abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164054960
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mja. In Nederland is het iets anders met een iets andere dynamiek. Zal morgen wel ff in het neoliberalisme topic iets posten.

Wat je nu in de VS ziet is het ontstaan van een old boys network, terwijl dat juist iets was (vanaf ca 1850 iig) wat ze onderscheidde van veel continentaal Europese landen (plus UK).
Punt is dat "demense" ineens doorkrijgen dat er van alles schort aan het politieke en het sociaal-economische systeem.. Sanders begreep dat wel, man is helaas al 74, geen tweede kans voor hem. Heeft ook nog steeds te maken met de crises na 2008, waar we in feite nog steeds in zitten (en idd dat verwijst naar hoe men de crises in de jaren 70 wilde oplossen en dus Reagan, maar ook Clinton o.a.) en die wrs ook nog impact gaat krijgen in een afzienbare toekomst. We horen er nu alleen weer even niets over.
Als je beseft welk een implosieve kracht ligt te smeulen in de banken.
I´m back.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:08:00 #177
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_164056383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
O, overigens niet echt verkiezingen nieuws, maar toch wel een beetje nieuws:

Reuters twitterde op woensdag 27-07-2016 om 21:39:06 President Reagan's would-be killer John Hinckley Jr. is to be released: https://t.co/ZQHDpVqwri https://t.co/RnSlW27IiN reageer retweet
[ afbeelding ]
Bizarre timing wel, dat net nu Trump president dreigt te gaan worden, ze deze president-killer weer de straat op sturen :+
pi_164056451
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bizarre timing wel, dat net nu Trump president dreigt te gaan worden, ze deze president-killer weer de straat op sturen :+
Aan de andere kant 35 jaar geleden al.
Van der G. had Foruyn doodgeschoten en was in 2014 al weer vrij.
Hinckley heeft niemand doodgeschoten en was niet helemaal goed bij zijn hoofd.
I´m back.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:13:00 #179
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_164056530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aan de andere kant 35 jaar geleden al.
Van der G. had Foruyn doodgeschoten en was in 2014 al weer vrij.
Hinckley heeft niemand doodgeschoten en was niet helemaal goed bij zijn hoofd.
Tsja, niet iets om trots op te zijn wat mij betreft, die absurd lange gevangenisstraffen in de VS.

Overigens is het klimaat in NL ook wel wat veranderd sindsdien. Als zo'n Van der G. nu zoiets zou doen, zou-ie een hogere straf krijgen dan destijds werd uitgedeeld.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:13:11 #180
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164056538
En Squeaky Fromme is inmiddels ook alweer op vrije voeten. Spannende tijden! B-)

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164056637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tsja, niet iets om trots op te zijn wat mij betreft, die absurd lange gevangenisstraffen in de VS.
Zeker 3 strikes you're out van Clinton niet. Maar dat wil Hillary nu veranderen, wat ik begrijp.
quote:
Overigens is het klimaat in NL ook wel wat veranderd sindsdien. Als zo'n Van der G. nu zoiets zou doen, zou-ie een hogere straf krijgen dan destijds werd uitgedeeld.
Ja, grote kans dat-ie levenslang zou krijgen, maar zeker weten doe je dat niet. In ieder geval een hogere straf.
Punt bij Van der G. is wmb dat-ie het wrs net zo goed nog een keer zou kunnen flikken, volgens mij. Zoals ik het nu inschat een beetje.
I´m back.
pi_164056790
Als ik die speech van Michelle Obama zie denk ik: Obama 2020!
I wander in my time...
pi_164056931
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:13 schreef Jane het volgende:
En Squeaky Fromme is inmiddels ook alweer op vrije voeten. Spannende tijden! B-)

[ afbeelding ]
Dat moest ik toch even opzoeken, moordaanslag op Gerald Ford in fucking 1975.
Toen was Obama pas 14.
I´m back.
pi_164056964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:22 schreef TheTraveler het volgende:
Als ik die speech van Michelle Obama zie denk ik: Obama 2020!
Nu 8 jaar Hillary, dan in 2024 pas Obama, dan weer na 8 jaar Clinton, dan na 8 jaar weer Obama, dan graven ze Sanders voor 4 jaar op en dan nog een keer Obama.
I´m back.
pi_164056985
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:25 schreef Jane het volgende:

[..]

12 miljoen mensen hebben op Sanders gestemd in de voorverkiezingen, tegenover bijna 16 miljoen op Clinton. Ik denk dat de vraag is of je er klakkeloos vanuit mag gaan dat het overgrote deel van die 12 miljoen Sandersstemmers (op dat kleine 'erg boze deel' van jou na) nu wel op Clinton gaat stemmen in de presidentsverkiezingen. Voor zover ik steeds begrepen heb, zitten er veel mensen bij die zich niet per se erg verbonden voelen met de 2 traditionele partijen. Veel naar links neigende independents en jongeren.

Ik geloof niet dat die nu uit boosheid massaal op Trump gaan stemmen, maar er zijn andere alternatieven natuurlijk. Niet stemmen bijvoorbeeld. Of Jill Stein. Ik durf er iig mijn hand niet voor in het vuur te steken dat die 12 miljoen nu voor Hillary gaan, vooral dus niet omdat zij en haar clubje er niets aan hebben gedaan om deze mensen voor zich te winnen. Integendeel.

Het is ironisch dat Sanders nu verwijten krijgt zijn aanhang niet onder controle te hebben, omdat men zich niet massaal achter Hillary lijkt te scharen, terwijl hij haar nu zelf wel steunt. Ze doen dus - nog steeds - alsof hij één of andere sekteleider is en zijn aanhang domme schapen. Hoe je kunt denken dat mensen op je gaan stemmen nadat je ze keer op keer beledigd hebt is mij een raadsel.
Men heeft gestemd op de issues die Sanders naar voren heeft gehaald, niet op de persoon zelf. Sanders zelf gaf ook al aan dat het niet om hem ging, maar om de issues en de beweging. Dat men nu vasthoudt aan de issues (onder andere anti-TPP, anti-fracking) is niet geheel verrassend.

Sanders gaf zelf al aan dat de bal bij Hillary lag, om "zijn" stemmers te overtuigen. Het Hillary kamp heeft daar niets mee gedaan, integendeel, en dat gaat haar mogelijk duur komen te staan.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:35:59 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_164057115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeker 3 strikes you're out van Clinton niet. Maar dat wil Hillary nu veranderen, wat ik begrijp.

[..]

Ja, grote kans dat-ie levenslang zou krijgen, maar zeker weten doe je dat niet. In ieder geval een hogere straf.
Punt bij Van der G. is wmb dat-ie het wrs net zo goed nog een keer zou kunnen flikken, volgens mij. Zoals ik het nu inschat een beetje.
Van de EU straft alleen de UK harder en langer.

De VS staat daar weer boven, met o.a. three strikes.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164057217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:29 schreef drexciya het volgende:

[..]

Men heeft gestemd op de issues die Sanders naar voren heeft gehaald, niet op de persoon zelf. Sanders zelf gaf ook al aan dat het niet om hem ging, maar om de issues en de beweging. Dat men nu vasthoudt aan de issues (onder andere anti-TPP, anti-fracking) is niet geheel verrassend.

Sanders gaf zelf al aan dat de bal bij Hillary lag, om "zijn" stemmers te overtuigen. Het Hillary kamp heeft daar niets mee gedaan, integendeel, en dat gaat haar mogelijk duur komen te staan.
Ik vind het ironische eerder dat het allemaal om de persoon lijkt te draaien en niet om de ideeën. Clinton had letterlijk het programma van Sanders over kunnen nemen en dan hadden we nog steeds hetzelfde gezien. Die achterban is er van overtuigd dat Clinton niet deugt en dat lijkt het enige wat telt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164057232
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu 8 jaar Hillary, dan in 2024 pas Obama, dan weer na 8 jaar Clinton, dan na 8 jaar weer Obama, dan graven ze Sanders voor 4 jaar op en dan nog een keer Obama.
2016 - Donald J. Trump vs. 'Crooked' Hillary Clinton
2020 - Donald J. Trump vs. Kanye West
2024 - Ivanka Trump vs. Chelsea Clinton
2028 - Ivanka Trump vs. Michelle Obama
2032 - Eric Trump vs. Prescott Bush
2036 - Baron Trump vs. Prescott Bush
2040 - Tiffany Trump Jr. vs. Justin Bieber Jr.
pi_164057320
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

2016 - Donald J. Trump vs. 'Crooked' Hillary Clinton
2020 - Donald J. Trump vs. Kanye West
2024 - Ivanka Trump vs. Chelsea Clinton
2028 - Ivanka Trump vs. Michelle Obama
2032 - Eric Trump vs. Prescott Bush
2036 - Baron Trump vs. Prescott Bush
2040 - Tiffany Trump Jr. vs. Justin Bieber Jr.
_O- .
I´m back.
pi_164057337
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van de EU straft alleen de UK harder en langer.

