abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:17 #201
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163877145
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.
Ik ken hem alleen van dat interview met Dibi. En dat was tenenkrommend en ronduit vijandig.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:34 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

1. Gülen zich achter de coup
2. He Westen steunt Gülen
heeft niets met Gulen of wie dan ook te maken
Ik weet niet eens wie Gulen s en ik wil het ook niet weten

het Turkse volk wordt in de luren gelegd door Erdogan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_163877174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

was gulen volgens jou betrokken bij de coup?
zo beter?
Ik sluit het niet uit. Er is simpelweg enorm weinig duidelijk over wat er nou heeft plaatsgevonden, dat ik er niets zinnigs van kan maken.

Gülen is een machtige man. Hij staat aan de leiding van een machtige organisatie. Een organisatie die op cruciale plekken zijn eigen mannen heeft weten te plaatsen. Dat hij 77 is en aan de overkant van de wereld leeft (twee 'argumenten' die ik in deze reeks las over Gülen), maakt hem niet minder slagvaardig.

Erdoğan en Gülen hebben mot. Erdoğan en vele anderen hebben mot. Erdoğan heeft veel vijanden.

Kan Gülen het gedaan hebben? Ja. En nee.
Kunnen meerdere groepen samengewerkt hebben tegen Erdoğan? Ja. En nee.
Wist Erdoğan van de coup af en wachtte hij af voor maximale uitbuiting? Het kan. Misschien. Ja. Nee.
Heeft Erdoğan de coup zelf bedacht en uitgevoerd? Ja. Nee. Misschien.

Heb ik alle combinaties al gehad?

Ik ben nog in een afwachtende modus totdat er meer duidelijkheid is.

En nog een bonusje dan: Vind ik het beschamend hoe dat volk zich in Rotterdam tegenover de nieuwscrew heeft gedragen? Ja. Ik zie dat soort taferelen liever ook niet.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:20:30 #204
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163877194
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?

net zo niet relevant voor de duiding van dit nieuwsitem als de mening van zarGon over dit onderwerp.

Misschien moeten we er een poll over openen dan weten we dat ook gelijk....
wat verwacht je, als er kritiek gegeven wordt op de zuiveringen worden die telkens verdedigd met het argument dat Gulen blablabla...

goed, vanaf nu enkel nieuws posten.
are we infinite or am I alone
pi_163877200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
heeft niets met Gulen of wie dan ook te maken
Oh, dat klinkt als een mening dat ergens op gebaseerd is. Je klinkt heel erg overtuigt.
quote:
Ik weet niet eens wie Gulen s en ik wil het ook niet weten
Padoem tsjjj.
pi_163877209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de pro Erdogan mensen getroffen door deze maatregelen hier op reageren :P
die zouden zeggen vatan sag olsun.

wat mot dat mot.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:21:03 #207
323876 michaelmoore
pi_163877211
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?

net zo niet relevant voor de duiding van dit nieuwsitem als de mening van zarGon over dit onderwerp.

Misschien moeten we er een poll over openen dan weten we dat ook gelijk....
Gulen heeft er helemaal niets mee te maken

de oppositie is nu helemaal dood
en jullie kunt alleen nog op de grote Fuher Erdogan stemmen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:21:04 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de pro Erdogan mensen getroffen door deze maatregelen hier op reageren :P
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ook pro-erdogan academici misschien het land wel uit zouden willen... al is het alleen maar om een congres of conferentie te bezoeken... Je wordt gewoon belemmert in je baan op die manier.

Maarja geen idee hoe lang dat uitreisverbod van kracht gaat zijn natuurlijk.

Hoe zit het trouwens met academici die het land in willen? (en er daarna weer uit)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877218
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.
In dit filmpje heeft hij in mijn optiek helemaal gelijk.
pi_163877226
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad voorstellen dat ook pro-erdogan academici misschien het land wel uit zouden willen... al is het alleen maar om een congres of conferentie te bezoeken... Je wordt gewoon belemmert in je baan op die manier.

Maarja geen idee hoe lang dat uitreisverbod van kracht gaat zijn natuurlijk.

Hoe zit het trouwens met academici die het land in willen? (en er daarna weer uit)
Nja of al die mensen die al ontslagen zijn.
pi_163877230
Ik word nog steeds achtervolgt door NSB-Turken. Voor de gein zei ik dat ik in Ankara woonde. Nu zijn er honderden Turken die achter mij aangaan en mij aangeven bij de inlichtingendienst. :')

Enige wat ik zei: "Het is nog vroeg om iets te zeggen, als er maar 10 emails zijn die Erdogan in de kont neukt is dat genoeg". Blijkbaar was dan een belediging voor de grote leider. _O-

Gelukkig hebben ze niet mijn echte naam. Alleen een foto en de screenshot van mijn tweet. :9
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:22:13 #212
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163877246
quote:
Failure of Turkey’s coup was no victory for democracy

‘Democracy is like a streetcar,” said Recep Tayyip Erdogan when he was the mayor of Istanbul in the 1990s. “When you come to your stop, you get off.”

Erdogan got off the democracy streetcar quite a few stops back. As the leader of an Islamist political party, the AKP, Erdogan was careful to demonstrate a commitment to democratic norms when he first won office as prime minister in 2003. But the more entrenched his power has grown, — the AKP won general elections in in 2007 and 2011, and Erdogan was chosen as president in 2014 — the further those democratic norms have receded.

With the collapse of the attempted military coup last weekend, they are now receding even further. Turkish newspapers hailed the suppression of the revolt as “Democracy’s Victory.” It was anything but.
https://www.bostonglobe.c(...)ugFdTNaOM/story.html
pi_163877250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

In dit filmpje heeft hij in mijn optiek helemaal gelijk.
ik erger mij ook groen en geel aan die twee tutjes die hij benoemt. ik geef ook stem advies op facebook om vooral niet op deze mensen te stemmen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163877252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gulen heeft er helemaal niets mee te maken

de oppositie is nu helemaal dood
en jullie kunt alleen nog op de grote Fuher Erdogan stemmen
Dit soort posts bedoel ik dus onder andere.

Gewoon lekker die gal eruit en lekker jezelf blijven herhalen...
pi_163877261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Atak het volgende:
Ik word nog steeds achtervolgt door NSB-Turken. Voor de gein zei ik dat ik in Ankara woonde. Nu zijn er honderden Turken die achter mij aangaan en mij aangeven bij de inlichtingendienst. :')

Enige wat ik zei: "Het is nog vroeg om iets te zeggen, als er maar 10 emails zijn die Erdogan in de kont neukt is dat genoeg". Blijkbaar was dan een belediging voor de grote leider. _O-

Gelukkig hebben ze niet mijn echte naam. Alleen een foto en de screenshot van mijn tweet. :9
Waar zei je dat dan?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:22:47 #216
323876 michaelmoore
pi_163877262
niemand mag nog het land uit die kritiek tegen de grote leider op internet heeft gehad
die gaat voortaan gelijk dood
pi_163877273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zei je dat dan?
Hier in NL maar ik zei voor de gein dat ik in Ankara was.
pi_163877289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Hier in NL maar ik zei voor de gein dat ik in Ankara was.
Ja maar ik bedoel ergens online?
pi_163877292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Veel dictaturen leiden aan een "brain drain". Ik gok dat ze dit alvast willen tegenhouden.
Erdogan tekent echt het doodvonnis voor Turkije in de toekomst. Je kan de economie van een land simpelweg niet onderhouden zonder academici.
Verbaas me steeds meer dat het Turkse volk de recente gebeurtenissen toejuicht.
Hoe kan je niet zien dat Erdo Turkije kapot maakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:47 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877299
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
geleerden en andere mensen in zulk soort functies zijn meestal een van de eerste slachtoffers van een dictatuur, naast journalisten, leraren en andere die een gefundeerde mening zouden kunnen hebben en die kunnen doorgeven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:54 #221
323876 michaelmoore
pi_163877303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit soort posts bedoel ik dus onder andere.

Gewoon lekker die gal eruit en lekker jezelf blijven herhalen...
jullie begrijpen nog niet wat er gebeurt is en gebeuren zal gaan de komende tientallen jaren
pi_163877305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
niemand mag nog het land uit die kritiek tegen de grote leider op internet heeft gehad
die gaat voortaan gelijk dood
Nog een beetje persen, het gaat je lukken!
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:24:22 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja of al die mensen die al ontslagen zijn.
Ik ken wel een aantal turkse academici maar geen turkse academicus die in het land zelf werkt... Maar ik zou het extreem vervelend vinden als mijn collega's als ze naar huis willen nooit meer terug zouden mogen.
pi_163877321
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik erger mij ook groen en geel aan die twee tutjes die hij benoemt. ik geef ook stem advies op facebook om vooral niet op deze mensen te stemmen ;)
Gewoon niet stemmen, dat is het beste.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:24:37 #225
323876 michaelmoore
pi_163877325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Erdogan tekent echt het doodvonnis voor Turkije in de toekomst. Je kan de economie van een land simpelweg niet onderhouden zonder academici.

klopt

hij is nu Stalin de tweede

alle grote monden van academici gaan dood
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:25:19 #226
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163877348
quote:
The Guardian view on Turkey: beware an elected dictatorship

he failed coup in Turkey might have been worse news. It might have succeeded. A military dictatorship is one of the worst forms of government known. But an elected dictatorship is not much less bad and the danger is now clear that Turkey is lurching towards such a state. The arrests of 6,000 people, and the sacking of 2,700 judges, are very bad signs coming from a regime which has already done its best to intimidate civil society through the harassment and persecution of journalists. A purge of the armed forces is inevitable in the wake of a failed military coup, but it was not judges who rose up against the elected government. The attack on the judiciary is especially worrying in the light of Recep Tayyip Erdoğan’s contempt for human rights and the rule of law.

Yet this erratic and ambitious man stands in a position of great power, or at least in one where he can do great harm. Although there is a huge gulf between the Islamism of Mr Erdoğan’s AKP party and that of Islamic State, his tacit support was extremely important in strengthening the worst elements of the Syrian opposition forces. At the same time, Turkey is a vital Nato member, with armed forces larger than any other alliance country’s except the US. That elements of the army and air force have been fighting one another is extremely worrying. The determination of the Erdoğan government to pin all the blame for the coup on a rival Islamic network led by Fethullah Gülen, a preacher currently in exile in Pennsylvania, has put US-Turkey relations under considerable strain. Few outside observers believe that the plotters were not for the most part old-fashioned secularists in the tradition of the Turkish armed forces. The US secretary of state, John Kerry, is entirely right to say that demands for Mr Gülen’s extradition should be backed up by the kind of hard evidence, testable in courts, which the Turkish government has so far been entirely unable to provide.
https://www.theguardian.c(...)elected-dictatorship
pi_163877355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

hij is nu Stalin de tweede

alle grote monden van academici gaan dood
Ik heb niet het idee dat jij een academicus bent, om één of andere reden.
pi_163877368
quote:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Zonder kennis van de opkomst van Gulen is dit wat lastig te snappen.

Na de 1e WO greep Ataturk de macht, en stichtte hij een seculiere republiek. Wettelijk droeg hij het leger op om de seculiere, democratische en sociale republiek te beschermen.

Deze opdracht werd aldus uitgelegd dat bijvoorbeeld hoofddoekjes in overheidsinstellingen werden verboden en religieus geinspireerde partijen opgedoekt.

Ondanks deze opdracht aan de Kemalsitische elite, bestond de meerderheid van de bevolking uit conservatieve, gelovige mensen. Dit botst uiteraard. De uitsluiting uit de regerende klasse heeft het gewone volk op verschillende manieren proberen te verhinderen. De Gülen-methode was als volgt:
- je doet je naar de buitenwereld voor als Kemalist (door bijvoorbeeld alcohol te drinken, niet in het openbaar te bidden, beslist geen hoofddoek te dragen)
- je wint intelligente doch meestal arme kinderen voor je eigen beweging door hen onder gunstige voorwaarden bijles/huiswerkbegeleiding/ onderwijs te geven (omdat het openbare onderwijs in Turkije over het algemeen van lage kwaliteit is, nemen velen bijles of gaan naar een prive-school) en een woning te geven (wanneer ze studeren aan een uni). Aanvankelijk bestond de Gulen-beweging goeddeels uit docenten. Over de hele wereld (ook in NL) heeft Gulen duizenden scholen en bijlesinstellingen .
- Deze kinderen indoctrineer je over de geweldige Gulen.
- Deze kinderen geef je de gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, zodat die allemaal met klinkende cijfers slagen en de beste baantjes innemen.
- Deze kinderen bied je goede carriereperspectieven door je reeds bestaande contacten binnen media, leger, politie, veiligheidsdienst en rechterlijke macht.
- Vervolgens gebruik je je macht om concurrerende groepen (Kemalisten, Erdogan, liberalen) uit te schakelen.

Het is een sekte a la Opus Dei.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:27:29 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zonder kennis van de opkomst van Gulen is dit wat lastig te snappen.

Na de 1e WO greep Ataturk de macht, en stichtte hij een seculiere republiek. Wettelijk droeg hij het leger op om de seculiere, democratische en sociale republiek te beschermen.

Deze opdracht werd aldus uitgelegd dat bijvoorbeeld hoofddoekjes in overheidsinstellingen werden verboden en religieus geinspireerde partijen opgedoekt.

Ondanks deze opdracht aan de Kemalsitische elite, bestond de meerderheid van de bevolking uit conservatieve, gelovige mensen. De uitsluiting uit de regerende klasse heeft het gewone volk op verschillende manieren proberen te verhinderen. De Gülen-methodes was als volgt:
- je doet je naar de buitenwereld voor als Kemalist (door bijvoorbeeld alcohol te drinken, niet in het openbaar te bidden, beslist geen hoofddoek te dragen)
- je wint intelligente doch meestal arme kinderen voor je eigen beweging door hen onder gunstige voorwaarden bijles/huiswerkbegeleiding/ onderwijs te geven (omdat het openbare onderwijs in Turkije over het algemeen van lage kwaliteit is, nemen velen bijles of gaan naar een prive-school) en een woning te geven (wanneer ze studeren aan een uni). Aanvankelijk bestond de Gulen-beweging goeddeels uit docenten. Over de hele wereld (ook in NL) heeft Gulen duizenden scholen en bijlesinstellingen .
- Deze kinderen indoctrineer je over de geweldige Gulen.
- Deze kinderen geef je de gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, zodat die allemaal met klinkende cijfers slagen en de beste baantjes innemen.
- Deze kinderen bied je goede carriereperspectieven door je reeds bestaande contacten binnen media, leger, politie, veiligheidsdienst en rechterlijke macht.
- Vervolgens gebruik je je macht om concurrerende groepen (Kemalisten, Erdogan, liberalen) uit te schakelen.

Het is een sekte a la Opus Dei.
en tot voor kort dikke vette vriendjes met Erdo, wat Erdo dus ook een sektarisch eng persoon maakt
pi_163877425
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ken wel een aantal turkse academici maar geen turkse academicus die in het land zelf werkt... Maar ik zou het extreem vervelend vinden als mijn collega's als ze naar huis willen nooit meer terug zouden mogen.
Ja dus misschien beter voor ze om maar even niet te gaan :p
pi_163877482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Gewoon niet stemmen, dat is het beste.
dat is het ergste wat je kan doen als je gelooft in een volksvertegenwoordiging.

gewoon kiezen tussen het minste van alle.
-Rabia Al-Basri
pi_163877501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel ergens online?
Twitter.
pi_163877519
quote:

Hier heb ik al op gereageerd dus geen zin om het weer uitgebreid te doen.

In vrijwel alle dictaturen en landen met autoritaire leiders hebben ze last van "brain drain". Kennisvlucht. Academici verdienen over het algemeen meer dan het gewone volk, en ze zijn ook "gewilder" in het buitenland. Omdat ze hoger opgeleid zijn en vaak "intelligent" kiezen er voor om te vertrekken uit dat soort landen.
pi_163877522
is er geen turkish wiki leaks topic waar mensen dingetjes kunnen delen?
-Rabia Al-Basri
pi_163877545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:30 schreef Atak het volgende:

[..]

Twitter.
Oke. Bizar dat ze dan aangeven en zo :p
pi_163877547
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:27 schreef Re het volgende:

[..]

en tot voor kort dikke vette vriendjes met Erdo, wat Erdo dus ook een sektarisch eng persoon maakt
Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
pi_163877549
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is het ergste wat je kan doen als je gelooft in een volksvertegenwoordiging.

gewoon kiezen tussen het minste van alle.
Ik vind ze allemaal even rampzalig.

Qua standpunten zou ik VNL moeten stemmen. Maar ik geloof niet in deze partij.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:33:24 #238
323876 michaelmoore
pi_163877562
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat jij een academicus bent, om één of andere reden.
als je begrijpt dat jullie erin geluisd zijn door de Fuhrer, dan gaat het persoonlijk worden ??
pi_163877589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
Als iemand dat wel staat, reageer je er niet op. Teleurstellend.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:34:50 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
maar natuurlijk, Erdogan zelf heeft op geen enkel punt onrechtmatig de macht naar zichzelf overgedragen ... splinter balk.... de een geeft een infectie de ander een hersenschudding
pi_163877631
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:34 schreef Re het volgende:

[..]

maar natuurlijk, Erdogan zelf heeft op geen enkel punt onrechtmatig de macht naar zichzelf overgedragen ... splinter balk.... de een geeft een infectie de ander een hersenschudding
Hier kan ik niks mee.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:36:27 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877654
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:
open er één
pi_163877686
quote:

[..]

À een kenner
Hoe is het met dat corruptieschandaal afgelopen ? Die 100 miljard ?
Loopt die zaak nog ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:37:41 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.
tja bijbel referentie... :P
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:39:36 #245
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163877770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

À een kenner
Hoe is het met dat corruptieschandaal afgelopen ? Die 100 miljard ?
Loopt die zaak nog ?
Ja, in de VS. Zal de AKP ook niet blij mee zijn, met het proces van Reza Zarrab.
pi_163877775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je begrijpt dat jullie erin geluisd zijn door de Fuhrer, dan gaat het persoonlijk worden ??
jullie?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:42:51 #247
323876 michaelmoore
pi_163877875
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_beschuldigd__.html

quote:
99 Turkse generaals formeel beschuldigd
7 min geleden
ISTANBUL - De Turkse autoriteiten hebben woensdag 99 generaals formeel in staat van beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep. Tegen veertien anderen is nog geen tenlastelegging geformuleerd maar ze blijven voorlopig in hechtenis.
http://www.telegraph.co.u(...)Korean-military.html
pi_163877891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

jullie?
iedereen die niet gelooft dat deze "coup" een slecht theater stuk is :')
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:46:23 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.
die twee hebben een lekker machtsspelletje gepeeld maar ja dat maakt je ziende blind, verder niet erg, kritieklozen heb je nou eenmaal nodig in een scenario als deze
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:46:54 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163878006
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
bron?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:51:38 #251
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878136
Vind trouwens wel jammer dat er nog geen krant is gekomen met een grappige woordspeling kop op de voorpagina.

Recep(t) voor dictatuur.
Recep(e) for disaster.

Zoiets zou ik nou waarderen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163878202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:51 schreef nixxx het volgende:
Vind trouwens wel jammer dat er nog geen krant is gekomen met een grappige woordspeling kop op de voorpagina.

Recep(t) voor dictatuur.
Recep(e) for disaster.

Zoiets zou ik nou waarderen.
Ik denk dat dit nog niet gebeurd is omdat het niet grappig genoeg is.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:55:38 #253
323876 michaelmoore
pi_163878222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
en de Turken zijn zo dom om alles voor zoete koek aan te nemen en alle democratie overboord gooien en alle journalisten dood en alle critici en alle internet gefilterd

lang leven Kim Ill Erdogan
pi_163878243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke. Bizar dat ze dan aangeven en zo :p
Als ik in TR geweest zou zijn dan kan ik t/m 7 jaar cel krijgen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:57:24 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dit nog niet gebeurd is omdat het niet grappig genoeg is.
:(
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:17:35 #256
323876 michaelmoore
pi_163878644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Als ik in TR geweest zou zijn dan kan ik t/m 7 jaar cel krijgen.
of gewoon dood
pi_163878645
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Veroordeeld voor beledig. Niet voor bedreiging.
Dat topic bracht een golf van kritiek teweeg. Bijna niemand keurde die veroordeling goed.
Dat is het verschil met Turkije.
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:19:17 #258
323876 michaelmoore
pi_163878684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:13 schreef zarGon het volgende:

Wel wijzen naar wat er in Turkije gebeurt, maar geen geschreeuw van de daken als iemand wordt opgepakt en in de cel wordt gepleurd voor het beledigen van de koning, hier in Nederland.
nee hoor

Alex is een dikke kloothommel,
en Maxima is een hoer

zo nou goed??

alleen jij weet het verschil niet tussen een koning en een gekozen president die na 4 jaar weer op moet rotten

Een koning is er voor de sier en heeft niets te zeggen en die blijft zijn hele leven lintjes knippen

Eeen president afhankelijk van de rechterlijke macht
De hoogste rechter kan hem terechtwijzen net als het parlement
Een president is afhankelijk van het parlement en moet na 4 jaar weg wezen

Turkije is nu gewoon vreselijk de pineut de komende 50 jaar

In Venezuela heeft de president ook het parlement buiten spel gezet
Net als in Rusland en vele andere dictaturen heeft het parlement niets te zeggen
en rechters zijn ja knikkers van de president

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2016 13:33:57 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:22:12 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163878748
quote:
Turkey blocks access to WikiLeaks after Erdoğan party emails go online

Turkey has blocked access to the WikiLeaks website, the telecoms watchdog has said, after nearly 300,000 emails from president Recep Tayyip Erdoğan’s ruling Justice and Development party (AKP) were put online as Ankara grapples with the aftermath of a failed military coup.

The emails date from 2010 to 6 July this year. Obtained before the attempted coup, the date of their publication was brought forward “in response to the government’s post-coup purges”, WikiLeaks said on its website, adding that the source of the emails was not connected to the coup plotters or to a rival political party or state.

Turkey’s telecommunications communications board said an “administrative measure” had been taken against the website – the term it commonly uses when blocking access to sites. Turkey routinely uses internet shutdowns in response to political events, which critics and human rights advocates see as part of a broader attack on the media and freedom of expression.
https://www.theguardian.c(...)rty-emails-go-online
pi_163878760
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

:(
Sorry ;(
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:25:53 #261
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163878826
quote:

[..]

Wie is Fethullah Gülen en waarom zit Erdogan achter zijn beweging aan?

Hier lees ik een ander verhaal. Wat is het nu?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:32:38 #262
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163878960
quote:
The purging of many of Gülen’s followers in Turkey, some observers say, could make it unlikely that the Muslim leader engineered the coup attempt.

Particularly, Gülen’s religious background is a contrast with Turkey’s military, which has a long history of secularism and has sometimes clashed with the Islamism of Erdoğan’s Justice and Development (AKP) Party, Politico reports.

"The Gülen movement has been significantly weakened by Erdoğan over the past three years," David Tittensor of Deakin University in Australia told Politico. "My view is they need a scapegoat, and the Gülen movement provides that."
http://www.csmonitor.com/(...)ing-battle-in-the-US
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:33:04 #263
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sorry ;(
Poging twee

Erdogaan hier klappen vallen!
Who let the Erdogs out?
Fat hulah hoop contest.
pi_163879083
Wildfire in King's Landing, Erdo Burns Them All
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163879121
quote:
Ja dat vraag ik me dus ook af. Gulen aanhangers zijn per definitie islamist lijkt me. Terwijl het leger eigenlijk de seculiere hoek is. Ik krijg dat niet rijmend met elkaar.
pi_163879224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus ook af. Gulen aanhangers zijn per definitie islamist lijkt me. Terwijl het leger eigenlijk de seculiere hoek is. Ik krijg dat niet rijmend met elkaar.
Dat is precies wat een Turkije-deskundige gisteren in Nieuwsuur ook zei. Het verhaal klopt gewoon niet.
pi_163879329
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Poging twee

Erdogaan hier klappen vallen!
Who let the Erdogs out?
Fat hulah hoop contest.
_O- _O_
pi_163879341
quote:
Turkije heeft academici verboden naar het buitenland te reizen. Academici die al in het buitenland zijn, worden teruggeroepen, tenzij ze daar gezien hun werk moeten blijven. De maatregel is een tijdelijke, zegt een regeringsfunctionaris, en is bedoeld om te voorkomen dat docenten die banden hebben met de couplegers het land ontvluchten. Het verbod om naar het buitenland te reizen geldt tot nader order.

In de nasleep van de mislukte couppoging greep het ministerie van Onderwijs gisteren ook al hard in. Zo'n 20.000 docenten zijn op non-actief gesteld en bijna 1600 decanen van universiteiten in het hele land zijn voorgedragen voor ontslag. Daar kwam vandaag het ontslag bij van vier rectoren van universiteiten. In alle gevallen is het argument banden met de coupplegers.

In totaal zijn naar schatting 50.000 militairen, politiemensen, rechters, ambtenaren en leraren geschorst sinds de couppoging van vrijdag. Een derde van de 360 Turkse generaals is aangehouden. Honderd van hen zijn in staat van beschuldiging gesteld.

Noodmaatregelen

President Erdogan heeft gezegd dat hij het land zal zuiveren van "het virus" dat de organisatoren van de staatsgreep in het land hebben verspreid. De westerse bondgenoten waarschuwen Erdogan de democratie niet uit het oog te verliezen bij de reactie op de coup.

Verwacht wordt dat Erdogan vanmiddag noodmaatregelen aankondigt om de stabiliteit van het land te waarborgen. Het veiligheidskabinet komt bijeen. Ministers zouden pas vlak voor de bijeenkomst belangrijke dossiers mogen inzien.

De lira, de Turkse munt, staat op het laagste niveau van de afgelopen tien maanden, De effectenbeurs in Istanbul verloor deze week 8 procent en de rente die Turkije op de staatsschuld moet betalen is gestegen.

http://nos.nl/artikel/211(...)eizen-academici.html
Hoeveel maatregelen kunnen er nog genomen worden :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:40 #269
323876 michaelmoore
pi_163879378
Alleen dom volk mag nog naar Europa het woord van de grote leider verkondigen

Tijdelijk net als het belastingkwartje van Kok

quote:
Turkije heeft academici verboden naar het buitenland te reizen.
Academici die al in het buitenland zijn, worden teruggeroepen, tenzij ze daar gezien hun werk moeten blijven..
De maatregel is een tijdelijke, zegt een regeringsfunctionaris, en is bedoeld om te voorkomen dat docenten die banden hebben met de couplegers het land ontvluchten.
Het verbod om naar het buitenland te reizen geldt tot nader order.
pi_163879413
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:54:56 #271
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163879464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Als hun jaarlijkse vakantie naar Turkije wordt verboden, daar ligt de grens. Voor de rest allemaal lekker dom nationalistisch meebrallen vanuit het veilige Nederland.
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:55:33 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163879480
quote:
Gelukkig tussen Griekenland en Turkije...
pi_163879490
quote:
Echt bizar ja.

Eerst de "coup" afdoen als kleine splintergroepering. "Niets aan de hand mensen, het is maar een heel kleine groep, zie ons volk dapper opstaan."

Om vervolgens zo'n enorme groep mensen te "zuiveren". Weg geloofwaardigheid.
pi_163879528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Echt bizar ja.

Eerst de "coup" afdoen als kleine splintergroepering. "Niets aan de hand mensen, het is maar een heel kleine groep, zie ons volk dapper opstaan."

Om vervolgens zo'n enorme groep mensen te "zuiveren". Weg geloofwaardigheid.
Nja ik was wel onder de indruk van de Turken die de straat opgingen. Zei zelfs nog als dit is wat ze willen moeten ze het krijgen. Maar nu denk ik wtf? :P
pi_163879535
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gelukkig tussen Griekenland en Turkije...
:p
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:58:56 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879549
quote:
Wat staat daar?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163879552
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:
Maak dan aan
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 13:59:25 #279
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163879557
quote:
Verbaas je je nu nog steeds over de volgzaamheid en blindheid van deze groep?

Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir...
pi_163879559
quote:
Een samenvatting voor hen die het turks niet machtig zijn? :)
pi_163879574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Verbaas je je nu nog steeds over de volgzaamheid en blindheid van deze groep?

Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir...
Ja verbaas mij daar echt over als je ziet wat de maatregelen zijn.

En ik spreek geen Turks, net zoals vele andere fokkers hier dus kan er dan tenminste een vertaling bij?
pi_163879606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir
Volgens google translate betekent het: Ik kom naar beneden uw Don des iedereen Download

Dit moet duidelijk genoeg zijn lijkt me :D
pi_163879618
En weer 900 ontslagen in Ankara. Het hele politieapparaat wordt omgevormd door ome Erdo.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat er politieagenten mee hebben geholpen bij de coup.
Zij worden dus preventief geruimd vanwege hun achtergrond.
pi_163879620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens google translate betekent het: Ik kom naar beneden uw Don des iedereen Download

Dit moet duidelijk genoeg zijn lijkt me :D
_O-
pi_163879656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En weer 900 ontslagen in Ankara. Het hele politieapparaat wordt omgevormd door ome Erdo.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat er politieagenten mee hebben geholpen bij de coup.
Zij worden dus preventief geruimd vanwege hun achtergrond.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_900_agenten__.html

Diezelfde politieagenten die zij aan zij met het volk stonden _O-

Waar gaat dit ophouden?

Overigens als de 'grote maatregel' inderdaad het invoeren van de doodstraf is en hij gaat over tot uitvoeren daarvan, en ik heb het al gezegd ik weet het :') dan verwacht ik echt op korte termijn oorlog.
pi_163879675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_900_agenten__.html

Diezelfde politieagenten die zij aan zij met het volk stonden _O-

Waar gaat dit ophouden?

Overigens als de 'grote maatregel' inderdaad het invoeren van de doodstraf is en hij gaat over tot uitvoeren daarvan, en ik heb het al gezegd ik weet het :') dan verwacht ik echt op korte termijn oorlog.
Tussen wie?
pi_163879692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen wie?
Turkije en dan voormalig bondgenoten van Turkije. Het zou me niet verbazen als de Amerikanen dan (Team World Police) een Saddampje gaan uithalen.

Erdogan die oproept aan zijn trouwe gevolg om guerrila-style Europa te ontregelen tot hij Gulen op een dienblaadje krijgt.

Zoiets.
pi_163879698
quote:

[..]

Tussen wie?
Een burgeroorlog zou Erdo nog meer macht geven om 'vervelende' mensen aan te pakken. Lijkt me niet ondenkbaar dat hij daar nu op aan aan het sturen is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:07:50 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879701
quote:

[..]

Tussen wie?
Ik denk dat ie een Turkse burgeroorlog bedoelt.

Dan komt de vluchtelingenstroom vanzelf weer op gang.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163879710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat staat daar?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een samenvatting voor hen die het turks niet machtig zijn? :)
Een luitenant-kolonel die in zijn verklaring aangeeft dat hij lid is van de Gülen-beweging, dat 60/70% van de officieren ook bij de Gülen-beweging hoort, dat hij opdrachten heeft uitgevoerd voor de beweging (zoals afluisteren van de (vorige) Commandant der Strijdkrachten), dat hij op 14 juli erachter kwam dat er een coup zou plaatsvinden en nog meer belastende zaken tegen de Gülen-beweging.

Inclusief foto's van zijn verklaring op papier.

Hij accepteert de aantijgingen eigenlijk dus.
pi_163879714
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een burgeroorlog zou Erdo nog meer macht geven om 'vervelende' mensen aan te pakken. Lijkt me niet ondenkbaar dat hij daar nu op aan aan het sturen is.
Die optie blijft ook nog open inderdaad. En die kan dan weer escaleren.
pi_163879731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Turkije en dan voormalig bondgenoten van Turkije. Het zou me niet verbazen als de Amerikanen dan (Team World Police) een Saddampje gaan uithalen.

Erdogan die oproept aan zijn trouwe gevolg om guerrila-style Europa te ontregelen tot hij Gulen op een dienblaadje krijgt.

Zoiets.
Is dat niet vergezocht?
pi_163879745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Een luitenant-kolonel die in zijn verklaring aangeeft dat hij lid is van de Gülen-beweging, dat 60/70% van de officieren ook bij de Gülen-beweging hoort, dat hij opdrachten heeft uitgevoerd voor de beweging (zoals afluisteren van de (vorige) Commandant der Strijdkrachten), dat hij op 14 juli erachter kwam dat er een coup zou plaatsvinden en nog meer belastende zaken tegen de Gülen-beweging.

Inclusief foto's van zijn verklaring op papier.

Hij accepteert de aantijgingen eigenlijk dus.
En dat allemaal door die ziekelijke oude man in de VS op zijn compoundje?

Arme erdogan. Legt ie zo vaak het internet plat, komen dit soort opdrachten wel door zijn veiligheidsnet heen _O-

Ik vind er maar het mijne van.
pi_163879756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is dat niet vergezocht?
Een week geleden vond ik het nog vergezocht dat een land als turkije, dat ambieert eu-lid te worden, zulke volkszuiveringen zou kunnen uitvoeren.
pi_163879760
Hoezo mag Turkije trouwens niet opnieuw de doodstraf invoeren?
pi_163879765
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een week geleden vond ik het nog vergezocht dat een land als turkije, dat ambieert eu-lid te worden, zulke volkszuiveringen zou kunnen uitvoeren.
Heb je een punt ja :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:11:30 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo mag Turkije trouwens niet opnieuw de doodstraf invoeren?
Dat mag best, maar dan is de kandidatuur voor de EU definitief van tafel.
pi_163879791
http://www.haberturk.com/(...)ilik-liste-ele-gecti.

Blijkbaar heeft MIT (de geheime dienst) een chatapp in handen weten te krijgen waarin 40.000 namen van de Gülen-beweging in staan.

En dat officiële instellingen van de overheid (natuurlijk) gebruik maken van die lijst...
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:11:45 #299
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163879793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zoiets.
Er zitten wsl meer machtsblokken te azen op Turkije en hun kans af te wachten.
pi_163879796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat mag best, maar dan is de kandidatuur voor de EU definitief van tafel.
Ja maar daar hoeft geen oorlog om te ontstaan toch :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')