat ze hierover loog. Je kiets niet voor een kandidaat-vice-president die een vurig pleitbezorger is van deze verdragen als je niet van plan bent om deze verdragen erdoor te drukken.

Als Hillary dit verliest dan hebben zij en haar goons het enkel aan zichzelf te wijten.
#NoDAPL
pi_164058526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:06 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is inderdaad geen goed plan, het is een veel beter plan om op Stein te stemmen, zo steun je deze progressieve partij (het zijn immers progressieve stemrmers die Sanders steunen) ook nog. ;)

Anderzijds, als ze op Trump stemmen dan kost het Hillary twee stemmen (netto), als ze op Stein stemmen dan kost het haar slechts 1 stem. Maar aangezien beide kandidaten walgelijke mensen zijn...
#NoDAPL
  donderdag 28 juli 2016 @ 01:12:38 #214
346939 Janneke141
pi_164058538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen goed plan, het is een veel beter plan om op Stein te stemmen, zo steun je deze progressieve partij (het zijn immers progressieve stemrmers die Sanders steunen) ook nog. ;)
Heel objectief bekeken blijft de keuze gewoon Trump - Hillary. Heb je zo'n grafhekel aan Hillary dat je Trump graag als president ziet?

Het kan, maar ik begrijp daar geen biet van.
  donderdag 28 juli 2016 @ 01:13:10 #215
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_164058544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:06 schreef Janneke141 het volgende:

Hoe vaak het ook herhaald wordt, ik begrijp daar niets van.
Andersom lees ik ook vaak genoeg.
Bedankt Hans.
pi_164058546
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:06 schreef OMG het volgende:

[..]

Weinig progressief als je de keus hebt tussen een xenofoob en homo-hater en aan de ander kant Clinton om dan voor die eerste te kiezen. Rechten van de vrouw boeien je dan bijvoorbeeld geen flikker. Maar dat past wel bij reddit sukkels.
Ze stemden in de eerste plaats op Sanders, omdat ze zijn anti-establishment praatje geloven. Hillary is van Wall Street bijv. . Trump doet nu dat zelfde praatje en komt qua retoriek dichterbij Sanders dan Hillary. (outsider vs. insider). Dan maken mensen individueel een afweging wat ze belangrijker/minder belangrijk vinden. En tja, Trump heeft niet een hele slecht track record wat rechten van LGTB community betreft etc. .

Voor veel mensen was Sanders nu eenmaal de favoriete kandidaat en dan 'moet' je op iets anders stemmen. Ik denk dat uiteindelijk de meeste van die nieuwe jonge kiezers niet zullen gaan stemmen, dat was al bij de primaries voor Sanders zelf een probleem. Wat dat betreft kan Hillary beter proberen de '#NeverTrump' republicans voor zich te winnen. Die zijn met minder, maar al lang lid van de GOP en trouwe stemmers.
pi_164058559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heel objectief bekeken blijft de keuze gewoon Trump - Hillary. Heb je zo'n grafhekel aan Hillary dat je Trump graag als president ziet?

Het middeleeuwse kiessysteem helpt natuurlijk wel. Als je in een staat woont waar de uitslag al 50 jaar vastligt en jouw stem er toch niet toe doet is het makkelijker strategisch/principieel op een kleine kandidaat te stemmen dan in een swing state.
pi_164058576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump doet nu dat zelfde praatje en komt qua retoriek dichterbij Sanders dan Hillary.
Ik moet bekennen dat ik de campagne van Sanders niet heel intensief heb gevolgd, maar in wat ik gezien heb, herkende ik weinig van de schoolpleintreiterretoriek waar Trumps campagne op draait.
pi_164058603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik de campagne van Sanders niet heel intensief heb gevolgd, maar in wat ik gezien heb, herkende ik weinig van de schoolpleintreiterretoriek waar Trumps campagne op draait.
Het is dan ook alleen te zien in een parallel universum. Trump komt nergens in de buurt van Bernie, iedereen die Bernie als favoriet had en Trump serieus als alternatief zien, die groep heeft het dan vanaf begin af aan al niet gesnapt.
pi_164058700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij begrijpt veel niet.
I´m back.
  donderdag 28 juli 2016 @ 01:38:32 #221
346939 Janneke141
pi_164058716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 01:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij begrijpt veel niet.
En die conclusie trek jij op basis van...
pi_164058990
Nieuwe leaks!
pi_164059313
Mooie vent die Kaine, ik mag 'em wel _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_164059320
Inderdaad. Goeie speech. De speeches van Bloomberg en Biden vond ik trouwens ook genieten.
  donderdag 28 juli 2016 @ 05:58:50 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_164059365
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:51 schreef OMG het volgende:

[..]

Diezelfde achterban zou zich ook eens af kunnen vragen of ze wel echt zo progressief zijn. Als je met je ultiem verwend kind-achtige "ik heb m'n zin niet gekregen, want geen Bernie, dus ik stem niet/Stein" houding een racistische klootviool samen met een vrouwen / homo-hater het witte huis in helpt, dan zijn al die gelijke rechten en progressieve ideeën toch niet echt belangrijk.
Dus ze MOETEN op Clinton stemmen volgens jou?
Wat een onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')