abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163711116
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.

Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 13:34:14 ]
pi_163711158
http://www.independent.co(...)ameron-a7133371.html

Jaaa, vandaag is het de laatste dag van Cameron en zal May hem opvolgen. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 13:31:03 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163711209
Weer een vrouw op downing street 10

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163711338
Het is maar goed dat May van hard werken houdt

http://fd.nl/economie-pol(...)an-hard-werken-houdt

Wel een interessant verhaal over de uitdagingen die May te wachten staan.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 13:42:26 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:58:36 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163711729
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:37 schreef J.B. het volgende:
Het is maar goed dat May van hard werken houdt

http://fd.nl/economie-pol(...)an-hard-werken-houdt

Wel een interessant verhaal over de uitdagingen die May te wachten staan.
Betaalmuur -O-

En het FD staat niet op Blendle.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163714039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben zelf van mening dat de Brexit eigenlijk een non-issue is omdat de EU zoals we die nu kennen tegen die tijd waarschijnlijk niet meer bestaat.

De EU heeft imo twee mogelijkheden: de eerste is stug doorgaan op de huidige weg. Dat zal leiden tot een volledig uiteenvallen aangezien daar geen onder de bevolking geen steun voor is. De tweede mogelijkheid is hervormen tot een lossere unie (eigenlijk alleen een single market en wat standaardisatie dingetjes). Dan kun je de boel bij elkaar houden want daar is wel brede steun voor. Maar dat krijg je dus gewoon precies wat GB ook wil met de Brexit. Met andere woorden, Brexit is een non-issue.

Het verbaast me dat iedereen zo gefocusseerd is op GB, want wat we nu zien is een crisis is in de EU en niet in GB. Het uiteenvallen van de EU is nu officieel begonnen. Het is bizar dat figuren als Juncker die dit allemaal maar hebben laten gebeuren nog steeds niet zijn ontslagen want je hebt nu mensen met visie en leiderschap nodig die de EU kunnen hervormen. De hele reactie van de EU op de crisis binnen de EU maakt me ook erg pessimistisch gestemd over de overlevingskansen van de EU.
Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.
pi_163714047
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Betaalmuur -O-

Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws. Vijf voornaamste aandachtspunten voor May zijn alleszins: bij elkaar zoeken van nieuwe ministerploeg, Brexit-procedure, de kwestie Schotland, immigratie en de slechte staat van de economie (gat op begroting en handelsbalans, productiviteitsprobleem en slechte en versleten infrastructuur).

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 15:54:25 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:53:45 #8
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163714140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef J.B. het volgende:

[..]

Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws.
Een PayWall is een systeem bedacht door de Nazi's, Goebels zelf heeft voorgesteld om mensen van sommige bronnen gratis toegang te verschaffen om iedereen die vervolgens via een andere weg daarheen wil te beroven.

Volgende keer even dat google news bericht delen dus.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:58:00 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163714228
Het hele internet is bedacht door de nazi's inclusief de hashtag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163714290
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:04:46 #11
440653 BarryOSeven
pi_163714333
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:58 schreef Re het volgende:
Het hele internet is bedacht door de nazi's inclusief de hashtag
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~

En spelletjes zetten steeds meer aan tot genocide.

Het is me wat met de wereld :N
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:17:15 #12
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163714492
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~
Ik moest hardop lachen :D
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:41:51 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163715006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.

als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_163715064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163715196
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Waren de mensen toen niet ook naiefer of hoe je het noemen wilt en nog onder de duim van een kerk?
Zou wel heerlijk wezen als het weer zo was?
Hoe zou men toen omgegaan zijn met anders geaarde mensen?

Ik zou me dat niet zo wensen als dat het toen was trouwens!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 16:53:13 ]
pi_163715288
quote:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
pi_163715382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 17:00:11 ]
pi_163715471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Met frisse tegenzin op naar Europa

Die kop slaat op de regering, niet op de bevolking.

Als de link het niet doet moet je even de kop en 'Historisch Nieuwsblad" invoeren in Google.
pi_163716042
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met frisse tegenzin op naar Europa

Die kop slaat op de regering, niet op de bevolking.

Als de link het niet doet moet je even de kop en 'Historisch Nieuwsblad" invoeren in Google.
Het artikel zegt niets over wat de Nederlandse bevolking wilde, het zijn de standpunten van politieke partijen wat uiteraard niet betekent dat de Nederlandse bevolking er net zo over dacht. Dat zien we hedendaags ook. Het was meer uit noodzaak maak ik er uit op.

quote:
Zo zag de PvdA in zijn beginselprogramma van 1947 het liefst ‘een toekomstige wereldorde, waarin iedere staat bereid zou moeten zijn, een deel van zijn soevereiniteit over te dragen aan hogere organen’. De KVP schreef in zijn programma ‘krachtig te streven naar Europese, waar mogelijk Atlantische en in een ververwijderde toekomst mondiale federale samenwerking’. Zelfs de conservatieve Anti-Revolutionaire Partij sprak van ‘de noodzaak van de federalisatie van Europa’.

De naoorlogse kabinetten gruwden ervan. Maar zolang het economische samenwerking betrof en er geen sprake was van het afstaan van gezag deden de bewindslieden noodgedwongen mee.
pi_163716264
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Betaalmuur -O-

Even googlen

Eerste link.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:32:13 #21
323876 michaelmoore
pi_163717218
quote:

[..]

een federatie samen met Duitsland ??

Met een duitse EU president ??
Allemaal Jawohl zeggen zeker met grote laarzen in een EU SS

nee vriend , wel een dikke coalitie samen met de USA en de UK dat wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_163717309
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wederom dom gelieg van jouw kant _O- _O-
pi_163717337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.
Leuk en aardig maar in die casus ligt de bal toch echt volledig bij jet VK. De EU kan nu niet meer doen dan afwachten en faciliteren...
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:42:24 #24
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163717365
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Even googlen

Eerste link.
Zo kan ik 'm wel lezen, thanks.
pi_163717619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.
Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.
Anno 2016 domineert Europa niet meer de wereld, het 'westen' waar Europa een onderdeel van is in een ondergeschikte positie, doet dat wel nog onder aanvoering van de USA maar het is niet meer zoals het vroeger was dat Europa wereldmachten heeft die zo'n groot mogelijke buit binnen willen en kunnen halen. Niet alleen dat, dankzij de ontwikkeling van o.a. de vliegtuigtechnologie, het OV en het internet hebben we de transistie gemaakt van heel erg veel nationale economieën die grotendeels los van elkaar opereerden naar economieën die sterk met elkaar vervlochten zijn. Met andere woorden, als Frankrijk het op haar heupen zou krijgen en Europa zou proberen te veroveren (de Duitsers kunnen het niet meer :)), dan zou Frankrijk zichzelf sterk benadelen.

De vrede bewaren door landen afhankelijk van elkaar te maken was valide op het moment dat ermee werd gestart, maar de ironie wil dat de globalisering ervoor heeft gezorgd dat landen toch al afhankelijk van elkaar wilden en nooit was het de bedoeling dat er een politieke (con)federatie van zou worden gemaakt wat het nu is. Het doel was de EEG die in de jaren 90 af was. Wat daarna volgde was grootheidswaanzin en het forceren van een federalisering via een monetaire unie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:58:54 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163717633
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163717679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is? :')
Wat ik over haar heb gelezen bevalt me, dat zijn in ieder geval goede basiselementen: oog voor de meest urgente problemen van deze tijd (o.a. de gegroeide tweedeling) en ze is een harde werkster. Ik moet me nog wat meer verdiepen in haar om een oordeel te vellen maar mijn eerste indruk is positief.
#NoDAPL
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:04:07 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163717725
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is? :')
Wat ik over haar heb gelezen bevalt me, dat zijn in ieder geval goede basiselementen: de juiste idealen, oog voor de meest urgente problemen van deze tijd en ze is een harde werkster. Ik moet me nog wat meer verdiepen in haar om een oordeel te vellen maar mijn eerste indruk is positief.
Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!
Mijn reisverslagen
pi_163717734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
pi_163717798
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goede vraag!
pi_163718104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!
Ik zou dat als een compliment in mijn zak steken als ik May zou zijn en de volgende keer er goed mee lachen (niet uitlachen) als je die politicus ziet. ;)
#NoDAPL
pi_163718145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.
Anno 2016 domineert Europa niet meer de wereld, het 'westen' waar Europa een onderdeel van is in een ondergeschikte positie, doet dat wel nog onder aanvoering van de USA maar het is niet meer zoals het vroeger was dat Europa wereldmachten heeft die zo'n groot mogelijke buit binnen willen en kunnen halen. Niet alleen dat, dankzij de ontwikkeling van o.a. de vliegtuigtechnologie, het OV en het internet hebben we de transistie gemaakt van heel erg veel nationale economieën die grotendeels los van elkaar opereerden naar economieën die sterk met elkaar vervlochten zijn. Met andere woorden, als Frankrijk het op haar heupen zou krijgen en Europa zou proberen te veroveren (de Duitsers kunnen het niet meer :)), dan zou Frankrijk zichzelf sterk benadelen.

De vrede bewaren door landen afhankelijk van elkaar te maken was valide op het moment dat ermee werd gestart, maar de ironie wil dat de globalisering ervoor heeft gezorgd dat landen toch al afhankelijk van elkaar wilden en nooit was het de bedoeling dat er een politieke (con)federatie van zou worden gemaakt wat het nu is. Het doel was de EEG die in de jaren 90 af was. Wat daarna volgde was grootheidswaanzin en het forceren van een federalisering via een monetaire unie.
Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei? Dankzij de opkomst van de spoorwegen is men in de periode ~1870 - 1914 gestopt met het controleren van paspoorten aan de grenzen binnen Europa.

En het spreekwoord zegt toch, dat wie de geschiedenis niet kent, gedoemd is deze te herhalen?
pi_163718166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:

Eh, dat Verdrag is al jaren terug vervangen door het Verdrag van Lissabon.
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:25:41 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163718183
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
Mijn reisverslagen
pi_163718195
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eh, Nederlandse politici toen wij tegen de EU-grondwet (later het Verdrag van Lisabon) stemden? Het licht zou uitgaan of zoiets. :')
Het volk van de UK kreeg ook wat onheilsprofetieën over zich uitgestort. Niet voor niets sprak Farage over een angst-campagne.
#NoDAPL
pi_163718231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Dat is een belangrijke reden dat mijn eerste indruk van haar positief is. ;)
Niet alleen omdat ik zelf links ben en omdat linkse mensen naar mijn overtuiging meer gelijk hebben maar omdat het simpelweg een heel erg groot probleem is voor de UK dat de tweedeling zo groot is geworden.
#NoDAPL
pi_163718279
quote:
Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
pi_163718304
quote:
Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:34:35 #39
323876 michaelmoore
pi_163718395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?
de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UK
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:34:57 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163718403
quote:
Het had wel een erg sociale boodschap ja. Maar de conservatieven zijn ook niet meer de uitgesproken rechtse partij die het ooit was. Zoals Labour onder Blair naar het midden opschoof zijn de tories onder Cameron dat ook gaan doen. Ze hebben zelfs een soort linker vleugel, zoals de VVD dat in Nederland ook heeft.

Het zal er voor het huidige Labour niet makkelijker op worden om het politieke midden van GB te heroveren. De boodschap van May klonk erg indrukwekkend.
pi_163718410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei?
Nee, maar interessant om te weten. Alleen hadden we tussen WOI en WOII te maken met opkomende concurrentie in de USA terwijl we na WOII tweede viool gingen spelen achter de USA en de SU. Het is onomstreden dat de USA de enige wereldmacht is en dat de macht voor de rest van de wereld veel meer verdeeld is dan dat het in de vorige eeuwen was.

quote:
En het spreekwoord zegt toch, dat wie de geschiedenis niet kent, gedoemd is deze te herhalen?
Dat is waar maar je moet wel de veranderende context in ogenschouw nemen. Iets anders wat de geschiedenis ons leert is dat geforceerde staatsvorming niet werkt. Ik ben dan ook helemaal niet tegen samenwerking binnen Europa, ik geloof alleen niet dat het duurzaam is om met de huidige club verder te gaan op de huidige manier. Ik geloof dat er schaalverkleining moet plaatsvinden, zowel qua aantal leden, als qua reikwijdte, om er een duurzame club van te maken. Ik geloof tevens dat het proces van federalisering stopgezet moet worden om wat er over zou blijven van de EU te doen slagen.
Ik wil juist graag een geslaagde samenwerking en dus ook iets wat standhoudt en waar iedere burger binnen dat gebied tevreden over kan zijn. Ik zie het niet voor mogeliijk dat dat met de EU gaat lukken tenzij er heel erg veel gaat veranderen binnen de EU, maar die politici willen dat niet en zien die noodzaak niet (tunnelvisie door de kloof tussen de politieke top en het volk) dus hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Ik zie graag een soort van NEU ontstaan met verregaande samenwerking maar zonder federalisering. Een muntunie en douaneunie is wat mij betreft ook prima, maar wel met strenge regels vanaf het begin en onder de voorwaarde dat enkel landen met een sterk vergelijkbare economie en cultuur lid mogen worden, zijn en blijven, nu en in de toekomst. Liever 2 stappen terug en 3 stappen vooruit dan voort blijven modderen terwijl de problemen jaarlijks groter worden. Ik ben niet een *fiel met eender wat (ik doe ook niet aan supporteren van een club en ik ben niet chauvinistisch) maar een eurofiel zou m.i. nu beter EU-sceptisch zijn, juist als hij een warm hart heeft voor stabiele internationale samenwerking. Ze kunnen proberen om van alles topdown op te leggen maar als het volk het niet wil en het zo verdomd heterogeen is qua cultuur, economie en politiek dan gaat het niet slagen.
#NoDAPL
pi_163718417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UK
Zei hij ook dat er een armageddon zou komen? Wie was die man? En linkje naar die bewuste uitspraak?
pi_163718476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
Eerder de gevolgen van een gebrek aan zulk beleid. ;)
Inderdaad. De verliezers van de globalisering en zo. Die zijn er in Nederland ook (doch vooralsnog minder hevig), ik twijfel er niet aan dat de nee-stem tegen het associatieverdrag met Oekraïne hiermee te maken had. (niet als enige factor natuurlijk)
#NoDAPL
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:04:11 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163718930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Ik vond de toon van die speech ook best goed. Het is alleen opvallend om zo'n sociale speech te horen, bijna alsof ze Labour probeert links in te halen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:10:10 #45
38114 beantherio
pi_163719054
Mooi trouwens al dat drama van vandaag met Cameron's afscheid en de speeches van zowel Cameron als May. Zo gevat en zo intelligent allemaal. Ik geniet hier echt van.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:15:48 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163719173
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:10 schreef beantherio het volgende:
Mooi trouwens al dat drama van vandaag met Cameron's afscheid en de speeches van zowel Cameron als May. Zo gevat en zo intelligent allemaal. Ik geniet hier echt van.
“I’m told that there are lots of leadership roles out there at the moment: There’s the England football team, there’s ‘Top Gear,’...."
Mijn reisverslagen
pi_163719336
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom dom gelieg van jouw kant _O- _O-
Sterker nog als men notitie genomen had van het referendum over de grondwet was het al niet nodig een Nexit referendum, niet dat ik kan zeggen dat ik het wil hoor, dan wacht ik liever af hoe het UK het er vanaf brengt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:46:04 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163719779
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken _O-
Mijn reisverslagen
pi_163719924
Boris is minister van buitenlandse zaken LOL :P
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:55:32 #50
38114 beantherio
pi_163719969
Hij kijkt zelf niet heel erg gelukkig na de benoeming. Zie o.a. http://www.theguardian.co(...)8cd0e4b073c22786c161

Ik was niet de enige met die gedachte. Van het liveblog van The Guardian:
quote:
Boris Johnson has just left Number 10 without making any comment.

(He did not look particularly cheerful.)
pi_163719983
Zal Paul Gascoigne binnen nu en enkele uren ook wel een mooie functie aangewezen krijgen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:56:51 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163720007
Wat een soap dit _O- _O- _O-
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:01:29 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:02:39 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720133
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:06:54 #55
38114 beantherio
pi_163720219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:02 schreef SeLang het volgende:
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:09:13 #56
38114 beantherio
pi_163720257
Twitter gaat los:

shitlondon twitterde op woensdag 13-07-2016 om 21:03:33 Boris' appointment reminds me of that time I accidentally burnt down an orphanage but a couple of weeks later was made safety officer for it reageer retweet
Tim_Burgess twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:50:04 Ladies and gentlemen. The UK's foreign minister https://t.co/KcLw9huOB9 reageer retweet

mightyshakerjnr twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:51:07 Theresa May, two weeks ago: "I seem to remember last time he did a deal with the Germans, he came back with three nearly-new water cannon." reageer retweet
Paulhitsheet twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:46:58 @bbclaurak The Git That Keeps On Giving... Boris as Foreign Secretary really is a Mr Bean Goes On Holiday remake isn't it? reageer retweet
pi_163720345
Johnson zal natuurlijk erg goed liggen bij zijn Europese collega's moet May hebben gedacht :')
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:13:27 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.
Volgens mij was Boris nooit echt voorstander van een Brexit. Het was voor hem een manier om zichzelf te profileren omdat hij erop gokte dat Remain toch wel zou winnen. Na de overwinning van Leave hoorde je ook opeens niets meer van hem want dat was helemaal niet de bedoeling.
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:19:58 #59
38114 beantherio
pi_163720511
Twee nieuwe ministerposten blijkbaar: eentje voor Internationale Handel en een speciale Brexit-minister.

Dan zal Johnson in ieder geval niet in zijn eentje verantwoordelijk zijn voor de onderhandelingen met de EU. Of misschien zelfs helemaal niet.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:25:49 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720639
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Mijn reisverslagen
pi_163720650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Zo niet, dan volgt eventueel armageddon.
pi_163720766
Weet niet of deze al voorbij gekomen is?

Nothing simple about UK regaining WTO status post-Brexit

In the weeks that preceded the UK’s EU referendum, WTO Director-General Roberto Azevêdo broke his silence over the UK leaving the EU (Brexit), first with the Financial Times, followed by Reuters, the Guardian, and others. One of his key points was that the UK would face complex talks in the World Trade Organization. What did he mean?

A common assumption in the June 23 referendum debate is that after leaving the EU, the UK could “simply” operate as an ordinary WTO member. Eventually that’s true, but getting there would be far from simple.

Some experts believe that the adjustments would be little more than technical, and that any negotiations would be straightforward. They could be right. It would depend on whether the WTO’s membership is determined to accommodate the UK’s wishes.

But recent experience in the WTO suggests that is unlikely. A closer look at the details suggests some key issues could be politically contentious among the WTO’s members, currently 162 countries.

On top of that, recent negotiating experience suggests that willingness to accommodate each other’s interests quickly is a scarce commodity in the WTO and even a final agreement cannot be guaranteed.

If that is true, then post-Brexit, the UK can expect a long and rough ride......
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:34:57 #63
38114 beantherio
pi_163720789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).

edit: Liam Fox (net benoemd als minister van internationale handel) is blijkbaar wel een uitgesproken Euroscepticus.

[ Bericht 6% gewijzigd door beantherio op 13-07-2016 21:41:12 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:41:28 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).
Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.
Mijn reisverslagen
pi_163720898
De Brexit serieus genomen? Met die clown als minister van buitenlandse zaken? :P
pi_163720902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

May heeft het toch ook over "one nation prime minister" gehad? Dat past daar wel bij, lijkt me.

En dat lijkt me heel verstandig. Dan kan men misschien eens ophouden met verwijten en bangmakerij en aan de slag met de klus. Want er moet een hoop onderhandeld worden en om daar een succes van te maken moet je vriendschappelijke deals maken met een heleboel landen (inclusief de overgebleven EU-lidstaten).
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:44:27 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720933
Ik begin me nu echt zorgen te maken dat de brexit een enorm economisch succes gaat worden waardoor de £ op termijn flink gaat stijgen (en mijn leven dus duurder) :{
Ik ga maar vast een zooi £ opkopen rond de huidige koers om dat te hedgen.
Mijn reisverslagen
pi_163720975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Haha, dat had een grap moeten zijn _O- _O-
pi_163720986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.
Bremand.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:02:33 #70
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163721344
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:05:09 #71
440653 BarryOSeven
pi_163721416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
The Force is strong with this one.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:21:54 #72
38114 beantherio
pi_163721872
jimwaterson twitterde op woensdag 13-07-2016 om 22:08:26 State Department Spokesman Almost Laughed When He Learned About Boris Johnson’s New Job https://t.co/RNfp2ZFPhl via @hayesbrown reageer retweet
En als je het profiel van Liam Fox leest dan wekt dat toch eigenlijk ook weinig vertrouwen: https://en.wikipedia.org/wiki/Liam_Fox

Aardsconservatief (bijna van het niveau tea-party) en een politiek brekebeentje. Misschien dat May Brexit toch een beetje probeert te saboteren?
pi_163721980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, wat een baas.

pi_163722383
73,2% van de MKB'ers is voor een Nexit !
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:37:13 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163722444
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef cofox het volgende:
Bron :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:40:49 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163722549
quote:
Het zou me niets verbazen. Ik kreeg de indruk hier in GB dat kleine bedrijven vaak pro brexit zijn. Corporaties uiteraard niet, want die maken in feite de wetten (via lobbyen in de Europese commissie).
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:56:08 #77
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163723066
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163723167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Boris :D

[ afbeelding ]
En adriaan
pi_163723202
quote:
Dit is het Brexit topic. Volgende keer beter.
pi_163723262
quote:
Wat een poppenkast daar.
Make my day!
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:02:59 #81
110987 ErwinRommel
pi_163723305
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En adriaan
Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:04:09 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163723343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.
Beetje de Varoufakis van Engeland dus. Weet niet of dat zo goed valt en uiteindelijk zo constructief werkt. Maar goed, uiteindelijk wel leuk en goed voor de vermaak-factor.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163723351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een entertainer.
Agter postte hierboven: wat een poppenkast.

Bestond Spitting Image nou nog maar, die zouden hier wel raad mee weten :P
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:05:19 #84
110987 ErwinRommel
pi_163723386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Agter postte hierboven: wat een poppenkast.

Bestond Spitting Image nou nog maar, die zouden hier wel raad mee weten :P
Oh ja, Spitting Image, geweldig was dat _O-
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:05:42 #85
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163723397
quote:
pi_163723467
Niks mis met Johnson. Hij heeft zich alleen een clownske gedrag aangemeten maar ongetwijfeld kan hij dat moeiteloos van zich afschudden als het serieus wordt. Als burgemeester van london kon hij dat maken om zijn stad te promoten. De jeugd van London toe bewegen om te gaan sporten vandaar. Allemaal marketing.
pi_163723482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oh ja, Spitting Image, geweldig was dat _O-
Een ode aan de laatste vrouwelijke premier van Engeland. Ook van de laatste vrouwelijke premier van Engeland trouwens

woensdag 13 juli 2016 @ 23:24:40 #88
38114 beantherio
pi_163723832
Over Johnson zeggen ze in GB wel eens "he likes to be liked". Hoeft voor een minister van buitenlandse zaken geen slechte eigenschap te zijn.
pi_163724745
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
  donderdag 14 juli 2016 @ 01:23:15 #90
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163725261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
Vooral haat en nijd. Mijn vriendenkring in Engeland is zeer pro-Europees en die voelen zich bedonderd door de rest van het land. De enkeling die pro-Brexit is (ik heb er 2 op Facebook) schreeuwen alleen maar luidkeels dat Engeland terug moet naar het Britse rijk en zelfstandig sterker staat. Er is veel spot van beide kanten maar het debat wordt regelmatig agressief. Je kunt 100% zeker stellen dat het "Verenigd" Koninkrijk allesbehalve Verenigd is.
  donderdag 14 juli 2016 @ 01:30:25 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163725315
quote:
Hoe bedoel je precies? Op het Engelse deel van skyscrapercity heb je een groot deel van het forum wat gaat over Brexit (moet je wel ingelogd zijn om te kunnen zien helaas) Mensen zijn daar wel voornamelijk Pro-EU, in tegenstelling tot dit forum.

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=29
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163725866
quote:
De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
pi_163725932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:48:19 #94
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725939
Dit is letterlijk een "Fuck it!" actie van May.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:49:28 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen eurofiel, maar je moet toch ook toe kunnen geven dat het niet zo lekker gaat met GB op het moment.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:58:59 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725980
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:

Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
pi_163726010
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
Het referendum was 3 weken geleden en nu en na 3 dagen werden zulke termen al gebruikt. 3 weken politieke instabiliteit :o Dat hebben wij met ons kabinet al een stuk of 10 keer gehad. En die economische stagnatie zit alleen maar in je hoofd. Als het om een half jaar of een jaar gaat dan kan je termen gebruiken als stagnatie maar niet over een periode van 3 dagen of 3 weken.
pi_163726029
Boris Johnson min. van Buiteandse zaken. Goed zo!!!!
pi_163726046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:

Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
Totaal nutteloze informatie. Op dat soort locaties krijg je altijd een slechtere wisselkoers. Waarom zou je dat vermelden?
pi_163726050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:24 schreef beantherio het volgende:
Over Johnson zeggen ze in GB wel eens "he likes to be liked". Hoeft voor een minister van buitenlandse zaken geen slechte eigenschap te zijn.
Het ia een Saulus die in een klap een Paulus moet worden.
Ik zie dat niet zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')