abonnement Unibet Coolblue
pi_163587964
Het Gezond Slank-topic

Doelstelling: Zie TT
Werkwijze: Wat voor je eigenwijze ik werkt :P

Eet wat je eet, beweeg wat je beweegt en krijg er commentaar op.

Gewoon een teveel aan KH's, te weinig E's, V's in slechte verhouding. En misschien een tekort aan beweging.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:59:49 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_163588101
Voorlaatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:29 schreef Tinkepink het volgende:
Vroeger hadden we een slank pm-lijstje, maar die ben ik kwijt.Dus maar even zo. Ik heb een verzoek: ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf, maar het reclamebureau heeft twijfels over de naam. Wie mag ik per pm/dm de naam van het bedrijf toesturen? En kun je me dan fonetisch terugsturen hoe jij de naam zou uitspreken? Uit concurrentieoverwegingen zet ik het liever niet online.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_163588541
Mag ook naar mij Tink!

Serinde, ik hou ook echt enorm van sushi. Zo lekker..

Lijst vandaag:
O: watermeloen
L: pasta bolognese
T: restje watermeloen
D: restje sushi van gisteren

Planning morgen:
O: watermeloen
T: appel, plak banana bread
L: bth met zachtgekookt ei
D: frietjes met oven frikadel, mayo en salade

Vandaag 1300 en morgen 1400kcal. Probeer elke dag rond de 1400 te zitten. Afgelopen week had ik wat meer moeite, dus nu weer even wat beter vooruit plannen. Morgen frietjes&frikadel is niet ideaal maar heb ik wel echt even zin in. En ik maak de frietjes en frikadel in de airfryer dus dat scheelt al iets. En blijf netjes bij de kcal.

T weekend staat er wel weer veel lekkers en gezonds op de planning (oa zalm, veel fruit, veel groente). Mn vriend is volgende week donderdag terug van vakantie en dan wil ik in elk geval onder de 60 zitten. Zit nu op 60.5 ongeveer (analoge weegschaal dus ergens tussen 60 en 61 en ongeveer in het midden haha) dus dat moet wel haalbaar zijn.
pi_163589325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:59 schreef Tinkepink het volgende:
Voorlaatste post:

[..]

Pm maar
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2016 @ 23:25:51 #5
70532 loveli
N
pi_163592470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:59 schreef Tinkepink het volgende:
Voorlaatste post:

[..]

Benieuwd!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2016 @ 23:26:54 #6
70532 loveli
N
pi_163592498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Mn vriend is volgende week donderdag terug van vakantie en dan wil ik in elk geval onder de 60 zitten. Zit nu op 60.5 ongeveer (analoge weegschaal dus ergens tussen 60 en 61 en ongeveer in het midden haha) dus dat moet wel haalbaar zijn.
Op de rechterkant gaan staan. Geen dank.
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:41:23 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163592841
Ben ook benieuwd Tinkepink

Vlindertje als je een onder de 60 wil zijn dan zou ik een hele grote 60 tekenen en daar onder gaan zitten.
Je vriend gaat je wegen voor hij weer blij is als hij je ziet?

Loveli.... prima vakantie in Hamburg., bedankt
(hoe is het met je? )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2016 @ 00:17:40 #8
70532 loveli
N
pi_163593517
Tof! En graag gedaan ;)

Ik heb helaas voorlopig nog geen vakantie, maar wel ideeen. Als ik iets leuks vind ga ik nazomeren in het Zwarte Woud.
crap in = crap out
pi_163595006
Waarom zo sarcastisch?
Mn vriend kan het geen bal interesseren wat ik weeg. Ik wil niet afvallen voor hem, maar omdat ik mezelf gewoon beter in mn vel voel met een paar kilo minder. En voor mij werkt het beter om kleine realistische doelen te stellen en daar voor mezelf een soort 'deadline' voor te bedenken. Dan hou ik het beter vol om niet alsnog allerlei lekkere dingen naar binnen te werken. En aangezien het nog precies een week duurt voor mn vriend terug komt, en ik toen hij weg ging ook al 60.5 woog, lijkt het me een prima streven om in elk geval iets afgevallen te zijn als ie terug komt (hij is 11 dagen weg). Dus niet voor hem, maar omdat ik gewoon graag wil blijven afvallen en niet nu al stil wil staan (zo lang ben ik nog niet bezig). Daarom post ik hier tenslotte. En t is niet dat ik in een week 2kg af wil vallen of zo, 0.5 kilo lijkt me best een normaal streven.

Ik woog 62.5 toen ik begon 3.5 week geleden en ik wil graag weer ergens tussen de 52-55 uitkomen. Maar 'nog 5.5 kilo in de komende twee maanden' motiveert voor mij wat minder dan 'halve kilo eraf in de komende week'. En tuurlijk zeggen kilo's niet alles, en gaat het ook om hoe je er in de spiegel uit ziet, maar tot nu toe betekent kilo's eraf wel dat ik mezelf er in de spiegel beter uit vind zien en kilo's is nou eenmaal makkelijker te meten dan hoe ik er in de spiegel uit zie.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 08-07-2016 07:48:22 ]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:41:24 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163597135
Weer naar werk gefietst ondanks dat ik eerst helemaal geen zin had, maar ben nu blij dat ik het gedaan heb, voel me lekker. En volgens Strava was ik behoorlijk goed bezig.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:01:27 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_163597489
Tink, ben benieuwd, PMen/DMen mag altijd :D

Hier verder alles prima, al moet ik me weer eens wegen om te zien of de weegschaal dat met me eens is :') :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_163602436
Niks raars aan vlinder. Ik heb voor mezelf ook steeds dat soort doelen
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:20:05 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163602810
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Niks raars aan vlinder. Ik heb voor mezelf ook steeds dat soort doelen
Ik ben ook m'n doelen anders gaan stellen. Een lange termijn doel, ja dat wel, maar allemaal tussendoeltjes ook om gemotiveerd te blijven. Is toch fijn?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:20:23 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163602819


[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Fabulous op 08-07-2016 15:20:45 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:42:06 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_163603246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik ben ook m'n doelen anders gaan stellen. Een lange termijn doel, ja dat wel, maar allemaal tussendoeltjes ook om gemotiveerd te blijven. Is toch fijn?
Ik geloof niet dat de opmerkingen gemaakt werden over de tussendoelen op zich, maar meer aan de koppeling van terugkomst van vriendje. Alsof er een verband is tussen vriendje en gewicht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_163606200
blauw kaas :r oke dat lust ik dus niet
witte koolsalade met appel en rozijnen, soort van braadworstjes en zoete aardappel gegratineerd met blauwe kaas. de rest is gelukkig wel lekker :)

totaal lijstje
o: mugcake met honing, koffie
t: appel
l: 2 pannekoekjes
t ijsje
d: zie boven

geen topdag maar moet kunnen
pi_163606843
Dan zal ik dat volgende keer wat duidelijker neerzetten, voor mij is volgende week donderdag nogal gekoppeld aan terugkomst vriendje (want yey! 11 dagen is best wel lang) dus vandaar dat ik het zo omschreef. Ik was ook gewoon erg moe vanmorgen dus licht ontvlambaar :). Snap dan de reacties ook wel.

Huu blauwe kaas lust ik meestal ook niet Bla. Fijn dat de rest wel lekker was! Wat voor pannenkoekjes had je?

En lekker bezig met het fietsen C_F!
pi_163607173
Vlinder, wel knap dat je een restje sushi over had dan. Ik eet gewoon door tot ik uit elkaar barst :@ ;)

Tink, je mag mij ook een PM sturen als je nog meer proefpersonen wilt.
pi_163607666
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:59 schreef Serinde het volgende:
Vlinder, wel knap dat je een restje sushi over had dan. Ik eet gewoon door tot ik uit elkaar barst :@ ;)

Tink, je mag mij ook een PM sturen als je nog meer proefpersonen wilt.
Haha, ik in het verleden ook altijd. Maar ik heb schijnbaar ergens een heel klein beetje zelfbeheersing gevonden waarvan ik nooit had gedacht dat ik dat in me had, haha. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. En er was bij de bezorging iets mis gegaan dus ze hadden ter compensatie wat extra sushi erbij gedaan, dus het was ook wel meer dan we in eerste instantie besteld hadden ;).
pi_163608066
Gewone standaard pannekoeken :) met beetje stroop
Zit weer bijna op pre vakantie gewicht en lager hoeft ook niet..dus nu is het een kwestie van op onderhoud gaan eten en meer spieren kweken...denk ik (tot ik me weer bedenk en ik toch meer vet kwijt wil) :')
pi_163609712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:59 schreef Tinkepink het volgende:
Voorlaatste post:

[..]

90% van dat lijstje is ook al in tijden niet op Fok geweest gok ik. :P

Maar mag mij wel sturen ben wel benieuwd :) En wat een stap :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_163617034
Zo! Nieuwe baan is leuk! Ben gewoon de hele dag aan het werk enzo. Ook een leuk concept. :P
Moet alleen dus even een balans gaan vinden met sporten erbij, want dat is daar kennelijk niet zo gebruikelijk in de lunchpauze. :D
Voordeel van veel minder sporten: veel minder honger en ik eet dus ook veel minder. *O*

Doel voor komende week: 1 keer naam m'n werk fietsen (30 km enkele reis) en 2 x hardlopen (5km).
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_163625789
De hele dag aan het werk is best fijn he ;) Fijn dat het bevalt!

lijstje van vandaag
o: mugcake met honing, koffie
s: KT
l: 2 broodjes met kaas
t: proteïne bar
l: lasagne met spinazie en kip

planning voor morgen
o: mugcake met honing, koffie
l: 2 crackers met kaas
t: aardbeien
d: bbq en wijn (ik denk 1 hamburger en kipfilet en rest salade en stokbrood
Misschien nog KT, maar ligt aan de tijd
pi_163648048
Heeft iemand van jullie wel eens een voedingsschema laten maken? Afvallen qua kilo's is eigenlijk niet meer nodig maar ik wil mijn vet% wel wat lager hebben. BMR, onderhoud, verhouding K/V/E... Allemaal leuk maar ik vind het lastig om dit in het dagelijks leven toe te passen en op de verhoudingen uit te komen (vul MFP altijd bij het klaarmaken van het eten in, of achteraf)

Ik zou een (voorbeeld)menu voor een aantal weken fijn vinden. Dan heb ik een leidraad.
pi_163651168
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 18:43 schreef Serinde het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens een voedingsschema laten maken? Afvallen qua kilo's is eigenlijk niet meer nodig maar ik wil mijn vet% wel wat lager hebben. BMR, onderhoud, verhouding K/V/E... Allemaal leuk maar ik vind het lastig om dit in het dagelijks leven toe te passen en op de verhoudingen uit te komen (vul MFP altijd bij het klaarmaken van het eten in, of achteraf)

Ik zou een (voorbeeld)menu voor een aantal weken fijn vinden. Dan heb ik een leidraad.
Ik maak zelf mijn voedingsschema's. Heb me behoorlijk moeten inlezen maar als je die moeite even neemt, heb je een schema zo klaar!
pi_163653059
Mijn man heeft er een laten maken..maak gok dat jij daar weinig aan hebt aangezien hij ruim 2 mtr is en ruin 100 kilo weegt :D
  zondag 10 juli 2016 @ 21:58:36 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163653759
De bierbq doet vast geen goed. Was wel gezellig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163655277
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:51 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ik maak zelf mijn voedingsschema's. Heb me behoorlijk moeten inlezen maar als je die moeite even neemt, heb je een schema zo klaar!
Dan is het wel nodig dat je vooraf je hele dag plant toch? Ik vind dat lastig. En ik kan niet zo goed onthouden welke voedingsmiddelen welke macro's bevatten :@
Heb je leestips voor me?

@Bla: ik ben 1.87, 75kg en vrouw. Nee ik denk niet dat dat handig is ;) :+
(Bedankt voor het recept. Die is wel handig O+ )
  Vis een optie? zondag 10 juli 2016 @ 23:20:08 #29
70532 loveli
N
pi_163656668
Goal. Ok..
crap in = crap out
pi_163660547
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:45 schreef Serinde het volgende:
(Bedankt voor het recept. Die is wel handig O+ )
graag gedaan :)
pi_163660613
oke lijstje vandaag

o: brinta, koffie
t: appel
l: salade van veldsla, wortel, paprika en tomaatjes met en dressing van kwark, mosterd en beetje honing, gegrilde kipfilet
t: 2 cracottes
t: proteine bar
s: paardrijden
d: soep met stokbrood
pi_163660962
Mijn lijst:
O: watermeloen
T: plak banana bread
L: 3 bth met zelfgemaakt gerookte zalm/crème fraiche smeersel
T: plak banana bread
D: salade geitenkaas (sla, appel, brood met geitenkaas uit de oven, komkommer)
  Vis een optie? maandag 11 juli 2016 @ 11:04:00 #33
70532 loveli
N
pi_163662051
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:45 schreef Serinde het volgende:
@Bla: ik ben 1.87, 75kg en vrouw. Nee ik denk niet dat dat handig is ;) :+
Mooie lengte, maar het lijkt me een crime om leuke passende kleding te vinden.
crap in = crap out
  maandag 11 juli 2016 @ 11:43:59 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_163662817
Grmbl. Paar weken gedraaid op wat meer kcals. Dagelijks rond de 1700/1800. En de beloning? Dik in de 78 kg :'(.

Rotlijf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_163664583
ik verrek vandaag van de honger..wat ga je dan doen, lekkere dingen bestellen bij body&fit :')
ben benieuwd of ze ook te eten zijn...maar voor nu helpt het natuurlijk niks!

ow na de bbq van gister heb ik nog 2 bbq's deze week..dus, rest van de week maar extra netjes doen :)
  maandag 11 juli 2016 @ 14:44:58 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163666580
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Grmbl. Paar weken gedraaid op wat meer kcals. Dagelijks rond de 1700/1800. En de beloning? Dik in de 78 kg :'(.

Rotlijf.
Misschien als je nu dan weer strenger oplet dat het er wel weer afgaat?

Je lijf is nu weer gewend aan meer kcals en je bent niet enorm veel aangekomen, maar misschien door je eigen dieet weer te volgen dat je dan wel weer een trend naar beneden krijgt?

Je stond stil op je dieet, je lijf was gewent aan 1200 / 1300 kcals per dag...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163667382
waar kwam je vanaf, 76?
En heb je naast de 1700/1800 kcal misschien dagen gehad met extra's..bbq ofzo?
hou je misschien vocht vast?

snap ook niet helemaal waarom je van 11/12 kcals ineens naar 17/1800 kcals gaat..speciale reden?
pi_163667676
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Mooie lengte, maar het lijkt me een crime om leuke passende kleding te vinden.
Valt redelijk mee hoor, maar dat hangt misschien van kledingsmaak af. Al zijn zakelijke jurkjes soms wat te kort om netjes zakelijk te blijven :')
GStar (en meer merken) hebben lengtemaat 36 dus qua spijkerbroeken gaat het goed (en ik heb wel eens een te korte, die ik dan 's winters en alleen in mijn laarzen draag. niemand die het ziet ;) ). Esprit heeft vaak pantalons in lengte 36. Wel beperkt assortiment maar ach.

quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Grmbl. Paar weken gedraaid op wat meer kcals. Dagelijks rond de 1700/1800. En de beloning? Dik in de 78 kg :'(.

Rotlijf.
Ben je bewust hoger gaan zitten? Zou dit je onderhoudsniveau moeten zijn?
Als ik het goed begrijp kom je van 1200/1300. Dan is dit opeens 50% meer, klinkt veel.
  maandag 11 juli 2016 @ 17:56:09 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_163670475
Gewoon echt ff geen zin meer om zo streng te doen na bijna een jaar. Ironisch genoeg de buik ervan vol.

Kwam van 74. Dus in no time ruim 4kg erbij. Enfin, duidelijk teveel kcals voor mij dus.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_163674486
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:45 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dan is het wel nodig dat je vooraf je hele dag plant toch? Ik vind dat lastig. En ik kan niet zo goed onthouden welke voedingsmiddelen welke macro's bevatten :@
Heb je leestips voor me?

@Bla: ik ben 1.87, 75kg en vrouw. Nee ik denk niet dat dat handig is ;) :+
(Bedankt voor het recept. Die is wel handig O+ )
Burn The Fat Feed The Muscle...
Edit: :@ ik heb jou BTFFTM al gestuurd, niet uit kunnen halen wat je zoekt of te veel leesvoer?

Heb misschien ergens nog een PM DM met een vrij simpele breakdown van een erg standaard maar redelijk goed gebalanceerd patroon. Zal even kijken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_163677492
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Burn The Fat Feed The Muscle...
Edit: :@ ik heb jou BTFFTM al gestuurd, niet uit kunnen halen wat je zoekt of te veel leesvoer?

Heb misschien ergens nog een PM DM met een vrij simpele breakdown van een erg standaard maar redelijk goed gebalanceerd patroon. Zal even kijken.
Die heb ik nog. Met name het eerste deel mbt motivatie is erg goed! Ook daarna nog stukken gelezen, op vakantie aan de bubbels 8-)
Wat ik nu zoek is eigenlijk een makkelijke manier om een voedingsschema te maken maar ik vermoed dat dat niet kan. Ik moet me óf er meer voor inzetten en complete maaltijden analyseren etc of gewoon een keer een schema laten maken denk ik. Zit wel in een FB groep waar iemand dit beroepsmatig doet voor een fijne prijs en ik lees veel positieve dingen dus misschien probeer ik dat wel.
pi_163678996
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:38 schreef Serinde het volgende:

[..]

Die heb ik nog. Met name het eerste deel mbt motivatie is erg goed! Ook daarna nog stukken gelezen, op vakantie aan de bubbels 8-)
Wat ik nu zoek is eigenlijk een makkelijke manier om een voedingsschema te maken maar ik vermoed dat dat niet kan. Ik moet me óf er meer voor inzetten en complete maaltijden analyseren etc of gewoon een keer een schema laten maken denk ik. Zit wel in een FB groep waar iemand dit beroepsmatig doet voor een fijne prijs en ik lees veel positieve dingen dus misschien probeer ik dat wel.
Mag ik vragen wat een "fijne prijs" is? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_163682233
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat een "fijne prijs" is? :@
Volgens mij ¤ 17,50 voor de groepsleden. Dat leek me wel fijn gezien sommige andere prijzen op internet. Voor 4 of 6 weken, weet ik zo niet. Veel tevreden mensen dus misschien is het wat!?
pi_163683467
Wow XM, al een jaar zo streng, wat knap! Wel balen dat met even de boel de boel laten je zo snel weer wat bent aangekomen. Maar het lukt je vast om dat er weer af te krijgen!

Lijst vandaag:
O: bth zachtgekookt eitje
T: plak banana bread
L: 2 bth zalm prut
T: kraambezoek dus vast een beschuit met muisjes oid
D: mie met kipgehakt balletjes, snijbonen en champignons
T: afhankelijk van wat ik bij kraambezoek gegeten heb nog bakje yoghurt met havermout en rozijnen of niks
pi_163683599
17,50 is geen geld!

lijstje
o: brinta met honing, koffie
t: kwark met honing
l: kipfilet, wortels, zoete aardappel
t: 2 cracottes
t: appel
s: KT
d: wrap met kip, paprika,komkommer en zoete chilisaus/yoghurt :9
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:28:02 #46
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163684226
Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel calorieen in een surinaams broodje met Tempei zitten? Ik heb aan 1 broodje bij de lunch genoeg tot aan de avond...maar misschien is het wel een gigantische calorieen bom dat het zo vult. Het is in elk geval gigantisch lekker. Dus een beetje verdacht :'(
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163684564
Tempei kan ik niet vinden, bedoel je Tempeh?
je moet eens googelen op naam en kcal erachter in google..zo vindt je veel
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:55:04 #48
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163685531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tempei kan ik niet vinden, bedoel je Tempeh?
je moet eens googelen op naam en kcal erachter in google..zo vindt je veel
Ja, dat inderdaad. Als ik Google kom ik wel wat cijfers tegen, maar het is in sambal gemarineerd, en gefrituurd als het in het broodje gaat. Ik denk dat het daardoor wel wat meer calorien krijgt dan rauw. Vroeg me af of iemand daar wat van wist...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163685561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ja, dat inderdaad. Als ik Google kom ik wel wat cijfers tegen, maar het is in sambal gemarineerd, en gefrituurd als het in het broodje gaat. Ik denk dat het daardoor wel wat meer calorien krijgt dan rauw. Vroeg me af of iemand daar wat van wist...
Frituurdingen zijn altijd lastig in te schatten omdat het van de manier van frituren afhangt hoeveel vet er wordt opgenomen in het product..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163694554
Zo dat was een turbo rondje kt ivm tijdgebrek :') nja ben ik elk geval geweest en alles gedaan. Resultaat is wel dat ik nu geen honger had...maar toch braaf mijn eten weggewerkt.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:38:02 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163694599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Frituurdingen zijn altijd lastig in te schatten omdat het van de manier van frituren afhangt hoeveel vet er wordt opgenomen in het product..
Niks zo zuur als een lege frituur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163695314
Zo, laat ik ook maar weer meedoen. De vakantie viel in het water, mijn zeer geliefde schoonmoeder overleed volledig onverwacht. Ze was weduwe, dus we hebben het nog steeds druk met de afhandeling (administratie, huis leegruimen etc).

Mijn gewicht heeft niet geleden onder verdriet en stress, mijn lichamelijke en mentale fitheid wel. De eigen routine komt maar langzaam weer terug, ik hoop volgende week de sportschool weer op te pakken en niet te lang daarna hopelijk ook het hardlopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2016 @ 19:15:06 #53
70532 loveli
N
pi_163695338
Gecondoleerd, sterkte. Voor jou en je lief.
crap in = crap out
pi_163695387
Gecondoleerd sigme. Sterkte met alles!
pi_163695437
Ah wat naar Sigme! Gecondoleerd en heel veel sterkte!
pi_163697573
Gecondoleerd :*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_163700743
Gecondoleerd sigme ;(
pi_163701721
Wat naar & verdrietig Sigme ;(. Gecondoleerd en heel erg veel sterkte voor jou en je vriend :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:47:35 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_163710490
Sterkte Sigme! :* :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_163710514
Sterkte Sigme en lief.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_163716150
Lijstje:

O: mugcake honing, koffie
T:koffie
L: 1x proteïne pannekoek, 2x cracotte pindapasta
T: ei
T: koffie
S: kt
D: chicken tonight

Baggerlijstje
pi_163716624
O: shake met halve banaan, bevroren frambozen en blauwe bessen, halve schep eiwitpoeder, lepel lijnzaad en 250 ml melk.
T: appel
L: sla met tomaat, gekookt ei, worteltjes en een paar koude gebakken aardappeltjes. Mueslibol met roomboter.
T: volkoren grissini (stokjes :P ) met pompoenhumus
D: rucola met makreel, cherrytomaatjes, mozzarella, quinoa. Beetje parmezaan, pijnboompitten en balsamico
S: BodyBalance ging niet door ... Maar meegedaan met Functional training en nog een extra rondje meegedaan met het groepje erna. 3x ipv 2x dus + extra buikspieroefeningen met TRX
T: eiwitshake? is nectarine geworden

[ Bericht 7% gewijzigd door Serinde op 14-07-2016 08:32:47 ]
pi_163726265
O: maiswafel met pindakaas (had zó'n zin in pindakaas :o ) en een eiwitshake (gisteren nieuwe pot van de sportschool meegenomen :9~ )
L: maaltijdsalade denk ik, ik ga lekker naar de sauna
D: gekruide kip uit de oven, rode kool en rösti rondjes
T: geen idee
S: vooral géén vandaag
pi_163726373
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:34 schreef Serinde het volgende:
O: maiswafel met pindakaas (had zó'n zin in pindakaas :o ) en een eiwitshake (gisteren nieuwe pot van de sportschool meegenomen :9~ )
L: maaltijdsalade denk ik, ik ga lekker naar de sauna
D: gekruide kip uit de oven, rode kool en rösti rondjes
T: geen idee
S: vooral géén vandaag
Hoeveel betaal je nou voor zo'n pot van de sportschool?

Hier in de sportschool hebben ze van die eiwitshakes kant en klaar in een flesje voor 3 euro per flesje :') ik bestel ze via body en fit, omgerekend kost een shake dan minder dan een euro.
pi_163730303
O; brinta, honing, koffie
t: 2x koffie, proteine muffin (lekker!)
l; 2x speltbrood pindapasta
t: appel
d: bbq van het werk
pi_163737974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:48 schreef SausDip het volgende:

[..]

Hoeveel betaal je nou voor zo'n pot van de sportschool?

Hier in de sportschool hebben ze van die eiwitshakes kant en klaar in een flesje voor 3 euro per flesje :') ik bestel ze via body en fit, omgerekend kost een shake dan minder dan een euro.
Het is pro85, 908 gram. ¤ 27,50. Goedkoper heb ik deze op internet niet gezien (en dan komen er nog verzendkosten bij!). Losse shake kost ¤ 2 (met melk). Soms wel lekker, dan kunnen ze ook mixen, thuis heb ik altijd alleen vanille.
En shakes k&k in een flesje? :')
pi_163742523
En morgen weer eens bbq en zaterdag kinderfeestje dat eindigt in McDonald's..kijken of ik het kan laten en later thuis kan eten :')
pi_163783675
Bla, hoe is de bbq gegaan?

Ik heb net twee pannenkoeken gemaakt met havermout, melk en ei. Dat is het niet voor me :{
pi_163784203
Lijstje:
O: halve brownie
L: halve Italiaanse bol met carpaccio, pesto en truffel mayonaise, halve Italiaanse bol met jong belegen kaas
D: kipdrumstick met gepofte aardappel en snijbonen
pi_163784407
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:48 schreef Serinde het volgende:
Bla, hoe is de bbq gegaan?

Ik heb net twee pannenkoeken gemaakt met havermout, melk en ei. Dat is het niet voor me :{
Met boekweit meel en rijstmeel kun je wel hele lekkere pannenkoeken maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163786457
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met boekweit meel en rijstmeel kun je wel hele lekkere pannenkoeken maken.
Dat heb ik allebei nooit in huis.
Mix je het of afzonderlijk van elkaar? Wat is het voordeel tov tarwebloem?

Dit was een probeersel omdat ik niet wist wat ik moest eten maar ik was niet zo enthousiast als degene die de tip gaf op Facebook :N
pi_163792711
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:48 schreef Serinde het volgende:
Bla, hoe is de bbq gegaan?

Ik heb net twee pannenkoeken gemaakt met havermout, melk en ei. Dat is het niet voor me :{
Bergh die lust ik ook niet..mijn man eet dat elke morgen.

Bbq was lekker..en heel netjes tot om 12 uur de bbq weer aan ging omdat het nog zo gezellig was :D
En vandaag ook McDonald's gegeten en m&ms en broodjes brief en honing.
Ik voel me dik :D

Heb trouwens de laatste 3x steeds flink last van mijn buik na de bbq..vraag me af wat het is. Enige wat elke bbq hetzelfde is, is wijn, stokbrood en gemarineerd vlees..dus 1 van de 3 is de boosdoener.

Morgen weer sporten *O*
pi_163822530
Gisterochtend bij iemand anders Functional Training gevolgd. Mèn zwaar! Daarna dus ook geen cardio meer gedaan maar eiwitshake en de sauna in. 'S middags een uur of vier rond gefietst (Ingress) en afgesloten met een biertje bij de brouwerij. Hadden we verdiend :P

Gisteren:
O: triangel meergranen met rosbief
T: eiwitshake
L: restje Mexicaanse schotel met zwarte bonen & rijst
T: Maximus biertje O+
D: gegrilde kip op spliterwten dahl (Marley Spoon)
T: drie ( :@ ) bolletjes roomijs bij de ijssalon

Vandaag
O: kwark, walnoten en honing
T: appel
L: ik hoop dat ze lekkere salade in de kantine hebben
T: paprika met humus
D: hanenworstjes met appel-zuurkoolsalade en aardappeltjes (Marley Spoon)
T: eiwitreep
S: BodyBoxx en 20 minuutjes extra kracht/balans voor benen en core
pi_163823232
Weer terug van 2,5 week vakantie.
Helemaal uitgerust!

NOT! ;( ;(
pi_163849775
ben je weggeweest?
Heb je wel een fijne vakantie gehad?

lijstje gister

o: brinta met honing en uitgeschoten met cacoa..niet lekker. Koffie
t: perzik
l: broodje brie
t: proteine muffin
s: paardrijden
d: broodje brie (ja slect..maar warm, geen honger blabla)

vandaag
o: brinta honing, koffie
t: 2 cracottes
l: salade met wortel, tomaat, gemengde sla, kip en pesto
t: protein bar
t: perzik
s: KT
d: geloof kipfilet met groente en gebakk aardappel pasta met tomaatjes, sla, cashewnootjes en pesto
t: kwark met honing

[ Bericht 8% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 19-07-2016 20:32:06 ]
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2016 @ 18:25:50 #76
70532 loveli
N
pi_163860726
Te warm om te posten..
crap in = crap out
pi_163873437
o: brinta, honing, koffie
t: protein muffin
l: kwark met honing
t: banaan
t: perzik
d: sperziebonen met kip en aardappels

gister was het hier op t werk niet uit tehouden...dus vandaag kan t alleen maar erger worden }:|
pi_163874235
Harvey, was het wel een fijne vakantie?

Bla, maak je de proteïne muffin zelf?
Bij ons op het werk soms ook niet uit te houden. Van de kou, that is! Klimaatbeheersing is een ramp hier.

Ik heb verkeerde kwark meegenomen, Campina vanille ipv gewone :{ verpakking is hetzelfde, niet duidelijk voor me .... Maar ik denk dat het niet eens zoveel slechter is omdat ik er bij gewone kwark tegenwoordig een beetje honing over doe :@
pi_163874323
Nee die koop ik bij body en fit..was een probeersel, maar ik denk dat het blijvertjes zijn. Zijn niet lang houdbaar dus ik verpak ze per stuk en gooi ze in de vriezer. Smaakt prima!

Vanille kwark :9
Denk toch dat het nog wel een beetje scheelt (nja ligt eraan hoeveel honing natuurlijk ;) )
  Vis een optie? woensdag 20 juli 2016 @ 17:01:26 #80
70532 loveli
N
pi_163884377
Weinig inspiratie. Suggesties voor een D, anyone?
crap in = crap out
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:13:29 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_163884703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:01 schreef loveli het volgende:
Weinig inspiratie. Suggesties voor een D, anyone?
Een hele watermeloen?

Mijn L was 450 gram Danio. En nu ben ik al uren misselijk. Nooit meer. Wat een meuk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? woensdag 20 juli 2016 @ 17:42:54 #82
70532 loveli
N
pi_163885297
Rest van de dag was 3 koffie en 1 boterham met mayo en tomaat, dus het wordt iets met wat meer inhoud. Tenzij de mee-eter anders in hongerstaking gaat worden het groene asperges met vlees.
crap in = crap out
pi_163888551
Gister kwam er familie eten, en ik had stoofpot gemaakt. Dat paste niet gansch geweldig bij het weer.
Dus geherschikt:
stoofvlees (vark) uit de pot gevist en fijngepluisd
stoofgroente kleiner gesneden
rijstpapiertjes geweekt
sla geplukt in de tuin
koolrabi uit de meostuin gehaald en aan reepjes gesneden

Rijstevel uitspreiden en erop leggen: blaadje sla, schep lauwwarme stoofgroente, handje rauwe koolrabi, schepje vlees.
Rijstevel dichtvouwen als een 3/4 loempia. Klaar.

Het was een groot succes en vandaag hebben we opnieuw lauwwarme stoofpotloempia'tjes gegeten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_163898726
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:47 schreef Serinde het volgende:
Harvey, was het wel een fijne vakantie?

Bla, maak je de proteïne muffin zelf?
Bij ons op het werk soms ook niet uit te houden. Van de kou, that is! Klimaatbeheersing is een ramp hier.

Ik heb verkeerde kwark meegenomen, Campina vanille ipv gewone :{ verpakking is hetzelfde, niet duidelijk voor me .... Maar ik denk dat het niet eens zoveel slechter is omdat ik er bij gewone kwark tegenwoordig een beetje honing over doe :@
Jaa! Het was heerlijk! Echter lag mijn hele ritme overhoop. Ik heb daarom de eerste dagen na dat ik terug kwam super slecht geslapen en vervolgens moest ik weer werken. Inmiddels ben ik wel weer het mannetje :P
pi_163900062
:D ja daar kan ik me iets bij voorstellen...gelukkig is het dus alweer bijgetrokken ;)
ben je ergens heen geweest?

lijstje vandaag
o: mugcake met honing, koffie
t:2 cracottes met pindapasta
l:weet ik nig niet
t:protein balletjes aardbei /chocola
d: chicken toninght
s: KT
pi_163905449
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Waarom zo sarcastisch?
Mn vriend kan het geen bal interesseren wat ik weeg. Ik wil niet afvallen voor hem, maar omdat ik mezelf gewoon beter in mn vel voel met een paar kilo minder. En voor mij werkt het beter om kleine realistische doelen te stellen en daar voor mezelf een soort 'deadline' voor te bedenken. Dan hou ik het beter vol om niet alsnog allerlei lekkere dingen naar binnen te werken. En aangezien het nog precies een week duurt voor mn vriend terug komt, en ik toen hij weg ging ook al 60.5 woog, lijkt het me een prima streven om in elk geval iets afgevallen te zijn als ie terug komt (hij is 11 dagen weg). Dus niet voor hem, maar omdat ik gewoon graag wil blijven afvallen en niet nu al stil wil staan (zo lang ben ik nog niet bezig). Daarom post ik hier tenslotte. En t is niet dat ik in een week 2kg af wil vallen of zo, 0.5 kilo lijkt me best een normaal streven.

Ik woog 62.5 toen ik begon 3.5 week geleden en ik wil graag weer ergens tussen de 52-55 uitkomen. Maar 'nog 5.5 kilo in de komende twee maanden' motiveert voor mij wat minder dan 'halve kilo eraf in de komende week'. En tuurlijk zeggen kilo's niet alles, en gaat het ook om hoe je er in de spiegel uit ziet, maar tot nu toe betekent kilo's eraf wel dat ik mezelf er in de spiegel beter uit vind zien en kilo's is nou eenmaal makkelijker te meten dan hoe ik er in de spiegel uit zie.
In de spiegel zie je juist meer dan op de weegschaal. Als je lichaam verandert merk je dat wel, als de weegschaal veranderd hoeft dat niet zoveel te zeggen. Het gaat om de trend lijn, je kan maar zo op een dag 3 kilo lichter wegen en de dag erna 4 kilo zwaarder.
pi_163908967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

In de spiegel zie je juist meer dan op de weegschaal. Als je lichaam verandert merk je dat wel, als de weegschaal veranderd hoeft dat niet zoveel te zeggen. Het gaat om de trend lijn, je kan maar zo op een dag 3 kilo lichter wegen en de dag erna 4 kilo zwaarder.
Dat begrijp ik, vandaar ook de laatste alinea. En zoals ik zei, tot nu toe hangen verandering in de spiegel en gewichtsverlies goed samen, en dan vind ik het makkelijker om te wegen dan om uitgebreid in de spiegel te gaan staren. Ik wil vooral mn broeken allemaal weer passen en ik weet hoeveel ik woog toen ik die nog wel paste, vandaar het globale doel.
Ik zet overigens van 1 vaste dag in de week mijn gewicht in een grafiek, juist vanwege je laatste punt. Ik weeg wel elke dag maar kijk voor de trendlijn alleen naar de maandagen (want ik begon op een maandag). Tussendoor schommel ik inderdaad wat, al is dat over het algemeen niet meer dan 0.5 kilo meer of minder dan de vorige dag.

Sigme, je loempia's klinken erg lekker! Wat creatief opgelost! Daar zou ik zelf nou nooit op gekomen zijn.

Lijst vandaag:
O: rijstwafels met zuivelspread bieslook light
L: dubbele bth tomaat, mozzarella, pesto
T: rijstwafels
D: risotto met kip en veel champignons
T: watermeloen
pi_163921812
vanavond uit eten dus de rest van de dag een beetje rustig aan

o: Brinta met honing, koffie
l:cracottes met pindapasta
t:kwark
d: we zullen zien :)
pi_163923306
Gisteren het luie vakantiezweet eruit gelopen. Ruim 6 km ^O^

Vandaag:

O: magere yoghurt met havermout en blauwe bessen
T: 2 volkoren broodjes pindakaas
L: 4 volkoren broodjes (2x kaas, 2x rosbief)
T: 2 appels
D: Macaroni met groenten en kaas
pi_163923476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
vanavond uit eten dus de rest van de dag een beetje rustig aan
Lekker *O* Waar ga je uit eten?
pi_163924799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:36 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Lekker *O* Waar ga je uit eten?
restaurant hier in de buurt. schijnt dat daar tegenwoordig de keukenbrigade zit van ons voorheen favoriete restaurant :)
pi_163924903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

restaurant hier in de buurt. schijnt dat daar tegenwoordig de keukenbrigade zit van ons voorheen favoriete restaurant :)
Nice!
Ik moet ook nodig weer eens lekker uit eten. Binnenkort maar een keer lekker Mexicaans ofzo *O*
pi_163925271
oe mexicaans lijkt me ook lekker ja!
pi_163926727
Lekker rustig hier! Vakantie + vrijdag?
pi_163929368
Vrijdag kantoordag. Als eerste opdracht weer thuis (na controleren van de beesten): het bellen van een lijkepikker. Natuursteenbedrijf Schuler dat overlijdensadvertenties afgaat, en dan een op naam van de nabestaande gestelde brief naar het correspondentieadres te stuurt. Moet je nou werkelijk "acquisitie naar aanleiding van deze kennisgeving wordt niet op prijs gesteld" onder een overlijdensbericht zetten? Blijkbaar wel..

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 22-07-2016 15:39:45 (stom woord met cq) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:28:21 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_163949841
Wauw Sigme, dat is lekker schaamteloos :X

Heb je ze 'feedback' gegeven?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:31:54 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_163949889
Hier verder alles okee, komende week sleutel ophalen van ons nieuwe huus *O* Dan wat klusdingetjes (minimaal gelukkig) en dus ook langzaamaan gaan inpakken en binnenkort verhuizen!

Gaan we ineens van een 2-kamer appartementje naar een volledig woonhuis :D Dus afgelopen tijd ook al bezig geweest met meubeltjes uitzoeken enzo :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_163957270
Leuk Maria!! Hoe meer ruimte, hoe meer troep je ook gaat verzamelen de komende jaren. Gefeliciteerd ;)

Ik heb zowel donderdag als gisteren bij de lokale brouwerij twee biertjes gehad, niet gesport (wel veel rondgefietst maar niet zo snel om die hartslag omhoog te krijgen) en gisteren ook nog een broodje kroket tussen de middag genomen :@
Straks met boodschappen doen maar weer gezonde dingen in de kar mikken.

Vandaag:
O/L: twee boterhammen, uitsmijter van 2 eitjes, plakje ham en plakje kaas, tomaat
T: 2 pruimen
T: eiwitshake met een halve bevroren banaan erdoor :9
D: gegrilde kip met bbq-saus, peultjes en dille-aardappelsalade (Marley Spoon)
T: 125 gram kersen en nog 2 pruimen
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:35:43 #99
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163962787
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:18 schreef sigme het volgende:
Vrijdag kantoordag. Als eerste opdracht weer thuis (na controleren van de beesten): het bellen van een lijkepikker. Natuursteenbedrijf Schuler dat overlijdensadvertenties afgaat, en dan een op naam van de nabestaande gestelde brief naar het correspondentieadres te stuurt. Moet je nou werkelijk "acquisitie naar aanleiding van deze kennisgeving wordt niet op prijs gesteld" onder een overlijdensbericht zetten? Blijkbaar wel..
Oh naar is dat... Mijn vader deed dat nooit, die vond collega's die dat deden ook lijkenpikkers :Y (edit: ik bedoel dat het gelukkig geen algemeen gebruik is)

:* Sterkte

/Lurk

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 23-07-2016 21:42:39 ]
Kwak
pi_163969186
Wat tof Maria!
Zo leuk, allemaal nieuwe dingen kunnen uitkiezen, opnieuw iets kunnen inrichten.

En sigme, schaamteloos, bah!

Gister
O: 2 x gerooster brood 1 met hagelslag en 1 met honing :')
l: broodje brie
t: stroopwafel en paar chipsjes
d: chiccken tonight sate bij schoonouders
t: 3 koekjes

vandaag eens kijken of het wat netter kan :P
pi_163969446
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh naar is dat... Mijn vader deed dat nooit, die vond collega's die dat deden ook lijkenpikkers :Y (edit: ik bedoel dat het gelukkig geen algemeen gebruik is)

:* Sterkte

/Lurk
:* Kwak!

Blij te horen dat de branche netter is dan deze meneer (wel lid van de ABN, volgens z'n brief).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 24 juli 2016 @ 11:50:53 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163971039
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:43 schreef sigme het volgende:

[..]

:* Kwak!

Blij te horen dat de branche netter is dan deze meneer (wel lid van de ABN, volgens z'n brief).

Ja het is ook niet verboden ofzo. Vaak een deal met een plaatselijke uitvaartverzorger, of idd acquisitie op de advertenties.

Bedrijf waar mijn vader zijn bedrijf later aan verkocht had bv wel folders die de uitvaartverzorger in zijn map had zitten. Maar dat vind ik anders dan ongevraagd post sturen.
Kwak
  Vis een optie? zondag 24 juli 2016 @ 12:01:47 #103
70532 loveli
N
pi_163971229
Niet verboden, wel vies.
crap in = crap out
  maandag 25 juli 2016 @ 12:43:06 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_163996378
Dank Bla en Serinde! *O* En jaaa nu kunnen we maximaal Meuk Verzamelen, zeeën van ruimte! :+

Interieurdesign is niet mijn forte, maar we maken er wel wat van :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_163997003
Heb de salade shaker van Body & Fit binnen. Vanaf heden maar eens wat vaker brood vervangen door groenten. ^O^
pi_163997106
goed plan HS

o: brinta, honing, koffie
t: banaan
l: salade met paprika, ijsbergsla, komkommer, tomaat, kip en beestje pesto
t: proteine reep
t: appel
s: paardrijden
d; stokbrood en soep
pi_164000805
Wat voor Soep?

Ik heb de laatste tijd de pindasoep helemaal ontdekt. Wat is dat lekker zeg!

pi_164002402
Pindasoep O+ alleen krijg ik daar buikpijn van dus eet ik het bijna nooit. Maar wel zoo lekker!

Lijst:
O: twee bth kaas met ketchup
T: ah choc chip witte chocolade en cranberry koekje
L: mie met snijbonen, champignons en kipgehaktballetjes
B: HIIT cardio (30s rennen, 30s rust, 5x)
T: snoeptomaatjes
D: pasta met groentesaus (tomatensaus, courgette, paprika, champignons)
pi_164005747
Nog nooit pindasoep gehad, maar is dat niet gewoon dunne satésaus? :@

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dank Bla en Serinde! *O* En jaaa nu kunnen we maximaal Meuk Verzamelen, zeeën van ruimte! :+

Interieurdesign is niet mijn forte, maar we maken er wel wat van :P
Veel plezier! ^O^ en schroom niet om foto's te maken. :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164014396
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:03 schreef V1z0R het volgende:
Nog nooit pindasoep gehad, maar is dat niet gewoon dunne satésaus? :@

[..]

Veel plezier! ^O^ en schroom niet om foto's te maken. :D
Nee, zeker niet. Ga het absoluut eens proberen!
pi_164014406
O: 2 stuks watermeloen, 2 glazen water
T: 2 volkorenbroodjes met pindakaas
L: 4 volkorenbrodjes (2x kaas, 2x kipfilet) + appel
T: handje noten
D: Lasagna O+


S: bosloop/tankbaan
pi_164014703
O: Smoothie met granen, banaan, amandelmelk, cacaopoeder, bosbessen/frambozen
T: Wortel/Celery/komkommer sticks met marokkaanse dip
L: Bruine rijst, snijbonen en biefstuk
T: Proteine bal
D: Visfilet in kokosnoot curry met groente

S: 45 minuten HIIT/functioneel circuit

[ Bericht 4% gewijzigd door Kontiki op 26-07-2016 08:39:30 ]
pi_164014779
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Wat voor Soep?

Ik heb de laatste tijd de pindasoep helemaal ontdekt. Wat is dat lekker zeg!

[ afbeelding ]
geen soep uiteindelijk werd het een broodje met brie en honing en een kleine wrap met zalm, avacado en veldsla ow en een flesje vitamin water frambood/granaatappel...mijn nieuwe liefde!

pindasoep..denk dat mijn man dat wel lekker vind, voor mij zou dat niet zo hoeven :@

lijstje vandaag
o: brinta, honing koffie
t: 2 cracottes
l: zoete aardappel, tomaat paprika kipfilet
t: proteine muffin
t: appel
d: nasi met kipsate
kan niet sporten want auto moet naar de garage om airco bij te vullen -O-
pi_164014885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
een flesje vitamin water frambood/granaatappel...mijn nieuwe liefde!

Als ik me niet vergis is dat spul eigenlijk gewoon frisdrank met slimme marketing. Ooit reportage over gezien geloof ik.
pi_164014947
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:48 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is dat spul eigenlijk gewoon frisdrank met slimme marketing. Ooit reportage over gezien geloof ik.
ja, ik ben niet zo naïef om te denken dat het gezond is ;) Maar normaal drink ik veel groene thee en water en dat komt me soms wel mijn neus uit. Dus voor de afwisseling is het prima. 18 kcal per 100 ml kan best
pi_164014960
Ik drink doorgaans alleen Koffie en water. Soms een kopje thee.
Verveelt eigenlijk nooit.

Oja, en in het weekend een paar biertjes :)
pi_164015181
Ben benieuwd naar het volgende: ik woon sinds 2009 in Australie. Er is hier een trend gaande op het gebied van sport, waarbij HIIT en functionele training steeds populairder wordt. En Cross Fit is enorm populair. Er zit in elke wijk wel ergens een indoor boot camp.

Ik ben benieuwd of dat in Nederland ook zo is? Mijn nederlandse vrienden begrepen niet echt wat ik bedoelde met HIIT en functioneel trainen. Al zag ik dat er inmiddels in mijn geboorteplaats Leiden een Crossfit is.
pi_164015320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:20 schreef Kontiki het volgende:
Ben benieuwd naar het volgende: ik woon sinds 2009 in Australie. Er is hier een trend gaande op het gebied van sport, waarbij HIIT en functionele training steeds populairder wordt. En Cross Fit is enorm populair. Er zit in elke wijk wel ergens een indoor boot camp.

Ik ben benieuwd of dat in Nederland ook zo is? Mijn nederlandse vrienden begrepen niet echt wat ik bedoelde met HIIT en functioneel trainen. Al zag ik dat er inmiddels in mijn geboorteplaats Leiden een Crossfit is.
Volgens mij is Crossfit ook in Nederland wel behoorlijk doorgebroken. Ik heb altijd begrepen dat het is overgewaaid uit Amerika. (zie: http://www.rxguide.nl/cf-nederland)

HIIT zal iets minder populair zijn, maar ik ken wel mensen die High Intensity Interval Training doen. Zo ook mijn schoonvader :P
pi_164016236
ja is hier ook nogal populair, beide worden ook in de sportschool als groepsles anageboden.
niks voor mij :D
pi_164018010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja, ik ben niet zo naïef om te denken dat het gezond is ;) Maar normaal drink ik veel groene thee en water en dat komt me soms wel mijn neus uit. Dus voor de afwisseling is het prima. 18 kcal per 100 ml kan best
Ik was dit weekend in een restaurant waar ze hele leuke thee-varianten hadden:

Verse munt met een schijfje sinaasappel, kaneelstokje en steranijs
Verse munt met een schijfje sinaasappel, zoethout en brokje gember
Verse munt met een schijfje citroen, zoethout en lemongrass
Nog lekkerder met een beetje honing O-).

En met dit weer erg lekker: gewoon water met munt (en citroenmelisse). Of met andere smaakmakers zoals citroen/gember/limoen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_164019460
ik hou niet van munt :@

maar gember/citroen ga ik wel eens proberen!
pi_164020770
Verse gemberthee :9

Kontiki dat ligt aan de vrienden die je gevraagd hebt denk ik ;) alles wat je noemt wint hier ook nog steeds aan populariteit. Ik doe zelf ook 1 à 2 keer per week functional training mee in de sportschool. Er zijn ook veel mensen die bijv 7 minute workouts of de workouts van Kayla Itsiness doen, ook allemaal hetzelfde principe: interval / kracht / cardio met als basis: snel, afwisseling en hoge hartslag
Crossfit is volgens mij best prijzig als je het vergelijkt met sportschool abonnementen.

Ik mag om 17:30 weer een rondje functional doen O+
pi_164029846
Het lukt me deze week eindelijk weer om 's ochtend even te gaan hardlopen. Zo fijn. Even de gedachten op een rijtje zetten, de ochtendstilte, lekker bewegen.
Ik hoop ook ooit de middagroutine van sportschool weer op te kunnen pakken, maar dat is dus nog niet zover. Dit weekend nog eenmaal flink aan de slag in het huis van schoonmoeder - we moeten nogal wat weghalen omdat de nieuwe huurder het niet wil hebben. En ik heb nu nog elke dag belklusjes. Instantietje hier, leveranciertje daar, etc etc etc. Wel is iedereen van goede wil en ik ben nog geen partij tegengekomen die moeilijk deed. Vervelendste was nog de notaris die he dossier wel wat erg lang onder op de stapel liet liggen totdat ik tegen de assistente ben uitgevaren. Nu heeft 'ie vaart gemaakt :').

Lijstje
• 5 km hardlopen
• groentemengsel met gestoofd lamsvlees; fruit toe
• soep van groentemengsel met gestoofd lamsvlees ( jaja), bessen toe
~18duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164032035
Jouw eten klinkt altijd zo lekker Sigme!
Veel sterkte met alle afhandelingen, wat goed dat het je wel alweer lukt om in de ochtend hard te lopen!

Lijst:
O: 2 bth brie
T: tomaatjes
L: mie met snijbonen, champignons, kipgehakt
T: 1 bth brie
T: 2 bonbons
D: pasta met groentensaus
B: 7 minute workout (alleen duurt ie bij mij een kwartier haha)

Planning morgen:
O: yoghurt met havermout en rozijnen
T: watermeloen
B: HIIT conditie (30s cardio 30s rust 5x)
L: 2 bth kaas
T: tomaatjes
D: risotto met champignons, courgette en spekjes
T: kiwi
B: half uurtje hockeyen
pi_164033337
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:55 schreef Serinde het volgende:

Kontiki dat ligt aan de vrienden die je gevraagd hebt denk ik ;) alles wat je noemt wint hier ook nog steeds aan populariteit. Ik doe zelf ook 1 à 2 keer per week functional training mee in de sportschool. Er zijn ook veel mensen die bijv 7 minute workouts of de workouts van Kayla Itsiness doen, ook allemaal hetzelfde principe: interval / kracht / cardio met als basis: snel, afwisseling en hoge hartslag
Crossfit is volgens mij best prijzig als je het vergelijkt met sportschool abonnementen.

Ik mag om 17:30 weer een rondje functional doen O+
Ah top, ik vind HIIT echt een geweldige manier van trainen (ben er 20 kilo mee kwijtgeraakt). Crossfit was een beetje te extreem, veel blessures en heel erg duur in AUS (30 euro per week zit je zo aan).
  Vis een optie? woensdag 27 juli 2016 @ 00:23:49 #126
70532 loveli
N
pi_164037019
Tijd voor een lijstje.

O: latte, 2 roomboterhammen kaas, 1 honing
T: rijstpap met kaneelsuiker
L: kwark/noten/honing
T: roomboterham, koffie
D: springrolls met groente, biefstuk, mihoen
T: B&J, gin-tonic.
crap in = crap out
pi_164037771
O: Salade met zalm, avocado, ei, feta, cherry tomaatjes en limoensap
T: Proteine bal
L: Bruine rijst, snijbonen, biefstuk
T: Wortel-, komkommer- & celerysticks met Marokkaanse dip
D: Kip casserole met groente

S: 45 minuten cardio HIIT
pi_164038571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:23 schreef loveli het volgende:
Tijd voor een lijstje.

O: latte, 2 roomboterhammen kaas, 1 honing
T: rijstpap met kaneelsuiker
L: kwark/noten/honing
T: roomboterham, koffie
D: springrolls met groente, biefstuk, mihoen
T: B&J, gin-tonic.
Hmpf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164038926
Jullie eten allemaal behoorlijk gevarieerd zeg! :D ^O^
pi_164039702
O: brinta, honing, koffie
t: 2 cracottes met pindapasta
l: kwark met honing
t: 2x ei
t: banaan
d: gebakken aardapp, snijbonen, snitzel
pi_164039823
Wat neem jij veel honing Bla. Speciale reden?
pi_164040120
nja, veel niet..wel vaak mischien ;)
en omdat het me beter leek als suiker
  Vis een optie? woensdag 27 juli 2016 @ 10:44:16 #133
70532 loveli
N
pi_164040543
Hmpf ja. Tijd om de oogkleppen weer even af te zetten.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 27 juli 2016 @ 10:55:36 #134
70532 loveli
N
pi_164040687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nja, veel niet..wel vaak mischien ;)
en omdat het me beter leek als suiker
Same difference. Eigenlijk is honing gewoon suiker, waarbij verhouding fructose-glucose varieert. Het is niet echt gezonder.
Met honing wordt heel veel gerommeld. Hoe verder van huis de honing is geproduceerd, des te groter de kans dat ermee gerommeld is. Dure imkerhoning komt van echte bijen zonder dat er is bijgemengd ( :') ). De herkomst staat op de verpakking: EU honing of gemengde EU en niet EU honing. Ik blief alleen EU honing omdat de richtlijnen strakker zijn dan buiten de EU. Als ik minder lui was kocht ik het liefst bij de imker.
crap in = crap out
pi_164040880
ja had ik al ergens opgepikt dat honing niet perse beter was. Maargoed..het zit in mijn systeem nu en soms ook lekkerder als suiker.
  Vis een optie? woensdag 27 juli 2016 @ 11:28:21 #136
70532 loveli
N
pi_164041186
En je kunt een lepeltje nemen ipv dat je de halve suikerpot erin kiept (maak ik mezelf wijs).
crap in = crap out
pi_164041274
ja tuurlijk kan dat, ik hou niet van heel zoet dus meer als een theelepel zou er niet in komen, maar ook bij honing blijft de hoeveelheid beperkt

Kijk, ik volg geen dieet en ik ben op gewicht, dus het is een kwestie van eten op een dusdanige manier dat het leuk blijft en ik het in principe de rest van mijn leven volhoud.

Ik ben nu nog zoekende wat de grens is voor wel of niet aankomen, maar de honing doe ik al een tijd en lijkt op dat gebied geen verschil te maken. Het zorgt er ook niet voor dat ik meer of minder honger heb erna (wat bijvoorbeeld bij ontbijtkoek, eierkoek..dat soort dingen wel het geval is)
  Vis een optie? woensdag 27 juli 2016 @ 11:37:52 #138
70532 loveli
N
pi_164041342
Of bij vers brood. Met nutella. Ik had gisteren geen nutella in huis, anders hadden de lijst en ik er anders uitgezien :P
crap in = crap out
pi_164041715
ja ook zoiets inderdaad!
pi_164059773
O: - ;(
T: 2 broodjes pindakaas
L: half stokbroodje met zalm, komkommer en ijsbergsla :9~
T: handje noten + appel
D: gekookte aardappelen, bloemkool en draadjesvlees :9~

S: Uurtje basic fitten.
pi_164060151
o: brinta, honing, koffie
t: banaan
l: 2x brood met pindapasta
t: appel
t: 2 cracottes
d: spaghetti met zelfgemaakte saus (ben benieuwd)
s: kt
pi_164060194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
o: brinta, honing, koffie
t: banaan
l: 2x brood met pindapasta
t: appel
t: 2 cracottes
d: spaghetti met zelfgemaakte saus (ben benieuwd)
s: kt
Spaghetti met zelfgemaakte saus O+

Wat gaat er allemaal in?
pi_164061395
Dat weet ik nog niet precies :D
in elk geval, gepelde tomaten, tomatenpuree (zo'n klein blikje) knoflook, italiaanse kruiden, beetje creme fraiche, wortel, gehakt, paprika, ui

word de eerste x..dus beetje trial and error :')
pi_164061433
Hoe laat kan ik aanschuiven? O+
pi_164061769
rond 18.15 *)
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:08:22 #146
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164065586
O: spaanse sinaasappelkwark
L: twee sneetjes meerzadenbrood (1x rookvlees, 1x kaas)
T: snee brood met pindakaas
T: appel
D: weet ik nog niet
B: dozen inpakken :+

Overigens heb ik zometeen een huis met trappen die ook nog ongeveer 10 minuten verder weg is van mijn werk, dus hoezee extra beweging :+

(De eerste dag dat we de sleutel hadden had ik al diverse keren dat ik beneden kwam en vroeg naar *gereedschapstuk X* en dat die dan boven bleek te liggen en omgekeerd :') :D)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:55 schreef loveli het volgende:

bijgemengd ( :') )
:D O+
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat weet ik nog niet precies :D
in elk geval, gepelde tomaten, tomatenpuree (zo'n klein blikje) knoflook, italiaanse kruiden, beetje creme fraiche, wortel, gehakt, paprika, ui

word de eerste x..dus beetje trial and error :')
Klinkt goe :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_164065688
zeg dames help eens.
Kunnen deze schoenen voor zoor zakelijk? ben hier niet zo goed in :')

pi_164068601
Zoor=zeer? Als het superformeel is zou ik het niet doen. Maar hangt mede van je outfit af. Met een pantalon oogt het een stuk anders dan met een korte kokerjurk vind ik.
  Vis een optie? donderdag 28 juli 2016 @ 17:41:32 #149
70532 loveli
N
pi_164069486
^^
crap in = crap out
pi_164069631
Niet super formeel..gewoon spijkerbroek met blazer en blouse..of pantalon met blouse normaal
pi_164071736
Ah oké. Je typte " voor zoor zakelijk" dus ik dacht misschien zeer zakelijk :D met spijkerbroek en/of pantalon kan het zeker wel!
(Al krijg ik al-tijd opmerkingen als ik pumps aan heb maar één collega zei het vorige week treffend: "je steekt zo af tegen de rest" :') :X de rest is gemiddeld 50+, M, grijs, ruitjesoverhemd :+ )
pi_164074287
whehe nja ik loop tussen allemaal mannen...dus wat ik ook draag..commentaar krijg ik toch wel :D
pi_164075890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat weet ik nog niet precies :D
in elk geval, gepelde tomaten, tomatenpuree (zo'n klein blikje) knoflook, italiaanse kruiden, beetje creme fraiche, wortel, gehakt, paprika, ui

word de eerste x..dus beetje trial and error :')
Heb zelf een keer pastasaus gemaakt die ik zelf heerlijk vond, lekker fris en lichtzuur. Maar ik ben geen fan van pasta dus had na 2 dagen nog heel wat over en dus weggegeven.
Kreeg te horen dat het smerig was.

Daardoor ontdekt dat pastasaus uit pot/zak vol suiker zit. Ik had een theelepel suiker toegevoegd op 2L, dat proeft heel anders dan 80gr.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164082325
Hoe is je spaghetti geworden Bla?

O: Broodje kaas + espresso
T : Banaan + Handje noten
L : portie kibbeling en een broodje zalm
T : 2 broodjes met runderrookvlees
D: Japanse Teriyaki :9~

S: Tankbaan (mits droog buiten)
pi_164082376
zo schoenen besteld..helft van de prijs wat ze normaal zijn :D

Viz0R, ook lullig als je dat te horen krijgt :D wie is er in godsnaam zo eerlijk!
En ja 1 van de redenen waarom ik zelf pastasaus wou gaan maken, uit zak is nl niet alles

Hij was eigenlijk erg lekker voor een eerste poging! Ik miste alleen wat..iets om hem voller van smaak te maken. Ik weet nog niet wat precies en er mocht iets eer knoflook in.

Vandaag met de kids erop uit. Dus lijst is een gok

o: mugcake met honing, koffie
l: 2x brood met pindapasta
t: ik gok op een ijsje, maar ik neem een proteine reep mee voor als ik geen zin heb in ijs
d: pannekoekem
pi_164084391
Veel plezier met wat je gaat doen vandaag!

Hier op mijn werk is het compleet uitgestorven. }:|
Gaat een lange dag worden :Z
pi_164095383
Het werd een stuk appeltaart als t en frietjes met 3 stokjes sate als d.
Genoeg gelopen dus moet kunnen :P
Wou nog gaan sportn..maar ben kapot!
pi_164095398
Heb je je dag overleeft? Saai he als er bijna niemand is
pi_164095764
Oké, correctie..toch sporten :')
pi_164096049
Alleen op kantoor is juist heerlijk. Kun je zoveel meer gedaan krijgen vind ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 07:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zo schoenen besteld..helft van de prijs wat ze normaal zijn :D

Viz0R, ook lullig als je dat te horen krijgt :D wie is er in godsnaam zo eerlijk!
En ja 1 van de redenen waarom ik zelf pastasaus wou gaan maken, uit zak is nl niet alles

Hij was eigenlijk erg lekker voor een eerste poging! Ik miste alleen wat..iets om hem voller van smaak te maken. Ik weet nog niet wat precies en er mocht iets eer knoflook in.

Vandaag met de kids erop uit. Dus lijst is een gok

o: mugcake met honing, koffie
l: 2x brood met pindapasta
t: ik gok op een ijsje, maar ik neem een proteine reep mee voor als ik geen zin heb in ijs
d: pannekoekem
M'n moeder :D
Maar was nog in de tijd dat ze echt heel veel zoete shit at. Tegenwoordig vind ze m'n eten veel lekkerder, behalve de Thaise gerechten want dat is haar te heet.

Wel leuk dat de saus van je grotendeels gelukt is! En sport ze!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164097013
Ah oke..moeders mogen dat :)
pi_164109591
O: 2 speltpannekoeken met halvaham
L: 2 broodjes met kaas
D: lasagne met kip/spinazi
pi_164114368
Ook 's weekends drink jij niet eens wat met calorieën?

Ik ga maar eens beginnen aan m'n nua pad prik :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164117564
Nee meestal niet. Wel 2 koffie met suiker en melk gehad vandaag. En ipv lasagne een salade met kip avocado bloemkool tomaat cashewnoten en Romeinen sla met een avocado dressing..lekker!
pi_164118689
Goede salade is altijd beter dan laagjeskots ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164119057
Laagjeskots :D
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:35:24 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_164120294
Haters!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164120402
Jeetje :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164124887
o:speltpannekoek met jam, koffie
s:KT
l: 2 broodjes met brie
t: croissantje brie
d: lasagne alsnog
t: koekje, 1 reepje van mini kitkat

[ Bericht 35% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 01-08-2016 09:15:48 ]
pi_164147447
O: Magere yoghurt met banaan en havermout
T : 2 volkoren broodjes met kip kerrie
L: 4 volkoren broodjes met kaas en kip samba
T: noten, bakje tonijn
D: Pasta
pi_164147985
o; kwark met havermout meusli krokant, koffiex2
t: 2craxcottes
l: spinazi/kip/pasta
t: protein reep
t: appel
s: paardrijden
d: soep/ stokbrood
pi_164148629
Lekker lijstje Harvey!

O: yoghurttaart met mueslibodem
T: komkommer
L: rijst met tartaar en paprika
T: appel
T: paprika
D: pastasalade met sperziebonen, augurk, cervelaat, tomaat en komkommer
pi_164150012
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 10:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker lijstje Harvey!

O: yoghurttaart met mueslibodem
T: komkommer
L: rijst met tartaar en paprika
T: appel
T: paprika
D: pastasalade met sperziebonen, augurk, cervelaat, tomaat en komkommer
Zeker lekker. Maar die Kip Kerry en Kip Samba is nou niet bepaald gezond haha.
De rest daarentegen wel.

Jou lijstje ziet er ook goed uit. Vooral je lunch bevalt mij wel :P
pi_164169530
O: Magere yoghurt met havermout, lijnzaad en aardbeien
T: 2 gekookte eieren
L: 4 broodjes (2x pindakaas, 2 keer kipfilet)
T: handje noten, banaan
D: Gekookte aardappelen, sperziebonen, karbonade

S: 90 minuten voetballen
pi_164169719
Voetballen? heb ik dat al eerder in je lijstjes teruggezien of is dat iets nieuws?

o: yoghurt met havermout muesli, honing, koffie
t: proteine muffin
l: 4 cracottes met kaas
t: vitamine water framboos/granaatappel. ei
t: appel
d: pasta met spinazisaus en spekjes
ik hoop ook sporten, maar man is ziek en die zal dan wel niet op kind willen passen
pi_164170011
Ik voetbal al jaren. Zelfs 4 keer per week :D
Alleen de afgelopen 3 maanden was het zomerstop, dus misschien dat je het daarom nog niet in mijn lijstjes hebt teruggezien.

Het lijkt wel of ik de laatste dagen last heb van een soort hooikoorts. Maar het hooikoorts seizoen is toch al voorbij? :@

Beterschap voor je man Bla!
pi_164170205
4 x per week :D genoeg beweging in elk geval :P

Geen idee eerlijk gezegd. Je zou zeggen van wel..maar ligt het ook niet aan welke pollen ofzo je last van hebt? de een is later als de ander ofzo?

thnx :)
pi_164170240
quote:
Thnx! Zal het zo eens doorlezen :P

Oh, ja dat zeker hoor. 2 keer trainen, 1x zaalvoetbal en 1x wedstrijd op het veld.
Dus ik kom wel aan mijn cardio trainingen :)

Wat staat er vanavond bij jou op de planning? Mits het door kan gaan dan :P
pi_164170345
Ah, zo te zien kan ik nog prima last hebben van pollen dus.

;(
pi_164170507
ja inderdaad, cardio genoeg!

kracht..en doe nog steeds fullbody, bevalt echt goed..merk ook weer vooruitgang qua omhoog gaan in gewichten :)
pi_164170523
Heb je een doel voor ogen?
pi_164170644
Nee eigenlijk niet :)
iets gespierder zou mooi zijn en dat begint langzaam wel te komen.. maar geen echte doelen
pi_164170744
Oke. Nou heerlijk toch! Lekker sporten en langzaam zien dat je vooruitgang boekt. Dat motiveert alleen nog maar meer om door te gaan.
pi_164192584
O: Havermout met magere yoghurt en blauwe bessen
T : 2 broodjes met kaas en komkommer
L: banaan, handje noten en broodje zalm
T: salade met ei, augurk, tomaat, feta kaas
D: Rijst met roerbakgroenten en ossenhaaspuntjes
T: Bakje skyr met noten

S: rustdag
pi_164192730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:03 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik voetbal al jaren. Zelfs 4 keer per week :D
Alleen de afgelopen 3 maanden was het zomerstop, dus misschien dat je het daarom nog niet in mijn lijstjes hebt teruggezien.

Het lijkt wel of ik de laatste dagen last heb van een soort hooikoorts. Maar het hooikoorts seizoen is toch al voorbij? :@

Beterschap voor je man Bla!
Welnee, zolang ze gras blijven maaien hou je wel last.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164193590
Lekker aan het sporten ook allemaal!
Ik ga vanavond ook weer, half uurtje hockeyen om alvast een beetje op te bouwen voor de start van het seizoen (en daarmee de selecties). Afgelopen seizoen tijdje eruit gelegen door blessure, daarna heel langzaam weer opgebouwd en bij einde seizoen geen last meer. Maar nu bij weer opbouwen toch weer last, super kut, dus belangrijk om echt rustig op te bouwen. Liefste start ik meteen met 2x pw trainen en een wedstrijd, maar dat kan dus niet.. dan lig ik er over 2 weken weer voor 6-8 weken compleet uit.

Lijst:
O: yoghurttaart met mueslibodem
T: appel
L: 2 bth frisse tzatziki, grote kom courgette-broccoli soep
D: verse pasta met tomatensaus
S: half uurtje hockeyen
T: schaaltje yoghurt met diepvriesmango
pi_164194097
waar heb je last van vlindertje?

o: brinta honing, koffie
t: koffie
l: 2x brood met pindapasta
t: proteine reep
t: appel
d: gehaktstaaf, aardappels en chinese kool
hopelijk sporten vanavond..gister ging dus niet
pi_164194678
Shin splints aan beide benen, dus een overbelastingsblessure. Moeilijk om echt helemaal vanaf te komen helaas.. ik probeer wel regelmatig krachttraining en stabiliteittraining te doen om randvoorwaarden zo goed mogelijk te houden.

Gehaktstaaf, is dat zoiets als gehaktbrood?
pi_164194689
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:37 schreef vlindertje89 het volgende:
..
O: yoghurttaart met mueslibodem
..
Is dit vergelijkbaar met de beroemde ontbijt-kwarktaart? (moet ik gauw weer maken)
Wat voor blessure heb je, kun je aanvullend kracht of balans oefeningen doen?
edit: je geeft net antwoord :D vergeet niet je kuitspieren goed te trainen en te rekken.

Ik heb een week mijn eten niet bijgehouden in MFP en qua gewicht gaat het goed maar het kan wel wat gezonder.

O: shake van melk, bevroren banaan, blauwe bessen, lijnzaad en een schep eiwitpoeder.
T: 2 plakjes meergranen mueslibrood (van de bakker :9~ ) met halvarine
L: pasta met zelfgemaakte saus van m.n. geroosterde paprika (die moet ik nu maken anders kan ik de paprika's weggooien, dus maken en invriezen maar stiekem 2x warm eten vandaag)
T: 4 pruimen
D: Mexicaanse gevulde paprika's (veg.) van Marley Spoon
B: géén, op m'n kont achter de laptop voor m'n scriptie :{

Heb nogal spierpijn van de functional training van gisteren :@ dus ik denk geen S vandaag
pi_164194707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Shin splints aan beide benen, dus een overbelastingsblessure. Moeilijk om echt helemaal vanaf te komen helaas.. ik probeer wel regelmatig krachttraining en stabiliteittraining te doen om randvoorwaarden zo goed mogelijk te houden.

Gehaktstaaf, is dat zoiets als gehaktbrood?
Shin splints :D
Dan moet je rust houden. Echt! Want dit kan een chronische blessure worden als je het niet serieus genoeg neemt.
pi_164194803
Haha, waren tegelijk aan het posten. Doe inderdaad wel enige kracht en balans training (om de dag een 7 minute workout waar de belangrijkste oefeningen wel in zitten, squatten en lunges enz, en wat balans oefeningen idd). Rekken doe ik idd ook, en losrollen met een foamroller.

De taart is helaas niet de variant die hier vaker voorbij komt. Dr oetker mix voor yoghurt taart met muesli bodem, met als vulling 1L magere rode vruchten yoghurt. 230kcal per stuk. Mn vriend wilde heel graag weer eens taart (en mag wel een paar kilo aankomen haha) dus ter compromis een enigszins kcal arme versie, met grote stukken voor vriend en kleine voor mij. En ik vind hem lekker als ontbijt. Nog 1 dag en dan is 'ie op dus dan ga ik weer normaal ontbijten, haha.

Edit: @Harvey, klopt. Heb afgelopen seizoen inderdaad 6 weken helemaal rust gehad, daarna opgebouwd echt met beginnen bij een kwartier meedoen etc. Heb nu niet echt last zoals eerst, meer dat ik het wel een beetje voel dus niet direct vol moet starten. Tijdens sporten zelf geen last, alleen erna. Gaat allemaal onder begeleiding van de fysio dus zij houdt idd goed in de gaten of het niet teveel belast wordt :)
pi_164194881
Squat en lunges zijn goed voor je maar ik zou extra oefeningen toevoegen als ik jou was. Bijv met je tenen op een traptrede/bankje staan, hielen laten zakken en weer helemaal omhoog op je tenen gaan staan. Plus rekoefeningen voor je kuiten zijn ook geen overbodig iets. Wat HS zegt: pas op dat het niet een héél langdurig verhaal gaat worden. Vervelend!
(En taart is lekker :9 )
pi_164194938
De oefeningen die je noemt doe ik inderdaad ook, al zou ik ze wat vaker moeten doen. Goede reminder!

Ik ben idd direct bij het eerste trekkende gevoel weer naar de fysio gegaan voor goede begeleiding om te voorkomen dat het weer echt gast opspelen zoals vorig jaar, als ik ergens slecht in ben is het op de bank zitten en toekijken.. Dus dat wil ik echt niet meer. Dan maar heel langzaam aan opbouwen.
pi_164194940
Ik zou eerst rust nemen tot je tijdens je dagelijkse leven geen pijn meer ondervind.
Daarna zou ik pas weer beginnen met trainen (langzaam opbouwen) en daarbij kan je inderdaad de oefeningen doen die Serinde hierboven post.

Maar goed, wie ben ik :P
pi_164194988
Dagelijks leven heb ik geen pijn :). Alleen na sporten (eerste x na 22km fietsen + dag erna shuttles, 2e x na 30min hockey). Vandaar ook dat ik van de fysio geen rust hoef te houden nu, maar inderdaad wel rustig aan moet opbouwen ipv meteen vol starten (eigenlijk begin ik vanaf volgende week met 2x pw 1.5u training + wedstrijd, maar ik ga dus aangepast programma draaien). Als ik zonder sport al last zou hebben dan zou ik inderdaad eerst weer rust moeten nemen, maar dat ben ik dit keer gelukkig voor geweest :)
pi_164194992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Shin splints aan beide benen, dus een overbelastingsblessure. Moeilijk om echt helemaal vanaf te komen helaas.. ik probeer wel regelmatig krachttraining en stabiliteittraining te doen om randvoorwaarden zo goed mogelijk te houden.

Gehaktstaaf, is dat zoiets als gehaktbrood?
ah dat is wel balen zeg :(
schijnt inderdaad een klote blesure te zijn.

Nee is eigenlijk gewoon ene gehaktbal in een staaf vorm :D
pi_164195021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Dagelijks leven heb ik geen pijn :). Alleen na sporten (eerste x na 22km fietsen + dag erna shuttles, 2e x na 30min hockey). Vandaar ook dat ik van de fysio geen rust hoef te houden nu, maar inderdaad wel rustig aan moet opbouwen ipv meteen vol starten (eigenlijk begin ik vanaf volgende week met 2x pw 1.5u training + wedstrijd, maar ik ga dus aangepast programma draaien). Als ik zonder sport al last zou hebben dan zou ik inderdaad eerst weer rust moeten nemen, maar dat ben ik dit keer gelukkig voor geweest :)
Hmm oke. Ben benieuwd. Ik heb er destijds heel veel last van gehad. Echt een fuck blessure!
Daarom ook beterschap en een goed herstel gewenst ;)
pi_164205507
Hardlopen 's ochtends schoot er weer bij in deze week. Morgen ga ik wel! Tenzij het regent, maar dat doet het zelden om 5 uur.
Verder wel weer redelijk ritme qua eten: om een uur of 3 stoofpot met fruit toe, 's avonds een bakje soep of salade.
Nou nog afvallen :+. Er mag echt nog steeds wel 2 kilo af.

's Middags na kantoor weer even krachtsporten staat ook nog op de verlanglijst, ik hoop volgende week het weer op te pakken. Maar dat hoop ik al een paar weken..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:29:23 #200
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164205907
Vanochtend regende het wel Sigme ....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_164206015
Ik stond om 5:30 op en toen drupte het hier nog wat :Y.

Hoe gaat het met jou, uniekje? Wandel je nog wel genoeg?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:58:34 #202
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164206416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:35 schreef sigme het volgende:
Ik stond om 5:30 op en toen drupte het hier nog wat :Y.

Hoe gaat het met jou, uniekje? Wandel je nog wel genoeg?
Wisselt.. schoonvader vorige week dood, dat helpt niet :P
En jij? eet je nog genoeg koekjes?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_164206515
Met hopen kom je er niet sigme, hup hup *O* ~O>

Mijn D werd pasta met biefstuk, boontjes en saus van crème fraiche (ook MS, lekker!!), paprika's gaan naar morgen. Verder komt nog een T bij, ik heb toch bijna anderhalf uur gewandeld want ik werd gek achter de pc (wel goed opgeschoten). Nu nog even stukje fietsen dus ik mag twee chocolaatjes :D had ik nooit moeten kopen, deze zijn te lekker:

vlindertje, goed dat je die oefeningen al doet. Goed opwarmen voor je sprintjes gaat trekken e.d. bij hockeytraining en zorg goed voor jezelf :)
pi_164207793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wisselt.. schoonvader vorige week dood, dat helpt niet :P
Gecondoleerd :*. Ook voor je liefste. Hoe zijn jullie er onder?
Is er een achterblijvende partner?

Hier is het nawerk van schoonmoeder voor het grootste deel gedaan. Vorig weekend het huis helemaal leeggehaald en schoongemaakt, dat hoofdstuk is nu echt dicht. Krijgen jullie nu ook dat soort klussen of ligt het allemaal anders?

quote:
En jij? eet je nog genoeg koekjes?
De huidige baas deelt in elk geval niet uit, dat scheelt een bult.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164216845
Gecondoleerd Uniekhoorn.
pi_164237969
Gecondoleerd Uniekhoorn.
pi_164237993
O: bosbessenkwark
T: 1 krentenbol met 35+ kaas
L: 4 snee volkorenbrood met kipfilet en ham
T: handje noten, appel
L: Spaghetti

S: Basic fit (uurtje)
pi_164238248
Gecondoleerd uniekhoorn ;(

Gisteren
O: shake met banaan, blauwe bes, eiwitpoeder, lijnzaad, melk
T: picolientje van de AH (collega jarig)
L: 2 witte harde broodjes met oude kaas
T: nog een picolientje :@
D: gevulde paprika's (quinoa, zwarte bonen, mais, ui) + avocado
T: snack a jacks sour cream geprobeerd. Niet lekker genoeg. Wel gewoon zakje leeggegeten :')

Vandaag:
O: zie gisteren
T: klein bakje 0% yoghurt aardbei, twister rozijn van de AH
T: ik zie dat een andere collega nu picolientjes heeft meegenomen en ik kan geen nee zeggen vandaag :Y)
L: weinig dan
D: roerbak gehakt met o.a. nectarine en rijst (Marley Spoon)
T: biertje?
pi_164239258
Gecondoleerd Uniek!

Hockey was lekker, 25 min meegedaan en daarna meteen gerekt en kuiten losgerold en nagenoeg geen last vooralsnog dus dat is erg fijn!

Gisteren uit eten geweest, heerlijk.

Lijst gister:
O: laatste stuk yoghurt taart met muesli bodem
L: bord courgette-broccoli soep, bth coburger ham
T: snoeptomaatjes
D: tapas: tonijntartaar, hamburgertje van wagyu beef op speltbroodje, geitenkaaskroketjes. Toetje paar kleine hapjes witte brownie, frambozen sorbetijs en passievrucht sorbetijs
T: verse muntthee met theelepeltje honing

Planning vandaag:
O: appel
L: 2 bth met gerookte kip en zongedroogde tomaatjes
T: appel
D: pastasalade mozzarella, tomaat en pesto
pi_164240639
Wat zijn picolientjes?

Gister eindelijk kunnen gaan sporten..fijn!
Eten daarintegen was niet geweldig maar ik voelde me ook niet zo lekker.
Manlief had trouwens geen griep maar blijkt door een teek gebeten te zijn. Gelijk aan antibiotica en bloed prikken. Hopen dat hij niet te lang last ervan houd!

O: mugcake honing, koffie
L: brinta
D: aardappelen, vlees, groenten
T: 2 cracotte met pindapasta
pi_164275758
Oei, wat naar Bla! Hopelijk zijn jullie er snel genoeg bij en was 't geen besmette teek!
Voel je je zelf ook al wat beter?

Vrijdag uiteindelijk spareribs gegeten ipv pastasalade. Was erg lekker!

En ik heb lekker sushi gegeten vandaag. Zelf gemaakt, nu weet ik eindelijk ongeveer hoeveel kcal daarin zitten. Helaas viel dat me niet mee :P maargoed. Rest vd dag op aangepast.

O: - (uitgeslapen)
T: 3 plakjes coburger ham
L: spelt-haverkoek
T: worteltjes, komkommer
T: alvast 2 zalm+avocado temaki
D: 6 zalm+avocado temaki
S: 30 day shred level 1 filmpje

Planning morgen:
O: magere kwark met havermout, bosbessen en frambozen
T: komkommer
L: 1 bth met 2 zachtgekookte eitjes
T: paprika
D: pastasalade met tomaat, mozzarella, pesto
T: schaaltje mango, frambozen en bosbessen

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 06-08-2016 21:24:16 ]
pi_164277587
Picolientjes zijn die kleine gevulde koeken van de AH bij de broodafdeling. Vers afgebakken :9~
pi_164322216
O: Eiwitshake
T: 2 bruine bollen met beenham
L: Nog geen idee, moet iets gaan halen bij de super
T: handje noten, banaan
D: rijst, wokgroenten, stukje kabeljauw

S: rust, gisteren zware voetbalwedstrijd gehad.
pi_164322845
Vlindertje, geitenkaaskroketjes :9

Bla, vervelend een tekenbeet! Als hij ziekteverschijnselen heeft, is het dan per definitie een besmette teek? Ik dacht dat je anders weinig/geen klachten zou hebben.
pi_164322905
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:14 schreef Serinde het volgende:
Vlindertje, geitenkaaskroketjes :9

Bla, vervelend een tekenbeet! Als hij ziekteverschijnselen heeft, is het dan per definitie een besmette teek? Ik dacht dat je anders weinig/geen klachten zou hebben.
Vrijwel alle teken zijn besmet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164323283
Nu wil ik ook picolientjes! :)

Ja het wat sowiezo een besmette teek..maar het schijnt dat je dan het borellio virus iod hebt..en dat kan dan weer lyme worden. En dat moet dan uit de bloedtest blijken.
Vooralsnog doet de antibiotica in elk geval zijn werk en zijn de klachten bijna helemaal weg :)

Ik voel me zelf gelukkig ook weer beter ja :)

Gister, m&m's in de bios en kleine bbq erachteraan, maar wel gesport smorgens
vandaag
O:brinta,honing, 2x koffie
t: ei
l: kwark met honing
t: kipfiley
t: peer en ei
s: paardrijden
d: hartige speltpannekoek :9
pi_164355341
Mijn lijstje vandaag zal wel ruk zijn want ik zit de hele dag in de tattooshop *O*
pi_164355442
Weer wat geleerd over teken :)

Bla *O* wil je de plannen delen?

O: shake (bekende riedeltje :D )
L: hard broodje (even kijken wat de plus heeft) met brie en uitgebakken bacon (ligt er nog van het weekend en moet op O-) )
T: pruimen van de lokale fruitboer
S: functional training
D: soba noodles met kip, paprika en een zelfgemaakt woksausje van pindakaas en bbq-saus (remake van Marley Spoon)
pi_164355509
Vandaag wordt mijn tattoo op mijn arm gecoverd. Eerst is deze een aantal malen gelagerd en nu mag er eindelijk iets moois overheen. Klaprozen worden het..kan het nog niet precies uitleggen maar show hem wel zodra hij erop staat :Y
pi_164372974
Hij staat! En het werd brinta, 3 rozijnenbroodjes en gele cury met naanbrood...ach ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164387781
lijstje voor vandaag dan? :)

o: brinta. honing, koffiex2
t: rozijnenbroodje
l: 4 cracottes met kipfilet
t: proteine muffin
t: peer
d: braadworst met aardappels en witte bonen in tomatensaus
en ik vermoed nog wat extra's met een beetje pech..verrek van de honger!
pi_164387833
O: 2 broodjes pindakaas
T: handje noten
L: twee broodjes kalkoenfilet + een pistoletje met zalm
T: 2 appels
D: ovenschotel broccoli
T: 2 gekookte eieren
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:01:33 #223
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164390301
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hij staat! En het werd brinta, 3 rozijnenbroodjes en gele cury met naanbrood...ach ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164390852
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Heel mooi.
thnx :)
pi_164399692
Goedemiddag allemaal,

1e keer dat ik hier post heb wel telkens meegelezen(vanaf dit deel pas O~) )

Ben sinds 2 weken volop aan het sporten en proberen op mijn eten te letten. Inmiddels ook 5,5 kilo afgevallen:)!

Lijstje van vandaag
O: 450 gram magere franse kwark
T: appel
L: 2 boterhammen met rosbief
T: Melba pakje crackers(5 stuks)
D: Denk spaghetti.
S: Halfuur crosstrainer en halfuur fietsen(denk ik)
Ik woon nog thuis en eet dus mee wat mijn ouders altijd maken. Nou volgt mijn moeder een dieet sinds enige tijd dus er word wel gezond gekookt nu haha.

Voor ontbijt doe ik eigenlijk elke dag die franse magere kwark. Is dat goed als ontbijt of moet ik daar toch wat aanpassen en sommige dagen wat anders eten als ontbijt?
pi_164400564
Bla, mooi O+
Is je D van Marley Spoon? Zo ja, die is lekker!
pi_164408067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:35 schreef MRDOEI het volgende:
Goedemiddag allemaal,

1e keer dat ik hier post heb wel telkens meegelezen(vanaf dit deel pas O~) )

Ben sinds 2 weken volop aan het sporten en proberen op mijn eten te letten. Inmiddels ook 5,5 kilo afgevallen:)!

Lijstje van vandaag
O: 450 gram magere franse kwark
T: appel
L: 2 boterhammen met rosbief
T: Melba pakje crackers(5 stuks)
D: Denk spaghetti.
S: Halfuur crosstrainer en halfuur fietsen(denk ik)
Ik woon nog thuis en eet dus mee wat mijn ouders altijd maken. Nou volgt mijn moeder een dieet sinds enige tijd dus er word wel gezond gekookt nu haha.

Voor ontbijt doe ik eigenlijk elke dag die franse magere kwark. Is dat goed als ontbijt of moet ik daar toch wat aanpassen en sommige dagen wat anders eten als ontbijt?
Welkom :)

Ik vind kwark een prima keuze, ook elke dag. Vind je het lekker en kan je er een tijdje op lopen?
Ik zou als ik jou was liever de tussendoortjes weghalen - er zijn veel aanwijzingen dat het niet zo best is om je spijsvertering steeds maar aan het werk te houden. Dus doe die appel door je kwark en eet dan pas tussen de middag weer. Maar al dit soort keuzes zijn persoonlijk; het belangrijkste is dat je goed eet op zo'n manier dat jij het goed vol kan houden en combineren met de rest van je bezigheden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164408178
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:55 schreef sigme het volgende:

[..]


Ik zou als ik jou was liever de tussendoortjes weghalen - er zijn veel aanwijzingen dat het niet zo best is om je spijsvertering steeds maar aan het werk te houden
Bron?
pi_164408227
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef SausDip het volgende:

[..]

Bron?
sorry, nu bedtijd voor mij en morgen lange dag; ik kom er op terug tenzij loveli je al op weg helpt :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164410991
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef sigme het volgende:

[..]

sorry, nu bedtijd voor mij en morgen lange dag; ik kom er op terug tenzij loveli je al op weg helpt :)
Graag. Ben ik ook benieuwd naar.
Tijd tussen L en D is bij mij bijna altijd te lang on zonder T te overleven. Zéker als ik ga sporten.
pi_164419842
Toch de MyFitnessPal maar weer eens geïnstalleerd.
pi_164419967
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:56 schreef Serinde het volgende:
Bla, mooi O+
Is je D van Marley Spoon? Zo ja, die is lekker!
thnx :)
Mijn D? nee gewoon ouderwets ;)
pi_164419984
T's niet goed? dat is het eerste dat ik erover hoor!
Ben wel benieuwd waarom.
Bij mij helpt het juiste enorm tegen snaai aanvallen

Welkom MrDoei
Als je kwark lekker vindt is er niks mis mee.

ow en mijn lijstje:
o: brinta,honing, koffie
t: 2 rijstwafels met pindakaas
l: 4 cracottes met kaas
t: rozijnenbroodje
t: appel
d: rode kool, kipsnitzel, aardappels
s: waarschijnlijk niks, oppas is met vakantie en weet ook niet of het handig is met de tattoo
pi_164420223
Bedankt allemaal voor het welkom heten:)

Ja kwark vind ik niet erg het is niet heel lekker maar kan ermee door. Ik heb dan ook tot een uur of 1 half 2 geen trek. Meestal lunch ik dan dus ook pas rond die tijd.

Ik zie bij jou Bla pindakaas staan. Ik heb nu al een paar x gehoord van mensen die ik ken dat pindakaas niet mag. Wat klopt daar nou van? Want in het dieet van mijn moeder mag ze op een cracker wel een dun laagje pindakaas. Ik eet het nu al een tijdje niet omdat de een zegt van wel en de andere weer niet :N

Lijstje vandaag
O: magere kwark + appel
L: 2 botherhammen rosbief of fricandeau
T: Pakje melba crackers
D: Geen idee nog
S: Waarschijnlijk zelfde als gister. Halfuur crosstrainer halfuur fietsen
pi_164420795
officieel eet ik pindapasta van de Body en Fit ..geen suiker enzo.
Er is niks mis met goede vetten..een handje ongezouten noten is bijvoorbeeld een prima tussendoortje..je moet alleen de kcal een beetje in de gaten houden want noten zijn echt hoog in kcal.
Zo is er dus ook niks mis met pindakaas..mits het een dun laagje is en je het niet dagelijks meerdere malen eet. Gezonde afwisseling enzo :)
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:38:48 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164421588
Ik weet niet hoe groot/zwaar en wat je BMR is MRDOEI, maar het lijkt mij best weinig wat je eet (mits normale porties).
Over dat T's niet gezond zijn;
Daar verschillen de meningen nogal over, doe wat werkt voor jou.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164421896
Volgens http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr is mijn BMR 2023.

Ik heb het nog nooit eerder berekend.

Ik ben 1.81 en weeg 98 kilo( er mag dus wel wat vanaf :Y )
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:59:10 #238
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164422027
Maar net waar je je fijn bij voelt, ik ben ~1.90 bij hetzelfde gewicht.

Houd eens een tijdje goed bij wat je allemaal neemt, ik heb namelijk het idee (uit het hoofd berekend dus correct me if i'm wrong) dat je dagelijks om en nabij de 1500kcal uit komt, dat is voor iemand die een aantal dagen in de week een uur per dag intensief beweegt (Fietst/hometrainert) aan de lage kant. 1700/1800kcal lijkt mij dan beter.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164422211
Volgens de MyFitnessPal app moet ik inderdaad 1500 per dag binnen krijgen. Maar daar kom ik soms niet eens aan..
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:11:07 #240
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164422253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:08 schreef MRDOEI het volgende:
Volgens de MyFitnessPal app moet ik inderdaad 1500 per dag binnen krijgen. Maar daar kom ik soms niet eens aan..
MFP houd geen rekening met beweging als je die niet invult. Zal wel proberen die 1500 als minimum aan te houden, anders kom je in een groot tekort.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Vis een optie? donderdag 11 augustus 2016 @ 13:56:04 #241
70532 loveli
N
pi_164426172
Zit in een bos waar nauwelijks internet is, dus geen bronnenonderzoek.

Tussendoortjes zorgen ervoor dat je spijsvertering constant bezig blijft. Maar ook dat bv je alvleesklier constant aan het werk blijft. Voor je totale gezondheid is het handig als de boel rust krijgt zo nu en dan.

Als je tussendoortjes als melbatoast eet, krijg je loze carbs binnen (en je voelt je niet lang verzadigd). Als je voedingsstoffen met eiwitten en vetten eet, ben je langer verzadigd en heb je ook geen tussendoortjes nodig.

Stap 1 is je basis voeding in orde krijgen. De app kan daarbij helpen, maar ik vind dat hij te weinig vet en te veel carbs groen maakt. Alleen kcals tellen werkt voor de meeste mensen niet. Of wel, maar dan voor de rest van je leven.

Als je flink overgewicht hebt zitten er genoeg kcals om je middel voor een paar weken brandstof, een crashen met weinig kcals per dag is niet per se slecht. Je moet wel je micronutrienten in de gaten houden. Ook als je geen overgewicht hebt kun je best even zonder voedsel, je hoeft niet per se energie te halen uit koolhydraten/glycogeen, je hebt niet voor niets een vetlaagje.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 11 augustus 2016 @ 13:59:00 #242
70532 loveli
N
pi_164426259
Bij de weg, kan mobiel niet zie of je man of vrouw bent. Jonge mannen moeten als ze willen afvallen gewoon sporten, daar zijn ze voor gemaakt. Vrouwen ook, maar het gaat minder snel.
crap in = crap out
pi_164426715
Bedankt voor de info loveli!!:)

Ik ben man trouwens, en sport nu ook bijna elke dag met uitzondering van zondag, maar binnenkort begint het voetbalseizoen weer dus dan ook op zondag weer voetballen. Dan heb ik soms woensdag rust.
pi_164436181
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef SausDip het volgende:

[..]

Bron?
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:23 schreef Serinde het volgende:

[..]

Graag. Ben ik ook benieuwd naar.
Tijd tussen L en D is bij mij bijna altijd te lang on zonder T te overleven. Zéker als ik ga sporten.
Even snel, want het is eigenlijk al weer bedtijd geweest :+.

quote:
“Je lichaam heeft na een maaltijd twee uur nodig om koolhydraten te halen uit het voedsel. Na die twee uur gaat je lichaam over op vetverbranding. Dat merk je ook een beetje bij jezelf: dan word je wat flauwer. Velen grijpen dan naar een tussendoortje. Koekje, appel, wat dan ook. Niet doen! Want hierdoor gaat je lichaam niet over op die vereiste vetverbranding. Ziedaar de sluipende toename van vet.”

Snoepen mag
De Utrechtse hoogleraar begrijpt dat het opheffen van het tussendoortje best wat verzet oproept. Is ons dan geen enkel pleziertje meer gegund? “Natuurlijk wel”, merkt hij op. “Een beetje snoepen, een koekje, een appel, een chocolaatje: zeker doen, geen probleem. Maar maak het onderdeel van een van de drie maaltijden die je op een dag nuttigt. Zo behoud je de benodigde langdurige koolhydraatvrije periodes op een dag.
uit: http://www.foodlog.nl/artikel/tussendoortje-niet-doen/

quote:
Kort vasten doorbreekt cyclus insulineresistentie’ redactie

Dat zegt de Canadese nierarts Jason Fung. Hij denkt dat veel mensen met overgewicht te kampen hebben met insulineresistentie. In zijn nieuwe boek, The Obesity Code, stelt hij voor die insulineresistentie aan te pakken door regelmatig te vasten.

Fung noemt vasten het ‘belangrijkste missende puzzelstukje om de puzzel van gewichtsverlies op te lossen.’ Fung benadrukt dat vasten niet per definitie betekent dat iemand dagen of wekenlang nauwelijks mag eten.
uit: http://www.foodlog.nl/art(...)-insulineresistentie

quote:
De onderzoekers verklaren hun resultaten door effecten op het metabolisme. Ze keken naar het effect van eten binnen een begrensd tijdsbestek op een aantal lichaamsprocessen en genen en zagen dat er minder ongunstige processen actief werden, die normaal te zien zijn bij metabole aandoeningen zoals obesitas en diabetes.
uit: http://www.foodlog.nl/artikel/tijdsrestrictie-slankt-af/

quote:
Af en toe 3 dagen vasten. Amerikaans onderzoek laat zien dat we daar mogelijk baat bij hebben als we gezond oud willen worden. Door het vasten worden slapende stamcellen aangezet tot regeneratie door het aanmaken van nieuwe immuuncellen.
uit: http://www.foodlog.nl/artikel/3-dagen-vasten-reset-immuunsysteem/

De links zijn naar artikelen op foodlog, in de artikelen daar staan links naar de originele onderzoeken / publicatie etc.

En nogmaals mijn mening: het belangrijkste is een goed voedingspatroon dat bij JOU past. En dat verschilt per persoon. Niet alles is goed voor iedereen (allergiën zijn het makkelijkste extreme voorbeeld hiervan) en niet alles -bijvoorbeeld qua tijdsverdeling- past bij iedereen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164436270
Ikzelf ben aardig terug op het voor mij beste basispatroon:

• 5 uur op
• half uurtje hardlopen
• 3 uur eten: warme maaltijd met fruit toe
• 7 uur klein hapje; soep of salade oid

Dit 4 dagen/week, de andere 3 dagen zijn rommeliger.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164452283
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:29 schreef sigme het volgende:
Ikzelf ben aardig terug op het voor mij beste basispatroon:

• 5 uur op
• half uurtje hardlopen
• 3 uur eten: warme maaltijd met fruit toe
• 7 uur klein hapje; soep of salade oid

Dit 4 dagen/week, de andere 3 dagen zijn rommeliger.
Heb je dus maar twee eetmomenten per dag? Dat zou bij mij sowieso niet werken, dan moet ik veel te veel ineens eten om aan mijn voedingsstoffen te komen.
Ik ga wel je verwijzingen eens doorlezen, interessant. Dankje :)
pi_164452290
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:29 schreef sigme het volgende:
Ikzelf ben aardig terug op het voor mij beste basispatroon:

• 5 uur op
• half uurtje hardlopen
• 3 uur eten: warme maaltijd met fruit toe
• 7 uur klein hapje; soep of salade oid

Dit 4 dagen/week, de andere 3 dagen zijn rommeliger.
5 uur op en om 3 uur pas eten? Ik zou ter plekke neervallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164452870
Ik vind het veel makkelijker om *niet* te eten dan om *een beetje* te eten. Voor mij is er weinig waar ik zoveel eetlust van krijg als van eten :P .

Als ik thuis ben -zoals vandaag- dan neem ik vaak even snel iets te eten. Om vervolgens direct daarna de halve voorraadkast leeg te roven.
Praktijkvoorbeeldje. Tot op dit moment genuttigd vandaag:
* 3 boterhammen met mayonaise en 3 gekookte eieren
* 2 zakjes chips
* 1 rijstwafel met boter
* 1 pakje liga
* 1 bak vette yoghurt met 1 peer
* 1 glas karnemelk

Echt waar :D :@
wekker stond op 2:15 en ik heb een klein uurtje gewandeld met honden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164452975
Goedemorgen allemaal:) Bijna weekend! *O*

Sigme bedankt voor alle info ga het straks allemaal even doorlezen op werk!

Vandaag:
O: Optimel griekse stijl yoghurt naturel
T: appel
L: 2 boterhammen met fricandeau
T: 2 rijstwafels met dun laagje pindakaas
D: Geen idee nog
pi_164453017
Goedemorgen!
Ik heb vakantie! Dus lijstjes doen we voorlopig niet aan. Wordt een gezonde mix van genieten maar wel binnen de grenzen:p
pi_164453145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb vakantie! Dus lijstjes doen we voorlopig niet aan. Wordt een gezonde mix van genieten maar wel binnen de grenzen:p
alweer vakantie
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453177
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:11 schreef sigme het volgende:
Ik vind het veel makkelijker om *niet* te eten dan om *een beetje* te eten. Voor mij is er weinig waar ik zoveel eetlust van krijg als van eten :P .

Als ik thuis ben -zoals vandaag- dan neem ik vaak even snel iets te eten. Om vervolgens direct daarna de halve voorraadkast leeg te roven.
Praktijkvoorbeeldje. Tot op dit moment genuttigd vandaag:
* 3 boterhammen met mayonaise en 3 gekookte eieren
* 2 zakjes chips
* 1 rijstwafel met boter
* 1 pakje liga
* 1 bak vette yoghurt met 1 peer
* 1 glas karnemelk

Echt waar :D :@
wekker stond op 2:15 en ik heb een klein uurtje gewandeld met honden.
Dit is wel waar eigenlijk.

Ik kan makkelijk pas om 11 een keer wat ontbijten en dan om 15 wat lunchen.

Echter, als ik werk en om 8 ga ontbijten, dan val ik om 10 al om voor een tussendoortje en red ik net aan 12 uur voor de lunch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453199
Oh volgende week kermis, daarna eerst een maandje shakedieet om daarna weer op de lijstjes te letten...

Vakantie viel wel reuze mee +2 kilo. Ik hou nu vooral in de gaten dat het niet verder omhoog gaat.

Mijn werkdagen lijstje:
O: breaker
T: ontbijtkoek
L: breaker
T: havermoutreep
T: mueslireep
D: Ongezond pakjes eten want even geen rekening houden met gluten dus heerlijk de wereld gerechten enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

alweer vakantie
yep :D maar dit keer niet echt weg, alleen wat dagtripjes en paar dgn strand
pi_164453311
wat voor je shakedieet? en doe je dan alleen shakes of eet je ook gewone maaltijden?
pi_164453317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

yep :D maar dit keer niet echt weg, alleen wat dagtripjes en paar dgn strand
In nederland?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat voor je shakedieet? en doe je dan alleen shakes of eet je ook gewone maaltijden?
Ontbijt en lunch vervang ik dan... Tussendoortjes schrappen.

Eigenlijk doe ik het elk jaar wel een maandje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453650
Ja in nl..dus hopelijk word het nog beter weer!

Oké..succes ermee:)
pi_164453798
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ontbijt en lunch vervang ik dan... Tussendoortjes schrappen.

Eigenlijk doe ik het elk jaar wel een maandje.
Imho past dat niet helemaal in het thema "gezond slank". Lukt het je zonder shakes niet om een (redelijk) stabiel gewicht te houden?

@bla strand is ook lekker met regen. Maar wel heel anders. Als je lekker wilt liggen en genieten is het niet handig ;)
pi_164453833
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:02 schreef Serinde het volgende:

[..]

Imho past dat niet helemaal in het thema "gezond slank". Lukt het je zonder shakes niet om een (redelijk) stabiel gewicht te houden?
En 3 dagen per week vasten hoort wel thuis onder gezond slank?

Ja , nee... ik schommel wel behoorlijk, zeker zo na de zomer mag er wel echt wat af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164453904
3 dagen / week vasten is gewoon gezond ;)

Mijn 4 dagen met lang niet eten zijn natuurlijk echt geen vasten; ik eet een redelijk normale (beetje kleine) hoeveelheid op zo'n dag.

Elk jaar een maandje shakes zou ik niet als 'ongezond' benoemen, maar heel duidelijk een variant van 'doe wat werkt voor jou'. Een maandje shakes kan een prima manier zijn om gewicht op peil te houden. Het is typisch iets wat *ik* nooit zou kunnen, dat soort discipline ontbreekt mij ten ene male (lees: ik vreet na de shake de voorraadkast leeg).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164454046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En 3 dagen per week vasten hoort wel thuis onder gezond slank?

Ja , nee... ik schommel wel behoorlijk, zeker zo na de zomer mag er wel echt wat af.
Zeg ik dat?

NB ik hoop niet dat je het als aanval voelt maar een stabiel, regelmatig eetpatroon (met af en toe uitschieters) is denk ik gezonder dan ieder jaar opnieuw een maand maaltijden vervangen om vervolgens weer in oude patronen te vervallen. Beetje voorkomen is beter dan genezen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Serinde op 12-08-2016 10:22:46 ]
pi_164454130
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:08 schreef sigme het volgende:

Elk jaar een maandje shakes zou ik niet als 'ongezond' benoemen, maar heel duidelijk een variant van 'doe wat werkt voor jou'. Een maandje shakes kan een prima manier zijn om gewicht op peil te houden. Het is typisch iets wat *ik* nooit zou kunnen, dat soort discipline ontbreekt mij ten ene male (lees: ik vreet na de shake de voorraadkast leeg).
Met niet gezond wil ik niet meteen ongezond bedoelen inderdaad.

Dat "vasten" is voor jou "noodzaak" zeg maar? edit, ik las je bericht verkeerd.

Zelf heb ik sinds lange tijd weer een rondje buiten "hard" gelopen :') man man man.

Waar ik qua eten moeite mee heb is ook een beetje het alles of niks. Of ik eet gezond maar dan vind ik de hoeveelheden lastig waardoor ik weer wat afval. Of als ik eenmaal iets ongezonds neem, dan kan al het andere ook }:| tot nu toe niet echt aangekomen maar moet ergens een balans vinden. Gisteren Thais was hemels en niet eens zo ongezond volgens mij maar ik eet dan vooral véél.
pi_164455111
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:19 schreef Serinde het volgende:

[..]

Met niet gezond wil ik niet meteen ongezond bedoelen inderdaad.

Dat "vasten" is voor jou "noodzaak" zeg maar? edit, ik las je bericht verkeerd.

Zelf heb ik sinds lange tijd weer een rondje buiten "hard" gelopen :') man man man.

Waar ik qua eten moeite mee heb is ook een beetje het alles of niks. Of ik eet gezond maar dan vind ik de hoeveelheden lastig waardoor ik weer wat afval. Of als ik eenmaal iets ongezonds neem, dan kan al het andere ook }:| tot nu toe niet echt aangekomen maar moet ergens een balans vinden. Gisteren Thais was hemels en niet eens zo ongezond volgens mij maar ik eet dan vooral véél.
Ging het lopen moeizaam? Of heel langzaam?
Ik ben zelf een tamelijk langzame hardloper. Vroeger dacht ik dat dat verkeerd was, en dat ik hard moest trainen om snelheid te maken. Tegenwoordig vind ik het belangrijker om daadwerkelijk te gaan hollen. En dat doe ik liever (en dus vaker, en dus beter) als ik dat gewoon in het tempo doe waarin ik blijkbaar ren. En ik ben sneller dan Kwakz0r, denk ik dan maar.

Het vinden van balans in eten is moeilijk van een wereld waarin alles op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Ik ben benieuwd wat jouw oplossing wordt ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164455677
Ik ben ook traag. Maar dat vind niet meer zo erg. Alleen mensen verwachten dat niet als ze mijn bouw, lengte en loopstijl zien. Dan roepen ze meteen "jij kan veel sneller". Ja hoor. Ik loop met opzet met een hartslag boven de 180 maar 5 km in 32 minuten :') Ik sport best veel en het viel me ergens gewoon tegen hoe ontzettend vermoeiend ik het vond :@ Maar een kwestie van weer een beetje opbouwen.

Ik ga even rondlezen voor een oplossing. Eten is té lekker. En ik lust gewoon alles :X
pi_164455749
Ik vind het vreselijk moeilijk om balans te vinden.
Ik heb vooral perioden waarin het me geen reet uitmaakt wat ik naar binnen werk en mezelf voorlieg dat ik prima kan eten wat ik wil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:20:00 #267
352722 MohMi
Gelijk een baas.
pi_164457080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het vreselijk moeilijk om balans te vinden.
Ik heb vooral perioden waarin het me geen reet uitmaakt wat ik naar binnen werk en mezelf voorlieg dat ik prima kan eten wat ik wil.
Ik kom hier meepraten want het is een feest der herkenning :D
En zeker ook dit, ja. Soms kan het me geen zak schelen, lukt het me vooral met alcohol niet om te matigen :@ Echter ik heb ook momenten gehad dat ik veel discipline had en prima veel kon sporten, diëten en genoot van de snelle resultaten.

Dat laatste lijkt wel alleen maar te lukken als ik goed in m'n vel zit, dus niet loop te malen over allerlei dingen.
Doe eens gewoon lief, ofzo.
Kneuterigheid heerscht!
pi_164486267
Welkom MohMi
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:43:23 #269
352722 MohMi
Gelijk een baas.
pi_164494718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Welkom MohMi
Dank u ^^
Doe eens gewoon lief, ofzo.
Kneuterigheid heerscht!
pi_164576885
Het is al weer zo lang donker dat ik om 5 uur toch maar een reflectiehesje aan doe bij het hardlopen. De "zomer" is voorbij..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164577220
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ging het lopen moeizaam? Of heel langzaam?
Ik ben zelf een tamelijk langzame hardloper. Vroeger dacht ik dat dat verkeerd was, en dat ik hard moest trainen om snelheid te maken. Tegenwoordig vind ik het belangrijker om daadwerkelijk te gaan hollen. En dat doe ik liever (en dus vaker, en dus beter) als ik dat gewoon in het tempo doe waarin ik blijkbaar ren. En ik ben sneller dan Kwakz0r, denk ik dan maar.

Het vinden van balans in eten is moeilijk van een wereld waarin alles op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Ik ben benieuwd wat jouw oplossing wordt ;).
Lolwhut! Ben ik benchmark geworden :? Of lurk je mee in de CUL SC :+

(Ik meen je goed genoeg te kennen om te weten dat je t niet rot bedoelt, maar eerlijk: ik word hier wel een beetje verdrietig van) :@

Niet dat t niet de waarheid is :')

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 16-08-2016 08:27:22 ]
Kwak
pi_164577328
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 05:59 schreef sigme het volgende:
Het is al weer zo lang donker dat ik om 5 uur toch maar een reflectiehesje aan doe bij het hardlopen. De "zomer" is voorbij..
de zomer is nooit echt begonnen ;(
alhoewel het nu wel fijn is eigenlijk
pi_164578309
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lolwhut! Ben ik benchmark geworden :? Of lurk je mee in de CUL SC :+

(Ik meen je goed genoeg te kennen om te weten dat je t niet rot bedoelt, maar eerlijk: ik word hier wel een beetje verdrietig van) :@

Niet dat t niet de waarheid is :')

:D

Het is maar net met welk doel je loopt he. Als je gaat voor zo snel mogelijk zou je meer intervaltraining moeten doen. Maar als je gaat voor verbranding en uithoudingsvermogen is snelheid minder belangrijk. Dan is het belangrijk om niet boven de 80% van je max hartslag te komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164578418
Snelheid is sowieso ondergeschikt aan beweging en plezier hebben.
pi_164580981
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Het is maar net met welk doel je loopt he. Als je gaat voor zo snel mogelijk zou je meer intervaltraining moeten doen. Maar als je gaat voor verbranding en uithoudingsvermogen is snelheid minder belangrijk. Dan is het belangrijk om niet boven de 80% van je max hartslag te komen.
Ik moet vooral niet rennen momenteel. Misschien over tig kilo weer. :+

Maar t is meer dat ik zelf de eerste ben om grapjes over mijn omvang en sloomheid te maken, alleen om dan te lezen dat iemand 'in elk geval niet zo ... (Vul in) is als jij'. Hmz.
Kwak
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:30:28 #276
352722 MohMi
Gelijk een baas.
pi_164581405
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:07 schreef Serinde het volgende:
Snelheid is sowieso ondergeschikt aan beweging en plezier hebben.
Dat. Driewerf eensch.
Ik blijf het ook fascinerend vinden dat, wanneer ik op de loopband een mooie snelheid heb weten te behalen, ik enorm met de hardlopende voetjes op aarde word gezet wanneer ik weer buiten ga lopen :') takke, wat een verschil. Logisch te verklaren ook maar daarom niet minder confronterend :')
Doe eens gewoon lief, ofzo.
Kneuterigheid heerscht!
pi_164581412
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:07 schreef Serinde het volgende:
Snelheid is sowieso ondergeschikt aan beweging en plezier hebben.
Plezier en bewegen gaan sowieso moeilijk samen tenzij sex.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164583790
Ik kom hier ook graag meepraten :)

Beetje info: 35 jaar oud / 1.61m lang / 58kg / 27,1% lichaamsvet (16,1kg)

Probeer minimaal 3x/week naar de sportschool te gaan. Mijn lichaamsvetmassa moet omlaag, en ik wil in het algemeen gezonder/fitter worden.

Lijstje:
O: omelet (2 eieren) met champignons en 50g extra mager rundergehakt
T: 175g aardbeien
L: boterham met banaan (2 sneetjes brood, 1 banaan)
D: kip met veel groente
T: nootjes/fruit

S: ruim uurtje sportschool (cardio + apparaten)
Are you deranged like me? Are you strange like me?&lt;br /&gt;Lighting matches just to swallow up the flame like me?&lt;br /&gt;Do you call yourself a fucking hurricane like me?&lt;br /&gt;Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
pi_164585260
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik moet vooral niet rennen momenteel. Misschien over tig kilo weer. :+

Maar t is meer dat ik zelf de eerste ben om grapjes over mijn omvang en sloomheid te maken, alleen om dan te lezen dat iemand 'in elk geval niet zo ... (Vul in) is als jij'. Hmz.
Kwak, ik kijk best naar je op. Je bent (heel) slim, zeer sociaal en je kan nog zingen ook. Maar ik loop nét iets harder :*.

Natuurlijk bedoelde ik het niet rot.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164586761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:05 schreef Saeaesh het volgende:
Ik kom hier ook graag meepraten :)

Beetje info: 35 jaar oud / 1.61m lang / 58kg / 27,1% lichaamsvet (16,1kg)

Probeer minimaal 3x/week naar de sportschool te gaan. Mijn lichaamsvetmassa moet omlaag, en ik wil in het algemeen gezonder/fitter worden.

Lijstje:
O: omelet (2 eieren) met champignons en 50g extra mager rundergehakt
T: 175g aardbeien
L: boterham met banaan (2 sneetjes brood, 1 banaan)
D: kip met veel groente
T: nootjes/fruit

S: ruim uurtje sportschool (cardio + apparaten)
Welkom!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164586986
O: - :{ (had veel haast)
T: 2 volkoren boterhammen met kaas
L: 2 pistoletjes met kip samba
T: handje noten, appel
D: rijst met kipfilet en wokgroenten
T: eiwitshake (na het sporten)

S: 1,5 uur voetbal
pi_164588496
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Kwak, ik kijk best naar je op. Je bent (heel) slim, zeer sociaal en je kan nog zingen ook. Maar ik loop nét iets harder :*.

Natuurlijk bedoelde ik het niet rot.
I know! Lief!
Kwak
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:30:44 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164589459
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:08 schreef sigme het volgende:
3 dagen / week vasten is gewoon gezond ;)
Vind je dat echt? Ik ben het vaak met je eens, maar echt vasten op regelmatige basis valt voor mij niet onder een normaal gezond eetpatroon (laat ontbijten valt voor mij niet onder vasten overigens, IF wel).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164592558
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Ik ben het vaak met je eens, maar echt vasten op regelmatige basis valt voor mij niet onder een normaal gezond eetpatroon (laat ontbijten valt voor mij niet onder vasten overigens, IF wel).
Het was misschien wat gechargeerd gesteld ;).
Maar het hangt ook erg af van je definitie van vasten. Papen vinden het al vast als je een dag geen vlees eet (maar wel vis), Mohammedanen als je niet eet zolang je een witte draad kan onderscheiden van een zwarte, IF'ers soms als je onder de 500 kcal blijft op 1 kalenderdag, of wanneer je 16 uur aaneengesloten niet eet.

Ongeacht de definitie denk ik dat 3 dagen per week niet/heel weinig/zeer beperkt eten stukken gezonder is dan wat de meeste mensen doen, namelijk 7 dagen per week te veel eten.
En in beide gevallen wordt de (on)gezondheid ook nog erg beïnvloed door wat iemand dan juist wel en juist niet eet: voldoende goede micronutriënten enerzijds, geen geharde vetten en stomme suikers anderzijds.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164596887
Vandaag
• half uurtje hardlopen
• kantoordag met 2 suikerfantasiewaters
• 20 minuten sportschool
• stoofpot lamvlees, wortels, tomatensaus
• toe: fruitsalade
• 2 x 45 minuten hondenwandeling
• soepje (tomaat, lamsvlees, wortels, jaja), plak roggebrood met boter & 3 sprotjes, stuk gerookte komijnekaas

ruim 18duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164613206
O: Skyr met blauwe bessen en lijnzaad
T: 2 appels
L: 2 volkoren boterhammen met kalkoenfilet + pistoletje met gerookte zalm.
T: handje noten + banaan
D: gekookte aardappelen (met jus) + bloemkool + 2 filet lapjes
T: 2 gekookte eieren

S: uurtje basic fit.
pi_164629936
Vandaag
half uurtje hardlopen
kantoordag: 3 fantasiesuikerwaters
middageten: hartige taart, fruitsalade met wat vette yoghurt toe
1 dik bier
avondeten: maiskolf met boter, pruimen met marcarpone toe

14duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164634396
Hoi! Ik ben er weer! :D

Ik heb 5 weken best wel fysiek zwaar vakantiewerk gedaan en een week gesurft, en totaal niet nagedacht over wat en hoeveel ik at. Ging volgens mij nog best goed, ik voel me fit en ik kan mijn buikspieren nog zien.

Maar nu gaan we weer naar het normale leven. Vanavond was het al donker toen ik terugfietste van survivaltraining :'(

Ik wil de aankomende maand veganistisch gaan eten. Ik ben verhuisd en heb mijn nieuwe keuken ingericht zonder dierlijke producten. Het gaat lastig worden om alle eiwitten en vitaminen binnen te krijgen, dus ik ga het goed in de gaten houden. En als ik eten krijg van mensen of buitenshuis eet ga ik niet moeilijk doen.

Vinden jullie het goed als ik mijn lijstjes blijf posten of is het niet meer "gezond slank" genoeg? :@

Vandaag anders ontbeten dan normaal omdat ik tussen de verhuisdozen geen havermout kon maken, en een stroopwafel gehad van een nieuwe huisgenote. Volgens myfitnesspal te weinig eiwitten en vetten, maar vitamines oké en eiwitten niet slechter dan mijn gemiddelde vleeslijstjes van een paar maanden geleden.

O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining
pi_164637374
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil de aankomende maand veganistisch gaan eten.
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom? :)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:47 schreef Tele6 het volgende:
Vinden jullie het goed als ik mijn lijstjes blijf posten of is het niet meer "gezond slank" genoeg? :@
Dit is letterlijk mijn tweede post in dit topic :P Maar van mij mag je ;) :s)
Are you deranged like me? Are you strange like me?&lt;br /&gt;Lighting matches just to swallow up the flame like me?&lt;br /&gt;Do you call yourself a fucking hurricane like me?&lt;br /&gt;Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
pi_164637453
O/L: omelet (2 eieren) met wat champignons en gehakt (was pas rond 10u uit bed, uurtje later gegeten)
T: 2 poffertjes (meegepikt)
T: banaan
D: BBQ (salade, twee stukjes sparerib, halve speklap, kip spies)
T: waterijsje
S: uurtje sportschool

Ik heb het gevoel dat ik iets vergeten ben, want het lijkt echt heel weinig zo :? Terwijl ik echt geen moment honger oid heb gehad!
Are you deranged like me? Are you strange like me?&lt;br /&gt;Lighting matches just to swallow up the flame like me?&lt;br /&gt;Do you call yourself a fucking hurricane like me?&lt;br /&gt;Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
pi_164641910
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:47 schreef Tele6 het volgende:
Hoi! Ik ben er weer! :D

Ik heb 5 weken best wel fysiek zwaar vakantiewerk gedaan en een week gesurft, en totaal niet nagedacht over wat en hoeveel ik at. Ging volgens mij nog best goed, ik voel me fit en ik kan mijn buikspieren nog zien.

Maar nu gaan we weer naar het normale leven. Vanavond was het al donker toen ik terugfietste van survivaltraining :'(

Ik wil de aankomende maand veganistisch gaan eten. Ik ben verhuisd en heb mijn nieuwe keuken ingericht zonder dierlijke producten. Het gaat lastig worden om alle eiwitten en vitaminen binnen te krijgen, dus ik ga het goed in de gaten houden. En als ik eten krijg van mensen of buitenshuis eet ga ik niet moeilijk doen.

Vinden jullie het goed als ik mijn lijstjes blijf posten of is het niet meer "gezond slank" genoeg? :@

Welkom terug! Ik vind experiemnten altijd wel interessant, dus ik wil de lijstjes wel zien :Y.
Er er is geen gezondpolitie natuurlijk ;). Ikzelf denk dat veganistisch eten niet gezond meer is, maar eh, pizza patat en cola is dat ook niet. Veganistisch is vast niet het ongezondst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164642933
O: overgeslagen
T: 2 volkoren boterhammen met smeerkaas
L: uitsmijter met ham, kaas & rosbief
T: handje noten, appel
D: pasta
S: 90 minuten voetbal.
pi_164643021
Hoi, ik kom ook graag meelezen/praten.

Wat info over mij: 21 jaar, 1.68 lang, 54.5kg

Ik doe 3x in de week 2u jiu-jitsu, 2-3x in de week paardrijden (en alles wat daarbij hoort, dus ook 20 minuten lopen om dat beest uit de wei te halen haha). Verder probeer ik om ad en toe nog te hardlopen en meer krachttraining te doen, want conditie en spiermassa mogen wel weer omhoog (zeker na de vakantie).
pi_164643031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:31 schreef Yenkoo het volgende:
Hoi, ik kom ook graag meelezen/praten.

Wat info over mij: 21 jaar, 1.68 lang, 54.5kg

Ik doe 3x in de week 2u jiu-jitsu, 2-3x in de week paardrijden (en alles wat daarbij hoort, dus ook 20 minuten lopen om dat beest uit de wei te halen haha). Verder probeer ik om ad en toe nog te hardlopen en meer krachttraining te doen, want conditie en spiermassa mogen wel weer omhoog (zeker na de vakantie).
Welkom Yenkoo!
pi_164643245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:47 schreef Tele6 het volgende:
Hoi! Ik ben er weer! :D

Ik heb 5 weken best wel fysiek zwaar vakantiewerk gedaan en een week gesurft, en totaal niet nagedacht over wat en hoeveel ik at. Ging volgens mij nog best goed, ik voel me fit en ik kan mijn buikspieren nog zien.

Maar nu gaan we weer naar het normale leven. Vanavond was het al donker toen ik terugfietste van survivaltraining :'(

Ik wil de aankomende maand veganistisch gaan eten. Ik ben verhuisd en heb mijn nieuwe keuken ingericht zonder dierlijke producten. Het gaat lastig worden om alle eiwitten en vitaminen binnen te krijgen, dus ik ga het goed in de gaten houden. En als ik eten krijg van mensen of buitenshuis eet ga ik niet moeilijk doen.

Vinden jullie het goed als ik mijn lijstjes blijf posten of is het niet meer "gezond slank" genoeg? :@

Vandaag anders ontbeten dan normaal omdat ik tussen de verhuisdozen geen havermout kon maken, en een stroopwafel gehad van een nieuwe huisgenote. Volgens myfitnesspal te weinig eiwitten en vetten, maar vitamines oké en eiwitten niet slechter dan mijn gemiddelde vleeslijstjes van een paar maanden geleden.

O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining
Succes wel welkom.
Mijn lijstjes zijn ook weinig gezond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164648211
O: omelet met champignons
L: twee sneetjes brood + 1,5 banaan
T: 25g cashewnootjes
D: nog geen idee
T: waterijsje
Are you deranged like me? Are you strange like me?&lt;br /&gt;Lighting matches just to swallow up the flame like me?&lt;br /&gt;Do you call yourself a fucking hurricane like me?&lt;br /&gt;Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 16:18:42 #297
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164650800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:47 schreef Tele6 het volgende:

T: stroopwafel

Veganistisch?

Zitten er in stroopwafels geen eieren?

En zo heb ik ook m'n twijfel bij Chocopasta, penne, jam (of zit daar geen gelatine in?) etc icm veganisme?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Vis een optie? donderdag 18 augustus 2016 @ 21:49:23 #298
70532 loveli
N
pi_164660872
Jam zit pectine in, geen gelatine.

Zelf kan ik weinig met een veganistisch eetpatroon, zou niet weten hoe je alles wat je nodig hebt binnenkrijgt. Het enige zinnige dat ik erover kan zeggen is dat je je goed moet inlezen/voorbereiden.

Doel hier: gezonder en slanker worden. Zoals gewoonlijk door af te kicken van zooi en van m'n luie reet af te komen.
crap in = crap out
pi_164663051
Ik ben sinds afgelopen maandag onder leiding van dietiste begonnen met het FODMAP beperkt dieet ivm prikkelbaar darmsyndroom klachten. Zes weken lang eliminatie fase waarin ik heel veel (oa lactose, tarwe, gerst, rogge, hoop groentes en fruitsoorten) niet mag eten. Daarna bij verbetering van klachten per week één groep weer introduceren om te kijken welke groep ik niet goed tegen kan en in welke hoeveelheden het nog wel goed gaat. Lijstjes waren dus even zoeken, maar inmiddels wel enigszins gewend aan wat wel en niet mag.

Planning morgen:
O1: kiwi
O2: lactosevrije yoghurt met glutenvrije havermout
T: komkommer, worteltjes
L: 3 glutenvrije cracottes met aardbeienjam
T: 2 glutenvrije cracottes met brie (zit inderdaad wel lactose in maar door de bereidingswijze zodanig weinig dat dit wel mag volgens de lijst)
D: glutenvrije pasta met feta
S: 1.5u hockey
T: aardbeien
pi_164672212
quote:
12s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:18 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Veganistisch?

Zitten er in stroopwafels geen eieren?

En zo heb ik ook m'n twijfel bij Chocopasta, penne, jam (of zit daar geen gelatine in?) etc icm veganisme?
Pure chocopasta bevat geen melk. Veel pasta bevat geen eieren.
En ik ga niet moeilijk doen als ik bij iemand eet (dus als ik bij iemand thee ga drinken en die biedt me een stroopwafel aan) :)

Loveli, ik ben me inderdaad aan het inlezen. Irritant alleen dat veel sites over veganisme zo goed als geen aandacht besteden aan dat je alle voedingsstoffen binnen moet krijgen :(
pi_164704026
:W kom ook weer eens kijken. Super druk geweest met werk, mijn zaak en met voorbereiden op de yoga opleiding. Er is nu weer structuur, dus nu kan ik er weer aan werken om mijn lijf van vorig jaar terug te krijgen. Zit nu op 61 kilo en wil terug naar 57. Ik beweeg nu elke dag, zeker een uur, maar bij mij zit het vooral in het opruimen van mijn dieet. Deze week begonnen, waardoor ik al van 62 naar 61,3 ging.

Lijstje gisteren:

O: smoothie van 2 bananen, rijstemelk, cacaopoeder.
L: grote mexicaanse salade: sla, paprika, mais, jalapeno's, kidneybonen, kipfilet, paar nachos. En wat papadums. Cola light
S: 75 min. ashtanga yoga
T: watermeloen en wey proteine door de blender
D: ribeye, champignons, boontjes, aubergine en wat roseval aardappeltjes met mayo. Koffie verkeerd met suiker en een koekje na. Vier fruitella achtige dingen bij de rekening :')
T: cola light en nibbits

Vandaag:

O: smoothie van banaan, rijstemelk, cacao poeder en chocolade proteine
B: uurtje huishouden
L: wrap met hummus, geroosterde paprika en gemengde sla
S: 75 min. Ashtanga yoga
D: zelf gemaakte pizza van naan bodem met veel groenten en een beetje kaas
T: een gin tonic na de bioscoop

Best een goede balans vind ik voor het weekend. Ik vrat de laatste tijd echt veel te veel troep

:+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')