abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 juli 2016 @ 17:05:25 #1
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_163645542
Het is het lekkerste ijs wat er is, het slagroomijs van van der Linde in Amsterdam :9 . Half slagroom half ijs..

Aangezien ik nu niet in Amsterdam ben, maar wel zin heb in ijs, ben ik benieuwd of iemand enig idee hoe je het zelf kan maken ;) (of iig er bij in de buurt komt)

Kom maar door met die recepten :9
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zondag 10 juli 2016 @ 17:11:26 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163645788
Half slagroom, half ijs? Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Of bedoel je gewoon te zeggen dat hun roomijs erg romig is?
pi_163646432
Half slagroom, half ijs.
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 10 juli 2016 @ 17:40:37 #4
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_163646709
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:11 schreef RobinOok het volgende:
Half slagroom, half ijs? Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Of bedoel je gewoon te zeggen dat hun roomijs erg romig is?
De bol bestaat uit half slagroom, half slagroomijs :)
Kost nog eens niks ook, dus mocht je er een keer in de buurt zijn.. je herkent het aan de enorme rij die er altijd staat ;)

Zelf de slagroom maken gaat nog wel lukken, maar hoe het ijs gemaakt wordt is me een raadsel...

ter illustratie
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  † In Memoriam † zondag 10 juli 2016 @ 17:47:30 #5
231686 budvar
budvar
pi_163646853
Inderdaad het lekkerste ijs wat ik ken, maar hoe je het maakt geen idee. Zou gewoon slagroom door vanille ijs mengen, vies kan dat nooit worden. Ga begin september daar vlak om de hoek in een appartement een lang weekend met vrienden chillen en me helemaal ziek eten van dat ijs denken ik :D
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_163646856
Minstens 20 jaar geleden voor 't laatst gehad, maar 't water loopt me in de mond. :9~

Idd onwijs lekker roomijs. De slagroom wordt door 't roomijs heen gedraaid en zo krijg je een (onregelmatig verdeelde) bol van ijs en slagroom.

Toch maar weer 'ns naar A'dam.
Intentionally left blank.
  zondag 10 juli 2016 @ 19:40:55 #7
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_163649436
van der linde _O_
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  zondag 10 juli 2016 @ 20:08:27 #8
47102 Elvi
miemkwien
pi_163650079
Ik ben 5 kilo aangekomen van de foto alleen al ;(
  zondag 10 juli 2016 @ 20:21:37 #9
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_163650402
Dit is echt een top ijsje ja :9 :@ :@
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_163663453
ik vind dat dus echt niet lekker :@
laat ook een beetje zo'n vies boterachtig laagje achter in je mond
  maandag 11 juli 2016 @ 21:23:16 #11
370431 drakin
vurig typje
pi_163674992
stuurt iemand me hiernaartoe, is het helemaal geen ijs van Linde gemaakt -O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_163675028
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:40 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

De bol bestaat uit half slagroom, half slagroomijs :)
Kost nog eens niks ook, dus mocht je er een keer in de buurt zijn.. je herkent het aan de enorme rij die er altijd staat ;)

Zelf de slagroom maken gaat nog wel lukken, maar hoe het ijs gemaakt wordt is me een raadsel...

ter illustratie [ afbeelding ]
ow.. mén :9 ik zou er nu eentje lusten :D
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 21:24:52 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_163675030
Ik ben niet zo gek op dit soort ijsjes normaal, maar die van Van der Linde zijn heerlijk inderdaad. Binnenkort maar weer eens de stad in om er eentje te eten :9~
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 11 juli 2016 @ 21:27:10 #14
370431 drakin
vurig typje
pi_163675130
Ja maar ik kan nu bij de Sligro gratis ijs krijgen, 24 vanille ijsjes, die ga ik morgen of woensdag denk ik maar halen.

vanille, dat was toch met bevergeil?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_163675143
Waar precies in Amsterdam? Weet ik waar ik langs moet als ik er in de buurt ben :Y)
mag het weten
pi_163675170
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:27 schreef Joosie200 het volgende:
Waar precies in Amsterdam? Weet ik waar ik langs moet als ik er in de buurt ben :Y)
Nieuwendijk :P
  maandag 11 juli 2016 @ 21:28:26 #17
370431 drakin
vurig typje
pi_163675189
Ik zie een Cul Amsterdam Linde meet aankomen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_163675281
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Nieuwendijk :P
Loop ik er wel langs op de terugweg naar CS ^O^
mag het weten
  maandag 11 juli 2016 @ 21:31:29 #19
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163675307
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:26 schreef ecstasy het volgende:
ik vind dat dus echt niet lekker :@
laat ook een beetje zo'n vies boterachtig laagje achter in je mond
Ik dacht dat ik de enige in Nederland was O+
Zó onsmakelijk.
With the stars as her umbrella
pi_163675322
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Loop ik er wel langs op de terugweg naar CS ^O^
zou ik doen als ik jou was :D er zal wel een rij staan maar het is de moeite :Y
pi_163675381
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:31 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige in Nederland was O+
Zó onsmakelijk.
De zooi uit de super wel ja. Maar van de ambachtelijke bakker wil ik nog wel een poging wagen.
mag het weten
pi_163676138
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De zooi uit de super wel ja. Maar van de ambachtelijke bakker wil ik nog wel een poging wagen.
kom je verslag doen? *O*
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 juli 2016 @ 22:03:40 #23
414785 sirdanilot
pi_163676327
Hee deze had ik ook een keer ! Ik liep naar CS, zag een rij staan bij een ijsjestent en dacht ach waarom ook niet, zal vast een vies commercieel ijsje zijn voor véél te veel geld.

Maar nee hoor, was dit heerlijke romige slagroom/slagroomijs, en de prijs was gewoon schappelijk (voor centrum amsterdam dan) *O*

Heel prettige verrassing.

En ik kon er nog gewoon Nederlands spreken ook. Ongehoord in Amsterdam (nee ik heb het er niet zo op, dat super toerisme daar en de verhipsterisering :r )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163683544
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:03 schreef sirdanilot het volgende:
Hee deze had ik ook een keer ! Ik liep naar CS, zag een rij staan bij een ijsjestent en dacht ach waarom ook niet, zal vast een vies commercieel ijsje zijn voor véél te veel geld.

Maar nee hoor, was dit heerlijke romige slagroom/slagroomijs, en de prijs was gewoon schappelijk (voor centrum amsterdam dan) *O*

Heel prettige verrassing.

En ik kon er nog gewoon Nederlands spreken ook. Ongehoord in Amsterdam (nee ik heb het er niet zo op, dat super toerisme daar en de verhipsterisering :r )
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html



Soms is het gewoon klote weer en dan staan ze nog in de rij :D

Ik was er een keer en toen waren er 2 oude dames, die ene had ooit in Amsterdam gewoon
en ze kwamen helemaal van Utrecht af met de trein voor de ijsjes _O_

Bestaat al héél lang en nog niks veranderd :o zelfde kleine winkeltje en ijsje al vanaf 80 eurocent geloof ik .... is dan wél een kinderijsje :P maar gewoon toch 1 flink bolletje ...



Eerst deed Pa het en nu de zonen, daarvoor zal het Opa wel geweest zijn, mar toen bestond ik nog niet :+
pi_163683596
Het is trouwens op de NIeuwendijk niet in de Kalverstraat, dat is een foutje van die persoon
op You Tube :+
pi_163685643
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:31 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige in Nederland was O+
Zó onsmakelijk.
O+
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De zooi uit de super wel ja. Maar van de ambachtelijke bakker wil ik nog wel een poging wagen.
er zijn zo te zien heel veel mensen die het wél lekker vinden en natuurlijk zit er een verschil tussen dit ijs of van de supermarkt. maar ik vind dit gewoon niet lekker en ik snap ook niet dat iedereen zo lyrisch is
pi_163685840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:00 schreef ecstasy het volgende:

[..]

O+

[..]

er zijn zo te zien heel veel mensen die het wél lekker vinden en natuurlijk zit er een verschil tussen dit ijs of van de supermarkt. maar ik vind dit gewoon niet lekker en ik snap ook niet dat iedereen zo lyrisch is
Ik ben wel benieuw wat hij ervan vindt :D kán altijd dat je het gewoon niet lekker vindt.

Ik vind Magnums niks aan :@ alleen de chocolade vind ik wel lekker, maar dat ijs smaakt
zo droog -O-
pi_163686039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuw wat hij ervan vindt :D kán altijd dat je het gewoon niet lekker vindt.

Ik vind Magnums niks aan :@ alleen de chocolade vind ik wel lekker, maar dat ijs smaakt
zo droog -O-
Was de chocolade "vroeger" dikker van een magnum?

Ontopic:
Van tijd tot tijd is het lekker.
pi_163686118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Was de chocolade "vroeger" dikker van een magnum?

Ontopic:
Van tijd tot tijd is het lekker.
geen idee ....

ontopic:

ik sla de Magnum over of bedoel je het v.d. Linde ijsje? :D

dan graag :P een grote :+
pi_163686238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:30 schreef FANN het volgende:

[..]

geen idee ....

ontopic:

ik sla de Magnum over of bedoel je het v.d. Linde ijsje? :D

dan graag :P een grote :+
hahavd Linde ijsje.
pi_163686246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

hahavd Linde ijsje.
ah :+
pi_163686485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:37 schreef FANN het volgende:

[..]

ah :+
Geldt eigenlijk ook Magnums. Ik ga het liefst naar Venetië en als 2de keus IJscuypje.
pi_163686510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Geldt eigenlijk ook Magnums. Ik ga het liefst naar Venetië en als 2de keus IJscuypje.
2e keus is bij mij een Italiaans ijskarretje in het winkelcentrum :D

is óók lekker :Y die tenminste wel.... dat ijs dan heh? niet het karretje :+
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:00:27 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163688147
Vermoed dat deze ijsmaker een ijsmix maakt met veel room of botervet en vervolgens bij met maken van het ijs zorgt dat er veel opslag in komt, lucht in in het ijs mengen dus.
Je zou het kunnen proberen namaken door roomijs te draaien en als dit bijna goed gevroren is, maar nog dikvloeibaar er geslagen slagroom doorheen te mengen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:13:28 #37
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_163698465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Vermoed dat deze ijsmaker een ijsmix maakt met veel room of botervet en vervolgens bij met maken van het ijs zorgt dat er veel opslag in komt, lucht in in het ijs mengen dus.
Je zou het kunnen proberen namaken door roomijs te draaien en als dit bijna goed gevroren is, maar nog dikvloeibaar er geslagen slagroom doorheen te mengen.
Zo zat ik ook te denken inderdaad. En aangezien ik nu toch mijn ijsmachine heb... Ga ik denk ik wel eens proberen, want slagroom ijs is wel heel erg lekker.
pi_163699861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Vermoed dat deze ijsmaker een ijsmix maakt met veel room of botervet en vervolgens bij met maken van het ijs zorgt dat er veel opslag in komt, lucht in in het ijs mengen dus.
Je zou het kunnen proberen namaken door roomijs te draaien en als dit bijna goed gevroren is, maar nog dikvloeibaar er geslagen slagroom doorheen te mengen.
Het gaat in en machine die de hele tijd ronddraait Piet en daar wordt het dan uitgeschept,
het recept is geheim :P

Mijn zus heeft daar vroeger ooit een vakantiebaantje gehad :D

Ze werken nog steeds op dezelfde manier, als je besteld/betaald en hebt gezegd welk
ijsje je wil hebben, groot klein, medium, hoorntje of in beker... dan krijg je een
klein plastic dingetje.. ieder dingetje heeft een eigen klein/ vorm en dan weet de jongen
of meisje die het ijs uit die machine schept welk ijsje je moet hebben :Y

Zo deden ze het ook al toen mijn moeder daar ijs ging eten :P

Hier een interview met de zoons....

quote:
Op internet wordt hun befaamde, vooroorlogse ijsje een ‘wegdromertje’ en een ‘romige lieverd’ genoemd.

Zomer en winter weten mensen van over de hele wereld de ijssalon van de
broers Maikel (39, foto) en Lars van der Linde (37) in Amsterdam te vinden, voor een klein, gelukzalig moment.

Lars: “Een van onze vaste klanten is een Amerikaanse die in modeaccessoires handelt.
Vier keer per jaar reist ze voor zaken naar Nederland en het eerste wat ze doet, is naar onze zaak komen voor een ijsje.

Haar man vertrouwde ons laatst toe dat ze daar al een week van tevoren naar uitkijkt.”

Maikel: “Ons ijs vind je nergens ter wereld.
Het is een uniek familierecept dat opa Van der Linde in 1937 heeft bedacht.
Lars en ik zijn allebei reislustige types en stappen in het buitenland elke ijssalon
binnen om te kijken wat er te halen valt, maar wij zijn ons type ijs nog niet tegengekomen.”

Lars: “Het is een rijk, romig ijsje met echte vanille en lobbige slagroom.
De mystificatie rond de receptuur wordt overschat, want ook al zou je alle ingrediënten kennen, dan nog kun je het ijsje niet zomaar namaken.

De specifieke smaak komt ook doordat wij zelf op ambachtelijke wijze de slagroom produceren. Dat is een kostbaar en moeilijk proces.
Opa heeft het naar zijn hand gezet en vervolgens is het 72 jaar lang steeds verder verfijnd.

Verschillende ijscoketens hebben geprobeerd ons ijsje na te maken, want zij zagen ook de
rijen voor onze deur. Maar ze laten slagroom uit de fabriek aanrukken.
Daar gaat het al mis.”

Maikel: “Onze klanten zeggen wel eens dat wij warm ijs verkopen dat je ook in de winter kunt eten. Dat komt doordat we het rechtstreeks uit de machine, binnen tien minuten aan de klant serveren en zuivelijs veel minder koud aanvoelt dan ijs op waterbasis, zoals veel Italiaans schepijs.”

Lars: “Wij zijn opgegroeid met dit ijs, misschien is dat wel het grootste geheim achter het succes.
Het werd ons met de ijslepel ingegoten.

Toen we pubers waren werkten we mee in de zaak, die toen al van onze vader was.
Later deed Maikel heao en ik volgde een universitaire opleiding.
En toch hebben we de boel overgenomen toen vader ermee stopte. Ik ben nu dus doctorandus ijs
.
Zonder ons draait de zaak niet, vandaar dat alleen Maikel op de foto kon.”
Maikel: “ Nog steeds komen er af en toe klanten van het eerste uur binnen.
Soms zijn dat mensen die na de Tweede Wereldoorlog zijn geëmigreerd naar Canada of Australië.

Die zijn dan vaak gedesillusioneerd als ze de Nieuwendijk na zoveel jaren terugzien, vol ketens en
reclame. Maar als ze onze zaak ontdekken en merken dat het ijsje nog steeds zo smaakt als
vroeger, worden ze helemaal gelukkig.

Dat zijn de momenten waar wij het voor doen.”
IJssalon Van der Linde zit aan de Nieuwendijk 183 in Amsterdam.

https://www.basmaliepaard(...)en-kleine-dingen.pdf
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 12 juli 2016 @ 21:59:18 #39
414785 sirdanilot
pi_163700047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Het gaat in en machine die de hele tijd ronddraait Piet en daar wordt het dan uitgeschept,
het recept is geheim :P

Mijn zus heeft daar vroeger ooit een vakantiebaantje gehad :D

Ze werken nog steeds op dezelfde manier, als je besteld/betaald en hebt gezegd welk
ijsje je wil hebben, groot klein, medium, hoorntje of in beker... dan krijg je een
klein plastic dingetje.. ieder dingetje heeft een eigen klein/ vorm en dan weet de jongen
of meisje die het ijs uit die machine schept welk ijsje je moet hebben :Y

Zo deden ze het ook al toen mijn moeder daar ijs ging eten :P

Hier een interview met de zoons....

[..]

IJssalon Van der Linde zit aan de Nieuwendijk 183 in Amsterdam.

https://www.basmaliepaard(...)en-kleine-dingen.pdf
Zelf slagroom maken? Hoe dan?

Rauwe melk inkopen en afromen? Piet enig idee?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163700178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelf slagroom maken? Hoe dan?

Rauwe melk inkopen en afromen? Piet enig idee?
weet ik veel! :D
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:10:48 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163704198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelf slagroom maken? Hoe dan?

Rauwe melk inkopen en afromen? Piet enig idee?
Melk met klopklop. :P
  woensdag 13 juli 2016 @ 08:03:57 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163706582
Dat het vers gedraaid is en niet een tijd in een bak bij een te lage temperatuur heeft gestaan maakt ook veel uit, de kristallen hebben dan nog geen samengroei. Meeste ijssalons hun ijs is te koud.
Goed, dus het geheim is, veel vet (room, botervet) lucht in het ijs en vers gedraaid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163707604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat het vers gedraaid is en niet een tijd in een bak bij een te lage temperatuur heeft gestaan maakt ook veel uit, de kristallen hebben dan nog geen samengroei. Meeste ijssalons hun ijs is te koud.
Goed, dus het geheim is, veel vet (room, botervet) lucht in het ijs en vers gedraaid.
Maar de slagroom is ook wel héél bijzonder...

Ze hebben daar ook slagroomtaart en truffels bijvoorbeeld, die zijn zoooooooooooooooooooooo lekker, niet te vergelijken met andere :D

en dat vind ik niet alleen, Griekse neef gaat altijd metéén een dag na aankomst hier naar
v.d. Linde voor al die zooi :D

je kan er tig artikelen over vinden op internet.....

Speciaal voor jou O+ heb ik deze site uitgekozen omdat je mij wel eens een hippie noemt :+

quote:
Maar het ijs is niet het enige dat Van der Linde te bieden heeft, ook moet je de mergpijpjes proeven. Wederom gevuld met die overheerlijke slagroom en omringd met heerlijke marsepein. Ze verkopen er de allerlekkerste amandelkoeken die ik ooit heb geproefd en waar ik keer op keer het recept van probeer te ontfutselen – tevergeefs. O ja, truffels hebben ze ook! Ach, doe jezelf een plezier en ga er alsjeblieft eens kijken en inslaan. Het is immers in een straat waar iedereen wel eens is: Nieuwendijk 183. Wel contant geld meenemen, want je kunt er ook nog altijd niet pinnen.

PS Deze post lijkt overdreven, maar ik wil je nog wel eens horen piepen als je er zelf bent geweest en iets hebt geproefd!
http://www.modernehippies.nl/van-der-linde/
pi_163708052
Dit adres ga ik opschrijven.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:24:53 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163708166
Onpopulaire mening, maar ik vind het er vies uitzien en ook niet echt lekker klinken... :@.
KuikenGuppy
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:04:13 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163711836
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:24 schreef Burdie het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik vind het er vies uitzien en ook niet echt lekker klinken... :@.
Het ziet er ook niet erg lekker uit, maar smaakt des te beter. :9
De moeite van het proberen waard!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:52:05 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163712713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:38 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar de slagroom is ook wel héél bijzonder...

Ze hebben daar ook slagroomtaart en truffels bijvoorbeeld, die zijn zoooooooooooooooooooooo lekker, niet te vergelijken met andere :D

en dat vind ik niet alleen, Griekse neef gaat altijd metéén een dag na aankomst hier naar
v.d. Linde voor al die zooi :D

je kan er tig artikelen over vinden op internet.....

Speciaal voor jou O+ heb ik deze site uitgekozen omdat je mij wel eens een hippie noemt :+

[..]

http://www.modernehippies.nl/van-der-linde/
Meeste bakkers gebruiken dan ook geen verse slagroom, en velen geeneens echte room.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163713301
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:24 schreef Burdie het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik vind het er vies uitzien en ook niet echt lekker klinken... :@.
Is niet zo erg.... ik zat vanmorgen juist te denken... straks wordt die rij met wachtende mensen
nog langer :o

dus eentje minder is niet erg :D
pi_163713315
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meeste bakkers gebruiken dan ook geen verse slagroom, en velen geeneens echte room.
dat geloof ik :+
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:21:04 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163713395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:18 schreef FANN het volgende:

[..]

dat geloof ik :+
Heb gebak van heel wat bakkers hier in de omgeving gehad, maar het trieste is, het gebak uit de diepvries van Coppenrath is véél beter. Zo rekenen alle bakkers ook 99 cent voor een croissant die met margarine is gemaakt. Bij de Aldi in de afbakautomaat hier krijg een roomboter croissant voor 35 cent. Bakkers in NL zijn over het algemeen niet veel beter.
Wat ze wel goed kunnen is klagen over de supermarkten.
Maar goed, mooi dat deze bakker blijkbaar wel goede producten maakt, en gezien de rij voor zijn winkel is er gewoon vraag naar goede producten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163713455
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb gebak van heel wat bakkers hier in de omgeving gehad, maar het trieste is, het gebak uit de diepvries van Coppenrath is véél beter. Zo rekenen alle bakkers ook 99 cent voor een croissant die met margarine is gemaakt. Bij de Aldi in de afbakautomaat hier krijg een roomboter croissant voor 35 cent. Bakkers in NL zijn over het algemeen niet veel beter.
Wat ze wel goed kunnen is klagen over de supermarkten.
Bij de Jumbo Foodmarkt heb je 4 roomboter croissantjes voor een euro :D

zijn denk ik ook écht roomboter, want érg lekker :Y
pi_163713483
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, mooi dat deze bakker blijkbaar wel goede producten maakt, en gezien de rij voor zijn winkel is er gewoon vraag naar goede producten.
Als je ooit daar in de buurt bent moet je maar eens een ijsje gaan eten en dan meteen
zo'n slagroomtaartje meenemen O+

ga je genieten .... :+
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:28:28 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163713576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je ooit daar in de buurt bent moet je maar eens een ijsje gaan eten en dan meteen
zo'n slagroomtaartje meenemen O+

ga je genieten .... :+
Ik zal er aan denken.
Paar jaar geleden was ik in Veere, daar zat een ijssalon die allerlei prijzen had gewonnen, beste ijsbereider van Nederland. Het ijs was gewoon bagger, ik bedoel, serieus slecht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163713629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zal er aan denken.
Paar jaar geleden was ik in Veere, daar zat een ijssalon die allerlei prijzen had gewonnen, beste ijsbereider van Nederland. Het ijs was gewoon bagger, ik bedoel, serieus slecht.
Dat is dan wel héél jammer :Y op de weg van CS naar v.d. Linde zit ook een Belgische
Friettent met een groot bord over zijn prijzen en die friet is juist ook hélemáál niet lekker :D

Ik weet niet welke mensen zulke prijzen uitdelen maar die hebben er niet áltijd verstand van
geloof ik :P

Of v.d. Linde ooit prijzen heeft gewonnen weet ik niet, maar hebben ze ook niet nodig....
druk zát :Y
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:34:20 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163713680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat is dan wel héél jammer :Y op de weg van CS naar v.d. Linde zit ook een Belgische
Friettent met een groot bord over zijn prijzen en die friet is juist ook hélemáál niet lekker :D

Ik weet niet welke mensen zulke prijzen uitdelen maar die hebben er niet áltijd verstand van
geloof ik :P

Of v.d. Linde ooit prijzen heeft gewonnen weet ik niet, maar hebben ze ook niet nodig....
druk zát :Y
Ik heb een vermoeden dat ze die prijzen winnen ergens op een bijeenkomst, een event, niet voor wat ze in hun winkel verkopen. Zo zit er in Amersfoort een viswinkel waar de gebakken vis naar ammonia ruikt maar wel trots op al zijn prijzen aan de muur. Zijn haring stonk ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163713693
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden dat ze die prijzen winnen ergens op een bijeenkomst, een event, niet voor wat ze in hun winkel verkopen. Zo zit er in Amersfoort een viswinkel waar de gebakken vis naar ammonia ruikt maar wel trots op al zijn prijzen aan de muur. Zijn haring stonk ook.
haring vind ik sowieso stinken maar dat ligt aan mij :D
pi_163713848
Piet als je tóch na je ijsje de stad gaat doorlopen kan je je frietje hier halen...

Moet je wel wéér in de rij staan, maar is de moeite :P



http://www.parool.nl/amst(...)t-te-halen~a3717115/

quote:
Er zijn weinig zekerheden in het leven, maar één ervan is dat bij de frietkraam van Vleminckx in de Voetboogstraat altijd, maar dan ook áltijd, een rij staat. Geselende zonnestralen, striemende slagregens, Bijbelse hagelbuien, zwermen kikkers die uit de lucht komen vallen: niets weerhoudt de toerist en de Amsterdammer ervan zich in een rij te verdringen voor wat de beste friet van Amsterdam heet te zijn.

Op echt drukke dagen lijkt zich er soms een klein, gemoedelijk volksopstootje af te spelen en staat de rij tot om de hoek met de Heiligeweg. De entree van de Voetboogstraat is daarmee altijd op een knusse manier rommelig.

Knooppunt
De frietrij is een bekend, charmant knooppuntje in Amsterdam. Maar het is ook een bijzondere rij, omdat niemand zich er - in tegenstelling tot andere rijen - echt lijkt te ergeren. De schier eindeloze voorraad friet wordt vanachter het loketje (met daarboven in ontroerende
plakletters: 'Price not includes saus') in recordtempo aan de klanten geschept, en ondertussen wachten de klanten tevreden en verwachtingsvol, want ze hebben er veel over gehoord.

Vleminckx staat vermeld in reisgidsen en op sites als Tripadvisor, maar ook de gewone Amsterdammer komt er graag. Dat is vrij opvallend: er is in het centrum niet enorm veel horeca waar die twee zonder morren mengen, maar hier dus wel.

Gemoedelijk is ook hoe de rest van de Voetboogstraat de ongekende populariteit van de frietboer lijkt te accepteren. Mensen met zakken friet leunen tegen hun winkelpanden of zitten met monden vol mayonaise te eten op hun stenen trapjes, maar niemand lijkt ermee te zitten. Bij het tegenovergelegen café Havelaar is zelfs een krijtbord geplaatst: 'U mag uw friet bij ons eten als u wat te drinken bestelt'. Zo'n mededeling heeft iets coulants, liefs en bijna dorps. Een 'voor wat hoort wat'-­akkoordje waar iedereen beter van wordt.

Standbeeld
Na gedane zaken gooit iedereen de lege zak tevreden in een nabijgelegen rode kliko. Gemorste friet wordt haastig opgepikt door wat duiven. Charmant rommelig dus, maar rotzooi zie je nergens. Met een cartoonesk zwiepgeluid te midden van de meute uitglijden over een gemorste klodder joppiesaus is er dan ook niet bij.

Of het werkelijk de beste friet van Amsterdam is, wie zal het zeggen. Als je de vergeelde collages van recensies moet geloven wel, maar die dateren van tot aan 1984. De journaliste die de laatste recensie schreef, ligt overigens waarschijnlijk anno 2014 nog steeds in een zuurstoftank bij te komen van haar overweldigende patatervaring, want euforisch heeft ze het over 'geweldig!', 'buitengewoon!', 'verbijsterend!' en als kers op de taart hoe de mensen van Vleminckx een standbeeld op het Spui zouden moeten krijgen.

Wat zeker is, is dat de hoek Voetboogstraat/Heiligeweg met afstand de léukste plek is om friet te halen. Een plek waar je op een trapje kunt gaan zitten met een puntzak, je verbazen over de obscure sauzen die ze serveren (samuraisaus of hotshotsaus, anyone?) en ondertussen rustig een tevreden schuifelende rij frietminnenden kunt bekijken. Als dan de zon ook nog even doorbreekt, lijkt het leven heel even lieflijk en eenvoudig. Tot die zak op is natuurlijk: dan is de magie alweer verbroken.
Ook een onogelijk zaakje waar al járen en járen niets verandert, misschien is dat wel het geheim...
nooit een succesformle veranderen...

Nou moet ik voor de eerlijkheid vermelden dat ik 2x achterelkaar nou ja zat een weekje tussen
friet kreeg die ineens naar afgewerkte motorolie smaakte, maar de laatste keer waren ze weer
hélemaal :9 dus ik weet niet wat er die andere keer mis was... had ik nooit eerder gehad en ik
kom daar ook al járen....
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:44:19 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163713885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:42 schreef FANN het volgende:
Piet als je tóch na je ijsje de stad gaat doorlopen kan je je frietje hier halen...

Moet je wel wéér in de rij staan, maar is de moeite :P

[ afbeelding ]

http://www.parool.nl/amst(...)t-te-halen~a3717115/

[..]

Ook een onogelijk zaakje waar al járen en járen niets verandert, misschien is dat wel het geheim...
nooit een succesformle veranderen...

Nou moet ik voor de eerlijkheid vermelden dat ik 2x achterelkaar nou ja zat een weekje tussen
friet kreeg die ineens naar afgewerkte motorolie smaakte, maar de laatste keer waren ze weer
hélemaal :9 dus ik weet niet wat er die andere keer mis was... had ik nooit eerder gehad en ik
kom daar ook al járen....
Mja, maar de kans dat ik in amsterdam in de binnenstad kom is vrij gering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163713907
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, maar de kans dat ik in amsterdam in de binnenstad kom is vrij gering.
Je wéét het maar nooit..... voor het geval dat zeg maar :+
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:41:19 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163714988
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Je wéét het maar nooit..... voor het geval dat zeg maar :+
Mja, als ik banken als klanten krijg wellicht, maar doe al jaren pharma, telecom, transport en overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163715118
Nog steeds geen recept hier :( :( :( ~O>
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:53:49 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163715246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:48 schreef truthortruth het volgende:
Nog steeds geen recept hier :( :( :( ~O>
Beter lezen. # 36
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163715318
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beter lezen. # 36
Dat is een vermoeden?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:05:32 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163715529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is een vermoeden?
En een aanwijzing hoe je het kan maken. Hét recept is geheim.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163715793
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En een aanwijzing hoe je het kan maken. Hét recept is geheim.
Ja dat zag ik, maar goed dan is het nog best lastig met hoeveelheden, en de ijsmachine die ik heb is ook niet echt geweldig. En wie weet hebben ze een 'secret ingrediënt' :X
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:31:41 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163716203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja dat zag ik, maar goed dan is het nog best lastig met hoeveelheden, en de ijsmachine die ik heb is ook niet echt geweldig. En wie weet hebben ze een 'secret ingrediënt' :X
IJs maken is net als brood bakken een vak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163716349
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:31 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/45206]Pietverdriet[/wurl] het volgende:
[..]
IJs maken is net als brood bakken een vak.
Nee nee, het ligt aan de ijsmachine... :Y :D

[ Bericht 9% gewijzigd door truthortruth op 13-07-2016 18:00:37 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:37:19 #68
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_163718450
Oei ik ben iig duidelijk niet de enige liefhebber :9

Het idee snap ik iig.. slagroomijs maken in de machine en vlak voordat het hard wordt mengen met slagroom.

Maar dan heb je niet de ene hap slagroom en de andere hap ijs? Iemand anders die ook een poging aandurft?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_163720651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:37 schreef BaggerUser het volgende:
Oei ik ben iig duidelijk niet de enige liefhebber :9

Het idee snap ik iig.. slagroomijs maken in de machine en vlak voordat het hard wordt mengen met slagroom.

Maar dan heb je niet de ene hap slagroom en de andere hap ijs? Iemand anders die ook een poging aandurft?
Ga gewoon proberen...

Ik denk dat al héél veel mensen (en bedrijfjes) dit js hebben proberen na te maken :P
Maar er is iets aan dat ijs dat je nooit ergens anders hebt, mischien is het wel de zelfgemaakte
slagroom. wie zal het weten?

Het is ook geen koud ijs, daarom is het in de winter ook gewoon lékker...
Soms heb je weleens dat je een hele hap ''zacht warm'' hebt en dan weer iets kouder en
dat daar dan minder slagroom dan ijs zit ofzo :Y misschien in het dan niet helemaal
''gemengd'' misschien was het wel te druk, ze mengen de slagroom en het ijs ook met die
ijsschep IN de bak geloof ik, dus ter plekke...

maar ja, ik vind dat nou niet echt een probleem en aan alle recencie te zien ben ik niet de enige :D
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:35:25 #70
414785 sirdanilot
pi_163720803
Ik denk dat je het vanwege die speciale machine gewoon niet thuis kunt maken, tenzij je duizenden wil investeren in een enorme professionele ijsmachine :)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163720859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat je het vanwege die speciale machine gewoon niet thuis kunt maken, tenzij je duizenden wil investeren in een enorme professionele ijsmachine :)
volgens mij heb je al een ijsje vanf 80 cent :P

dat is dan wel het kinderijsje, maar voor dat geld is die investering de moeite niet :D

de eerstvolgende keer dat ik kom neem ik een hele grote, komt door dit topic :(
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:49:40 #72
414785 sirdanilot
pi_163721053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:40 schreef FANN het volgende:

[..]

volgens mij heb je al een ijsje vanf 80 cent :P

dat is dan wel het kinderijsje, maar voor dat geld is die investering de moeite niet :D

de eerstvolgende keer dat ik kom neem ik een hele grote, komt door dit topic :(
Er staat voor die winkel bijna continu een rij. Ik denk echt wel dat ze winst maken hoor :')

Bovendien verkopen ze ook allerlei andere zaken behalve ijs waar ook winst op gemaakt wordt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163721090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er staat voor die winkel bijna continu een rij. Ik denk echt wel dat ze winst maken hoor :')

Bovendien verkopen ze ook allerlei andere zaken behalve ijs waar ook winst op gemaakt wordt.
Ja is ook zo... heb je gelijk in, mergpijpjes, taart, truffels en weet ik veel wat, álles is lekker
eigenlijk, dus je moet nog op tijd zijn ook :')
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:42:50 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163722616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:37 schreef BaggerUser het volgende:
Oei ik ben iig duidelijk niet de enige liefhebber :9

Het idee snap ik iig.. slagroomijs maken in de machine en vlak voordat het hard wordt mengen met slagroom.

Maar dan heb je niet de ene hap slagroom en de andere hap ijs? Iemand anders die ook een poging aandurft?
kwestie van goed mengen. Je hebt ook ijsmachines die lucht in je ijs brengen, weet niet of dat van uit de warenwet nog steeds grenzen voor zijn.
Maar lobbig geslagen room door ijsmassa mengen is een idee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163724468
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kwestie van goed mengen. Je hebt ook ijsmachines die lucht in je ijs brengen, weet niet of dat van uit de warenwet nog steeds grenzen voor zijn.
Maar lobbig geslagen room door ijsmassa mengen is een idee.
Er zijn aardig veel soorten ijsmachines, in Italie bij de betere ijszaken kwam ik vooral een type tegen dat inderdaad lucht er door heen slaat. zoals deze http://www.icecreammachin(...)mente-originale.html. Goed ijs maken is een vak, naast de juiste instrumenten en grondstoffen moet je er natuurlijk ook veel liefde in stoppen. Mijn favoriete Gelato is ook erg romig met een mooie zachte structuur.
pi_163728110
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat het vers gedraaid is en niet een tijd in een bak bij een te lage temperatuur heeft gestaan maakt ook veel uit, de kristallen hebben dan nog geen samengroei. Meeste ijssalons hun ijs is te koud.
Goed, dus het geheim is, veel vet (room, botervet) lucht in het ijs en vers gedraaid.
En waarschijnlijk licht geklopte slagroom ergens halverwege bereiding toegevoegd.

Hoge overrun bij hoogvet roomijs is niet zo makkelijk te bereiken zonder boter te maken... Dus stopt men er emulgatoren bij en verdikkers. Die maken ijs echter ook heel stabiel... En ijs dat lekker smaakt is in je mond juist niet zo stabiel :)

Ik verwacht dat hier ergens het geheim zal zitten. Je kunt dit ijs waarschijnlijk niet eens bewaren in de vriezer... Zo instabiel
Whatever...
pi_164447946
Ik heb zo'n trek in zo'n ding nou :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:13:16 #78
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164448680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:40 schreef FANN het volgende:
Ik heb zo'n trek in zo'n ding nou :')
Wat gek.
With the stars as her umbrella
pi_164448693
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:13 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat gek.
ik heb toch maar koffie gemaakt, morgen ga ik er eentje halen :Y
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:14:52 #80
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164448705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:14 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb toch maar koffie gemaakt, morgen ga ik er eentje halen :Y
*O*
Misschien lust ik het wel met koffie.
With the stars as her umbrella
pi_164448715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:14 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

*O*
Misschien lust ik het wel met koffie.
Ijskoffie is lekker hoor :Y
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:19:33 #82
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164448787
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Ijskoffie is lekker hoor :Y
Uhu :Y
With the stars as her umbrella
pi_164448804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:19 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Uhu :Y
dat seg ik...

gamma :+
pi_164469677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:14 schreef FANN het volgende:

[..]

morgen ga ik er eentje halen :Y






pi_164771470
quote:
Een groot hoorntje met maar 1 bolletje voor 1,50 euro? :D En drie bollen in een bakje voor 2,60? Waarom mogen die niet op het grootste hoorntje voor 2,60 euro? -O- Anyway ik ga hem meepakken op 3/9 _O_
mag het weten
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 02:12:10 #86
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_164777759
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Een groot hoorntje met maar 1 bolletje voor 1,50 euro? :D En drie bollen in een bakje voor 2,60? Waarom mogen die niet op het grootste hoorntje voor 2,60 euro? -O- Anyway ik ga hem meepakken op 3/9 _O_
2 jaar geleden was dat nog 90 cent jaren lang. De laatste tijd is de prijs enorm gaan stijgen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_164802955
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Een groot hoorntje met maar 1 bolletje voor 1,50 euro? :D En drie bollen in een bakje voor 2,60? Waarom mogen die niet op het grootste hoorntje voor 2,60 euro? -O- Anyway ik ga hem meepakken op 3/9 _O_
Laat maar weten hoe je het vond :+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:33:31 #88
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_164807244
Vandaag weer halen *O*
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_164807532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:33 schreef Zelfscanner het volgende:
Vandaag weer halen *O*
''jaloers is'' :P
pi_164807664
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:47 schreef FANN het volgende:
Het is trouwens op de NIeuwendijk niet in de Kalverstraat, dat is een foutje van die persoon
op You Tube :+
Dus die gele letters van de foto daarboven zijn oud?
pi_164807777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus die gele letters van de foto daarboven zijn oud?
Dan zou ik het clipje opnieuw moeten bekijken, heb ik nu niet zoveel zin in, maar
de foto's in deze post CUL / Recept slagroomijs van der Linde (Nieuwendijk Amsterdam) heb ik een dag of 10
geleden zelf gemaakt, geloof me ze zitten op de Nieuwendijk en niet in de Kalverstaat...
pi_164808054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Dan zou ik het clipje opnieuw moeten bekijken, heb ik nu niet zoveel zin in, maar
de foto's in deze post CUL / Recept slagroomijs van der Linde (Nieuwendijk Amsterdam) heb ik een dag of 10
geleden zelf gemaakt, geloof me ze zitten op de Nieuwendijk en niet in de Kalverstaat...
Ok, heel erg super duizendmaal bedankt! Happy licking everyone! *O*
pi_164808126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Ok, heel erg super duizendmaal bedankt! Happy licking everyone! *O*
Thanks :9 :+
  zondag 28 augustus 2016 @ 17:27:51 #94
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164917519
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:06 schreef FANN het volgende:

[..]

Thanks :9 :+
Ik zie jou hier steeds als laatste reageerder in het topicoverzicht _O- Je bent een fann? :D
With the stars as her umbrella
pi_164920491
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:27 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik zie jou hier steeds als laatste reageerder in het topicoverzicht _O- Je bent een fann? :D
JA! :+

Maar ook van de nieuwste tip die ik kreeg voor Italiaans IJs :D ik weet niet meer wie die tip gaf,
maar daar ga ik ook af en toe ijs halen of het wordt gehaald zoals donderdag, even kijken of
ik de foto's nog heb!

Nee, maar hier staan de foto's nog :P

CUL / Wat eten en drinken we vandaag #367 Leeeeeet the sun shine :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 20:04:35 #96
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164920791
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:52 schreef FANN het volgende:

[..]

JA! :+

Maar ook van de nieuwste tip die ik kreeg voor Italiaans IJs :D ik weet niet meer wie die tip gaf,
maar daar ga ik ook af en toe ijs halen of het wordt gehaald zoals donderdag, even kijken of
ik de foto's nog heb!

Nee, maar hier staan de foto's nog :P

CUL / Wat eten en drinken we vandaag #367 Leeeeeet the sun shine :)
Waar haal je díe? :o
With the stars as her umbrella
pi_164920825
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:04 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Waar haal je díe? :o
http://www.ijskoudde-beste.nl/
  zondag 28 augustus 2016 @ 20:08:25 #98
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164920893
quote:
Niet op mijn route :( Maar misschien is dat maar goed ook :')
With the stars as her umbrella
pi_164929033
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:08 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Niet op mijn route :( Maar misschien is dat maar goed ook :')
Het eist nogal wat zelfdiscipline om daar niet te vaak te komen :( en aan die zelfdiscipline heb ik
de laatste tijd nogal een groot gebrek :P
  zondag 28 augustus 2016 @ 23:35:48 #100
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_164929066
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 23:34 schreef FANN het volgende:

[..]

Het eist nogal wat zelfdiscipline om daar niet te vaak te komen :( en aan die zelfdiscipline heb ik
de laatste tijd nogal een groot gebrek :P
Bohhhh ik ook!
Ik ben een rollende ton zoetigheid :')
With the stars as her umbrella
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')