quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
ja wellicht die enkele getinte arabische christen die besloot zijn moslim counterparts na te doen. blijft een mogelijkheidquote:
Vertelquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
Hier wordt meer achtergehouden dan wij nu weten. Ik heb mijn bedenkingen waarom de identiteit nog niet is vrijgegeven..
Een duidelijke moslim heeft een baard,gewaad,hoofddeksel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
ja wellicht die enkele getinte arabische christen, die besloot zijn moslim counterparts na te doen. blijft een mogelijkheid
Een foto waarop de dader zelfmoord pleegde en duidelijk was dat het een moslims was en zojuist hier nog in het topic stond.quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Een foto waarop de dader zelfmoord pleegde
Als je even een foto op zoekt van die gast in de vrachtwagen van Nice weet je waarom je eigenlijk in bed had moeten liggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:43 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Een duidelijke moslim heeft een baard,gewaad,hoofddeksel.
Dat had deze niet.. dus ga nou niet seniel zitten doen.
Was niet súper duidelijk of dat een moslim was toch? Vond het meer een aantrekkelijke blanke man met donker haar/oosterse roots.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een foto waarop de dader zelfmoord pleegde en duidelijk was dat het een moslims was en zojuist hier nog in het topic stond.
Hij keek nog even in de camera, moment daarop lag hij dood op straat.quote:
Begrijpend lezen zit er niet in blijkbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je even een foto op zoekt van die gast in de vrachtwagen van Nice weet je waarom je eigenlijk in bed had moeten liggen.
Geen radicale moslims willen =/= isolationist zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Keep it from our shores". Fijn, zo'n isolationist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.update: niet foto van de dader
[ Bericht 14% gewijzigd door Nintex op 22-07-2016 23:57:01 ]
Wellicht kan een mod die foto even terugplaatsen, dan hebben we duidelijkheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:45 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Was niet súper duidelijk of dat een moslim was toch? Vond het meer een aantrekkelijke blanke man met donker haar/oosterse roots.
Ik heb toch goed opgelet, maar deze blijkbaar gemistquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een foto waarop de dader zelfmoord pleegde en duidelijk was dat het een moslims was en zojuist hier nog in het topic stond.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:45 schreef Nintex het volgende:
Onbevestigde foto van dader
NSFWGewoon een baardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Let's share in their burden." Fijn, zo'n globalist.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Keep it from our shores". Fijn, zo'n isolationist.
NSFWJa en die had zo hier om de hoek in de donersauna kunnen werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFWJa mooie rode rugzakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
NSFWBron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFWwaarom posten als het onbevestigd is ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee echt niet !
Dat lijkt mij ook, ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:46 schreef speknek het volgende:
Klinkt toch als een Tristan vd Vlistje? Schijnbaar liep hij te raaskallen in accentloos Duits over dat hij gepest werd en is het nu vlak na de tijd dat de schoolexamencijfers bekend zijn gemaakt in Duitsland. Dit is alleen gebaseerd op wat losse geruchten, dus neem het met een fikse korrel zout.
NSFWHeel gelijkend op de videobeelden ja. En heeft ie nu een revolver beet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De politie spreekt al van 2 daders volgens mij dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:46 schreef speknek het volgende:
Klinkt toch als een Tristan vd Vlistje? Schijnbaar liep hij te raaskallen in accentloos Duits over dat hij gepest werd en is het nu vlak na de tijd dat de schoolexamencijfers bekend zijn gemaakt in Duitsland. Dit is alleen gebaseerd op wat losse geruchten, dus neem het met een fikse korrel zout.
NSFWWat is daar NSFW aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
"Let's share in their burden." Fijn, zo'n globalist.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:47 schreef HighVolume het volgende:
[..]
waarom posten als het onbevestigd is ?
Miss omdat ie geen stage kon krijgen oid?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:47 schreef skysherrif het volgende:
Kan het niet gewoon een gefrustreerde moslim zijn die niet dood uit islamradicalisme?
NSFWDie foto stond ook bij een nieuwsbericht van 20 april jl:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://m.bild.de/regional(...)9112.bildMobile.html
Laatste berichten hebben het toch echt over mogelijk toch maar éénquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:48 schreef Wyand het volgende:
[..]
De politie spreekt al van 2 daders volgens mij dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt.
Wie is sowieso nog aan het werk om deze tijd?quote:
Reverse image search levert geen hits op:quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:47 schreef HighVolume het volgende:
[..]
waarom posten als het onbevestigd is ?
Iemand die zichzelf door zijn kop schiet. Kan schokkend zijn voor sommige mensenquote:
Onze AIVD werkt goed.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:49 schreef Poison-Ivy het volgende:
Het engste is dat je gewoon bang bent voor alweer de volgende terror attack.
En zou NL worden overgeslagen?
Heel grappig.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:48 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft net gereageerd op de aanslag.
Wel grappig, waar Trump gisteren eventjes zijn VP pick deed afwachten na Nice, moet nu clinton even wachten met het bekend maken van haar vp pick door deze aanslag.
Complot?
Pim en Theo vergetenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:49 schreef Poison-Ivy het volgende:
Het engste is dat je gewoon bang bent voor alweer de volgende terror attack.
En zou NL worden overgeslagen?
Ikquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:49 schreef Pek het volgende:
[..]
Wie is sowieso nog aan het werk om deze tijd?
Ah ok, ja ik was een tijdje weg.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Laatste berichten hebben het toch echt over mogelijk toch maar één
NSFWDeze was ik kwijt, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas echt crisis als het bier op is.
NSFWhoaxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij schiet helemaal niet. Het zou óók een dropstengel kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Iemand die zichzelf door zijn kop schiet. Kan schokkend zijn voor sommige mensen
NSFWIk had begrepen dat die dode man met hoofdwond bij een riviertje was gevonden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Telegraaf heeft het weer over groene kleren..?quote:UPDATE 23:29 uur - Bij een schietpartij in een winkelcentrum in het noorden van München zijn vrijdagavond zeker acht doden en meerdere gewonden gevallen. De politie onderzoekt of een negende dode mogelijk een van de daders was. Lees onder dit artikel ons live blog.
De politie heeft een klopjacht geopend op mogelijk meer daders. De hele avond werd gezocht naar drie verdachten die bewapend zouden zijn met ’lange geweren.’
Over een mogelijk motief voor de terreurdaad, zoals de politie het noemt, is weinig bekend. Meerdere media quoten een ooggetuige, die over een schutter zegt: „Hij schreeuwde ’schijtbuitenlanders!’, laadde zijn wapen en schoot.” Volgens de politie zijn er vooralsnog geen aanwijzingen dat de aanslag een islamitische terreurdaad is.
Mogelijk pleegde een van de daders zelfmoord toen de politie hem probeerde te arresteren. Volgens weekblad Focus schoot de man zichzelf door het hoofd. De politie bevestigt dat een dode man, die op enige afstand van het complex werd gevonden, mogelijk bij de daders hoorde. Hij droeg groene kleren en een rode rugzak. Volgens getuigen zag een van de schutters er ook zo uit. Om risico's uit te sluiten zet de politie nu een robot in om uit te vinden of er explosieven in de bagage zitten.
Wapen
De schietpartij vond even voor 18.00 uur plaats. Eén of meerdere schutters schoten in het wilde weg om zich heen in het Olympia Einkaufzentrum aan de Hanauer Strasse. Ooggetuigen vertelden de politie dat zij drie daders telden. Vrij snel kwam het bericht dat de schietpartij voorbij was, maar dat de dader, mogelijk met handlangers, op de vlucht is. Eenheden kwamen massaal ter plaatse bij de McDonald's, waar de schietpartij begon.
Ik denk dat ze doelt op grotere aanslagen.quote:
zou opzich wel hilarisch zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:51 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Hij schiet helemaal niet. Het zou óók een dropstengel kunnen zijn.
Leugens!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
BNW is rechtsaf bij de roltrap.
Moslims worden ook gepest.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:47 schreef skysherrif het volgende:
Kan het niet gewoon een gefrustreerde moslim zijn die niet dood uit islamradicalisme?
Minstens 1, maximaal 3 was het toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:52 schreef Wyand het volgende:
Ik lees dat er een bomrobot naar een omgekomen dader wordt gestuurd? Maar de manhunt gaat door? Dat zou toch zeker wel wijzen op meer dan 1 dader dan?
NSFWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was een incident vorige week in Munchen, familiedrama zonder gewonden, de verdachte is daar uitgeschakeld met een druk-granaat of flashbang.
◢◤
dit bedoel ik dus... gewoon geen onbevestigde shit posten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:53 schreef Oversight het volgende:
[..]Dat was een incident vorige week in Munchen, familiedrama zonder gewonden, de verdachte is daar uitgeschakeld met een druk-granaat of flashbang.
Dat zijn beiden eerder gerichte moorden, dan dat het echt terroristische aanslagen zijn.quote:
Ja, dan weetje dat het echt mis is inderdaad. Zieke shitquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef skysherrif het volgende:
Werd een beetje misselijk.
Merk ik dat ik al een minuut kijk naar clinton op tv.
dit dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn beiden eerder gerichte moorden, dan dat het echt terroristische aanslagen zijn.
Dat kun je wel degelijk bestempelen als terrorisme, mensen vermoorden om hun mening in een democratische rechtstaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn beiden eerder gerichte moorden, dan dat het echt terroristische aanslagen zijn.
Ok, impact is er niet minder om.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Theo's geval dacht de rechter daar anders over.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar had de dader ook een briefje achtergelaten voor Ayaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
In Theo's geval dacht de rechter daar anders over.
Dat scheelt, inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Cnn is weer veilig.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:56 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Pff gaan we Merkel nog horen of niet? En welke zender heeft live coverage?
Moord met terroristisch oogpunt vind ik toch wezenlijk anders dan een terroristische aanslag.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
In Theo's geval dacht de rechter daar anders over.
NSFWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.update: niet foto van de daderLeuk geprobeerd !
http://www.bild.de/region(...)t-45459112.bild.html◢◤
Dat kan, maar in mijn ogen is het wel van een andere orde dan het pogen zoveel mogelijk volstrekt willekeurige slachtoffers te maken om angst te zaaien.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat kun je wel degelijk bestempelen als terrorisme, mensen vermoorden om hun mening in een democratische rechtstaat.
Dus als er een bom ontploft onder Angela Merkels stoel is dat geen terroristische aanslagquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:58 schreef 2dope het volgende:
[..]
Moord met terroristisch oogpunt vind ik toch wezenlijk anders dan een terroristische aanslag.
Nee ga je dood van.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:59 schreef NoNickOne het volgende:
Ik heb zin in McDonalds.. Zou het veilig zijn?
True. Ik reageerde dus eigenlijk alleen op het woordje 'terrorist'. :pquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:58 schreef 2dope het volgende:
[..]
Moord met terroristisch oogpunt vind ik toch wezenlijk anders dan een terroristische aanslag.
Toch denk ik dat een politieke moord een veel grotere impact heeft dan een aanslag zoals vandaag in München.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar in mijn ogen is het wel van een andere orde dan het pogen zoveel mogelijk volstrekt willekeurige slachtoffers te maken om angst te zaaien.
In mijn ogen wel twee verschillende soorten acties.
Ja heb net een Maestro burger gehaaldquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:59 schreef NoNickOne het volgende:
Ik heb zin in McDonalds.. Zou het veilig zijn?
Heb je gelijk in. Maar wat Mohammed Bouyeri gedaan heeft valt wel degelijk onder terrorisme.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:58 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als het een moslim was was het wel bekend geweest, misschien iemand uit een elitecorps?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Wyand het volgende:
Wel apart dat er blijkbaar 1 dader is gevonden maar dat daar helemaal niks bekend over wordt gemaakt. Het ruikt hier naar Keulen?
dat kan idd. Kijk maar naar hoe ww1 tot stand kwam.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Toch denk ik dat een politieke moord een veel grotere impact heeft dan een aanslag zoals vandaag in München.
Waarom zouden ze nu al zaken bekend moeten maken?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Wyand het volgende:
Wel apart dat er blijkbaar 1 dader is gevonden maar dat daar helemaal niks bekend over wordt gemaakt. Het ruikt hier naar Keulen?
Nogal ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Toch denk ik dat een politieke moord een veel grotere impact heeft dan een aanslag zoals vandaag in München.
Dan waren er wel meer dan 9 doden gevallenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:01 schreef Joezi het volgende:
[..]
Als het een moslim was was het wel bekend geweest, misschien iemand uit een elitecorps?
Autoriteiten willen misschien 110% zekerheid?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Wyand het volgende:
Misschien gaan ze Merkel nog wel vermoorden. Ze zijn toch niet opgepakt?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat ik bijzonder en best bewonderingswaardig vind.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar wat Mohammed Bouyeri gedaan heeft valt wel degelijk onder terrorisme.
Nederland heeft gelukkig nog niet meegemaakt wat half Europa wel heeft ondergaan.
NSFWHet is zo langzamerhand toch wel opvallend hoeveel misinformatie er is verspreid tijdens de gebeurtenissen van deze dag. Een goed voorbeeld van waarom sociale media maar ook de reguliere media niet meer volledig te vertrouwen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.update: niet foto van de dader
Ja ok, kan dat na 6 uur nog steeds niet? Ze kunnen iig zeggen of dat het een man of een vrouw was bijv?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Autoriteiten willen misschien 110% zekerheid?
Maar opvallend inderdaad
??twitter:MailOnline twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 23:59:06#Munich police arrested three men near Marienplatz following reports of a second shooting https://t.co/EL8mshyl4K https://t.co/lc2Cj3aIz8 reageer retweet
Meestal is mijn scanner voor dat soort foto's wel redelijk goed, maar ik wist dus niet van dat andere incident af.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is zo langzamerhand toch wel opvallend hoeveel misinformatie er is verspreid tijdens de gebeurtenissen van deze dag. Een goed voorbeeld van waarom sociale media maar ook de reguliere media niet meer volledig te vertrouwen zijn.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien gaan ze Merkel nog wel vermoorden. Ze zijn toch niet opgepakt?
Ik heb ook nergens gezegd dat het één qua impact erger of minder erg zou zijn dan het ander, enkel dat het twee verschillende soorten daden zijn in mijn ogen. Het hangt er in beide gevallen vanaf wat de omstandigheden zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |