Goed dat men er afstand van neemt, maar deze man heeft dus wel 2 jaar lang mogelijk dit soort religieus vergif kunnen verspreiden.quote:'Ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Dat schreef de in opspraak geraakte imam Halil Çelik van de de Selimiye Moskee in Dieren in een Facebookbericht .... De imam vertrekt nog deze week bij de Selimiye Moskee in Dieren. Hij keert, aldus het bestuur, vrijdag terug naar Turkije. Zijn afscheid staat volgens het bestuur los van een gewraakte uitspraak. „Het vertrek van imam Çelik stond al langer gepland”, meldt het moskeebestuur. De geestelijke was zo'n twee jaar verbonden aan de Selimiye Moskee. Een zogenoemde Diyanet-moskee – 'staatsmoskee' – die vanuit Turkije imams krijgt aangeleverd.
quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:40 schreef NoXia het volgende:
Ik geloof dat deze man slecht is. Maak hem dood.
Nee, ik schuif graag af.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Doe het anders gewoon lekker zelf?
Ik niet.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld. Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving voor wie dit geldt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld.
De mensen die ik ken niet.quote:Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
Nee, bij juiste screening haal je juist goede mensen binnen die de essentie van het geloof goed uit kunnen leggen. Dat is beter dan dat jongeren via internet religie gaan interpreteren op basis van IS propaganda bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het zou verboden moeten worden voor buitenlandse imams om in Nederland te komen prediken. Zij staan aan de basis van het moslimterrorisme.
Ja, helaas ziet Asscher hier geen énkel probleem in.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het zou verboden moeten worden voor buitenlandse imams om in Nederland te komen prediken. Zij staan aan de basis van het moslimterrorisme.
Hunquote:Op woensdag 20 juli 2016 18:44 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, helaas ziet Asscher hier geen énkel probleem in.
Eigenlijk zouden ze dit soort politici gewoon voor het vuurpeloton moeten zetten. Hun zijn het echte gevaar.
Dan kan ik ook wel zeggen "ik ben bereid om te doden voor dat mooie paar schoenen, want de mens is van nature toch een geweldadig wezen"quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld. Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
Begint jouw autistisch brein weer te haperen?quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hun![]()
Mensen voor een vuurpeleton willen zien
Wellicht handig eens hey hele stuk te lezen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef Leandra het volgende:
Staatsmoskee? WTF is dat dan? Het zal geen moskee van de NL staat zijn, dus ik neem aan van de Turkse staat.... hoezo faciliteren we dat?
Ik ook niet, als mijn kind in gevaar is wel, als ik zelf in gevaar ben sluit ik het ook niet op voorhand uit, maar vanwege geloof of geld? Nee.quote:
Nee, ik had de hele OP van het andere topic (dubbeltopic) al gelezen, en toen had ik dezelfde vraag.quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wellicht handig eens hey hele stuk te lezen.
En het valt wellicht niet op, maar vooral het vetgedrukte lezen.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4859quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:48 schreef zarGon het volgende:
Oh mên, sommigen gaan hier echt zo enorm balen als ze ontdekken hoe het zit met Diyanet en moskees en imams en Nederland.
Hollande, ben jij het?quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:49 schreef HSG het volgende:
Niks aan te doen dus is het maar beter dat wij dit accepteren.
Islam is gif.quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Nee, bij juiste screening haal je juist goede mensen binnen die de essentie van het geloof goed uit kunnen leggen. Dat is beter dan dat jongeren via internet religie gaan interpreteren op basis van IS propaganda bijvoorbeeld.
Zin om effe uit te leggen?quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:48 schreef zarGon het volgende:
Oh mên, sommigen gaan hier echt zo enorm balen als ze ontdekken hoe het zit met Diyanet en moskees en imams en Nederland.
Tuurlijk. Je hebt verschillende Turkse organisaties in Nederland zoals Diyanet ofwel de Islamitische Stichting Nederland (ISN), datmet 143 aangesloten moskeeverenigingen veruit de grootste Turkse moslimorganisatie in Nederland is. De welbekende staatsmoskeeën. Diyanet valt onder Ankara: de Turkse ministerie van Algemene zaken en de imams worden betaald door de Turkse overheid. Die beheren in Nederland 143 moskeeën. Je kunt vergif op in nemen dat die niet alleen de 'Turkse islam' uitdragen maar ook gebruikt worden om de band te versterken met Turkije. De Turkse identiteit te versterken zodat je Erdogan-turken blijft houden in Nederland. Een stukje vijfde colonne politiek als het ware. Als verkiezingen zijn dan wordt vanuit die moskeeën onder andere vervoer geregeld en een speech gehouden om stemmen te vergaren.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2016 00:16 schreef TeenWolf het volgende:
Flikker toch op met dit soort subnieuws. Dit is een enkele incident en sluit totaal niet aan bij de cultuur en gedachtengoed bij Turkije en de Turken.
Veeg met dit soort incidenten je kont af of doe er wat anders mee maar maak er geen nieuwswaarde van, de tering zeg.
Garapje .. die doen het niet voor het geloofquote:Op donderdag 21 juli 2016 06:27 schreef Baas_bas het volgende:
Huhh? Waaaat? Moslims die bereid zijn te moorden voor hun geloof? Huhhhhh? Hoe ken dat naouwww???
klinkt volgens mij als geloofquote:Op donderdag 21 juli 2016 06:33 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Garapje .. die doen het niet voor het geloofze doen het vanwege al hun zonden in een keer denken goed te maken voor god.
Helaas interpreteren de meesten het zo omdat het er ook zo ongeveer op die manier staat.quote:
bron?quote:Op donderdag 21 juli 2016 06:37 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Helaas interpreteren de meesten het zo omdat het er ook zo ongeveer op die manier staat.
de koranquote:
Islam is gewoon gif, waar islam is is ellende. Natuurlijk zijn er ook een paar moslims die niet overal dood en verderf zaaien, helaas zijn er teveel die dit wel doen daarom deugt islam niet, zijn allah, mohammed en de koran perfecte voorbeelden van hoe we het niet willen hebben en zijn moslims over het algemeen een kankergezwel voor de normale westerse vrije wereld.quote:
Ik zweer je .. er zijn Turken die verder denken dan Erdjequote:Op donderdag 21 juli 2016 06:37 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Helaas interpreteren de meesten het zo omdat het er ook zo ongeveer op die manier staat.
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 06:42 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Islam is gewoon gif, waar islam is is ellende. Natuurlijk zijn er ook een paar moslims die niet overal dood en verderf zaaien, helaas zijn er teveel die dit wel doen daarom deugt islam niet, zijn allah, mohammed en de koran perfecte voorbeelden van hoe we het niet willen hebben en zijn moslims over het algemeen een kankergezwel voor de normale westerse vrije wereld.
Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 06:45 schreef Drug het volgende:
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?
Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef Leandra het volgende:
Staatsmoskee? WTF is dat dan? Het zal geen moskee van de NL staat zijn, dus ik neem aan van de Turkse staat.... hoezo faciliteren we dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op donderdag 21 juli 2016 06:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.Niet Nederlands vermogen zou altijd gescheckt moeten worden. SA e.a. Islamitisch vermogen, al helemaal gezien hun slechte invloed in het westenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lahquote:Op donderdag 21 juli 2016 06:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?
Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:03 schreef Drug het volgende:
[..]
dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lah
ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerdquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik zal morgen vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog.
ja daar heb ik meegelezen en gepostquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.
KLB / Marokkaanse atheïsten vormen een parallelsamenleving
Mooiquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.
Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:
[..]
ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:
[..]
ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kamp A tegen B is wel duidelijkquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
Zeker, relatie is wel stevig beschadigd.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?
hm even lamequote:Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomenquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...
Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Etc.
Jaja, omdat de wet dat zegt. Maar ik snap dat oprecht niet
islam is er in vele vormen, de waarden van gewelddadigen worden niet breed gedragen. er is dus niet 'het' idee van islamquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...
Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Etc.
Jaja, omdat de wet dat zegt. Maar ik snap dat oprecht niet
De wet stelt dat je ideeen wel mag veroordelen, maar individuen niet.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:27 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomen
Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.
Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft. Spiritualiteit hoeft niet slecht te zijn. Als mensen maar zelf voldoende die keuze kunnen maken. Alleen de jeugd krijgt een geluid te horen en andere geluiden zijn hartstikke verboden of wordt een klopjacht gestart op dat soort organisaties. Bibliotheken met een variatie aan boeken/literatuur zijn haast niet. Onderzoek / zelfkritiek wordt ook niet gestimuleerd. Dat is het probleem: in veel landen is het de politieke islam wat de klok slaat. Het heeft weinig meer met spiritualiteit van doen. Veel meer met macht.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:31 schreef Drug het volgende:
[..]
Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.
De imam in het nieuwsbericht. Ik lees vooral reacties dat hij "extremistisch" is en een gevaar voor de samenleving zou zijn. Kortom de Islam speelt hier de hoofdrol volgens sommigen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:24 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Kamp A tegen B is wel duidelijk![]()
maar wie is die extremistische imam waar je over spreekt
Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewindquote:Op donderdag 21 juli 2016 07:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft.
