abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163881690
http://www.gelderlander.n(...)oor-geloof-1.6207561

quote:
'Ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Dat schreef de in opspraak geraakte imam Halil Çelik van de de Selimiye Moskee in Dieren in een Facebookbericht .... De imam vertrekt nog deze week bij de Selimiye Moskee in Dieren. Hij keert, aldus het bestuur, vrijdag terug naar Turkije. Zijn afscheid staat volgens het bestuur los van een gewraakte uitspraak. „Het vertrek van imam Çelik stond al langer gepland”, meldt het moskeebestuur. De geestelijke was zo'n twee jaar verbonden aan de Selimiye Moskee. Een zogenoemde Diyanet-moskee – 'staatsmoskee' – die vanuit Turkije imams krijgt aangeleverd.
Goed dat men er afstand van neemt, maar deze man heeft dus wel 2 jaar lang mogelijk dit soort religieus vergif kunnen verspreiden.

Staats-imam. Bijzonder. Hebben die een soort werkvisum nodig om 2 jaar lang als geestelijke te werken hier bijvoorbeeld?
pi_163881770
Beter sterft ie dan voor zijn geloof door vergif in te nemen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:40:07 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_163881775
Ik geloof dat deze man slecht is. Maak hem dood.
pi_163881809
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:40 schreef NoXia het volgende:
Ik geloof dat deze man slecht is. Maak hem dood.
:')

Doe het anders gewoon lekker zelf?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:43:53 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_163881877
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:')

Doe het anders gewoon lekker zelf?
Nee, ik schuif graag af.
pi_163881914
Goed, heel aardig dus, maar ik zit nog met deze vraag.

Hebben die een soort werkvisum nodig om 2 jaar lang als geestelijke te werken hier bijvoorbeeld?

Ik vind het concept van staat-imam namelijk best bizar.
pi_163882041
Het zou verboden moeten worden voor buitenlandse imams om in Nederland te komen prediken. Zij staan aan de basis van het moslimterrorisme.
pi_163882076
Beginnen die Turken nou ook al?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_163882101
Maar is dat nou fundamentalistisch of radicaal?
pi_163882142
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld. Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163882344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld. Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
Ik niet.
pi_163882608
quote:
Deze is dus bereid mensen te doden voor zijn geloof, alsof we hier in het westen niet bereid zijn te doden om geloof of geld.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving voor wie dit geldt.
quote:
Wat is er nou zo vreemd aan die uitspraak. De mens is van nature een geweldadig wezen.
De mensen die ik ken niet.
pi_163886147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het zou verboden moeten worden voor buitenlandse imams om in Nederland te komen prediken. Zij staan aan de basis van het moslimterrorisme.
Nee, bij juiste screening haal je juist goede mensen binnen die de essentie van het geloof goed uit kunnen leggen. Dat is beter dan dat jongeren via internet religie gaan interpreteren op basis van IS propaganda bijvoorbeeld.
pi_163886507
quote:
Ja, helaas ziet Asscher hier geen énkel probleem in.

Eigenlijk zouden ze dit soort politici gewoon voor het vuurpeloton moeten zetten. Hun zijn het echte gevaar.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163886544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:50 schreef Sigaartje het volgende:
Beginnen die Turken nou ook al?
Die waren anders al enthousiast bezig.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163886564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:44 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, helaas ziet Asscher hier geen énkel probleem in.

Eigenlijk zouden ze dit soort politici gewoon voor het vuurpeloton moeten zetten. Hun zijn het echte gevaar.
Hun :')
Mensen voor een vuurpeleton willen zien :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163886587
quote:
Dan kan ik ook wel zeggen "ik ben bereid om te doden voor dat mooie paar schoenen, want de mens is van nature toch een geweldadig wezen"

Dus dat is normaal.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163886654
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hun :')
Mensen voor een vuurpeleton willen zien :')
Begint jouw autistisch brein weer te haperen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:09:45 #19
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163886995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik niet.
Ook jij.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163887106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ook jij.
Omdat ik slecht ben, niet vanwege mijn geloof :D
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:16:21 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163887118
Staatsmoskee? WTF is dat dan? Het zal geen moskee van de NL staat zijn, dus ik neem aan van de Turkse staat.... hoezo faciliteren we dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 19:18:19 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163887158
Toch mooi dit. Gekke henkies zijn we ook. Waarom staan we in vredesnaam toe dat een ander land imams levert voor een moskee in ons land :') en dan ook nog eens zo'n figuur.

PVV + 3 zetels.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163887181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef Leandra het volgende:
Staatsmoskee? WTF is dat dan? Het zal geen moskee van de NL staat zijn, dus ik neem aan van de Turkse staat.... hoezo faciliteren we dat?
Wellicht handig eens hey hele stuk te lezen.

En het valt wellicht niet op, maar vooral het vetgedrukte lezen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:19:40 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163887189
quote:

[..]

Ik niet.
Ik ook niet, als mijn kind in gevaar is wel, als ik zelf in gevaar ben sluit ik het ook niet op voorhand uit, maar vanwege geloof of geld? Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 19:21:06 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163887213
In Turkije zou je nu trouwens boze tuterturken die je ruiten ingooien hebben als wij priesters zouden leveren voor een "staatskerk" godverdomme man. Dit is zo'n matig verhaal dat het al cabaret niet eens aan zou slaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:24:30 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163887288
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wellicht handig eens hey hele stuk te lezen.

En het valt wellicht niet op, maar vooral het vetgedrukte lezen.
Nee, ik had de hele OP van het andere topic (dubbeltopic) al gelezen, en toen had ik dezelfde vraag.
Daar was dat deel over de staatsmoskee niet vetgedrukt overigens.

Dat iemand bereid is voor zijn geloof te doden is zo compleet absurd dat het sowieso al van de zotte is dat zo'n persoon hier ook nog als geestelijke aan het werk mag, maar dat dat in een staatsmoskee gebeurt?
Een staatsmoskee van een land dat nota bene een scheiding van kerk en staat heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163887746
Meer van dit!

Verkiezingen 2017. w/
pi_163887895
Oh mên, sommigen gaan hier echt zo enorm balen als ze ontdekken hoe het zit met Diyanet en moskees en imams en Nederland.
pi_163887921
Niks aan te doen dus is het maar beter dat wij dit accepteren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:57:38 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163888107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:48 schreef zarGon het volgende:
Oh mên, sommigen gaan hier echt zo enorm balen als ze ontdekken hoe het zit met Diyanet en moskees en imams en Nederland.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4859
  woensdag 20 juli 2016 @ 20:34:09 #31
28033 Pek
je moet wat
pi_163889228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:49 schreef HSG het volgende:
Niks aan te doen dus is het maar beter dat wij dit accepteren.
Hollande, ben jij het?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163894084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:26 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Nee, bij juiste screening haal je juist goede mensen binnen die de essentie van het geloof goed uit kunnen leggen. Dat is beter dan dat jongeren via internet religie gaan interpreteren op basis van IS propaganda bijvoorbeeld.
Islam is gif.

Gelukkig zien steeds meer mensen dat in.

Gelukkig zijn de aanhangers van deze kwaadaardige ideologie slechts een kleine minderheid, wereldwijd.
pi_163894868
Waarom worden dit soort figuren überhaupt het land binnen gelaten? Direct terug sturen waar ze vandaan komen...
pi_163895058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:48 schreef zarGon het volgende:
Zin om effe uit te leggen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163895872
Gezellig.
  donderdag 21 juli 2016 @ 00:16:22 #36
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163896005
Flikker toch op met dit soort subnieuws. Dit is een enkele incident en sluit totaal niet aan bij de cultuur en gedachtengoed bij Turkije en de Turken.

Veeg met dit soort incidenten je kont af of doe er wat anders mee maar maak er geen nieuwswaarde van, de tering zeg. :')
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_163898131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zin om effe uit te leggen?
Tuurlijk. Je hebt verschillende Turkse organisaties in Nederland zoals Diyanet ofwel de Islamitische Stichting Nederland (ISN), datmet 143 aangesloten moskeeverenigingen veruit de grootste Turkse moslimorganisatie in Nederland is. De welbekende staatsmoskeeën. Diyanet valt onder Ankara: de Turkse ministerie van Algemene zaken en de imams worden betaald door de Turkse overheid. Die beheren in Nederland 143 moskeeën. Je kunt vergif op in nemen dat die niet alleen de 'Turkse islam' uitdragen maar ook gebruikt worden om de band te versterken met Turkije. De Turkse identiteit te versterken zodat je Erdogan-turken blijft houden in Nederland. Een stukje vijfde colonne politiek als het ware. Als verkiezingen zijn dan wordt vanuit die moskeeën onder andere vervoer geregeld en een speech gehouden om stemmen te vergaren.

Daarnaast heb je Milli Görüş. Milli Görüş is van oorsprong een politieke beweging in Turkije met een duidelijke Turkse nationalistische en islamitische agenda gericht op een soort morele herbewapening. De beweging is van oorsprong antiwesters en probeerde de samenleving via parlementaire weg te islamiseren. Die hebben volgens mij ook de nodige Turkse moskeeën in Nederland in handen. Dit is een supernationalistische Turkse organisatie.

Daarnaast heb je Hizmet-beweging in Nederland. Dat is de organisaties van Gulen. Die is in veel landen actief en heeft een vermogen naar schatting van 25 miljard dollar. En de Süleymanlı-beweging. De organisatie draagt een conservatieve levensstijl uit gebaseerd op de soennitische tak van de islam. De beweging houdt zich ver van politieke activiteiten en heeft ook geen agenda op het gebied van Turkse identiteit. De voornaamste activiteit is religieuze vorming gericht op vorming en spiritualiteit.

Dat is allemaal toegestaan in Nederland. Vandaar dat je veel ErdoganTurken in NL hebt. China heb je Oeigoeren (16 miljoen mensen, 1% van de Chinese bevolking) maar o wee de gebeente als Erdogan zich daar in probeert te mengen dan is die niet jarig. Rusland de Tataren (3% van de Russische bevolking) maar niks Ankara en Diyanet. Dat laat Moskou niet toe. Alleen financiering van moskeeën is toegestaan maar meer niet. Daarom voelen die zich vooral Rus. Je hebt geen buitenlandse mogendheden die aan brainwashing kunnen doen om die groepen een parallelsamenleving te laten vormen en ze te mobiliseren waar nodig. Dat is funest voor de lange termijn. Niet alleen Turkije. SA is nog gevaarlijker met het salafi-gedachtegoed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 21-07-2016 04:12:49 ]
pi_163898182
En dat loopt, zonder ' noodtoestand' hier in Nederland zomaar rond? :o :(
pi_163898185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:16 schreef TeenWolf het volgende:
Flikker toch op met dit soort subnieuws. Dit is een enkele incident en sluit totaal niet aan bij de cultuur en gedachtengoed bij Turkije en de Turken.

Veeg met dit soort incidenten je kont af of doe er wat anders mee maar maak er geen nieuwswaarde van, de tering zeg. :')
}:|
Geloof op laten flikkeren, lijkt me een gezonde voorzet.
Dat dan weer wel: O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Peace99 op 21-07-2016 04:51:43 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 06:10:51 #40
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_163898266
Huhh? Waaaat? Moslims die bereid zijn te moorden voor hun geloof? Huhhhhh? Hoe ken dat naouwww??? :o
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163898278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:27 schreef Baas_bas het volgende:
Huhh? Waaaat? Moslims die bereid zijn te moorden voor hun geloof? Huhhhhh? Hoe ken dat naouwww??? :o
Garapje .. die doen het niet voor het geloof :N ze doen het vanwege al hun zonden in een keer denken goed te maken voor god. }:|
pi_163898279
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:33 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Garapje .. die doen het niet voor het geloof :N ze doen het vanwege al hun zonden in een keer denken goed te maken voor god. }:|
klinkt volgens mij als geloof
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163898283
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:33 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

klinkt volgens mij als geloof
Hun interpretatie van een geloof :Y :'(
pi_163898285
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:36 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Hun interpretatie van een geloof :Y :'(
Helaas interpreteren de meesten het zo omdat het er ook zo ongeveer op die manier staat.
pi_163898287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:37 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Helaas interpreteren de meesten het zo omdat het er ook zo ongeveer op die manier staat.
bron?
pi_163898289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:39 schreef Drug het volgende:

[..]

bron?
de koran
pi_163898293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:39 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

de koran
voor 'meeste moslims'?
pi_163898296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:40 schreef Drug het volgende:

[..]

voor 'meeste moslims'?
Islam is gewoon gif, waar islam is is ellende. Natuurlijk zijn er ook een paar moslims die niet overal dood en verderf zaaien, helaas zijn er teveel die dit wel doen daarom deugt islam niet, zijn allah, mohammed en de koran perfecte voorbeelden van hoe we het niet willen hebben en zijn moslims over het algemeen een kankergezwel voor de normale westerse vrije wereld.
pi_163898300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:37 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik zweer je .. er zijn Turken die verder denken dan Erdje :Y *O*
pi_163898305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:42 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Islam is gewoon gif, waar islam is is ellende. Natuurlijk zijn er ook een paar moslims die niet overal dood en verderf zaaien, helaas zijn er teveel die dit wel doen daarom deugt islam niet, zijn allah, mohammed en de koran perfecte voorbeelden van hoe we het niet willen hebben en zijn moslims over het algemeen een kankergezwel voor de normale westerse vrije wereld.
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?
  donderdag 21 juli 2016 @ 06:46:23 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898308
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:45 schreef Drug het volgende:
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?
Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?
pi_163898312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef Leandra het volgende:
Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163898331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet Nederlands vermogen zou altijd gescheckt moeten worden. SA e.a. Islamitisch vermogen, al helemaal gezien hun slechte invloed in het westen :|W
pi_163898350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?
dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lah
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:08:44 #56
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:03 schreef Drug het volgende:

[..]

dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lah
Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.

KLB / Marokkaanse atheïsten vormen een parallelsamenleving
pi_163898388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik zal morgen vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog.
ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
pi_163898392
quote:

[..]

Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.

ja daar heb ik meegelezen en gepost
pi_163898403
quote:

[..]

Mooi ^O^ _O_
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:17:09 #60
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163898409
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
pi_163898412
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:

[..]

ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...

Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?

Etc.
Jaja, omdat de wet dat zegt. Maar ik snap dat oprecht niet :(
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:20:14 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898423
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:

[..]

Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 21-07-2016 07:25:48 ]
pi_163898424
quote:

[..]

Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163898427
Voor degene die het nog steeds niet weten, zo wordt dus de PVV de grootste politieke partij van het land.
pi_163898438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
Kamp A tegen B is wel duidelijk :Y
maar wie is die extremistische imam waar je over spreekt :?
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:26:53 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?
Zeker, relatie is wel stevig beschadigd.
pi_163898448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
hm even lame
pi_163898452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...

Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?

Etc.
Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomen :?
pi_163898457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Etc.
islam is er in vele vormen, de waarden van gewelddadigen worden niet breed gedragen. er is dus niet 'het' idee van islam
pi_163898464
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:27 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomen :?
De wet stelt dat je ideeen wel mag veroordelen, maar individuen niet.
Wilders mag dus zeggen dat de Islam bah is, maar zodra hij hetzelfde over moslims roept kan hij aangeklaagd worden.
pi_163898467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.
Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:34:17 #72
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898484
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:31 schreef Drug het volgende:

[..]

Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.
Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft. Spiritualiteit hoeft niet slecht te zijn. Als mensen maar zelf voldoende die keuze kunnen maken. Alleen de jeugd krijgt een geluid te horen en andere geluiden zijn hartstikke verboden of wordt een klopjacht gestart op dat soort organisaties. Bibliotheken met een variatie aan boeken/literatuur zijn haast niet. Onderzoek / zelfkritiek wordt ook niet gestimuleerd. Dat is het probleem: in veel landen is het de politieke islam wat de klok slaat. Het heeft weinig meer met spiritualiteit van doen. Veel meer met macht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 21-07-2016 07:43:49 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:39:08 #73
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163898512
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:24 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Kamp A tegen B is wel duidelijk :Y
maar wie is die extremistische imam waar je over spreekt :?
De imam in het nieuwsbericht. Ik lees vooral reacties dat hij "extremistisch" is en een gevaar voor de samenleving zou zijn. Kortom de Islam speelt hier de hoofdrol volgens sommigen.
Dat is het gewoonweg niet en bovendien is zijn reactie niet in dank afgenomen en is hier tegen opgetreden.
pi_163898522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft.
Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewind :)
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:51:42 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898574
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:41 schreef Drug het volgende:

[..]

Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewind :)
Arabieren gebruiken al eeuwen culturele genocide om hun macht te versterken. Religie is maar een middel in hun handen om zieltjes te winnen richting assimilatie. Vraag een Arabier voor de grap eens naar de heiligheid van hun taal, dan weet je ook meteen hoe laat het is.

Om die reden beschouwen ze iedereen die niet Arabisch is die niet hun cultuur en taal wil inruilen voor dat van hen als minderwaardig. Je kan dan nog de beste moslim zijn op aarde, maar als jij geen Arabisch propageert als "heilig" dan is in hun ogen een Arabische criminele zuiplap meer waard dan die goede moslim.

Trust me, ze schamen zich er niet om. Als je denkt dat Joden erg zijn wanneer het op goyem aankomt, dan wil je hun neefjes de Arabieren niet eens ontmoeten. Joden die zien zichzelf als uitverkorene zien en scheiden zich af van de rest. Arabieren zijn het tegenovergestelde, die zien zichzelf ook als uitverkorene, maar die willen de hele wereld opslokken onder 1 Arabische vlag. Hun kalifaat is niet Islamitisch, hun kalifaat is een Arabische kalifaat. 1 cultuur en 1 taal, that's it.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:52:04 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163898577
Een vrij gematigde imam dus.
pi_163898705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan kan ik ook wel zeggen "ik ben bereid om te doden voor dat mooie paar schoenen, want de mens is van nature toch een geweldadig wezen"

Dus dat is normaal.
Nee, omdat we onze maatschappij zo ingericht hebben dat we dat soort uitspattingen niet acceptabel en toelaatbaar vinden. Maar zonder maatschappelijke instanties zouden we elkaar met gemak de hersenpan inslaan voor de basisbehoeften wanneer die niet meer gegarandeerd kunnen worden
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163898716
quote:

[..]

Ik niet.
Moet je eens opletten hoe geweldadig je word onder de juiste omstandigheden
pi_163898762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Moet je eens opletten hoe geweldadig je word onder de juiste omstandigheden
Maar dus niet voor geld of mijn geloof.
pi_163898784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:22 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dus niet voor geld of mijn geloof.
de meeste mensen zullen voor geld ook overstag gaan. het gaat om de hoeveelheid die ze ermee krijgen. de een doet het voor minder als de ander, maar ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen weinig moeite hebben met het ombrengen van een ander als ze daar zeer hoge bedragen voor zouden krijgen.

Ik geef toe dat bij bedragen boven de 50 miljoen ik serieus zou gaan twijfelen.
pi_163901655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

de meeste mensen zullen voor geld ook overstag gaan. het gaat om de hoeveelheid die ze ermee krijgen. de een doet het voor minder als de ander, maar ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen weinig moeite hebben met het ombrengen van een ander als ze daar zeer hoge bedragen voor zouden krijgen.

Ik geef toe dat bij bedragen boven de 50 miljoen ik serieus zou gaan twijfelen.
Dan ga jij nog vrij hoog in de boom zitten, ik heb het in mijn jeugd meegemaakt dat twee gasten ruzie kregen over een knaak, een hoerige tweeënhalve gulden....eentje trok een mes en stak de ander dood. Voor een knaak..... 8)7
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163902086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan ga jij nog vrij hoog in de boom zitten, ik heb het in mijn jeugd meegemaakt dat twee gasten ruzie kregen over een knaak, een hoerige tweeënhalve gulden....eentje trok een mes en stak de ander dood. Voor een knaak..... 8)7
Een knaak is weer een ander uiterste, hoewel ik bij zulk soort gevallen altijd het idee heb dat de "knaak "de spreekwoordelijke druppel is. Dat er nog meer aan vast zit (waar het slachtoffer niet altijd een rol in hoeft te spelen). ik kan me amper voorstellen dat het enkel en alleen over een knaak ging.
Maar ach, moorden hier waarvoor een Oosterblokker worden ingevlogen zullen niet meer als 10k doen. Een leven zou wel wat meer waard mogen zijn
pi_163902330
Zou de paus eigenlijk bereid zijn om te doden voor zijn geloof?
pi_163902352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef Jigzoz het volgende:
Zou de paus eigenlijk bereid zijn om te doden voor zijn geloof?
Persoonlijk weet ik niet of hij daar nog toe in staat is, maar genoeg volgelingen die bereid zijn dat voor hem te doen.
pi_163902405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk weet ik niet of hij daar nog toe in staat is, maar genoeg volgelingen die bereid zijn dat voor hem te doen.
En een willekeurige refo?

Ik weet eigenlijk niet hoe bijzonder dat is, een gelovige die nogal wat overheeft voor zijn geloof.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:08:57 #86
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163902484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die waren anders al enthousiast bezig.
(Grijze) Wolven in schaapskleren zijn er helaas ook nog wel....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_163903058
http://www.gelderlander.n(...)-uitspraak-1.6209759

quote:
In zijn bericht op Faceboek schreef Çelik: 'ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Deze uitlating is, aldus het moskeebestuur én de imam, uit de context getrokken
Ben benieuwd welke context-spin je daaraan kunt geven dan _O-
pi_163903208
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:32 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-uitspraak-1.6209759

[..]

Ben benieuwd welke context-spin je daaraan kunt geven dan _O-
"Hoi imam. Stel dat Allah je nou laat stikken in een halalkippenpootje, ben je dan boos op Allah? En als Allah dan zegt dat je ook weleens wat aan die mierenplaag in je achtertuin mag gaan doen, ga je dan mierenlokkers plaatsen?"

"Hoi Henk. Nou, dat zal ik je vertellen. Wat betreft Allahs kippenpootje: ik ben bereid voor mijn geloof te sterven, dus dat zit wel snor. En wat die mierenplaag betreft zie ik ook geen probleem, want ik vind alle dieren heel erg lief, maar als Allah zegt dat de mieren uit mijn achtertuin weg moeten, dan ben ik ook bereid levens te ontnemen."
pi_163903250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Hoi imam. Stel dat Allah je nou laat stikken in een halalkippenpootje, ben je dan boos op Allah? En als Allah dan zegt dat je ook weleens wat aan die mierenplaag in je achtertuin mag gaan doen, ga je dan mierenlokkers plaatsen?"

"Hoi Henk. Nou, dat zal ik je vertellen. Wat betreft Allahs kippenpootje: ik ben bereid voor mijn geloof te sterven, dus dat zit wel snor. En wat die mierenplaag betreft zie ik ook geen probleem, want ik vind alle dieren heel erg lief, maar als Allah zegt dat de mieren uit mijn achtertuin weg moeten, dan ben ik ook bereid levens te ontnemen."
_O_

Misschien heeft erdogan nog wel een baan voor je als minister van propaganda volksinformatie.
pi_163903301
quote:
Ik zou eens kiezen voor een verandering van sociale omgeving.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163903534
quote:
Dit kun je voorkomen door de islam officieel te betitelen als een totalitaire ideologie.
Nu kan men ongestoord haat prediken en aan integratiebelemmering doen uit naam van religie.

Terwijl we allemaal weten dat de islam een totalitaire ideologie betreft waarbij onderwerping en onderdrukking centraal staat. Onderwerping is immers de letterlijke vertaling van de term islam.

Een open en vrije democratie kan nooit samengaan met de beginselen van de islam. Wederzijdse tolerantie is het hoogst haalbare, maar de praktijk laat zien dat die tolerantie een beperkte houdbaarheidsdatum heeft voordat het ware gezicht tevoorschijn komt.

De ene groep zwijgt terwijl de andere groep er geen doekjes omheen wind en zich uitspreekt tégen de open vrije Westerse democratie, zich uitspreekt tégen de vrijheid van meningsuiting. Zich uitspreekt tégen ongelovigen. Dit haat prediken omzet in daden van wederzijdse indoctrinatie en dodelijk geweld in de vorm van aanslagen Hoelang blijven we dit gegeven nog ontkennen en de islam bestempelen als een vreedzame religie of als een religie die gekaapt zou zijn door radicalen? Dat terwijl de praktijk in de wereld het tegenovergestelde beeld laat zien?
pi_163903747
NLse nationaliteit ontnemen en een enkeltje naar Erdoganistan.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:41:02 #93
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163904787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:02 schreef Atak het volgende:
NLse nationaliteit ontnemen en een enkeltje naar Erdoganistan.
Jij bent niet zo'n Erdogan liefhebber of wel? :D
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163905091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zeker, relatie is wel stevig beschadigd.
Sterkte. Zal niet makkelijk zijn....

Zal later je stuk lezen.
pi_163905251
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zou eens kiezen voor een verandering van sociale omgeving.
Waarom? waarom die man verketteren op een uitspraak dat hij bereid is te doden voor zijn geloof, terwijl 2000 jaar westerse geschiedenis doordrenkt is met bloedvergieten voornamelijk uit naam van het geloof
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:21:28 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163905662
het is de vraag wat hij bedoelt met doden voor z'n geloof. In de strijd? dat doet het westen en turkije ook, maar dan veilig vanuit de lucht. Of onschuldigen doden om wraak te nemen voor al die aanvallen?
pi_163905754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom? waarom die man verketteren op een uitspraak dat hij bereid is te doden voor zijn geloof, terwijl 2000 jaar westerse geschiedenis doordrenkt is met bloedvergieten voornamelijk uit naam van het geloof
Nou, misschien omdat we dat niet meer willen.
pi_163905887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, misschien omdat we dat niet meer willen.
Natuurlijk willen we dat niet, maar die verontwaardiging over uitspraken van iemand die een geloof aanhangt dat 400 jaar op ons achterloopt, stoort me wat. We hebben die mensen hier zelf heen gehaald. Wat dachten ze toen? Dat die mensen hun geloof bij de voordeur zouden achterlaten?
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:34:47 #99
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_163905944
Voorkomen is beter dan lichaamsdelen op moeten vegen; na zo'n uitspraak ONMIDDELLIJK het land uit schoppen!
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_163906231
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Natuurlijk willen we dat niet, maar die verontwaardiging over uitspraken van iemand die een geloof aanhangt dat 400 jaar op ons achterloopt, stoort me wat. We hebben die mensen hier zelf heen gehaald. Wat dachten ze toen? Dat die mensen hun geloof bij de voordeur zouden achterlaten?
Dat is wel het idee van veel mensen.
pi_163906662
In principe is het in bijna elk Moslim-land, zowel historisch als actueel, aardig vertoeven als niet-Moslim. In sommige landen sta je misschien niet helemaal op gelijke hoogte met Moslims, maar heb je het nog altijd beter dan in een heleboel andere landen, en in andere landen kijken ze tegen je op. Om een of andere reden worden sommige Moslims buiten hun eigen grenzen zo verward door de Cultuurverschillen, zo bedroefd door de uitzichtloze situaties waarin ze verkeren, dat ze dit soort paden gaan bewandelen. Kennelijk vinden veel in Nederland wonende Turken hun situatie in Nederland zo vervelend dat ze zich afkeren van de Nederlandse samenleving en een radicaal ander pad willen bewandelen.
pi_163907379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Slaro het volgende:
In principe is het in bijna elk Moslim-land, zowel historisch als actueel, aardig vertoeven als niet-Moslim. In sommige landen sta je misschien niet helemaal op gelijke hoogte met Moslims, maar heb je het nog altijd beter dan in een heleboel andere landen, en in andere landen kijken ze tegen je op. Om een of andere reden worden sommige Moslims buiten hun eigen grenzen zo verward door de Cultuurverschillen, zo bedroefd door de uitzichtloze situaties waarin ze verkeren, dat ze dit soort paden gaan bewandelen. Kennelijk vinden veel in Nederland wonende Turken hun situatie in Nederland zo vervelend dat ze zich afkeren van de Nederlandse samenleving en een radicaal ander pad willen bewandelen.
Wie denk je dat echt beter af zijn? Molims in de westerse wereld of niet moslims in een willekeurig moslimland?'
pi_163907537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie denk je dat echt beter af zijn? Molims in de westerse wereld of niet moslims in een willekeurig moslimland?'
Vandaag de dag is de situatie in veel Westerse landen natuurlijk vele malen beter, maar voor een Moslim zou het wellicht beter zijn om naar een ander Moslimland te gaan ipv het Westen, historisch gezien is het wel zo dat het voor een anders-denkende makkelijker is te integreren al dan niet te wonen in een Moslimland dan andersom ook al brengen ISIS en vergelijkbare groepen dat imago enige schade toe tegenwoordig.
pi_163907661
Enige schade. Hahahaha
pi_163907848
Nee, de afdeling PR van de islamitische wereld is niet echt sterk in zijn taakuitvoering.
pi_163907852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Enige schade. Hahahaha
Over een paar jaar kan het aardig anders zijn.
pi_163921574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Slaro het volgende:
Het probleem is dat die Turken (ipv meedoen met de NL maatschappij) zich als Turk blijven gedragen. Of is dit een kip-ei verhaal. Voorbeeld: Een Koerd hangt de vlag uit (Koerdisch of PKK whatever). En een groep Turken laat zich intimideren door het huis in brand te willen steken. Dus: ipv dat die Koerden en Turken blij zijn dat ze in het vredelievende NL mogen vertoeven en hun oorlog mogen achterlaten in het Midden-Oosten, gaan ze hier weer verder met de oorlog.
Ander voorbeeld: 3 jaar geleden ging Erdogan op hoge poten naar NL (staatsbezoek), en had het vrijwel alleen over de Yunus-affaire. Pleegkind Yunus: zoek maar op.
Kort samengevat: Yunus werd verwaarloosd in een Turks-islamitisch gezin. Werd uit huis geplaatst door Jeugdzorg. Er werden géén islamitische pleegouders gevonden, dus kwam het kind terecht bij 2 pleegouders in ons NL seculiere circuit. En dan is de kans natuurlijk groot dat dat bv een lesbisch paar zou kunnen zijn (wij discrimineren nl niet op grond van sexuele geaardheid). Welnu: heel Turkije (Erdogan voorop) was in rep en roer. Dus: wij krijgen via de Islam in NL een discriminatieplicht opgelegd.
Kortom: door al dat "willen vasthouden aan Turkije met haar Islam" zet je je zelf buitenspel, en deel je dus niet mee met de welvaart in NL. Kip en Ei kwestie dus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163926707
Het zou me niet verbazen als alle Diyanet instellingen in het beschaafde Europa straks worden verboden.

Diyanet (en Milli Görüs in grote mate) is immers een staatsorgaan en de huidige regering van Turkije is verworden tot een dictatuur. Het mobiliseren van AKP-fanaten via Diyanet lijkt inmiddels in gang gezet. De geluiden hier worden steeds luider dat Diyanet de opdracht heeft gekregen om van alle leden bij te houden wie de tegenstanders van het regime zijn.

Ik zou de binnenlandse veiligheidsdiensten ten zeerste aanraden om al deze instellingen te monitoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')