Opportunistisch.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de voormalige (goede) vriendschap met Erdogan?
Dat kan zo zijn (volgens jou). Het 'probleem' is niet dat jij dat zegt, het probleem is dat dat al zo enorm vaaaaak is gezegd dat het totaal niets meer toevoegt. Het is al besproken, maar het blijft constant maar weer gezegd worden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er dan niemand die het met me eens is dat de parallelen vrijwel identiek zijn als de jaren 30 van de vorige eeuw?
Ongefundeerde opmerking, die tevens ook blijk geeft van een bevooroordeelde geest.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ongefundeerde stelling, die blijk geeft van een bevooroordeelde geest.
Militairistisch als ik ben zou ik zeggen; Tijd om defensie maar weer eens echt op orde te brengen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn (volgens jou). Het 'probleem' is niet dat jij dat zegt, het probleem is dat dat al zo enorm vaaaaak is gezegd dat het totaal niets meer toevoegt. Het is al besproken, maar het blijft constant maar weer gezegd worden.
Op een gegeven moment is ruis, het voegt niets meer toe. Je kan het dan blijven herhalen, maar het verzwakt de discussie alleen maar.
Had. Na een eerder afluister/corruptieschandaal zijn de meeste Gulenisten uit de politie opgeruimd danwel verplaatst naar het Oosten van het land. Daarom steunde de gezuiverde politie Erdogan tijdens de staatsgreep.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht dat Gulen weinig aanhangers had in het leger.
Hoe verklaar je dat deze coup plegers meteen de politie en de veiligheidsdienst aanvielen, twee organisaties waar Gulen wel veel aanhangers heeft?
Iemand met ook maar een beetje historisch besef kan dat beamen denk ik. Ik wil wel iig.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er dan niemand die het met me eens is dat de parallelen vrijwel identiek zijn als de jaren 30 van de vorige eeuw?
Niet enkel de situatie in Turkije, maar alle problemen in de wereld daarbij genomen, en de slappe houding van de EU en de VN (toen Volkerenbond) in het algemeen.
Nogmaals: de coupplegers hebben inmiddels bekend.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk net als jouw aanname dat Gulen achter de staatsgreep zit. Ook daar is geen enkel bewijs voor en geeft blijk van je bevooroordeelde houding tegenover gulen
Maar je gelooft Erdogan op z'n woord dat Gulen achter de coup zat, terwijl het leger net de enige organisatie is waar Gulen weinig aanhang heeft. Het leger was altijd de verdediger van een seculier Turkije, de coup plegers zeiden dat ze een seculier Turkije verdedigden, en daar zou een Islamist als Gulen achter steken?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het gaat niet om de bronnen die gepost worden, het gaat erom hoe het volk hier reageert daarop.
Verder staat men hier totaal niet open voor het weerwoord. Je wordt weggezet als troll, als iemand die bang is voor zijn mening uit te komen, als iemand die achter alle keuzes van die en die staat.
Weet je waar dat uiteindelijk voor zorgt? Dat hier het groepje overblijft dat hetzelfde zegt als al die anderen, allemaal mensen met dezelfde mening. Lekker tig keer hetzelfde herhalen, elkaar napraten en dan genieten hoe eens jullie het met elkaar zijn.
En de vragen zijn vaak niet eens open en welgemeend, het zijn vaak suggestieve vragen waaruit blijkt dat de vraagsteller eigenlijk vooral zijn eigen mening wil horen.
En nogmaals, dat is geen bewijs aangezien je niet weet hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
Nogmaals: de coupplegers hebben inmiddels bekend.
Wat zei ik nou net over suggestieve bullshit? Waarom heb jij zo enorm de behoefte om mij deze woorden in de mond te leggen?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar je gelooft Erdogan op z'n woord dat Gulen achter de coup zat, terwijl het leger net de enige organisatie is waar Gulen weinig aanhang heeft.
Dat je niet weet hoe ze tot stand zijn gekomen bewijst niet dat het bewijs gefabriceerd is. Welk bewijs of zelfs maar aanzijzing heb je die daarop duidt?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En nogmaals, dat is geen bewijs aangezien je niet weet hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.
Oh, jer gelooft dus niet dat de coup door Gulen gepleegd is?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat zei ik nou net over suggestieve bullshit? Waarom heb jij zo enorm de behoefte om mij deze woorden in de mond te leggen?
Snap je nou echt niet dat dit totaal niet uitnodigt tot discussie?
Er is tot op heden afaik geen reden opgegeven, enkel een bevel uitgegaan dat ze het land niet uit mogen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.
Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
Dit is nou exact wat ik bedoel.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh, jer gelooft dus niet dat de coup door Gulen gepleegd is?
was gulen volgens jou betrokken bij de coup?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is nou exact wat ik bedoel..
Van de ene naar de andere vraag die op de verkeerde manier wordt gesteld.
Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
was gulen volgens jou betrokken bij de coup?
zo beter?
deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.quote:
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.
Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |