Betaalmuurquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:37 schreef J.B. het volgende:
Het is maar goed dat May van hard werken houdt
http://fd.nl/economie-pol(...)an-hard-werken-houdt
Wel een interessant verhaal over de uitdagingen die May te wachten staan.
Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben zelf van mening dat de Brexit eigenlijk een non-issue is omdat de EU zoals we die nu kennen tegen die tijd waarschijnlijk niet meer bestaat.
De EU heeft imo twee mogelijkheden: de eerste is stug doorgaan op de huidige weg. Dat zal leiden tot een volledig uiteenvallen aangezien daar geen onder de bevolking geen steun voor is. De tweede mogelijkheid is hervormen tot een lossere unie (eigenlijk alleen een single market en wat standaardisatie dingetjes). Dan kun je de boel bij elkaar houden want daar is wel brede steun voor. Maar dat krijg je dus gewoon precies wat GB ook wil met de Brexit. Met andere woorden, Brexit is een non-issue.
Het verbaast me dat iedereen zo gefocusseerd is op GB, want wat we nu zien is een crisis is in de EU en niet in GB. Het uiteenvallen van de EU is nu officieel begonnen. Het is bizar dat figuren als Juncker die dit allemaal maar hebben laten gebeuren nog steeds niet zijn ontslagen want je hebt nu mensen met visie en leiderschap nodig die de EU kunnen hervormen. De hele reactie van de EU op de crisis binnen de EU maakt me ook erg pessimistisch gestemd over de overlevingskansen van de EU.
Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws. Vijf voornaamste aandachtspunten voor May zijn alleszins: bij elkaar zoeken van nieuwe ministerploeg, Brexit-procedure, de kwestie Schotland, immigratie en de slechte staat van de economie (gat op begroting en handelsbalans, productiviteitsprobleem en slechte en versleten infrastructuur).quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Betaalmuur
En het FD staat niet op Blendle.
Een PayWall is een systeem bedacht door de Nazi's, Goebels zelf heeft voorgesteld om mensen van sommige bronnen gratis toegang te verschaffen om iedereen die vervolgens via een andere weg daarheen wil te beroven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws.
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:58 schreef Re het volgende:
Het hele internet is bedacht door de nazi's inclusief de hashtag
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 13 juli 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~
als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaanquote:Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.
https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
Waren de mensen toen niet ook naiefer of hoe je het noemen wilt en nog onder de duim van een kerk?quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
Met frisse tegenzin op naar Europaquote:Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
Het artikel zegt niets over wat de Nederlandse bevolking wilde, het zijn de standpunten van politieke partijen wat uiteraard niet betekent dat de Nederlandse bevolking er net zo over dacht. Dat zien we hedendaags ook. Het was meer uit noodzaak maak ik er uit op.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met frisse tegenzin op naar Europa
Die kop slaat op de regering, niet op de bevolking.
Als de link het niet doet moet je even de kop en 'Historisch Nieuwsblad" invoeren in Google.
quote:Zo zag de PvdA in zijn beginselprogramma van 1947 het liefst ‘een toekomstige wereldorde, waarin iedere staat bereid zou moeten zijn, een deel van zijn soevereiniteit over te dragen aan hogere organen’. De KVP schreef in zijn programma ‘krachtig te streven naar Europese, waar mogelijk Atlantische en in een ververwijderde toekomst mondiale federale samenwerking’. Zelfs de conservatieve Anti-Revolutionaire Partij sprak van ‘de noodzaak van de federalisatie van Europa’.
De naoorlogse kabinetten gruwden ervan. Maar zolang het economische samenwerking betrof en er geen sprake was van het afstaan van gezag deden de bewindslieden noodgedwongen mee.
Even googlenquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Betaalmuur
En het FD staat niet op Blendle.
een federatie samen met Duitsland ??quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wederom dom gelieg van jouw kantquote:Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
Leuk en aardig maar in die casus ligt de bal toch echt volledig bij jet VK. De EU kan nu niet meer doen dan afwachten en faciliteren...quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.
Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.
Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is?quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is?![]()
Wat ik over haar heb gelezen bevalt me, dat zijn in ieder geval goede basiselementen: de juiste idealen, oog voor de meest urgente problemen van deze tijd en ze is een harde werkster. Ik moet me nog wat meer verdiepen in haar om een oordeel te vellen maar mijn eerste indruk is positief.
Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
Goede vraag!quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
Ik zou dat als een compliment in mijn zak steken als ik May zou zijn en de volgende keer er goed mee lachen (niet uitlachen) als je die politicus ziet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!
Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei? Dankzij de opkomst van de spoorwegen is men in de periode ~1870 - 1914 gestopt met het controleren van paspoorten aan de grenzen binnen Europa.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.
Anno 2016 domineert Europa niet meer de wereld, het 'westen' waar Europa een onderdeel van is in een ondergeschikte positie, doet dat wel nog onder aanvoering van de USA maar het is niet meer zoals het vroeger was dat Europa wereldmachten heeft die zo'n groot mogelijke buit binnen willen en kunnen halen. Niet alleen dat, dankzij de ontwikkeling van o.a. de vliegtuigtechnologie, het OV en het internet hebben we de transistie gemaakt van heel erg veel nationale economieën die grotendeels los van elkaar opereerden naar economieën die sterk met elkaar vervlochten zijn. Met andere woorden, als Frankrijk het op haar heupen zou krijgen en Europa zou proberen te veroveren (de Duitsers kunnen het niet meer), dan zou Frankrijk zichzelf sterk benadelen.
De vrede bewaren door landen afhankelijk van elkaar te maken was valide op het moment dat ermee werd gestart, maar de ironie wil dat de globalisering ervoor heeft gezorgd dat landen toch al afhankelijk van elkaar wilden en nooit was het de bedoeling dat er een politieke (con)federatie van zou worden gemaakt wat het nu is. Het doel was de EEG die in de jaren 90 af was. Wat daarna volgde was grootheidswaanzin en het forceren van een federalisering via een monetaire unie.
Eh, dat Verdrag is al jaren terug vervangen door het Verdrag van Lissabon.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.
https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
Eh, Nederlandse politici toen wij tegen de EU-grondwet (later het Verdrag van Lisabon) stemden? Het licht zou uitgaan of zoiets.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
Dat is een belangrijke reden dat mijn eerste indruk van haar positief is.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM
Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UKquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?
Het had wel een erg sociale boodschap ja. Maar de conservatieven zijn ook niet meer de uitgesproken rechtse partij die het ooit was. Zoals Labour onder Blair naar het midden opschoof zijn de tories onder Cameron dat ook gaan doen. Ze hebben zelfs een soort linker vleugel, zoals de VVD dat in Nederland ook heeft.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Nee, maar interessant om te weten. Alleen hadden we tussen WOI en WOII te maken met opkomende concurrentie in de USA terwijl we na WOII tweede viool gingen spelen achter de USA en de SU. Het is onomstreden dat de USA de enige wereldmacht is en dat de macht voor de rest van de wereld veel meer verdeeld is dan dat het in de vorige eeuwen was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei?
Dat is waar maar je moet wel de veranderende context in ogenschouw nemen. Iets anders wat de geschiedenis ons leert is dat geforceerde staatsvorming niet werkt. Ik ben dan ook helemaal niet tegen samenwerking binnen Europa, ik geloof alleen niet dat het duurzaam is om met de huidige club verder te gaan op de huidige manier. Ik geloof dat er schaalverkleining moet plaatsvinden, zowel qua aantal leden, als qua reikwijdte, om er een duurzame club van te maken. Ik geloof tevens dat het proces van federalisering stopgezet moet worden om wat er over zou blijven van de EU te doen slagen.quote:En het spreekwoord zegt toch, dat wie de geschiedenis niet kent, gedoemd is deze te herhalen?
Zei hij ook dat er een armageddon zou komen? Wie was die man? En linkje naar die bewuste uitspraak?quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UK
Eerder de gevolgen van een gebrek aan zulk beleid.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Ik vond de toon van die speech ook best goed. Het is alleen opvallend om zo'n sociale speech te horen, bijna alsof ze Labour probeert links in te halen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
“I’m told that there are lots of leadership roles out there at the moment: There’s the England football team, there’s ‘Top Gear,’...."quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:10 schreef beantherio het volgende:
Mooi trouwens al dat drama van vandaag met Cameron's afscheid en de speeches van zowel Cameron als May. Zo gevat en zo intelligent allemaal. Ik geniet hier echt van.
Sterker nog als men notitie genomen had van het referendum over de grondwet was het al niet nodig een Nexit referendum, niet dat ik kan zeggen dat ik het wil hoor, dan wacht ik liever af hoe het UK het er vanaf brengt.quote:
quote:Boris Johnson has just left Number 10 without making any comment.
