Ik heb aflevering 1 gezien en die vond ik prima.quote:The Night Of
8 afleveringen misdaad, drama
Steven Zaillian en Richard Price, bedenkers van The Night Of, belichten in deze achtdelige dramareeks alle mogelijke aspecten van een fictieve moordzaak in New York City. Het verhaal volgt student Naz Khan, een aandoenlijke nerd die door een basketbalspeler aan wie hij bijles geeft, wordt uitgenodigd naar een feestje in de New Yorkse Lower East Side. Als blijkt dat niemand hem komt oppikken, besluit Naz zonder te vragen de taxi van zijn vader te nemen en vanuit zijn huis in Jackson Heights, Queens naar Manhattan te rijden. Zijn impulsieve beslissing om onderweg een mooie jonge vrouw op te pikken, gooit niet alleen roet in zijn plannen maar luidt ook de noodlottige avond van de titel in. Naz wordt later immers beschuldigd van een misdaad die hij beweert niet begaan te hebben, en hij ervaart de chaos en manipulatie van het juridische systeem van binnenuit. Zijn benarde situatie wordt nog verder bemoeilijkt door zijn uiterlijk en status als de zoon van Pakistaanse immigranten.
Dus het is wel de moeite waard ondanks die hele campagne eromheen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:07 schreef fliert het volgende:
Eerste aflevering was indrukwekkend, met als toetje John Turturro. Laat maar komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het inderdaad de moeite waard. Het moet natuurlijk blijken of de rest ook van dit niveau is.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:22 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dus het is wel de moeite waard ondanks die hele campagne eromheen?
Inderdaad ja, zitten echt mooie shots tussenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 04:15 schreef ChickenMan het volgende:
Damn tweede aflevering net zo goed! Bijzonder gefilmde serie ook.
Ik vind het ook een echt goede serie, alleen vond ik als nog True Detective wel 10 keer beter dan dit. The Night Of lijkt me redelijk voorspelbaar, maar dat zullen de komende afleveringen gaan uitwijzen.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:48 schreef Keyos het volgende:
Tot nu toe al serie van het jaar voor mij, wat een sfeerzetting, wat een camerawerk, dit beloofd echt een hoop voor de komende 6 afleveringen. Tot nu toe duidelijk True Detective kwaliteit.
Nóg beter? Die moet ik dan maar eens gaan kijken. Is het een vergelijkbare sfeer, veel donkere beelden?quote:Op maandag 25 juli 2016 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind het ook een echt goede serie, alleen vond ik als nog True Detective wel 10 keer beter dan dit. The Night Of lijkt me redelijk voorspelbaar, maar dat zullen de komende afleveringen gaan uitwijzen.
True Detective nog niet gekeken?!quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Nóg beter? Die moet ik dan maar eens gaan kijken. Is het een vergelijkbare sfeer, veel donkere beelden?
Haha ja, True Detective is echt een parel van een (mini)serie. Tweede seizoen moet ik eerlijk gezegd nog verder kijken (vond aflevering 1 beetje tegenvallen), maar dat eerste seizoen, man man man Woody Harrelson en Mathew Mcconaughey waren eindbaas.De seizoenen staan compleet los van elkaar, vandaar het besproken verschil tussen seizoen 1 en seizoen 2.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Nóg beter? Die moet ik dan maar eens gaan kijken. Is het een vergelijkbare sfeer, veel donkere beelden?
quote:Op maandag 25 juli 2016 13:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
True Detective nog niet gekeken?!
Ja, een beetje een vergelijkbare sfeer. Depressief en nihilistische storyline. Zijn atm twee seizoenen van. Seizoen 1 is echt 10/10, seizoen 2 vind ik persoonlijk 8/10.
Gewoon beginnen en je zal het wel zien, het is het volledig waard. True Detective vind ik persoonlijk de beste serie ooit.
