abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163906540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat het zo is. Men krijgt hier gratis opvang, gezondheidszorg, uitkeringen en huurhuizen. Met voorrang op de autochtone burgers.

Weinig mensen zullen deze kant op komen als ze weten dat ze hier illegaal moeten leven. Illegaal in een vreemd land, dan kan je beter bij je familie blijven in een land waar de omstandigheden slecht zijn.
Is dat werkelijk zo? Want zelfs als ze geen uitkering of gratis huis krijgen, weten ze dat ze hier worden opgevangen. En hier is de opvang nog altijd beter geregeld dan in Turkije of Libanon, waar deze mensen onder erbarmelijke toestanden moeten leven. Bovendien koesteren ze nog altijd de hoop, dat wanneer ze het azc verlaten, ze een goed bestaan op kunnen bouwen in het westen.

Tenzij je asielzoekers natuurlijk echt om wil dopen tot illegalen en ze hier doelloos over straat wil laten zwerven. Maar ik vraag mij af of we daarop zitten te wachten.

Asielzoekers afsluiten van onze sociale voorzieningen zal een deel mogelijk afschrikken. Het gros blijft zich echter aangetrokken voelen tot het westen, met al zijn weldaad.

quote:
Ik vind dit een slechte vergelijking.
1. De VS is een immigratieland. Vrijwel iedereen is er vrij recentelijk als immigrant gekomen. De Noord-Amerikaanse cultuur is er beter op ingesteld om mensen onderdeel te laten worden van de maatschappij.
2. De immigranten waren nieuwsgierig en positief over de Amerikaanse levenswijze. Het land van de onbegrensde mogelijkheden. Binnen de islamitische cultuur is de mindset over het westen gewoon niet positief.
Dat laatste valt dus enorm mee. De meeste mensen uit die hoek vinden het westen maar wat interessant. Ze kijken tegen ons op en zijn jaloers, omdat we welvarend zijn. Islamitische puristen zullen het ongetwijfeld oneens zijn met onze manier van leven, maar reken maar dat de doorsnee Syriër of Egyptenaar daar geen boodschap aan heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 juli 2016 @ 15:08:06 #227
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163906635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet even niet hoeveel onze banken zijn verweven met die in Italië, maar wat ik wel weet is dat het vuur zich makkelijk kan verspreiden, als het niet wordt beteugeld. Dat hebben in 2008 gezien, toen Lehmann naar de klote ging.

Ik denk niet dat je daar te lichtzinnig over moet doen. Een domino-effect ligt altijd op de loer.
Domino effect kan idd gebeuren, maar ik denk dat de euro het eigenlijk garandeert dat er een domino effect komt. De schulden en het lakse economische gedrag van de zuid Europese landen zijn nu ook de noord Europese economieën aan het verzwakken. Als de klap komt gaan we er allemaal aan. Terwijl we met afzonderlijke munten nog een kans zouden hebben.

Voor de zuid Europese landen is de euro denk ik eigenlijk ook een gifpil met een suikerlaagje geweest. Die hebben veel te veel en te goedkoop kunnen lenen. Als de euro klapt gaan de noord Europese landen daar niet voor kromliggen. Tenminste ik ga ervanuit dat er dan grootscheeps afspraken en regelgeving gebroken gaan worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163906683
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Domino effect kan idd gebeuren, maar ik denk dat de euro het eigenlijk garandeert dat er een domino effect komt. De schulden en het lakse economische gedrag van de zuid Europese landen zijn nu ook de noord Europese economieën aan het verzwakken. Als de klap komt gaan we er allemaal aan. Terwijl we met afzonderlijke munten nog een kans zouden hebben.

Voor de zuid Europese landen is de euro denk ik eigenlijk ook een gifpil met een suikerlaagje geweest. Die hebben veel te veel en te goedkoop kunnen lenen. Als de euro klapt gaan de noord Europese landen daar niet voor kromliggen. Tenminste ik ga ervanuit dat er dan grootscheeps afspraken en regelgeving gebroken gaan worden.
De Amerikanen hebben de dollar, en dat kon ook niet voorkomen dat het vuur in 2008 oversloeg.
pi_163906731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Want zelfs als ze geen uitkering of gratis huis krijgen, weten ze dat ze hier worden opgevangen. En hier is de opvang nog altijd beter geregeld dan in Turkije of Libanon, waar deze mensen onder erbarmelijke toestanden moeten leven. Bovendien koesteren ze nog altijd de hoop, dat wanneer ze het azc verlaten, ze een goed bestaan op kunnen bouwen in het westen.

Tenzij je asielzoekers natuurlijk echt om wil dopen tot illegalen en ze hier doelloos over straat wil laten zwerven. Maar ik vraag mij af of we daarop zitten te wachten.

Asielzoekers afsluiten van onze sociale voorzieningen zal een deel mogelijk afschrikken. Het gros blijft zich echter aangetrokken voelen tot het westen, met al zijn weldaad.
Je snapt gewoon niet wat ik bedoel. Ik wil inderdaad geen opvang meer organiseren voor asielzoekers. Dat moeten ze net als alle andere migranten zelf doen. Zelfs de Syrische journalist die kans heeft op een tijdelijk verblijf, zal dat in beginsel zelf moeten organiseren.

quote:
Dat laatste valt dus enorm mee. De meeste mensen uit die hoek vinden het westen maar wat interessant. Ze kijken tegen ons op en zijn jaloers, omdat we welvarend zijn. Islamitische puristen zullen het ongetwijfeld oneens zijn met onze manier van leven, maar reken maar dat de doorsnee Syriër of Egyptenaar daar geen boodschap aan heeft.
De culturele afstand tussen Europa en de VS is gewoon een stuk kleiner dan die tussen het Midden-Oosten en Europa. De Britten, Duitsers, Ieren, Fransen, Italianen etc. zijn na enkele generaties Amerikanen geworden.

Moslims willen in Europa wonen, maar willen ook vasthouden aan hun eigen identiteit. Dus de vrouwen een hoofddoekje om en de kinderen mogen niet trouwen met een niet-moslim.
pi_163906892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je snapt gewoon niet wat ik bedoel. Ik wil inderdaad geen opvang meer organiseren voor asielzoekers. Dat moeten ze net als alle andere migranten zelf doen. Zelfs de Syrische journalist die kans heeft op een tijdelijk verblijf, zal dat in beginsel zelf moeten organiseren.
Dus zelfs geen tentenkampen, zoals in Turkije of Libanon? Asielzoekers die hier aankloppen moeten maar een hotel boeken of aanbellen bij wildvreemden?

Ja, dat wordt vast geen zooitje. Ook handig om duizenden ongeregistreerde vluchtelingen door het land te laten zwerven.

quote:
De culturele afstand tussen Europa en de VS is gewoon een stuk kleiner dan die tussen het Midden-Oosten en Europa. De Britten, Duitsers, Ieren, Fransen, Italianen etc. zijn na enkele generaties Amerikanen geworden.

Moslims willen in Europa wonen, maar willen ook vasthouden aan hun eigen identiteit. Dus de vrouwen een hoofddoekje om en de kinderen mogen niet trouwen met een niet-moslim.
Dat ze vasthouden aan hun cultuur, betekent niet dat ze Europa niet als het beloofde land zien.

Overigens is de integratie van Europese volkeren in de VS ook niet altijd even soepel verlopen. Het is wel aardig om je te verdiepen in de situatie van de Duitse Amerikanen.
pi_163907040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet even niet hoeveel onze banken zijn verweven met die in Italië, maar wat ik wel weet is dat het vuur zich makkelijk kan verspreiden, als het niet wordt beteugeld. Dat hebben in 2008 gezien, toen Lehmann naar de klote ging.

Ik denk niet dat je daar te lichtzinnig over moet doen. Een domino-effect ligt altijd op de loer.
Nou,ik hoor Draghi net pleiten voor een backstop fonds om slechte leningen uit te kopen, en dat de Europese commissie daar het voortouw voor moet nemen. Elke Nederlander is straks gewoon sponsor van de Italiaanse banken, het is maar net wat je verstaat onder 'vuur verspreiden'.

Wat een gedrocht die EU en euro.

Nixxx wordt direct gelogenstraft door Draghi. Plan A is vermogenstransfer by design.
  donderdag 21 juli 2016 @ 15:40:57 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163907350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:28 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nou,ik hoor Draghi net pleiten voor een backstop fonds om slechte leningen uit te kopen, en dat de Europese commissie daar het voortouw voor moet nemen. Elke Nederlander is straks gewoon sponsor van de Italiaanse banken, het is maar net wat je verstaat onder 'vuur verspreiden'.

Wat een gedrocht die EU en euro.

Nixxx wordt direct gelogenstraft door Draghi. Plan A is vermogenstransfer by design.
Wie kwam er dan ook met het plan om godbetert een spaghettivreter hoofd van ECB te maken :(

Ps niet dat hij mij persoonlijk wat uitmaakt, maar het is zo naar voor mijn familie die nog in Nederland woont.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163907509
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:23 schreef HiZ het volgende:
Dit is gewoon een keuze van WF om locaties in het VK samen te voegen. Komt geen cent extra bij te kijken.
Uhm, hoe spreekt dat tegen wat ik post? Waar het op neer komt is dat WF £300 miljoen in Brits real estate investeert. Als WF denkt dat de UK een slechte investering is, hadden ze office space gehuurd.

Verder concludeert reuters ook dat:
quote:
Financial terms of the transaction, which shows confidence in London remaining a global financial centre following the Brexit vote on June 23, were undisclosed but a source close to the deal said the price was around 300 million pounds ($400 million).
Maargoed, voor andere mensen was het obvious dat een £300 miljoen real estate investering een sign of confidence is.
pi_163907637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uhm, hoe spreekt dat tegen wat ik post? Waar het op neer komt is dat WF £300 miljoen in Brits real estate investeert. Als WF denkt dat de UK een slechte investering is, hadden ze office space gehuurd.

[..]

Maargoed, voor andere mensen was het obvious dat een £300 miljoen real estate investering een sign of confidence is.
Blijkbaar heeft die bank er vertrouwen in dat het VK een soort Zwitserland- of Noorwegen-deal gaat afsluiten, zodat ze gewoon lid van de interne markt met de vier vrijheden blijven en er eigenlijk niks verandert, behalve dat ze formeel geen EU-lid meer zijn.
pi_163908613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft die bank er vertrouwen in dat het VK een soort Zwitserland- of Noorwegen-deal gaat afsluiten, zodat ze gewoon lid van de interne markt met de vier vrijheden blijven en er eigenlijk niks verandert, behalve dat ze formeel geen EU-lid meer zijn.
Kennelijk kan jij in het hoofd van die CEO kijken. Kun je dat hoofd ook even raadplegen op wat voor een bankvergunning ze nu officieel opereren, en of hen dat hindert om dat werk vervolgens in London te doen?

En als je dan toch bezig bent, wat de beurs gaat doen, en wat de winnende lottocijfers zijn? Altijd handig zo'n medium in ons midden.
pi_163908857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Nee dat is het niet.
pi_163908953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:41 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Kennelijk kan jij in het hoofd van die CEO kijken. Kun je dat hoofd ook even raadplegen op wat voor een bankvergunning ze nu officieel opereren, en of hen dat hindert om dat werk vervolgens in London te doen?
Misschien kun je die vragen zelf beantwoorden. Jij bent hier toch immers de insider (of beweert regelmatig insiderkennis te hebben).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 16:56:36 ]
pi_163909404
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:54 schreef Re het volgende:
ben benieuwd wat investeerders daar van vinden
Investeerders kunnen de tering genieten. Nare opportunistische profiteurs. Ik snap niet waarom het zo belangrijk zou zijn wat zij doen en vinden. Wij konden laatst leren dat er bijvoorbeeld een hoop geld uit de zorg verdwijnt (geld wat men dus eigenlijk denkt te besteden aan een beter zorgstelsel) richting investeerders. Alles is voor hen een cynisch middel tot het maken van winst. We kunnen heel goed zonder deze bloedzuigers.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 21-07-2016 17:22:37 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163909490
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:51 schreef HiZ het volgende:
Nee dat is het niet.
Goede onderbouwing Hiz |:( .
pi_163909528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:52 schreef Igen het volgende:
Dat denk ik ook.

Gezien de FTSE250, zijn er vrij veel mensen die denken dat het allemaal wel mee valt.
pi_163909616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Gezien de FTSE250, zijn er vrij veel mensen die denken dat het allemaal wel mee valt.
Wat is dan precies de discussie? Ik denk dat eigenlijk iedereen hier denkt dat het belang van de Brexit zwaar overtrokken is.
pi_163909698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:24 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk dat eigenlijk iedereen hier denkt dat het belang van de Brexit zwaar overtrokken is.
Well, ik kom niet heel vaak meer in dit topic, maar ik had het idee dat in dit topic er nogal wat doempredikers waren. Anyway, als iedereen dit denkt valt er weinig te discussieren voor mij, want dan zijn we het eens :).
pi_163909988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, ik kom niet heel vaak meer in dit topic, maar ik had het idee dat in dit topic er nogal wat doempredikers waren. Anyway, als iedereen dit denkt valt er weinig te discussieren voor mij, want dan zijn we het eens :).
Ik probeer de grote lijnen te verkennen van welke machinaties er precies aan de gang zijn en waar de Brexit slechts een symptoom van is. De rare tweedeling in kampen die elkaar bestrijden met valse dilemmas. Het inzicht waar het eigenlijk om draait blijft zwaar onderbelicht. Dat is m.i. de moderne gelegaliseerde graaicultuur waar een kleine groep van profiteert en de rest minder van wordt. En die rest is iedereen hier. Alle grote onderwerpen waar me hier over discussieert zijn een direct gevolg van de Angelsaksische graaicultuur. Wij zouden daar beter samen een vuist tegen moeten maken als wij nog enigszins geloof willen houden dat het ooit met ons nog eens goedkomt. As we speak zijn de financiële roofridders bezig om ons te beroven van alles wat van waarde is. En ondertussen kibbelen we over niet relevante zaken.
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:08:05 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163910529
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dit is gewoon een keuze van WF om locaties in het VK samen te voegen. Komt geen cent extra bij te kijken.
Sterker nog WF gaat hier enorm mee besparen, aangezien 4 locaties in de verkoop gaan. Voor maar 850 man (gem. dus 200-250 fte per locatie :')) waren die locaties uiteraard een behoorlijke kostenpost.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163910816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik probeer de grote lijnen te verkennen van welke machinaties er precies aan de gang zijn en waar de Brexit slechts een symptoom van is. De rare tweedeling in kampen die elkaar bestrijden met valse dilemmas. Het inzicht waar het eigenlijk om draait blijft zwaar onderbelicht. Dat is m.i. de moderne gelegaliseerde graaicultuur waar een kleine groep van profiteert en de rest minder van wordt. En die rest is iedereen hier. Alle grote onderwerpen waar me hier over discussieert zijn een direct gevolg van de Angelsaksische graaicultuur. Wij zouden daar beter samen een vuist tegen moeten maken als wij nog enigszins geloof willen houden dat het ooit met ons nog eens goedkomt. As we speak zijn de financiële roofridders bezig om ons te beroven van alles wat van waarde is. En ondertussen kibbelen we over niet relevante zaken.
Dat is een veel bredere discussie dan Brexit, maar wel een interessante. Een andere invalshoek is dat die graaicultuur en die grote tegenstellingen tussen "rijk" en "arm" een natuurlijke situatie zijn. Immers, zo is de situatie voor pretty much de gehele geschiedenis geweest (en nu nog in veel landen).

Ik ben bang dat zolang de return on investment hoger ligt dan de economische groei, de tegenstellingen tussen "arm" en "rijk" alleen maar gaan groeien. Het zou maar zo kunnen zijn dat de periode van relatieve gelijkheid die wij hadden een "one off" is geweest in de wereld geschiedenis. Verder zie ik (massa)immigratie (wat zeer relevant is ivm Brexit) very much als onderdeel van de wat jij omschrijft als de "Angelsaksische graaicultuur" aangezien vooral de elite daar van profiteert.
pi_163910878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:27 schreef Pharmacist het volgende:
Een andere invalshoek is dat die graaicultuur en die grote tegenstellingen tussen "rijk" en "arm" een natuurlijke situatie zijn. Immers, zo is de situatie voor pretty much de gehele geschiedenis geweest (en nu nog in veel landen).
Goede post. Maar bovenstaande is niet zo. Het verschil is nog nooit zo groot geweest, we hebben over magnitudes verschil these days. Uiteraard is het een kwestie van egoïsme maar door de digitale manier van handel drijven en gemakkelijk wegsluizen is het nog nooit zo makkelijk geweest.
pi_163910935
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Goede post. Maar bovenstaande is niet zo. Het verschil is nog nooit zo groot geweest, we hebben over magnitudes verschil these days. Uiteraard is het een kwestie van egoïsme maar door de digitale manier van handel drijven en gemakkelijk wegsluizen is het nog nooit zo makkelijk geweest.
Bedoel je dat de ongelijkheid tussen "arm" en "rijk" nu groter is dan "pretty much de gehele geschiedenis"?

Misschien moet ik even verduidelijken dat ik bedoel dat in de 20e eeuw, en met name na de WOII, de ongelijkheid ongekend klein was. Echter, in de vele eeuwen daarvoor was de ongelijkheid veel groter voor zover ik heb begrepen. Die situatie van voor de 20e eeuw is misschien wel de natuurlijke situatie.
pi_163911592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Maar met een Brexit naar Noors/Zwitsers model zodat de banken blij blijven schiet het in dat opzicht niks op. Maar de doembeelden blijven dan natuurlijk ook uit.

Hoe dan ook, het zijn twee kanten van dezelfde medaille. Als je uit de EU wil uit protest tegen de Angelsaksische graaicultuur dan is het raar als je de vlag uithangt als Angelsaksische graaiers er vertrouwen in blijken te hebben dat ze na een Brexit gewoon onveranderd door kunnen gaan.
pi_163911775
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Sterker nog WF gaat hier enorm mee besparen, aangezien 4 locaties in de verkoop gaan. Voor maar 850 man (gem. dus 200-250 fte per locatie :')) waren die locaties uiteraard een behoorlijke kostenpost.
Daarom kopen ze maar een drie keer te groot pand? :D

quote:
The building, known as 33 Central, is due to be completed in the third quarter of 2017, according to a statement on Monday from the developer HB Reavis Group. The property in the City of London district would have room for about 2,600 people, based on the specification listed on the building’s website. Wells Fargo employs 850 people across four London office properties and plans to occupy all of the new building, according to a spokeswoman. The firms declined to comment on the price.
pi_163912019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Als je de Britse media volgt dan kun je ook zien waarom er vrij veel mensen zijn die dat denken. Alles wordt namelijk consequent verslagen op een manier alsof de Britten in de EU blijven. Alsof ze coalities kunnen vormen met leden van de EU. Alleen voor de EU leden is dat helemaal niet voordelig. Ten eerste verzwakken ze daarmee hun eigen positie én ze lopen een reëel risico alles mis te lopen omdat ze op de verkeerde coalitie hebben gegokt.

De Britten moeten zich de woorden van Merkel goed in de oren knopen, ze kunnen nog wel vrienden zijn, maar ze horen niet meer bij de familie.

Alleen dan zal het feit dat ze veel minder uitzonderingen kunnen krijgen dan ze nu hebben niet zo rauw op hun dak vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')