abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:30:34 #101
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164085872
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Kan ik het wel mee eens zijn. Ja, het zet mensen ook open voor 'valkuilen' maar heel eerlijk bekeken is het andersom hetzelfde maar omdat die 'valkuilen' geaccepteerd zijn door de overgrote meerderheid worden ze niet altijd even makkelijk erkent.
Exact, het verschil tussen een truck vol soldaten en een kleine oude burgemeester.
wooblabalurg
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:40:23 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164086068
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Welke valkuilen?

Dus stoppen met kritisch denken is logisch? Ik ben de draad even kwijt ;)
Het is begrijpelijk. Gaan we weer terug naar grote nieuwsbureaus bijvoorbeeld. Die worden over het geheel genomen als betrouwbaar bevonden. Deels omdat ze zo groot zijn geeft het ze legitimiteit in de ogen van de afnemers en de dagelijkse lezers. Die hele constructie is eigenlijk een soort cirkelredenatie want de beoogde betrouwbaarheid komt van de omvang van de organisatie.

Dus mocht daar rotzooi tussen zitten dan komt het makkelijker door naar de andere newsoutlets. Zo krijgt een bericht legitimiteit omdat het wijdverspreid is. Als een organisatie als Reuters besluit ergens niet over te berichten dan zullen de nieuwsoutlets die ook nog hun eigen nieuws verslaggeving doen een bericht kunnen plaatsen die dus niet wijdverspreid wordt en dus als minder 'legitiem' worden gezien of wel als legitiem maar het bereikt maar 5% van de bevolking ipv 80%.

Als je als persoon op een gegeven moment vaak genoeg verkeerde informatie hebt gekregen van de 'msm' dan ga je het wantrouwen en alternatieven zoeken. Dat die eventueel minder kritisch bekeken worden is jammer te noemen hoor, dat zeker maar ik heb niet het idee dat 'msm' op cruciale en omstreden punten altijd betrouwbaar is. Beetje als wikipedia eigenlijk. Voor normale zaken en onomstreden onderwerpen raad ik je aan om altijd wikipedia te raadplegen. Zodra het omstreden wordt kan je misschien wel bij wikipedia beginnen als beginpunt maar kijk dan alsjeblieft wel ff verder, misschien zelfs op pagina 2 van de zoekresultaten van google.

'valkuilen' zijn dus desinformatie of onthouding van informatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:43:30 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164086111
Deze uitstap van het onderwerp is overigens groot genoeg voor een heel eigen topic bedenk ik me net.
Vrijheid
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:25:39 #104
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164086978
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:43 schreef jogy het volgende:
Deze uitstap van het onderwerp is overigens groot genoeg voor een heel eigen topic bedenk ik me net.
Eigen topic - hype *O*

* Baconbus gets hyped in the chat
wooblabalurg
pi_164087911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:14 schreef controlaltdelete het volgende:

Ik heb me genoeg in al de complotten verdiept om te kunnen concluderen dat we in een wereld leven van hoaxes en valse media. Ik ga geen uren meer besteden aan leugenaars en verraders, voor mij is het duidelijk, één grote poppenkast om de war on terror te kunnen promoten en chaos en destructie te laten ontstaan. Daar is jaren geleden mee begonnen en het zal nog wel even doorgaan ook.
Waarom moeten we weten waarom, door wie en/of hoe de hoaxes allemaal gedaan zijn?
Als we 't weten of niet , maakt de officiele verklaringen niet meer geloofwaardiger of zo.
Ik maak me ook niet druk over wie,waarom en hoe niet meer.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_164088266
Het is ook niet zaak om de officiële verklaringen geloofwaardig te maken. Het is zaak om de onofficiële verklaringen toe te lichten.
Conscience do cost.
pi_164088290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten we weten waarom, door wie en/of hoe de hoaxes allemaal gedaan zijn?
Als we 't weten of niet , maakt de officiele verklaringen niet meer geloofwaardiger of zo.
Ik maak me ook niet druk over wie,waarom en hoe niet meer.
Het lijkt mij juist de kern van BNW, alles wat er "achter" de schermen zit.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:23:15 #108
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164089315
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 07:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als je doorklikt ook de eenvandaag site kom je deze uitspraak van complottheorieonderzoeker Jelle van Buren tegen.

[..]

Dat is exact wat ik op BNW ook zie gebeuren. Men is kritisch over het officiële verhaal waar helemaal niets mis mee is, maar diezelfde scherpe blik ontbreekt bij de complotbronnen. Waar het de berichtgeving van reguliere media tot het kleinste detail wordt ontleed, zelfs de mimiek in het gezicht van een slachtoffer wordt uitgebreid geanalyseerd. Daar gaat de alternatieve lezing erin als zoete koek. Met follow the money als argument, om vervolgens als bron een advertorial te geven.
Het is duidelijk staatspropaganda omdat mensen het allemaal niet meer geloven wat autoriteiten en msm zeggen .Het is een poging om mensen wijs te maken dat er een gevaar ligt in het niet geloven van de status quo .
In het stuk komen ze er ook gewoon voor uit dat bijv de franse autoriteiten actief bezig zijn met propaganda om dat te ontmoedigen .
Trap er niet in , er is geen geldig excuus voor censuur en er bestaat geen geldig excuus dat je verplicht bent iets te geloven van welke autoriteit dan ook .

Alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen zodra iemand je wijs gaat maken dat iets niet geloven schadelijk is voor de samenleving .
Dan zijn de autoriteiten op het niveau gekomen van bijv Saoedi arabie waar dezelfde argumenten worden gebruikt als hier voor complotdenkers om atheïsten daar als gevaar te doen laten lijken voor de daar geldende status quo die gelovig is .
Het is en blijft een individuele keuze en afweging wat je medemens wel en niet geloofd .
Het doet er niet toe of je een ander wel of niet kritisch vind want dat is duidelijk subjectief , voor elke beschuldigende vinger naar een ander wijzen er 3 naar jou .
Wat mijn manier ook is , ik leer er van , ik stel mijn wereldbeeld geregeld bij en dat is het enige wat telt .

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 29-07-2016 14:30:08 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:29:07 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164089473
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Welke valkuilen?

Dus stoppen met kritisch denken is logisch? Ik ben de draad even kwijt ;)
Ik weet niet meer wie dat zei gisteren maar iemand beweerde dat normaal hetzelfde was als de gedragingen van de meerderheid .
Met dat argument is groepsverkrachting ook normaal dus de meerderheid is niet automatisch normaal en hoeft ook niet automatisch gevolgt te worden .
pi_164089721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:29 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wie dat zei gisteren maar iemand beweerde dat normaal hetzelfde was als de gedragingen van de meerderheid .
Met dat argument is groepsverkrachting ook normaal dus de meerderheid is niet automatisch normaal en hoeft ook niet automatisch gevolgt te worden .
Ik hoef toch niet uit te leggen waarom dit argument een beetje vreemd is of wel? Een handeling als groepsverkrachting vergelijken met "standaardgedrag" ... nee dan heb je het inderdaad niet over hetzelfde.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:56:59 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164090176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet uit te leggen waarom dit argument een beetje vreemd is of wel? Een handeling als groepsverkrachting vergelijken met "standaardgedrag" ... nee dan heb je het inderdaad niet over hetzelfde.
Ik noem gewoon een voorbeeld hoe een meerderheid niet automatisch gelijk heeft of zich normaal gedraagt .
  vrijdag 29 juli 2016 @ 15:52:26 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164091428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:23 schreef Summers het volgende:
Het is duidelijk staatspropaganda omdat mensen het allemaal niet meer geloven wat autoriteiten en msm zeggen .Het is een poging om mensen wijs te maken dat er een gevaar ligt in het niet geloven van de status quo .
Mwoah, het hele stukje in zijn totaliteit zou eventueel een aangemoedigd stukje kunnen zijn dat zeker maar het makke wat aangestipt wordt is wel waar. Vaak genoeg dat er een soort berichtenstorm op gang komt en als je het probeert te ontvlechten is het een incestueus verwijzen naar elkaar en aan de grondslag ligt dan een schimmige youtube die nergens op slaat of een tweet van een totaal onbekende of zo. Misschien moet de complottenwereld ook maar een soort van Reuter achtige autoriteit opzetten ( _O- Niet doen hoor :@ )
Vrijheid
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:15:57 #113
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_164092991
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoah, het hele stukje in zijn totaliteit zou eventueel een aangemoedigd stukje kunnen zijn dat zeker maar het makke wat aangestipt wordt is wel waar. Vaak genoeg dat er een soort berichtenstorm op gang komt en als je het probeert te ontvlechten is het een incestueus verwijzen naar elkaar en aan de grondslag ligt dan een schimmige youtube die nergens op slaat of een tweet van een totaal onbekende of zo. Misschien moet de complottenwereld ook maar een soort van Reuter achtige autoriteit opzetten ( _O- Niet doen hoor :@ )
Alsjeblieft niet _O- die verantwoordelijkheid neem ik voortaan zelf wel .

En schimmig is ook een kwestie van je referentiekader , hoe kleiner hoe schimmiger iets overkomt wat daarbuiten valt .
Ik ervaar in ieder geval niet dat complotdenkers makke schapen zijn maar juist tegen de stroom ingaan .
  zaterdag 30 juli 2016 @ 08:19:27 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_164104501
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is begrijpelijk. Gaan we weer terug naar grote nieuwsbureaus bijvoorbeeld. Die worden over het geheel genomen als betrouwbaar bevonden. Deels omdat ze zo groot zijn geeft het ze legitimiteit in de ogen van de afnemers en de dagelijkse lezers. Die hele constructie is eigenlijk een soort cirkelredenatie want de beoogde betrouwbaarheid komt van de omvang van de organisatie.

Dus mocht daar rotzooi tussen zitten dan komt het makkelijker door naar de andere newsoutlets. Zo krijgt een bericht legitimiteit omdat het wijdverspreid is. Als een organisatie als Reuters besluit ergens niet over te berichten dan zullen de nieuwsoutlets die ook nog hun eigen nieuws verslaggeving doen een bericht kunnen plaatsen die dus niet wijdverspreid wordt en dus als minder 'legitiem' worden gezien of wel als legitiem maar het bereikt maar 5% van de bevolking ipv 80%.

Als je als persoon op een gegeven moment vaak genoeg verkeerde informatie hebt gekregen van de 'msm' dan ga je het wantrouwen en alternatieven zoeken. Dat die eventueel minder kritisch bekeken worden is jammer te noemen hoor, dat zeker maar ik heb niet het idee dat 'msm' op cruciale en omstreden punten altijd betrouwbaar is. Beetje als wikipedia eigenlijk. Voor normale zaken en onomstreden onderwerpen raad ik je aan om altijd wikipedia te raadplegen. Zodra het omstreden wordt kan je misschien wel bij wikipedia beginnen als beginpunt maar kijk dan alsjeblieft wel ff verder, misschien zelfs op pagina 2 van de zoekresultaten van google.

'valkuilen' zijn dus desinformatie of onthouding van informatie.
Alleen op triviale nonsens hebben ze het allicht goed.

Wikipedia is ook nonsens behalve met trivialiteit
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_164107955
http://www.cafebabel.co.u(...)ewitness-report.html

11:41 P.M. My phone rings. It is Richard Gutjahr. Presenter of the Bavarian radio programme Rundschau Nacht. He asks me to get a taxi to the scene immediately, to give an eyewitness report live on his radio show in 20 minutes’ time. I don’t know him, I don’t know how he got my mobile number, but I agree to do so. Wearing my cosy fleece and wellies (no need to tie laces), I jump on my bike. Calling a taxi would take too long.

-suggestief gedoe-

[ Bericht 16% gewijzigd door jogy op 30-07-2016 20:23:57 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:55:54 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_164108079
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alleen op triviale nonsens hebben ze het allicht goed.

Wikipedia is ook nonsens behalve met trivialiteit
Waarom doe je daar dan niet wat aan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_164108450
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:50 schreef Tingo het volgende:
http://www.cafebabel.co.u(...)ewitness-report.html

11:41 P.M. My phone rings. It is Richard Gutjahr. Presenter of the Bavarian radio programme Rundschau Nacht. He asks me to get a taxi to the scene immediately, to give an eyewitness report live on his radio show in 20 minutes’ time. I don’t know him, I don’t know how he got my mobile number, but I agree to do so. Wearing my cosy fleece and wellies (no need to tie laces), I jump on my bike. Calling a taxi would take too long.

Wat wil je ermee zeggen?

[ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 30-07-2016 20:24:21 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:14:03 #118
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164108459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:32 schreef ems. het volgende:
Het is ook niet zaak om de officiële verklaringen geloofwaardig te maken. Het is zaak om de onofficiële verklaringen toe te lichten.
Er is niet echt een zaak.
wooblabalurg
pi_164108570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat wil je ermee zeggen?
Niks. Is weer een linkdump. En een soort rare sneer naar mensen die zingen voor saamhorigheid.

Heb het al vaker gezegd, dan kan ie beter een blogje starten als ie wil linkdumpen...
pi_164108652
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Niks. Is weer een linkdump. En een soort rare sneer naar mensen die zingen voor saamhorigheid.

Heb het al vaker gezegd, dan kan ie beter een blogje starten als ie wil linkdumpen...
Correct. Maar ik wacht bijzonder hoopvol op zijn uitgebreide post waarin ie haarfijn uitlegt wat ie nou bedoelt :).
pi_164108850
Sorry, ik ben nieuw.
Maar waarom zou iemand/regering/Isis/CIA aanslagen plegen, wat is hun doel en waarom denken jullie dat?
pi_164114994
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat wil je ermee zeggen?
Ik zou er mee willen zeggen dat die Richard Gutjahr best wel een hotshot in de mediawereld is. Hij beschikt over een groot netwerk van contacten bij de grote nieuwsleveranciers.

Zijn 21 jarige dochter Thamina Stoll maakte de video van vluchtige winkelcentrumbezoekers in München en binnen 5 minuten wisten al die grote nieuwsleveranciers haar te vinden. Is Thamina al zo'n grootheid binnen de mediawereld? Of zijn die contacten misschien via haar vader gelopen die al zo'n 25 jaar in de internationale mediawereld werkzaam is?

Richard Gutjahr heeft de connectie tussen hem en zijn dochter Thamina niet genoemd in de media, maar Thamina sprak zelf wel over haar vader die de truck in Nice op zo'n 100 meter afstand gefilmd had. Er is dan niet veel voor nodig om er achter te komen wie die vader is. Haar sociale media profielen bevatten meerdere foto's waarop zij met Richard Gutjahr te zien is.

Thamina vertelde in haar interview niet dat haar vader ook in de directe omgeving van het winkelcentrum drie foto's had gemaakt en dat hij sprak van meerdere schutters. Vader en dochter hebben in München op hetzelfde moment op verschillende plekken verslag gedaan van de aanslag. Was dit puur toeval, of hebben de twee wel contact met elkaar gehad? Ik denk het laatste.
pi_164115649
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:51 schreef Nia het volgende:

[..]

Ik zou er mee willen zeggen dat die Richard Gutjahr best wel een hotshot in de mediawereld is. Hij beschikt over een groot netwerk van contacten bij de grote nieuwsleveranciers.
Nou, dat heeft ie dan goed voor elkaar.

quote:
Zijn 21 jarige dochter Thamina Stoll maakte de video van vluchtige winkelcentrumbezoekers in München en binnen 5 minuten wisten al die grote nieuwsleveranciers haar te vinden. Is Thamina al zo'n grootheid binnen de mediawereld? Of zijn die contacten misschien via haar vader gelopen die al zo'n 25 jaar in de internationale mediawereld werkzaam is?
Papa helpt dochter. Dat zie je toch in elk vakgebied waarbij familie hoog op de ladder zit?

quote:
Richard Gutjahr heeft de connectie tussen hem en zijn dochter Thamina niet genoemd in de media, maar Thamina sprak zelf wel over haar vader die de truck in Nice op zo'n 100 meter afstand gefilmd had. Er is dan niet veel voor nodig om er achter te komen wie die vader is. Haar sociale media profielen bevatten meerdere foto's waarop zij met Richard Gutjahr te zien is.
Waarom moet hij die connectie benoemen? En ja, dat is natuurlijk best bijzonder, dat een dochter foto's met haar vader plaatst. Goed detective werk :).

quote:
Thamina vertelde in haar interview niet dat haar vader ook in de directe omgeving van het winkelcentrum drie foto's had gemaakt en dat hij sprak van meerdere schutters. Vader en dochter hebben in München op hetzelfde moment op verschillende plekken verslag gedaan van de aanslag. Was dit puur toeval, of hebben de twee wel contact met elkaar gehad? Ik denk het laatste.
Dat hij sprak van meerdere schutters is toch niet zo raar? Die hele berichtgeving was raar. Veel verwarring, werd maar weinig losgelaten door politie, etc. Gutjahr was overigens onderweg naar de radio toen een vriend hem op de hoogte bracht van de schietpartij in Munchen, zijn dochter zal daar wonen (even opgezocht) stage lopen. Geen idee. Wie weet of ze contact hebben gehad, dat zij dat niet benoemt in een interview zegt toch niet dat ze liegen? Of zegt ze in het interview dat ze géén contact hebben gehad?

Bovendien geef je nog niet echt aan wat je nou wil zeggen. Mooi dat hij een hotshot is maar wat is daar mis mee? Heb een beetje zitten googlen naar die man, en ik kan niet echt wat slechts vinden, alleen maar iets goeds:

quote:
Gutjahr war Mitinitiator von LobbyPlag, einer Web-Plattform, die es sich zum Ziel gesetzt hatte, die direkte Einflussnahme von Lobbyisten auf Politiker im Zusammenhang mit der geplanten EU-Datenschutzverordnung nachzuweisen.[17] Die Rechercheergebnisse, die unter anderem belegen konnten, dass Parlamentarier weite Teile ihrer Gesetzesvorlagen aus Lobbypapieren abgeschrieben haben, sorgten weltweit für Schlagzeilen.[18]

Vertaald door Google Translate:

Gutjahr was mede-initiatiefnemer van LobbyPlag, een webplatform dat het zich ten doel, de directe invloed van lobbyisten op politici in verband met de voorgestelde verordening te bewijzen. [17] De onderzoeksresultaten, die hebben aangetoond, onder andere, dat de EU Data Protection had gesteld parlementariërs grote delen van hun rekeningen hebben afgeschreven van de lobby kranten gewaarborgd, krantenkoppen over de hele wereld. [18]

bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Richard_Gutjahr
Dus; wat wil je nou zeggen? Is het een slechte man? Wat zegt het over die aanslagen? Mag ik trouwens nu aannemen dat jij Tingo bent ? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 19:23:24 ]
pi_164116237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou, dat heeft ie dan goed voor elkaar.

[..]

Papa helpt dochter. Dat zie je toch in elk vakgebied waarbij familie hoog op de ladder zit?

[..]

Waarom moet hij die connectie benoemen? En ja, dat is natuurlijk best bijzonder, dat een dochter foto's met haar vader plaatst. Goed detective werk :).

[..]

Dat hij sprak van meerdere schutters is toch niet zo raar? Die hele berichtgeving was raar. Veel verwarring, werd maar weinig losgelaten door politie, etc. Gutjahr was overigens onderweg naar de radio toen een vriend hem op de hoogte bracht van de schietpartij in Munchen, zijn dochter zal daar wonen (even opgezocht) stage lopen. Geen idee. Wie weet of ze contact hebben gehad, dat zij dat niet benoemt in een interview zegt toch niet dat ze liegen? Of zegt ze in het interview dat ze géén contact hebben gehad?

Bovendien geef je nog niet echt aan wat je nou wil zeggen. Mooi dat hij een hotshot is maar wat is daar mis mee? Heb een beetje zitten googlen naar die man, en ik kan niet echt wat slechts vinden, alleen maar iets goeds:

[..]

Dus; wat wil je nou zeggen? Is het een slechte man?
Het zal een prima kerel zijn en een goede vader. Meiske Thamina gaat een mooie carrière maken in de mediawereld.

Wat zegt het over die aanslagen?
Dat er altijd journalisten op de plek van zo'n 'grote' aanslag aanwezig zijn. In zoveel toeval geloof ik onderhand niet meer.

Mag ik trouwens nu aannemen dat jij Tingo bent ? :)
Nee, ik ben Tingo niet, maar ik was degene die als eerste het artikel noemde uit Tingo's bovenstaande post. Verder nog iets?

pi_164116410
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:47 schreef Nia het volgende:

[..]

Dochterlief krijgt zo wel een mooie carrièreboost idd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 19:57:20 ]
pi_164116481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:47 schreef Nia het volgende:
Het zal een prima kerel zijn en een goede vader. Meiske Thamina gaat een mooie carrière maken in de mediawereld.
Zijn we het daar over eens.

quote:
Dat er altijd journalisten op de plek van zo'n 'grote' aanslag aanwezig zijn. In zoveel toeval geloof ik onderhand niet meer.
Nouja, deze zijn dus prima te verklaren; meisje loopt stage in Munchen en is daar dus. Papa woont er misschien want doet radio in Munchen, zoals ik al zei. Dat is dus geen toeval. Bovendien grote stad, uiteraard zijn daar veel journalisten aanwezig.

Ik kan nog niet vinden waarom hij in Nice was overigens, teveel "Crisis actor Gutjahr in Nice" artikelen. Ah, gevonden inmiddels. Was op vakantie daar voor die feestdag. Dat is dan toevallig ja, maar niet raar toch?

quote:
Nee, ik ben Tingo niet, maar ik was degene die als eerste het artikel noemde uit Tingo's bovenstaande post. Verder nog iets?
Nee hoor, verder niets.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 20:02:24 ]
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 20:16:22 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_164116879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zijn we het daar over eens.

[..]

Nouja, deze zijn dus prima te verklaren; meisje loopt stage in Munchen en is daar dus. Papa woont er misschien want doet radio in Munchen, zoals ik al zei. Dat is dus geen toeval. Bovendien grote stad, uiteraard zijn daar veel journalisten aanwezig.

Ik kan nog niet vinden waarom hij in Nice was overigens, teveel "Crisis actor Gutjahr in Nice" artikelen. Ah, gevonden inmiddels. Was op vakantie daar voor die feestdag. Dat is dan toevallig ja, maar niet raar toch?

[..]

Nee hoor, verder niets.
Zeker niet vreemd op zo'n feestdag. Dat wordt in Nice (ook) groots gevierd.
pi_164117238
Om aanslagen met trucks of zwarte Suzuki's zoals in Apeldoorn te voorkomen zouden ze her en der spijkermatten over de weg kunnen leggen. Goedkoop en je schakelt meteen een aanstormend voertuig uit.
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 20:35:20 #129
249559 crew  Lavenderr
pi_164117381
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:30 schreef Nia het volgende:
Om aanslagen met trucks of zwarte Suzuki's zoals in Apeldoorn te voorkomen zouden ze her en der spijkermatten over de weg kunnen leggen. Goedkoop en je schakelt meteen een aanstormend voertuig uit.
Paar betonblokken. Gaat in Nice voortaan ook gebeuren.
pi_164117908
Betonblokken zijn zwaar, maar een spijkermat kan elke politiewagen in de achterbak hebben liggen. Die zou je bij elk grootschalig evenement zoals een jaarmarkt kunnen gebruiken.

Ik zag die Gutjahr video van Nice nog een keer. Terwijl hij filmt zie je dat er een aantal agenten op de truck schieten. Niemand slaagt erin om bijvoorbeeld de banden van de truck lek te schieten. Da's toch wel de meest effectieve manier om zo'n groot voertuig tot stilstand te dwingen.
pi_164118944
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:55 schreef Nia het volgende:
Betonblokken zijn zwaar, maar een spijkermat kan elke politiewagen in de achterbak hebben liggen. Die zou je bij elk grootschalig evenement zoals een jaarmarkt kunnen gebruiken.

Ik zag die Gutjahr video van Nice nog een keer. Terwijl hij filmt zie je dat er een aantal agenten op de truck schieten. Niemand slaagt erin om bijvoorbeeld de banden van de truck lek te schieten. Da's toch wel de meest effectieve manier om zo'n groot voertuig tot stilstand te dwingen.
Ik vraag me af hoe effectief dat eigenlijk is: banden lek schieten. Als die truck een beetje vaart heeft staat ie niet zomaar stil. Dan nog is het de vraag of een kogel snel genoeg een band leeg laat lopen. Als het je überhaupt al lukt de band te raken, dat is een relatief klein doelwit.

Filmpje met een voorbeeld:
Een 9mm kogel die in de band van een pick-up word geschoten, lijkt weinig meer te doen dan een klein gaatje maken waardoor de band langzaam leeg loopt.
pi_164119517
Inderdaad, je hebt me overtuigd met deze video.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:38:31 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_164178523
Men had het bij de aanslag in Nice steeds over een verwarde persoon. Blijkbaar is dit een heel nest verwardiërs:
Nieuwe verdachte aanslag Nice aangehouden
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:40:38 #134
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164178586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
Blijkbaar is dit een heel nest verwardiërs:
Godver, ik moest lachen.
Vrijheid
pi_164178668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
Men had het bij de aanslag in Nice steeds over een verwarde persoon. Blijkbaar is dit een heel nest verwardiërs:
Nieuwe verdachte aanslag Nice aangehouden
Ze gingen al vrij snel uit van meerdere medeplichtigen toch juist?

Munchen was een "verwarde man".

Of iemand met geestelijke problemen die een groot deel van zijn leven gepest was. Maar ach, what's in a name.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:54:54 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_164178985
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Godver, ik moest lachen.
:D
Het is het gemak waarmee men bij praktisch alle incidenten over verwarde mannen spreekt. Lekker handig. Onder die noemer kun je alles kwijt.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:02:22 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164179150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:D
Het is het gemak waarmee men bij praktisch alle incidenten over verwarde mannen spreekt. Lekker handig. Onder die noemer kun je alles kwijt.
Het lijkt een beetje een nieuw beleid te zijn om eventuele aanslagen als het ook maar enigszins mogelijk is te scharen onder 'verward' ipv (moslim)terrorist. Op zich wel een beetje begrijpelijk maar nogal onrealistisch.
Vrijheid
pi_164179682
Ik denk dat er een boel van dat soort eenpersoonscellen zijn en gaan komen. Eenlingen die psychisch niet helemaal stabiel zijn, of gewoon een beïnvloedbare persoonlijkheid hebben en gaan handelen naar de idealen van IS en andere clubjes.Om het maar te verklaren als 'verward' is dan veel te makkelijk. Maar ze worden niet direct aangestuurd door terroristische organisaties in kwestie.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:34:03 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_164179944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 16:23 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat er een boel van dat soort eenpersoonscellen zijn en gaan komen. Eenlingen die psychisch niet helemaal stabiel zijn, of gewoon een beïnvloedbare persoonlijkheid hebben en gaan handelen naar de idealen van IS en andere clubjes.Om het maar te verklaren als 'verward' is dan veel te makkelijk. Maar ze worden niet direct aangestuurd door terroristische organisaties in kwestie.
Of ergens graag bij willen horen. Al denk ik juist wél dat deze personen makkelijk aan te sturen objecten zijn voor terroristen. Useful idiots.
pi_164199662

Dit is een echt gebeurd iets, met geen slachtoffers.

En ook dit is gefilmd met een "potato cam".

Dus dat argument kan ook weer de deur uit (veelgebruikt argument). :)
pi_164208704
Nog 'n media savvy pro die in de omgeving van de 'aanval' trucje was. Toevallig.
Ik kan Portuguees niet begrijpen maar 't lijkt meer op dat de jonge dame heeft iets leuk en vrolijk ervaren of zo.....

Op 26:18:

Anchor: A jornalista brasileira Tarima Nistal estava perto do local onde ocorreu o atropelamento coletivo. Ela contou que procurou abrigo na cozinha de um restaurante.

The Brazilian journalist Tarima Nistal was near the place where the collective run-over happened. She explained she sought shelter in the kitchen of a restaurant.

Girl: Depois de... 15 minutos, eu acho [risos], que a gente tava no restaurante, começou uma correria, então todo mundo se atropelando, todo mundo foi pra dentro do... da cozinha, na mesma hora, as pessoas que tavam chorando começaram a fazer silêncio e foi aquele silêncio assim, tipo, alguém tá vindo [risos], sabe, eu acho que a gente ficou uma meia hora e nessa meia hora tiveram mais outros alarmes falsos. Então, de repente, as pessoas começavam a correr [risos], umas duas, três vezes assim, eu fiquei ... fiquei muito assustada achando que eu ia morrer mesmo. Parece coisa de filme, parece coisa de cinema... espero o pior acontecer porque, né, a gente tá lá fechado, cê espera alguém abrir a porta e sair atirando. Então era meio que essa a sensação e... e agora meio ... é continua isso, continua essa sensação de desespero, espero que isso passe [risos].

After ... 15 minutes, I think [titter] we were in the restaurant, people started running, everyone trampling on each other, everyone entered the kitchen, at the same time, those who were crying fell silent, and it was the kind of silence, like, someone is coming [titter], you know, I think we stayed half an hour there and during that half hour there were other false alarms. Then suddenly people started running [titter], twice or three times like that, I got ... I got really scared thinking I was really going to die. It looked like a movie, like cinema ... waiting for the worst to happen, you know, we were there with the doors closed, you expect somebody to open the door and start shooting. So that was kind of the sensation and ... now kind of ... yeah, it continues, this feeling of panic continues, I hope it passes [titter].

Met dank aan 'flabbergasted' op clues forum.
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1906&start=90
pi_164210076
Het een "aanval trucje" noemen maar er 0 substantieel bewijs voor hebben..kritisch denken in optima forma.
pi_164211063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:42 schreef ChrisCarter het volgende:
Het een "aanval trucje" noemen maar er 0 substantieel bewijs voor hebben..kritisch denken in optima forma.
Misschien heeft ze Bono&Co in zelfde restaurant gezien.
Zij lijkt in iedere geval niet erg getraumatiseerd.IMO
Ik vond Zuid Amerikaanse mensen best wel gepassioneerde volk.
Misschien is ze naar 'n Braziiiaalse feest geweest.....instead of having just witnessed a load of people getting run over by a truck.
Maybe she just got Justin Biebers autograph. I don't know and I don't really care.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 04-08-2016 12:49:36 ]
  donderdag 4 augustus 2016 @ 01:33:26 #145
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_164215598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien is ze naar 'n Braziiiaalse feest geweest.....instead of having just witnessed a load of people getting run over by a truck.
Maybe she just got Justin Biebers autograph. I don't know and I don't really fckin care.
Er wordt in de reportage gezegd dat het nog onbekend is of het om een aanslagpoging of een ongeluk gaat.
Op de geruchten dat er explosieven in de truck zaten, wil de politie niet reageren.

De dame in kwestie geeft slechts een ooggetuigeverslag van de paniek.

JN is een zeer serieus en gerespecteerd journaal hier in Brazilië en is alles behalve een sensatie journaal.
zonnig Brasil
pi_164219465
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maybe she just got Justin Biebers autograph. I don't know and I don't really care.
Misschien.....
Het lijkt....
Ik vond...
Maybe....
Dont know....

Allemaal onzekerheden.

You dont care, maar toch plaats je het.

Beetje tegenstrijdig allemaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 04-08-2016 12:50:20 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:52:10 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164220943
Even weer gebezemd.
Vrijheid
pi_164221482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 01:33 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Er wordt in de reportage gezegd dat het nog onbekend is of het om een aanslagpoging of een ongeluk gaat.
Op de geruchten dat er explosieven in de truck zaten, wil de politie niet reageren.

De dame in kwestie geeft slechts een ooggetuigeverslag van de paniek.

JN is een zeer serieus en gerespecteerd journaal hier in Brazilië en is alles behalve een sensatie journaal.
Er zijn vele 'zeer serieus en gerespecteerde' journalen overal in 't westerse wereld die presenteren en steunen zelfde fake verhalen in zelfde manier.
They all follow basically the same script,often use the same images,the same interviews with the same witnesses but then in different languages.
pi_164221492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn vele 'zeer serieus en gerespecteerde' journalen overal in 't westerse wereld die presenteren en steunen zelfde fake verhalen in zelfde manier.
They all follow basically the same script,often use the same images,the same interviews with the same witnesses but then in different languages.
Dus dat zou betekenen dat er heel veel journalisten zijn die rechtstreeks betrokken zijn in het complot?

Dus die worden dan vooraf geinstrueerd of hoe zie je dat voor je?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 23:54:30 #150
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_164235195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sorry, ik had even niet gezien dat dit het BNW subforum is.
Ik ben weer weg, want tegen zoveel logica ben ik niet opgewassen.
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')