abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164083983
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Ja dus. Zouden om 17:05 aan moeten komen in Eindhoven, maar dat werd 20:50 uur.
pi_164084003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
pi_164084331
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
Transavia is wel wat chiquer wat dat betreft.

Je kunt wizz air uberhaupt al nauwelijks mailen. Misschien dat het klachtenformulier helpt. Maar eh, good luck.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164084922
Gewoon eerst zelf proberen en als dat geen succes oplevert een van de honderd miljoen miljard no cure no pay geldwolfjes inschakelen.
pi_164089064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Mits >2u zou het goed moeten zijn. Het is een vlucht van <1500km

quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef XL het volgende:
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn.
Hier is jurispundetie over geloof ik. In dit geval is het probleem dat Wizz Air geen vliegtuig beschikbaar had in Budapest toen tompsv18 moest vertrekken. Het weer in Budapest, Eindhoven en daartussen was niet het probleem.

Ik had een soorgelijke situatie met CSA 2 jaar geleden. Toen hebben we geld gekregen. Wizz Air schijnt inderdaad minder klantvriendelijk te zijn. Daarom zou ik het via zo'n bemiddelaar doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:23:22 #106
258802 Yreal
henk..!
pi_164095403
Zou inderdaad niet in Hongarije gaan proberen je geld te halen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:43:29 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164095780
Er wordt gemeten met aankomst meer dan 3 uur vertraging. In dit geval was het toestel meer dan 3 uur te laat en heb je in principe recht op compensatie
Het is goed mogelijk dat Wizzair het op weersomstandigheden willen gooien in Italië, maar dat is maar ten dele waar, het toestel heeft namelijk na binnenkomst in Budapest ook nog relatief lang op de grond gestaan, en daarnaast heeft bij vertrek naar Napels in Italie het toestel juist op Budapest gestaan. (Al kan dat ook met ATC restricties te maken hebben gehad).

Juridisch gezien heeft Wizz Air een goed punt als men de vlucht van en naar Napels Italië niet wil vergoeden in verband met restricties door weersomstandigheden, daar kan Wizz Air immers niets aan doen, voor de vlucht van Budapest naar Eindhoven is dat weer net iets anders, men wordt geacht ook een vervangend toestel in kunnen zetten. Maar ja, het vervangende toestel wat op Budapest is gestationeerd is een A320 en geen A321 dus dan moeten er mensen achterblijven en dat is zo mogelijk nog duurder.

Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Wizzair, ik heb daar relatief goede ervaringen mee. Anders kan je naar bijvoorbeeld een no cure no pay organisatie als euclaim, dan kan je netto 160 euro ontvangen van de maximale 250 euro (de rest is voor de claimorganisatie) maar je hebt er geen verdere kosten of omkijken naar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:36:57 #108
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_164143260
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
pi_164147698
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
Bij klm gaan ze echt niet bij de gate met een meetlint staan. Je mag volgens mij 2 stukken meenemen.

Ik neem iig een rugtas en een trolley mee.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:57:28 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164161731
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.

De officiele regels zijn als volgt;

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten

1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totale gewicht max. 12 kg (26 lbs).

Echt streng op afmetingen let men bij KLM niet, daar is gezien de beperkte tijd van het boarden ook geen tijd voor. Wel is het goed mogelijk dat achteraan de rij de tas alsnog in het ruim moet worden geplaatst omdat er geen ruimte is.
Want tja, laten betalen voor ruimbagage betekent dat een gemiddelde passagier daarop bespaard en zoveel mogelijk aan boord wil meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164162561
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.
Ik ben dus niet de enige die dat debiel vindt. :D Minder meenemen betekent meer beenruimte inleveren, zo krom.
pi_164169013
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:06:39 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164174844
Donderdag vliegen voor mijn werk naar Zwøden per KLM; spannend, heb nog maar heel matig vlieguren :P

Iemand die weet hoe dat werkt met een zeemans/monsterboekje om meer bagage mee te kunnen nemen? Moet je dat laten zien bij inchecken ofzo?

Ik heb 2 keer ~20 kilo ruimbagage en een rugzak/tas als handbagage.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 02-08-2016 16:11:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:20:16 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_164175141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:54 schreef LintuxCx het volgende:
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:29:21 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164183283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Tip, die label gaat er zeker af, want het laatste wat ik wil is dat KLM op basis van kleur eenvoudig scheiding kan maken in een vliegtuig met het risico dat de tas alsnog voor mij zou belanden.
Wel is het beter om dat inderdaad in de slurf te doen en niet direct in het zicht bij de medewerker zelf, die krijgt ook maar een instructie, en zo'n veredelde huisvrouw snapt niet waarom die label een probleem zou zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:02:25 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164185613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat dus! De enige plek waar ik dat meemaak is wanneer ik bagage incheck in Budapest. Dan moet er persé zo'n geel labeltje om de handbagage. Die is er dus al af voordat ik bij de betaalautomaat van de security priority lane ben, indien druk dan, want slechts Silver tegenwoordig. Of eigenlijk, gelukkig nog maar Silver.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164195140
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:16:44 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164195232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164195956
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Iedere ryanair/transavia/vueling/easyjet vlucht ever bedoel je?
pi_164196019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan?
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
pi_164197483
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.

Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
pi_164197499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?

Bij wizz air is een ingecheckte koffer al gauw 30 euro per ENKELE reis, dus dan komt er lekker 60 euro op je vliegticket dat vaak maar rond de 40 euro kostte. Ja doei dat gaan we dus niet doen tenzij dat het echt niet anders kan.
pi_164197568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
pi_164197583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Make my day!
pi_164197597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
Wat dat betreft is Wizz Air beter dan Ryan Air idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')