Was VK dan een netto-ontvanger?quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:47 schreef 99.999 het volgende:
en de belofte van 5 miljard per jaar om de Brusselse subsidies te compenseren wordt als volstrekt onvoldoende weggelachen.
Nee, netto-betalers. Maar ze willen alleen het deel dat netto betaald werd weer in dergelijke projecten steken begreep ik. Dat is minder dan nu via allerlei subsidies wordt ontvangen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Was VK dan een netto-ontvanger?
Die EU subsidie is toch vooral schuiven met potjes en sigaren uit eigen doos. Ja, behalve voor landen die substantieel meer geld ontvangen dan ze bijdragen. Maar daar was VK er bij mijn weten niet 1 van.
Als je de sigaar uit eigen doos niet meer krijgt (maar nog wel betaalt) dan ben je natuurlijk wel mooi de sigaar hè.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Was VK dan een netto-ontvanger?
Die EU subsidie is toch vooral schuiven met potjes en sigaren uit eigen doos. Ja, behalve voor landen die substantieel meer geld ontvangen dan ze bijdragen. Maar daar was VK er bij mijn weten niet 1 van.
Dan lijkt het me toch meer een interne aangelegenheid dan een directe consequentie van de Brexit. Er zijn meer sigaren, maar ze worden nu gewoon anders verdeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, netto-betalers. Maar ze willen alleen het deel dat netto betaald werd weer in dergelijke projecten steken begreep ik. Dat is minder dan nu via allerlei subsidies wordt ontvangen.
En als de eigen sigarendoos een stuk leger wordt, dan is het ook niet zo makkelijk om sigaren uit te blijven delen.
Gezien de te verwachten negatieve effecten van de Brexit zullen er minder sigaren te verdelen zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan lijkt het me toch meer een interne aangelegenheid dan een directe consequentie van de Brexit. Er zijn meer sigaren, maar ze worden nu gewoon anders verdeeld.
Dus VK krijgt geen subsidies meer maar draagt nog wel bij aan diverse Europese subsidieregelingen? Moet ik het zo zien?quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je de sigaar uit eigen doos niet meer krijgt (maar nog wel betaalt) dan ben je natuurlijk wel mooi de sigaar hè.
Hoezo "te verwachten"?quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gezien de te verwachten negatieve effecten van de Brexit zullen er minder sigaren te verdelen zijn.
Nee, vanuit het individu gezien. Een boer die nog steeds net zo veel belasting moet betalen maar geen EU-landbouwsubsidie meer krijgt, heeft een probleem.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus VK krijgt geen subsidies meer maar draagt nog wel bij aan diverse Europese subsidieregelingen? Moet ik het zo zien?
Ook mooi dat veel boeren daar blijkbaar pas na het referendum achterkwamen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, vanuit het individu gezien. Een boer die nog steeds net zo veel belasting moet betalen maar geen EU-landbouwsubsidie meer krijgt, heeft een probleem.
Dan is het zoals gezegd een interne aangelegenheid. VK heeft meer sigaren over en kiest ervoor die niet aan boeren in VK te geven maar aan iets anders.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, vanuit het individu gezien. Een boer die nog steeds net zo veel belasting moet betalen maar geen EU-landbouwsubsidie meer krijgt, heeft een probleem.
De Britse begroting bestaat uit iets meer dan de stromen geld richting Brussel en terugquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoezo "te verwachten"?
Als je netto-betaler bent en vervolgens stopt met zowel betalen als ontvangen dan ga je er toch gewoon op vooruit als het gaat om die specifieke geldstromen?
Als je het mij vraagt is de hele discussie over landbouwsubsidies een niet al te goed doordacht paradepaardje van mensen die tegen de Brexit waren.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook mooi dat veel boeren daar blijkbaar pas na het referendum achterkwamen.
Natuurlijk is dat wel een direct gevolg van de Brexit.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan is het zoals gezegd een interne aangelegenheid. VK heeft meer sigaren over en kiest ervoor die niet aan boeren in VK te geven maar aan iets anders.
Dat zou ik toch niet uit willen of kunnen leggen als een direct gevolg van de Brexit.
Ik geloof ook niet dat ik iets anders beweer he.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Britse begroting bestaat uit iets meer dan de stromen geld richting Brussel en terug.
Juist wel. Het directe gevolg is dat de EU-subsidies wegvallen. Inderdaad is het zo dat ze in het VK, omdat ze nettobetaler zijn, genoeg geld overhouden om een vervangende regeling op te zetten als ze dat zouden willen, maar dat is dan juist een indirect gevolg en blijkbaar gaat dat dus maar in heel beperkte mate gebeuren.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan is het zoals gezegd een interne aangelegenheid. VK heeft meer sigaren over en kiest ervoor die niet aan boeren in VK te geven maar aan iets anders.
Dat zou ik toch niet uit willen of kunnen leggen als een direct gevolg van de Brexit.
Meestal duidt het gebruik van het woord "natuurlijk" in dit soort uitspraken op een afwezigheid van argumenten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een direct gevolg van de Brexit.
Jij hebt duidelijk de hongerwinter niet meegemaakt.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
Boerensubsidies zouden sowieso afgeschaft moeten worden.
Onder de streep betaalde VK haar eigen subsidies.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist wel. Het directe gevolg is dat de EU-subsidies wegvallen.
En dan is het dus een interne keuze. Niet iets dat direct volgt uit de Brexit.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Igen het volgende:
Inderdaad is het zo dat ze in het VK, omdat ze nettobetaler zijn, genoeg geld overhouden om een vervangende regeling op te zetten als ze dat zouden willen, maar dat is dan juist een indirect gevolg en blijkbaar gaat dat dus maar in heel beperkte mate gebeuren.
Als je het daar op moet gooien...quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk de hongerwinter niet meegemaakt.
Ik ook niet trouwens.
Maar tenzij het VK zijn eigen landbouwsector gaat subsidiëren, heb je daar als individueel boertje natuurlijk geen boodschap aan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Onder de streep betaalde VK haar eigen subsidies.
Het is volgens mij wel de hoofdreden voor de subsidies. Je moet er toch niet aan denken dat we de voedselmarkt op z'n beloop laten, dat Europese graanboeren failliet gaan omdat het goedkoper is om Russisch graan uit het Don-bekken te importeren, en dat we dan later ineens geen droog brood meer kunnen eten omdat er een politiek conflict met Poetin is. Om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je het daar op moet gooien....
Echter het stoppen met de EU gaat voor de Britten veel meer gevolgen hebben dan enkel het wegvallen van deze directe geldstromen. Zo wordt er wat algehele economische stagnatie door verwacht en verslechtering van de concurrentiepositie van het Britse bedrijfsleven.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ik iets anders beweer he.
Als de ondersteuning van de landbouwsector in het VK wegvalt of sterk verandert doordat ze uit de EU stappen dan is dat natuurlijk een rechtstreeks gevolg van de Brexit. Ik snap niet hoe je dat kan ontkennenquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Meestal duidt het gebruik van het woord "natuurlijk" in dit soort uitspraken op een afwezigheid van argumenten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |