Pot verwijt de ketel. Je wilt dus zeggen dat je banken moet verbieden of zo? Ijsland is een voorbeeld waar de ellende effectief is weggeruimd.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
IJsland was bij uitstek een land dat zich lekker modern en dynamisch haast ten gronde richtte.
Echt, hoe kom je erop? Alsof je iemand als voorbeeld neemt die dronken tegen een boom rijdt en zich bij de AA aanmeldt, ipv. iemand die gewoon van begin af aan niet drinkt voor het autorijden.
Waarom zouden schulden per se tot enorme problemen moeten leiden? Zolang je je schulden maar weet te beteugelen en zicht houdt op verlichting. Precies wat onze regering de laatste jaren heeft gedaan. Schulden kunnen inderdaad een hoop ellende veroorzaken, zie Griekenland. Dat is echter geen wetmatigheid. Bovendien is onze schuld - sowieso in relatieve zin - veel hoger geweest in het verleden. En toch bestaat Nederland nog steeds, zonder dat de boel in elkaar is gezakt.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:27 schreef BarryOSeven het volgende: [..] Wat denk je dat het op deze manier door blijven bezuinigen uiteindelijk te weeg gaat brengen? Pure schraalheid en nog steeds enorme schulden. Wat uiteindelijk natuurlijk ook weer onhoudbaar gaat worden en leidt tot geweld. Dan maar snel. Even door de zure appel heen: bam. Iedereen straatarm en opnieuw beginnen.
Oh, ben je er zo eentje.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een land zonder bank ken ik niet. Heb het niet opgezocht maar ik verwacht dat de banken in bv Syrie en Iran het een stuk beter doen. Wellicht dat we daar eens naar moeten kijken.
Zolang we het op de 0 weten te houden gaat het nog, maar toch blijft het spelen met vuur.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden schulden per se tot enorme problemen moeten leiden? Zolang je je schulden maar weet te beteugelen en zicht houdt op verlichting. Precies wat onze regering de laatste jaren heeft gedaan. Schulden kunnen inderdaad een hoop ellende veroorzaken, zie Griekenland. Dat is echter geen wetmatigheid. Bovendien is onze schuld - sowieso in relatieve zin - veel hoger geweest in het verleden. En toch bestaat Nederland nog steeds, zonder dat de boel in elkaar is gezakt.
Hell yeah. Je zou je er ook eens in moeten verdiepen in plaats van snel wegkijken als het ergens wordt uitgelegd. Het is wiskunde, hele simpele lineare algebra.quote:
Oh, ik heb me er wel in verdiept hoor, maar het lijkt me nogal off-topic. Want de meest radicale uitvoering die de Brexit kan gaan hebben is dat de focus van de internationale handel wordt verplaatst van de EU naar landen zoals de VS en India. Een revolutionair omgooien van 'het systeem' wordt het sowieso niet.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hell yeah. Je zou je er ook eens in moeten verdiepen in plaats van snel wegkijken als het ergens wordt uitgelegd. Het is wiskunde, hele simpele lineare algebra.
Er is helemaal geen nullijn nodig. Een land kan prima een begrotingstekort hebben zonder direct te moeten bezuinigen. Sterker, dat is precies wat er nu gebeurt in ons land.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zolang we het op de 0 weten te houden gaat het nog, maar toch blijft het spelen met vuur.
En als voor die nullijn een jaarlijkse bezuinigingsronde nodig is dan schieten we er geen reet mee op. Kan me ook niet voorstellen dat tot het bot bezuinigen de economie op lange termijn goed doet. En op een gegeven moment ben je uitbezuinigd, en ben je de lul.
Positiviteit. Ik moet dit even laten bezinken. Het lijkt me geen gekke suggestie.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ook positieve dingen mbt de Brexit mogen hier de revue passeren?
'Aldi en Lidl profiteren van Brexit'
Discounters may be Brexit whinners as Britons fret over economy
Dus als ik het goed begrijp veranderen veel Britten van supermarkt door de Brexit, en kiezen ze doen voor de Duitse sloebersupers?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij Balkenende begon mijn brein rijp te worden voor zelfstandig nadenken inderdaad.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal geen nullijn nodig. Een land kan prima een begrotingstekort hebben zonder direct te moeten bezuinigen. Sterker, dat is precies wat er nu gebeurt in ons land.
Heb jij toevallig alleen de laatste twee of drie regeringtermijnen bewust meegemaakt?
Ik las ook ergens dat het komt doordat uitgerekend Aldi en Lidl vrij veel binnenlands (in het VK) inkopen en dus weinig last hebben van de gedaalde pond.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp veranderen veel Britten van supermarkt door de Brexit, en kiezen ze doen voor de Duitse sloebersupers?
Uitstekend nieuws, inderdaad.
Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Positiviteit. Ik moet dit even laten bezinken. Het lijkt me geen gekke suggestie.
Schijnbaar ja, klopt ook wel, Tesco en Sainsbury zijn relatief duur.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp veranderen veel Britten van supermarkt door de Brexit, en kiezen ze doen voor de Duitse sloebersupers?
De rente is al een tijdje min of meer nul, dus als je de huidige situatie slecht vindt dan is het eerder een bewijs dat je misschien juist wél rente nodig hebt.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bij Balkenende begon mijn brein rijp te worden voor zelfstandig nadenken inderdaad.
Als ik wat mis zeg het me dan maar ik zie geen enkele mogelijkheid voor de economie om het ooit weer beter te gaan doen zolang we een systeem van rente hanteren. Dat is wiskundig gewoon niet mogelijk.
Of we moeten over kwijtschelding gaan spreken, en dat zal ook wel gebeuren. Maar dan blijven we wel voor eeuwig de bitch van de uitlener.
We hebben zeventig jaar economische groei achter de rug, met rente. Voor Balkenende kampten we ook regelmatig met begrotingstekorten. En nee, dat was niet altijd reden om fors te bezuinigen. Na de kredietcrisis moest er echter worden ingegrepen.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bij Balkenende begon mijn brein rijp te worden voor zelfstandig nadenken inderdaad.
Als ik wat mis zeg het me dan maar ik zie geen enkele mogelijkheid voor de economie om het ooit weer beter te gaan doen zolang we een systeem van rente hanteren. Dat is wiskundig gewoon niet mogelijk.
Of we moeten over kwijtschelding gaan spreken, en dat zal ook wel gebeuren. Maar dan blijven we wel voor eeuwig de bitch van de uitlener.
Tsja, voor de betreffende bedrijven is dat uiteraard goed nieuws. Het lijkt mij echter geen reden om collectief de vlag uit te hangen.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schijnbaar ja, klopt ook wel, Tesco en Sainsbury zijn relatief duur.
Nou, dan word je op je wenken bediend he?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Pot verwijt de ketel. Je wilt dus zeggen dat je banken moet verbieden of zo? Ijsland is een voorbeeld waar de ellende effectief is weggeruimd.
Een land zonder bank ken ik niet. Heb het niet opgezocht maar ik verwacht dat de banken in bv Syrie en Iran het een stuk beter doen. Wellicht dat we daar eens naar moeten kijken.
Of gewoon dat ene regeltje van de Islam overnemen: Geen rente.
Als we daar in slagen is mijn verlangen tot opstand van de baan.
ff een trapje terug kan geen kwaad volgens mij. Kan je juist veel van opstekenquote:Op maandag 11 juli 2016 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, voor de betreffende bedrijven is dat uiteraard goed nieuws. Het lijkt mij echter geen reden om collectief de vlag uit te hangen.
Onder andere en een deel logisch nadenken. Het klinkt allemaal ook een stuk aannemelijker dan dat iemand zegt dat rente goed is voor een economie.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben zeventig jaar economische groei achter de rug, met rente. Voor Balkenende kampten we ook regelmatig met begrotingstekorten. En nee, dat was niet altijd reden om fors te bezuinigen. Na de kredietcrisis moest er echter worden ingegrepen.
Toch hebben de meeste Nederlanders de crisis redelijk doorstaan. In de jaren 80, toen ons land ook middenin een crisis zat, hadden veel mensen het een stuk zwaarder.
Ik vermoed dat je dat gelul van rente hebt van docu's zoals Zeitgeist en Money as Debt. Klopt dat?
Mooi, hoe meer de Britten uitgeven aan producten uit de EU hoe beter voor ons.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie niet in waarom ik rente nodig zou hebben.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
De rente is al een tijdje min of meer nul, dus als je de huidige situatie slecht vindt dan is het eerder een bewijs dat je misschien juist wél rente nodig hebt.
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou, dan word je op je wenken bediend he?
Tenzij jij toevallig werkzaam bent voor de concurrent en jij je baan verliest omdat je landgenoten massaal naar Duitse supers gaan.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ff een trapje terug kan geen kwaad volgens mij. Kan je juist veel van opsteken
quote:Op maandag 11 juli 2016 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je dat gelul van rente hebt van docu's zoals Zeitgeist en Money as Debt. Klopt dat?
En waarom zijn dat leugens en hersenspoeling?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die leugens van Money as Debt werden ons zelfs op de universiteit door een docent aangeraden. Ongelofelijk wat een YouTube-filmpje qua hersenspoeling kan aanrichten.
Tja, zo werkt het systeem nu eenmaal. Ik heb het niet bedacht Koosquote:Op maandag 11 juli 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tenzij jij toevallig werkzaam bent voor de concurrent en jij je baan verliest omdat je landgenoten massaal naar Duitse supers gaan.
Top ja. Nuttig lesje bescheidenheid voor die persoon.
De makers verkopen hun boodschap ook wel op zeer overtuigende wijze. Ik stond al klaar om op de barricaden te gaan toen ik die docu's een jaar of wat geleden voor het eerst zag.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die leugens van Money as Debt werden ons zelfs op de universiteit door een docent aangeraden. Ongelofelijk wat een YouTube-filmpje qua hersenspoeling kan aanrichten.
Als je daadwerkelijk zelfstandig kan nadenken en van wiskunde verstand hebt, dan kun je dat zelf uitvogelen.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En waarom zijn dat leugens en hersenspoeling?
Barry, ff een vraag, mag ik?quote:Op maandag 11 juli 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En waarom zijn dat leugens en hersenspoeling?
Blijkbaar heb ik dat niet en jij wel. Het zou dus fijn zijn als je een tipje van de sluier zou oplichten. Tot nu heb je nul argumenten gegeven, op pure retoriek win je geen discussie.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk zelfstandig kan nadenken en van wiskunde verstand hebt, dan kun je dat zelf uitvogelen.
Klopt. Maar om een omzetstijging van specifieke supermarkten nou te betitelen als een 'positief effect' van de Brexit.....quote:Op maandag 11 juli 2016 22:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, zo werkt het systeem nu eenmaal. Ik heb het niet bedacht Koos
Geen idee. Ik ben een (inmiddels gefrustreerde) ondernemer die helemaal schijtziek is van leugenachtig gedrag in het algemeen.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Barry, ff een vraag, mag ik?
Ben jij nu een revolutionair of een patriot? Of was dat iemand anders?
Voor duitse supermarkten wel.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ahh ok. Dan is het die ander die ik ff nodig heb.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben een (inmiddels gefrustreerde) ondernemer die helemaal schijtziek is van leugenachtig gedrag in het algemeen.
O.a. legt het filmpje uit hoe de fractionele-reserve-regels werken maar houdt zich even later zelf niet aan diezelfde regels.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik dat niet en jij wel. Het zou dus fijn zijn als je een tipje van de sluier zou oplichten. Tot nu heb je nul argumenten gegeven, op pure retoriek win je geen discussie.
Gouden tip: relaxt en stop met boos worden.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben een (inmiddels gefrustreerde) ondernemer die helemaal schijtziek is van leugenachtig gedrag in het algemeen.
Ik zal het binnenkort nog eens bekijken. Het lijkt me dat als alle bronnen het mis zouden hebben omtrent de hopeloosheid van het systeem wel meer mensen hier over zouden vallen.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:07 schreef Igen het volgende:
[..]
O.a. legt het filmpje uit hoe de fractionele-reserve-regels werken maar houdt zich even later zelf niet aan diezelfde regels.
O.a. benoemt het filmpje het bestaan van inflatie maar negeert even later zelf het bestaan van inflatie.
Het bewijst z'n eigen ongelijk als je goed oplet.
Het is heel slinks gemonteerd, doordat ze zelf vragen noemen en beantwoorden waarvan zij willen dat je die stelt en je zo verleiden om niet zelf te bedenken welke vragen je hebt.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De makers verkopen hun boodschap ook wel op zeer overtuigende wijze. Ik stond al klaar om op de barricaden te gaan toen ik die docu's een jaar of wat geleden voor het eerst zag.
Goede tip, zal het proberen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zoals altijd.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gouden tip: relaxt en stop met boos worden.
Het is allemaal niet zo vreselijk als bepaalde media je doen willen laten geloven.
Lidl en Aldi verkopen in het VK al jaren A-merken ook. Niks mis dus met kopen in de winkel met de laagste prijzen.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze beginnen een beetje normaler te worden volgens mij. Vroeger waren ze absurd duur. Rip-off Britain was een begrip.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schijnbaar ja, klopt ook wel, Tesco en Sainsbury zijn relatief duur.
Vroeger idd zeker.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze beginnen een beetje normaler te worden volgens mij. Vroeger waren ze absurd duur. Rip-off Britain was een begrip.
Huh? Kun je hier in Nederland ook klagen over het gebrek aan kwaliteit van een docent?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
De waarheid over rente en schulden ligt in het midden inderdaad. Maar dat midden is mijlen verwijderd van 'money as debt'. Niet elke schuld is slecht, niet elke schul is goed. Maar er is ook niks verkeerds aan geld willen verdienen met het risico dat je neemt. Overigens is dat filmpje tamelijk onverbloemd anti-semitisch als je goed kijkt.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Goede tip, zal het proberen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zoals altijd.
Morrisons doet het volgens mij voor de helft op snob-appeal.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vroeger idd zeker.
Tesco vergelijk ik een beetje met de AH hier.
Asda met de Jumbo
Morrisons is nog steeds duur trouwens.
Al kwam ik uit Gambia, dan nog kunnen ze mij niet wegsturen voor zover ik weet. Ik ben er al sinds 2007 en waarschijnlijk start de teller zelfs al in 2002 toen ik hier voor het eerst kwam (ik ging op een Brits expat contract naar Taiwan).quote:Op maandag 11 juli 2016 21:05 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Dus het gaat niet erom of jij toevallig wel of geen nuttige bijdrage levert, je bent een 'bargaining chip' voor de nieuwe PM.
Niet dat ik vind dat je zo over mensen moet praten, maar ja, ik verzin het niet.
Zeker nietquote:Op maandag 11 juli 2016 22:28 schreef Gutmensch het volgende:
Het is SeLang ontgaan dat de koers van het Britse pond is ingestort?
Er spelen ook veel belangen mee.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:32 schreef Falco het volgende:
Dat de EU moet hervormen, zie ik ook als noodzaak. Ik vind de reactie vanuit de EU nu echter vrij gelaten en zelfs een beetje mat. Dat paniekerige herken ik niet echt. Iedereen van importantie heeft ook hetzelfde standpunt: het VK moet vlot artikel 50 gaan aanroepen. En dat lijkt me ook het beste. Alleen hoor ik inderdaad weinig over dat de EU zelf eens ten rade gaat en bepaalde fouten in haar systeem gaat oplossen.
Zo'n EU-lite-lidmaatschap is een mooi iets an sich. Het zure is wel dat niet alle Brexiteers een Noorwegen-model of Zwitserland-model zien zitten. Wat dat betreft wordt weer eens één van de grote manco's van het referendum bewezen.
Dit is ook weer zoiets. Dat referendum is een puur binnenlandse aangelegenheid. Zolang artikel 50 niet wordt geactiveerd is er geen Brexit. Dus waar bemoeit iedereen zich mee?quote:Op maandag 11 juli 2016 22:32 schreef Falco het volgende:
Iedereen van importantie heeft ook hetzelfde standpunt: het VK moet vlot artikel 50 gaan aanroepen.
Bijna iedereen in GB is VOOR Europese samenwerking. En bijna iedereen erkent dat immigranten uit de EU niet veel anders zijn dan zijzelf. Het is dus echt niet zo dat het hier een stelletje xenofoben zijn op een eiland dat zich wil isoleren van de rest van Europa. Maar er zijn wel zorgen over massale immigratie en over het gebrek aan controle over de eigen bestemming en over democratisch tekort. Met wat hervormingen zou je een massale pro-EU stem kunnen krijgen. Maar Brussel laat die kans tot nu toe liggen.quote:Zo'n EU-lite-lidmaatschap is een mooi iets an sich. Het zure is wel dat niet alle Brexiteers een Noorwegen-model of Zwitserland-model zien zitten. Wat dat betreft wordt weer eens één van de grote manco's van het referendum bewezen.
Positief of negatief?quote:Op maandag 11 juli 2016 22:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zeker nietDat scheelt me duizenden euro's per jaar
Zou dat ook in Italie het geval zijn en zouden die 150 mljrd ervoor kunnen zijn om Duitse of Franse of noem maar op beleggers schadeloos te stellen?quote:Op maandag 11 juli 2016 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Er spelen ook veel belangen mee.
In Oost-Europa is de halve economie opgekocht door westerse multinationals. Daar staat op dit moment tegenover dat er veel geld via de structuurfondsen naar Oost-Europa gaat en Oost-Europeanen in het westen mogen wonen en werken om van de welvaart mee te kunnen profiteren.
Als het ene land dus van het vrij verkeer van personen en van de nettobijdrage aan de structuurfondsen af wil, dan kan het dus maar zo zijn dat andere landen dan ineens ook van het vrij verkeer van kapitaal af willen. Dan brokkelt de interne markt steeds verder af.
Kan ik me wel iets bij voorstellen zou ik graag hebben dat mijn ouders nog leefden, was een onbezorgd leventje wat ik toen leiden deed heerlijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:55 schreef SeLang het volgende:
Ik kom net terug uit Schotland en daar is iedereen boos vanwege de brexit want Schotland is massaal voor remain.
Maar als je dan de argumenten hoort... "We krijgen zus en zo subsidie uit Brussel". Maar dat is een raar argument aangezien GB netto betaler is. Als je dat geld in eigen zak houdt dan kun je in principe grotere subsidies geven. Alleen is het punt dat hun eigen regering die subsidies dan niet zou geven maar het geld aan andere dingen uitgeeft.
Dus eigenlijk willen mensen helemaal geen democratie maar een ongekozen elite die geld uitdeelt. De mensen willen juist dat democratische tekort
Het is allemaal hartstikke gunstig voor mij, net als die dalende rentes (frontrunnen heeft me tienduizenden euros opgeleverdquote:Op maandag 11 juli 2016 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Positief of negatief?
Scheelt is mij of klinkt mij positief?
Iedereen zit in het conplot.quote:
Klinkt niet echt democratisch. En daar ging Brexit toch om? Eigen baas in eigen land..quote:Op maandag 11 juli 2016 23:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
allemaal 1 pot nat, achter de schermen daar worden de beslissingen gemaakt.
Volgens mij komt het Brexit met zijlstra zijn woorden linksom of rechtsom het komt er!quote:Op maandag 11 juli 2016 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Klinkt niet echt democratisch. En daar ging Brexit toch om? Eigen baas in eigen land..
Lollig is dat. Wekenlang claimen Brexitters dat de EU zorgt voor een race naar the bottom met laagbetaalde kutbanen en dat het goed is dat GB daaruit stapt en nu is de opkomende positie van laagbetalende supermarkten met bizar slechte arbeidsvoorwaarden ineens een positief iets volgens jou.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Positief nieuws: Britten gaan bewuster om met geld nu ze al de weelde van de Brexit hebben ontvangen.![]()
Zegt natuurlijk wederom niet meteen iets. Het kan net zo goed een angstreactie zijn voor wat komen gaat, De propaganda molen draait overuren natuurlijk.
Plus dat niemand ineens nu arm is geworden en naar de aldi moet me dunkt.
Bijzonder hypocriet ook van al die MP's. Alsof zij in hun district wel allemaal genoeg campagne hebben gevoerd.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:04 schreef SeLang het volgende:
Wat nu erg leuk is om te volgen is de ellende binnen de Labour Party
Stalin Corbyn heeft altijd gezegd dat de EU een kapitalistisch complot is maar nu was hij opeens voor remain. Maar ja, niet met genoeg energie wordt hem nu verweten. Nu is er een couppoging aan de gang tegen Corbyn. Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Mogelijk met een splitsing van de labour Party.
Oud-links (de achterban van Corbyn) is natuurlijk in meerderheid voor brexit ("de immigranten pikken onze banen in!")
zie je die clownsmile in mijn tekst? Dat plus de emosmile krijg ik visueel in mijn kop als ik aan jou denk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lollig is dat. Wekenlang claimen Brexitters dat de EU zorgt voor een race naar the bottom met laagbetaalde kutbanen en dat het goed is dat GB daaruit stapt en nu is de opkomende positie van laagbetalende supermarkten met bizar slechte arbeidsvoorwaarden ineens een positief iets volgens jou.
Waar bemoeit dat mens zich mee? Het referendum is een binnenlandse aangelegenheid. Zolang artikel 50 niet is geactiveerd is het een puur Britse aangelegenheid en hebben andere landen zich er niet mee te bemoeien!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 03:20 schreef Kijkertje het volgende:
Merkel verzoekt May vriendelijk of ze een beetje vaart wil maken met Brexit nu ze verkozen is.![]()
![]()
EU wil zo snel mogelijk duidelijkheid van nieuwe Britse premier
Brussel hoopt dat de nieuwe Britse premier, Theresa May, zo snel mogelijk duidelijkheid schept over het Britse vertrek uit de EU. De artikel-50-procedure, waarmee de brexit-procedure in gang kan worden gezet, moet volgens de EU zo snel mogelijk ingaan.
De Duitse bondskanselier Merkel zegt dat de Britten zo snel mogelijk duidelijk moeten maken hoe de relatie zal zijn met de EU. Eurocommissaris Pierre Moscovici zei na afloop van de Eurogroep in Brussel dat artikel 50 een voorwaarde is om onderhandelingen te kunnen beginnen.
Langdurige onzekerheid is voor zowel VK als EU niet erg gunstig. In die zin is het niet meer dan logisch dat de EU aandringt op een spoedig besluit.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar bemoeit dat mens zich mee? Het referendum is een binnenlandse aangelegenheid. Zolang artikel 50 niet is geactiveerd is het een puur Britse aangelegenheid en hebben andere landen zich er niet mee te bemoeien!
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat de Britse regering eerst even zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan voordat ze de klok starten. Het is niet in het belang van GB om dat te overhaasten.
Het beste is denk ik om te mikken op ergens in de loop van volgend jaar zodat ze goed voorbereid de onderhandelingen in kunnen gaan. Langer dan dat moet je ook weer niet wachten want dan worden de kiezers wantrouwig.
Wacht even, is het nou dat de EU zegt dat de VK moet opschieten? Dat is toch hetzelfde EU waarbij elke motie minimaal twee jaar op zich laat wachten, voordat deze door het parlement is geloodst. Hetzelfde EU waarbij het jaren duurt, voordat een asielzoeker weet waar hij aan toe is.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 03:20 schreef Kijkertje het volgende:
Merkel verzoekt May vriendelijk of ze een beetje vaart wil maken met Brexit nu ze verkozen is.![]()
![]()
EU wil zo snel mogelijk duidelijkheid van nieuwe Britse premier
Brussel hoopt dat de nieuwe Britse premier, Theresa May, zo snel mogelijk duidelijkheid schept over het Britse vertrek uit de EU. De artikel-50-procedure, waarmee de brexit-procedure in gang kan worden gezet, moet volgens de EU zo snel mogelijk ingaan.
De Duitse bondskanselier Merkel zegt dat de Britten zo snel mogelijk duidelijk moeten maken hoe de relatie zal zijn met de EU. Eurocommissaris Pierre Moscovici zei na afloop van de Eurogroep in Brussel dat artikel 50 een voorwaarde is om onderhandelingen te kunnen beginnen.
Klok, klepel en andere verwarring?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wacht even, is het nou dat de EU zegt dat de VK moet opschieten? Dat is toch hetzelfde EU waarbij elke motie minimaal twee jaar op zich laat wachten, voordat deze door het parlement is geloodst. Hetzelfde EU waarbij het jaren duurt, voordat een asielzoeker weet waar hij aan toe is.
Hetzelfde EU dat er jaren over doet een bankencrisis op te lossen. Hetzelfde EU dat jarenlang onderhandeld met Griekenland. Hetzelfde EU dat nooit een beslissing kan nemen bij internationale conflicten en oorlogen. Hetzelfde EU dat totaal geen daadkracht toont bij het oplossen van misdrijven door de regeringen, dan denk ik even aan MH17 of Srebrenica.
Ten eerste is het de EU en ten tweede noem je nu vooral een hoop dingen waar de EU helemaal niet eens bevoegd is.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wacht even, is het nou dat de EU zegt dat de VK moet opschieten? Dat is toch hetzelfde EU waarbij elke motie minimaal twee jaar op zich laat wachten, voordat deze door het parlement is geloodst. Hetzelfde EU waarbij het jaren duurt, voordat een asielzoeker weet waar hij aan toe is.
Hetzelfde EU dat er jaren over doet een bankencrisis op te lossen. Hetzelfde EU dat jarenlang onderhandeld met Griekenland. Hetzelfde EU dat nooit een beslissing kan nemen bij internationale conflicten en oorlogen. Hetzelfde EU dat totaal geen daadkracht toont bij het oplossen van misdrijven door de regeringen, dan denk ik even aan MH17 of Srebrenica.
Je gooit er een partij bagger uit maar zegt eigenlijk niksquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik probeer alleen te zeggen dat de EU ook een traag politiek systeem heeft.
Wat wil jij dan beweren, dat de EU snel reageert op problemen? laat me niet lachenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gooit er een partij bagger uit maar zegt eigenlijk niks
BNW is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:44 schreef Jekkerhamer het volgende:
Waarom de EU een vijand is van haar lidstaten en Europa:: http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/eu_collective.pdf
Dat kan dan ook niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat wil jij dan beweren, dat de EU snel reageert op problemen? laat me niet lachen
Vaak niet bepaald. Maar dan nog is er niks mis met de oproep aan de Britten om helderheid over hun gewenste toekomst te geven en daar niet jaren mee te wachten...quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat wil jij dan beweren, dat de EU snel reageert op problemen? laat me niet lachen
Ja, daar maak jij je nooit aan schuldig. toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gooit er een partij bagger uit maar zegt eigenlijk niks
Je hebt nog geen letter gelezen. Bovendien is de scheiding tussen NWS en BNW tamelijk arbitrair. Je zult maar eens kennis nemen van ideeën buiten je referentiekader.quote:
Alleen is de EU nou niet bepaald het voorbeeld om te zeggen hoe het moet. Kijk eens hoe snel Amerika de bankencrisis onder controle had, dan komen wij aan met al het geneuzel. En intussen de burgers mogen maar blijven betalen om de banken overeind te houden. Of praat ik hier ook onzinquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vaak niet bepaald. Maar dan nog is er niks mis met de oproep aan de Britten om helderheid over hun gewenste toekomst te geven en daar niet jaren mee te wachten...
Dus de EU moet een federatie worden? Dat is de VS tenslotte ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen is de EU nou niet bepaald het voorbeeld om te zeggen hoe het moet. Kijk eens hoe snel Amerika de bankencrisis onder controle had, dan komen wij aan met al het geneuzel. En intussen de burgers mogen maar blijven betalen om de banken overeind te houden. Of praat ik hier ook onzin
Alsjeblieft niet zeg, nooit geen federatie aub.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dus de EU moet een federatie worden? Dat is de VS tenslotte ook.
Dubbele ontkenning.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, nooit geen federatie aub.
Als Europa daarmee daadkrachtiger en sterker wordt en daadwerkelijk problemen snel en grondig oplost, waardoor de economie in rap tempo groeit en de werkeloosheid daalt, liever vandaag nog, dan morgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik heb de voorpagina gezien over het afmaken van Lenin's werk. Torn wist ik genoeg.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:48 schreef Jekkerhamer het volgende:
[..]
Je hebt nog geen letter gelezen. Bovendien is de scheiding tussen NWS en BNW tamelijk arbitrair. Je zult maar eens kennis nemen van ideeën buiten je referentiekader.
Zelden of nooitquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, daar maak jij je nooit aan schuldig. toch?
Uiteindelijk wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is een ideaal die inmiddels zijn eigen falen heeft aangetoond. De EU zal nooit een tweede VS worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als Europa daarmee daadkrachtiger en sterker wordt en daadwerkelijk problemen snel en grondig oplost, waardoor de economie in rap tempo groeit en de werkeloosheid daalt, liever vandaag nog, dan morgen.
Oh, een week geleden riep je nog dat het binnen twee maanden zou gebeuren.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt artikel 50 ingediend en tot die tijd bereiden de Britten zich voor op de komende onderhandelingen die dit proces in goede banen zal gaan leiden.
Hey! Ctrl-V doet het nog op je toetsenbord. Goed nieuws!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is een ideaal die inmiddels zijn eigen falen heeft aangetoond. De EU zal nooit een tweede VS worden.
Daarom is het belangrijk dit ideaal los te laten, gesloten denkhokjes open te breken en vanuit een realistische kijk de problemen aan te pakken. Dat kan niet binnen de huidige structuur van de EU die daarom stapsgewijs moet worden afgebroken. Brexit heeft hiermee een eerste stap gezet. Andere lidstaten zullen volgen. Dit blijven ontkennen is zinloos en zelfs naïef te noemen.
De komende Britse premier heeft aangekondigd Brexit uit te voeren. Dus alle onzinverhalen op social media dat er nieuwe referendums komen om Brexit terug te draaien is hiermee volledig ontkracht. Volgend jaar wordt artikel 50 ingediend en tot die tijd bereiden de Britten zich voor op de komende onderhandelingen die dit proces in goede banen zal gaan leiden.
Ik refereer aan wat May heeft verklaard en die heeft gezegd dat dit jaar artikel 50 niet wordt ingediend vanwege de voorbereidingstijd die men wilt nemen voor de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, een week geleden riep je nog dat het binnen twee maanden zou gebeuren.
Als ze nog een jaar na gaat denken of ze echt wel met artikel 50 willen starten en daarna nog jaren gaan onderhandelen, dan maken we die Brexit dit decennium en in de huidige Britse regeringsperiode niet meer mee. Dat is nogal een risico voor de uiteindelijke doorgang.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik refereer aan wat May heeft verklaard en die heeft gezegd dat dit jaar artikel 50 niet wordt ingediend vanwege de voorbereidingstijd die men wilt nemen voor de onderhandelingen.
Maar ze heeft ook duidelijk gezegd dat Brexit doorgang vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |