abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:56:03 #251
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_163719987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:20 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben bang dat Trump het einde van oktober niet haalt met zulke prognoses. :P
Ik hoop echt dat Hillary het wordt. Trump is zo'n achtelijke idioot.

[ Bericht 11% gewijzigd door Erno-BE op 13-07-2016 21:02:59 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:01:39 #252
405562 Erno-BE
pi_163720101
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ieder weldenkend mens is tegen TITP.
Ik ben benieuwd als er ooit een referendum komt of Amsterdam, Leiden, Utrecht, Wageningen, Nijmegen en Groningen tegen TTIP gaan stemmen of dat ze net als bij het Oekraďne-verdrag voor stemmen. Als ze tegen stemmen is het een serieuze zaak dat TTIP niet van kracht wordt, als ze voor stemmen is er niets aan de hand en kan TTIP gewoon van kracht worden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:09:47 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163720270
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:28 schreef Tamabralski het volgende:
Natuurlijk wordt zij President. Zij is na zwart de next best gimmick. Npo wist ook al dat zij President zou worden getuige hun propaganda. Met Obama propaganda bij Npo destijds precies hetzelfde.
Want door propaganda van de NPO gaan Amerikanen Hillary stemmen, en hebben ze Obama gestemd, of hoe werkt dat met de staatsomroep van een klein landje als het gaat om het beďnvloeden van miljoenen Amerikanen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163720327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want door propaganda van de NPO gaan Amerikanen Hillary stemmen, en hebben ze Obama gestemd, of hoe werkt dat met de staatsomroep van een klein landje als het gaat om het beďnvloeden van miljoenen Amerikanen?
Obama is toch premier geworden? Dus het werkt. De hele wereld dient een koers te volgen. Deze begint bij de NOS.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:13:55 #255
405562 Erno-BE
pi_163720373
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar Hillary is gewoon de betere kandidaat. Ik hoop dat mensen dat ook inzien. Hillary is deskundig, capabel en heeft ervaring. Kun je van Trump niet zeggen en daarbij is hij een idioot met nog idiotere ideeën.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:34:43 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163720784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Obama is toch premier geworden? Dus het werkt. De hele wereld dient een koers te volgen. Deze begint bij de NOS.
En die hadden Mart Smeets natuurlijk, die weet en veel van koersen en veel van Amerika....
Logisch eigenlijk, dat het allemaal bij de NOS begint.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163720806
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar Hillary is gewoon de betere kandidaat. Ik hoop dat mensen dat ook inzien. Hillary is deskundig, capabel en heeft ervaring. Kun je van Trump niet zeggen en daarbij is hij een idioot met nog idiotere ideeën.
Wat is er nou weer mis met een mooie muur verdomme? De Chinese muur is een grote trekpleister, Trump Wall zal een waardevolle investering blijken! Tonnen aan toeristen zullen Trump Wall bewonderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_163720838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met een mooie muur verdomme? De Chinese muur is een grote trekpleister, Trump Wall zal een waardevolle investering blijken! Tonnen aan toeristen zullen Trump Wall bewonderen.
Investering? De Mexicanen gaan hem betalen!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163720866
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Investering? De Mexicanen gaan hem betalen!
Samen gewoon, beide private aandeelhouders, dus Pablo Escobar zal mee betalen aan de muur. Goed voor de coke handel sowieso als je de muur bezit en vrije doorgang kan afdingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_163720938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die hadden Mart Smeets natuurlijk, die weet en veel van koersen en veel van Amerika....
Logisch eigenlijk, dat het allemaal bij de NOS begint.
Daarom is Dionne Stax ook ingehuurd heb ik uit onbetrouwbare bron vernomen. Wat ze zegt slikken we allemaal voor zoete koek. Zelfs de vrouwen. We luisteren niet, we kijken slechts. Maar ons onderbewustzijn neemt onbewust de onderliggende boodschap wel goed op.

Het resultaat is zichtbaar: Iedereen is voor Hillary en een groot gedeelte van de NL bevolking loopt als een zombie met een gsm op straat, zoekend naar beestjes.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:46:51 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163720988
Hoe kan hij zijn achterban verraden als hij niet eens in functie gekozen is? :?
pi_163721446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Dit sentiment leeft wel bij Bernie-aanhangers hoor.
Natuurlijk. Maar als ze vanuit dat sentiment voor Trump kiezen dan is dat ook niet verstandig.
pi_163721466
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:06 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar als ze vanuit dat sentiment voor Trump kiezen dan is dat ook niet verstandig.
Ja, nou ja, ik heb Bram_van_Loon dat al zien beweren, dus het gaat wel gebeuren wrs.
I´m back.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:11:45 #264
405562 Erno-BE
pi_163721564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er staat in Cyprus nog een muur die je kan bewonderen. Dan hoef je niet helemaal naar de VS toe. Die muur is gewoon onzin. Waarom niet gewoon open grenzen tussen de VS en Mexico? Hebben burgers van beide landen meer persoonlijke vrijheid, zorgt voor meer handel en toerisme, dus is beter voor de economie aan beide zijden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_163721905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik heb Bram_van_Loon dat al zien beweren, dus het gaat wel gebeuren wrs.
Als Nederlander heeft Bram makkelijk praten. Hij hoeft immers niet daadwerkelijk te stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163722009
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Nederlander heeft Bram makkelijk praten. Hij hoeft immers niet daadwerkelijk te stemmen.
Toch benieuwd wat hij nou zegt, want hij vond als echt iemand pro-Sanders dat demense dan maar Trump moesten gaan stemmen.
I´m back.
pi_163722107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch benieuwd wat hij nou zegt, want hij vond als echt iemand pro-Sanders dat demense dan maar Trump moesten gaan stemmen.
Ja, dergelijke opmerkingen van hem heb ik ook voorbij zien komen.

Persoonlijk snap ik daar de logica niet van, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Hoe kan Trump in vredesnaam een geschikt altenatief zijn vanuit het perspectief van een Sanders-supporter?
pi_163722228
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik daar de logica niet van, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Hoe kan Trump in vredesnaam een geschikt altenatief zijn vanuit perspectief van een Sanders-supporter?
Als je je enkel laat voeden door media die je de hele dag bestoken met allerhande vergezochte beweringen over vermeende fraude door 'Clinton' of de Democratische partij, dan krijg je wellicht dat idee. Veilig opgroeien in een geprivilegieerde omgeving helpt ook wel, want dan heb je toch niet zo veel last van het effectief van standaard Republikeins beleid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163722385
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik daar de logica niet van, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Hoe kan Trump in vredesnaam een geschikt altenatief zijn vanuit het perspectief van een Sanders-supporter?
Dat weet ik ook niet idd, dus ben wel benieuwd. Grappige is dus dat er Amerikanen zijn die er hetzelfde over nadenken als Bram.
I´m back.
pi_163722452
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je je enkel laat voeden door media die je de hele dag bestoken met allerhande vergezochte beweringen over vermeende fraude door 'Clinton' of de Democratische partij, dan krijg je wellicht dat idee. Veilig opgroeien in een geprivilegieerde omgeving helpt ook wel, want dan heb je toch niet zo veel last van het effectief van standaard Republikeins beleid.
Ik denk dat het meer is van: laat de boel dan ook maar 8 jaar lang naar de donder gaan, want dan krijg je over 8 jaar iig iemand zoals Sanders at the helm.
I´m back.
pi_163722471
Over 8 jaar tikt Trump bijna de 80 aan.
I´m back.
pi_163722681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
Die vent. :')

Er zullen er zeker wel zijn. Maar dan heb je het over een minderheid lijkt mij.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:47:05 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163722763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Over 8 jaar tikt Trump bijna de 80 aan.
Laten we het niet hopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:48:01 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163722799
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we het niet hopen.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163722830
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we het niet hopen.
Tegen de 79. Als hij president wordt, wat ik niet geloof, is hij ouder dan Reagan toen hij president werd, en die was toen de oudste president ooit.
Hillary zit er vlak tegen aan.
Het zijn allemaal behoorlijk oude mensen sws.
I´m back.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:49:41 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163722855
In de woorden van PJ O'Rourke: “I mean, this man just can’t be president. They’ve got this button, you know, in the briefcase. He’s going to find it.”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163722889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Die vent. :')

Er zullen er zeker wel zijn. Maar dan heb je het over een minderheid lijkt mij.
Wie Bram? Ik vind dat wel een intelligente en interessante user hoor.

Zijn idd mensen die het niet kunnen geloven dat Bernie aanhangers zouden stemmen op Trump, maar die zijn er ook in de VS wel hoor, ik heb dat wel al gelezen in tweets.
I´m back.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:59:36 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163723187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie Bram? Ik vind dat wel een intelligente en interessante user hoor.

Zijn idd mensen die het niet kunnen geloven dat Bernie aanhangers zouden stemmen op Trump, maar die zijn er ook in de VS wel hoor, ik heb dat wel al gelezen in tweets.
Wat natuurlijk niet betekent dat dat voor het gros van de Sanders-aanhangers geldt.
Punt is dat de democraten tot nu toe gewoon moesten kiezen voor de een of de ander, en dan kiezen ze voor de een of de ander, dat betekent niet dat ze ineens republikeins gaan stemmen als degene waar zij in eerste instantie voor kozen het niet geworden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163723307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet betekent dat dat voor het gros van de Sanders-aanhangers geldt.
Punt is dat de democraten tot nu toe gewoon moesten kiezen voor de een of de ander, en dan kiezen ze voor de een of de ander, dat betekent niet dat ze ineens republikeins gaan stemmen als degene waar zij in eerste instantie voor kozen het niet geworden is.
Punt is voor die mensen is een stem op Hillary/Wallstreet net zo veel waard als een stem op Trump. Of misschien is Trump nog beter dan een stem op Wallstreet.
Dat is volgens mij de redenering.
I´m back.
pi_163723492
Sanders fan zijn hard genaaid,alles om Trump te verslaan. :') _O-
pi_163724308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is voor die mensen is een stem op Hillary/Wallstreet net zo veel waard als een stem op Trump. Of misschien is Trump nog beter dan een stem op Wallstreet.
Sanders stemmers die nu Trump willen stemmen zijn extreme minderheid. Als je van Sanders die authenthiek en oprecht is switcht naar een racistische narcist, heb je Bernie sowieso nooit begrepen.

De Bernie supporters blijven thuis, gaan Jill Stein stemmen of geven hun vote aan de Hildawg, the lesser evil. En misschien, heel misschien stemt 5% op Trump.
pi_163724347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Sanders fan zijn hard genaaid,alles om Trump te verslaan. :') _O-
Leg eens uit hoe ze genaaid zijn? De strijd is gelopen, en nu probeert Bernie als allerlaatste kans nog wat invloed te krijgen door Hillary te steunen.

Bernie zelf is de enige die genaaid is en wel door het Amerikaanse volk.
pi_163724350
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:50 schreef Donnis het volgende:

[..]

Sanders stemmers die nu Trump willen stemmen zijn extreme minderheid. Als je van Sanders die authenthiek en oprecht is switcht naar een racistische narcist, heb je Bernie sowieso nooit begrepen.

De Bernie supporters blijven thuis, gaan Jill Stein stemmen of geven hun vote aan de Hildawg, the lesser evil. En misschien, heel misschien stemt 5% op Trump.
Ja, okee, we zullen het zien dan.
I´m back.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:12:48 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163724605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach welnee, dat is echt maar een heel klein groepje; je moet het zien als een leiderschapsverkiezing bij D66.... niet dat degenen die boos teleurgesteld zijn dat hun favoriete kandidaat het niet geworden is ineens op Geert Wilders gaan stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163724689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach welnee, dat is echt maar een heel klein groepje; je moet het zien als een leiderschapsverkiezing bij D66.... niet dat degenen die boos teleurgesteld zijn dat hun favoriete kandidaat het niet geworden is ineens op Geert Wilders gaan stemmen.
SP'ers, Leandra, en die lopen ook over naar Greetje.
I´m back.
pi_163724786
Het komt neer op 2 dingen.

Mark Blyth over de working classes: "The politicians who should've looked after their interests sold them down the river. Brexit, Trump, it's all the same."

Scott Addams over Trump supporters: "These people are not voting for any real candidate, they're voting for a hand grenade to lob into congress."

De vraag is wat langer blijft hanger bij de Sanders aanhang. Zijn anti-establishment 'kom voor je zelf op' verhaal of de draai naar Clinton.

Kortom, iedereen die er de afgelopen 10 jaar flink op achteruit is gegaan in de VS (en dat zijn nogal wat mensen) is potentieel een Trump stemmer. En de beslissing of ze de politci nog geloven en vertrouwen hebben ze al lang geleden gemaakt. De beslissing die nu nog telt is of Trump wel echt een outsider is en ook niet onderdeel is van hetzelfde establishment en weinig zal veranderen aan hun situatie.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:38:05 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163724851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SP'ers, Leandra, en die lopen ook over naar Greetje.
Die zitten sociaal dan ook op dezelfde lijn.
Dit kun je echt niet vergelijken met SP'ers die overlopen naar GW.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163724864
Het is allemaal één grot complot om Trump niet aan de macht te krijgen. Alsof Hillary zo braaf is. :')
pi_163724884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zitten sociaal dan ook op dezelfde lijn.
Dit kun je echt niet vergelijken met SP'ers die overlopen naar GW.
Nou ja, ik zie veel SP'ers overlopen naar Greet, ik weet niet wat jij ziet?
I´m back.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:56:20 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163725069
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar SP'ers die overlopen naar GW is dus niet hetzelfde als democraten die overlopen naar Trump.
Niet eens in de buurt.

Ja, ze zullen er zijn, maar dat is echt een minderheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163725165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar SP'ers die overlopen naar GW is dus niet hetzelfde als democraten die overlopen naar Trump.
Niet eens in de buurt.

Ja, ze zullen er zijn, maar dat is echt een minderheid.
Wel zelfde als Bernie-aanhangers die overlopen naar Trump.
Hoeveel dat er zijn, dat weet ik niet. Maar ze zijn er kennelijk in dus danige hoeveelheden dat ik hun commentaren lees op twitter. Dus niet zo maar 1 of 2 wrs.
I´m back.
  donderdag 14 juli 2016 @ 05:46:08 #292
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_163725726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 01:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel zelfde als Bernie-aanhangers die overlopen naar Trump.
Hoeveel dat er zijn, dat weet ik niet. Maar ze zijn er kennelijk in dus danige hoeveelheden dat ik hun commentaren lees op twitter. Dus niet zo maar 1 of 2 wrs.
Als ik een Bernie aanhanger was in de USA zou ik gewoon thuisblijven bij de verkiezingen.
Hoe kan je nu je stem geven aan een adder van een Clinton nadat er zoveel is uitgelekt over haar louche praktijken?
Dan nog liever Trump....
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:00:51 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163725994
je zou toch verwachten dat mensen die blind en fanatiek achter Sanders stonden hem niet als een baksteen zouden laten vallen... blijkbaar gaan ze blind en fanatiek achter een volslagen idioot aan :?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163726476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:39 schreef Infection het volgende:
Het is allemaal één grot complot om Trump niet aan de macht te krijgen. Alsof Hillary zo braaf is. :')
Hoe werkt dit complot dan precies?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163726569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op veel terreinen is de PVV dan ook gewoon links(ig). Wilders is immers niet gekant tegen een riant sociaal vangnet, en hij wil dat er meer geld gaat naar onze ouderen. Dat geld wil hij weghalen bij het asielbeleid en ontwikkelingssamenwerking.

Dergelijke standpunten zullen het best goed doen bij een aantal SP'ers.
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:21:24 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163726709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 05:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als ik een Bernie aanhanger was in de USA zou ik gewoon thuisblijven bij de verkiezingen.
Hoe kan je nu je stem geven aan een adder van een Clinton nadat er zoveel is uitgelekt over haar louche praktijken?
Dan nog liever Trump....
ja trump is zo brandschoon als een pas geboren lammetje... waarvan dan weer een steak gemaakt zal worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:55:10 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163727178
Als er een tweede deel komt, mag er dan een t bij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 10:41:32 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163727989
geen deel2
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 10:44:10 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163728043
let op mensen

lapo will explain it
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 10:44:33 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163728051
bijna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')