Leuk worden is subjectief - daar kan ik niet op sturen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:12 schreef oompaloompa het volgende:
... "het moet weer leuk worden, iedereen moet lief tegen elkaar zijn" terwijl die verwachtingen nog steeds lijnrecht tegenover elkaar staan en er echt helemaal niets gebeurd om duidelijkheid te scheppen in wat te verwachten van BNW en wat BNW van de users verwacht.
Ik snap niet wat je hier bedoelt?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:21 schreef iteejer het volgende:
Maar wees dan wel zo reeel dat dat de andere kant op net zo gaat.
Gepolariseerd dus.
Ja maar dat is ongeveer wat ik probeer te zeggen, alleen niet mbt invalshoek, nog een stuk abstracter waar bnw uberhaupt voor is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Iedereen kraakt elkaars invalshoek af. Ongeacht het onderwerp.
Ranter pour ranter en zo.
Ik erger mij aan twee dingen: vast houden aan een rood cirkeltje terwijl je een foto voor je ziet met een blauw vierkantje (om het simpel te houden). Wat je zegt klopt, dat moet ik laten gaan, maar als je userbase niet zo groot is, is dat wat lastig (denk ik dan hoor, geen idee of dat echt zo is). In VBL heb ik daar een stuk minder moeite mee bijvoorbeeld. Die ban ging overigens omdat ik best weet dat ik snel over de schreef ga qua 'schelden'. Tussen ' omdat ik iemand van 't padje af noem niet echt schelden vind, maar goed. Dus de afgelopen dagen, vóór gisteren, heb ik dingen gezegd waar je normaliter een ban voor had kunnen geven (even los gezien van dat ik het onzin vind dat ik iemand van 't padje af mag vinden, en dat niet mag uiten, iemand mag mij ook zo noemen, daar word ik niet echt anders van). En dus het tweede; het posten van een filmpje, met inderdaad het begeleidende commentaar; kom maar op. Want als we dan vervolgens reageren is het óók niet goed en vind user X dat we maar weer eens aan het werk moeten, of word er gemeld "dat we het maar allemaal normaal vinden" ofzoiets.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Discussieren doe je met argumenten. Als er ondanks argumenten toch bot wordt vastgehouden aan bepaalde overtuigingen, houdt het gewoon op.
Dan kan je jarenlang op elkaar blijven schieten, of accepteren dat de ander een andere visie heeft.
Het doel is niet om tot een eindoordeel te komen, maar het gesprek en de uitwisseling van argumenten. Waar dat stokt, stolt het gesprek.
So be it.
Maar dat moet dan niet vervangen worden door een gescheld.
En beide partijen doen dat
Ik zag ergens dat jij je ergert aan Calimero-gedrag á la 'jullie zullen er nu wel weer overheen gaan vallen, kom maar op'.
Maar dan lees ik van jou 'ik zal wel weer een ban krijgen, maar...'
Dan heb ik echt ff een glimlachjeWat maken jullie je toch druk om een formulering.
Nouja, eens hoor, alleen in mijn optiek is debunken (vies woord, ik ben er niet mee begonnen, ik noem het liever de waarheid achterhalen) essentieel in BNW. Dat doe je samen, en dan kom je ergens. Andere mensen zien dat liever niet, en gaan klagen dat juist dat gebeurt. Vind ik jammer.quote:Debunken kan een interpretatie zijn van een discussie - de ander denk immers dat jouw debunken onzin is.
Maar het moet niet een eeuwigdurende identiteit of doel gaan worden.
Het doel van BNW is NIET bunken of debunken!
Het doel is een discussie.
Een beetje fors zijn in bewoordingen is zo vreselijk niet, maar als dat werkelijk niets anders meer is dan dat wordt het vervelend. Dan heb je een forum waar je alleen nog maar gescheld kan verwachten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:46 schreef Scrummie het volgende:
Ik erger mij aan twee dingen: vast houden aan een rood cirkeltje terwijl je een foto voor je ziet met een blauw vierkantje (om het simpel te houden). Wat je zegt klopt, dat moet ik laten gaan, maar als je userbase niet zo groot is, is dat wat lastig (denk ik dan hoor, geen idee of dat echt zo is). In VBL heb ik daar een stuk minder moeite mee bijvoorbeeld. Die ban ging overigens omdat ik best weet dat ik snel over de schreef ga qua 'schelden'. Tussen ' omdat ik iemand van 't padje af noem niet echt schelden vind, maar goed. Dus de afgelopen dagen, vóór gisteren, heb ik dingen gezegd waar je normaliter een ban voor had kunnen geven (even los gezien van dat ik het onzin vind dat ik iemand van 't padje af mag vinden, en dat niet mag uiten, iemand mag mij ook zo noemen, daar word ik niet echt anders van). En dus het tweede; het posten van een filmpje, met inderdaad het begeleidende commentaar; kom maar op. Want als we dan vervolgens reageren is het óók niet goed en vind user X dat we maar weer eens aan het werk moeten, of word er gemeld "dat we het maar allemaal normaal vinden" ofzoiets.
Mja, dat achterhalen van de waarheid wil iedereen maar al die waarheden verschillen nogalquote:Nouja, eens hoor, alleen in mijn optiek is debunken (vies woord, ik ben er niet mee begonnen, ik noem het liever de waarheid achterhalen) essentieel in BNW. Dat doe je samen, en dan kom je ergens. Andere mensen zien dat liever niet, en gaan klagen dat juist dat gebeurt. Vind ik jammer.
Maar uiteindelijk heb je gewoon gelijk, men moet (incl ikzelf) alles wat meer laten gaan. Daar tegenover staan de posts van Oompa; men moet duidelijkheid scheppen over wat je hier kan verwachten, en wat niet. Ondanks van wat een aantal van mij vind hier, ben ik de beroerdste niet, daar kunnen genoeg mensen (veel meer dan dat aantal wat mij niet zo leuk vind) over meepraten.
Dan zijn we het 100% met elkaar eensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:04 schreef iteejer het volgende:
Als je niet bereid bent serieus naar andere verklaringen te kijken, heb je hier niets te zoeken. En dat geldt voor alle kanten. Want dat is nou net waar dit forum over gaat.
Prima maar dan blijft er weinig over. Alleen de slowchat met een kliekje users. Wij zijn (met een aantal users) degene die BNW maken, die de onderwerpen aandragen. Als die niet beschermd gaan worden tegen hyena gedrag druipen ze op een gegeven moment af. Wat al gebeurd is bij een groot aantal users trouwens. Er zijn er nog maar een paar over. Lijkt mij niet de bedoeling van BNW.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:22 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen anderen ook. Maar geloof me, dat gaat niet gebeuren. Al beginnen we van scratch af met een totaal nieuw publiek - maar individuen, wie dan ook, die zichzelf in een niet te winnen strijd gaan storten en die in feite 'my way or no way' roepen gaan echt niet beslissen dat we een forum moeten sluiten.
Iedereen krijgt dezelfde behandeling binnen BNW en post binnen dezelfde grenzen. Het gaat niet werken als een bepaalde groep extra bescherming krijgt omdat ze het anders niet redden. Je wil toch geen inwoner van een reservaat worden? Als BNW een plek wil worden waar de discussie gevoerd kan worden zonder een post - edit/delete ratio van 4 op 1 dan moet het basale gedrag veranderen. Users en moderatie moeten de kar uit de greppel trekken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dan blijft er weinig over. Alleen de slowchat met een kliekje users. Wij zijn (met een aantal users) degene die BNW maken, die de onderwerpen aandragen. Als die niet beschermd gaan worden tegen hyena gedrag druipen ze op een gegeven moment af. Wat al gebeurd is bij een groot aantal users trouwens. Er zijn er nog maar een paar over. Lijkt mij niet de bedoeling van BNW.
En hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Iedereen krijgt dezelfde behandeling binnen BNW en post binnen dezelfde grenzen. Het gaat niet werken als een bepaalde groep extra bescherming krijgt omdat ze het anders niet redden. Je wil toch geen inwoner van een reservaat worden? Als BNW een plek wil worden waar de discussie gevoerd kan worden zonder een post - edit/delete ratio van 4 op 1 dan moet het basale gedrag veranderen. Users en moderatie moeten de kar uit de greppel trekken.
Ah ja, vandaar dat "dat groepje" altijd uit mijn topics blijft? Zoals het topic dat ik van de week heb gemaakt?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dan blijft er weinig over. Alleen de slowchat met een kliekje users. Wij zijn (met een aantal users) degene die BNW maken, die de onderwerpen aandragen. Als die niet beschermd gaan worden tegen hyena gedrag druipen ze op een gegeven moment af. Wat al gebeurd is bij een groot aantal users trouwens. Er zijn er nog maar een paar over. Lijkt mij niet de bedoeling van BNW.
Door het oude zeer(niet de user) achter je te laten of BNW achter je te laten. Algemene niet specifiek op jou gericht antwoord.quote:
Ik post hier zo af en toe. Geen tijd om alles constant door te zoeken of lezen. Welk topic? Je mag me verrassen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:28 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat "dat groepje" altijd uit mijn topics blijft? Zoals het topic dat ik van de week heb gemaakt?
Of is dan ineens mijn BNW-visie niet waardig? Ik snap dat oprecht niet.
Even eerlijk blijven. Niemand post in dat topic. Weet je waarom dat is volgens mij? Er valt geen ruzie te trappen. Niet omdat het niet boeiend is maar omdat er geen sensatie in te behalen is. Maak anders een topic dat de aarde plat is en dan zit je over een maand in deel 19. Dat is nou een van de pijnlijkste feiten van wat BNW op het moment is. Klagen dat er geen inhoud is en niet posten als het er wel is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:28 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat "dat groepje" altijd uit mijn topics blijft? Zoals het topic dat ik van de week heb gemaakt?
Of is dan ineens mijn BNW-visie niet waardig? Ik snap dat oprecht niet.
Zijn we echt op dat punt beland?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Even eerlijk blijven. Niemand post in dat topic. Weet je waarom dat is volgens mij? Er valt geen ruzie te trappen. Niet omdat het niet boeiend is maar omdat er geen sensatie in te behalen is. Maak anders een topic dat de aarde plat is en dan zit je over een maand in deel 19. Dat is nou een van de pijnlijkste feiten van wat BNW op het moment is. Klagen dat er geen inhoud is en niet posten als het er wel is.
Ik heb het nog niet echt vaak anders gezien. De meest populaire reeksen van BNW waren eigenlijk gewoon open oorlogvoering over een onderwerp. Niet samen willen bouwen op een onderwerp maar kijken of het makkelijk gesloopt kan worden en dat doen als het antwoord 'ja' is. Kaalslag.quote:
ik ben het met je eens, maar wel de aanvulling dat het mod team het uit de klauwen heeft laten lopen, het is niet 100% de users. In FB lees je vaker dat er posters zijn vertrokken vanwege het gevoerde beleid.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Lijkt mij geen goed plan.
Ik word altijd een beetje nijdig als ik zie dat tegen mensen die al onderop liggen dit soort uitspraken gedaan worden. Beetje laf ook, met z'n allen tegen 1.
Ik ben, erg lang geleden, degene die met deze fora begonnen is. Eerst zat dat samen in true, later uitgesplitst.
Ik ben universitair opgeleid, en heb een zeer exact beroep. Ben dus geen zwever. Noch geloof ik in al die hoaxes en paniekzaaierij.
Maar ben wel bij tijden zeer kritisch wat de gevestigde wetenschap pretendeert, of wat de gevestigde orde zegt. Zelfs op zeer concreet fysiek vlak heb ik genoeg fausse routes gezien in de exacte wetenschappen, heb daar destijds ook meerdere discussies over gehad hier. Bijvoorbeeld: 'kopersulfaat in water opgelost absorbeert infra-rood'. Dat spul heeft een blauw-groene kleur, en inderdaad wordt het zichtbare rood daardoor geabsorbeerd.
Maar infra-rood..? Omdat ik wederom erg lang geleden me met non-destructief onderzoek aan oude objecten dmv UV en infra-rood luminiscentie heb bezig gehouden, en daarbij zelf filters gemaakt heb en daar middels een spectrofotometer absorbtiecurves van getrokken heb, zag ik dat dat niet zo was.
Literatuur onderzoek leerde toen dat dat misverstand kwam uit de tijd van de booglampen (koolspitsstaven die gruwelijk helder wil licht opleveren) die werden gebruikt in de eerste bioscopen. Het licht van die dingen werd middels lenzen door de film geleid en geprojecteerd. Hoera, we hebben een film.
Alleen, behalve het licht werd ook de warmte (infrarood licht) op die film geconcentreerd gevolg: filmpje fikt weg.
Dus werd er een bak met water, waarin opgelost kopersulfaat, tussen projector en lichtbron geplaatst. Dat absorbeerde het infrarood.
Alleen - wat het infrarood absorbeerde was het water zelf. De kopersulfaat er in was bedoeld om algengroei tegen te gaan, omdat het enorm giftig is.
En zo wordt een legende geboren! Heeft jarenlang as such in the grote optische handboeken gestaan. Oa van de Optical Society. Omdat men elkaar blind overschijft kan zoiets heel lang in leven blijven.
Sorry, te lang voorbeeld. Maar dat soort dingen gebeurt nog steeds. Ook, en juist, in de wetenschap. Kan er nog heel wat meer noemen maar tl;dr.
DAAROM was dit bedoeld. Wees kritisch! Een wetenschap die zegt dat iets niet kan bestaan kent in veel gevallen zijn plek niet. Ook nog heel veel over te zeggen (7e stelling van Tractatus Logicus van Wittgenstein).
En dus, dit forum.
Waar je NIET alles zo maar hoeft te geloven.
Waar de basis vraag zou moeten zijn: 'STEL nou es dat zus-en-zo NIET waar is, zijn daar dan aanwijzingen voor?'
Wat iets heel anders is dan 'DIT IS NIET WAAR!!!'
Met de reactie 'WEL WAAR!!'
Als je elkaar wil afslachten doe je dat maar elders, maar daar is dit forum niet voor. Wij zijn hier geen boksring, geen jury, maar we doen aan kritische beschouwingen van alternatieve verklaringen.
We zijn echter ook geen playground voor halve garen die per definitie alles wat wordt gezegd bij voorbaat al als bewezen onjuist zien. \
Dit is een enorm boeiend en interessant en noodzakelijk onderwerp, maar wordt hier volledig verkloot door een stel schreeuwers.
Daar verschillen we van mening. Maar goed, dit is BNW, iedereen mag in zin eigen theorieën geloven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, maar wel de aanvulling dat het mod team het uit de klauwen heeft laten lopen, het is niet 100% de users. In FB lees je vaker dat er posters zijn vertrokken vanwege het gevoerde beleid.
Een platte aarde: er zijn echt wel serieuze werken verschenen van mensen die beweren dat de wereld een holle bol is, en waar wij aan de binnenkant van die bol leven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Even eerlijk blijven. Niemand post in dat topic. Weet je waarom dat is volgens mij? Er valt geen ruzie te trappen. Niet omdat het niet boeiend is maar omdat er geen sensatie in te behalen is. Maak anders een topic dat de aarde plat is en dan zit je over een maand in deel 19. Dat is nou een van de pijnlijkste feiten van wat BNW op het moment is. Klagen dat er geen inhoud is en niet posten als het er wel is.
Ben je het niet eens dat er users zijn vertrokken van BNW door de sfeer? Want dat is toch wel zeer zeker het geval. Kan je zo een aantal namen noemen van users die het voor gezien hebben gehouden door de verziekte sfeer.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:33 schreef iteejer het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening. Maar goed, dit is BNW, iedereen mag in zin eigen theorieën geloven.
Ik doe aan repareren, niet aan historisch onderzoek.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben je het niet eens dat er users zijn vertrokken van BNW door de sfeer? Want dat is toch wel zeer zeker het geval. Kan je zo een aantal namen noemen van users die het voor gezien hebben gehouden door de verziekte sfeer.
Het Holle Aarde complot. Erg interessant. Spreekt zeker tot de verbeelding. Er is door een USA piloot een erg goeie en betrouwbare getuigenis over gegeven. Hij is tijdens eens van zijn vluchten door een gat gevlogen ergens op een van de polen. En er staat nu een heel oud interview met hem op youtube (niks mis met youtube filmpjes in mijn ogen) Mooie van zo'n oud interview is dat mensen toen nog niet zo enorm geridiculiseerd werden door interviewers.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een platte aarde: er zijn echt wel serieuze werken verschenen van mensen die beweren dat de wereld een holle bol is, en waar wij aan de binnenkant van die bol leven.
Met een eigen geometrie, ruimteverdichtingen en ruimtekrommingen komen ze een heel eind.
Die Hohlwelt theorie, stamt uit ergens eind 17e eeuw. Oa Newton heeft zich hiermee bezig gehouden als mogelijke consequentie van zijn 'Principia'. Brw, al die boeken heb ik, staan ergens waar ik al lang niet meer gekeken heb, maar dat betekent nog niet dat ik er in geloof. Voor ik weer een fundamentalist in mijn nek krijg
Zo zie je maar, de menselijke geest is erg creatief. Schaakspelletjes tegen het onwaarschijnlijke en wellicht zelfs het onmogelijke - alleen, welke opperrechter zal uitmaken wat nou écht onmogelijk is..?
Want zelfs aan de universaliteit van natuurwetten wordt getornd. Er zijn moderne en volgens sommige geleerden van naam onontkoombare opvattingen die stellen dat natuurwetten niets anders zijn dan een soort van uitgesleten patroon in de realiteit. Zoals een kar in het karrespoor wordt gedwongen, zou 'de natuur' die wetten moeten gaan volgen. En dat zegt men omdat uit allerlei waarnemingen in vooral de kosmologie dat natuurwetten op andere plekken of in andere tijden kennelijk afwijken van de onze.
Al dit soort dingen zijn ook te vinden op ons mooie fantastische internet. De meest interessante ebooks en magazines. Het artikel waar bv de inconstantheid van natuurwetten wordt betoogd staat daar ook. Is overigens geschreven door een gezaghebbende en zich ruimschoots bewezen hebbende sterrekundige. Dus geen Von Däniken of zo.
Dat verhaal is ongeveer 50 pagina's lang. Minder leeswerk dan de gemiddelde rant die hier als water door stroomt. Men prefereert dus het elkaar afzeiken boven het nou eens écht iets nieuws lezen. Geborneerd verwend onopgevoed gezeik. Wat een verspilling van tijd en leven.
Ik ben alleszins bereid om over dit soort onderwerpen inleidende topics te gaan schrijven, en/of mensen van bronnen te voorzien om dat zelf te gaan doen. Maar niet voor een stel figuren die hun emoties niet in de hand hebben, of mensen die leeghoofdig en kritiekloos de meest idiote youtube filmpjes hier posten en met hand en tand verdedigen. Die overigens voor de makers een goudmijntje zijn dankzij de view vergoedingen van Youtube - die lui lachen zich rot als er weer es een mafkees extra ruimte aan geeft. Over geheime agenda's gesproken...
Maar, zelfs dat moet kunnen. Mits men zich gedraagt!
Als je 100% inzet op de users/poster en 0% op de crew zal het nooit wat worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:33 schreef iteejer het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening. Maar goed, dit is BNW, iedereen mag in zin eigen theorieën geloven.
Dit is geen complot he!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het Holle Aarde complot. Erg interessant. Spreekt zeker tot de verbeelding. Er is door een USA piloot een erg goeie en betrouwbare getuigenis over gegeven. Hij is tijdens eens van zijn vluchten door een gat gevlogen ergens op een van de polen. En er staat nu een heel oud interview met hem op youtube (niks mis met youtube filmpjes in mijn ogen) Mooie van zo'n oud interview is dat mensen toen nog niet zo enorm geridiculiseerd werden door interviewers.
Als je topics wilt gaan schrijven voor BNW graag. Als je mij van bronnen wilt voorzien, ook prima, ik sta altijd open voor nieuwe dingen. Kan je niet beloven dat ik het ook interessant ga vinden maar dat zien we dan wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |