Het valt ook niet uit te sluiten dat jij morgen geschept wordt door een auto.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het valt ook niet uit te sluiten dat je buurman morgen een psychotische episode krijgt en je vermoord met een mes.
Nee.. we zijn er nog steeds bij betrokken he?quote:
Oh, helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah als ik vrijheden moet opgeven omdat een random moslim er wel eens wat van zou kunnen vinden dan loop ik liever dat risico dan dat ik thuis het kasplantje ga zitten uithangen
Dat kan, je kan ook iedereen preventief opsluiten. Dan worden de risico's m.b.t. ongelukken en criminaliteit aanzienlijk minder. De vraag is of je dat moet willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:12 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je kunt kansen altijd verkleinen.
We kunnen het ze altijd moeilijker maken.
De Fransen bombarderen volgens mij nog steeds in Syrië.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee.. we zijn er nog steeds bij betrokken he?
Afstand nemen.. Blair voor het oorlogstribunaal.. etc.. Laten zien dat het menes is..
Nogmaals: daar nemen ze geen vrede mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee.. we zijn er nog steeds bij betrokken he?
Afstand nemen.. Blair voor het oorlogstribunaal.. etc.. Laten zien dat het menes is..
terechtquote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Fransen bombarderen volgens mij nog steeds in Syrië.
Doe niet zo onnozel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan, je kan ook iedereen preventief opsluiten. Dan worden de risico's m.b.t. ongelukken en criminaliteit aanzienlijk minder. De vraag is of je dat moet willen.
Die kans is vooralsnog een stuk groter dan dat we omkomen bij een aanslag.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het valt ook niet uit te sluiten dat jij morgen geschept wordt door een auto.
Het gaat erom wat je voor een verwaarloosbare verkleining van een risico over hebt. Ik heb het er niet voor over om landen in politiestaten te zien veranderen bijvoorbeeld.quote:Dat is natuurlijk geen sterk argument. Omdat andere dingen ook een risico zijn.
Zo machteloos zijn we niet. Je hoeft je niet in mensenmassa's waar je geen kant op kunt te begeven he. Dat is nog altijd een persoonlijke keuze.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:11 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het enige wat je mag is deze dodelijke shit ondergaan. De echte kop van de slang verschuilt zich altijd achter fatsoen. Die pak je niet.
Dat bedoel ik...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Fransen bombarderen volgens mij nog steeds in Syrië.
Las net dat het een Tunesiër was met een verblijfsvergunning. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
2. Het gaat om een man die de Franse nationaliteit draagt.
Jawel hoor.. maar we doen niet eens een poging.. sterker.. als er even gekucht word staan we er weer...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Nogmaals: daar nemen ze geen vrede mee.
We hebben al onschuldige slachtoffers gemaakt met onze bombardementen, we hebben het kalifaat al aangevallen. Dus, te laat.
De man zat krap bij kas. Interessante veronderstelling.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:05 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hallo Elzies,
leuk dat je even aangeeft dat je het verschil tussen oorzaak en aanleiding niet begrijpt.
Ja en als de Fransen zich blijven bemoeien met het Midden-Oosten (Wat ze al tientallen jaren doen) is het normaal dat er een tegenreactie komt tegen de onderdrukkers uit Europa.quote:
Het is wat gechargeerd, maar het verkleinen van risico's heeft ook implicaties op vrijheden in het algemeen bijvoorbeeld.quote:
Baten voor de Economiequote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De veiligheid wordt niet voorop gesteld; er wordt een afweging gemaakt tussen veiligheid enerzijds en de baten van open grenzen bijvoorbeeld anderzijds. Die baten zijn betrekkelijk groot, voor zowel de economie als mensenrechten. De grenzen dichtgooien zou opleveren dat je een stuk minder asielzoekers kunt opvangen en dat de economie het een stuk minder goed gaat doen. Ik vind dat niet zo opwegen tegen schijnveiligheid; vooralsnog is de kans om om te komen bij een aanslag verdomd klein en als mensen kwaad in de zin hebben vinden ze wel een andere weg om doden te maken. Het weegt dus niet echt tegen elkaar op.
Nu raak ik dus ook in de war, op tv zeiden ze dat hij Frans was met een Tunesische achtergrond.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Las net dat het een Tunesiër was met een verblijfsvergunning. Wat is het nou?
ja nogmaalsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en als de Fransen zich blijven bemoeien met het Midden-Oosten (Wat ze al tientallen jaren doen) is het normaal dat er een tegenreactie komt tegen de onderdrukkers uit Europa.
dat hele systeem moet ook op de schop. schandalig dat het jaren kan duren eer je een uitgeprocedeerde kan uitzetten. gewoon binnen een paar maanden zou het helder moeten zijn. dan hoef je die mensen niet jaren in de maatschappij te plaatsen om vervolgens te zeggen "je bent uitgeprrocedeerd je moet weg"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die meerderheid (ruim 60% is helemaal geen oorlogsvluchteling) maakt hier wel gebruik van onze sociale voorzieningen, maken wel gebruik van onze dure gezondheidszorg, maken wel gebruik van ons onderwijs, maken wel gebruik van onze veel te krappe woningmarkt. Hoeveel jaar zijn ze inmiddels al bezig een handjevol uitgeprocedeerde bed-bad-brood asielzoekers uit Amsterdam te zetten? Ik bedoel maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |