Ik gok zomaar dat je daarvandaan bentquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:02 schreef FredvZ het volgende:
In Rotterdam dus. Ahoy' en omgeving kunnen wel een impulse gebruiken
Dat stadion dat door de KNVB niet meer ingezet wordt voor wedstrijden van het Nederlands elftal?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
voetbalfinale doet me pijn maar toch inderdaad in Kuip
Kunnen ze mooi gaan opknappen voor die tijd als ze eindelijk eruit komen met het ontwerpquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat stadion dat door de KNVB niet meer ingezet wordt voor wedstrijden van het Nederlands elftal?
Ik dacht dat het Sloterparkbad geschikt was voor grote wedstrijden?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:48 schreef sportfreak het volgende:
Zwemsport
Schoonspringen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Synchroonzwemmen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Waterpolo (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Zwemmen (nieuw te bouwen zwemcentrum in Amsterdam of Eindhoven)
Focus dus op Amsterdam, die stad is internationaal het best bekend dus daarmee het bid ingaan.
Meeste sporten kunnen we in bestaande complexen kwijt. Een fatsoenlijk zwemstadion heeft Nederland als zwemnatie niet, hoogste tijd daarvoor.
Niet voor grote internationale wedstrijden, capaciteit te klein daarvoor. Zelfde geld voor het bad in Eindhoven.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Sloterparkbad geschikt was voor grote wedstrijden?
Ah OK ik dacht dat er zo nu en dan wel internationale wedstrijden werden gehouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:05 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Niet voor grote internationale wedstrijden, capaciteit te klein daarvoor. Zelfde geld voor het bad in Eindhoven.
En wat nu is modern en geschikt kan over 12 jaar natuurlijk behoorlijk verouderd zijn.
Klopt. Maar een wereldbekerwedstrijd waar duizend man op afkomt is een ander verhaal dan een WK of de Spelen waar je tussen 10 en 15 duizend plaatsen nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah OK ik dacht dat er zo nu en dan wel internationale wedstrijden werden gehouden.
ja dat klopt inderdaad. Rugby kan trouwens in de Arena, daar werd ook weleens American Football gespeeld vroeger. De rugbyvelden hier in de stad zijn helaas ook te klein qua capaciteitquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:10 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Klopt. Maar een wereldbekerwedstrijd waar duizend man op afkomt is een ander verhaal dan een WK of de Spelen waar je tussen 10 en 15 duizend plaatsen nodig hebt.
Omnisport Apeldoorn kunnen er zo'n 2000 in. Hetzelfde zal gelden voor Alkmaar, mooi baantje daar. Geen idee hoeveel je eigenlijk nodig hebtquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:15 schreef Karina het volgende:
[..]
ja dat klopt inderdaad. Rugby kan trouwens in de Arena, daar werd ook weleens American Football gespeeld vroeger. De rugbyvelden hier in de stad zijn helaas ook te klein qua capaciteit![]()
Weet niet wat de capaciteit is van de wielerbaan in Sloten, zal ook te klein zijn?
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omnisport Apeldoorn kunnen er zo'n 2000 in. Hetzelfde zal gelden voor Alkmaar, mooi baantje daar. Geen idee hoeveel je eigenlijk nodig hebt
Mountainbikeparcours zou wel mooi zijn ja, golf zet ik toch bij Kennemer. Probeer het toch een en ander beetje verspreid te zetten. Minder druk op zelfde plek en is het dichterbij voor andere mensen, ook weer leukquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..
DAT wist ik niet.
Probleem met Sporthallen Zuid is denk ik dat alleen grote zaal in het midden geschikt is voor OS, de andere 2 zalen hebben te weinig zitplaatsenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
Roeien natuurlijk op de Bosbaan. Denk dat er ook wel wat kan gebeuren in Sporthallen Zuid en eventueel de Apollohal (al is die laatste wel aan een renovatietje toe denk ik).
Ik weet buiten Amsterdam niet zoveel faciliteiten, nou ja alleen de grote bekende. Er is ook nog een golfbaan bij Spaarnwoude, dat zou ook nog kunnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mountainbikeparcours zou wel mooi zijn ja, golf zet ik toch bij Kennemer. Probeer het toch een en ander beetje verspreid te zetten. Minder druk op zelfde plek en is het dichterbij voor andere mensen, ook weer leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Olympisch Stadion voldoet niet aan de norm voor de atletiekwedstrijden, daar passen maar 22.500 mensen in. Weet niet of je dat tot 60.000 kunt optrekken.
Kleinere en grotere hallen zijn er denk ik wel voldoende, RAI, AHOY, Arena, Ziggo Dome, zoals f_a al noemt.
Daar gaat het hier niet om, dit gaat puur om imaginaire toestand waarin OS in Nederland wordt gehouden. Discussie om financiele plaatje mag wat mij betreft elders worden gevoerd.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:10 schreef Jason22 het volgende:
Als we niet eens de Europese Spelen niet willen organiseren voor een 'schijntje', waarom zouden we dan de Olympische Spelen willen organiseren?
Dat mountainbikeparcours stelt natuurlijk niets voor:quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Maximum capaciteit is ook 2000 zie ik op hun site. Plus er zijn nog wat andere faciliteiten: mountainbikeparcours, een kunstgrasveld, een geasfalteerd wielerparcours van ruim 2,5 kilometer en een golfbaan bij Golfclub Sloten..
DAT wist ik niet.
Roeien natuurlijk op de Bosbaan. Denk dat er ook wel wat kan gebeuren in Sporthallen Zuid en eventueel de Apollohal (al is die laatste wel aan een renovatietje toe denk ik).
Moet bekennen dat ik gisteren het plaatje niet had bekekenquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat mountainbikeparcours stelt natuurlijk niets voor:
https://www.google.nl/map(...).6346179!4d4.7165382
Dat kan je beter in Schoorl doen dan, heb je ook nog behoorlijk hoogteverschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |