Een generatiekloof/ verschil van inzicht zal je altijd hebben, dat gaan de jongeren van nu later ook meemaken als de nieuwe generatie jongeren aan de slag gaat...quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef Monolith het volgende:
Er is natuurlijk door de jaren heen ook vooral een beeld ontstaan van vakbonden als belangvereniging van de babyboomgeneratie. Niet zo gek dat de jongere generatie er niet op zit te wachten.
Misschien omdat het niet gaat om 'rechten' waar jij behoefte aan hebt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat mis ik totaal bij de huidige jongere generatie...
Daarom zeg ik ook: "generatiekloof/ verschil van inzicht"...quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:07 schreef Fir3fly het volgende:
Misschien omdat het niet gaat om 'rechten' waar jij behoefte aan hebt.
Wie bedoel je daar mee? Alsof jongere mensen niet 'strijden' voor hun 'rechten'.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: "generatiekloof/ verschil van inzicht"...
Maar als je als jongere daarna te belazerd bent om die handschoen op te pakken
Verschil van inzicht inderdaad. Nooit bij je opgekomen dat 'generaties' en belangenorganisaties die die zogenaamd vertegenwoordigen helemaal geen oplossing zijn?quote:Word dan lid en probeer de belangen te behartigen van jouw generatie. Of start om mijn part een nieuwe belangenorganisatie op...
Dat is gebeurd. En die werden vervolgens door andere vakbonden buiten de onderhandelingen gehouden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef AchJa het volgende:
Of start om mijn part een nieuwe belangenorganisatie op...
Je hoeft alleen dit topic maar door te lezen... De boel de boel laten en naar het buitenland vertrekken is het enige wat ik hier lees. Dat heeft naar mijn mening vrij weinig te maken met strijden voor je rechten...quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
Wie bedoel je daar mee? Alsof jongere mensen niet 'strijden' voor hun 'rechten'.
Mjah... Als de generaties voor ons ook zo dachten hadden we hoogstwaarschijnlijk nog een 6 daagse werkweek a 12 uur per dag... Waarbij je tevens verplichte winkelnering mocht afnemen bij de veenbaas die overigens ook kroegbaas was waar je verplicht je biertje moest drinken...quote:Verschil van inzicht inderdaad. Nooit bij je opgekomen dat 'generaties' een belangenorganisaties die die zogenaamd vertegenwoordigen helemaal geen oplossing zijn?
Dat ben ik dus niet met je eens. Het is niet alsof de vakbonden al jaren geleden een ledenstop iod heeft ingesteld. Jongeren willen gewoon geen lid worden. Dat is natuurlijk hun vrije keuze, maar dan moet je ook niet klagen dat vakbonden niet voor jouw belang opkomt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat zitten ze nou juist wel. Zonder nieuwe aanwas sterft zo'n vakbond gewoon uit natuurlijk.
Het is makkelijk om het weer op 'de jeugd' af te schuiven, maar de vakbond heeft hier natuurlijk zelf gewoon het meeste schuld aan.
Dat heb ik dan gemist, maar ik volg eea natuurlijk niet op de voet... Maar feit blijft staan dat er aan de lopende band nogal wat geroeptoeter is dat het allemaal niet eerlijk is en die stomme babyboomers maar aan de andere kant wordt er ook geen zak aan gedaan.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is gebeurd. En die werden vervolgens door andere vakbonden buiten de onderhandelingen gehouden.
Het verhaal is dus wel wat genuanceerder.
Kip ei...quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat zitten ze nou juist wel. Zonder nieuwe aanwas sterft zo'n vakbond gewoon uit natuurlijk.
Het is makkelijk om het weer op 'de jeugd' af te schuiven, maar de vakbond heeft hier natuurlijk zelf gewoon het meeste schuld aan.
Klagen en roeptoeteren is makkelijker dan echt wat doen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist, maar ik volg eea natuurlijk niet op de voet... Maar feit blijft staan dat er aan de lopende band nogal wat geroeptoeter is dat het allemaal niet eerlijk is en die stomme babyboomers maar aan de andere kant wordt er ook geen zak aan gedaan.
Dat komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Tijden veranderen ouwe, de wereld is een stuk groter geworden. Je kunt natuurlijk ook gaan nadenken waarom over twintig jaar al die oudjes in hun grote huizen met dikke hypotheken zich af aan het vragen zijn waar alle jongeren zijn gebleven die hun oude dag moeten betalen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hoeft alleen dit topic maar door te lezen... De boel de boel laten en naar het buitenland vertrekken is het enige wat ik hier lees.
Als als als. Zoals gezegd, de wereld verandert. Dingen en systemen worden overbodig of detriment.quote:Mjah... Als de generaties voor ons ook zo dachten hadden we hoogstwaarschijnlijk nog een 6 daagse werkweek a 12 uur per dag... Waarbij je tevens verplichte winkelnering mocht afnemen bij de veenbaas die overigens ook kroegbaas was waar je verplicht je biertje moest drinken...
Dat is sowieso onzin, er wordt genoeg gedaan. Als er een ander land is dat jongeren wel meer kansen biedt dan moet je misschien jezelf achter de oren krabben.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar feit blijft staan dat er aan de lopende band nogal wat geroeptoeter is dat het allemaal niet eerlijk is en die stomme babyboomers maar aan de andere kant wordt er ook geen zak aan gedaan.
Nogmaals, hoe is dat "strijden voor je rechten" zoals je eerder liep te verkondigen?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Tijden veranderen ouwe, de wereld is een stuk groter geworden. Je kunt natuurlijk ook gaan nadenken waarom over twintig jaar al die oudjes in hun grote huizen met dikke hypotheken zich af aan het vragen zijn waar alle jongeren zijn gebleven die hun oude dag moeten betalen.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel?quote:Als als als. Zoals gezegd, de wereld verandert. Dingen en systemen worden overbodig of detriment.
Je hebt door (als je geboortedatum in je profiel tenminste klopt) wij feitelijk niet zoveel schelen in leeftijd als je het over generaties hebt?quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is sowieso onzin, er wordt genoeg gedaan. Als er een ander land is dat jongeren wel meer kansen biedt dan moet je misschien jezelf achter de oren krabben.
En de grootste zeurders en klagers zijn diezelfde babyboomers trouwens. Inclusief jijzelf, lekker klagen over luie jongeren terwijl je zelf zit te zweten of die jongeren straks jouw AOW'tje wel willen betalen.
Dat waren jouw woorden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe is dat "strijden voor je rechten" zoals je eerder liep te verkondigen?
Tja, dat bedoel ik dus. Lekker alle jongeren als 'gemakzuchtig' wegzetten en dan afvragen waarom men massaal vertrektquote:Het is meer gemakzucht onder het motto de grote boze wereld past niet in mijn straatje, weet je wat, ik ga weg...
Ok.quote:Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel?
quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie bedoel je daar mee? Alsof jongere mensen niet 'strijden' voor hun 'rechten'.
Prima, maakt voor de inhoud van het argument weinig uit. Je bent een klager, of je nou een babyboomer bent of niet.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt door (als je geboortedatum in je profiel tenminste klopt) wij feitelijk niet zoveel schelen in leeftijd als je het over generaties hebt?
quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, maakt voor de inhoud van het argument weinig uit. Je bent een klager, of je nou een babyboomer bent of niet.
De woorden staan niet voor niets tussen quotes. Jouw woorden, niet de mijne. Als je kunt aangeven wat je daar dan precies mee bedoelt en waarom jongeren dat dan niet zouden doen komen we misschien verder.quote:
'Gemakzucht'. Etcetera.quote:
Heeft de maatschappij voor flexwerk gekozen ik heb dan de brede maatschappelijke discussie daar over gemist.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Flexwerk is toch gewoon waar de maatschappij voor gekozen heeft? Mijn vader was nog van de generatie die voor een werkgever koos en intern carrière maakte. Je ging gewoon niet naar een ander. Sterker nog, het hele huis stond vol met producten van jouw werkgever (Philips in dit geval). Tot aan de toiletbril aan toe.
Pffffquote:
Als een constatering al weggezet wordt als klagen...quote:
Waarom doe jij aan selectief quoten? Ik heb heel goed uitgelegd waar de maatschappij voor gekozen heeft en hoe flexwerken daar een gevolg van is.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heeft de maatschappij voor flexwerk gekozen ik heb dan de brede maatschappelijke discussie daar over gemist.![]()
De flexmaatschappij is in mijn optiek opgedrongen doordat de overheid fijn met de werkgevers meegepraat heeft en zogenaamd iedereen beter zzp'er kon worden. Dan ging je erop bijvoorbeeld vooruit als metselaar dan kreeg je meer loon, dat je geen pensioen meer opbouwde was van later zorg. Dat je daarna nergens meer werk met het beloofde loon kreeg omdat de polen de race to the bottom ingezet hebben was ook maar een vervelende bijkomstigheid. Als we dan ook nog eens kijken wat de eerste opzet van zzp was en dat de overheid een post.nl gewoon heeft laten wegekomen met "vaste" zzp contracten is niet goed te praten.
Niet echt. Ik ben nauwelijks een 'jongere' meer. Het is meer gewoon dat het me te lang duurt voordat het oude denken verdwijnt uit de samenleving. Waaronder dus het denken in generaties.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als een constatering al weggezet wordt als klagen...
Dat kan alleen maar betekenen dat je je aangesproken voelt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |