abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163898305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:42 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Islam is gewoon gif, waar islam is is ellende. Natuurlijk zijn er ook een paar moslims die niet overal dood en verderf zaaien, helaas zijn er teveel die dit wel doen daarom deugt islam niet, zijn allah, mohammed en de koran perfecte voorbeelden van hoe we het niet willen hebben en zijn moslims over het algemeen een kankergezwel voor de normale westerse vrije wereld.
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?
  donderdag 21 juli 2016 @ 06:46:23 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898308
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:45 schreef Drug het volgende:
geen antwoord op mijn vraag. je kunt je haat dus niet onderbouwen?
Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?
pi_163898312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef Leandra het volgende:
Staatsmoskee? WTF is dat dan? Het zal geen moskee van de NL staat zijn, dus ik neem aan van de Turkse staat.... hoezo faciliteren we dat?
Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163898331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel Diyanet moskeeen in Nederland. Met of zonder hulp van lokale overheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet Nederlands vermogen zou altijd gescheckt moeten worden. SA e.a. Islamitisch vermogen, al helemaal gezien hun slechte invloed in het westen :|W
pi_163898350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik kan het wel voor hem onderbouwen. Wat wil je horen?
dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lah
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:08:44 #56
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:03 schreef Drug het volgende:

[..]

dat een meerderheid van moslims bereid is te sterven voor lah
Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.

KLB / Marokkaanse atheïsten vormen een parallelsamenleving
pi_163898388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik zal morgen vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog.
ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
pi_163898392
quote:

[..]

Ik zal vanavond een lange lange lange OP schrijven over wat allemaal mis is met de islamitische gemeenschap. Het zal gaan over het verlaten van het geloof, vrouwen, democratie, integratie en veel meer. Het is veel te veel om in een paar zinnen antwoord op te geven. Beschouw het topic als een blog. Dit topic bevat in het kort mijn eigen ervaringen. Het gaat puur over geloofsafval van Marokkanen in Nederland. Het beslaat dus maar een heel klein terrein.

ja daar heb ik meegelezen en gepost
pi_163898403
quote:

[..]

Mooi ^O^ _O_
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:17:09 #60
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163898409
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
pi_163898412
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:

[..]

ja ik ken islam genoeg om zulk soort antwoorden te kunnen bedenken, maar dat betekent niet dat moslimmeerderheid kut is. beetje disgusting dat dat is gesuggereerd
Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...

Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?

Etc.
Jaja, omdat de wet dat zegt. Maar ik snap dat oprecht niet :(
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:20:14 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898423
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:12 schreef Drug het volgende:

[..]

Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 21-07-2016 07:25:48 ]
pi_163898424
quote:

[..]

Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163898427
Voor degene die het nog steeds niet weten, zo wordt dus de PVV de grootste politieke partij van het land.
pi_163898438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
Dit is geen extremistische imam dit is een diehard Erdo-aanhanger. De imam had het in zijn facebookbericht tegen een Turk die lid is van de Gülenbeweging. Ik ken die jongen en ik heb het facebookbericht( screenshot dan) gezien, zoals vele anderen trouwens.
Dit is gewoon een vete tussen 2 opgefokte groeperingen en heeft eigenlijk niets met het geloof te maken. Gewoon kamp A en kamp B.
Kamp A tegen B is wel duidelijk :Y
maar wie is die extremistische imam waar je over spreekt :?
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:26:53 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Welkom terug JR. Zal je stukje lezen vanavond. Heb je je ouders het al verteld?
Zeker, relatie is wel stevig beschadigd.
pi_163898448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:17 schreef Bugfixed het volgende:
hm even lame
pi_163898452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet waarom iemand die levensfilosofie X walgelijk vindt niet hetzelfde mag vinden van de aanhangers van die levensfilosofie...

Als je het idee van "white supremacy" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "homoseksualiteit" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "nazisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "communisme" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "pedofilie" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?
Als je het idee van "Islam" walgelijk vindt, waarom mag je dan mensen die dat idee verheerlijken niet walgelijk vinden ?

Etc.
Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomen :?
pi_163898457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Etc.
islam is er in vele vormen, de waarden van gewelddadigen worden niet breed gedragen. er is dus niet 'het' idee van islam
pi_163898464
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:27 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ben in de wet nog nooit het woord 'walgelijk' tegengekomen :?
De wet stelt dat je ideeen wel mag veroordelen, maar individuen niet.
Wilders mag dus zeggen dat de Islam bah is, maar zodra hij hetzelfde over moslims roept kan hij aangeklaagd worden.
pi_163898467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Haha, nee. We komen op terug. Het gaat om de stilte van die gemeenschap bij misstanden. Naarmate vragen meer diepgang krijgen en zich steeds meer op logica beroepen, werd het altijd zorgwekkend. Het antwoord van de imam "Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk voor de mens"/"Allah is alwetend" werd al snel de standaard reactie, verder doordenken werd bij mij daardoor ontmoedigd. Daarmee krijg je moslims die geen vragen stellen, geen kritiek op het geloof en Oemma durven te geven. Een kudde schapen die niks in twijfel durven te trekken. Vanavond meer.
Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:34:17 #72
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898484
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:31 schreef Drug het volgende:

[..]

Ja orthodoxe islam kenmerkt zich hiermee, maar er is zo veel meer dan dat.
Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft. Spiritualiteit hoeft niet slecht te zijn. Als mensen maar zelf voldoende die keuze kunnen maken. Alleen de jeugd krijgt een geluid te horen en andere geluiden zijn hartstikke verboden of wordt een klopjacht gestart op dat soort organisaties. Bibliotheken met een variatie aan boeken/literatuur zijn haast niet. Onderzoek / zelfkritiek wordt ook niet gestimuleerd. Dat is het probleem: in veel landen is het de politieke islam wat de klok slaat. Het heeft weinig meer met spiritualiteit van doen. Veel meer met macht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 21-07-2016 07:43:49 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:39:08 #73
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163898512
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:24 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Kamp A tegen B is wel duidelijk :Y
maar wie is die extremistische imam waar je over spreekt :?
De imam in het nieuwsbericht. Ik lees vooral reacties dat hij "extremistisch" is en een gevaar voor de samenleving zou zijn. Kortom de Islam speelt hier de hoofdrol volgens sommigen.
Dat is het gewoonweg niet en bovendien is zijn reactie niet in dank afgenomen en is hier tegen opgetreden.
pi_163898522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is geen orthodoxe islam. Dit is gewoon de dagelijkse gang van zaken in praktisch heel Noord-Afrika en Marokkaanse moskeeën/koranscholen door Nederland. Overal moskeeën maar een goede bieb met stevige literatuur zul je niet vinden. Stel je voor dat die mensen zelf gaan nadenken en meer inzichten krijgen behalve die van de staatsimam. Dan is het gedaan met de macht van de huidige koningsdynastie die beweert een afstammeling te zijn van de profeet en daardoor als een soort 'heilige' wordt gezien. Het is geen wonder dat de jacht op afvalligen zelfs vanuit overheidsinstanties alle prioriteit heeft.
Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewind :)
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:51:42 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163898574
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:41 schreef Drug het volgende:

[..]

Ja omdat dit orthodoxie golden age is, maar history verschilt hiervan. Noord Afrika was zon 1000 jaar geleden nog onder verlicht bewind :)
Arabieren gebruiken al eeuwen culturele genocide om hun macht te versterken. Religie is maar een middel in hun handen om zieltjes te winnen richting assimilatie. Vraag een Arabier voor de grap eens naar de heiligheid van hun taal, dan weet je ook meteen hoe laat het is.

Om die reden beschouwen ze iedereen die niet Arabisch is die niet hun cultuur en taal wil inruilen voor dat van hen als minderwaardig. Je kan dan nog de beste moslim zijn op aarde, maar als jij geen Arabisch propageert als "heilig" dan is in hun ogen een Arabische criminele zuiplap meer waard dan die goede moslim.

Trust me, ze schamen zich er niet om. Als je denkt dat Joden erg zijn wanneer het op goyem aankomt, dan wil je hun neefjes de Arabieren niet eens ontmoeten. Joden die zien zichzelf als uitverkorene zien en scheiden zich af van de rest. Arabieren zijn het tegenovergestelde, die zien zichzelf ook als uitverkorene, maar die willen de hele wereld opslokken onder 1 Arabische vlag. Hun kalifaat is niet Islamitisch, hun kalifaat is een Arabische kalifaat. 1 cultuur en 1 taal, that's it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')