Ja dus. Zouden om 17:05 aan moeten komen in Eindhoven, maar dat werd 20:50 uur.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Transavia is wel wat chiquer wat dat betreft.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
Mits >2u zou het goed moeten zijn. Het is een vlucht van <1500kmquote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Hier is jurispundetie over geloof ik. In dit geval is het probleem dat Wizz Air geen vliegtuig beschikbaar had in Budapest toen tompsv18 moest vertrekken. Het weer in Budapest, Eindhoven en daartussen was niet het probleem.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef XL het volgende:
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn.
Bij klm gaan ze echt niet bij de gate met een meetlint staan. Je mag volgens mij 2 stukken meenemen.quote:Op zondag 31 juli 2016 22:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraagje,
Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
Ik ben dus niet de enige die dat debiel vindt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandelquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 01:54 schreef LintuxCx het volgende:
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben.
Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
Tip, die label gaat er zeker af, want het laatste wat ik wil is dat KLM op basis van kleur eenvoudig scheiding kan maken in een vliegtuig met het risico dat de tas alsnog voor mij zou belanden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Dat dus! De enige plek waar ik dat meemaak is wanneer ik bagage incheck in Budapest. Dan moet er persé zo'n geel labeltje om de handbagage. Die is er dus al af voordat ik bij de betaalautomaat van de security priority lane ben, indien druk dan, want slechts Silver tegenwoordig. Of eigenlijk, gelukkig nog maar Silver.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.
Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Iedere ryanair/transavia/vueling/easyjet vlucht ever bedoel je?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan?
Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?
Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Wat dat betreft is Wizz Air beter dan Ryan Air idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |