abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164083983
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Ja dus. Zouden om 17:05 aan moeten komen in Eindhoven, maar dat werd 20:50 uur.
pi_164084003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
pi_164084331
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
Transavia is wel wat chiquer wat dat betreft.

Je kunt wizz air uberhaupt al nauwelijks mailen. Misschien dat het klachtenformulier helpt. Maar eh, good luck.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164084922
Gewoon eerst zelf proberen en als dat geen succes oplevert een van de honderd miljoen miljard no cure no pay geldwolfjes inschakelen.
pi_164089064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Mits >2u zou het goed moeten zijn. Het is een vlucht van <1500km

quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef XL het volgende:
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn.
Hier is jurispundetie over geloof ik. In dit geval is het probleem dat Wizz Air geen vliegtuig beschikbaar had in Budapest toen tompsv18 moest vertrekken. Het weer in Budapest, Eindhoven en daartussen was niet het probleem.

Ik had een soorgelijke situatie met CSA 2 jaar geleden. Toen hebben we geld gekregen. Wizz Air schijnt inderdaad minder klantvriendelijk te zijn. Daarom zou ik het via zo'n bemiddelaar doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:23:22 #106
258802 Yreal
henk..!
pi_164095403
Zou inderdaad niet in Hongarije gaan proberen je geld te halen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:43:29 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164095780
Er wordt gemeten met aankomst meer dan 3 uur vertraging. In dit geval was het toestel meer dan 3 uur te laat en heb je in principe recht op compensatie
Het is goed mogelijk dat Wizzair het op weersomstandigheden willen gooien in Italië, maar dat is maar ten dele waar, het toestel heeft namelijk na binnenkomst in Budapest ook nog relatief lang op de grond gestaan, en daarnaast heeft bij vertrek naar Napels in Italie het toestel juist op Budapest gestaan. (Al kan dat ook met ATC restricties te maken hebben gehad).

Juridisch gezien heeft Wizz Air een goed punt als men de vlucht van en naar Napels Italië niet wil vergoeden in verband met restricties door weersomstandigheden, daar kan Wizz Air immers niets aan doen, voor de vlucht van Budapest naar Eindhoven is dat weer net iets anders, men wordt geacht ook een vervangend toestel in kunnen zetten. Maar ja, het vervangende toestel wat op Budapest is gestationeerd is een A320 en geen A321 dus dan moeten er mensen achterblijven en dat is zo mogelijk nog duurder.

Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Wizzair, ik heb daar relatief goede ervaringen mee. Anders kan je naar bijvoorbeeld een no cure no pay organisatie als euclaim, dan kan je netto 160 euro ontvangen van de maximale 250 euro (de rest is voor de claimorganisatie) maar je hebt er geen verdere kosten of omkijken naar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:36:57 #108
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_164143260
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
pi_164147698
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
Bij klm gaan ze echt niet bij de gate met een meetlint staan. Je mag volgens mij 2 stukken meenemen.

Ik neem iig een rugtas en een trolley mee.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:57:28 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164161731
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.

De officiele regels zijn als volgt;

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten

1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totale gewicht max. 12 kg (26 lbs).

Echt streng op afmetingen let men bij KLM niet, daar is gezien de beperkte tijd van het boarden ook geen tijd voor. Wel is het goed mogelijk dat achteraan de rij de tas alsnog in het ruim moet worden geplaatst omdat er geen ruimte is.
Want tja, laten betalen voor ruimbagage betekent dat een gemiddelde passagier daarop bespaard en zoveel mogelijk aan boord wil meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164162561
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.
Ik ben dus niet de enige die dat debiel vindt. :D Minder meenemen betekent meer beenruimte inleveren, zo krom.
pi_164169013
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:06:39 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164174844
Donderdag vliegen voor mijn werk naar Zwøden per KLM; spannend, heb nog maar heel matig vlieguren :P

Iemand die weet hoe dat werkt met een zeemans/monsterboekje om meer bagage mee te kunnen nemen? Moet je dat laten zien bij inchecken ofzo?

Ik heb 2 keer ~20 kilo ruimbagage en een rugzak/tas als handbagage.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 02-08-2016 16:11:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:20:16 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_164175141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:54 schreef LintuxCx het volgende:
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:29:21 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164183283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Tip, die label gaat er zeker af, want het laatste wat ik wil is dat KLM op basis van kleur eenvoudig scheiding kan maken in een vliegtuig met het risico dat de tas alsnog voor mij zou belanden.
Wel is het beter om dat inderdaad in de slurf te doen en niet direct in het zicht bij de medewerker zelf, die krijgt ook maar een instructie, en zo'n veredelde huisvrouw snapt niet waarom die label een probleem zou zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:02:25 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164185613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat dus! De enige plek waar ik dat meemaak is wanneer ik bagage incheck in Budapest. Dan moet er persé zo'n geel labeltje om de handbagage. Die is er dus al af voordat ik bij de betaalautomaat van de security priority lane ben, indien druk dan, want slechts Silver tegenwoordig. Of eigenlijk, gelukkig nog maar Silver.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164195140
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:16:44 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164195232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164195956
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Iedere ryanair/transavia/vueling/easyjet vlucht ever bedoel je?
pi_164196019
quote:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan?
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
pi_164197483
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.

Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
pi_164197499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?

Bij wizz air is een ingecheckte koffer al gauw 30 euro per ENKELE reis, dus dan komt er lekker 60 euro op je vliegticket dat vaak maar rond de 40 euro kostte. Ja doei dat gaan we dus niet doen tenzij dat het echt niet anders kan.
pi_164197568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
pi_164197583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Make my day!
pi_164197597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
Wat dat betreft is Wizz Air beter dan Ryan Air idd.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:10:07 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_164197636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.

Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
Rugzak is natuurlijk flexibel en kun je een beetje modelleren. Maar als ik op zakenreis ga neem ik een trolley mee, en die nemen natuurlijk veel ruimte in beslag
pi_164197674
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Dat ik niet mijn hele hebben en houden meesleep maar zorg dat mijn handbagage ook op de beoogde wijze past in de daarvoor bestemde ruimte.
Zeg maar hetzelfde verschil als dat tussen iemand die zijn auto netjes in het vak parkeert en iemand die zijn auto dusdanig neerzet dat de vakken links en rechts van hem niet meer kunnen worden gebruikt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:12:06 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164197695
quote:

Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.

En ja, op zakenreis van 3 dagen moet je toch wel een verschoninkje meenemen. Ik in ieder geval wel ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164197771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.

En ja, op zakenreis van 3 dagen moet je toch wel een verschoninkje meenemen. Ik in ieder geval wel ;)
Ik heb nog nooit in een propellorvliegtuig gevlogen zover ik me kan herinneren nee behalve misschien als kind. Fokker 50s bestaan die uberhaupt nog?
Ik heb volgens mij alleen maar in saaie A320s, B737 en misschien ergens een grotere embraer gevlogen voor zover ik weet. En natuurlijk de b747, b777 en A330 naar brazilië.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:40:18 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164207738
quote:

Het punt is niet dat het niet past, het punt is vooral dat enkele luchtvaartmaatschappijen er een punt van maakt dat je het in het bovencompartiment stopt terwijl het ook in de stoel voor je kan.
Maar dat laatste is eigenlijk 'oneerlijk' omdat mensen met relatief kleine bagage dus toch beenruimte moeten inleveren als ze de bagage onder de stoel voor zich leggen.

En nee, niet in de stoel achter je, want dan beperkt je de beenruimte van de persoon achter je terwijl het niet zijn handbagage is, de meeste mensen begrijpen dat, en de mensen die het niet begrijpen krijgen hun handbagage gewoon naar voren terug geduwd.

Eigenlijk zou ik bij voorkeur als laatste boarden, je hebt immers een stoel, en het vliegtuig gaat echt niet eerder weg. Echter door bagage perikelen, als je bijvoorbeeld bij een nooduitgang of een eerste rij zit waar de handbagage opgeborgen moet worden maak ik wel gebruik van de priority boarding om te voorkomen dat ik eerst een half vliegtuig terug moet lopen voordat ik bij mijn handbagage kan. (En als je één keer per jaar een vakantie vluchtje maakt en ook nog op ruimbagage moet wachten is dat nog wel prima, maar snel eruit bij vluchten met bijvoorbeeld een paspoortcontrole kan er gemakkelijk voor zorgen dat je een half uur tot uur eerder op de eindbestemming bent).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164217175
Alweer lang geleden dat ik voor langere tijd mijn auto moet parkeren bij Schiphol.
Heb een last minute zonvakantie geboekt, helaas vliegen vanaf Schiphol. Waar kan ik voor 8 dgn het goedkoopst (en betrouwbaar) parkeren?

Iemand ervaring met Budget Valet Parking? ¤37,40 voor 8dgn vind ik erg meevallen.
pi_164217362
Thuis parkeren en met het OV naar Schiphol een optie? Heb je ook minder last van de veiligheidscontroles die rondom Schiphol uitgevoerd worden.

Budget Valet Parking, is dat zo'n service waarbij ze tussendoor nog allemaal ritjes voor zichzelf maken met je auto? Zou er in ieder geval mee uitkijken, daar schijnen wel onbetrouwbare bedrijven tussen te zitten..
pi_164217585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:12 schreef heite het volgende:
Thuis parkeren en met het OV naar Schiphol een optie? Heb je ook minder last van de veiligheidscontroles die rondom Schiphol uitgevoerd worden.

Budget Valet Parking, is dat zo'n service waarbij ze tussendoor nog allemaal ritjes voor zichzelf maken met je auto? Zou er in ieder geval mee uitkijken, daar schijnen wel onbetrouwbare bedrijven tussen te zitten..
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
  Moderator donderdag 4 augustus 2016 @ 09:29:58 #134
45833 crew  Fogel
pi_164217620
Als je zo vroeg vertrekt kan je ook overwegen om nabij Schiphol een hotel te pakken. Bij een aantal hotels mag je na een overnachting 2 of 3 weken gratis parkeren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_164218094
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:

[..]

OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
je zou kunnen overwegen de laatste trein van de dag te pakken :P
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:03:31 #136
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164218136
quote:

[..]

Als je op de A1-lijn zit, is de snelwegnachtbus van Oad misschien een optie. klik
pi_164218509
quote:

[..]

Iemand laten rijden zou ik dan inderdaad ook niet doen, dan moet diegene uren in de auto gaan zitten om een paar tientjes te besparen (parkeerkosten <-> extra retourtje met de auto, dan is het verschil niet meer zo heel groot)
pi_164218713
Bedankt voor de reacties tot nu toe, maar geloof me: allerlei opties al overwogen in de loop der jaren, maar zelf rijden en parkeren is echt het handigst gezien tijdstip en kosten.
Vandaar ook mij vraag naar parkeer ervaringen en niet naar alternatieven ;-)

De laatste trein zou 23.30 zijn, 2,5u reistijd op dat tijdstip, 4u wachten op Schiphol én voor 3 personen nog duurder dan op Schiphol zelf parkeren.

Hotel voor 3 personen ook duurder. Ik vertrek ook liever midden in de nacht vanaf huis dan een 1,5u later vanaf een hotel. Heb daarna 8dgn om uit te rusten :Y

Oad bus is uit de richting (Achterhoek)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:47:04 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_164218779
Ik zou lekker op Schiphol parkeren, zeker van geen gezeik en parkeerkosten deel je toch met 3 personen (mits je niet met je gezin op vakantie gaat)
pi_164219077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:47 schreef Blik het volgende:
Ik zou lekker op Schiphol parkeren, zeker van geen gezeik en parkeerkosten deel je toch met 3 personen (mits je niet met je gezin op vakantie gaat)
Beetje lullig om mijn dochters mee te laten betalen :+
pi_164219099
Er zijn wel plekken in Hoofddorp waar je gratis zou kunnen parkeren en waar de nachtbus komt. Maar daar zul je de bewoners niet zo blij mee maken, haha.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:51:02 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164220924
Ik heb hem net op A4-parking neergezet, kun je kiezen of hij binnen of buiten staat, en nee, ze gaan dus niet met je auto rijden tussendoor (je laat wel je sleutel achter voor calamiteiten). Je kunt hem zelfs laten poetsen, polijsten en schoonlikken van binnen en buiten.
Je wordt dan met een shuttlebusje (24/7) weggebracht en weer opgehaald tzt.

Kost 57.50 (binnen) voor, in dit geval, 8 dagen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:51:45 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164220935
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn bagagevraagje trouwens ^O^
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:55:28 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164220994
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem net op A4-parking neergezet, kun je kiezen of hij binnen of buiten staat, en nee, ze gaan dus niet met je auto rijden tussendoor (je laat wel je sleutel achter voor calamiteiten). Je kunt hem zelfs laten poetsen, polijsten en schoonlikken van binnen en buiten.
Je wordt dan met een shuttlebusje (24/7) weggebracht en weer opgehaald tzt.

Kost 57.50 (binnen) voor, in dit geval, 8 dagen.
Wat kost schoon laten likken extra?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 4 augustus 2016 @ 13:06:21 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164221184
quote:
99s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:55 schreef XL het volgende:

[..]

Wat kost schoon laten likken extra?
staat op de site, ligt eraan wat je allemaal wilt laten likken :+
pi_164222476
http://www.langparkerennabijschiphol.nl/zoeken/?days=8

Check wel eerst even of de nachtbus er komt en hoeveel die kost (is duurder dan een normale bus). Misschien is het het niet waard. Om de kosten te drukken zet je natuurlijk wel eerst je familie op schiphol af, zet dan in hoofddorp de auto neer en dan hoef je maar 1 kaartje voor de nachtbus te betalen. Sommige bieden overigens een gratis shuttle dus dan heb je geen probleem.
pi_164222789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
http://www.langparkerennabijschiphol.nl/zoeken/?days=8

Check wel eerst even of de nachtbus er komt en hoeveel die kost (is duurder dan een normale bus). Misschien is het het niet waard. Om de kosten te drukken zet je natuurlijk wel eerst je familie op schiphol af, zet dan in hoofddorp de auto neer en dan hoef je maar 1 kaartje voor de nachtbus te betalen. Sommige bieden overigens een gratis shuttle dus dan heb je geen probleem.
Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.
Ik lees verhalen over 40km extra op de teller, wie weet wordt je auto wel gewoon ergens in een woonwijk gestald
pi_164222963
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:29 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.
Ik lees verhalen over 40km extra op de teller, wie weet wordt je auto wel gewoon ergens in een woonwijk gestald
Ik heb geen auto, maar als ik er een had zou ik hem zeker niet aan zo'n malafide 'valet' dienst aanbieden en ook lievern iet mijn sleutel achterlaten.
  zondag 7 augustus 2016 @ 06:45:31 #149
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_164290179
Vlucht van Sydney naar Honolulu vandaag via Jetstar Australia is gecancelled. Yeey.

Nu missen we onze domestic vlucht van morgen plus de pickup van de locals waar we slapen (dus taxi). Deze vlucht gaat via een andere airline.

Wat zegt Jetstar in principe: go fuck yourselves. We kunnen geen andere vlucht boeken, je zoekt zelf maar een hotel en taxi. Hier krijgen we 150 dollar voor (moeten wel weer moeilijk doen met papierwerk etc.)

Hoe the fuck kan service zo slecht zijn en kunnen ze dit maken? Volgens onze reisverzekeraar is Jetstar er verantwoordelijk voor dat wij zsm aankomen in Honolulu, dus ook voor alle kosten.
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  zondag 7 augustus 2016 @ 07:22:21 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164290238
Effe in de voorwaarden kijken.

Met KLM/AF ook wel eens stagnaties onderweg gehad ivbm slecht weer, maar toen werden we wel in een prima hotelletje inclusief alles gestashed.
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 09:00:51 #151
45833 crew  Fogel
pi_164290531
Jetstar is een Australische maatschappij en je vliegt ook niet van of naar een EU-bestemming, dus de goede EU regeling is hier helaas niet van toepassing.
Het zou dus zomaar kunnen dat jetstar dit gewoon kan maken, ik ken de Australische regels niet. Maar, je reisverzekering zou wel vervangend vervoer horen te dekken.
Vraag bij beiden even op basis van welke voorwaardes ze je niet willen helpen, scheelt je veel leeswerk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 7 augustus 2016 @ 09:29:08 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164290742
Singapore en Australië hebben dus geen regels en laten het aan de luchtvaartmaatschappij over.. Nieuw Zeeland en Indonesië doen het hierin een stuk beter.

https://www.choice.com.au(...)mpensation#australia

Scoot welke in Singapore mijn vlucht annuleerde en geen compensatie wilde geven en ook mijn ticket niet wilde terugbetalen is overigens wel door mijn credit card maatschappij teruggefloten, want zo makkelijk komen ze er ook weer niet vanaf. Kans dat ik ooit nog met Scoot kan vliegen is niet groot, maar dit bespaarde mij een hoop juridische rompslomp.

Het is overigens niet zo dat je bij voorbaat kansloos bent, want er ligt wel degelijk een verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappij, ondanks dat ze in de vervoersvoorwaarden alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven, probleem is dat dit case-by-case basis is en bij weigering je zelf moet procederen. En succes om dat vanuit Europa in Australië te doen...
De EU regels zijn misschien soms wat streng en nadelig voor luchtvaartmaatschappijen, het zorgt er wel voor dat een luchtvaartmaatschappij wat meer doet om de reiziger te helpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:22:43 #153
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_164291136
Thnx guys! Zal het navragen. Inmiddels contact met Island air Hawai: zij verplaatsen gratis onze vlucht (en dat terwijl ik al een keer a.m. en p.m. door elkaar had gehaald haha)! Dat is service!
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:41:47 #154
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164295104
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 06:45 schreef EDMAN- het volgende:
Vlucht van Sydney naar Honolulu vandaag via Jetstar Australia is gecancelled. Yeey.

Nu missen we onze domestic vlucht van morgen plus de pickup van de locals waar we slapen (dus taxi). Deze vlucht gaat via een andere airline.

Wat zegt Jetstar in principe: go fuck yourselves. We kunnen geen andere vlucht boeken, je zoekt zelf maar een hotel en taxi. Hier krijgen we 150 dollar voor (moeten wel weer moeilijk doen met papierwerk etc.)

Hoe the fuck kan service zo slecht zijn en kunnen ze dit maken? Volgens onze reisverzekeraar is Jetstar er verantwoordelijk voor dat wij zsm aankomen in Honolulu, dus ook voor alle kosten.
Even Google gebruiken:

https://www.choice.com.au(...)les/rights-in-flight

http://airconsumer.ost.dot.gov/publications/flyrights.htm
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:21:02 #155
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164324877
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
pi_164325534
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
Jetstar is toch de budgetdochter van Qantas? In dat opzicht zou ik meer een soort Transavia verwachten. Ik had vorig jaar een binnenlandse vlucht met ze geboekt in Nieuw Zeeland. Toen de tijden (ruim van tevoren) van die vlucht werden aangepast en daarmee voor ons niet meer interessant waren heb ik de vlucht geannuleerd. Dat hebben ze toen keurig afgehandeld.
pi_164326805
Hoi, ik heb een vraagje.

As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.

Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 12:48:36 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:06:33 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164327234
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Mijn credo met de Jetstars, Scoots, AirAsia e.d. van deze wereld is altijd: prima om een goedkope point to point vlucht te boeken, maar niet wanneer er een (aansluitende) vervolgvlucht achteraan zit. En altijd de vroegst mogelijke vlucht op de dag want eentje midden op de dag willen ze nogal een cancellen en samenvoegen met een late(re) vlucht.
pi_164327853
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.

As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.

Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?
Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?
pi_164327867
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?
Lees de TT.
pi_164334107
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.

Zijn beide vluchten op één ticket?
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_164334120
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:54 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zijn beide vluchten op één ticket?
Ja.
pi_164334188
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja.
Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.
pi_164334840
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:57 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.
Oke, thanks :)
pi_164334922
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Oke, thanks :)
En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.
pi_164334939
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.
Zal ik doen.

Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles. :')

Nooit weer. :D Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan. :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 17:20:22 ]
pi_164335095
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles. :')

Was je hem niet op gaan halen van de band?
pi_164335362
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:33:59 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164337303
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:32 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.
Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
pi_164338050
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.
pi_164338107
Maar er zijn niet zo heel veel luchthavens met alleen maar nationale bestemmingen, dan moet je wel een piepklein vliegveldje hebben of dus dingen als Sao Paulo CGH die dusdanig overvol zijn dat ze de faciliteit voor internationale bestemmingen hebben weggehaald.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:50:29 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164341842
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:59 schreef sirdanilot het volgende:
Maar er zijn niet zo heel veel luchthavens met alleen maar nationale bestemmingen, dan moet je wel een piepklein vliegveldje hebben of dus dingen als Sao Paulo CGH die dusdanig overvol zijn dat ze de faciliteit voor internationale bestemmingen hebben weggehaald.
In Azie, en dan met name Maleisie, Thailand en Vietnam kom je dit wat vaker tegen. En dan is er in het geheel geen douane lokatie voorzien en wordt er ook niet doorgelabeld.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:56:02 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164342049
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.
Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
pi_164343431
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tja, in de regel is het zowel by OneWorld als by StarAlliance zo dat je wordt doorgelabeld. Zoals SirDanilot zegt hangt het af wat voor eindbestemming je hebt. Voor de meeste mensen is het gewoon zo dat je wordt doorgelabeld.
pi_164343546
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.

Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?

Moet je kleren uit je tas halen?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_164343840
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef Vluchteling het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.

Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?

Moet je kleren uit je tas halen?
Kabels en oordopjes hoeven niet uit je tas. Laptop en tablet wel. Laatst moest ik van een overijverige controleur ook e-reader en fototoestel uit mijn tas halen, maar dat heb ik niet vaker meegemaakt. Als je vloeistoffen mee hebt (max 100 ml per verpakking in een doorzichtig afsluitbaar zakje) dan moeten die ook uit je tas.
pi_164347447
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
Er rijdt ook een bus, en inderdaad SDU en GIG zijn wel een eindje van mekaar maar niet zover dat je dat stukje met een vliegtuig kan doen.
Maar dat was het punt ook niet, het punt was als je van een internationale vlucht (bv ams - gru) naar bv SDU zou gaan. Misschien dat je dan wél in gru je bagage moet ophalen. MAar dat weet ik niet en ik heb nog nooit gezien dat zo een vlucht uberhaupt boekbaar is. Altijd eindpunt GIG of GRU (de internationale luchthavens dus).

Rio SDU is overigens een erg leuke luchthaven, je kunt het lopen vanuit het centrum. De metro komt helaas nog niet tot de luchthaven maar het is misschien 1 tot 1.5 km lopen naar de dichtstbijzijnde metro. Wij hadden dat eens gedaan omdat er een taxi staking was.
pi_164352376
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
pi_164353295
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:43 schreef Vluchteling het volgende:
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
Dat hangt van de maatschappij af. Bij ryanair en easyjet moet je dokken, zeg maar.
pi_164354652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Vluchteling het volgende:
Ik reis morgen met United. Wilde net online inchecken, maar krijg deze melding:

"Your reservation requires special handling. Please check in at an airport kiosk."

Weet iemand wat dit kan zijn?

Mijn reisgenoten kunnen wel verder met inchecken, maar alleen als je een app download op je smartphone? Is dit altijd al zo geweest?

[ afbeelding ]

Ik was van plan om 3 uur van te voren aanwezig te zijn op schiphol, is het verstandig om nog eerder aanwezig te zijn nu ik niet online kan inchecken?
Update:

De medewerker van united heeft mij ingechekt, op Washington moest ik door extra controle, maar het viel wel mee.

Mijn vlucht terug is morgen met Lufthansa.

Probeerde net online in te checken, maar net als op heenweg kon ik niet inchecken en mijn medereizigers wel. Echter is er nu nog iets vreemds aan de hand, ik heb namelijk wel gewoon een boarding pas gekregen.

Bij het inchecken moesten we wat gegevens invullen zoals paspoort nummer etc. Nadat we het voor iedereen hebben ingevuld, kreeg ik een popup dat ik niet kan inchecken en dat ik contact moet opnemen met Lufthansa. Aan het einde heb ik gekozen voor een mobiele boarding pass naar mijn mail. Vervolgens kreeg ik gewoon een boarding pass inclusief barcode naar mijn mail gestuurd :')

En als ik status bekijk staat er gewoon dat ik ingechekt ben.

Denk dat het handig is om morgen toch even maar om een nieuwe boarding pass te vragen op het luchthaven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vluchteling op 09-08-2016 04:54:37 ]
pi_164354765
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.

Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
pi_164355132
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 05:48 schreef sneakydesert het volgende:
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.

Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_164356999
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:15:51 #184
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164357032
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:14 schreef edraket31 het volgende:
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
pi_164357113
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:15 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
oké, tnx....dat is nog wel te overzien
pi_164357926
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
pi_164358026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Wat maakt dat uit? Wat je wil he. Zolang je koffer maar in je auto past.
pi_164358048
quote:

Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
pi_164358471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 07:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Ah, oke.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:58:19 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_164408159
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.

Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164408446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.

Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
pi_164409546
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:06 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:52:49 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164409875
quote:

Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.

Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164410039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
als je via de vliegmaatschappij zelf boekt vragen ze volgens mij altijd alle voornamen.

Maar ticket aanbieders verschillen daar nogal in
oa ebookers zegt dat je alle voornamen moet invullen maar WTC zegt weer dat de alleen eerste voornaam voldoende is :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:09:55 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_164410461
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.

Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164410738
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
Je krijgt na het (online) inchecken een boardingcard met je naam en geslacht er op. Dat wordt vergeleken met je paspoort met je foto. Zolang er nog maar 7 miljard mensen zijn is de kans op iemand met dezelfde naam en uiterlijk op een vlucht zijn erg klein.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 00:56:09 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164415864
quote:

Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.
Voornaam + achternaam + geboortedatum is in principe voldoende om je boarding pas mee te krijgen. Waarbij de spelling exact hetzelfde moet zijn als in je paspoort.
So we just called him Fred
pi_164415987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
Die gaan juist sneller kapot door dat gesmijt en tenzij je flessen wijn of een CD speler in je koffer hebt valt er dus ook wat te zeggen voor een zachter model.
Jesus saves but death prevails.
pi_164421211
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 00:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.

Ik heb hewt een aantal keer moeten doen, vaak bij reizen buiten de EU. De laatste keer was voor een boeking met Air China (op de website van Air China zelf)
pi_164421436
quote:

Harde koffers zijn vaak van zichzelf al best zwaar, je leurt je een ongeluk en het geeft niet mee. Ik heb twee keer een rondreis gemaakt en had een koffer van Kipling bij me, die kun je wat makkelijker in auto's proppen, ze zijn van zichzelf al licht en ze zijn stevig genoeg om het vliegtuig te overleven.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')