Arabieren gebruiken al eeuwen culturele genocide om hun macht te versterken. Religie is maar een middel in hun handen om zieltjes te winnen richting assimilatie. Vraag een Arabier voor de grap eens naar de heiligheid van hun taal, dan weet je ook meteen hoe laat het is.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:41 schreef Drug het volgende:
[..]
Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewind
Nee, omdat we onze maatschappij zo ingericht hebben dat we dat soort uitspattingen niet acceptabel en toelaatbaar vinden. Maar zonder maatschappelijke instanties zouden we elkaar met gemak de hersenpan inslaan voor de basisbehoeften wanneer die niet meer gegarandeerd kunnen wordenquote:Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan kan ik ook wel zeggen "ik ben bereid om te doden voor dat mooie paar schoenen, want de mens is van nature toch een geweldadig wezen"
Dus dat is normaal.
Moet je eens opletten hoe geweldadig je word onder de juiste omstandighedenquote:
Maar dus niet voor geld of mijn geloof.quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moet je eens opletten hoe geweldadig je word onder de juiste omstandigheden
de meeste mensen zullen voor geld ook overstag gaan. het gaat om de hoeveelheid die ze ermee krijgen. de een doet het voor minder als de ander, maar ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen weinig moeite hebben met het ombrengen van een ander als ze daar zeer hoge bedragen voor zouden krijgen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dus niet voor geld of mijn geloof.
Dan ga jij nog vrij hoog in de boom zitten, ik heb het in mijn jeugd meegemaakt dat twee gasten ruzie kregen over een knaak, een hoerige tweeënhalve gulden....eentje trok een mes en stak de ander dood. Voor een knaak.....quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de meeste mensen zullen voor geld ook overstag gaan. het gaat om de hoeveelheid die ze ermee krijgen. de een doet het voor minder als de ander, maar ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen weinig moeite hebben met het ombrengen van een ander als ze daar zeer hoge bedragen voor zouden krijgen.
Ik geef toe dat bij bedragen boven de 50 miljoen ik serieus zou gaan twijfelen.
Een knaak is weer een ander uiterste, hoewel ik bij zulk soort gevallen altijd het idee heb dat de "knaak "de spreekwoordelijke druppel is. Dat er nog meer aan vast zit (waar het slachtoffer niet altijd een rol in hoeft te spelen). ik kan me amper voorstellen dat het enkel en alleen over een knaak ging.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan ga jij nog vrij hoog in de boom zitten, ik heb het in mijn jeugd meegemaakt dat twee gasten ruzie kregen over een knaak, een hoerige tweeënhalve gulden....eentje trok een mes en stak de ander dood. Voor een knaak.....
Persoonlijk weet ik niet of hij daar nog toe in staat is, maar genoeg volgelingen die bereid zijn dat voor hem te doen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef Jigzoz het volgende:
Zou de paus eigenlijk bereid zijn om te doden voor zijn geloof?
En een willekeurige refo?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk weet ik niet of hij daar nog toe in staat is, maar genoeg volgelingen die bereid zijn dat voor hem te doen.
(Grijze) Wolven in schaapskleren zijn er helaas ook nog wel....quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die waren anders al enthousiast bezig.
Ben benieuwd welke context-spin je daaraan kunt geven danquote:In zijn bericht op Faceboek schreef Çelik: 'ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Deze uitlating is, aldus het moskeebestuur én de imam, uit de context getrokken
"Hoi imam. Stel dat Allah je nou laat stikken in een halalkippenpootje, ben je dan boos op Allah? En als Allah dan zegt dat je ook weleens wat aan die mierenplaag in je achtertuin mag gaan doen, ga je dan mierenlokkers plaatsen?"quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:32 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-uitspraak-1.6209759
[..]
Ben benieuwd welke context-spin je daaraan kunt geven dan
quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Hoi imam. Stel dat Allah je nou laat stikken in een halalkippenpootje, ben je dan boos op Allah? En als Allah dan zegt dat je ook weleens wat aan die mierenplaag in je achtertuin mag gaan doen, ga je dan mierenlokkers plaatsen?"
"Hoi Henk. Nou, dat zal ik je vertellen. Wat betreft Allahs kippenpootje: ik ben bereid voor mijn geloof te sterven, dus dat zit wel snor. En wat die mierenplaag betreft zie ik ook geen probleem, want ik vind alle dieren heel erg lief, maar als Allah zegt dat de mieren uit mijn achtertuin weg moeten, dan ben ik ook bereid levens te ontnemen."
Ik zou eens kiezen voor een verandering van sociale omgeving.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dit kun je voorkomen door de islam officieel te betitelen als een totalitaire ideologie.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jij bent niet zo'n Erdogan liefhebber of wel?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:02 schreef Atak het volgende:
NLse nationaliteit ontnemen en een enkeltje naar Erdoganistan.
Sterkte. Zal niet makkelijk zijn....quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker, relatie is wel stevig beschadigd.
Waarom? waarom die man verketteren op een uitspraak dat hij bereid is te doden voor zijn geloof, terwijl 2000 jaar westerse geschiedenis doordrenkt is met bloedvergieten voornamelijk uit naam van het geloofquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou eens kiezen voor een verandering van sociale omgeving.
Nou, misschien omdat we dat niet meer willen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom? waarom die man verketteren op een uitspraak dat hij bereid is te doden voor zijn geloof, terwijl 2000 jaar westerse geschiedenis doordrenkt is met bloedvergieten voornamelijk uit naam van het geloof
Natuurlijk willen we dat niet, maar die verontwaardiging over uitspraken van iemand die een geloof aanhangt dat 400 jaar op ons achterloopt, stoort me wat. We hebben die mensen hier zelf heen gehaald. Wat dachten ze toen? Dat die mensen hun geloof bij de voordeur zouden achterlaten?quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou, misschien omdat we dat niet meer willen.
Dat is wel het idee van veel mensen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Natuurlijk willen we dat niet, maar die verontwaardiging over uitspraken van iemand die een geloof aanhangt dat 400 jaar op ons achterloopt, stoort me wat. We hebben die mensen hier zelf heen gehaald. Wat dachten ze toen? Dat die mensen hun geloof bij de voordeur zouden achterlaten?
Wie denk je dat echt beter af zijn? Molims in de westerse wereld of niet moslims in een willekeurig moslimland?'quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Slaro het volgende:
In principe is het in bijna elk Moslim-land, zowel historisch als actueel, aardig vertoeven als niet-Moslim. In sommige landen sta je misschien niet helemaal op gelijke hoogte met Moslims, maar heb je het nog altijd beter dan in een heleboel andere landen, en in andere landen kijken ze tegen je op. Om een of andere reden worden sommige Moslims buiten hun eigen grenzen zo verward door de Cultuurverschillen, zo bedroefd door de uitzichtloze situaties waarin ze verkeren, dat ze dit soort paden gaan bewandelen. Kennelijk vinden veel in Nederland wonende Turken hun situatie in Nederland zo vervelend dat ze zich afkeren van de Nederlandse samenleving en een radicaal ander pad willen bewandelen.
Vandaag de dag is de situatie in veel Westerse landen natuurlijk vele malen beter, maar voor een Moslim zou het wellicht beter zijn om naar een ander Moslimland te gaan ipv het Westen, historisch gezien is het wel zo dat het voor een anders-denkende makkelijker is te integreren al dan niet te wonen in een Moslimland dan andersom ook al brengen ISIS en vergelijkbare groepen dat imago enige schade toe tegenwoordig.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie denk je dat echt beter af zijn? Molims in de westerse wereld of niet moslims in een willekeurig moslimland?'
Het probleem is dat die Turken (ipv meedoen met de NL maatschappij) zich als Turk blijven gedragen. Of is dit een kip-ei verhaal. Voorbeeld: Een Koerd hangt de vlag uit (Koerdisch of PKK whatever). En een groep Turken laat zich intimideren door het huis in brand te willen steken. Dus: ipv dat die Koerden en Turken blij zijn dat ze in het vredelievende NL mogen vertoeven en hun oorlog mogen achterlaten in het Midden-Oosten, gaan ze hier weer verder met de oorlog.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Slaro het volgende:
In principe is het in bijna elk Moslim-land, zowel historisch als actueel, aardig vertoeven als niet-Moslim. In sommige landen sta je misschien niet helemaal op gelijke hoogte met Moslims, maar heb je het nog altijd beter dan in een heleboel andere landen, en in andere landen kijken ze tegen je op. Om een of andere reden worden sommige Moslims buiten hun eigen grenzen zo verward door de Cultuurverschillen, zo bedroefd door de uitzichtloze situaties waarin ze verkeren, dat ze dit soort paden gaan bewandelen. Kennelijk vinden veel in Nederland wonende Turken hun situatie in Nederland zo vervelend dat ze zich afkeren van de Nederlandse samenleving en een radicaal ander pad willen bewandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |