abonnement Unibet Coolblue
pi_163847724


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

[ Bericht 2% gewijzigd door Slayage op 19-07-2016 02:42:37 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163847733
Krijg toch beetje de indruk dat afwijkende meningen niet echt getolereerd worden.
pi_163847736


[ Bericht 100% gewijzigd door Slayage op 19-07-2016 02:42:11 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163847743
Maar goed als bijna Belg en kwart zigeuner ga ik dat fanatisme met grote leider niet snappen.
pi_163847756
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar goed als bijna Belg en kwart zigeuner ga ik dat fanatisme met grote leider niet snappen.
Als je kijkt naar foto's van het Turkije voor Erdogan en Turkije nu snap je wel een beetje waarom zo'n groot gedeelte van het volk hem op handen draagt.
pleased to meet you
pi_163847758
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar goed als bijna Belg en kwart zigeuner ga ik dat fanatisme met grote leider niet snappen.
turken geilen op sterke leiders. dat is nu eenmaal zo.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163847769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je kijkt naar foto's van het Turkije voor Erdogan en Turkije nu snap je wel een beetje waarom zo'n groot gedeelte van het volk hem op handen draagt.
Een groot gedeelte dat niet zelf kan nadenken en er achteraan loopt dat snap ik wel.
Dit figuur laat volk vuile werk opknappen en ze zijn nog steeds dol op 'm?
pi_163847774
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een groot gedeelte dat niet zelf kan nadenken en er achteraan loopt dat snap ik wel.
Dit figuur laat volk vuile werk opknappen en ze zijn nog steeds dol op 'm?
dan doe je het idd goed vind je niet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163847776
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

turken geilen op sterke leiders. dat is nu eenmaal zo.
Blijkbaar, ik snap dat niet maar zal het cultuurverschil zijn.
pi_163847782
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

dan doe je het idd goed vind je niet?
Afhankelijk van hoe je het ziet kun je dat wel stellen met de steun die hij krijgt uit Turkse gemeenschap.
Of ze er in buitenland ook zo blij met zijn is nog maar de vraag.
pi_163847864
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 02:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een groot gedeelte dat niet zelf kan nadenken en er achteraan loopt dat snap ik wel.
Dit figuur laat volk vuile werk opknappen en ze zijn nog steeds dol op 'm?
Tuurlijk, ze hebben de boosdoeners zelf verjaagd, zoiets geeft altijd een erg goed en bevredigend gevoel. En verder teert hij op de goodwill die hij in het verleden heeft creëert, het is wachten tot de bevolking het zat is omdat ook hun vrijheden beperkt worden.
pleased to meet you
pi_163847882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 03:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze hebben de boosdoeners zelf verjaagd, zoiets geeft altijd een erg goed en bevredigend gevoel. En verder teert hij op de goodwill die hij in het verleden heeft creëert, het is wachten tot de bevolking het zat is omdat ook hun vrijheden beperkt worden.
De tijd zal het leren.
pi_163847895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 03:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze hebben de boosdoeners zelf verjaagd, zoiets geeft altijd een erg goed en bevredigend gevoel. En verder teert hij op de goodwill die hij in het verleden heeft creëert, het is wachten tot de bevolking het zat is omdat ook hun vrijheden beperkt worden.
Gaan ze toch gewoon weer met z'n allen de straat op *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163847961
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 22:58:26 Our infrastructure is under sustained attack. #TurkeyPurge #Turkey reageer retweet
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 23:22:47 We are unsure of the true origin of the attack. The timing suggests a Turkish state power faction or its allies. We will prevail & publish. reageer retweet
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:44:08 Coming Tuesday: The #ErdoganEmails: 300 thousand internal emails from Erdogan's AKP - through to July 7, 2016. https://t.co/QGHEc7eCPB reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163848330
Zijn er al gewone burgers opgepakt omdat ze mogelijk voor de coup zijn? Turken met europees paspoort die nu in TR zijn bijv ;(
pi_163848359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 04:20 schreef crystal_meth het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 22:58:26 Our infrastructure is under sustained attack. #TurkeyPurge #Turkey reageer retweet
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 23:22:47 We are unsure of the true origin of the attack. The timing suggests a Turkish state power faction or its allies. We will prevail & publish. reageer retweet
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:44:08 Coming Tuesday: The #ErdoganEmails: 300 thousand internal emails from Erdogan's AKP - through to July 7, 2016. https://t.co/QGHEc7eCPB reageer retweet
[ afbeelding ]
Dan zou wikileaks die e-mails dus vandaag moeten plaatsen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:52:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163848413
Ik ben nu toch wel benieuwd naar het dodental van na de coup. Zijn daar al cijfers van?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 04:20 schreef crystal_meth het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 22:58:26 Our infrastructure is under sustained attack. #TurkeyPurge #Turkey reageer retweet
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 23:22:47 We are unsure of the true origin of the attack. The timing suggests a Turkish state power faction or its allies. We will prevail & publish. reageer retweet
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:44:08 Coming Tuesday: The #ErdoganEmails: 300 thousand internal emails from Erdogan's AKP - through to July 7, 2016. https://t.co/QGHEc7eCPB reageer retweet
[ afbeelding ]
Kan niet wachten op de samenvatting van dit alles. Ik ga zelf natuurlijk geen 300.000 e-mails doorspitten.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:07:37 #18
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163848496
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

Turkije begint steeds meer op Noord Korea te lijken. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider. Alleen omdat het volk het wil natuurlijk he ;(
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:13:04 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163848536
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Barrah het volgende:
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

Turkije begint steeds meer op Noord Korea te lijken. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider. Alleen omdat het volk het wil natuurlijk he ;(
Wanneer een land de doodstraf in wilt voeren dan moeten ze dat zelf weten natuurlijk, de VS executeren ook nog steeds flink wat mensen. Wat ik echter stuitend vind is dat hij nu suggereert dat ze het dan maar met terugwerkende kracht toe gaan passen. Dat is het teken van een echte despoot.
pi_163848615
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Barrah het volgende:
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

Turkije begint steeds meer op Noord Korea te lijken. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider. Alleen omdat het volk het wil natuurlijk he ;(
Maar wie zijn dan die coupplegers?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163848704
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 07:52 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar het dodental van na de coup. Zijn daar al cijfers van?

[..]

Kan niet wachten op de samenvatting van dit alles. Ik ga zelf natuurlijk geen 300.000 e-mails doorspitten.
Als gevolg van Erdogans optreden bedoel je?
pi_163848729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 04:20 schreef crystal_meth het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 22:58:26 Our infrastructure is under sustained attack. #TurkeyPurge #Turkey reageer retweet
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 23:22:47 We are unsure of the true origin of the attack. The timing suggests a Turkish state power faction or its allies. We will prevail & publish. reageer retweet
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:44:08 Coming Tuesday: The #ErdoganEmails: 300 thousand internal emails from Erdogan's AKP - through to July 7, 2016. https://t.co/QGHEc7eCPB reageer retweet
[ afbeelding ]
Gelukkig reageert een grootsche democratie zoals de VS wel heel chill op Wikileaks.
pi_163848753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 07:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan zou wikileaks die e-mails dus vandaag moeten plaatsen.
Dat gaat smullen worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163848755
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Barrah het volgende:
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

Turkije begint steeds meer op Noord Korea te lijken. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider. Alleen omdat het volk het wil natuurlijk he ;(
yep, omdat het volk het wil, want zo werkt democratie:
quote:
“We hear your request. In a democracy, whatever the people want they will get.”
Een paar duizend mensen die op een plein om de doodstraf roepen, daar moet je in een democratie naar luisteren. Hoeveel inwoners heeft Turkije, 75 miljoen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:37:36 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163848767
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Barrah het volgende:
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider.
Dat gaat vast gebeuren en de turken gaan het nog doen ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163848777
WashingtonPoint twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 02:41:55 AKP insider acnt publishes lists after lists of journos 2be arrested soon. Imagine reporting in Turkey circumstances https://t.co/G74QDSMRTC reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:41:18 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163848805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat vast gebeuren en de turken gaan het nog doen ook
Zo'n slimme knaap als jij kan daar vast wel een iets meer uitgebreide verklaring over geven waarom je dat denkt. Probeer het eens, want ik ben heel erg benieuwd naar jouw motivatie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163848859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:38 schreef crystal_meth het volgende:
WashingtonPoint twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 02:41:55 AKP insider acnt publishes lists after lists of journos 2be arrested soon. Imagine reporting in Turkey circumstances https://t.co/G74QDSMRTC reageer retweet
[ afbeelding ][ afbeelding ]
We verwachten tegenwoordig dat dit soort tweets vertaald worden
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163849084
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

We verwachten tegenwoordig dat dit soort tweets vertaald worden
jij leest geen engels?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163849097
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

We verwachten tegenwoordig dat dit soort tweets vertaald worden
Zijn gewoon namen van journo's die binnenkort gearresteerd gaan worden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_163849289
Zuivering Erdogan treft al ruim 15.000 Turken

De Turkse regering zet in grote zuiveringsacties duizenden ambtenaren uit hun functie. Zij worden verdacht van directe of indirecte betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep van afgelopen vrijdagavond. In totaal zijn al ruim 15.000 personen op non-actief gesteld of op een zwarte lijst gezet.

Premier Binali Yildirim maakte de cijfers gisteren bekend na het kabinetsberaad. De radicale ingreep in het personeelsbestaand van de overheid breidt zich razendsnel uit en is onderdeel van wat de regeringsgezinde krant Sabah instemmend de ‘grote schoonmaak’ noemt.
.

Onder degenen die niet meer vertrouwd worden en tegen wie een onderzoek is gestart, zijn 2745 rechters en officieren van justitie. Zeker 7850 politiemensen moesten gisteren in alle vroegte hun wapens inleveren en werden naar huis gestuurd in afwachting van nader onderzoek. Ook 30 van de 81 provinciegouverneurs, die direct door de islamitische AKP-regering waren benoemd, zijn op non-actief gesteld. Circa 3.000 officieren, onder wie 103 generaals en admiraals — een derde van de legertop — zijn eveneens uitgerangeerd.


Onderzoek ingesteld

Bijna 1.500 ambtenaren van het ministerie van Financiën kregen te horen dat ze op de zwarte lijst staan en dat er een onderzoek naar hun handel en wandel zal worden ingesteld.

Allen worden ervan verdacht sympathie of banden te hebben met de Turkse moslimprediker Fetullah Gülen in Amerika. Deze oude bondgenoot van Erdogan wordt sinds 2013 gezien als zijn belangrijkste vijand, die hem via een illegaal ‘parallel netwerk’ in de staatsinstellingen ten val wil brengen.

Banktransacties gestaakt

Bij de ontmanteling van dat netwerk liep gisteren ook de islamitische participatiebank Asya schade op. Alle banktransacties werden ‘tijdelijk’ gestaakt. De bank werd in 1996 gesticht door aanhangers van Gülen. Na het uitbreken van de machtsstrijd tussen Erdogan en Gülen werd de bank begin 2015 onder curatele gesteld


http://fd.nl/economie-pol(...)l-ruim-15-000-turken
pi_163849506
Vraag me af wie al die 'onderzoeken' gaan doen.. Moet nogal een onderzoeksapparaat paraat staan. Lijkt me toch ook dat je het halve land lam legt op deze manier? Of was er al uit voorzorg een extra ambtnenaren apparaat opgebouwd? En de kaddettenschool zal ook wel uitgebreid moeten worden dunkt me. Alleen al het grootste deel van de gevechtspiloten is opgepakt. Die pluk je ook niet van een boom.

Is er nog wat vernomen van het verdwenen fregat en de vermiste heli's?
pi_163849527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:18 schreef aloa het volgende:
Zuivering Erdogan treft al ruim 15.000 Turken

De Turkse regering zet in grote zuiveringsacties duizenden ambtenaren uit hun functie. Zij worden verdacht van directe of indirecte betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep van afgelopen vrijdagavond. In totaal zijn al ruim 15.000 personen op non-actief gesteld of op een zwarte lijst gezet.

Premier Binali Yildirim maakte de cijfers gisteren bekend na het kabinetsberaad. De radicale ingreep in het personeelsbestaand van de overheid breidt zich razendsnel uit en is onderdeel van wat de regeringsgezinde krant Sabah instemmend de ‘grote schoonmaak’ noemt.
.

Onder degenen die niet meer vertrouwd worden en tegen wie een onderzoek is gestart, zijn 2745 rechters en officieren van justitie. Zeker 7850 politiemensen moesten gisteren in alle vroegte hun wapens inleveren en werden naar huis gestuurd in afwachting van nader onderzoek. Ook 30 van de 81 provinciegouverneurs, die direct door de islamitische AKP-regering waren benoemd, zijn op non-actief gesteld. Circa 3.000 officieren, onder wie 103 generaals en admiraals — een derde van de legertop — zijn eveneens uitgerangeerd.


Onderzoek ingesteld

Bijna 1.500 ambtenaren van het ministerie van Financiën kregen te horen dat ze op de zwarte lijst staan en dat er een onderzoek naar hun handel en wandel zal worden ingesteld.

Allen worden ervan verdacht sympathie of banden te hebben met de Turkse moslimprediker Fetullah Gülen in Amerika. Deze oude bondgenoot van Erdogan wordt sinds 2013 gezien als zijn belangrijkste vijand, die hem via een illegaal ‘parallel netwerk’ in de staatsinstellingen ten val wil brengen.

Banktransacties gestaakt

Bij de ontmanteling van dat netwerk liep gisteren ook de islamitische participatiebank Asya schade op. Alle banktransacties werden ‘tijdelijk’ gestaakt. De bank werd in 1996 gesticht door aanhangers van Gülen. Na het uitbreken van de machtsstrijd tussen Erdogan en Gülen werd de bank begin 2015 onder curatele gesteld

http://fd.nl/economie-pol(...)l-ruim-15-000-turken
Neo-Ottoman Empire! Fasciscme is terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheJanitor op 19-07-2016 09:47:16 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 09:34:53 #34
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163849565
Heh, zijn veel mensen hier op de been bij een Turks theehuis hier vlakbij *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163849708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Neo-Ottoman Empire! Faciscme is terug.
Die mensen hebben misschien ook ooit geroepen: Ik heb niks te verbergen
pi_163849867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die mensen hebben misschien ook ooit geroepen: Ik heb niks te verbergen
In een democratie hoeven ze ook niks te verbergen, maar ja, dat is Turkije al een tijdje niet meer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 09:57:47 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163849890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die mensen hebben misschien ook ooit geroepen: Ik heb niks te verbergen
Dit is een erg goed punt!

Die coup is niet goed te praten (zeker omdat we niet weten wie er achter zat, dat het gulen aanhangers waren is nog niet eens bevestigd) maar wat erdogan nu aan het doen is slaat ook nergens op, al moeten we de rechtsgang hiervan nog afwachten, maar ik verwacht niet veel vrijspraak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163849894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar wie zijn dan die coupplegers?
Alles wat opgepakt is uiteraard.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 09:59:06 #39
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163849915
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Alles wat opgepakt is uiteraard.
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:00:02 #40
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163849925
Eigenlijk van de zotte, (illegaal) vuurwapenbezit onder Turken in NL is redelijk hoog.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163849926
quote:
SP.A-voorzitter John Crombez heeft een speciale commissie bijeengeroepen die zich moet buigen over de digitale handel en wandel van het Limburgse SP.A-provincieraadslid Ahmed Koç, uit Beringen. Koç is erg pro-Erdogan en zou via zijn Facebook-account opruiende taal verspreid hebben en opgeroepen hebben om ‘de verraders’ geen kans te geven.
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 10:01:52 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163849945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bron: De Standaard
Wat is SP.A. ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:03:31 #43
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_163849973
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat is SP.A. ?
R.
TA.
deez vlag zij is ons heilig
reeds tal van jaren lang
bij Rood-Wit zijn wij veilig
zijn wij voor niemand bang
wij zweren bij die kleuren
en zingen hoe ’t ook ga
bij wat ook moog’gebeuren
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_163850017
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

_O-
Onderschat het niet, duizenden mensen incl rechters, legertop en verder nog vele andere bestuurders stonden vol achter deze coup, dan moet je dat toch stoppen en straffen?
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 10:06:25 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163850023
quote:
ah duidelijk :@ geeft maar weer aan hoe veel ik weet van belgische politiek :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:06:53 #47
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163850034
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Onderschat het niet, duizenden mensen incl rechters, legertop en verder nog vele andere bestuurders stonden vol achter deze coup, dan moet je dat toch stoppen en straffen?
Indien ik Erdogan zou zijn, ik verplaats me nu even in hem, dan zou dat voor de hand liggen inderdaad.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163850246
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:07 schreef Barrah het volgende:
Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil? - http://nos.nl/l/2118404

Turkije begint steeds meer op Noord Korea te lijken. Nog even en Erdogan laat zich aanspreken met Grote Leider. Alleen omdat het volk het wil natuurlijk he ;(
Grote Vader, beetje origineel blijven.
pi_163850283
quote:
EU's Oettinger says Turkey won't get visa-free travel this year

"The draft law (on ending visa requirements for Turks) is being debated in the European Parliament right now," Oettinger, commissioner for digital economy and society, told several regional German newspapers in an interview published on Tuesday.

"But I predict that we won't have regulation on visa-free travel before the end of the year," said Oettinger, an ally of German Chancellor Angela Merkel, the key driving force behind the migration deal with Turkey.

Turkish President Tayyip Erdogan must address the EU's concerns regarding the principle of the rule of law, he said, adding: "And that's not what it's looking like at the moment."

Oettinger criticized Ankara's recent decision to lift lawmakers' immunity from prosecution, a constitutional change likely to remove a pro-Kurdish opposition party from parliament.

He also slammed the Turkish government for shutting down opposition newspapers and intimidating journalists critical of government policies.

"And it cannot be that judges the government does not like are being removed by the thousands. The independence of the judiciary is a tremendous asset," Oettinger said.
http://www.reuters.com/ar(...)travel-idUSKCN0ZY2RF
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163850291
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Onderschat het niet, duizenden mensen incl rechters, legertop en verder nog vele andere bestuurders stonden vol achter deze coup, dan moet je dat toch stoppen en straffen?
Ik heb de tijdens de coup nergens agressie gezien op social media, toch zijn er 290 doden gevallen die nacht. De beelden die naar buiten werden gebracht, leken op een geweldloze bezetting.

Heeft iemand andere beelden gezien?
pi_163850318
Lees net op de nos dat Turken niet meer naar het buitenland mogen zonder een documentje wat ze gratis kunnen ophalen bij het gemeentehuis. Was blijkbaar zo'n beetje in stilte doorgevoerd.
pi_163850427
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Lees net op de nos dat Turken niet meer naar het buitenland mogen zonder een documentje wat ze gratis kunnen ophalen bij het gemeentehuis. Was blijkbaar zo'n beetje in stilte doorgevoerd.
Snel geregeld daar!
Vrijdagnacht coupe en dinsdagmorgen voor iedereen een documentje beschikbaar!
Knap hoor.
pi_163850449
Gratis, dat is schappelijk van de vader des vaderlands.
pi_163850463
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Snel geregeld daar!
Vrijdagnacht coupe en dinsdagmorgen voor iedereen een documentje beschikbaar!
Knap hoor.
Ik zat fout met de nos. Het is de Telegraaf

quote:
MARMARIS - Sinds afgelopen nacht mogen Turkse staatsburgers niet zomaar Turkije verlaten. Om het land uit te gaan hebben Turken een extra reisdocument nodig. Dat is verkrijgbaar bij gemeentehuizen en andere overheidsgebouwen.

Het simpele a4tje met persoonsgegevens is gratis op te halen en zonder afspraak verkrijgbaar. Wel zijn er veel Turken niet op de hoogte van de maatregel, die afgelopen nacht onaangekondigd werd ingevoerd. In de haven van Marmaris staat een groep Turken die, nietsvermoedend, met het paspoort in de hand van een koude kermis thuiskomt en de boot richting Griekenland mist. Er wordt veel gemopperd. Douaniers verklaren ze niet door te kunnen laten zonder het document. Ook Turken met een dubbele nationaliteit (en een Europees paspoort naast hun Turkse reisdocument) mogen niet door.

Ook is nog onduidelijk waarom de maatregel is ingesteld. Douane-medewerkers in de Turkse haven wilden slechts zeggen dat zij 'opdrachten uitvoerden'.

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_Turken__.html
pi_163850477
Wat zou het nut hiervan kunnen zijn?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:35:18 #56
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163850488
Ben benieuwd naar de Wikileaks info.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:36:53 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_163850516
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat zou het nut hiervan kunnen zijn?
Om die "coupplegers" binnen de grenzen te houden natuurlijk, straks zitten ze allemaal in de US, dat kan Erdo niet hebben.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163850523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat zou het nut hiervan kunnen zijn?
Zo kunnen ze documenteren wie zo snel mogelijk het land wil verlaten en waarom.

Ik denk dat ze volgende week een embleem met een sikkel moeten ophalen als ze op de oppositie hebben gestemd, en deze zichtbaar moeten dragen op hun kleding.
pi_163850532
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:36 schreef Pek het volgende:

[..]

Om die "coupplegers" binnen de grenzen te houden natuurlijk, straks zitten ze allemaal in de US, dat kan Erdo niet hebben.
Oh zo :P Die gaan natuurlijk niet dat papiertje halen :p
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:38:37 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163850543
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_Turken__.html

Ja De grote leider wil wel; weten wie het land uit gaat van zijn volgelingen

Sta je op zijn lijstje, dan moet je eerst even melden bij het doodschietteam

quote:
MARMARIS - Sinds afgelopen nacht mogen Turkse staatsburgers niet zomaar Turkije verlaten. Om het land uit te gaan hebben Turken een extra reisdocument nodig. Dat is verkrijgbaar bij gemeentehuizen en andere overheidsgebouwen.

Het simpele a4tje met persoonsgegevens is gratis op te halen en zonder afspraak verkrijgbaar.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163850545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh zo :P Die gaan natuurlijk niet dat papiertje halen :p
Ze zullen wel moeten anders komen ze niet door de douane.
pi_163850551
Foto van onthoofde soldaat die circuleerde op internet bleek nep. Nja een eerdere foto(paar jaar eerder) van een verkeersongeval met een soldaat.
pi_163850560
"simpel A4'tje"; met GPS-chippie erin zeker
pi_163850565
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten anders komen ze niet door de douane.
Ja klinkt logisch :P

Wel kut dus als je je welverdiende vakantie wilt beginnen als volledige Erdoganfan en je weer terug gestuurd wordt omdat je een papiertje mist :P
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:41:38 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_163850592


[ Bericht 100% gewijzigd door Pek op 19-07-2016 10:42:19 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163850731
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:39 schreef myShizzle het volgende:
"simpel A4'tje"; met GPS-chippie erin zeker
papiertje is toch alleen om te zorgen dat mensen op een zwarte lijst niet kunnen reizen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:54:38 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163850880
quote:
Ook is nog onduidelijk waarom de maatregel is ingesteld. Douane-medewerkers in de Turkse haven wilden slechts zeggen dat zij 'opdrachten uitvoerden'.
Nu is dat uiteraard geen probleem...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:57:01 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163850936
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:39 schreef myShizzle het volgende:
"simpel A4'tje"; met GPS-chippie erin zeker
als je in het bestand staat krijg je geen papiertje

en ga je naar het doodschietteam
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:59:11 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163850998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

In een democratie hoeven ze ook niks te verbergen, maar ja, dat is Turkije al een tijdje niet meer.
Ook in een democratie moet je juist op je hoede zijn wat, waarom en waarvoor iemand cq de overheid iets van je wil weten. Mja, in het westen zijn wij al een tijdje niet meer op onze hoede.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163851049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Foto van onthoofde soldaat die circuleerde op internet bleek nep. Nja een eerdere foto(paar jaar eerder) van een verkeersongeval met een soldaat.
Is niet nep. Er zijn ook video's van. De video en foto's zijn echt.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:06:11 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163851155
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb de tijdens de coup nergens agressie gezien op social media, toch zijn er 290 doden gevallen die nacht. De beelden die naar buiten werden gebracht, leken op een geweldloze bezetting.

Heeft iemand andere beelden gezien?
Die hebben net als in 1980 ws zelfmoord gepleegd.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163851343
quote:
Turkije zal de rechtsstaat respecteren en niet handelen uit wraak. Dat heeft premier Binali Yildirim toegezegd in een toespraak die hij hield naast de leider van een oppositiepartij.

Na de mislukte staatsgreep zijn in het land duizenden mensen opgepakt, onder wie veel militairen en politieagenten. Een aantal van hen zijn voorgeleid, veelal met verwondingen aan hun hoofd. Onder de arrestanten zijn de voormalige bevelhebber van de luchtmacht en de bevelhebber van het Tweede Leger, dat verantwoordelijk is voor bescherming van de landsgrenzen met Syrië, Irak en Iran. De eerste zou het brein zijn achter de coup, maar zelf bestrijdt hij dat.

Premier Yildirim vroeg ook om begrip voor de maatregelen die worden genomen. Hij wees er daarbij op dat de coupplegers burgers tot doelwit hadden gemaakt. Verder zei hij dat verdeeldheid moet worden voorkomen. "We hebben nu eensgezindheid, broederschap nodig."

Gülen

Behalve de arrestaties zijn ook duizenden mensen ontslagen of op non-actief gesteld, onder wie tal van rechters. Ze zouden banden hebben met de Gülen-beweging, die door president Erdogan verantwoordelijk wordt gehouden voor de staatsgreep. Ook wordt in het land gesproken over herinvoering van de doodstraf, die in 2004 werd afgeschaft. Dat was destijds een voorwaarde voor toetredingsonderhandelingen met de EU. Erdogan heeft gezegd dat hij een initiatief van het parlement voor herinvoering van de doodstraf zal ondertekenen.

De reactie van de Turkse regering op de mislukte coup heeft internationaal geleid tot bezorgde en kritische reacties. Eurocommissaris van Uitbreiding, de Oostenrijker Johannes Hahn, suggereerde dat de Turkse regering al lijsten had klaarliggen van mensen die ze liever kwijt zijn dan rijk. "Dit is precies waar we bang voor waren", zei Hahn na de golf arrestaties en ontslagen.

http://nos.nl/artikel/211(...)-niet-uit-wraak.html
pi_163851520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:39 schreef myShizzle het volgende:
"simpel A4'tje"; met GPS-chippie erin zeker
Even in de magnetron, al weet je dan zeker dat je je daarna kunt melden...
pi_163851547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Is niet nep. Er zijn ook video's van. De video en foto's zijn echt.
Nep of echt, dat filmpje was er al voor afgelopen vrijdag, net als die lijsten met namen.
pi_163852237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Is niet nep. Er zijn ook video's van. De video en foto's zijn echt.
Link ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163852284
http://www.haberturk.com/(...)i-varsa-biz-de-variz.

MHP-leider: MHP steunt AKP bij een eventuele wetsverandering voor de doodstraf.

Samen kunnen zij een referendum uitschrijven.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:02:37 #77
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163852297
ik vraag me af of er oorlog komt als turkije de doodstraf invoert
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:03:22 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163852317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef zarGon het volgende:
http://www.haberturk.com/(...)i-varsa-biz-de-variz.

MHP-leider: MHP steunt AKP bij een eventuele wetsverandering voor de doodstraf.

Samen kunnen zij een referendum uitschrijven.
Wat is MHP ver gezakt zeg :(
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:04:10 #79
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163852339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Foto van onthoofde soldaat die circuleerde op internet bleek nep. Nja een eerdere foto(paar jaar eerder) van een verkeersongeval met een soldaat.
bron
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Is niet nep. Er zijn ook video's van. De video en foto's zijn echt.
bron
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163852357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat is MHP ver gezakt zeg :(
grote kans dat zij vriendelijk worden verzocht om 'constructief mee te denken'
pi_163852362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef zarGon het volgende:
http://www.haberturk.com/(...)i-varsa-biz-de-variz.

MHP-leider: MHP steunt AKP bij een eventuele wetsverandering voor de doodstraf.

Samen kunnen zij een referendum uitschrijven.
Ze konden vast kiezen tussen steunen of ingedeeld worden bij de tegenstanders van Erdogan.
pi_163852374
Nogmaals er zijn imo geen beelden van afgelopen vrijdag van een gewelddadige coup.
Waar die 290 doden zouden zijn gevallen, iemand?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:06:54 #83
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_163852393
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals er zijn imo geen beelden van afgelopen vrijdag van een gewelddadige coup.
Waar die 290 doden zouden zijn gevallen, iemand?
Heb alleen een filmpje gezien waar een tank over mensen heen rijdt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:06:55 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163852394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef Onnoman het volgende:
ik vraag me af of er oorlog komt als turkije de doodstraf invoert
Natuurlijk niet. 15 Jaar geleden kende Turkije de doodstraf nog, maar die hebben ze afgeschaft ivm hun eventuele lidmaatschap van de EU, dat is een eis om er bij te mogen horen.
pi_163852401
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Heb alleen een filmpje gezien waar een tank over mensen heen rijdt.
Ik ook ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:07:46 #86
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163852411
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals er zijn imo geen beelden van afgelopen vrijdag van een gewelddadige coup.
Waar die 290 doden zouden zijn gevallen, iemand?
Een groep van ongeveer 50 man is al overleden door aanval op een speciale eenheden gebouw volgens mij. Heb even geen bron bij de hand.

Geen idee hoe ze aan bijna 300 komen en heb daar ook mijn vraagtekens bij. Maar er is zeker wel geweld gebruikt.
pi_163852419
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Heb alleen een filmpje gezien waar een tank over mensen heen rijdt.
Maar wie zat er in die tank?
Die werden halverwege de nacht ingenomen door omstanders, hebben die ff een rondje gereden?
pi_163852429
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wie zat er in die tank?
Die werden halverwege de nacht ingenomen door omstanders, hebben die ff een rondje gereden?
Zou de gewone burger een tank kunnen besturen? :p
pi_163852435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. 15 Jaar geleden kende Turkije de doodstraf nog, maar die hebben ze afgeschaft ivm hun eventuele lidmaatschap van de EU, dat is een eis om er bij te mogen horen.
Die is afgeschaft door Erdo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:08:52 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163852438
http://www.ensonhaber.com(...)hali-2016-07-17.html

Even snel google gebruikt, random bron :P

42 doden bij aanval op dit gebouw waar speciale eenheden in zaten.
pi_163852458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Een groep van ongeveer 50 man is al overleden door aanval op een speciale eenheden gebouw volgens mij. Heb even geen bron bij de hand.

Geen idee hoe ze aan bijna 300 komen en heb daar ook mijn vraagtekens bij. Maar er is zeker wel geweld gebruikt.
Bij Nice en de andere aanslagen van de afgelopen jaren, vlogen de beelden van bloedige slachtoffers je om de oren. Hier niet.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:11:04 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_163852491
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wie zat er in die tank?
Die werden halverwege de nacht ingenomen door omstanders, hebben die ff een rondje gereden?
http://m.liveleak.com/view?i=466_1468638362

Lijkt me niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:11:14 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163852494
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij Nice en de andere aanslagen van de afgelopen jaren, vlogen de beelden van bloedige slachtoffers je om de oren. Hier niet.
Ben het met je eens hoor. Denk dat aantal slachtoffers wel meevalt en ruim lager ligt anders hadden ze het wel gebruikt als propaganda.
pi_163852522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou de gewone burger een tank kunnen besturen? :p
Jazekers!

http://www.npo.nl/50-ways(...)3035/POMS_AT_3424584
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:13:40 #95
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163852537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Premier Yildirim vroeg ook om begrip voor de maatregelen die worden genomen. Hij wees er daarbij op dat de coupplegers burgers tot doelwit hadden gemaakt
quote:
Premier Yildirim vroeg ook om begrip voor de maatregelen die worden genomen. Hij wees er daarbij op dat de coupplegers burgers tot doelwit hadden gemaakt
Nee, dat deed erdogan door het volk op te roepen de straat op te gaan. Het leger riep juist expliciet op binnen te blijven.

Lekker omdraaien dit zo.
pi_163852554
quote:
Dat blije hoofd :D

Dacht dat het ingewikkeld was zo'n tank :P
pi_163852611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat blije hoofd :D
Ja en die tank is wat groter en het terrein is vol sneeuw en heuvels/gaten.
Volgens mij rijdt een beetje vrachtwagenchauffeur zo een stukje weg met zo'n ding.
pi_163852641
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en die tank is wat groter en het terrein is vol sneeuw en heuvels/gaten.
Volgens mij rijdt een beetje vrachtwagenchauffeur zo een stukje weg met zo'n ding.
Nja heb geen idee wie er in die tank zat. Maar had spijt dat ik het filmpje heb bekeken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:21:06 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163852703
Volgens mij is het niet moeilijk.

In Las Vegas heb je zelfs Battlefield Vegas waar je voor een flink bedrag een stukje in een tank kan rijden en over auto's mag knallen :) Kan nooit te moeilijk zijn als ze toeristen kunnen laten rijden in zo'n ding :P
pi_163852783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou de gewone burger een tank kunnen besturen? :p
Ja, je zou je verbazen hoe gemakkelijk het is.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:25:12 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163852793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:21 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij is het niet moeilijk.

In Las Vegas heb je zelfs Battlefield Vegas waar je voor een flink bedrag een stukje in een tank kan rijden en over auto's mag knallen :) Kan nooit te moeilijk zijn als ze toeristen kunnen laten rijden in zo'n ding :P
In Belgie doen ze dat ook, vrijgezellenfeesten.

Ik ben niet de eerste die zich dat afvraagt:
DEF / Hoe moeilijk is het om een tank te besturen?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:26:29 #102
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163852814
http://www.ad.nl/nieuws/t(...)ring-gulen~a2815d67/

quote:
De Turkse premier Binali Yildirim heeft een dossier naar de Verenigde Staten gestuurd met een verzoek voor uitlevering van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen. Het dossier volgt op herhaaldelijke telefonische verzoeken van de Turkse president Erdogan.
Hopelijk wacht wikileaks niet te lang met hun smakelijke release.


Vraag me wel af wat ze hiermee bedoelen:

quote:
Morgen neemt de Turkse overheid een 'belangrijke beslissing' om het land te verlossen van de 'buitengewone omstandigheden' waarin het nu verkeerd na de mislukte couppoging.
pi_163852832
Hmm nja dus dan zou het best kunnen dat er doorgedraaide burgers inzaten. Maar ik had ook een filmpje gezien van een helicopter geloof ik die een groepje mensen op straat onder vuur nam?
pi_163852842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Heh, zijn veel mensen hier op de been bij een Turks theehuis hier vlakbij *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pak snel je turkse vlag LAN
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:28:27 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163852844
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:26 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/t(...)ring-gulen~a2815d67/

[..]

Hopelijk wacht wikileaks niet te lang met hun smakelijke release.

Vraag me wel af wat ze hiermee bedoelen:

[..]

Invoeren van de doodstraf..
pi_163852921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Lees net op de nos dat Turken niet meer naar het buitenland mogen zonder een documentje wat ze gratis kunnen ophalen bij het gemeentehuis. Was blijkbaar zo'n beetje in stilte doorgevoerd.
ratten willen het schip verlaten uiteraard
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou de gewone burger een tank kunnen besturen? :p
bleek een syrier te zien die die apc bestuurde
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163852945
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

ratten willen het schip verlaten uiteraard

[..]

bleek een syrier te zien die die apc bestuurde
Die over die man heen reed?
pi_163852975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm nja dus dan zou het best kunnen dat er doorgedraaide burgers inzaten.
ze gingen gewoon een stukje cruisen LAN

http://www.hurriyet.com.t(...)ayi-salladi-40154303
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163852981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die over die man heen reed?
nee gingen cruisen, in de apc, niet de tank.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163852986
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze gingen gewoon een stukje cruisen LAN

http://www.hurriyet.com.t(...)ayi-salladi-40154303
Spreek geen Turks :P

Maar gewoon random Syriers die dachten kom laten we gaan cruisen met een tank?
pi_163852993
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee gingen cruisen, in de apc, niet de tank.
Oh weet niet wat een apc is :p
pi_163853010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Spreek geen Turks :P

Maar gewoon random Syriers die dachten kom laten we gaan cruisen met een tank?
nee die ene syrier ging de turken helpen met het besturen van de apc
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh weet niet wat een apc is :p
armored personel carrier, pantservoertuig om personen te vervoeren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853029
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:26 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/t(...)ring-gulen~a2815d67/

[..]

Hopelijk wacht wikileaks niet te lang met hun smakelijke release.

Vraag me wel af wat ze hiermee bedoelen:

[..]

De 1e bekentenissen zijn binnen. Je kon erop wachten.
pi_163853064
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

armored personel carrier, pantservoertuig om personen te vervoeren
Ja maar dat is dus niet de tank die over die man heen is gereden.
pi_163853081
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Link ?
Link van onthoofde soldaat? Waarom wil je dat zien?
pi_163853085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus niet de tank die over die man heen is gereden.
nee, ik hoop dat die is gevat en geen daglicht meer ziet...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853091
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nep of echt, dat filmpje was er al voor afgelopen vrijdag, net als die lijsten met namen.
Niet waar. Bron?
pi_163853099
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee, ik hoop dat die is gevat en geen daglicht meer ziet...
Want we weten nog steeds niet wie er nou inzaten :p
pi_163853102
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Link ?
er is geen link naar iets dat niet bestaat...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Want we weten nog steeds niet wie er nou inzaten :p
jij en ik niet nee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:44:00 #122
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163853154
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

pak snel je turkse vlag LAN
Ik kijk wel uit, ga me niet mengen in een "broeder-twist" 8-)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:46:19 #123
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163853195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef Onnoman het volgende:
ik vraag me af of er oorlog komt als turkije de doodstraf invoert
Nee, dan worden ze geen lid van de EU.
Vervolgens bemoeien de NATO, VN en de NAVO zich ermee.
Volgen er boycots en sancties en wordt Turkije het meest armoedige land van de regio.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:46:35 #124
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853199
tot een paar jaar geleden had ik echt nog het gevoel dat Turkije de bakermat was van verlichtende moslims. Turijke is een land met een rijk verleden, een prachtig cultuurhistorische achtergrond, maar is nu bezig haarzelf naar de verdoemenis te helpen.
Dat maakt mij verdrietig. Nederturken vind ik vaak het voorbeeld van geïntegreerde mensen, die hun steentje bijdragen in de maatschappij door gewoon te werken. Turkse bakkers en groenteboeren, broodje durom of turkse pizza.
Dat straatbeeld moet totaal niet verdwijnen in Nederland. Maar ik ben wel van mening dat Nederturken zich uit respect niet zouden moeten uitspreken over de omstandigheden in Turkije. Het is een interne kwestie wat intern opgelost moet worden. (lijkt mij)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:48:34 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163853243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:46 schreef Onnoman het volgende:
tot een paar jaar geleden had ik echt nog het gevoel dat Turkije de bakermat was van verlichtende moslims. Turijke is een land met een rijk verleden, een prachtig cultuurhistorische achtergrond, maar is nu bezig haarzelf naar de verdoemenis te helpen.
Dat maakt mij verdrietig. Nederturken vind ik vaak het voorbeeld van geïntegreerde mensen, die hun steentje bijdragen in de maatschappij door gewoon te werken. Turkse bakkers en groenteboeren, broodje durom of turkse pizza.
Dat straatbeeld moet totaal niet verdwijnen in Nederland. Maar ik ben wel van mening dat Nederturken zich uit respect niet zouden moeten uitspreken over de omstandigheden in Turkije. Het is een interne kwestie wat intern opgelost moet worden. (lijkt mij)
Turkije is een prachtig land.

Maar ze zijn goed bezig zichzelf internationaal gezien de verdoemenis in te werken.
Gaan even een 150 jaar terug in de tijd.
pi_163853287
quote:
Turkije heeft een dossier over de islamitische geestelijke Fethullah Gülen naar de Verenigde Staten gestuurd. Dat heeft premier Binali Yildirim gezegd in een toespraak tot partijgenoten. Gülen, die al jaren in de VS woont, wordt door Ankara verantwoordelijk gehouden voor de couppoging.

Of het dossier ook een officieel verzoek bevat tot uitlevering maakte de premier niet duidelijk. Yildirim uitte ook kritiek op de Amerikanen vanwege hun aarzeling om Gülen uit te leveren. De VS zou er in de strijd tegen terrorisme een dubbele standaard op nahouden. Minister Kerry van Buitenlandse Zaken zei eerder dat Ankara met bewijzen moet komen tegen Gülen als het wil dat de VS hem uitlevert.

http://nos.nl/artikel/211(...)naar-washington.html
pi_163853291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus niet de tank die over die man heen is gereden.
Je kan in een tank ook niet alles zien wat ervoor gaat liggen. Dat leger was aardig passief ten opzichte van bevolking en als dank kregen ze klappen terwijl ik me afvraag of ze niet gewoon hun taak uitvoerde en toen ze doorkregen dat er wat anders speelde is het ieder voor zich en Allah voor allen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:51:33 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163853311
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, dan worden ze geen lid van de EU.
Vervolgens bemoeien de NATO, VN en de NAVO zich ermee.
Volgen er boycots en sancties en wordt Turkije het meest armoedige land van de regio.
NATO = NAVO = OTAN...
pi_163853332
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

NATO = NAVO = OTAN...
_O-
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:52:26 #130
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853335
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

die bewijzen hebben ze snel geleverd zeg.. in NL heb je meer dan 3 jaar nodig om met bewijsmateriaal te komen.. kijk naar mh17 :D
de coup is nog geen week oud en de stapel bewijsdocumenten zijn gefaxt naar de USA
hahaha
ik lach de ballen uit mn broek
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 12:52:30 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:46 schreef Onnoman het volgende:
tot een paar jaar geleden had ik echt nog het gevoel dat Turkije de bakermat was van verlichtende moslims. Turijke is een land met een rijk verleden, een prachtig cultuurhistorische achtergrond, maar is nu bezig haarzelf naar de verdoemenis te helpen.
Dat maakt mij verdrietig. Nederturken vind ik vaak het voorbeeld van geïntegreerde mensen, die hun steentje bijdragen in de maatschappij door gewoon te werken. Turkse bakkers en groenteboeren, broodje durom of turkse pizza.
Dat straatbeeld moet totaal niet verdwijnen in Nederland. Maar ik ben wel van mening dat Nederturken zich uit respect niet zouden moeten uitspreken over de omstandigheden in Turkije. Het is een interne kwestie wat intern opgelost moet worden. (lijkt mij)
In de hypothetische situatie dat ik bijvoorbeeld in amerika zou wonen en er in nederland iets gebeurd dan zou ik daar zeker een mening over hebben. Ook zou ik met mensen er over praten. Ik weet niet hoe het zou zijn als er een echte tweedeling is in nederland en ik pertinent aan één kant zou staan hoe ik dan met andere nederlanders in amerika zou omgaan. Ik denk dat ik er niet de straat voor op zou gaan, en ik zou zeker geen stenen door ruiten gooien.
Maar als bijvoorbeeld mijn moeder in nederland vermoord zou worden om politieke redenen dan zou ik echt niet weten hoe ik me zou gedragen....

Het zijn lastige situaties ik heb geen idee hoe een "nederturk" zich zou voelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163853342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:46 schreef Onnoman het volgende:
tot een paar jaar geleden had ik echt nog het gevoel dat Turkije de bakermat was van verlichtende moslims. Turijke is een land met een rijk verleden, een prachtig cultuurhistorische achtergrond, maar is nu bezig haarzelf naar de verdoemenis te helpen.
Dat maakt mij verdrietig. Nederturken vind ik vaak het voorbeeld van geïntegreerde mensen, die hun steentje bijdragen in de maatschappij door gewoon te werken. Turkse bakkers en groenteboeren, broodje durom of turkse pizza.
Dat straatbeeld moet totaal niet verdwijnen in Nederland. Maar ik ben wel van mening dat Nederturken zich uit respect niet zouden moeten uitspreken over de omstandigheden in Turkije. Het is een interne kwestie wat intern opgelost moet worden. (lijkt mij)
iedereen. elke turk en niet-turk, nederlander-mocro-surinamer wat dan ook, die zegt democraat te zijn, zou deze coup moeten veroordelen.

anders ben je simpel weg hypocriet.

daarnaast doe ik als neder turk ook gewoon mee aan het turkse politieke proces en zijn het mijn familieleden die de straat op zijn gegaan en zijn het mijn landgenoten die zijn gedood door de coup plegers, dus is het geen ver van mijn bed show.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853372
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kan in een tank ook niet alles zien wat ervoor gaat liggen. Dat leger was aardig passief ten opzichte van bevolking en als dank kregen ze klappen terwijl ik me afvraag of ze niet gewoon hun taak uitvoerde en toen ze doorkregen dat er wat anders speelde is het ieder voor zich en Allah voor allen.
een coup is altijd passief idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:54:16 #134
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853380
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

iedereen. elke turk en niet-turk, nederlander-mocro-surinamer wat dan ook, die zegt democraat te zijn, zou deze coup moeten veroordelen.

anders ben je simpel weg hypocriet.

daarnaast doe ik als neder turk ook gewoon mee aan het turkse politieke proces en zijn het mijn familieleden die de straat op zijn gegaan en zijn het mijn landgenoten die zijn gedood door de coup plegers, dus is het geen ver van mijn bed show.
nee, maar nederturken moet niet het westen de schuld gaan geven over de situatie in hun eigen land, dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
ik hoop dat je het met mij op dat punt eens bent
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:54:54 #135
28033 Pek
je moet wat
pi_163853396
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

een coup is altijd passief idd
Vooral de nepperds :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 12:55:17 #136
74056 crew  ToT
pi_163853402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee, maar nederturken moet niet het westen de schuld gaan geven over de situatie in hun eigen land, dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
ik hoop dat je het met mij op dat punt eens bent
Volgens mij worden wij vooral veroordeeld omdat we die machtswellustige gek het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 12:55:44 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee, maar nederturken moet niet het westen de schuld gaan geven over de situatie in hun eigen land, dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
ik hoop dat je het met mij op dat punt eens bent
volgensmij geven "ze" voornamelijk andere turken de schuld... alleen zijn er nu een paar gevallen waar men dat "de schuld" denken te moeten benadrukken met geweld helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163853411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee, maar nederturken moet niet het westen de schuld gaan geven over de situatie in hun eigen land, dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
ik hoop dat je het met mij op dat punt eens bent
ik doe dat ook niet...

elk volk is verantwoordelijk zijn eigen shit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:55:56 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163853416
Hoe zit het met de 6 miljard die Turkije krijgt van de EU?

Staat die al on hold?
Die kunnen ze beter direct Italië inpompen, aangezien de vluchtelingenstroom volgende week richting de laars gaat.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:56:15 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:56:33 #141
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853428
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

volgensmij geven "ze" voornamelijk andere turken de schuld... alleen zijn er nu een paar gevallen waar men dat "de schuld" denken te moeten benadrukken met geweld helaas.
dit is toch wel wat anders vind je niet?
http://www.dumpert.nl/med(...)s_moet_oprotten.html
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163853441
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

iedereen. elke turk en niet-turk, nederlander-mocro-surinamer wat dan ook, die zegt democraat te zijn, zou deze coup moeten veroordelen.

anders ben je simpel weg hypocriet.

daarnaast doe ik als neder turk ook gewoon mee aan het turkse politieke proces en zijn het mijn familieleden die de straat op zijn gegaan en zijn het mijn landgenoten die zijn gedood door de coup plegers, dus is het geen ver van mijn bed show.
Het is een Turks probleem, wij hebben al een peroxide indo figuur rondlopen die niets liever doet dat de boel opstoken.
Soms is even rustig thee drinken zo'n verkeerd idee nog niet.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 12:57:17 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dit is toch wel wat anders vind je niet?
http://www.dumpert.nl/med(...)s_moet_oprotten.html
Ik heb hier geen geluid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 12:58:54 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853471
De turken die ik persoonlijk ken hebben mij nog niet de schuld gegeven van de coup in ieder geval. Trouwens de turken die ik ken vinden dit vooral heel erg kut en nogal uit de hand lopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:59:39 #145
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853486
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb hier geen geluid.
deze dan :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 13:00:09 #146
74056 crew  ToT
pi_163853501
quote:
Volgens mij bedoelt hij dat hij daar geen speakers tot z'n beschikking heeft. ;)
pi_163853503
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij worden wij vooral veroordeeld omdat we die machtswellustige gek het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen.
het willen zien verdwijnen van erdo of wie dan ook boeit mij niet zo veel.
echter vind ik dat wel een merkwaardige standpunt aangezien de turken al 15 jaar, keer op keer op de AKP stemmen. dus ze hebben de regering die ze willen / verdienen.

wie zijn dan niet-turken om te zeggen de turken betere leiders moeten kiezen?

ik veroordeel in deze casus iedereen, turk of niet-turk die de coup steunen / balen dat het niet is gelukt / balen dat erdogan er nog steeds zit / verkondigen dat dit een inside job is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 13:00:24 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853504
quote:
Ik zal ze later kijken want ik heb hier geen geluid, ligt niet aan de filmpjes...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 13:00:35 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163853509
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat hij daar geen speakers tot z'n beschikking heeft. ;)
Juist
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:01:05 #150
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163853517
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zal ze later kijken want ik heb hier geen geluid, ligt niet aan de filmpjes...
dan zal ik niet zo flauw zijn om nog een filmpje te sturen ;)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 13:01:50 #151
74056 crew  ToT
pi_163853529
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

het willen zien verdwijnen van erdo of wie dan ook boeit mij niet zo veel.
echter vind ik dat wel een merkwaardige standpunt aangezien de turken al 15 jaar, keer op keer op de AKP stemmen. dus ze hebben de regering die ze willen / verdienen.

wie zijn dan niet-turken om te zeggen de turken betere leiders moeten kiezen?

ik veroordeel in deze casus iedereen, turk of niet-turk die de coup steunen / balen dat het niet is gelukt / balen dat erdogan er nog steeds zit / verkondigen dat dit een inside job is
Ah, je veroordeelt mensen om het hebben van een mening?

En je veroordeelt mensen die aangeven dat de omstandigheden waarin het allemaal gebeurd is en de manier waarop het allemaal gebeurd is wel heel erg verdacht is?
Dus allemaal blindelings de grote onbetwiste leider vertrouwen en maar goedkeuren dat hij nu vele duizenden andersdenkenden er uit trapt en velen over de kling wil gaan jagen?
pi_163853543
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is een Turks probleem, wij hebben al een peroxide indo figuur rondlopen die niets liever doet dat de boel opstoken.
Soms is even rustig thee drinken zo'n verkeerd idee nog niet.
het is ook een turks probleem en in ben een nederlandse turk of turkse nederlander, hoe je het ook wilt bekijken. ik kan mijn nederlanderschap niet scheiden van mijn turksschap en andersom
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853559
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
De turken die ik persoonlijk ken hebben mij nog niet de schuld gegeven van de coup in ieder geval. Trouwens de turken die ik ken vinden dit vooral heel erg kut en nogal uit de hand lopen.
dit vooral. dit was nergens voor nodig en kent binnen turkije alleen maar verliezers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 13:04:41 #154
74056 crew  ToT
pi_163853593
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit vooral. dit was nergens voor nodig en kent binnen turkije alleen maar verliezers.
Behalve Erdogan. ;)
pi_163853621
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, je veroordeelt mensen om het hebben van een mening?
yes

quote:
En je veroordeelt mensen die aangeven dat de omstandigheden waarin het allemaal gebeurd is en de manier waarop het allemaal gebeurd is wel heel erg verdacht is?
yes

quote:
Dus allemaal blindelings de grote onbetwiste leider vertrouwen en maar goedkeuren dat hij nu vele duizenden andersdenkenden er uit trapt en velen over de kling wil gaan jagen?
niet blindelings. heel bewust volgen van de onbetwiste leider.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163853648
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is ook een turks probleem en in ben een nederlandse turk of turkse nederlander, hoe je het ook wilt bekijken. ik kan mijn nederlanderschap niet scheiden van mijn turksschap en andersom
Ik heb buitenlandse zigeuner achternaam ben ook geen Nederlander, meer Brabander bijna Belg en kom ook vaak in Duitsland.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 13:07:28 #157
8781 crew  Frutsel
pi_163853659
Cnn turk meldt dat ze de twee piloten die destijds die Russische jet hebben neergehaald ook hebben gearresteerd vanwege medeplichtigheid aan de coup...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:08:21 #158
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163853686
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

het willen zien verdwijnen van erdo of wie dan ook boeit mij niet zo veel.
echter vind ik dat wel een merkwaardige standpunt aangezien de turken al 15 jaar, keer op keer op de AKP stemmen. dus ze hebben de regering die ze willen / verdienen.

wie zijn dan niet-turken om te zeggen de turken betere leiders moeten kiezen?

ik veroordeel in deze casus iedereen, turk of niet-turk die de coup steunen / balen dat het niet is gelukt / balen dat erdogan er nog steeds zit / verkondigen dat dit een inside job is
Wat jij en de 50% van de bevolking die op AKP stem niet willen (of is het kunnen?) begrijpen is dat de overige 50% van de bevolking NIET achter Erdogan en zijn wanbeleid staat. Dat Erdogan democratisch is gekozen geeft hem geen vrijbrief om de overige 50% te onderdrukken, tegen hun zin dingen door hun strot te duwen, het land verder te islamiseren etc.

Trouwens, hij is niet eens door de meerheid gekozen. De meerderheid van de stemmers zijn tegen AKP. De debiele kiesdrempel en vage regels zorgen dat hij de meerderheid heeft in het parlement, maar er is een grote groep kiezers die tegen AKP zijn dan voor. Laat dat ook even duidelijk zijn.

Democratie is niet dat je doet wat je eigen stemmers willen dat je doet. Democratie is dat je luistert naar je bevolking en doet wat goed is voor iedereen, niet voor je eigen achterban. Dit snappen mensen die blind achter Erdogan staan of Erdogan verdedigen blijkbaar niet.

Edit: En als hij een keer niet de meerderheid heeft dan staat PKK uit de dood op om aanslagen te plegen, honderden doden te veroorzaken terwijl Erdogan dood leuk beweert dat dit niet was gebeurd als hij de meerderheid had gehad. Dit is de ware Erdogan. Dit is de Erdogan die over lijken gaat om zijn zin te krijgen.
pi_163853703
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Behalve Erdogan. ;)
deze situatie heeft laten zien dat hij helemaal niet de onbetwiste leider is, dit heeft er voor gezorgd dat hij na jaren zuiver van het leger kennelijk kei hard gefaald heeft om resultaat te boeken, deze situatie heeft ervoor gezorgd dat velen in het buitenland anno 2016 naar turkije kijken als een bananenrepubliek, waar hij dus de leider van is. ja echt een triomf voor hem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:09:24 #160
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163853716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:07 schreef Frutsel het volgende:
Cnn turk meldt dat ze de twee piloten die destijds die Russische jet hebben neergehaald ook hebben gearresteerd vanwege medeplichtigheid aan de coup...
Erdogan zei toch dat hij zelf opdracht had gegeven voor het neerhalen? De piloten die toen als makke lammetjes luisterden en uitvoerden wat de president had gezegd zijn nu opeens makke lammetjes van de Gülen-beweging.

Dit stinkt echt aan alle kanten.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 13:12:25 #161
74056 crew  ToT
pi_163853777
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:08 schreef Slayage het volgende:
ananenrepubliek, waar hij dus de leider
Hij roeit nu wel iedereen uit die het niet met hem eens is; dat beschouw ik wel een overwinning. :)
pi_163853788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat jij en de 50% van de bevolking die op AKP stem niet willen (of is het kunnen?) begrijpen is dat de overige 50% van de bevolking NIET achter Erdogan en zijn wanbeleid staat.
ik ken het turkse systeem en evenals het nederlandse systeem. de politici werken met het systeem dat ze hebben met al zijn manco's. daar kan je een mening over hebben, maar het is wat het is.

tja.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:55 #163
369251 Geralt
of Rivia
pi_163853884
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ken het turkse systeem en evenals het nederlandse systeem. de politici werken met het systeem dat ze hebben met al zijn manco's. daar kan je een mening over hebben, maar het is wat het is.

tja.
Ja dat is waar. Het Nederlandse systeem ben ik ook geen voorstander van. Er moeten door zoveel partijen zoveel water bij de wijn geflikkerd worden dat de wijn niet meer te zuipen is.

Persoonlijk zou ik liever zien dat 1 partij het land bestuurt en daar 8 jaar de tijd voor krijgt. Als het dan kut blijkt dan wordt die partij vanzelf wel afgestraft bij de volgende verkiezingen en mag een andere partij het proberen. Eerst de eventuele rotzooi van de voorganger opruimen en daarna hun eigen plan uitvoeren. Daarom ook 8 jaar in plaats van 4.

Mij lijkt het wel wat :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163853900
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij roeit nu wel iedereen uit die het niet met hem eens is; dat beschouw ik wel een overwinning. :)
hoe dat op de lange termijn zal uitpakken zou moeten blijken, maar ik zie deze purge acties meer als een paniek/wanhoop actie, omdat zelfs de mensen die dicht bij hem stonden in het clubje bezig was en ze kennelijk alles en iedereen waarvan ze "bedenkingen" hadden nu als "voorzorgsmaatregel" oppakken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:16:30 #165
369251 Geralt
of Rivia
pi_163853907
En dan uiteraard wel gewoon zo goed mogelijk voor iedereen het land besturen en niet alleen voor de eigen achterban :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163853941
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:07 schreef Frutsel het volgende:
Cnn turk meldt dat ze de twee piloten die destijds die Russische jet hebben neergehaald ook hebben gearresteerd vanwege medeplichtigheid aan de coup...
Gaan ze die ook uitleveren?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 13:17:57 #167
74056 crew  ToT
pi_163853947
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe dat op de lange termijn zal uitpakken zou moeten blijken, maar ik zie deze purge acties meer als een paniek/wanhoop actie, omdat zelfs de mensen die dicht bij hem stonden in het clubje bezig was en ze kennelijk alles en iedereen waarvan ze "bedenkingen" hadden nu als "voorzorgsmaatregel" oppakken.
Direct 3000 rechters ontslaan lijkt me niet echt een paniekreactie, aangezien die lijst hoogstwaarschijnlijk allang klaar lag. En gouverneurs en vele andere politici en dergelijke er uit werken heeft volgens mij ook weinig met paniek te maken.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:19:57 #168
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163854002
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit vooral. dit was nergens voor nodig en kent binnen turkije alleen maar verliezers.
daar ben ik mee eens, ik ben het er ook mee eens dat democratie in dit gegeven heeft gewonnen, sluit ik mij volledig bij aan. Ik zie de coup misschien ook meer als een soort wanhoopspoging, met goede bedoelingen maar met totaal de verkeerde middelen. Erdogan was bezig met iedereen monddood te maken en kritische mensen zoals journalisten hun privileges af te nemen.
Dat is natuurlijk in mijn optiek ook geen democratie, dat lijkt meer op communisme of dictatuur.
Maar blijkbaar wilt het volk dat graag wilt en wie ben ik te zeggen dat het niet goed is?

Ik kan me ook goed inddenken dat de menig Turk hier aardig wanhopig van wordt.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163854009
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Direct 3000 rechters ontslaan lijkt me niet echt een paniekreactie, aangezien die lijst hoogstwaarschijnlijk allang klaar lag. En gouverneurs en vele andere politici en dergelijke er uit werken heeft volgens mij ook weinig met paniek te maken.
de namen waar ik mijn bedenkingen bij had, maar geen juridische stappen kon ondernemen, omdat ik mijn bedenkingen juridisch niet hard kon maken, had ik uiteraard ook klaar staan, dit is een uitgelezen kans om die bedenkingen nog verder te onderzoeken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163854056
Turkije staat nu een beetje op de drempel van Iran in 1979. Wens ze veel geluk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:22:38 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854079
Ging wikileaks nou vandaag wat docs releasen of volgende week dinsdag?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:24:02 #172
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163854114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Kyran het volgende:
Ging wikileaks nou vandaag wat docs releasen of volgende week dinsdag?
ik hoop vandaag..
dan vallen de bommen als regendruppels over het wereldtoneel :'(
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163854124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Kyran het volgende:
Ging wikileaks nou vandaag wat docs releasen of volgende week dinsdag?
"Wat docs" idd. 100K documenten.
Maar dacht ook vandaag idd.
I´m back.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:25:25 #174
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163854161
maar hoe komt wikileaks in godsnaam aan die documenten?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163854200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:25 schreef Onnoman het volgende:
maar hoe komt wikileaks in godsnaam aan die documenten?
Corrupte ambtenaren genoeg.
pi_163854212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:25 schreef Onnoman het volgende:
maar hoe komt wikileaks in godsnaam aan die documenten?


Die rat is Wikileaks en kan zo dus makkelijk mensen afluisteren.
pi_163854285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:19 schreef Onnoman het volgende:

daar ben ik mee eens, ik ben het er ook mee eens dat democratie in dit gegeven heeft gewonnen, sluit ik mij volledig bij aan. Ik zie de coup misschien ook meer als een soort wanhoopspoging, met goede bedoelingen maar met totaal de verkeerde middelen. Erdogan was bezig met iedereen monddood te maken en kritische mensen zoals journalisten hun privileges af te nemen.
Dat is natuurlijk in mijn optiek ook geen democratie, dat lijkt meer op communisme of dictatuur.
Maar blijkbaar wilt het volk dat graag wilt en wie ben ik te zeggen dat het niet goed is?

Ik kan me ook goed inddenken dat de menig Turk hier aardig wanhopig van wordt.
zolang het idee bestaat binnen de turkse gemeenschap dat een coup een van de vele opties is en misschien niet een s zon gek idee is, kunnen de turken niet van deze toestanden afscheid nemen is gebleken. al die jaren van zuiveringen in het leger is simpelweg niet genoeg gebleken. nu is het tijd om dieper te gaan om schoon schip te maken.

turkije heeft nog een lange weg te gaan om een volwassen democratie te zijn. met of zonder erdogan. maakt niet zo heel veel uit. de turkse psyche, de turkse cultuur is nog lang niet democratisch zoals wij het hier in het westen invullen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:34:01 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854378
lol ... ze wisten om 16:00 al dat er een coup gepleegd zou worden en hebben het gewoon later gebeuren _O-

bijna zelfde als zelf een coup plannen ....
pi_163854394
Erdogan heeft die coup echt niet zelf gepleegd, hij wist wel dat er wat rommelde en heeft dat op zijn manier laten gaan en uitgespeeld met kant en klare lijsten welke mensen uit de weg moesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2016 13:35:55 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:35:22 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:37:51 #181
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163854463
quote:
we spreken niet allemaal turks ;)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:06 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163854472
Erdogan is gewoon Hitler v2.0. Hoe kan die boef zaken doen met het IS. En de hele media naar zijn hand zetten. In de gedachte fit in or fuck off. An sich een prima ontwikkeling... die komen nooit meer bij de EU.
pi_163854515
De veiligheidsdienst van president is stuk beter georganiseerd dan leger met dienstplichtige soldaten die zonder precies te weten wat ze eik doen, hun opdracht uitvoeren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:43:10 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:37 schreef Onnoman het volgende:

[..]

we spreken niet allemaal turks ;)
Sorry!

Officieel bericht vanuit de staat.

Om 16:00 heeft MIT (Turkse inlichtingendienst) al gewaarschuwd dat er een coup zou plaatsvinden. Dit is onder andere medegedeeld aan Hulisi Akar (absolute baas van alle legers). Toch heeft de coup (gedeeltelijk) kunnen plaatsvinden en is Hulisi Akar zelfs tijdelijk "gevangen" genomen door de coupplegers. Dit allemaal ongeveer 6 uur nadat het al bekend was.

Zoals ik al zei, ze hebben het waarschijnlijk uit laten spelen om er zelf beter van te worden, omdat ze toch al wisten dat het er aan zat te komen hebben ze wel maatregelen weten te treffen zodat Erdogan veilig was en ze het snel konden onderdrukken.
pi_163854590


[ Bericht 100% gewijzigd door pussycatdoll op 19-07-2016 13:43:48 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:44:49 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163854623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry!

Officieel bericht vanuit de staat.

Om 16:00 heeft MIT (Turkse inlichtingendienst) al gewaarschuwd dat er een coup zou plaatsvinden. Dit is onder andere medegedeeld aan Hulisi Akar (absolute baas van alle legers). Toch heeft de coup (gedeeltelijk) kunnen plaatsvinden en is Hulisi Akar zelfs tijdelijk "gevangen" genomen door de coupplegers. Dit allemaal ongeveer 6 uur nadat het al bekend was.

Zoals ik al zei, ze hebben het waarschijnlijk uit laten spelen om er zelf beter van te worden, omdat ze toch al wisten dat het er aan zat te komen hebben ze wel maatregelen weten te treffen zodat Erdogan veilig was en ze het snel konden onderdrukken.
Eigenlijk net zo goed bloed aan hun handen dus, als ze het ook hadden kunnen voorkomen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:44:56 #187
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163854631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry!

Officieel bericht vanuit de staat.

Om 16:00 heeft MIT (Turkse inlichtingendienst) al gewaarschuwd dat er een coup zou plaatsvinden. Dit is onder andere medegedeeld aan Hulisi Akar (absolute baas van alle legers). Toch heeft de coup (gedeeltelijk) kunnen plaatsvinden en is Hulisi Akar zelfs tijdelijk "gevangen" genomen door de coupplegers. Dit allemaal ongeveer 6 uur nadat het al bekend was.

Zoals ik al zei, ze hebben het waarschijnlijk uit laten spelen om er zelf beter van te worden, omdat ze toch al wisten dat het er aan zat te komen hebben ze wel maatregelen weten te treffen zodat Erdogan veilig was en ze het snel konden onderdrukken.
als ze het wisten.. hoe zit het dan met het verhaal van die gevechtsvliegtuigen?
die hadden erdogan toch bijna uit de lucht geschoten?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163854644
vrij kritisch stuk van een belg die er ook van overtuigd is dat Erdogan een hand had in de Couppoging

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/1.2717040

hij stelt wel een paar goede vragen bijvoorbeeld waarom is het vakantie adres van Erdogan pas aangevallen toen hij allang in Istanboel zat. en hoe is het mogelijk dat hij gewoon in istanboel kan landen terwijl de coup plegers 4 F16 rond hebben vliegen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163854666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:08 schreef Kyran het volgende:
Democratie is niet dat je doet wat je eigen stemmers willen dat je doet. Democratie is dat je luistert naar je bevolking en doet wat goed is voor iedereen, niet voor je eigen achterban. Dit snappen mensen die blind achter Erdogan staan of Erdogan verdedigen blijkbaar niet.
Het is ook niet zo dat de 'andere' kant - de seculieren - zo goed zijn in het verdedigen vrijheid voor iedereen. Nu is het zo dan de religieuze partij de seculieren het leven moeilijk maakt. Voor AKP was de situatie omgedraaid, toen waren de seculieren aan de leiding en hadden de religieuzen het moeilijk.

Vergeet niet dat het onmogelijk was om als vrouw met een hoofddoek deel te nemen aan het parlement. Dat je als meisje/vrouw met hoofddoek niet mocht studeren aan de universiteit. Dat je als vrouw met hoofddoek geen publieke functies. Hell, tijdens de coup van 1997 mocht je niet met een hoofddoek rondlopen op de campussen (en kregen de rectoren die zich niet aan het verbod hielden een onderzoek tegen zich).

Zo'n tweedeling - seculier vs. religieus - was er al vóór AKP. Het was echt niet zo dat er vrijheid voor iedereen was.

Dat is ook het probleem waar Turkije mee zit: de ene kant onderdrukt de andere kant op het moment dat zij aan de macht is. Links, rechts, seculier, religieus - men gunt elkaar niet.

Het is dus ook echt niet zo dat Turkije zo enorm democratisch was, dat iedereen vrij was in zijn denken en doen, dat iedereen kon zeggen wat hij dacht - en dat alles naar de klote is gegaan door Erdoğan. Het systeem was al gebrekkig, en wordt door elke leider gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.

Wat de religieuzen hebben met Erdoğan, hebben de seculieren met Atatürk. Diezelfde ongezonde niveau van aanbidden zie je ook terug bij de seculieren.
pi_163854699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Eigenlijk net zo goed bloed aan hun handen dus, als ze het ook hadden kunnen voorkomen.
Men kan het gewoon nooit goed doen eh?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:48:02 #191
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:44 schreef Onnoman het volgende:

[..]

als ze het wisten.. hoe zit het dan met het verhaal van die gevechtsvliegtuigen?
die hadden erdogan toch bijna uit de lucht geschoten?
Als ze hem echt in het vizier hadden hadden ze het wel gedaan. Er zijn verschillende verhalen omtrent dat gedoe.

1) De F-16's waren er om Erdogan juist te beschermen en het waren geen vliegtuigen van de coupplegers

2) De vliegtuig van Erdogan schijnt een THY code te hebben gebruikt (Turkish Airlines). Dit zou verwarring hebben geschopt bij de piloten van de F-16's aangezien ze geen burgers uit de lucht wilden schieten hebben ze niet geschoten.

Geen idee, niemand weet het en niemand zal er ooit achterkomen denk ik.
pi_163854783
quote:
ad block is heilig...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163854873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat de 'andere' kant - de seculieren - zo goed zijn in het verdedigen vrijheid voor iedereen. Nu is het zo dan de religieuze partij de seculieren het leven moeilijk maakt. Voor AKP was de situatie omgedraaid, toen waren de seculieren aan de leiding en hadden de religieuzen het moeilijk.

Vergeet niet dat het onmogelijk was om als vrouw met een hoofddoek deel te nemen aan het parlement. Dat je als meisje/vrouw met hoofddoek niet mocht studeren aan de universiteit. Dat je als vrouw met hoofddoek geen publieke functies. Hell, tijdens de coup van 1997 mocht je niet met een hoofddoek rondlopen op de campussen (en kregen de rectoren die zich niet aan het verbod hielden een onderzoek tegen zich).

Zo'n tweedeling - seculier vs. religieus - was er al vóór AKP. Het was echt niet zo dat er vrijheid voor iedereen was.

Dat is ook het probleem waar Turkije mee zit: de ene kant onderdrukt de andere kant op het moment dat zij aan de macht is. Links, rechts, seculier, religieus - men gunt elkaar niet.

Het is dus ook echt niet zo dat Turkije zo enorm democratisch was, dat iedereen vrij was in zijn denken en doen, dat iedereen kon zeggen wat hij dacht - en dat alles naar de klote is gegaan door Erdoğan. Het systeem was al gebrekkig, en wordt door elke leider gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.

Wat de religieuzen hebben met Erdoğan, hebben de seculieren met Atatürk. Diezelfde ongezonde niveau van aanbidden zie je ook terug bij de seculieren.
ezilmemek icin ezeceksin (om niet onderdrukt te worden, moet je onderdrukken) mentaliteit van de turken is een van de grootste problemen om een volwassen inclusief democratie te worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163854879
Tja Erdolf wil zuiveringen in de geheime dienst, politie en justitie doordrukken, omdat daar teveel mensen zitten die weet hebben van corruptie in de AKP. Hij weet dat het op de wettelijke manier niet lukt, dan komt een zwakke coup-poging vanuit het leger van pas om Gulen als zondebok aan te wijzen, ook al heeft die beweging haast geen aanhang in het leger.

Hij zal wel in z'n broek gescheten hebben toen het bericht van wikileaks verscheen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:04 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_163854913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
Tja Erdolf wil zuiveringen in de geheime dienst, politie en justitie doordrukken, omdat daar teveel mensen zitten die weet hebben van corruptie in de AKP. Hij weet dat het op de wettelijke manier niet lukt, dan komt een zwakke coup-poging vanuit het leger van pas om Gulen als zondebok aan te wijzen, ook al heeft die beweging haast geen aanhang in het leger.

Hij zal wel in z'n broek gescheten hebben toen het bericht van wikileaks verscheen.
Maar hij maakt op deze manier natuurlijk wel veel meer vijanden dan hij voorheen ooit had.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:36 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
Tja Erdolf wil zuiveringen in de geheime dienst, politie en justitie doordrukken, omdat daar teveel mensen zitten die weet hebben van corruptie in de AKP. Hij weet dat het op de wettelijke manier niet lukt, dan komt een zwakke coup-poging vanuit het leger van pas om Gulen als zondebok aan te wijzen, ook al heeft die beweging haast geen aanhang in het leger.

Hij zal wel in z'n broek gescheten hebben toen het bericht van wikileaks verscheen.
Nee joh, alles van WikiLeaks schuift hij toch net zo hard weer in de schoenen van Gülen en de VS.

Easy as Dell.
pi_163854925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
Tja Erdolf wil zuiveringen in de geheime dienst, politie en justitie doordrukken, omdat daar teveel mensen zitten die weet hebben van corruptie in de AKP. Hij weet dat het op de wettelijke manier niet lukt, dan komt een zwakke coup-poging vanuit het leger van pas om Gulen als zondebok aan te wijzen, ook al heeft die beweging haast geen aanhang in het leger.

Hij zal wel in z'n broek gescheten hebben toen het bericht van wikileaks verscheen.
wat er ook in die leaks staan, hoeveel schade ze potentieel zouden kunnen tegen hem, verwacht ik dat de schade zal meevallen, omdat het simpelweg afgedaan zal worden als zijnde, leugens verspreid door onze vijanden _O- _O- _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 13:58:51 #198
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163854959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar hij maakt op deze manier natuurlijk wel veel meer vijanden dan hij voorheen ooit had.
Ja, op zich wel, maar van de andere kant zullen de tegenstanders wel 100 keer op hun hoofd krabben voordat ze tot actie overgaan. Ze hebben gezien hoe snel en makkelijk de gehoorzame kudde schapen gemobiliseerd kunnen worden.
pi_163854960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
Hij zal wel in z'n broek gescheten hebben toen het bericht van wikileaks verscheen.
Zo, echt wel. Hij is al een tunnel aan het uitzoeken om erin te schuilen.

Godsamme zeg, al die hersenscheten die hier gepost worden. :').
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:00:50 #200
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855017
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat er ook in die leaks staan, hoeveel schade ze potentieel zouden kunnen tegen hem, verwacht ik dat de schade zal meevallen, omdat het simpelweg afgedaan zal worden als zijnde, leugens verspreid door onze vijanden _O- _O- _O-
Inderdaad.

"Het is nep, het is gefabriceerd, de duistere krachten in de westerse wereld willen niet dat Turkije groot wordt. Ze zijn jaloers en doen er alles aan om Turkije en mij zwart te maken."

Iets in die trend zal het wel worden.
pi_163855043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ze hebben gezien hoe snel en makkelijk de gehoorzame kudde schapen gemobiliseerd kunnen worden.
Ik blijf dit soort denigrerende termen zo jammer vinden, vooral als Turkse Nederlanders eraan meedoen.
Andersom net zo overigens, toen de mensen die meededen aan Gezi van alles werden genoemd.

Het is een zwakte om een groep te beschimpen omdat zij een andere politieke mening dan jij zijn toegedaan.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:04:26 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163855090
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Men kan het gewoon nooit goed doen eh?
Als jij de mogelijkheid hebt om te voorkomen dat er onschuldige doden vallen en je doet het niet, dan ben je net zo schuldig, ja. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:05:46 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort denigrerende termen zo jammer vinden, vooral als Turkse Nederlanders eraan meedoen.
Andersom net zo overigens, toen de mensen die meededen aan Gezi van alles werden genoemd.

Het is een zwakte om een groep te beschimpen omdat zij een andere politieke mening dan jij zijn toegedaan.
Misschien wel, maar in mijn ogen hebben de meeste AKP stemmers of volgers van Erdogan geen eigen mening. Hebben ze geen flauw benul waar ze voor staan of wat ze aan het doen zijn. Sommige andere geven geen kut om democratie, maar willen alleen maar dat de Islam groot wordt.

Misschien niet netjes inderdaad, dat geef ik toe. Er zullen ook vast stemmers tussen zitten die er wel goede redenen voor hebben om op AKP te stemmen. Die zou ik niet tot de kudde moeten rekenen, maar de meeste mensen hebben geen clue.
pi_163855142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als jij de mogelijkheid hebt om te voorkomen dat er onschuldige doden vallen en je doet het niet, dan ben je net zo schuldig, ja. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
Nee, dan ben je niet zo net schuldig.

Dan ben je nalatig, ja, maar kan je niet verantwoordelijk gehouden worden voor de acties van een ander.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:07:02 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163855167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Misschien wel, maar in mijn ogen hebben de meeste AKP stemmers of volgers van Erdogan geen eigen mening. Hebben ze geen flauw benul waar ze voor staan of wat ze aan het doen zijn. Sommige andere geven geen kut om democratie, maar willen alleen maar dat de Islam groot wordt.
klopt en Erdogan spelt dat spelletje mee door zich te profileren als afgezant van Allah
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:07:17 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, dan ben je niet zo net schuldig.

Dan ben je nalatig, ja, maar kan je niet verantwoordelijk gehouden worden voor de acties van een ander.
-O-
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:07:54 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163855191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, dan ben je niet zo net schuldig.

Dan ben je nalatig, ja, maar kan je niet verantwoordelijk gehouden worden voor de acties van een ander.
Juridisch (en zeker filosofisch) gezien ligt dat toch echt even iets anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163855208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zo, echt wel. Hij is al een tunnel aan het uitzoeken om erin te schuilen.

Godsamme zeg, al die hersenscheten die hier gepost worden. :').
Oh right, Erdogan trekt zich niets aan van kritiek. :')

Als een boer in Peru iets verkeerd zegt over hem dient hij al aanklacht in, de vent is obsessief bezig met z'n imago. Hoeveel aanklachten de laatste jaren, 2000, 3000?

Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis, een pathologisch minderwaardigheidsgevoel, dat hij compenseert door onzinnig grote paleizen te bouwen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163855212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Misschien wel, maar in mijn ogen hebben de meeste AKP stemmers of volgers van Erdogan geen eigen mening. Hebben ze geen flauw benul waar ze voor staan of wat ze aan het doen zijn. Sommige andere geven geen kut om democratie, maar willen alleen maar dat de Islam groot wordt.
En dat groepje denkt vast ook net zo over de seculieren...

De minachting speelt aan beide kanten...

quote:
Misschien niet netjes inderdaad, dat geef ik toe. Er zullen ook vast stemmers tussen zitten die er wel goede redenen voor hebben om op AKP te stemmen. Die zou ik niet tot de kudde moeten rekenen, maar de meeste mensen hebben geen clue.
Je hebt door dat je een groot deel van de zowat 50% van de Turken die gestemd hebben afschildert als "kudde"?

Ja, die mensen hebben echt geen idee wat ze aan het doen zijn. De mensen die niet op AKP stemmen, weten het veel beter.

Allejezus zeg.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:08:52 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163855219
Tijd dat Wikileaks met hun documenten komt.
pi_163855278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Inderdaad.

"Het is nep, het is gefabriceerd, de duistere krachten in de westerse wereld willen niet dat Turkije groot wordt. Ze zijn jaloers en doen er alles aan om Turkije en mij zwart te maken."

Iets in die trend zal het wel worden.
ik ken de turkse psyche en verwacht er daarom ook niet zoveel van. de anti AKP mensen zal er een hele hoop kabaal van maken en de pro AKP mensen die de machtsbasis van Erdo zijn zullen het afdoen als fabricage. netto resultaat zal zijn, nop nada verschil
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh right, Erdogan trekt zich niets aan van kritiek. :')

Als een boer in Peru iets verkeerd zegt over hem dient hij al aanklacht in, de vent is obsessief bezig met z'n imago. Hoeveel aanklachten de laatste jaren, 2000, 3000?

Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis, een pathologisch minderwaardigheidsgevoel, dat hij compenseert door onzinnig grote paleizen te bouwen.
Vergeet zijn gouden toilet niet!
pi_163855345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort denigrerende termen zo jammer vinden, vooral als Turkse Nederlanders eraan meedoen.
Andersom net zo overigens, toen de mensen die meededen aan Gezi van alles werden genoemd.

Het is een zwakte om een groep te beschimpen omdat zij een andere politieke mening dan jij zijn toegedaan.
het is idd een dooddoener en in TR is het de normaalste zaak van de wereld. islamist of secularist.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Misschien wel, maar in mijn ogen hebben de meeste AKP stemmers of volgers van Erdogan geen eigen mening. Hebben ze geen flauw benul waar ze voor staan of wat ze aan het doen zijn.
waar baseer jij deze mening op?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855483
Waarom is er eigenlijk zoveel commotie over het invoeren van de doodstraf? Ons bondgenoot Amerika kent toch ook de doodstraf?
pi_163855490
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar baseer jij deze mening op?
Laat hem joh, hij is vast een CHP-stemmer. Die drinken alcohol, de hele dag door. En zoenen de poster van Atatürk elke dag voordat ze in en uit bed stappen. Het zijn een stelletje zwakzinnigen die vooral hard schreeuwen en janken, omdat ze hun macht kwijt zijn joh.

Niet te veel aandacht aan besteden.
pi_163855508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:19 schreef MakkieR het volgende:
Waarom is er eigenlijk zoveel commotie over het invoeren van de doodstraf? Ons bondgenoot Amerika kent toch ook de doodstraf?
Misschien omdat het gebruikt gaat worden om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen?
pi_163855513
Om even te laten zien hoe nutteloos dat soort gedrag is. Het werkt alleen maar tegen je.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:21:20 #219
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855543
Sorry voor de niet Turken maar dit is bijvoorbeeld een typisch geval van AKP-stemmer.


of deze


Vraag van interviewer: De afgelopen dagen zijn 3 generalen uit hun functie gezet. Wat vinden jullie hiervan?

Antwoord 1:Wij zullen er altijd over nadenken om zulke mensen vast te houden ja, tuurlijk (meer kan ik niet maken van zijn zinsbouw).

Antwoord 2 : Ik weet van niks, ik volg niks.

Antwoord 3: Je moet mij niks vragen. Dit moet jij zeggen tegen Tansu Ciller (oud premier) (en hij bezalt nog meer door waar ik niks van versta).

Antwoord 4: Ze moeten opgepakt worden.

Antwoord 5: Waarom zijn ze uit hun functie gezet? Ja, dit doen de generalen vaker.

Antwoord 6: Waarom dan?

Antwoord 7: Dit zijn beslissingen die al 10-15 jaar geleden genomen moesten worden. Zolang de Islam blijft groeien in Turkije moeten al deze generalen opgepakt worden. Toch?

Vraag van interviewer: Wat vinden jullie van huiselijk geweld

Antwoord 1: Ik ben hier nog maar net (geen idee wat ze bedoelt).

Antwoord 2: (Versta deze niet)

Antwoord 3: (Hier vraagt ze of hij ooit zijn vrouw heeft geslagen). Ja, heb ik gedaan. (Waarom dan?) Nou, we wonen in een dorp met 60 man, weinig te doen en lange afstanden. (Lost het slaan van je vrouw de problemen op?) Ja, tuurlijk, vrouwen zijn vrouwen. (Dus als je je vrouw slaat zijn je problemen opgelost?) Ja, inderdaad. (Dus stel dat je geld problemen hebt, en je slaat je vrouw, heb je dan opeens geld?) Nee, tuurlijk niet. Wij zijn boeren, we hebben veel respect voor onze vrouwen. We slaan onze vrouwen niet.

Antwoord 4: Familie is belangrijk bij het opvoeden, als je je kinderen niet slaat sla je op je knieën, je kan je kinderen niet vrij laten. (Als je kinderen slaat kan dat voor problemen zorgen op latere leeftijd). Nee, gewoon een beetje. (dus je doet het met mate). Nee nee, we slaan niet. We geven gewoon goede opvoeding.

Deze mensen stemmen gewoon op AKP omdat ze opdracht krijgen om op AKP te stemmen. Ze hebben geen enkel idee waar AKP voor staat of wat dan ook ... Dit is een kudde schapen, niks meer niks minder.

Meerderheid staat achter AKP my ass.
pi_163855553
Wat is ie van plan als de VS uitlevering weigeren, de luchtmachtbasis sluiten? Dan kunnen een hoop AKP leden beter geen buitenlandse reizen meer ondernemen of ze mogen Reza Zarrab gezelschap gaan houden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163855597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien omdat het gebruikt gaat worden om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen?
Dan is dat toch een binnenlands politiek probleem, wat men zelf mag gaan oplossen. Daarbij weet ik niet hoe Amerika reageert op hoog verraad en wat voor straf Edward Snowden staat te wachten, maar ik weet zeker dat die niet mild zal zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:23:10 #222
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855599
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Laat hem joh, hij is vast een CHP-stemmer. Die drinken alcohol, de hele dag door. En zoenen de poster van Atatürk elke dag voordat ze in en uit bed stappen. Het zijn een stelletje zwakzinnigen die vooral hard schreeuwen en janken, omdat ze hun macht kwijt zijn joh.

Niet te veel aandacht aan besteden.
I wish I had some powah brotha :P
pi_163855612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:21 schreef Kyran het volgende:
Sorry voor de niet Turken maar dit is bijvoorbeeld een typisch geval van AKP-stemmer.


of deze


Vraag van interviewer: De afgelopen dagen zijn 3 generalen uit hun functie gezet. Wat vinden jullie hiervan?

Antwoord 1:Wij zullen er altijd over nadenken om zulke mensen vast te houden ja, tuurlijk (meer kan ik niet maken van zijn zinsbouw).

Antwoord 2 : Ik weet van niks, ik volg niks.

Antwoord 3: Je moet mij niks vragen. Dit moet jij zeggen tegen Tansu Ciller (oud premier) (en hij bezalt nog meer door waar ik niks van versta).

Antwoord 4: Ze moeten opgepakt worden.

Antwoord 5: Waarom zijn ze uit hun functie gezet? Ja, dit doen de generalen vaker.

Antwoord 6: Waarom dan?

Antwoord 7: Dit zijn beslissingen die al 10-15 jaar geleden genomen moesten worden. Zolang de Islam blijft groeien in Turkije moeten al deze generalen opgepakt worden. Toch?

Vraag van interviewer: Wat vinden jullie van huiselijk geweld

Antwoord 1: Ik ben hier nog maar net (geen idee wat ze bedoelt).

Antwoord 2: (Versta deze niet)

Antwoord 3: (Hier vraagt ze of hij ooit zijn vrouw heeft geslagen). Ja, heb ik gedaan. (Waarom dan?) Nou, we wonen in een dorp met 60 man, weinig te doen en lange afstanden. (Lost het slaan van je vrouw de problemen op?) Ja, tuurlijk, vrouwen zijn vrouwen. (Dus als je je vrouw slaat zijn je problemen opgelost?) Ja, inderdaad. (Dus stel dat je geld problemen hebt, en je slaat je vrouw, heb je dan opeens geld?) Nee, tuurlijk niet. Wij zijn boeren, we hebben veel respect voor onze vrouwen. We slaan onze vrouwen niet.

Antwoord 4: Familie is belangrijk bij het opvoeden, als je je kinderen niet slaat sla je op je knieën, je kan je kinderen niet vrij laten. (Als je kinderen slaat kan dat voor problemen zorgen op latere leeftijd). Nee, gewoon een beetje. (dus je doet het met mate). Nee nee, we slaan niet. We geven gewoon goede opvoeding.

Deze mensen stemmen gewoon op AKP omdat ze opdracht krijgen om op AKP te stemmen. Ze hebben geen enkel idee waar AKP voor staat of wat dan ook ... Dit is een kudde schapen, niks meer niks minder.

Meerderheid staat achter AKP my ass.
Ik heb hier een video waarmee ik bewijs dat 300 miljoen Amerikanen echt oerdom zijn:
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:24:47 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855649
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar baseer jij deze mening op?
Ik baseer het op beelden op TV, interviews op Youtube, de uitlatingen van fans van Erdogan tijdens bijeenkomsten, de reacties van AKP-stemmers op kritiek etc. etc. etc.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:25:40 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb hier een video waarmee ik bewijs dat 300 miljoen Amerikanen echt oerdom zijn:
Hey ik heb nooit gezegd dat Amerikanen niet dom zijn he :D Daar zit net zoveel dom volk. Net als de geitenwollensokken stemmers in NL die ook geen idee hebben waar ze voor stemmen maar op CU/SGP stemmen omdat het nou eenmaal zo is.
pi_163855679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dan is dat toch een binnenlands politiek probleem, wat men zelf mag gaan oplossen. Daarbij weet ik niet hoe Amerika reageert op hoog verraad en wat voor straf Edward Snowden staat te wachten, maar ik weet zeker dat die niet mild zal zijn.
Ik denk ook niet dat onze mening enige invloed zal hebben op het wel of niet invoeren van de doodstraf in Turkije. Maar het opleggen van straffen is prima om de orde te handhaven, niet om je eigen politieke agenda door te kunnen drukken door mensen te laten executeren omdat ze toevallig anders denken dan jij.
pi_163855683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:19 schreef MakkieR het volgende:
Waarom is er eigenlijk zoveel commotie over het invoeren van de doodstraf? Ons bondgenoot Amerika kent toch ook de doodstraf?
de EU niet.

ik verwacht dat het overigens niet zover zal komen en dat ze een beetje het publiek aan het zoet houden zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:21 schreef Kyran het volgende:

Meerderheid staat achter AKP my ass.
but hurt anti AKP stemmers unite _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik baseer het op beelden op TV, interviews op Youtube, de uitlatingen van fans van Erdogan tijdens bijeenkomsten, de reacties van AKP-stemmers op kritiek etc. etc. etc.
ik zie dat de rode lijn van "domheid" bij turken dwars door politieke affiliatie gaan. als jij objectief zou kijken, zou jij dat ook zien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855787
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

but hurt anti AKP stemmers unite _O_
Laten we hopen dat ze dat gaan doen.
pi_163855801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat onze mening enige invloed zal hebben op het wel of niet invoeren van de doodstraf in Turkije. Maar het opleggen van straffen is prima om de orde te handhaven, niet om je eigen politieke agenda door te kunnen drukken door mensen te laten executeren omdat ze toevallig anders denken dan jij.
juist wel. europa moet duidelijk stelling nemen tegen de invoering en waarschuwen voor de consequenties
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:29 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Laten we hopen dat ze dat gaan doen.
de laatste keer dat ze dat hebben gedaan is erdogan president geworden ~O>
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:56 #233
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163855826
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie dat de rode lijn van "domheid" bij turken dwars door politieke affiliatie gaan. als jij objectief zou kijken, zou jij dat ook zien.
Tuurlijk overal is domheid, maar bij de AKP-stemmers is dit toch een stukje hoger. Je ziet me nergens beweren dat CHP en MHP stemmers atlijd slim zijn.

Kom op zeg. AKP maakt het verschil vooral op het platteland en ik hoef je toch niet te vertellen dat daar niet de slimste burgers van Turkije zitten.
pi_163855829
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

juist wel. europa moet duidelijk stelling nemen tegen de invoering en waarschuwen voor de consequenties
Wat voor consequenties?
pi_163855844
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie dat de rode lijn van "domheid" bij turken dwars door politieke affiliatie gaan. als jij objectief zou kijken, zou jij dat ook zien.
Nee joh.

De Grijze Wolven weten waar ze het over hebben. De seculieren zijn allemaal opgeleid, hun mening is echt niet subjectief, ze laten zich niet afleiden door hun Erdoğan-haat. En de Koerden die in het meest achtergestelde deel van het land zittten, snappen politiek als geen ander.

Maar die AKP-stemmers... Check deze video, en deze, en deze. Ze weten niets jonguh. Stomme stemmers. Afpakken die stemrecht.
pi_163855881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk overal is domheid, maar bij de AKP-stemmers is dit toch een stukje hoger. Je ziet me nergens beweren dat CHP en MHP stemmers atlijd slim zijn.

Kom op zeg. AKP maakt het verschil vooral op het platteland en ik hoef je toch niet te vertellen dat daar niet de slimste burgers van Turkije zitten.
de AKP is bijna in alle provincies dominant niet alleen op het platteland schoonheid :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855902
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk overal is domheid, maar bij de AKP-stemmers is dit toch een stukje hoger. Je ziet me nergens beweren dat CHP en MHP stemmers atlijd slim zijn.

Kom op zeg. AKP maakt het verschil vooral op het platteland en ik hoef je toch niet te vertellen dat daar niet de slimste burgers van Turkije zitten.
CHP = westelijke gebieden, hoog opgeleid, seculier = 5 duimpjes.
AKP = platteland, harde werker, weinig verstand = 2,5 duimpjes
MHP = Grijze Wolf, nationalist = 2 duimpjes
HDP = Koerd, onopgeleid, bergvolk = 1 duimpje

Zoiets?
pi_163855903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat voor consequenties?
het EU proces waar turkije zoveel profijt van heeft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855927
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee joh.

De Grijze Wolven weten waar ze het over hebben. De seculieren zijn allemaal opgeleid, hun mening is echt niet subjectief, ze laten zich niet afleiden door hun Erdoğan-haat. En de Koerden die in het meest achtergestelde deel van het land zittten, snappen politiek als geen ander.

Maar die AKP-stemmers... Check deze video, en deze, en deze. Ze weten niets jonguh. Stomme stemmers. Afpakken die stemrecht.
mensen zien wat ze graag willen zien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163855941
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

de AKP is bijna in alle provincies dominant niet alleen op het platteland schoonheid :*
Geeft alleen maar aan dat Turkije één groot platteland is.

:W.
pi_163855989
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

juist wel. europa moet duidelijk stelling nemen tegen de invoering en waarschuwen voor de consequenties
Ik heb het over ons als posters op dit forum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:36:52 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856008
Ja
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

CHP = westelijke gebieden, hoog opgeleid, seculier = 5 duimpjes.
AKP = platteland, harde werker, weinig verstand = 2,5 duimpjes
MHP = Grijze Wolf, nationalist = 2 duimpjes
HDP = Koerd, onopgeleid, bergvolk = 1 duimpje

Zoiets?
(Hoog) Opgeleid = 5 duimpjes

Kan me niks boeien waar ze op stemmen. Zoals ik al zei, er zijn genoeg AKP stemmers die wel weten waar ze op stemmen. Prima.

Je kan toch niet met een strak gezicht beweren dat veel mensen op het platteland weten waar ze op stemmen. Kom op zeg. Ze worden met busladingen naar stembureaus gebracht, met voorgedrukte AKP stembiljetten. Steek je kop nou eens niet in 't zand.

Jij wil dus beweren dat de grootste gedeelte van AKP stemmen komen van mensen die weten wat ze doen, weten waar ze op stemmen en weten waar AKP en Erdogan voor staat? Helft van die mensen zou Turkije niet eens kunnen aanwijzen op een kaart man.
pi_163856034
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

het EU proces waar turkije zoveel profijt van heeft.
Ik krijg nou niet echt de indruk dat de Turken dat nog zouden willen.
pi_163856051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geeft alleen maar aan dat Turkije één groot platteland is.

:W.
dat sowieso. de laatste paar decennia is de verstedelijking\g in TR in een stroomversnelling gegaan.

als je bv op micro niveau kijkt naar mijn familie in TR, was slechts 1 generatie terug bijna iedereen op het "platteland" en nu is bijna iedereen in de grote steden.

heel veel stedelingen zijn eerste of tweede graads stedeling, dus AKP publiek volgens sommigen :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:38:58 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856064
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat sowieso. de laatste paar decennia is de verstedelijking\g in TR in een stroomversnelling gegaan.

als je bv op micro niveau kijkt naar mijn familie in TR, was slechts 1 generatie terug bijna iedereen op het "platteland" en nu is bijna iedereen in de grote steden.

heel veel stedelingen zijn eerste of tweede graads stedeling, dus AKP publiek volgens sommigen :s)
Inderdaad :D
pi_163856069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb het over ons als posters op dit forum.
dit is meer gespreksstof voor het cafe idd :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:39:54 #247
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856088
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is meer gespreksstof voor het cafe idd :P
Mogen we dan wel een biertje of gooien AKP aanhangers dan de ruiten in?
pi_163856142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik krijg nou niet echt de indruk dat de Turken dat nog zouden willen.
dat ligt nu sowieso op een laag pitje en uberhaupt is de EU veel minder populair bij de Turkse bevolking dan een paar jaar terug, maar toch is het proces waardevol en ik hoop dat de Turkse politici dat nog steeds inzien en daar naar handelen. in het beland van het land. het gaat mij niet zo zeer wordt TR uiteindelijk wel of niet lid, maar het gaat wmb om zoveel mogelijk de vruchten plukken van het proces. hoewel ik wel hoop dat TR uiteindelijk lid zal worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:36 schreef Kyran het volgende:
Je kan toch niet met een strak gezicht beweren dat veel mensen op het platteland weten waar ze op stemmen. Kom op zeg. Ze worden met busladingen naar stembureaus gebracht, met voorgedrukte AKP stembiljetten. Steek je kop nou eens niet in 't zand.
Ik steek mijn kop niet in het zand. Ik besef echter wel dat iedereen voor zijn eigen belangen stemt, en dat die mensen op het platteland stemmen op een partij waar zij het meeste baat bij hebben.

quote:
Jij wil dus beweren dat de grootste gedeelte van AKP stemmen komen van mensen die weten wat ze doen, weten waar ze op stemmen en weten waar AKP en Erdogan voor staat? Helft van die mensen zou Turkije niet eens kunnen aanwijzen op een kaart man.
En je blijft maar doorgaan met het afvallen van een groot gedeelte van de Turkse bevolking.

Chapeau. Zie ze maar als minderwaardig ja. En dan vervolgens wel gaan beweren dat je wil opkomen voor datzelfde volk. Juist.

Erdoğan hoeft weinig te doen, je hoeft dat volk alleen maar even te laten zien wat die arrogante en omhooggevallen opgeleide Turken over ze denken.

Jij bent echt deel van het probleem. Damn.
pi_163856181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mogen we dan wel een biertje of gooien AKP aanhangers dan de ruiten in?
her koyun kendi bacagindan asilir broer, proost zou ik zeggen :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:43:58 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163856202
Wat is "Wir haben es nicht gewusst" op zijn Turks?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163856224
Het grappige is natuurlijk dat als die mensen op het platteland wel op de door jou gesteunde partij zouden stemmen, ze de label 'verlicht' zouden krijgen.

Dan is het wel prima volk. Niets op aan te merken.
pi_163856249
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:42 schreef zarGon het volgende:

Erdoğan hoeft weinig te doen, je hoeft dat volk alleen maar even te laten zien wat die arrogante en omhooggevallen opgeleide Turken over ze denken.
je benoemt hier wel een punt dat hier in het westen zelden wordt belicht. namelijk dat de AKP zo succesvol is omdat het een grassroots beweging is en zodoende een enorme stem potentieel heeft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:43 schreef DustPuppy het volgende:
Wat is "Wir haben es nicht gewusst" op zijn Turks?
ikke niet weet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:44 schreef zarGon het volgende:
Het grappige is natuurlijk dat als die mensen op het platteland wel op de door jou gesteunde partij zouden stemmen, ze de label 'verlicht' zouden krijgen.

Dan is het wel prima volk. Niets op aan te merken.
tja...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:47:08 #256
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856288
Ik zeg toch nergens dat ze minderwaardig zijn. Tuurlijk moeten hun belangen ook behartigd worden. Ik zeg alleen maar dat ze geen flauw idee hebben op wat voor partij ze stemmen. Ze krijgen een opdracht om op partij X te stemmen en doen dit. Waarschijnlijk omdat ze er iets voor terugkrijgen (zoals betere infrastructuur) en dat is goed te snappen.

Je gaat me gewoon niet wijsmaken dat die lui verder weten waar AKP voor staat, wat voor politieke spellen ze spelen en wat voor vuile dingen ze uithalen. Als ze dat wel zouden weten hadden ze er misschien niet op gestemd. Dat is alles, is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Waarom doe je zo je best om mij als een elitair omhooggevallen Turk af te schilderen ..... Lees nou eens wat ik zeg en snap nou eens wat ik bedoel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:48:29 #257
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:44 schreef zarGon het volgende:
Het grappige is natuurlijk dat als die mensen op het platteland wel op de door jou gesteunde partij zouden stemmen, ze de label 'verlicht' zouden krijgen.

Dan is het wel prima volk. Niets op aan te merken.
Nee, absoluut niet. Dat zou precies hetzelfde zijn. Ik heb geen voorkeur voor CHP of MHP trouwens. Ze zijn allemaal kut. Ik heb nog nooit gestemd en zal dit ook nooit doen (voor Turkije dan he, hier stem ik netjes :P). Hou nou eens op met mij in een hokje te proberen te duwen.
pi_163856338
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-verdwijnen-.html

quote:
Door zijn uitgebreide bevoegdheden kon Hitler de communisten de schuld van de brand in de schoenen schuiven, en kopstukken gevangen laten zetten of anderszins intimideren. De KPD kon hierdoor geen effectieve campagne voeren. Veel Duitsers slikten bovendien de theorie dat de brand een communistische actie was voor zoete koek en stemden op de nazi's. In maart 1933 werd de NSDAP de grootste partij met 44% van de stemmen, maar bereikte tegen de verwachting in niet de absolute meerderheid. De KPD verloor 4,2% van de stemmen en de SPD 2,1%. Samen met de Duitse Nationale Volkspartij, die 8% van de stemmen verloor, hervormde de NSDAP hierna het staatsbestel.

Na de brand en de verkiezingen waren slechts het leger, de SA en de oude president von Hindenburg machtsfactoren waar Hitler rekening mee moest houden. Dit was de eerste stap naar een absolute dictatuur, die door de dood van president Paul von Hindenburg, en de Nacht van de Lange Messen uiteindelijk gerealiseerd werd. Volgens sommigen had de nazidictatuur zonder de brand nooit zo effectief en binnen zo korte tijd hun macht in Duitsland kunnen vestigen, waardoor het een belangrijke factor was in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog.
Hoop vergelijkbare situaties.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163856347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:47 schreef Kyran het volgende:

Ze krijgen een advies om op partij X te stemmen en doen dit. Waarschijnlijk omdat ze er iets voor terugkrijgen (zoals betere infrastructuur) en dat is goed te snappen.

dit is het politieke proces in een notendop dude...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Dat zou precies hetzelfde zijn. Ik heb geen voorkeur voor CHP of MHP trouwens. Ze zijn allemaal kut. Ik heb nog nooit gestemd en zal dit ook nooit doen (voor Turkije dan he, hier stem ik netjes :P). Hou nou eens op met mij in een hokje te proberen te duwen.

waarom zou je niet stemmen in TR als je wel zou mogen stemmen?

wat stem je hier dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856397
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-verdwijnen-.html

[..]

Hoop vergelijkbare situaties.
ach gossie een hitler vergelijking. net als al die users hier. nog iets origineels vanuit nu.nl?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:51:27 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856414
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is het politieke proces in een notendop dude...
Oh stelletje mierenzifters :D

Advies als in "als je niet op AKP stem kan je je infrastructuur vergeten" of "als je niet op AKP stemt sluiten we alle electriciteit af".

Niet als in "AKP staat hier en hier en hier voor, doet dit en dit voor jullie, dus misschien is het handig als jullie voor AKP stemmen".

Het is meer een "offer they can't refuse" dan een echt advies. Dat weet jij ook wel lievuherd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:54:37 #263
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163856526
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom zou je niet stemmen in TR als je wel zou mogen stemmen?

wat stem je hier dan?
Ik stem hier van alles. Ik lees partijprogramma's, ik kijk waar ik op dat moment het meest aan heb, soms stem ik (of probeer ik) strategisch te stemmen. Heb geen vaste partij waar ik aan verbonden ben. Heb zelfs VVD gestemd, maar ook D66 of zelfs GL. Ik stem in ieder geval nooit op een Turk die zonder enig inhoud stemmen proberen te trekken door hun achtergrond/nationaliteit.

Ligt er maar net aan (gemeente, provincie, landelijk etc.).

Voor Turkije stem ik niet, omdat ik niet vind dat ik hier in een land duizenden km verderop moet gaan beslissen over het lot van de Turken daar. Hoe anti-AKP ik ook ben, als ze Turkije de afgerond in willen helpen door AKP te blijven stemmen, so be it. Democratie bla bla ... Ik woon er niet, ik zal er nooit komen te wonen.
pi_163856593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:51 schreef Kyran het volgende:

Niet als in "AKP staat hier en hier en hier voor, doet dit en dit voor jullie, dus misschien is het handig als jullie voor AKP stemmen".

Het is meer een "offer they can't refuse" dan een echt advies. Dat weet jij ook wel lievuherd.
dit hoor ik ze alleen maar zeggen. we hebben dit gedaan we hebben zo gedaan. we gaan dit doen dat doen.

dat is het verkoop praatje van de AKP al jaren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856695
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:43 schreef DustPuppy het volgende:
Wat is "Wir haben es nicht gewusst" op zijn Turks?
Op een andere partij dan akp stemmen is "günah".
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163856734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik stem hier van alles. Ik lees partijprogramma's, ik kijk waar ik op dat moment het meest aan heb, soms stem ik (of probeer ik) strategisch te stemmen. Heb geen vaste partij waar ik aan verbonden ben. Heb zelfs VVD gestemd, maar ook D66 of zelfs GL. Ik stem in ieder geval nooit op een Turk die zonder enig inhoud stemmen proberen te trekken door hun achtergrond/nationaliteit.

Ligt er maar net aan (gemeente, provincie, landelijk etc.).

Voor Turkije stem ik niet, omdat ik niet vind dat ik hier in een land duizenden km verderop moet gaan beslissen over het lot van de Turken daar. Hoe anti-AKP ik ook ben, als ze Turkije de afgerond in willen helpen door AKP te blijven stemmen, so be it. Democratie bla bla ... Ik woon er niet, ik zal er nooit komen te wonen.
ik zit ook aardig te zweven, maar VVD nooit gestemd iig :P

je hebt gewoon minder "feeling" of "betrokkenheid" met (politiek) TR, dan ik, is wat ik begrijp, ik zal er waarschijnlijk ook nooit wonen, maar ik zie wel TR als "mijn" land zoals ik nederland zie als "mijn" land, ik probeer ook poltiek te doen wat imo ogen "goed" is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Op een andere partij dan akp stemmen is "günah".
volgens mij had erbakan (de mentor van erdogan) dat gezegd over stemmen op de AKP _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856821
Gewoon lief zijn voor elkaar, en eens stoppen met aanslagen en uitmoorden.
pi_163856834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:05 schreef Faeroer het volgende:
Gewoon lief zijn voor elkaar, en eens stoppen met aanslagen en uitmoorden.
jij wete broer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163856919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:44 schreef zarGon het volgende:
Het grappige is natuurlijk dat als die mensen op het platteland wel op de door jou gesteunde partij zouden stemmen, ze de label 'verlicht' zouden krijgen.

Dan is het wel prima volk. Niets op aan te merken.
Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:11:42 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163856948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden.
Alweer verkeerd gebruik van het woord respect. Zie je zo vaak tegenwoordig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163857004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden.
Je respecteert de Nederlandse taal niet, dat is wat wel duidelijk geworden is
pi_163857218
Gaat lekker tussen Turkije en het Westen.

Turkey coup attempt: Risk of Nato suspension as Erdogan's purge intensifies

De Turken hebben het recht om onder een Islamistische dictator te leven, waar ze duidelijk voorstander van zijn. Maar liever wel op gepaste afstand van het Westen.
pi_163857293
YanniKouts twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:25:42 #Turkey's Education Ministry sacks 15,200 staff ~Anadolu[Fifteen thousand ‼️] reageer retweet
pi_163857359
Erdogan's karakter, bericht van de Amerikaanse ambassade, 2004 (oude wikileaks)
quote:
Erdogan's character: Erdogan has traits which render him seriously vulnerable to miscalculating the political dynamic, especially in foreign affairs, and vulnerable to attacks by those who would disrupt his equilibrium.

First, overbearing pride.

Second, unbridled ambition stemming from the belief God has anointed him to lead Turkey (Mustafa Bilginer, a close confidant of Erdogan and his wife Emine from 1997-2003, has analyzed this trait in a draft book on Erdogan's character; Erdogan used Koranic allusion in his speech to the AK Congress in Oct. 2003 to make the point about his God-appointed mission).

Third, an authoritarian loner streak which prevents growth of a circle of strong and skillful advisors, a broad flow of fresh information to him, or development of effective communications among the party headquarters, government, and parliamentary group. This streak also makes him exceptionally thin-skinned.

Fourth, an overweening desire to stay in power which, despite his macho image, renders him fearful and prone to temporizing even at moments which call for swift and resolute decisions.

Fifth, a distrust of women which manifests itself not only in occasional harsh public comments but also in his unwillingness to give women any meaningful decision-making authority in AK.
https://wikileaks.org/plusd/cables/04ANKARA348_a.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163857534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden.
Klopt helemaal. Niet alleen geografisch maar ook wat betreft hun cultuur/normen/waarden zijn ze astronomisch meer Arabisch dan westers. Vraag me dan ook af waar de EU toch in hemelsnaam mee bezig is. Achterkamertjespolitiek :')
Why stay small, if you can grow big..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:39:51 #277
74056 crew  ToT
pi_163857564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:27 schreef Houtenbeen het volgende:
YanniKouts twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:25:42 #Turkey's Education Ministry sacks 15,200 staff ~Anadolu[Fifteen thousand ‼️] reageer retweet
Dat gaan eenzijdige lessen worden dan; gij zult autoriteit gehoorzamen (zoals Erdogan dus), en veel strengere islam-lessen enzo natuurlijk.
pi_163857575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden in Turkije.
fixed.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:41:05 #279
74056 crew  ToT
pi_163857591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt.

Turks cultuur is gewoon anders dan het Westen, het is een cultuur met eigen normen en waarden. Dat moet gerespecteerd worden.
Prima, zolang Turken (en overige moslims) onze cultuur hier ook maar respecteren.
pi_163857608
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Prima, zolang Turken (en overige moslims) onze cultuur hier ook maar respecteren.
leven en laten leven, broer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:43:53 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163857654
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

leven en laten leven, broer
Zo hoort dat te gaan inderdaad.
En dat begint bij jezelf. Ook al ben je het niet eens met de ander.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:44:14 #282
74056 crew  ToT
pi_163857664
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

leven en laten leven, broer
Nou da's tenminste positief! ^O^

Zolang het maar niet wordt zoals in sommige filmpjes die je hier voorbij ziet komen, zoals dat moslims helemaal over de zeik gaan van een film en eisen dat de film wordt stopgezet omdat dit ook hun land is enz. Leven en laten leven, maar ons moeten geen islamitische leefregels worden opgelegd.
pi_163857809
Conflicts twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:47:21 BREAKING: #Turkey's Education Ministry suspended 15,200 personnel in connection with a failed military coup - NTV reageer retweet
Ook leraren deden mee met de coup kennelijk. :{.
I´m back.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:50:13 #284
74056 crew  ToT
pi_163857825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
Conflicts twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:47:21 BREAKING: #Turkey's Education Ministry suspended 15,200 personnel in connection with a failed military coup - NTV reageer retweet
Ook leraren deden mee met de coup kennelijk. :{.
Die leerden kinderen zeker kritisch voor zichzelf te denken. Dat KAN natuurlijk niet in een dictatuur!
pi_163857827
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

leven en laten leven, broer
Nee. Aanpassen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:50:35 #286
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163857838
Wat voor leraren komen daarvoor in de plaats? _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163857863
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Prima, zolang Turken (en overige moslims) onze cultuur hier ook maar respecteren.
Klopt, jammer genoeg zien we dat niet bij zowel Turken als moslims.
Ik bedoelde meer dat we moeten accepteren dat Turkije als land anders is en niet aan de Westerse normen en waarden voldoet. Is dat erg? Nee, het is een onafhankelijke land dat zijn eigen richting moet varen.
Moeten ze Westerse normen en waarden hebben? Nee, het is een andere cultuur.

Alle Turken in Nederland moeten zich gewoon wel aanpassen en in het openbaar de Westerse normen en waarden overnemen en naleven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:51:56 #288
74056 crew  ToT
pi_163857874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat voor leraren komen daarvoor in de plaats? _O-


Oh hai there!
pi_163857883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

fixed.
Thanks
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:52:32 #290
74056 crew  ToT
pi_163857891
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:51 schreef Djibril het volgende:

[..]

Klopt, jammer genoeg zien we dat niet bij zowel Turken als moslims.
Ik bedoelde meer dat we moeten accepteren dat Turkije als land anders is en niet aan de Westerse normen en waarden voldoet. Is dat erg? Nee, het is een onafhankelijke land dat zijn eigen richting moet varen.
Moeten ze Westerse normen en waarden hebben? Nee, het is een andere cultuur.

Alle Turken in Nederland moeten zich gewoon wel aanpassen en in het openbaar de Westerse normen en waarden overnemen en naleven.
Dat sowieso wel, ja! :Y
pi_163857927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:14 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Je respecteert de Nederlandse taal niet, dat is wat wel duidelijk geworden is
Bron?
pi_163858219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zo hoort dat te gaan inderdaad.
En dat begint bij jezelf. Ook al ben je het niet eens met de ander.
uiteraard.
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou da's tenminste positief! ^O^

Zolang het maar niet wordt zoals in sommige filmpjes die je hier voorbij ziet komen, zoals dat moslims helemaal over de zeik gaan van een film en eisen dat de film wordt stopgezet omdat dit ook hun land is enz. Leven en laten leven, maar ons moeten geen islamitische leefregels worden opgelegd.
eens.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Aanpassen.
(deels) eens
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163858233
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:55:59 1577 rectoren en decanen van Turkse universiteiten zijn op non-actief gesteld. reageer retweet
Rectoren en decanen gaat dan in één moeite door natuurlijk.
I´m back.
pi_163858473
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat ligt nu sowieso op een laag pitje en uberhaupt is de EU veel minder populair bij de Turkse bevolking dan een paar jaar terug, maar toch is het proces waardevol en ik hoop dat de Turkse politici dat nog steeds inzien en daar naar handelen. in het beland van het land. het gaat mij niet zo zeer wordt TR uiteindelijk wel of niet lid, maar het gaat wmb om zoveel mogelijk de vruchten plukken van het proces. hoewel ik wel hoop dat TR uiteindelijk lid zal worden.
Ik zie niet echt in waarom het waardevol zou zijn voor Turkije. Het land schijnt het prima te doen buiten de EU. Verder hebben ze ook niet te maken met Brussel. Wij Nederlanders zijn al niet blij met die bemoenis, moet je je voorstellen hoe dat zal escaleren in Turkije als ze in zo'n situatie komen.

Ik heb altijd de stille hoop dat we vredig samen kunnen leven, maar het is altijd zo fragiel. Zie hoe Sommige Turken nu over Nederland praten, over de EU en Amerika. Ik heb vooral te doen met de seculiere en gematigde moslims in het land. Hun vrijheden worden langzaam aan afgebroken en als je er niet in mee gaat ben je een landverrader. Als wij in Nederland dan dezelfde behandeling willen invoeren, zijn we racisten.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:26:01 #295
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163858555
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:51 schreef Djibril het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer dat we moeten accepteren dat Turkije als land anders is en niet aan de Westerse normen en waarden voldoet. Is dat erg? Nee, het is een onafhankelijke land dat zijn eigen richting moet varen.
Moeten ze Westerse normen en waarden hebben? Nee, het is een andere cultuur.
En past het bij de EU, mijn antwoord is nee. En dat is ook niet erg, hoeft allerlei vormen van samenwerking niet in de weg te staan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 16:29:10 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163858619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:08 schreef Ryan3 het volgende:
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:55:59 1577 rectoren en decanen van Turkse universiteiten zijn op non-actief gesteld. reageer retweet
Rectoren en decanen gaat dan in één moeite door natuurlijk.
TRT heeft het over 15200 mensen die werken voor de ministerie van onderwijs. De tering lol .... Waar zitten we nu op? Iets van 30k-40k mensen die allemaal een coup wilden plegen?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:29:23 #297
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163858625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
Conflicts twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 15:47:21 BREAKING: #Turkey's Education Ministry suspended 15,200 personnel in connection with a failed military coup - NTV reageer retweet
Ook leraren deden mee met de coup kennelijk. :{.
En met dat verhaaltje over de doodstraf heeft men mooi de internationale pers afgeleid van wat er werkelijk aan het gebeuren is.
Prima strategie wel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:29:47 #298
8369 speknek
Another day another slay
pi_163858636
Ik begin ernstig te vrezen voor universitaire vrienden in Turkije. Erdogan is in volledige dictatormodus geschoten en lijkt zijn pijlen op iedereen met hersens te richten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163858638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:21 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zie niet echt in waarom het waardevol zou zijn voor Turkije. Het land schijnt het prima te doen buiten de EU. Verder hebben ze ook niet te maken met Brussel. Wij Nederlanders zijn al niet blij met die bemoenis, moet je je voorstellen hoe dat zal escaleren in Turkije als ze in zo'n situatie komen.
ze doen het "relatief" goed en deels komt dat door het proces met Europa, hoewel je wel een sterk punt hebt mbt hoe graag willen de turken nou eigenlijk hun soevereiniteit delen met Brussel?

ik denk dat dat misschien zelfs gevoeliger ligt in turkije dan bij de engelsen.

quote:
Ik heb altijd de stille hoop dat we vredig samen kunnen leven, maar het is altijd zo fragiel. Zie hoe Sommige Turken nu over Nederland praten, over de EU en Amerika. Ik heb vooral te doen met de seculiere en gematigde moslims in het land. Hun vrijheden worden langzaam aan afgebroken en als je er niet in mee gaat ben je een landverrader. Als wij in Nederland dan dezelfde behandeling willen invoeren, zijn we racisten.
beschaving/vrede is altijd fragiel. het is een dun laagje, onder bepaalde omstandigheden is het zo weg en veranderen mensen in beesten. wat dat betreft heb ik geen illusies, dat wij als soort heel ver zijn gekomen. dat geldt ook voor ons hier in noord west europa.

welke praatjes heb je moeite mee van sommige turken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 16:30:11 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163858644
Next up: Journalisten en andere media medewerkers en sport verenigingen.
pi_163858674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:29 schreef speknek het volgende:
Ik begin ernstig te vrezen voor universitaire vrienden in Turkije. Erdogan is in volledige dictatormodus geschoten en lijkt zijn pijlen op iedereen met hersens te richten.
denken dat universitaire turken wel hersens hebben :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')