De VS staat daar weer boven, met o.a. three strikes.
USA is a travesty. Echt op zoveel vlakken, alleen al de doodstraf.
I´m back.
pi_164057354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

_O- .
Deze is ook mooi

pi_164057362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het ironische eerder dat het allemaal om de persoon lijkt te draaien en niet om de ideeën. Clinton had letterlijk het programma van Sanders over kunnen nemen en dan hadden we nog steeds hetzelfde gezien. Die achterban is er van overtuigd dat Clinton niet deugt en dat lijkt het enige wat telt.
Dit is ook weer lachen. Godsallemachtig zeg.
I´m back.
pi_164057373
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Deze is ook mooi

[ afbeelding ]
:D.
I´m back.
pi_164057418
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Diezelfde achterban zou zich ook eens af kunnen vragen of ze wel echt zo progressief zijn. Als je met je ultiem verwend kind-achtige "ik heb m'n zin niet gekregen, want geen Bernie, dus ik stem niet/Stein" houding een racistische klootviool samen met een vrouwen / homo-hater het witte huis in helpt, dan zijn al die gelijke rechten en progressieve ideeën toch niet echt belangrijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164057542
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:51 schreef OMG het volgende:

[..]

Diezelfde achterban zou zich ook eens af kunnen vragen of ze wel echt zo progressief zijn. Als je met je ultiem verwend kind-achtige "ik heb m'n zin niet gekregen, want geen Bernie, dus ik stem niet/Stein" houding een racistische klootviool samen met een vrouwen / homo-hater het witte huis in helpt, dan zijn al die gelijke rechten en progressieve ideeën toch niet echt belangrijk.
Gaat meer om sociaal-economische kwesties voor progressieve Amerikanen, denk ik.
Economie in hun eigen land dus.
I´m back.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:57:56 #196
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164057553
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:51 schreef OMG het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt bullshit. Degenen die op Trump stemmen zijn er verantwoordelijk voor als hij president wordt, niet de mensen die niet op hem stemmen. Ongeacht op wie ze dan wel stemmen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164057605
quote:
13s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt bullshit. Degenen die op Trump stemmen zijn er verantwoordelijk voor als hij president wordt, niet de mensen die niet op hem stemmen. Ongeacht op wie ze dan wel stemmen.
Ja, wat is dat ook voor een commentaar zeg. Ook al zou Hillary hetzelfde programma hebben als Sanders dan nog stemmen ze niet op haar... even hier boven door iemand. De tering.
Gaat echt wel hard tegen hard tegenwoordig?
I´m back.
pi_164057663
Dat lees je op veel Amerikaanse liberale fora. Waarbij Hillary aanhangers heel dominant doen tegen de Sanders fans. "Sanders heeft verloren dus je MOET op Hillary stemmen" en als ze dan zeggen dat ze Trump of Stein of Johnson overwegen dan is het standaard antwoord: "Vieze rascist, je steunt de nieuwe Hitler als je niet op Hillary gaat stemmen etc.!" Net als Hillary hebben ook haar supporters het idee dat ze 'recht' hebben president Hillary. Het woord 'gunnen' hebben ze nog nooit van gehoord.
pi_164057712

Live registratie van mensen van het Sanders kamp die spreken. Iets over Nina Turner die niet mocht spreken op de conventie. Ik snap dat het Hillary slecht uitkomt als een AfroAmericaan negatief over haar spreekt op het moment dat een feest moet zijn. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164057713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
Dat lees je op veel Amerikaanse liberale fora. Waarbij Hillary aanhangers heel dominant doen tegen de Sanders fans. "Sanders heeft verloren dus je MOET op Hillary stemmen" en als ze dan zeggen dat ze Trump of Stein of Johnson overwegen dan is het standaard antwoord: "Vieze rascist, je steunt de nieuwe Hitler als je niet op Hillary gaat stemmen etc.!" Net als Hillary hebben ook haar supporters het idee dat ze 'recht' hebben president Hillary. Het woord 'gunnen' hebben ze nog nooit van gehoord.
Ja, maar ja, wij zijn hier nuchtere Nederlanders onder mekaar toch?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')