abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2016 @ 21:57:11 #226
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164098577
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:48 schreef jogy het volgende:

[..]

want ik heb geen vriendjes ;(.
:W

Over lambiek, ik ben wel zo iemand die als het te vaak gebeurd er een bannetje voor aanvraag, dat is dan 24 uur en morgen gaat die vrolijk verder.
Maar zijn zwakke punt is de censuur die ik toepas , daar heeft die een verschrikkelijke hekel aan. >:)
De rant verwijder ik maar de info laat ik staan, dat werkt op zich best goed. :7
There is only one religion
  vrijdag 29 juli 2016 @ 23:08:14 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164100201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:57 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

:W

Over lambiek, ik ben wel zo iemand die als het te vaak gebeurd er een bannetje voor aanvraag, dat is dan 24 uur en morgen gaat die vrolijk verder.
Maar zijn zwakke punt is de censuur die ik toepas , daar heeft die een verschrikkelijke hekel aan. >:)
De rant verwijder ik maar de info laat ik staan, dat werkt op zich best goed. :7
Hoi. O+. En dat natuurlijk. Korte afkoelbannetjes kunnen altijd en komen dan ook regelmatig langs.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 29 juli 2016 @ 23:12:52 #228
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164100336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:15 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar negeren impliceert vaak instemming en dat is ook niet goed.
100 keer hetzelfde zeggen impliceert juist instemming want het is natuurlijk niet echt zo dat iemand je " gevangen " heeft die jou dwingt in rondjes te lopen .
Je kan een ander niet veranderen alleen jezelf .
quote:
BV de "dit is het BNW-denken" thread.

Ik ben geintereseerd in schimmige misstanden, zelfs tot het punt dat ik er iets tegen wil doen en soms iets tegen doe.

Nou heb ik een keer iets redelijks groot gedaan en veel vaker kleinere dingen tegen schimmige misstanden.

De reden waarom die pogingen (redelijik) succesvol waren, is omdat ik niet begin met een geloof waarna ik bevestiging van dat geloof zoek, maar juist begin met de data die ik hard onderwerp aan kruisverhoor, waar ik de conclusies continu probeer te ontkrachten, totdat op een gegeven moment een strak bewijs overblijft.
Dat is jouw mening , een vooroordeel zelfs dus daar ga ik geen voorbeeld aan nemen en kan ik geen waarheid inzien .
Een alternatieve verklaring betekend niet automatisch dat dat op basis van geloof is aangenomen en een officiele verklaring aannemen betekend niet automatisch dat dat gebeurd is op basis van feiten . Valkuilen gelden voor iedereen .
quote:
Dit staat totaal recht tegenover wat gepost wordt als "wat is het BNW denken".

Dan kan ik er voor kiezen om er niet op in te gaan, te kijken naar de posts die allemaal instemmen en BNW langzaam die kant op zien gaan, of posten hoe ik het zie en aangeven waar de problemen liggen in de "geloofs" manier van "bewijzen".
Ik zie het wereldwijd meer opkomen dus ook meer de instemming en erkenning , misschien zit jij wel fout en houden we daar gewoon ook rekening mee en gaan wij juist de goede kant op .
Je weet het niet .
quote:
Nou weet ik dat reageren sommige mensen niet gaat overtuigen dat uitgaan van iets als waar en er dan bewijs voor zoeken goed is. Maar niet reageren zorgt er voor dat BNW steeds meer verzand in een circlejerk van wie het meeste gelooft in welk extreem idee wat ook geen toffe uitkomst (voor mij dan) is.
De ander ervaard jouw vooroordeel niet als realiteit dus je kan mensen ook niet overtuigen iets te laten wat ze niet aan het doen zijn .

quote:
Dus ja wat doe je dan? De hoop opgeven of er proberen iets van te maken, wetende dat sommige mensen liever blijven geloven?
Ik denk gewoon hetzelfde wat je al doet met moslims , christenen , atheïsten , boedisten , verschillende rassen en diersoorten , leven en laten leven en respecteren dat iedereen iets anders mag geloven mits je het een ander niet opdringt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 30 juli 2016 @ 00:01:17 #229
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_164101638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:12 schreef Summers het volgende:

[..]

100 keer hetzelfde zeggen impliceert juist instemming want het is natuurlijk niet echt zo dat iemand je " gevangen " heeft die jou dwingt in rondjes te lopen .
Je kan een ander niet veranderen alleen jezelf .

[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand iets post dat niet waar is, is het weerleggen ervan bij definitie een duidelijker signaal van niet-instemmen dan er niet op reageren. Zonder reactie zijn er twee mogelijkheden; "mee eens" en "niet mee eens", na reactie is die wereld van mogelijkheden gereduceerd.

quote:
Dat is jouw mening , een vooroordeel zelfs dus daar ga ik geen voorbeeld aan nemen en kan ik geen waarheid inzien .
Een alternatieve verklaring betekend niet automatisch dat dat op basis van geloof is aangenomen en een officiele verklaring aannemen betekend niet automatisch dat dat gebeurd is op basis van feiten . Valkuilen gelden voor iedereen .

[..]
Die dingen claim ik ook niet. Het enige dat ik claim is dat vanuit geloof op zoek gaan naar bevestiging niet de manier is om de waarheid te ontdekken. Dat is niet nieuw, dat is een logisch vaststaand feit dat al meer dan 100 jaar geleden bewezen is.

quote:
Ik zie het wereldwijd meer opkomen dus ook meer de instemming en erkenning , misschien zit jij wel fout en houden we daar gewoon ook rekening mee en gaan wij juist de goede kant op .
Je weet het niet .
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "het" maar dat op basis van geloof naar ondersteuning zoeken en tegenstrijdige informatie negeren is again per definitie niet de manier om tot de waarheid te komen. Dat heeft niets met mijn mening of geloof te maken, dat is gewoon logisch.

quote:
De ander ervaard jouw vooroordeel niet als realiteit dus je kan mensen ook niet overtuigen iets te laten wat ze niet aan het doen zijn .
Logica is niet mijn vooroordeel, logische statements zijn statements die per definitie waar zijn. Logica niet accepteren, leidt zoals ik al zei in het stukje dat je quotte tot een circlejerk van geloof waar dat ongepast is.

Als je allebei accepteren dat jantje 2 meter is, en pietje 1:90 is, kun je je niet achter "geloof" verschuilen als je blijft roepen dat pietje dus langer dan jantje is.

quote:
Ik denk gewoon hetzelfde wat je al doet met moslims , christenen , atheïsten , boedisten , verschillende rassen en diersoorten , leven en laten leven en respecteren dat iedereen iets anders mag geloven mits je het een ander niet opdringt .
Geloof doet er toe wanneer de waarheid niet gevonden kan worden en niet bepaald kan worden. Wanneer het over feiten gaat heeft geloof er niets mee te maken.

Superrelevant stukje: (waar gaat het heen oompaloompa die youtube filmpjes post}
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 30 juli 2016 @ 00:48:43 #230
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164102507
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:01 schreef oompaloompa het volgende:

(waar gaat het heen oompaloompa die youtube filmpjes post}
En dat ook nog eens in FB :( foei
_O- ;)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 01:22:51 #231
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164102855
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand iets post dat niet waar is, is het weerleggen ervan bij definitie een duidelijker signaal van niet-instemmen dan er niet op reageren. Zonder reactie zijn er twee mogelijkheden; "mee eens" en "niet mee eens", na reactie is die wereld van mogelijkheden gereduceerd.

[..]
[quote]
[..]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "het" maar dat op basis van geloof naar ondersteuning zoeken en tegenstrijdige informatie negeren is again per definitie niet de manier om tot de waarheid te komen. Dat heeft niets met mijn mening of geloof te maken, dat is gewoon logisch.
Tegenstrijdige informatie in het officiele verhaal word juist met een vergrootglas bekeken bij bijv aanslagen , iets wat mensen overslaan wat ik weer niet logisch vind .
kortom je kan niet voor een ander bepalen wat zijn uitgangspunt zou moeten zijn . Doe wat voor je werkt want ik zie weer niks in de benaderwijze van andere mensen . Van de mijne leer ik meer dan ooit tevoren en dat is het enige wat telt .
quote:
[..]

Logica is niet mijn vooroordeel, logische statements zijn statements die per definitie waar zijn. Logica niet accepteren, leidt zoals ik al zei in het stukje dat je quotte tot een circlejerk van geloof waar dat ongepast is.
Voor mij is het totaal uit de lucht gegrepen dat jij beweerd dat mensen iets voor waar aannemen en daarna bewijs ervoor zoeken . Een wellus nietus word dan een circlejerk . Als ik maar weet dat ik iets onderzoek en daarmee is de kous af .
quote:
Als je allebei accepteren dat jantje 2 meter is, en pietje 1:90 is, kun je je niet achter "geloof" verschuilen als je blijft roepen dat pietje dus langer dan jantje is.
Ik zeg ook niet dat logica je vooroordeel is maar de conclusie dat jij de waarheid zoekt en de ander maar wat gelooft en zielig van alles aangrijpt wel .
Wees jij dan tevreden met jouw versie van waarheid zoeken en dan wees ik tevreden met de mijne of jij daar nou wel of geen waarheid in ziet .
quote:
[..]

Geloof doet er toe wanneer de waarheid niet gevonden kan worden en niet bepaald kan worden. Wanneer het over feiten gaat heeft geloof er niets mee te maken.
Iemand die bijv een officiele verklaring aanneemt zonder er eerst naar te kijken of het wel waar is , is niet met feiten bezig maar met geloof en vertrouwen in autoriteiten .
Valkuilen gelden voor iedereen en die feiten vallen in de praktijk reuze mee en worden opmerkingen als " ik kan het me niet voorstellen " ook snel als feit aangeduid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:08:45 #232
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_164103781
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 01:22 schreef Summers het volgende:

[..]

Tegenstrijdige informatie in het officiele verhaal word juist met een vergrootglas bekeken bij bijv aanslagen , iets wat mensen overslaan wat ik weer niet logisch vind .
kortom je kan niet voor een ander bepalen wat zijn uitgangspunt zou moeten zijn . Doe wat voor je werkt want ik zie weer niks in de benaderwijze van andere mensen . Van de mijne leer ik meer dan ooit tevoren en dat is het enige wat telt .

[..]

Voor mij is het totaal uit de lucht gegrepen dat jij beweerd dat mensen iets voor waar aannemen en daarna bewijs ervoor zoeken . Een wellus nietus word dan een circlejerk . Als ik maar weet dat ik iets onderzoek en daarmee is de kous af .

[..]

Ik zeg ook niet dat logica je vooroordeel is maar de conclusie dat jij de waarheid zoekt en de ander maar wat gelooft en zielig van alles aangrijpt wel .
Wees jij dan tevreden met jouw versie van waarheid zoeken en dan wees ik tevreden met de mijne of jij daar nou wel of geen waarheid in ziet .

[..]

Iemand die bijv een officiele verklaring aanneemt zonder er eerst naar te kijken of het wel waar is , is niet met feiten bezig maar met geloof en vertrouwen in autoriteiten .
Valkuilen gelden voor iedereen en die feiten vallen in de praktijk reuze mee en worden opmerkingen als " ik kan het me niet voorstellen " ook snel als feit aangeduid .
Het stuk waarop ik reageerde en wat gepresenteerd werd als de BNW manier van denken van een geloof uit te gaan en daar daarna bewijs bij te zoeken. Daar reageer ik op. Dat verzin ik niet, dat is letterlijk waar ik op reageer. Dat jij vind dat ik op mensen die dat niet doen anders moet reageren ben ik helemaal met je eens, dat is echter niet waar ik op reageerde :P

Ik ben het me veel wat je hierboven zegt eens, dat is alleen niet relevant voor het stuk waar ik op reageerde.

maw ik zeg niet dat iedereen van een geloof uitgaat en daar bewijs bij zoekt, ik zeg ook niet dat ik altijd gelijk heb, en ik zeg ook niet dat geloof in officiele verhalen goed is.

in kort:
Wat ik zeg is dat van geloof uitgaan en daar bevestigende informatie voor te zoeken niet de manier is om tot waarheid te komen (irrelevant waar dat geloof in is, zowel officiele verhalen als alternatieve verhalen).
Genoeg mensen doen dat niet, top!
Genoeg mensen doen dat wel, boooee.

Helaas zijn mensen (inclusief ik) extreem gevoelig voor confirmation bias, nog meer boooeeee!

De manier om daaraan voorbij te gaan, en dat willen we want bias is stom als je de waarheid wilt weten, is systematisch proberen je hypotheses to ontkrachten ipv ondersteunend bewijs te zoeken.

En als we allemaal dat doen, hebben we minder last van bias, woohoo & feestje!

En nogmaals, dat is in reactie op een post waarin geclaiimed werd dat je van je geloof uit moet gaan, daar bewijs voor moet zoeken en de puntjes in moet verbinden. En dat is gewoon slecht advies als je om de waarheid geeft. (en nee dat is geen mening dat is een logisch vaststaand feit)

[ Bericht 10% gewijzigd door oompaloompa op 30-07-2016 03:18:41 ]
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:23:36 #233
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_164103868
Ps, in het algemeen, als je daadwerkelijk om waarheidsbevinding geeft, en het niet met de stelling eens bent: "van geloof uitgaan en daar ondersteunend bewijs voor zoeken is de manier om tot waarheid te komen."

vraag dan om uitleg, of probeer het steekhoudend te ontkrachten (nobelprijs in je verschiet btw), het is counterintuitief (weer die verdomde bias) maar zodra je het begrijpt heel logisch.
Openstaan voor andere mogelijkheden is stap 1, ik zie graag kritisch rationalisme ontkracht worden en andersom hoop ik dat mensen er ook voor open staan om het iig serieus te overwegen ipv af te doen als "slechts een mening".

+ je kunt dan allemaal gaaf doen over popper.
pi_164119227
-Op verzoek verwijderd-

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 01-08-2016 19:54:59 ]
pi_164121164
Oké, wat zei ik nou weer verkeerd?
pi_164162191
BNW / Hoe de rijken de macht hebben.

Ja ik heb een TR gezet.

Maar ik vind dit werkelijk om te kotsen zo schandalig.
  maandag 1 augustus 2016 @ 20:32:29 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_164162750
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat Lambiekje betreft zie ik buiten zijn artsen hetze die bij tijd en wijlen extreem kan zijn geen problemen. Dat wordt gewoon in de gaten gehouden en als het de spuigaten uitloopt handelen we ernaar. Zijn manier van posten zorgt er vaak wel voor dat hij niet echt heel serieus genomen kan worden maar dat is dan weer zijn probleem, als hij het al als een probleem ziet natuurlijk.
Zie je bij Lambiekje nog steeds geen probleem?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:14:14 #238
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164164093
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 20:14 schreef ChrisCarter het volgende:
BNW / Hoe de rijken de macht hebben.

Ja ik heb een TR gezet.

Maar ik vind dit werkelijk om te kotsen zo schandalig.
Tr behandeld :P
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:15:18 #239
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164164125
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 20:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zie je bij Lambiekje nog steeds geen probleem?
Bang dat je ook op die brandstapel gezet wordt?
pi_164164285
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Bang dat je ook op die brandstapel gezet wordt?
What the fuck gast...
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:27:21 #241
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164164514
quote:
13s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

What the fuck gast...
you mad bro ? :D
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:30:47 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_164164612
Het wordt allemaal ook weer erg serieus genomen zeg...
Onikaan ni ov dovah
pi_164164940
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:30 schreef ATuin-hek het volgende:
Het wordt allemaal ook weer erg serieus genomen zeg...
"Haha mensen doodwensen en zo je subforum lekker te kakken zetten leuk joh"

Ja, zo komen we wel bij die inhoud!
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:42:34 #244
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164165045
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is verwijderd en gepaste maatregelen genomen.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:54:05 #245
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164166831
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Lambiekje is weer ff met pauze hoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_164189505
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Lambiekje is weer ff met pauze hoor.
Letterlijk want hij gaat op dezelfde kansloze voet door..
pi_164195792
Ik zit mobiel (wachtkamer huisarts ook nog toevallig haha) dus excuses voor het niet topic reporten:

BNW / BigPharmatopic#71 Nu incl. 12ml bewustzijn

Vermoeiend.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:03:56 #248
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_164197493
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:44 schreef ChrisCarter het volgende:

Vermoeiend.
Best wel ;(
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:41:10 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_164203729
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat Lambiekje betreft zie ik buiten zijn artsen hetze die bij tijd en wijlen extreem kan zijn geen problemen. Dat wordt gewoon in de gaten gehouden en als het de spuigaten uitloopt handelen we ernaar. Zijn manier van posten zorgt er vaak wel voor dat hij niet echt heel serieus genomen kan worden maar dat is dan weer zijn probleem, als hij het al als een probleem ziet natuurlijk.
Nog steeds geen probleem Jogy?

BNW / BigPharmatopic#71 Nu incl. 12ml bewustzijn
Onikaan ni ov dovah
pi_164204369
Ik maak me oprecht zorgen om de agressiviteit die er vooral uit voort lijkt te komen... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')