abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164115736
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:56 schreef Falco het volgende:
maar hebt ook geen invloed in Brussel.
Wie wel?
pi_164115773
Ik vond dit wel leuk. Een beetje een realistische prognose van hoe het allemaal zal gaan. Nog niet eens zo gek gedacht.
pi_164115798
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
pi_164132840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
Dan zullen de Britten eerst daadwerkelijk uit de EU moeten stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164135058
Volgens mij is er een massa water tussen de EU en de Britten?
Stap of zwem het maar eens.
  zondag 31 juli 2016 @ 19:11:21 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164137200
Speech van Geert Wilders: Het hangt samen met zijn vurige verlangen naar de Nexit, dat is de koppeling met de Brexit. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164137289
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Speech van Geert Wilders: Het hangt samen met zijn vurige verlangen naar de Nexit, dat is de koppeling met de Brexit. ;)

Ben jij nou ook al een Wilders-fan geworden? :o
  zondag 31 juli 2016 @ 19:26:36 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164137707
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben jij nou ook al een Wilders-fan geworden? :o
Nee, mijn partijen zijn de PvdD en de SP maar veel belangrijker dan dat, ik steun de progressieve beweging (duurzaamheid, toegankelijk en goed publiek onderwijs, toegankelijkge gezondheidszorg, goede beschikbaarheid van gezond voedsel, anti-militaristisch, anti-corporatistisch, hippie-achtige dingen...) die grensoverschrijdend is qua doelstellingen, partijen die dat beter volgen krijgen eerder mijn stem. Ik kwam het via een andere video van Wilders tegen, een waarbij hij als gast van SkyTV in de USA wat vragen beantwoorde. Nederland + gebruiker die politieke filmpjes ziet => Youtube-aanbeveling voor filmpje met Wilders. ;)
Je klikt daarop en je komt op deze terecht.

Hoewel ik geen fan ben van Wilders of de PVV en ik niet op de PVV zou stemmen geldt ook in Nederland (al veel langer) net als in de USA dat de achterban van de PVV en die van de SP en de PvdD het op een aantal punten volstrekt met elkaar eens zijn ook al zijn ze elkaars tegenpolen in veel opzichten: anti-TTIP/TTP, EU-sceptisch of anti-EU, anti-lobby, dat soort dingen. Beide bewegingen die je in heel het 'westen' ziet zijn een reactie die voortkomt uit dezelfde onvrede.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-08-2016 19:24:18 ]
#NoDAPL
  zondag 31 juli 2016 @ 21:24:34 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164141309
Cameron heeft met ridderordes lopen strooien:

quote:
quote:
Theresa May is facing calls to block honours for No 10 “cronies” after a leaked list revealed David Cameron has requested knighthoods for party donors, pro-EU campaigners and political aides.

Labour and Liberal Democrat politicians called for an overhaul of the system as it emerged one of Cameron’s last acts in office was to propose rewards for more than 40 allies, including four cabinet ministers and donors to the Conservatives and the EU remain campaign.

One of the most controversial knighthoods named on the list is proposed for Ian Taylor, an oil executive who gave almost £1m to the Conservatives in the past 18 months and helped fund the campaigns against Scottish independence and in favour of the EU. Andrew Cook, an engineering businessman who donated the use of a private jet to Cameron before the 2010 election and donated about £250,000 to the remain campaign, is similarly in line for a knighthood.

According to the leak, Cameron recommended awards for more than 20 Downing Street advisers and staff and knighthoods for the pro-EU cabinet ministers Philip Hammond, Michael Fallon, Patrick McLoughlin and David Lidington. George Osborne, Cameron’s closest political friend, who lost his job as chancellor after helping run the unsuccessful remain campaign, was put forward to become a companion of honour.

There was also criticism over a proposed CBE for Will Straw, the chief executive of the failed cross-party pro-EU campaign, who is the son of the former home secretary Jack Straw and a former Labour parliamentary candidate.

It is said to include proposed OBEs for the Downing Street aide Isabel Spearman, a former PR for a luxury handbag designer who assisted Samantha Cameron with her diary, official parties and outfits for engagements, and for Osborne’s aide Thea Rogers, an ex-BBC producer.

The list, leaked to the Sunday Times in an unprecedented breach of secrecy, comes on top of a separate slate of those recommended for peerages, which is tipped to include two longstanding former aides, Gabby Bertin and Liz Sugg.

Cameron started as Conservative leader by saying he wanted to clean up politics, but Guardian research has found he handed peerages to at least 13 major Tory party donors during his tenure, as well as a number of knighthoods and lesser honours.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164148496
quote:
One of the most controversial knighthoods named on the list is proposed for Ian Taylor, an oil executive who gave almost £1m to the Conservatives in the past 18 months and helped fund the campaigns against Scottish independence and in favour of the EU. Andrew Cook, an engineering businessman who donated the use of a private jet to Cameron before the 2010 election and donated about £250,000 to the remain campaign, is similarly in line for a knighthood.
Die riddertitel is dus waardeloos geworden. :')
#NoDAPL
pi_164151036
quote:
“Wie wel fors last lijkt te hebben van de Brexit is de Britse industrie”, aldus Van Weele. De Britse inkoopmanagersindex noteerde een forse afname van 52.4 naar 47.7. “De berichten over de vooruitzichten voor de Engelse economie zijn somber. De Engelsen lijken dus de meeste last te hebben van hun Brexit.”
http://www.z24.nl/economi(...)-vier-maanden-655026

De uiteindelijke cijfers in de UK waren nog slechter dan de prognoses, onder de 50 duidt op krimp. Overigens is er nu nog steeds geen brexit dus alleen het gegeven dat het er aan zit te komen zorgt voor dit effect.
pi_164151252
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De uiteindelijke cijfers in de UK waren nog slechter dan de prognoses, onder de 50 duidt op krimp. Overigens is er nu nog steeds geen brexit dus alleen het gegeven dat het er aan zit te komen zorgt voor dit effect.
Allemaal gebaseerd op niks, op Project Fear. Het is logisch dat na al dat haat en angst-zaaien van de eurofielen de cijfers ff inzakken maar na verloop van tijd zullen de Britten erachter komen dat de voorspelde Eindtijd wel erg lang op zich laat wachten en komt alles weer goed.
pi_164152032
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uiteraard niemand weet waar die aan toe is, is toch logisch dat men dan dit krijgt.

Pas als de rust is weergekeerd of linksom of rechtsom dan kan me van de cijfers uitgaan.

Al lijkt me dat wel een perfect tijd om te kopen toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 13:01:32 ]
pi_164152985
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 13:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard niemand weet waar die aan toe is, is toch logisch dat men dan dit krijgt.

Pas als de rust is weergekeerd of linksom of rechtsom dan kan me van de cijfers uitgaan.

Al lijkt me dat wel een perfect tijd om te kopen toch?
Waarom zouden de inkoopmanagers niet van de huidige cijfers kunnen uitgaan, die zien voorraden toenemen en verkooporders afnemen en dus daalt hun vertrouwen.
pi_164153018
Volgens mij was het vertrouwen er voor het referendum al niet meer, anders was het ja nooit een Brexit geworden toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 13:46:39 ]
pi_164182511
Omdat het oogsttijd is:
Vrees voor landbouwsubsidie-Na brexit hebben Britse boeren nu bregret

Maar ook Nederland heeft nu al last van het lagere Britse pond, de Nederlandse uien zijn te duur, en het aandeel export uien naar het VK was zo'n 10%
pi_164182882
quote:
Met China kan het moeilijk worden een vergaand verdrag te sluiten, aangezien de nieuwe Britse regering toch ook enigszins rekening wil houden met de vrijheid van meningsuiting in China en Hong Kong, zie ook:
http://www.chinasquare.be(...)ud-en-warm-tegelijk/
En Amerika zal ook tegen een vergaand handelsverdrag met China zijn trouwens, want dat zet hun veiligheid mogelijk op het spel

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 02-08-2016 21:49:36 ]
pi_164183206
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]
eurofielen EU-fielen
#NoDAPL
pi_164185335
Dat filmpje legt er weer eens de nadruk op: er niet onmiddellijk op de art.50-knop gedrukt. Natuurlijk niet. Alleen een idioot stapt à la minute op.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:16:18 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_164197795
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Allemaal gebaseerd op niks, op Project Fear. Het is logisch dat na al dat haat en angst-zaaien van de eurofielen de cijfers ff inzakken maar na verloop van tijd zullen de Britten erachter komen dat de voorspelde Eindtijd wel erg lang op zich laat wachten en komt alles weer goed.
Dit is bullshit, hopelijk weet je dat zelf ook?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164198003
Next, een van de groote Britse retailers in de FTSE 100 had vandaag een trading update. Key sentences:

quote:
With only a few weeks since the EU referendum it would be unwise to draw any firm conclusions of the effect the decision to leave the EU will have on UK consumer demand,particularly as the week after the referendum was an unusually strong week the previous year. So far, we can see no clear evidence of any appreciable effect on consumer behaviour, apart from the first few days after the vote.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:37:26 #222
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164199652
quote:
Een miljardendeal on hold zetten is niet de beste manier om de Chinezen aan te pakken, als ze daar een vrijhandelsverdrag mee willen.
quote:
Hinkley Point: China warns UK not to drive away investors

Warning comes as China’s official news agency questions reasons for delay in approving plans for new nuclear plant
https://www.theguardian.c(...)o-hinkley-point-deal
are we infinite or am I alone
pi_164201317
quote:
Nonsens natuurlijk. De handel met de EU is veel te belangrijk voor ze om zo'n akkoord pakweg tien jaar uit te stellen.
pi_164215860
Richard Wolff (emertius economieprofessor van University of Massachusetts-Amherst) over de echte oorzaken (problemen van doorgeslagen kapitalisme, onvrede van de burgers...) van de Brexit en de opkomst van het rechts-extremisme.
#NoDAPL
pi_164216167
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zullen de Britten eerst daadwerkelijk uit de EU moeten stappen.
Ach gut, zitten we nog steeds in de ontkenningsmode? _O- Gekke pro-Europeanen, naast hun vrijheid zijn ze ook bereid hun gezonde verstand op te offeren.
pi_164216544
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164216736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, zitten we nog steeds in de ontkenningsmode? _O- Gekke pro-Europeanen, naast hun vrijheid zijn ze ook bereid hun gezonde verstand op te offeren.
Knul, dit decennium blijft het VK in de praktijk vermoedelijk gewoon volledig lid van de EU. De onderhandelingen over uittreding gaan jaren duren en zijn nog niet eens begonnen. Ze zullen best gaan uittreden maar hebben dit echt nog niet gedaan.
Gelukkig is dit je ook pas 100 keer uitgelegd, het zal wel wat ingewikkeld voor je zijn :P
pi_164216936
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Met China kan het moeilijk worden een vergaand verdrag te sluiten, aangezien de nieuwe Britse regering toch ook enigszins rekening wil houden met de vrijheid van meningsuiting in China en Hong Kong, zie ook:
http://www.chinasquare.be(...)ud-en-warm-tegelijk/
En Amerika zal ook tegen een vergaand handelsverdrag met China zijn trouwens, want dat zet hun veiligheid mogelijk op het spel
Ja ho eens we gaan nu toch niet genuanceerd denken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164216961
quote:
quote:
Internationale handelsverdragen, waar nooit een haan naar kraaide, zijn ineens zo impopulair dat regeringen – gretige opdrachtgevers van die verdragen – ze niet meer durven verdedigen. Volgens premier Rutte moet Brussel dringend „dingen beter maken”.
En hoe gaat uit de EU stappen zorgen voor minder of betere handelsverdragen?
Verder wel een goed stuk. Men is de mensen uit het oog verloren.

quote:
Geen van hen legt uit dat globalisering zonder EU nog erger kan zijn. Of dat euro, banken en Schengen juist zo veel schade opliepen, omdat die projecten niet af waren. Schengen zonder gezamenlijke grenswacht, pan-Europese banken met alleen nationaal toezicht, één munt zonder noodfonds - het was vragen om ellende. Daarom was Europa, mid-stream, zo kwetsbaar.
En dit is wel de kern, zonder crisis wilde men bv geen grenswacht opzetten. Gelukkig lijkt dat nu vorm te gaan krijgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-08-2016 08:48:32 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_164216992
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Knul, dit decennium blijft het VK in de praktijk vermoedelijk gewoon volledig lid van de EU. De onderhandelingen over uittreding gaan jaren duren en zijn nog niet eens begonnen. Ze zullen best gaan uittreden maar hebben dit echt nog niet gedaan.
Gelukkig is dit je ook pas 100 keer uitgelegd, het zal wel wat ingewikkeld voor je zijn :P
Tegen de tijd dat het puntje bij het paaltje komt, zal er weer een nieuwe regering zijn die het zaakje gewoon afblaast.

Ik weet niet hoeveel deze poll Groot-Brittanie heeft gekost? Die oekraine poll koste Nederland al rond de 50 miljoen euro en heeft geen klote opgeleverd. Weggegooid belastinggeld waarmee veel had kunnen gebeuren in Nederland.
pi_164217187
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:52 schreef zakjapannertje het volgende:
Omdat het oogsttijd is:
Vrees voor landbouwsubsidie-Na brexit hebben Britse boeren nu bregret

Maar ook Nederland heeft nu al last van het lagere Britse pond, de Nederlandse uien zijn te duur, en het aandeel export uien naar het VK was zo'n 10%
quote:
Ook lijkt de EU niet graag haar markt klakkeloos open te willen stellen voor producten uit Engeland.
Het zou idd mooi zijn als we fatsoenlijk onze eigen belangen zouden verdedigen.
Bovenstaande hoort daarbij en dat hadden ze kunnen weten, als er iets is wat de EU beschermt dan zijn het de eigen boeren.
pi_164217270
pi_164217303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:45 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat het puntje bij het paaltje komt, zal er weer een nieuwe regering zijn die het zaakje gewoon afblaast.

Ik weet niet hoeveel deze poll Groot-Brittanie heeft gekost? Die oekraine poll koste Nederland al rond de 50 miljoen euro en heeft geen klote opgeleverd. Weggegooid belastinggeld waarmee veel had kunnen gebeuren in Nederland.
Britten zijn nogal koppig. Het zal, ondanks de hoge kosten, dus allemaal wel doorgaan uiteindelijk. Maar doen alsof het al een feit is is wel erg mal.
pi_164217323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niks, maar presenteer slechts een feit. Er is namelijk een wereld van verschil tussen de huidige situatie en een daadwerkelijke Brexit.

Verder doet jouw optimistische praat over de Britse economie de waarheid geen recht. Het gaat op dit moment niet bepaald super in het VK. En dan moet de daadwerkelijke uittreding nog gestalte krijgen.

Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet dus wat de precieze gevolgen gaan zijn van een Brexit. Ik wacht dus rustig af.
pi_164218260
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niks, maar presenteer slechts een feit. Er is namelijk een wereld van verschil tussen de huidige situatie en een daadwerkelijke Brexit.

Verder doet jouw optimistische praat over de Britse economie de waarheid geen recht. Het gaat op dit moment niet bepaald super in het VK. En dan moet de daadwerkelijke uittreding nog gestalte krijgen.

Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet dus wat de precieze gevolgen gaan zijn van een Brexit. Ik wacht dus rustig af.
De door pro-Europeanen doom en hel verhalen zijn uitgebleven, zodat we die flauwekul eindelijk eens in de prullenbak kunnen gooien.

Verder is deze EU op sterven na dood. Weliswaar komt de val van de EU eerder dan dat de Britten hun Brexit uit onderhandeld hebben.
pi_164218428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

De door pro-Europeanen doom en hel verhalen zijn uitgebleven, zodat we die flauwekul eindelijk eens in de prullenbak kunnen gooien.

Verder is deze EU op sterven na dood. Weliswaar komt de val van de EU eerder dan dat de Britten hun Brexit uit onderhandeld hebben.
Naar wat ik begrijp ondervindt de Britse economie toch de nodige hinder van de referendumuitslag. En dan de daadwerkelijke Brexit nog komen.

Nogmaals, ik weet niet wat de toekomst in petto heeft voor onze Britse vrienden. Het lijkt mij echter wat te vroeg om te stellen dat de Brexit geen gevolgen heeft, zoals jij doet.
pi_164218515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp ondervindt de Britse economie toch de nodige hinder van de referendumuitslag. En dan de daadwerkelijke Brexit nog komen.

Nogmaals, ik weet niet wat de toekomst in petto heeft voor onze Britse vrienden. Het lijkt mij echter wat te vroeg om te stellen dat de Brexit geen gevolgen heeft, zoals jij doet.
Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.

Nogmaals, de positie van de EU is veel onstabieler. De kans dat er weer banken omvallen is groot, Europese lidstaten zijn niet in staat gebleken hun begrotingstekorten op te lossen. (of ze willen het simpelweg niet oplossen) Griekenland blijft een financieel drama. Een lidstaat die door andere lidstaten wordt onderhouden. Bovendien is er veel burgerlijk verzet vanuit de bevolking, zoals Brexit al heeft aangekondigd. Wordt het Front National met al die aanslagen gepleegd in Frankrijk de grootste dan is het exit Frankrijk en feitelijk exit EU.
pi_164218551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.
Niet om het een of ander, maar de VS en China staan ook al jaren te trappelen om de handelsverdrag te sluiten met de EU. Misschien dat TTIP jou iets zegt. Het probleem is alleen dat veel van de linkse stinkerds fel gekant zijn tegen dat verdrag. Jouw held Wilders trouwens ook.

Ik kan je echter verzekeren dat de Britten een verdrag krijgen voorgelegd dat niet heel veel verschilt van TTIP.
pi_164218600
quote:

[..]

Nogmaals, de positie van de EU is veel onstabieler. De kans dat er weer banken omvallen is groot, Europese lidstaten zijn niet in staat gebleken hun begrotingstekorten op te lossen. (of ze willen het simpelweg niet oplossen) Griekenland blijft een financieel drama. Een lidstaat die door andere lidstaten wordt onderhouden. Bovendien is er veel burgerlijk verzet vanuit de bevolking, zoals Brexit al heeft aangekondigd. Wordt het Front National met al die aanslagen gepleegd in Frankrijk de grootste dan is het exit Frankrijk en feitelijk exit EU.
Allemaal onzin.

Er is nooit stabiliteit in de wereld.

Kan jij mij vertellen wanneer er wel in stabiliteit in Europa is geweest dan de afgelopen 100 jaar?
pi_164218609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar de VS en China staan ook al jaren te trappelen om de handelsverdrag te sluiten met de EU. Misschien dat TTIP jou iets zegt. Het probleem is alleen dat veel van de linkse stinkerds fel gekant zijn tegen dat verdrag. Jouw held Wilders trouwens ook.

Ik kan je echter verzekeren dat de Britten een verdrag krijgen voorgelegd dat niet heel veel verschilt van TTIP.
Het is maar de vraag of TTIP in huidige vorm zijn doorgang vind. Het burgerlijk verzet hiertegen is groot te noemen.
pi_164218655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of TTIP in huidige vorm zijn doorgang vind. Het burgerlijk verzet hiertegen is groot te noemen.
Dat is inderdaad wat ik schreef in mijn vorige post. Het punt gaat echter compleet langs je heen.
pi_164221213
quote:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen.
Natuurlijk staan die te trappelen, want tegenover een klein land kunnen ze veel makkelijker hun wil doordrammen. Het VK zal veel makkelijker instemmen om Amerikaanse chloorkip toe te laten, dan de EU met de Duitsers die dwars doen vanwege consumentenbescherming (en die met 550 miljoen inwoners de leverage heeft om iets af te dwingen).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 13:09:11 ]
pi_164221452
En de rente is verlaagd van 0.50% naar 0.25%, plus meer QE.

quote:
*A cut in official interest rates to 0.25%. The Bank last cut interest rates in March 2009 in a bid to cushion the UK economy from the global financial crisis

* Plans to pump an additional £60bn in electronic cash into the economy to buy government bonds, extending the existing quantitative easing (QE) programme to £435bn in total

* Another £10bn in electronic cash will be created to buy corporate bonds from firms “making a material contribution to the UK economy”

* A new scheme to provide as much as £100bn of new funding to banks to help them pass on the base rate cut to the real economy. Under this new “term funding scheme” (TFS) the Bank will create new money to provide loans to banks at interest rates close to the base rate of 0.25%
Bron
pi_164221529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Bron
De motivatie:
http://nos.nl/artikel/212(...)eld-in-economie.html

quote:
"Sinds het referendum is de wisselkoers van het Britse pond gedaald en de groeivooruitzichten aanmerkelijk verzwakt" zegt de BoE. "Op de middellange termijn neemt de bedrijvigheid af, net als de vraag en dat kan leiden tot overcapaciteit en eventuele stijging van de werkloosheid."
pi_164221625
quote:
Hoe is het verder of wat zijn de gevolgen voor de EU ook rente verlagingen, hoeveel miljard hebben de banken hier nog eens nodig?
Maar dat heeft natuurlijk niks van doen met het Brexit neem ik aan?
pi_164221666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe is het verder of wat zijn de gevolgen voor de EU ook rente verlagingen, hoeveel miljard hebben de banken hier nog eens nodig?
Maar dat heeft natuurlijk niks van doen met het Brexit neem ik aan?
Ik denk het eigenlijk wel, de brexit is een gevaar voor de economische groei en dus ook voor de kapitaalpositie van de banken, zeker als die veel met de UK van doen hebben. Het komt natuurlijk wel bovenop de problemen die er al waren.
pi_164221691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk wel, de brexit is een gevaar voor de economische groei en dus ook voor de kapitaalpositie van de banken, zeker als die veel met de UK van doen hebben. Het komt natuurlijk wel bovenop de problemen die er al waren.
Ik wil het anders stellen naar mijn mening is de Euro een gevaar, het had ook zonder die ellende gekund toch?
Ik dacht het me al vanaf het begin, Napoleon of Hitler verpakt als een fijn pakketje?
pi_164221741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wil het anders stellen naar mijn mening is de Euro een gevaar, het had ook zonder die ellende gekund toch?
Ik dacht het me al vanaf het begin, Napoleon of Hitler verpakt als een fijn pakketje?
Natuurlijk had het ook zonder de euro gekund, elke munt is maar een ruilmiddel en voldoet. Het gaat niet om de munt maar om het gevoerde beleid. Verder slaat de tweede zin helemaal nergens op maar als jij dat dacht zal het wel zo zijn.
pi_164221774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder slaat de tweede zin helemaal nergens op maar als jij dat dacht zal het wel zo zijn.
Er staat duidelijk ik denk, wat zo is laat ik aan de geleerden over, maar hoe geleerd zijn die?
Hadden ze dat met al hun geleerdheid niet kunnen voorkomen?
pi_164221794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:35 schreef john2406 het volgende:
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
pi_164221832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Jij als journalist ziet dat vraag teken toch staan of niet.

Ik pis een fles limo vol en verkoop hem jouw als limonade?
pi_164221865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij als journalist ziet dat vraag teken toch staan of niet.

Ik pis een fles limo vol en verkoop hem jouw als limonade?
Ik ben gewend aan leesbare zinnen. Daar gaat het bij jou vaak mis.

Maar goed, als het voor jou te lastig is om antwoord te geven op mijn vraag, dan houdt het op. Prima.
pi_164221881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben gewend aan leesbare zinnen. Daar gaat het bij jou vaak mis.

Maar goed, als het voor jou te lastig is om antwoord te geven op mijn vraag, dan houdt het op. Prima.
Wat heb je aan een onleesbaar antwoord dan?
pi_164221887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er staat duidelijk ik denk, wat zo is laat ik aan de geleerden over, maar hoe geleerd zijn die?
Hadden ze dat met al hun geleerdheid niet kunnen voorkomen?
Je kunt zo geleerd zijn als je wilt maar politiek is ook een kwestie van draagvlak onder de mensen. Vandaar dat de politici dus totaal verkeerde besluiten kunnen nemen, veel mensen begrijpen erg weinig van monetair beleid, wetgeving en heel veel aspecten van de politiek. De slechte verdragen die de basis vormen van de Euro zijn ook geen resultaat van verantwoorde wetenschap maar van politiek gekonkel met weinig draagvlak en veel tegengestelde meningen. Ook willen nationale leiders steeds geen zeggenschap afdragen aan de EU als het gaat om echt belangrijke zaken, dat het een chaos wordt is duidelijk. Dat men daarnaast in eigen land vaak geen moeilijke keuzes durft te nemen uit angst voor de negatieve gevolgen bij de eigen achterban is ook duidelijk. Democratie heeft duidelijk beperkingen als de leiders noodzakelijke maatregelen niet durven te nemen uit angst verkiezingen te verliezen.
pi_164221937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt zo geleerd zijn als je wilt maar politiek is ook een kwestie van draagvlak onder de mensen. Vandaar dat de politici dus totaal verkeerde besluiten kunnen nemen, veel mensen begrijpen erg weinig van monetair beleid, wetgeving en heel veel aspecten van de politiek. De slechte verdragen die de basis vormen van de Euro zijn ook geen resultaat van verantwoorde wetenschap maar van politiek gekonkel met weinig draagvlak en veel tegengestelde meningen. Ook willen nationale leiders steeds geen zeggenschap afdragen aan de EU als het gaat om echt belangrijke zaken, dat het een chaos wordt is duidelijk. Dat men daarnaast in eigen land vaak geen moeilijke keuzes durft te nemen uit angst voor de negatieve gevolgen bij de eigen achterban is ook duidelijk. Democratie heeft duidelijk beperkingen als de leiders noodzakelijke maatregelen niet durven te nemen uit angst verkiezingen te verliezen.
Het hoeft niet zo te zijn hoor, als men mensen of geleerden neemt die zich met hart en ziel inzetten en niet voor het geld, waar het geld maar bijzaak is, mittel zum zweck, zou het heel anders kunnen zijn toch?
pi_164222013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo te zijn hoor, als men mensen of geleerden neemt die zich met hart en ziel inzetten en niet voor het geld, waar het geld maar bijzaak is, mittel zum zweck, zou het heel anders kunnen zijn toch?
Geleerden zijn het ook vaak oneens maar zelfs als men het in grote meerderheid eens is is de kans groot dat de bevolking het niet wil. De voorbeelden bestaan wereldwijd met klimaat problemen als ook nationaal. Vaststellen wat verstandig is is eenvoudiger dan de politiek die maatregelen ook echt laten te nemen. Dat de hypotheekrenteaftrek een probleem was was al jaren bekend maar de partijen die er niet aan wouden tornen wonnen de verkiezingen want de burgers wouden geen verstandig beleid maar de voordelen van het slechte beleid houden.
pi_164222056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geleerden zijn het ook vaak oneens maar zelfs als men het in grote meerderheid eens is is de kans groot dat de bevolking het niet wil. De voorbeelden bestaan wereldwijd met klimaat problemen als ook nationaal. Vaststellen wat verstandig is is eenvoudiger dan de politiek die maatregelen ook echt laten te nemen. Dat de hypotheekrenteaftrek een probleem was was al jaren bekend maar de partijen die er niet aan wouden tornen wonnen de verkiezingen want de burgers wouden geen verstandig beleid maar de voordelen van het slechte beleid houden.
Hypotheek rente dat is ook zoiets, iemand die een huisje koopt van 1 tot meer miljoenen zouden die hypotheek rente behoeven?
Houd het voor de normale koper betaalbaar dan is die aftrek peanuts.
pi_164225316
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Bron
Mijn god wat sla jij een hoop poep uit op bijna elk onderwerp.
pi_164225724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

Mijn god wat sla jij een hoop poep uit op bijna elk onderwerp.
Ik geef gewoon de realistische weergave. De EU is uiterst onstabiel, anders hoeft het geen euro's bij te drukken, de rente te verlagen, (waardoor ons spaargeld en pensioenen gaan verdampen), de inflatie te manipuleren en Griekenland te blijven onderhouden met de farce die pro-Europeanen hun 'steunpakketten' noemt.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze gegeven feiten het hoge poepgehalte van deze in en in corrupte EU blootlegt. Straks kan de hardwerkende burger weer opnieuw Italiaanse banken gaan spekken via allerlei schimmige constructies.
pi_164226119
Terug naar de brexit, de parachute is uitgeworpen de rente op het pond is naar beneden gezet en de opkoop programmas in de UK gaan op volle toeren draaien. :+

quote:
Bank of England verlaagt rente naar historisch niveau
Foto: AFP
Gepubliceerd: 04 augustus 2016 13:02
Laatste update: 04 augustus 2016 14:50

De Bank of England (BoE), de Britse centrale bank, verlaagt het renteniveau van het al historisch lage percentage van 0,5 procent naar 0,25 procent.
Dit meldt de bank donderdag. Het is de eerste renteverlaging sinds 2009. De bestuursleden waren unaniem in hun besluit.

Verder gaat de centrale bank de komende zes maanden nog eens voor 60 miljard pond (71 miljard euro) aan overheidsleningen opkopen. De totale omvang van het opkoopprogramma komt daarmee uit op 435 miljard pond.

De komende achttien maanden wil de bank voor maximaal 10 miljard pond aan bedrijfsobligaties opkopen. De balans van de centrale bank zal door de maatregelen groeien met maximaal 170 miljard pond. Hier stemden niet alle bestuursleden mee in.

De BoE ziet zich genoodzaakt maatregelen te nemen nadat de keuze van het Britse volk om uit de Europese Unie te stappen de verwachtingen voor de economie fors heeft verlaagd. Zo is de verwachting dat de Britse economie het komende halfjaar bijna niet zal groeien.

Groeiverwachting
Voor 2017 is de groeiverwachting verlaagd van 2,3 procent naar 0,8 procent. De verwachting voor 2018 is verlaagd van 2,3 procent naar 1,8 procent.

Tegelijk gaat de bank er wel vanuit dat het prijsniveau in het Verenigd Koninkrijk zal stijgen. Doordat het Britse pond minder waard is geworden in de laatste weken, moeten Britten meer betalen voor geïmporteerde goederen. Zo wordt kunstmatig het prijspeil verhoogd.

Juiste stappen
De Britse minister van Financiën, Philip Hammond, verklaarde donderdag dat de centrale bank de juiste stappen neemt om de economie te ondersteunen.

"De keuze om uit de EU te vertrekken heeft een periode van onzekerheid gecreëerd", zegt de minister. Na deze periode zal het Verenigd Koninkrijk zich moeten aanpassen aan een nieuwe relatie met de EU. Het is goed om monetair beleid te gebruiken om deze periode van aanpassing te ondersteunen, aldus Hammond.

Het Britse pond stond een kwartier na het rentebesluit iets meer dan 1 procent lager. Voor 1 pond werd toen ongeveer 1,31 dollar betaald. Ook ten opzichte van de euro verloor de Britse munt ongeveer 1 procent. Nu kost een pond ongeveer 1,18 euro.
pi_164226311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik geef gewoon de realistische weergave. De EU is uiterst onstabiel, anders hoeft het geen euro's bij te drukken, de rente te verlagen, (waardoor ons spaargeld en pensioenen gaan verdampen), de inflatie te manipuleren en Griekenland te blijven onderhouden met de farce die pro-Europeanen hun 'steunpakketten' noemt.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze gegeven feiten het hoge poepgehalte van deze in en in corrupte EU blootlegt. Straks kan de hardwerkende burger weer opnieuw Italiaanse banken gaan spekken via allerlei schimmige constructies.
Als dat zo is dan zijn de VS, Japan en China ook instabiel.

Ik onderschrijf je conclusie deels maar je argumentatie is gewoon poep.
pi_164226383
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zijn de VS, Japan en China ook instabiel.

Ik onderschrijf je conclusie deels maar je argumentatie is gewoon poep.
Tja, we kunnen er natuurlijk één grote poepdiscussie van maken. Geschiedenis leert dat het lukraak bijdrukken van geld risicovol mag worden genoemd en een signaal dat het economisch helemaal niet volgens wens verloopt. Dat geldt ook voor het verlagen van rentes en het beïnvloeden van de inflatie. Het is een tijdelijk lapmiddel om erger buiten de deur te houden. Maar nogmaals, tijdelijk.
pi_164226425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, we kunnen er natuurlijk één grote poepdiscussie van maken. Geschiedenis leert dat het lukraak bijdrukken van geld risicovol mag worden genoemd en een signaal dat het economisch helemaal niet volgens wens verloopt. Dat geldt ook voor het verlagen van rentes en het beïnvloeden van de inflatie. Het is een tijdelijk lapmiddel om erger buiten de deur te houden. Maar nogmaals, tijdelijk.
Heb je door dat het QE-beleid van de Britten is uitgebreid als gevolg van het referendum?
pi_164227993
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je door dat het QE-beleid van de Britten is uitgebreid als gevolg van het referendum?
Dat krijg je haar niet duidelijk gemaakt. Ook niet dat het een race is wie zijn munt het beste kan devalueren.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 19:21:29 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_164228196
Geld bijdrukken een teken dat het land economisch niet naar wens verloopt :')_!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164228485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk staan die te trappelen, want tegenover een klein land kunnen ze veel makkelijker hun wil doordrammen. Het VK zal veel makkelijker instemmen om Amerikaanse chloorkip toe te laten, dan de EU met de Duitsers die dwars doen vanwege consumentenbescherming (en die met 550 miljoen inwoners de leverage heeft om iets af te dwingen).
En hoeveel leverage heeft Nederland bij die 550 miljoen inwoners? Hoeveel is 0% van iets? :D
pi_164228497
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:21 schreef speknek het volgende:
Geld bijdrukken een teken dat het land economisch niet naar wens verloopt :')_!
Het was inderdaad al een tijd duidelijk dat de EU een doodlopende weg is.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:40:11 #268
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164229969
Kunnen overheden en centrale banken niet beter hun vingers van hun knopjes houden? Inflatie, deflatie, als de onderliggende economie gewoon sterk en gezond is komt het wel allemaal goed. Al de maatregelen die men nu neemt zijn toch gewoon lapmiddelen die maskeren dat er gewoon wat mis is met de economieën van vooral de zuidelijke eurolanden. En alles wat je maskeert ettert door en wordt niet opgelost.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164230148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:40 schreef nixxx het volgende:
Kunnen overheden en centrale banken niet beter hun vingers van hun knopjes houden? Inflatie, deflatie, als de onderliggende economie gewoon sterk en gezond is komt het wel allemaal goed. Al de maatregelen die men nu neemt zijn toch gewoon lapmiddelen die maskeren dat er gewoon wat mis is met de economieën van vooral de zuidelijke eurolanden. En alles wat je maskeert ettert door en wordt niet opgelost.
Zou de EU dan ter sprake zijn gekomen,?

En zou die in deze vorm zijn gekomen zoals die is?
pi_164233110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:34 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En hoeveel leverage heeft Nederland bij die 550 miljoen inwoners? Hoeveel is 0% van iets? :D
Dat maakt niet uit. Ik wil dat ik als individu vertegenwoordigd word door een entiteit met leverage. Jouw bekrompen xenofobische nationalistische prietpraat is irrelevant.
pi_164233191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Ik wil dat ik als individu vertegenwoordigd word door een entiteit met leverage. Jouw bekrompen xenofobische nationalistische prietpraat is irrelevant.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
pi_164233226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen. Dat vind ik eigenlijk nog veel egoïstischer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 22:39:23 ]
pi_164233366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen.
Niemand kan dat toch en woorden doen geen pijn toch?

Maar 1 feit is als de maatschappij het geregeld had, denk ik, dat het beter was geweest als dat de politiek of anderen het regelen?
pi_164237531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen. Dat vind ik eigenlijk nog veel egoïstischer.
En daarom maak jij je centjes maar over naar Zuid Europa incl Frankrijk, die immers de meerderheid zijn, en dus meer leverage hebben in jouw engnekkenclubje? :D Daarom laat je hun belangen leidend zijn ipv die van jou, je vrienden en familie - de rest kan sowieso de pot op van jou immers?

Als je dat beter af noemt, dan heb je een wel heel pessimistisch beeld van je mogelijkheden.
Als jij, met vrienden en familie, in een ware Koresh act de ravijn in springt, kan je toch moeilijk verwachten dat de rest van de wereld achter je aanspringt?

Wat is dat toch voor een rare zelfkastijding in dit topic?
pi_164237795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En daarom maak jij je centjes maar over naar Zuid Europa incl Frankrijk
Ah, je hebt geen argumenten en verschuift dus maar het discussie-onderwerp. :')

(Ter herinnering: het ging over het afsluiten van handelsverdragen met landen zoals de VS en China)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 08:22:59 ]
pi_164237884
quote:
UK labour market enters "freefall" after Brexit vote, REC says

Aug 5 Britain's labour market entered "freefall" after the vote to leave the European Union, with the number of permanent jobs placed by recruitment firms last month falling at the fastest pace since May 2009, a survey showed on Friday.

...

"The UK jobs market suffered a dramatic freefall in July, with permanent hiring dropping to levels not seen since the recession of 2009," said REC chief executive Kevin Green. "Economic turbulence following the vote to leave the EU is undoubtedly the root cause."

...

http://www.reuters.com/article/britain-economy-jobs-idUSL3N1AL38A
pi_164238282
Doordat de prijzen in het VK dalen ten opzichte van de euro wordt het voor veel buitenlanders weer aantrekkelijk om op vakantie te gaan naar het VK. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij want veel Britten vieren nu vakantie in eigen land. Dus wat ogenschijnlijk door pro-Europeanen als een probleem wordt gepresenteerd pakt als winst voor de Britten uit.
pi_164238437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Elzies het volgende:
Doordat de prijzen in het VK dalen ten opzichte van de euro wordt het voor veel buitenlanders weer aantrekkelijk om op vakantie te gaan naar het VK. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij want veel Britten vieren nu vakantie in eigen land. Dus wat ogenschijnlijk door pro-Europeanen als een probleem wordt gepresenteerd pakt als winst voor de Britten uit.
Dat is inderdaad geweldig.

Jammer dat er ook negatieve neveneffecten zijn, zoals daling van de werkgelegenheid.
pi_164238684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Elzies het volgende:
Chapeau, hoe je het voor elkaar krijgt om het als voordeel te presenteren dat mensen geen buitenlandse vakanties meer kunnen betalen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 09:34:34 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:23:45 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_164239496
https://global.handelsbla(...)e-u-bill-outstanding

Het VK heeft nog 25 miljard euries openstaande schuld die ze nu snel moeten ophoesten aan de EU. Die onderhandelingen zullen vast goed voor ze gaan lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het was inderdaad al een tijd duidelijk dat de EU een doodlopende weg is.
Als je dat uit mijn post haalt, dan heb je het niet begrepen.
pi_164240618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geweldig.

Jammer dat er ook negatieve neveneffecten zijn, zoals daling van de werkgelegenheid.
Daling van de werkgelegenheid als het toerisme stijgt? Blijf me verbazen over het begripsvermogen van een pro-Europeaan. :)
pi_164240733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daling van de werkgelegenheid als het toerisme stijgt? Blijf me verbazen over het begripsvermogen van een pro-Europeaan. :)
Zie de post van Igen hierboven.
pi_164241003
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie de post van Igen hierboven.
De gegeven feiten blijven de gegeven feiten. Meer toerisme betekent meer banen en meer winst.

Juist het toerisme op het vaste Europese land neemt terug als de Britten besluiten in eigen land vakantie te gaan vieren omdat de prijzen daar betaalbaarder zijn. Voor wie is het dan een win en een verliessituatie? Juist!

Maar pro-Europeanen weigeren altijd hun ongelijk toe te geven dus ik verwacht opnieuw eenzelfde herhaling van dezelfde doomscenario's. Feitelijk is er slechts sprake van een milde recessie die met een kleine rentedaling wordt gelijkgetrokken. Het ECB doet in feite precies hetzelfde om de nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit te schuiven. Bovendien drukken ze ook nog eens extra euro's bij.
pi_164241209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

De gegeven feiten blijven de gegeven feiten. Meer toerisme betekent meer banen en meer winst.

Juist het toerisme op het vaste Europese land neemt terug als de Britten besluiten in eigen land vakantie te gaan vieren omdat de prijzen daar betaalbaarder zijn. Voor wie is het dan een win en een verliessituatie? Juist!

Maar pro-Europeanen weigeren altijd hun ongelijk toe te geven dus ik verwacht opnieuw eenzelfde herhaling van dezelfde doomscenario's. Feitelijk is er slechts sprake van een milde recessie die met een kleine rentedaling wordt gelijkgetrokken. Het ECB doet in feite precies hetzelfde om de nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit te schuiven. Bovendien drukken ze ook nog eens extra euro's bij.
En dat is hartstikke leuk voor toeristische bedrijven en iedereen die werkzaam is in die sector. Want je hebt gelijk, meer toeristen betekent meer winst. Hoewel ik nog geen cijfers heb gezien, dus hoe groot die winst is ten opzichte van andere jaren, is nog niet duidelijk.

Maar je beseft hopelijk ook dat de economie meer is dan alleen toerisme? En op andere vlakken gaat het stukken slechter in het VK.
pi_164241564
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is hartstikke leuk voor toeristische bedrijven en iedereen die werkzaam is in die sector. Want je hebt gelijk, meer toeristen betekent meer winst. Hoewel ik nog geen cijfers heb gezien, dus hoe groot die winst is ten opzichte van andere jaren, is nog niet duidelijk.

Maar je beseft hopelijk ook dat de economie meer is dan alleen toerisme? En op andere vlakken gaat het stukken slechter in het VK.
En hoppa, daar gaan we weer met het gebruikelijke pessimisme. Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.

Kabinet Rutte mag dan met zijn kabinet en zijn gedoogpartners onze ouderenzorg en sociale zekerheid kapot hebben bezuinigd, het gros van de lidstaten trekt zich niks aan van de afgesproken 3 % norm. Spanje en Portugal, landen waar we zoveel geld naartoe hebben gestuurd krijgen niet eens een boete. Frankrijk steekt zijn dikke middelvinger op. Laten we het niet eens hebben over het drama Griekenland die we met 'geleende steunpakketten' mogen blijven onderhouden tot in het oneindige.

Nee, de pro-Europeaan blijft met dezelfde balk voor zijn ogen rondlopen en blijft dezelfde onheilsmantra over het vertrek van de Britten uit de EU herhalen. Terwijl de praktijk laat zien dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er zijn zelfs pro-Europeanen die nog steeds Brexit blijven ontkennen! Knettergek! 8)7
pi_164241593
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

En hoppa, daar gaan we weer met het gebruikelijke pessimisme. Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.

Kabinet Rutte mag dan met zijn kabinet en zijn gedoogpartners onze ouderenzorg en sociale zekerheid kapot hebben bezuinigd, het gros van de lidstaten trekt zich niks aan van de afgesproken 3 % norm. Spanje en Portugal, landen waar we zoveel geld naartoe hebben gestuurd krijgen niet eens een boete. Frankrijk steekt zijn dikke middelvinger op. Laten we het niet eens hebben over het drama Griekenland die we met 'geleende steunpakketten' mogen blijven onderhouden tot in het oneindige.

Nee, de pro-Europeaan blijft met dezelfde balk voor zijn ogen rondlopen en blijft dezelfde onheilsmantra over het vertrek van de Britten uit de EU herhalen. Terwijl de praktijk laat zien dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er zijn zelfs pro-Europeanen die nog steeds Brexit blijven ontkennen! Knettergek! 8)7
Vergeet vooral ook niet te huilen dat de Gulden destijds "te goedkoop" is ingewisseld.

(En tegelijk te beweren dat een daling van het Pond voor Engeland gunstig is)

;)
pi_164241843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Vergeet vooral ook niet te huilen dat de Gulden destijds "te goedkoop" is ingewisseld.

(En tegelijk te beweren dat een daling van het Pond voor Engeland gunstig is)

;)
Met de euro werd alles twee keer zo duur. Je kon dit gegeven gemakkelijk met kassabonnetjes aantonen, maar zelfs toen ontkende pro-Europeanen glashard dat hier sprake van zou zijn.

Ik kijk naar de gegeven feiten zonder balk voor mijn ogen. Eurosceptici waarschuwden al jaren dat Griekenland op een financieel fiasco zou uitlopen. Dat gelijk lijkt me inmiddels wel aangetoond.

Door banken te voorzien van bijgedrukt geld en staatsobligaties neem je gigantische risico's. De eurocrisis is helemaal niet voorbij. De bestaande crisis wordt jaar op jaar met onconventionele maatregelingen voor zich uit geschoven. Heel veel economen waarschuwen voor de maatregelingen die onder Draghi plaatsvinden. Als die bubbel barst dan barst die ook goed uit elkaar.
pi_164241930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

Met de euro werd alles twee keer zo duur. Je kon dit gegeven gemakkelijk met kassabonnetjes aantonen, maar zelfs toen ontkende pro-Europeanen glashard dat hier sprake van zou zijn.

Omdat dat ook gewoon onjuist bleek.

Er waren zaken die goedkoper geworden zijn en ook zaken die duurder werden. Al was dat laatste helemaal niet toe te schrijven aan de euro (benzine bv, steeg doordat de olieprijs steeg en ook de accijns).

Is allemaal keurig met voorbeelden uitgezocht. Moet je wel de waarheid willen weten.
pi_164242075
quote:

[..]

Geweldig dit. Je verwijt mij een te pessimistische kijk op zaken, maar schetst vervolgens zelf een zwartgallig beeld van de EU. En als de ECB de geldpers aanzet, spreek jij er schande van. De Britten doen hetzelfde (vanwege het referendum), maar dan horen we je niet.

Verder sleep je er allerlei irrelevante zaken bij. Het gaat over de economische vooruitzichten van het VK. En die zijn, ondanks de impuls voor het toerisme, nou niet bepaald positief.
pi_164243094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder sleep je er allerlei irrelevante zaken bij. Het gaat over de economische vooruitzichten van het VK. En die zijn, ondanks de impuls voor het toerisme, nou niet bepaald positief.
Voor de EU anders wel?

Ik kan er wel heimelijk van genieten dat het gedrocht er ook de klappen van meekrijgt!
pi_164243130
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor de EU anders wel?

Ik kan er wel heimelijk van genieten dat het gedrocht er ook de klappen van meekrijgt!
Je beseft dat wij de EU zijn? Dus als 'dat gedrocht' er economisch gezien zeer slecht voorstaat, dan betekent dat dat wij er heel beroerd voor staan.
pi_164243140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat wij de EU zijn? Dus als 'dat gedrocht' het economisch gezien zeer slecht voorstaat, dan betekent dat dat wij er heel beroerd voor staan.
Yep!

http://www.visionair.nl/p(...)eldmunt-de-gevolgen/

En dan is het maar 1 unie of land wat af wil haken, laat staan bij meerder netto betalers

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 13:20:04 ]
pi_164243172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep!
Wie nauwelijks iets heeft, heeft ook weinig te verliezen, of niet John?
pi_164243192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie nauwelijks iets heeft, heeft ook weinig te verliezen, of niet John?
Voor jou een vraag voor mij een .....?
pi_164244860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kijk naar de gegeven feiten zonder balk voor mijn ogen. Eurosceptici waarschuwden al jaren dat Griekenland op een financieel fiasco zou uitlopen. Dat gelijk lijkt me inmiddels wel aangetoond.
Correctie: Eurosceptici roepen al jaren dat je het allemaal zogenaamd van te voren al had kunnen weten.
pi_164244941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Correctie: Eurosceptici roepen al jaren dat je het allemaal zogenaamd van te voren al had kunnen weten.
Niemand kan iets van te voren weten toch?

Maar iets wat men wel weet, inruilen voor iets onwetens, lijkt me toch dom of niet?

Of het is iets heel slims waar de rekening van bij de burger gelegd kan worden of niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 14:46:54 ]
pi_164245083
quote:
Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.
Laat nou net vandaag de Britse centrale bank de rente te hebben verlaagd en een groot quantitative-easing-programma te hebben aangekondigd om de gevolgen van de Brexit wat te verzachten. :P
pi_164247792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 08:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, je hebt geen argumenten en verschuift dus maar het discussie-onderwerp. :')

(Ter herinnering: het ging over het afsluiten van handelsverdragen met landen zoals de VS en China)
Het ging om die befaamde leverage voor jou, je vrienden en familie. :D

Ik geef je een treffend voorbeeld van de alledaagse EU praktijk, hoe het daarmee gesteld is, of kan je dan opeens niet meer rekenen?

Waarom, oh waarom, willen jullie zo graag geslagen worden door Brussel en Frankfurt?
pi_164247928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
https://global.handelsbla(...)e-u-bill-outstanding

Het VK heeft nog 25 miljard euries openstaande schuld die ze nu snel moeten ophoesten aan de EU. Die onderhandelingen zullen vast goed voor ze gaan lopen.

[..]

Als je dat uit mijn post haalt, dan heb je het niet begrepen.
Prachtig, Speknek, Nederland heeft immers die latente schuld ook (en nog veel meer via de onderlinge verrekensystemen), uit hoofde van de diverse bail outs van zuiderlijke landen en banken die landen angstvallig van hun begrotingen af proberen te houden. Om politiek te verbergen waarvoor we echt aansprakelijk voor zijn. Je weet wel, die van 'met rente', hahaha..

Daarom heb jij het denk ik niet begrepen. Alles wat jij mbt het VK aanhaalt, zitten we zelf ongemerkt tot over de oren in.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 18:41:50 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_164248947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Prachtig, Speknek, Nederland heeft immers die latente schuld ook (en nog veel meer via de onderlinge verrekensystemen), uit hoofde van de diverse bail outs van zuiderlijke landen en banken die landen angstvallig van hun begrotingen af proberen te houden. Om politiek te verbergen waarvoor we echt aansprakelijk voor zijn. Je weet wel, die van 'met rente', hahaha..

Daarom heb jij het denk ik niet begrepen. Alles wat jij mbt het VK aanhaalt, zitten we zelf ongemerkt tot over de oren in.
Daar ben ik me weldegelijk bewust van, maar wij hoeven die niet stel op sprong af te betalen, noch gaan we als schuldenaar onderhandelingen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')