(He did not look particularly cheerful.)
quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken
Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:02 schreef SeLang het volgende:
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
twitter:shitlondon twitterde op woensdag 13-07-2016 om 21:03:33Boris' appointment reminds me of that time I accidentally burnt down an orphanage but a couple of weeks later was made safety officer for it reageer retweet
twitter:Tim_Burgess twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:50:04Ladies and gentlemen. The UK's foreign minister https://t.co/KcLw9huOB9 reageer retweet
twitter:mightyshakerjnr twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:51:07Theresa May, two weeks ago: "I seem to remember last time he did a deal with the Germans, he came back with three nearly-new water cannon." reageer retweet
twitter:Paulhitsheet twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:46:58@bbclaurak The Git That Keeps On Giving... Boris as Foreign Secretary really is a Mr Bean Goes On Holiday remake isn't it? reageer retweet
Volgens mij was Boris nooit echt voorstander van een Brexit. Het was voor hem een manier om zichzelf te profileren omdat hij erop gokte dat Remain toch wel zou winnen. Na de overwinning van Leave hoorde je ook opeens niets meer van hem want dat was helemaal niet de bedoeling.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.
Zo niet, dan volgt eventueel armageddon.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).
May heeft het toch ook over "one nation prime minister" gehad? Dat past daar wel bij, lijkt me.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).
Haha, dat had een grap moeten zijnquote:Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Bremand.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.
En als je het profiel van Liam Fox leest dan wekt dat toch eigenlijk ook weinig vertrouwen: https://en.wikipedia.org/wiki/Liam_Foxtwitter:jimwaterson twitterde op woensdag 13-07-2016 om 22:08:26State Department Spokesman Almost Laughed When He Learned About Boris Johnson’s New Job https://t.co/RNfp2ZFPhl via @hayesbrown reageer retweet
Bronquote:
Het zou me niets verbazen. Ik kreeg de indruk hier in GB dat kleine bedrijven vaak pro brexit zijn. Corporaties uiteraard niet, want die maken in feite de wetten (via lobbyen in de Europese commissie).quote:
Wat een poppenkast daar.quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.quote:
Beetje de Varoufakis van Engeland dus. Weet niet of dat zo goed valt en uiteindelijk zo constructief werkt. Maar goed, uiteindelijk wel leuk en goed voor de vermaak-factor.quote:Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.
Agter postte hierboven: wat een poppenkast.quote:Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een entertainer.
Oh ja, Spitting Image, geweldig was datquote:Op woensdag 13 juli 2016 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Agter postte hierboven: wat een poppenkast.
Bestond Spitting Image nou nog maar, die zouden hier wel raad mee weten
quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Een ode aan de laatste vrouwelijke premier van Engeland. Ook van de laatste vrouwelijke premier van Engeland trouwensquote:Op woensdag 13 juli 2016 23:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oh ja, Spitting Image, geweldig was dat
Vooral haat en nijd. Mijn vriendenkring in Engeland is zeer pro-Europees en die voelen zich bedonderd door de rest van het land. De enkeling die pro-Brexit is (ik heb er 2 op Facebook) schreeuwen alleen maar luidkeels dat Engeland terug moet naar het Britse rijk en zelfstandig sterker staat. Er is veel spot van beide kanten maar het debat wordt regelmatig agressief. Je kunt 100% zeker stellen dat het "Verenigd" Koninkrijk allesbehalve Verenigd is.quote:Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
Hoe bedoel je precies? Op het Engelse deel van skyscrapercity heb je een groot deel van het forum wat gaat over Brexit (moet je wel ingelogd zijn om te kunnen zien helaas) Mensen zijn daar wel voornamelijk Pro-EU, in tegenstelling tot dit forum.quote:Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.quote:Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
Ik ben absoluut geen eurofiel, maar je moet toch ook toe kunnen geven dat het niet zo lekker gaat met GB op het moment.quote:Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
Het referendum was 3 weken geleden en nu en na 3 dagen werden zulke termen al gebruikt. 3 weken politieke instabiliteitquote:Op donderdag 14 juli 2016 07:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
Totaal nutteloze informatie. Op dat soort locaties krijg je altijd een slechtere wisselkoers. Waarom zou je dat vermelden?quote:Op donderdag 14 juli 2016 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:
Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
Het ia een Saulus die in een klap een Paulus moet worden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 23:24 schreef beantherio het volgende:
Over Johnson zeggen ze in GB wel eens "he likes to be liked". Hoeft voor een minister van buitenlandse zaken geen slechte eigenschap te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |