abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 11:31:08 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_163754490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat wel?
De standpunten staan lijnrecht tegenover elkaar. Dat is een gegeven. Het is bijna een onmogelijkheid om nader tot elkaar te komen. Dus áls je dan een poging doet om dat te bewerkstelligen lijkt het me constructiever om dat niet middels wéér een beschuldigende opmerking naar de partij waar je lijnrecht tegenover staat te maken. Begrijp je wat ik bedoel?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:31:25 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163754498
Bijvoorbeeld, waar is de meeste 'common ground' te vinden binnen het BNW spectrum. Ik vermoed in het gebied van het bankenspectrum, ook daar is verschil te vinden in extremiteiten maar dat er iets mis is en dat het geen zuivere koffie is daar kunnen relatief veel mensen het wel mee eens zijn.

Een discussie voeren zonder zelf te opperen dat je de wijsheid in pacht hebt zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:31:51 #203
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat is de crux niet. De crux is dat het nogal raar is om alles te geloven wat je maar voorgeschoteld krijgt zodra het jouw wereldbeeld bevestigd, en dat is wat hier de meeste 'believers' doen (om maar even in jouw termen te praten).

Maar ik merk alweer welke kant het op gaat. Prima als je deze discussie wilt voeren, ik zal hier meelezen, maar ik sta lijnrecht tegenover je opzet van dit topic, te beginnen met jouw idee van 'de crux'. Je toont wederom aan dat je 1 kant wil bespreken, en toevalligerwijs is dat niet jouw kant. Zoals verwacht dus.
Waarom denk jij dat alleen "believers" dat doen?

Waarom is het voor jou een probleem dat Japie een topic start over wat hij wil bespreken?

Is t wellicht een idee dat je een eigen topic start zodat daar dingen op jouw manier besproken kunnen worden?
wooblabalurg
pi_163754525
Ik voelde me gister trouwens écht BNW'er toen ik de posts van Dance ging debunken met dat artikel over de UN in de USA.

Ik geloof dat een aantal hier mij nu het tegenovergestelde van een BNW'er vinden.
pi_163754540
quote:

[..]

Nee ik probeer ruimte te maken voor het andere kamp. Het ene kamp vliegt als hyena's op elk onderwerp waardoor er bijna geen believers meer over zijn hier in BNW.
je hebt het over believers en non believers. Eigenlijk heb je beide niet op BNW.
Immers, als de MSM iets beweert over een gebeurtenis, dan geloof je dat niet direct, je gaat na of er niet iets anders achter steekt. Dat is waar het bij BNW om draait.
En om dat uit te zoeken heb je zo veel mogelijk invalshoeken nodig. Dus in feite is dan ieder geluid welkom. Laat iedereen zijn visie er op werpen en die onderbouwen en sommige zullen steekhoudend voor je zijn, anderen niet.

praktijk is helaas anders: nu wordt vaak stellig een bepaalde visie opgeworpen en driftig gereageerd als anderen daar niet in mee gaan omdat die persoon de visie niet met hard bewijs kunt onderbouwen.

Tja, dan creeer je 2 kampen die zich steeds dieper gaan ingraven en op een gegeven moment uit principe de ander al geen gelijk willen geven....

Dat kunnen we uiteraard proberen te resetten, maar dan moet je ook echt bij 0 beginnen en niet nu al meteen bepaalde kwalificaties verbinden aan personen en diens zienswijzen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:36:11 #206
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:32 schreef Scrummie het volgende:
Ik voelde me gister trouwens écht BNW'er toen ik de posts van Dance ging debunken met dat artikel over de UN in de USA.

Ik geloof dat een aantal hier mij nu het tegenovergestelde van een BNW'er vinden.
Waarom zou het belangrijk zijn wat anderen hier van jou vinden? Wat levert dat jou op?
wooblabalurg
pi_163754587
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:31 schreef jogy het volgende:
Bijvoorbeeld, waar is de meeste 'common ground' te vinden binnen het BNW spectrum. Ik vermoed in het gebied van het bankenspectrum, ook daar is verschil te vinden in extremiteiten maar dat er iets mis is en dat het geen zuivere koffie is daar kunnen relatief veel mensen het wel mee eens zijn.

Een discussie voeren zonder zelf te opperen dat je de wijsheid in pacht hebt zeg maar.
mooi voorbeeld van common ground bereiken vond ik onze discussie over Rothschild, waarbij er echt gekeken werd of iets aan te tonen is en er uiteindelijk een punt is bereikt waarover beide partijen het eens konden zijn.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:37:15 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163754608
quote:

[..]

Nee ik probeer ruimte te maken voor het andere kamp. Het ene kamp vliegt als hyena's op elk onderwerp waardoor er bijna geen believers meer over zijn hier in BNW.
En dat ligt ook voor een deel aan de verdwijnende partij helaas. Niet alles is af te schrijven op het conto van een groepje 'hyenas'. Hyenas vallen volgens mij alleen maar aan als het doelwit makkelijk is en dat makkelijk maken doet de aangevallen partij zelf door bij tijd en wijle een zwakke manier van argumenteren.
Vrijheid
pi_163754612
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom zou het belangrijk zijn wat anderen hier van jou vinden? Wat levert dat jou op?
Ik zeg niet dat dat belangrijk is. Ik zeg niet dat het mij iets oplevert.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:39:05 #210
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754641
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het draait niet alleen om jou.

Ik heb geen probleem met dit forum nee, en er hoeft ook niet zoveel veranderd te worden. Ik heb alleen een probleem met een ini mini klein deel van de users hier, die telkens weer voor grote drama's en ruzies zorgen.
Tegenwoordig draait het bijna alleen nog maar om mij en Biekje. De rest is allemaal weg gepest. Bart laatst nog, die hier ook niet meer komt om de sfeer van een bepaald aantal users.

Zullen ik, Biekje, Cad, Dance en Jogy ook maar weg blijven van BNW? Dan kunnen jullie rustig keuvelen op de slowchat. Ben wel benieuwd of er dan nog nieuwe onderwerpen aangemaakt worden......
Feyenoord!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:39:25 #211
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754645
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:31 schreef jogy het volgende:

Ik denk dat je zelfs daarover geen overeenstemming krijgt. Zodra iemand ook maar hint richting Joden ga je direct naar antisemitisme en dan zijn de poppen wederom aan t dansen.
wooblabalurg
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:40:48 #212
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163754675
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelfs daarover geen overeenstemming krijgt. Zodra iemand ook maar hint richting Joden ga je direct naar antisemitisme en dan zijn de poppen wederom aan t dansen.
Dat dan weer wel, op zich een best heftige Pavlov. Maar men kan er redelijk mee eens zijn dat het in de richting van de banken een beetje tot verschrikkelijk meurt :P.
Vrijheid
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:40:48 #213
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754676
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tegenwoordig draait het bijna alleen nog maar om mij en Biekje. De rest is allemaal weg gepest. Bart laatst nog, die hier ook niet meer komt om de sfeer van een bepaald aantal users.

Zullen ik, Biekje, Cad, Dance en Jogy ook maar weg blijven van BNW? Dan kunnen jullie rustig keuvelen op de slowchat. Ben wel benieuwd of er dan nog nieuwe onderwerpen aangemaakt worden......
Lijkt me wel een goed plan, ergens anders je eigen BNW beginnen, niets mis mee.
wooblabalurg
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:41:23 #214
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754692
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan ga je toch weer richting een soort van 'superioriteitsgevoel' praten lijkt het. De crux is niet waarom sommige mensen wel of niet ergens in geloven, de crux is hoe je aan de praat blijft zonder elkaar in de haren te vliegen. De crux in POL is ook niet waarom mensen van het rechtse spectrum nou niet gewoon links zijn of allemaal het anarchisme aanhangen.
Hoezo superioriteitsgevoel? Ik probeer erachter te komen hier waarom de non-believers nou zo anti believers zijn. Met we willen toch allemaal hetzelfde bedoelde ik oa een harmonieuze samenleving en in vrede samen leven.
Feyenoord!
pi_163754725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niemand hoeft weg te blijven, snap niet waar je dat nou weer vandaan haalt.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:44:14 #216
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niemand hoeft weg te blijven, snap niet waar je dat nou weer vandaan haalt.
Kom nou, dat geloof ik niet. Je vroeg gister nog om bans voor ons. Wees nou eerlijk dan.
Feyenoord!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:44:23 #217
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754762
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, op zich een best heftige Pavlov. Maar men kan er redelijk mee eens zijn dat het in de richting van de banken een beetje tot verschrikkelijk meurt :P.
True, banken zijn vies. Maar vraag de gemiddelde dude waarom en je zal niet meer krijgen dan 'gierig' en 'geniepige praktijken'. Want wat is er echt zo fout aan banking, behalve dan dat voor elke euro een bank het 9-voudige in het bestaan kan roepen natuurlijk en het de fed res niet uitmaakt wie de wetten maakt zolang ze de toevoer bepalen?
wooblabalurg
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:45:11 #218
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754776
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

True, banken zijn vies. Maar vraag de gemiddelde dude waarom en je zal niet meer krijgen dan 'gierig' en 'geniepige praktijken'. Want wat is er echt zo fout aan banking, behalve dan dat voor elke euro een bank het 9-voudige in het bestaan kan roepen natuurlijk en het de fed res niet uitmaakt wie de wetten maakt zolang ze de toevoer bepalen?
Lees mijn topic eens. ^O^
Feyenoord!
pi_163754789
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kom nou, dat geloof ik niet. Je vroeg gister nog om bans voor ons. Wees nou eerlijk dan.
Ik ben eerlijk. Niemand hoeft weg te blijven, dat ze zie je toch staan? Ga me nou geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd.

Als ik mod zou zijn zou ik jullie eraf trappen omdat jullie dit forum bij tijd en wijle compleet aan het vernielen zijn, maar niemand hoeft weg te blijven, als jullie je maar aanpassen aan het gros, en niet lopen te janken als al jullie posts zo'n beetje 'debunked' worden.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:46:27 #220
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees mijn topic eens. ^O^
Zal m eens oprakelen, bedankt voor de tip!
wooblabalurg
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:47:52 #221
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163754825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo superioriteitsgevoel? Ik probeer erachter te komen hier waarom de non-believers nou zo anti believers zijn. Met we willen toch allemaal hetzelfde bedoelde ik oa een harmonieuze samenleving en in vrede samen leven.
Mensen met een genuanceerder beeld van de wereld en die het niet perse afschrijven op een 'externe duivel' waar alle schuld moet liggen willen misschien wel hetzelfde, ze zijn het niet eens dat al het slechte van 'hogerop' komt.

En op zich is dat juist goed want als je eigenlijk al overtuigd bent dat al het slechte komt van een geheime, onzichtbare, massale en omnipotente vijand af komt dan valt er ook weinig aan te doen, dan is het bij voorbaat al volledig kansloos en maakt het niet uit wat het plebs nou uitvreet, desnoods gooit die voornoemde vijand er een virus tegenaan waardoor 80% van de plebejers dood gaan zodat het makkelijker te besturen valt.
Vrijheid
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:49:12 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754855
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk. Niemand hoeft weg te blijven, dat ze zie je toch staan? Ga me nou geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd.

Als ik mod zou zijn zou ik jullie eraf trappen omdat jullie dit forum bij tijd en wijle compleet aan het vernielen zijn, maar niemand hoeft weg te blijven, als jullie je maar aanpassen aan het gros, en niet lopen te janken als al jullie posts zo'n beetje 'debunked' worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:03 schreef Scrummie het volgende:
Het is *EXACT* hetzelfde als het zogenaamd goedbedoelde Ali_Boo topic een tijd terug. Ook dat was zogenaamd "neutraal" terwijl er in de OP duidelijk een 'kant' gekozen werd.

Rot gewoon op met dit soort topics, heeft geen zin. Het enige wat zin heeft is 3/4 users een permanente schop onder hun hol te geven maar dat gaat niet gebeuren.
Weet je wat geen zin heeft? Dat constante gelieg van jou. Als er al geen eerlijkheid kan zijn wat blijft er dan verder nog over?
Feyenoord!
pi_163754874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:41 schreef Japie77 het volgende:
Ik probeer erachter te komen hier waarom de non-believers nou zo anti believers zijn.
of waarom de believers zo anti-non-believers zijn.

beter is de vraag waarom je zelf die splitsing maakt.

Dan creeer je immers zelf kampen.

[ Bericht 21% gewijzigd door jogy op 15-07-2016 12:13:32 ]
pi_163754876
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

[..]

Weet je wat geen zin heeft? Dat constante gelieg van jou. Als er al geen eerlijkheid kan zijn wat blijft er dan verder nog over?
Als jij nou eens leert lezen zie je dat ik niet lieg.

Dit bedoel ik exact, dat constante verwijtende gedrag van jou en je maten.

Bedankt voor het aantonen waarom ik 100% gelijk heb.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:51:03 #225
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163754900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus er hoeft niemand weg, tenzij jij het voor het zeggen had. Dan wil je iemand, of meerdere zelfs, toch weg?

Wat zie jij overigens als compleet vernielen, hoe manifesteert zich dat precies?

Waarom moeten anderen zich aanpassen aan het gros? Omdat dat makkelijker is voor het gros? En waarom schaar jij je bij het gros?

Hoezo ervaar jij het als janken wanneer iets gedebunked wordt, wat stoort je daar zo aan?
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')