Ik zal het eens gaan kijken! Hebben jullie de miniserie The Missing gezien? Ook zo'n heerlijke sfeer en op subtiele wijze spannend. Net als TD een anthologische serie. Seizoen 1 telt 8 afleveringen. Hopelijk komt seizoen 2 snel!quote:Op maandag 25 juli 2016 14:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Haha ja, True Detective is echt een parel van een (mini)serie. Tweede seizoen moet ik eerlijk gezegd nog verder kijken (vond aflevering 1 beetje tegenvallen), maar dat eerste seizoen, man man man Woody Harrelson en Mathew Mcconaughey waren eindbaas.De seizoenen staan compleet los van elkaar, vandaar het besproken verschil tussen seizoen 1 en seizoen 2.
Lees er niet teveel over trouwens, is het type serie waar je ook maar geen spoiler van wilt lezen. Gewoon kijken. Wel een leuk detail dat ik je wil meegeven: Matthew Mcconaughey is een vrij uitgesproken Christen, maakt zijn rol in de serie des te mooier.
In de tussentijd: beetje kut dat ik nog geen Engelse subs van aflevering 3 kan vinden van The Night Of, ik kijk mijn series het liefst met subs eronder zodat ik geen woord mis.
Ben benieuwd wat je van True Detective vind. Ik zal zelf The Missing ff checken.quote:
Benieuwd wat je daarvan vindt. Na de eerste aflevering van The Missing was ik hooked.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je van True Detective vind. Ik zal zelf The Missing ff checken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:28 schreef Nober het volgende:
Blijft het bij 1 seizoen met 8 afleveringen?Van wat ik heb begrepen wel. Is natuurlijk ook een type verhaal dat zich maar leent voor 1 seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn aflevering kon niet meer stuk, Omar van The Wire zit erin _0_.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
Bodie uit The Wire zat er ook in trouwens (een van de twee gasten die Nas naar binnen zien gaan).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:35 schreef Keyos het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen wel. Is natuurlijk ook een type verhaal dat zich maar leent voor 1 seizoen.
Mijn aflevering kon niet meer stuk, Omar van The Wire zit erin _0_.
Vertel.. Ik vind het namelijk slaapverwekkend zwak geworden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:34 schreef ehouse het volgende:
Steengoed, zojuist de vierde aflevering gezien, dat beeld met dat nachtlampje doet precies vermoeden dat John Stone mss de moordenaar is?
Huh?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:34 schreef ehouse het volgende:
Steengoed, zojuist de vierde aflevering gezien, dat beeld met dat nachtlampje doet precies vermoeden dat John Stone mss de moordenaar is?
Dat idee had ik ook al een paar keer!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Die stiefvader zal wel meer van de moord weten.
In aflevering 4 zie je hem op het kerkhof ruzie hebben met iemand. Wie was dat?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al een paar keer!
De biovader?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In aflevering 4 zie je hem op het kerkhof ruzie hebben met iemand. Wie was dat?
Verder zal Chandra (assistent van advocate) de zaak wel overnemen, waarbij ze onofficieel op een of andere manier hulp krijgt van Stone.
Ja, die kwam wel een paar keer pontificaal in beeld.quote:
8.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:12 schreef Verbal het volgende:
Hoeveel afleveringen heeft deze serie nou? In dit topic (en zelfd in de OP) worden 6 en 8 door elkaar gebruikt. Wil ik net checken op IMDb, heeft die serie met de pilot erbij zelfs 9 afleveringen
The Night Of (TV Series 2016– ) - Episodes - IMDb
V.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb er in de OP maar even 8 van gemaakt.
Ja, ik zie ook steeds mannen met witte pakken en een alu-hoedje door het beeld gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:59 schreef Razor21 het volgende:
Wat mij steeds opvalt is dat als ze in het huis van het slachtoffer binnen gaan er steeds ingezoomd wordt op dat rendier hoofd aan de muur. Zou er misschien een camera in die kop (achter die ogen zitten)? In de afgelopen afleveringen kwam die kop steeds in beeld. Maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Ik denk dat we voor het antwoord de serie zullen moeten kijken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vroeg me af. Wordt Naz uiteindelijk vrijgesproken maar werkt hij zich in de gevangenis in de nesten zodat hij alsnog een lange veroordeling krijgt?
Zou het?quote:Op zondag 14 augustus 2016 10:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat we voor het antwoord de serie zullen moeten kijken.
V.
Neequote:Op zondag 14 augustus 2016 10:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat we voor het antwoord de serie zullen moeten kijken.
V.
Ja echt!quote:
Ehm er komen de afgelopen afleveringen allerlei verdachten in beeld? Stiefvader is naar mijn idee de minst waarschijnlijke dader van allemaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 00:29 schreef golfer het volgende:
De stiefvader komt nu wel nadrukkelijk als verdachte naar voren.
Motief dus geld.
Juist omdat hij zo voor de hand ligt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:28 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Ehm er komen de afgelopen afleveringen allerlei verdachten in beeld? Stiefvader is naar mijn idee de minst waarschijnlijke dader van allemaal.
Ik vind het juist wel tof om te zien. De gevangenis veranderd hem en je ziet ook hoe makkelijk hij te beïnvloeden is.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind de gevangenistransformatie van Nas echt jammer, dat voegt maar weinig toe.
Het leuke van series als deze is het speculeren over hoe het verder gaat. Maar goed daar zal ik dan wel de enige in zijn...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja echt!
(sorry hoor, maar wat moet je met zo'n vraag? Daar heeft toch niemand een antwoord op?)
V.
Ik zit ook in die hoek. Werd namelijk al een beetje 'foreshadowed' toen Torturro die klas bijpraatte over het vak van advocaat. "Ook schuldigen hebben recht op de beste verdediging".quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:46 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ja meerdere verdachten. Maar Naz is ook nog niet vrij van alle schuld natuurlijk. We hebben uiteindelijk niet gezien wat er in die slaapkamer gebeurt is. Hij kan het nog zomaar gedaan hebben.
Yep.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:53 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Prima aflevering inderdaad, al had die kus van mij niet gehoeven.
Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen!quote:Op maandag 22 augustus 2016 23:26 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ben benieuwd of het niet wat krap wordt, alles afronden in nog maar één aflevering!
Topshow, genoten van begin tot eind.quote:
De laatste aflevering had wat mij betreft iets korter mogen zijn dan 1:40 uur, maar het verhaal was goed.quote:
Het is afgerond.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:41 schreef Karina het volgende:
Nou zo te zien moet ik dit dus zeker gaan kijken.
Was het nou een afgerond verhaal? Of komt er nog wat?
Ik kan het niet afgerond noemen. Er is geen antwoord gegeven op wie haar nou vermoord heeft, er is zelfs van geen enkele verdachte aangetoond dat ie NIET schuldig was..quote:
Dan heb je niet goed opgelet. het is toch wel vrij duidelijk wie haar vermoord heeft en die werd op het laatst ook nog eens in opdracht van de aanklaagster gevolgd door de ex-politieman.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:11 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik kan het niet afgerond noemen. Er is geen antwoord gegeven op wie haar nou vermoord heeft, er is zelfs van geen enkele verdachte aangetoond dat ie NIET schuldig was..
Zo dacht ik hier dat er misschien toch een twist kwam doordat die uitslag hem aan met iets die kat zou laten denken wat tot de oplossing zou leiden. Het was nu een beetje te kalmpjes, maar misschien ligt die lat nu wel te hoog door al die explosieve Amerikaanse series. Desalniettemin inderdaad erg ontroerende scène. En gelukkig om te zien dat het voor Naz niet helemaal een happy end is. Hij is vrij, maar heeft er toch een drugsverslaving aan over gehouden; en heeft het vertrouwen in zijn familie verloren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:29 schreef Mani89 het volgende:
Heel ontroerend toen die advocaat, bevangen door een hysterische aanval van eczeem, zijn finest hour beleefde met zijn closing statement. Ik kreeg er bijna een brok in mijn keel van.
Dit wilde ik nog net posten.quote:
Hij heeft toch nog een baantje kunnen vinden, ik zag em net langskomen toen ik Jason Bourne (2016) - IMDb keek!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:42 schreef Flitskikker het volgende:
En gelukkig om te zien dat het voor Naz niet helemaal een happy end is. Hij is vrij, maar heeft er toch een drugsverslaving aan over gehouden; en heeft het vertrouwen in zijn familie verloren.
Ik vind die advocaat echt fijn om naar te kijken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:29 schreef Mani89 het volgende:
Heel ontroerend toen die advocaat, bevangen door een hysterische aanval van eczeem, zijn finest hour beleefde met zijn closing statement. Ik kreeg er bijna een brok in mijn keel van.
Box speelt er ook inquote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:50 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hij heeft toch nog een baantje kunnen vinden, ik zag em net langskomen toen ik Jason Bourne (2016) - IMDb keek!
En hij zit in Rogue One, dus werk zatquote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:50 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hij heeft toch nog een baantje kunnen vinden, ik zag em net langskomen toen ik Jason Bourne (2016) - IMDb keek!
Ja wat zal ik zeggen. Aflevering 1 was echt top maar de rest niet bijzonder.quote:
Tja ook uitgekeken. Goeie serie. maar toch wel gehypt ook. Eens dus met je post.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja wat zal ik zeggen. Aflevering 1 was echt top maar de rest niet bijzonder.
De laatste aflevering erg wisselend van niveau.
Het heeft me zeker niet verveeld maar in mijn ranglijst van populaire series scoort deze niet hoog.
Het allerlaatste shot met die kat vond ik dan wel mooi. Zoals al het camerawerk zeer goed was in deze serie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:42 schreef Flitskikker het volgende:
Inderdaad erg goede serie, al hadden ze vind ik wel meer uit de laatste aflevering kunnen halen.
[..]
Zo dacht ik hier dat er misschien toch een twist kwam doordat die uitslag hem aan met iets die kat zou laten denken wat tot de oplossing zou leiden. Het was nu een beetje te kalmpjes, maar misschien ligt die lat nu wel te hoog door al die explosieve Amerikaanse series. Desalniettemin inderdaad erg ontroerende scène. En gelukkig om te zien dat het voor Naz niet helemaal een happy end is. Hij is vrij, maar heeft er toch een drugsverslaving aan over gehouden; en heeft het vertrouwen in zijn familie verloren.
Ze hebben ons iig wat vaker op het verkeerde pad gezet en dst vond ik wel leuk.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:09 schreef Razor21 het volgende:
Ik vond het een geweldige serie. Alleen de ontknoping vond ik wat tegenvallen. Ik had echt gehoopt dat ik een WTF moment zou krijgen als bekend gemaakt zou worden wie de daadwerkelijke moordenaar was. Ik vond het een beetje tegenvallen.
Ik had ook gedacht dat die kat die bijna elke aflevering te zien was als bewijsmateriaal aangevoerd zou worden tijdens de rechtszaak.
Dat inderdaad. En de poes die tóch teruggehaald werdquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:29 schreef Mani89 het volgende:
quote:The Night Of: HBO 'Very Optimistic' About Season 2 Renewal
It appears The Night Of is not calling it a day.
HBO programming president Casey Bloys tells TVLine that series creators Richard Price and Steven Zaillian are currently “trading ideas” on what a potential season 2 will look like, adding that he’s “very optimistic” the duo will “crack” the case.
“They’re going to come to us when they are excited about something,” he adds.
Season 2 would exist in the same world as Season 1, so don’t expect an American Crime-style reset. “I don’t think that we would all of a sudden move to Chicago or another city,” says Bloys, who also confirmed that there would likely be “some overlap” on the casting front.
The exec declined to say which cast members would likely be back, but we’re guessing John Turturro’s John Stone and his feline companion are both locks. (At least they better be.)
Bron
Ik heb de serie net pas gezien, en blijkbaar nogal passief geconsumeerd , maar dit vind ik wel een erg sterke opmerking. Het is duidelijk dat ze een zo realistisch mogelijke serie willen neerzetten, inclusief een onduidelijk einde, en dan dit element vergeten. Vreemd hoor. Verder prachtige serie.quote:Op dinsdag 27 september 2016 21:24 schreef Karina het volgende:
Waar ik gedurende de serie verbaas over was: is waarom niemand (politie/zijn advocaten) zich afvroeg waarom er totaal geen bloed op zijn kleren zat of in zijn haar of waar dan ook op hem. Als je iemand 20x steekt zou je toch denken dat dat zou gebeuren. De hele muur en matras zat onder.
En ook zijn inhaler lag helemaal schoon op dat bed, beetje gek.
Het laatste met die kat was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |