Ik gok zomaar dat je daarvandaan bentquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:02 schreef FredvZ het volgende:
In Rotterdam dus. Ahoy' en omgeving kunnen wel een impulse gebruiken
Dat stadion dat door de KNVB niet meer ingezet wordt voor wedstrijden van het Nederlands elftal?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
voetbalfinale doet me pijn maar toch inderdaad in Kuip
Kunnen ze mooi gaan opknappen voor die tijd als ze eindelijk eruit komen met het ontwerpquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat stadion dat door de KNVB niet meer ingezet wordt voor wedstrijden van het Nederlands elftal?
Ik dacht dat het Sloterparkbad geschikt was voor grote wedstrijden?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:48 schreef sportfreak het volgende:
Zwemsport
Schoonspringen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Synchroonzwemmen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Waterpolo (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Zwemmen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Focus dus op Amsterdam, die stad is internationaal het best bekend dus daarmee het bid ingaan.
Meeste sporten kunnen we in bestaande complexen kwijt. Een fatsoenlijk zwemstadion heeft Nederland als zwemnatie niet, hoogste tijd daarvoor.
Niet voor grote internationale wedstrijden, capaciteit te klein daarvoor. Zelfde geld voor het bad in Eindhoven.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Sloterparkbad geschikt was voor grote wedstrijden?
Ah OK ik dacht dat er zo nu en dan wel internationale wedstrijden werden gehouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:05 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Niet voor grote internationale wedstrijden, capaciteit te klein daarvoor. Zelfde geld voor het bad in Eindhoven.
En wat nu is modern en geschikt kan over 12 jaar natuurlijk behoorlijk verouderd zijn.
Klopt. Maar een wereldbekerwedstrijd waar duizend man op afkomt is een ander verhaal dan een WK of de Spelen waar je tussen 10 en 15 duizend plaatsen nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah OK ik dacht dat er zo nu en dan wel internationale wedstrijden werden gehouden.
ja dat klopt inderdaad. Rugby kan trouwens in de Arena, daar werd ook weleens American Football gespeeld vroeger. De rugbyvelden hier in de stad zijn helaas ook te klein qua capaciteitquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:10 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Klopt. Maar een wereldbekerwedstrijd waar duizend man op afkomt is een ander verhaal dan een WK of de Spelen waar je tussen 10 en 15 duizend plaatsen nodig hebt.
Omnisport Apeldoorn kunnen er zo'n 2000 in. Hetzelfde zal gelden voor Alkmaar, mooi baantje daar. Geen idee hoeveel je eigenlijk nodig hebtquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:15 schreef Karina het volgende:
[..]
ja dat klopt inderdaad. Rugby kan trouwens in de Arena, daar werd ook weleens American Football gespeeld vroeger. De rugbyvelden hier in de stad zijn helaas ook te klein qua capaciteit![]()
Weet niet wat de capaciteit is van de wielerbaan in Sloten, zal ook te klein zijn?
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omnisport Apeldoorn kunnen er zo'n 2000 in. Hetzelfde zal gelden voor Alkmaar, mooi baantje daar. Geen idee hoeveel je eigenlijk nodig hebt
Mountainbikeparcours zou wel mooi zijn ja, golf zet ik toch bij Kennemer. Probeer het toch een en ander beetje verspreid te zetten. Minder druk op zelfde plek en is het dichterbij voor andere mensen, ook weer leukquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..
DAT wist ik niet.
Probleem met Sporthallen Zuid is denk ik dat alleen grote zaal in het midden geschikt is voor OS, de andere 2 zalen hebben te weinig zitplaatsenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
Roeien natuurlijk op de Bosbaan. Denk dat er ook wel wat kan gebeuren in Sporthallen Zuid en eventueel de Apollohal (al is die laatste wel aan een renovatietje toe denk ik).
Ik weet buiten Amsterdam niet zoveel faciliteiten, nou ja alleen de grote bekende. Er is ook nog een golfbaan bij Spaarnwoude, dat zou ook nog kunnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mountainbikeparcours zou wel mooi zijn ja, golf zet ik toch bij Kennemer. Probeer het toch een en ander beetje verspreid te zetten. Minder druk op zelfde plek en is het dichterbij voor andere mensen, ook weer leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Olympisch Stadion voldoet niet aan de norm voor de atletiekwedstrijden, daar passen maar 22.500 mensen in. Weet niet of je dat tot 60.000 kunt optrekken.
Kleinere en grotere hallen zijn er denk ik wel voldoende, RAI, AHOY, Arena, Ziggo Dome, zoals f_a al noemt.
Daar gaat het hier niet om, dit gaat puur om imaginaire toestand waarin OS in Nederland wordt gehouden. Discussie om financiele plaatje mag wat mij betreft elders worden gevoerd.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:10 schreef Jason22 het volgende:
Als we niet eens de Europese Spelen niet willen organiseren voor een 'schijntje', waarom zouden we dan de Olympische Spelen willen organiseren?
Dat mountainbikeparcours stelt natuurlijk niets voor:quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..
DAT wist ik niet.
Roeien natuurlijk op de Bosbaan. Denk dat er ook wel wat kan gebeuren in Sporthallen Zuid en eventueel de Apollohal (al is die laatste wel aan een renovatietje toe denk ik).
Moet bekennen dat ik gisteren het plaatje niet had bekekenquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat mountainbikeparcours stelt natuurlijk niets voor:
https://www.google.nl/map(...).6346179!4d4.7165382
Dat kan je beter in Schoorl doen dan, heb je ook nog behoorlijk hoogteverschil.
Wordt dat een nieuwe NTC?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:
In Leiden gaat een groot zwemcomplex uit de grond gestampt worden binnenkort. Daar liggen kansen, geen verbouwingen van bestaande zwembaden voor nodig.
Kan, maar ik denk dat Eindhoven ook nog prima voldoet.quote:
Dat stadion in London heeft ook geen 15.000 stoelen meerquote:Op zondag 14 augustus 2016 18:06 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat is de capaciteit van die zwembaden?
kan me niet voorstellen dat ze in Leiden een zwemstadion gaan bouwen met 15.000 stoelen
3000quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:32 schreef sp3c het volgende:
wat is de capaciteit van die in Eindhoven dan?
In Rio was het toch een aangelegd parcour (althans vele aangelegde hindernissen dacht ik toch), dus dat kan geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:31 schreef Monopoly het volgende:
Ook wel rondom Rhenen heuvels en bospaadjes om een mooi parcour te maken. Weet niet eens of het een echt parcour-sport is, of dat men een 'baan' bouwt daarvoor
Die zijn voor Tokyo 2020quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:02 schreef Jane het volgende:
En dan de 'nieuwe' sporten nog, natuurlijk:
honkbal/softbal, karate, skateboarden, (branding)surfen en sportklimmen
In Franeker doen ze dat elk jaar in de laatste week van juli voor een dag kaatsen (de PC), en de tribunes worden daarna weer afgebroken. Dit is dus geen groot probleem.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat is wel het vervelende van IOC-eisen ja, moet je tribunes bouwen voor 15.000 plek en daarna weer slopen waardoor er loze plekken zijn. Helaas
Dat "sowieso" kun je wel weglatenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:25 schreef Idisrom het volgende:
We moeten eerst afwachten waar de OS 2024 wordt gehouden, voordat we verder gaan dagdromen. Waarschijnlijk wordt dat een Europese stad. Als dat zo is, dan komen er dus sowieso geen OS in Europa in 2028.
Dat zijn de winterspelen. Sinds 1952 zijn de zomerspelen nooit meer 2x achter elkaar op hetzelfde continent gehouden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat "sowieso" kun je wel weglaten
2018 - 2022 ook beiden in Azië bijvoorbeeld, geen reden waarom 2024 en 2028 niet beiden in Europa kunnen zijn.
Dan moeten ze zorgen dat ze een ruimschoots beter bid hebben dan andere kandidaatsteden. En wat geluk hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat zijn de winterspelen. Sinds 1952 zijn de zomerspelen nooit meer 2x achter elkaar op hetzelfde continent gehouden.
En volgens mij waren er voor 2022 maar 2 kandidaatsteden overgebleven, en beiden uit Azië,
In de Ziggo Dome kan een zwembad komen, daar is met de bouw speciaal aan gedacht. Tribunes genoeg.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
das veelste klein
ik denk dat je gewoon in de Ahoy ofzo een zwembadje aan moet leggen
Op zich valt het misschien wel mee ja, al is het in Franeker wel buiten geloof ik dan is het minder erg. Maar nu moet het overdekt zijn dan bouw je automatisch een hogere dak/breder stadion en uiteindelijk verdwijnen al die plekken. Al kan je wel het een en ander bedenken om daar dan te plaatsen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In Franeker doen ze dat elk jaar in de laatste week van juli voor een dag kaatsen (de PC), en de tribunes worden daarna weer afgebroken. Dit is dus geen groot probleem.
Dan moet je met zo'n bid komenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat het probleem volgens mij is dat alles perse in een stad moet van IOC. Dat is gewoon anno 2016 niet maar haalbaar, dat kost veel te veel en er blijft te veel achter. Waarom niet nuttig gebruikmaken van de mogelijkheden binnen een land. Wat meer sporten verspreid door het land, interessanter voor het publiek lijkt me.
In Nederland moet dat echt geen probleem zijn, zeker niet in de zomerperiode. Bouw het olympisch dorp in de regio Utrecht/Amsterdam en je zit met een uur op de meeste locaties, misschien het fietsen niet als je dat in Limburg wil, maar dat is vaker wat verder weg.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op zich valt het misschien wel mee ja, al is het in Franeker wel buiten geloof ik dan is het minder erg. Maar nu moet het overdekt zijn dan bouw je automatisch een hogere dak/breder stadion en uiteindelijk verdwijnen al die plekken. Al kan je wel het een en ander bedenken om daar dan te plaatsen.
Wat het probleem volgens mij is dat alles perse in een stad moet van IOC. Dat is gewoon anno 2016 niet maar haalbaar, dat kost veel te veel en er blijft te veel achter. Waarom niet nuttig gebruikmaken van de mogelijkheden binnen een land. Wat meer sporten verspreid door het land, interessanter voor het publiek lijkt me.
Betekent wel dat één Olympisch Dorp wellicht lastiger wordt.
Dat WK is nu bezigquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:07 schreef alopio het volgende:
Roeien word vaak de bosbaan in Amsterdam genoemd maar in Rotterdam ligt nu een van de beste banen ter wereld. Is ook het WK gehouden.
Je kunt eventueel ook twee Olympische Dorpen bouwen, in Utrecht en een andere plaats.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:07 schreef -0- het volgende:
[..]
In Nederland moet dat echt geen probleem zijn, zeker niet in de zomerperiode. Bouw het olympisch dorp in de regio Utrecht/Amsterdam en je zit met een uur op de meeste locaties, misschien het fietsen niet als je dat in Limburg wil, maar dat is vaker wat verder weg.
Dat zijn reistijden die volgens mij in Rio ook wel gehaald werden.
of Ziggo Dome iddquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
In de Ziggo Dome kan een zwembad komen, daar is met de bouw speciaal aan gedacht. Tribunes genoeg.
Gewoon niet op de PvdA/D66/SP/PvdD stemmen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:09 schreef the_ring het volgende:
Zou zo mooi zijn om de Spelen in Amsterdam/Nederland te hebben, buiten het feit dat het zoveel geld kost.
Maar ach, zal wel niet gebeuren
Maar als je het groter kan doen en buiten het olympisch stadion kan het misschien goed uitwerkenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je kunt eventueel ook twee Olympische Dorpen bouwen, in Utrecht en een andere plaats.
Dan hoef je ook niet met zijn duizenden in een eetzaal elke dag te ontbijten.
NB: de tribunes in Franeker zijn overdekt, het kaatsveld zelf niet. Ondanks de opbouw en de afbraak van de tijdelijke tribunes is het nog zo aantrekkelijk dat de PC-commissie genoeg geld overhield om twee kaatstorens te laten bouwen.
[ afbeelding ]
Ik geef toe dat dit voor het huidige zwembad in Eindhoven wat moeilijker zal uitpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |