abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164517306
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:47 schreef 99.999 het volgende:

en de belofte van 5 miljard per jaar om de Brusselse subsidies te compenseren wordt als volstrekt onvoldoende weggelachen.
Was VK dan een netto-ontvanger?

Die EU subsidie is toch vooral schuiven met potjes en sigaren uit eigen doos. Ja, behalve voor landen die substantieel meer geld ontvangen dan ze bijdragen. Maar daar was VK er bij mijn weten niet 1 van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164517330
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die EU subsidie is toch vooral schuiven met potjes en sigaren uit eigen doos. Ja, behalve voor landen die substantieel meer geld ontvangen dan ze bijdragen. Maar daar was VK er bij mijn weten niet 1 van.
Nee, netto-betalers. Maar ze willen alleen het deel dat netto betaald werd weer in dergelijke projecten steken begreep ik. Dat is minder dan nu via allerlei subsidies wordt ontvangen.

En als de eigen sigarendoos een stuk leger wordt, dan is het ook niet zo makkelijk om sigaren uit te blijven delen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 12:27:20 ]
pi_164517363
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je de sigaar uit eigen doos niet meer krijgt (maar nog wel betaalt) dan ben je natuurlijk wel mooi de sigaar hè. ;)
pi_164517374
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, netto-betalers. Maar ze willen alleen het deel dat netto betaald werd weer in dergelijke projecten steken begreep ik. Dat is minder dan nu via allerlei subsidies wordt ontvangen.

En als de eigen sigarendoos een stuk leger wordt, dan is het ook niet zo makkelijk om sigaren uit te blijven delen.
Dan lijkt het me toch meer een interne aangelegenheid dan een directe consequentie van de Brexit. Er zijn meer sigaren, maar ze worden nu gewoon anders verdeeld.
pi_164517401
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan lijkt het me toch meer een interne aangelegenheid dan een directe consequentie van de Brexit. Er zijn meer sigaren, maar ze worden nu gewoon anders verdeeld.
Gezien de te verwachten negatieve effecten van de Brexit zullen er minder sigaren te verdelen zijn.

Maar hoe dan ook, degenen die nu wel geld krijgen en straks niet meer zijn het bokje.
Als de Britten de Brexit doorzetten uiteraard. Dat er dit decennium niets meer van komt is in elk geval helder.
pi_164517404
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je de sigaar uit eigen doos niet meer krijgt (maar nog wel betaalt) dan ben je natuurlijk wel mooi de sigaar hè. ;)
Dus VK krijgt geen subsidies meer maar draagt nog wel bij aan diverse Europese subsidieregelingen? Moet ik het zo zien? :o
pi_164517429
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de te verwachten negatieve effecten van de Brexit zullen er minder sigaren te verdelen zijn.
Hoezo "te verwachten"?

Als je netto-betaler bent en vervolgens stopt met zowel betalen als ontvangen dan ga je er toch gewoon op vooruit als het gaat om die specifieke geldstromen?
pi_164517441
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus VK krijgt geen subsidies meer maar draagt nog wel bij aan diverse Europese subsidieregelingen? Moet ik het zo zien? :o
Nee, vanuit het individu gezien. Een boer die nog steeds net zo veel belasting moet betalen maar geen EU-landbouwsubsidie meer krijgt, heeft een probleem.
pi_164517462
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, vanuit het individu gezien. Een boer die nog steeds net zo veel belasting moet betalen maar geen EU-landbouwsubsidie meer krijgt, heeft een probleem.
Ook mooi dat veel boeren daar blijkbaar pas na het referendum achterkwamen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164517466
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is het zoals gezegd een interne aangelegenheid. VK heeft meer sigaren over en kiest ervoor die niet aan boeren in VK te geven maar aan iets anders.

Dat zou ik toch niet uit willen of kunnen leggen als een direct gevolg van de Brexit.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:35:43 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517499
Boerensubsidies zouden sowieso afgeschaft moeten worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164517502
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo "te verwachten"?

Als je netto-betaler bent en vervolgens stopt met zowel betalen als ontvangen dan ga je er toch gewoon op vooruit als het gaat om die specifieke geldstromen?
De Britse begroting bestaat uit iets meer dan de stromen geld richting Brussel en terug ;).
pi_164517506
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook mooi dat veel boeren daar blijkbaar pas na het referendum achterkwamen.
Als je het mij vraagt is de hele discussie over landbouwsubsidies een niet al te goed doordacht paradepaardje van mensen die tegen de Brexit waren.

Kennelijk wordt het nu ook binnen VK gebruikt om de boeren te straffen voor hun ideeen daarover. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het 1 nu met het ander te maken heeft. Zoals gezegd: dit is schuiven met potjes.
pi_164517521
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan is het zoals gezegd een interne aangelegenheid. VK heeft meer sigaren over en kiest ervoor die niet aan boeren in VK te geven maar aan iets anders.

Dat zou ik toch niet uit willen of kunnen leggen als een direct gevolg van de Brexit.
Natuurlijk is dat wel een direct gevolg van de Brexit.
pi_164517531
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Britse begroting bestaat uit iets meer dan de stromen geld richting Brussel en terug ;).
Ik geloof ook niet dat ik iets anders beweer he. ;)
pi_164517533
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist wel. Het directe gevolg is dat de EU-subsidies wegvallen. Inderdaad is het zo dat ze in het VK, omdat ze nettobetaler zijn, genoeg geld overhouden om een vervangende regeling op te zetten als ze dat zouden willen, maar dat is dan juist een indirect gevolg en blijkbaar gaat dat dus maar in heel beperkte mate gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 12:37:13 ]
pi_164517553
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een direct gevolg van de Brexit.
Meestal duidt het gebruik van het woord "natuurlijk" in dit soort uitspraken op een afwezigheid van argumenten.
pi_164517586
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
Boerensubsidies zouden sowieso afgeschaft moeten worden.
Jij hebt duidelijk de hongerwinter niet meegemaakt. :{

Ik ook niet trouwens. :+
pi_164517601
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Juist wel. Het directe gevolg is dat de EU-subsidies wegvallen.
Onder de streep betaalde VK haar eigen subsidies.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Igen het volgende:

Inderdaad is het zo dat ze in het VK, omdat ze nettobetaler zijn, genoeg geld overhouden om een vervangende regeling op te zetten als ze dat zouden willen, maar dat is dan juist een indirect gevolg en blijkbaar gaat dat dus maar in heel beperkte mate gebeuren.
En dan is het dus een interne keuze. Niet iets dat direct volgt uit de Brexit.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:40:02 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517621
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk de hongerwinter niet meegemaakt. :{

Ik ook niet trouwens. :+
Als je het daar op moet gooien... :D.
pi_164517679
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar tenzij het VK zijn eigen landbouwsector gaat subsidiëren, heb je daar als individueel boertje natuurlijk geen boodschap aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164517682
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je het daar op moet gooien... :D.
Het is volgens mij wel de hoofdreden voor de subsidies. Je moet er toch niet aan denken dat we de voedselmarkt op z'n beloop laten, dat Europese graanboeren failliet gaan omdat het goedkoper is om Russisch graan uit het Don-bekken te importeren, en dat we dan later ineens geen droog brood meer kunnen eten omdat er een politiek conflict met Poetin is. Om maar eens wat te noemen.
pi_164517688
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat ik iets anders beweer he. ;)
Echter het stoppen met de EU gaat voor de Britten veel meer gevolgen hebben dan enkel het wegvallen van deze directe geldstromen. Zo wordt er wat algehele economische stagnatie door verwacht en verslechtering van de concurrentiepositie van het Britse bedrijfsleven.

Je lijkt me je Posts dat effect te ontkennen door enkel maar naar die specifieke directe geldstromen te willen kijken. Dan mis je toch wel de essentie ben ik bang...
pi_164517713
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meestal duidt het gebruik van het woord "natuurlijk" in dit soort uitspraken op een afwezigheid van argumenten.
Als de ondersteuning van de landbouwsector in het VK wegvalt of sterk verandert doordat ze uit de EU stappen dan is dat natuurlijk een rechtstreeks gevolg van de Brexit. Ik snap niet hoe je dat kan ontkennen :P
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:44:30 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164517716
http://www.ad.nl/buitenland/brexit-uitgesteld-tot-2019~a8e86e41/

DIkke kans dat het uitgesteld wordt tot St Juttemis
pi_164517724
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar tenzij het VK zijn eigen landbouwsector gaat subsidiëren, heb je daar als individueel boertje natuurlijk geen boodschap aan.
Klopt. Ik zeg alleen: als VK besluit haar boeren op deze manier te straffen voor de Brexit dan vind ik het wel een beetje flauw om het uit te leggen als een direct gevolg van de Brexit.

Hoe en in welke mate het VK nu besluit het vrijgekomen geld uit te geven is een keuze die het VK zelf maakt. De keuzevrijheid ontstaat als gevolg van de Brexit, maar de keuze zelf niet.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:45:23 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517731
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is volgens mij wel de hoofdreden voor de subsidies. Je moet er toch niet aan denken dat we de voedselmarkt op z'n beloop laten, dat Europese graanboeren failliet gaan omdat het goedkoper is om Russisch graan uit het Don-bekken te importeren, en dat we dan later ineens geen droog brood meer kunnen eten omdat er een politiek conflict met Poetin is. Om maar eens wat te noemen.
Of investeren in fatsoenlijke productie in Afrika, bijvoorbeeld.
pi_164517742
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

En dan is het dus een interne keuze. Niet iets dat direct volgt uit de Brexit.
Dit wordt wel heel semantisch.

Maar goed, denk ook maar aan het verschil tussen een wet die wordt ingevoerd en na 2 jaar per meerderheid wordt afgeschaft, of een wet waarin vooraf een proefperiode van 2 jaar wordt geschreven en er na 2 jaar geen meerderheid is om hem te verlengen. Het effect is hetzelfde, maar het is niet hetzelfde.

Daarnaast heb je sowieso geen gelijk omdat je niet van team geel bent. :6
pi_164517745
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als de ondersteuning van de landbouwsector in het VK wegvalt of sterk verandert doordat ze uit de EU stappen dan is dat natuurlijk een rechtstreeks gevolg van de Brexit. Ik snap niet hoe je dat kan ontkennen :P
Zie post #176.
pi_164517766
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Ik zeg alleen: als VK besluit haar boeren op deze manier te straffen voor de Brexit dan vind ik het wel een beetje flauw om het uit te leggen als een direct gevolg van de Brexit.

Hoe en in welke mate het VK nu besluit het vrijgekomen geld uit te geven is een keuze die het VK zelf maakt. De keuzevrijheid ontstaat als gevolg van de Brexit, maar de keuze zelf niet.
Uit de EU stappen heeft voor de Britse boeren linksom of rechtsom gewoon een flink effect. Een effect wat zonder die keuze voor de Brexit zich niet voor zou doen.
pi_164517771
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter het stoppen met de EU gaat voor de Britten veel meer gevolgen hebben dan enkel het wegvallen van deze directe geldstromen. Zo wordt er wat algehele economische stagnatie door verwacht en verslechtering van de concurrentiepositie van het Britse bedrijfsleven.
Ik heb hier nog nooit een onderbouwing van gezien.

quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:43 schreef 99.999 het volgende:

Je lijkt me je Posts dat effect te ontkennen door enkel maar naar die specifieke directe geldstromen te willen kijken. Dan mis je toch wel de essentie ben ik bang...
Ik zeg niet dat het effect niet kan bestaan.. ik zeg alleen: niemand heeft voldoende verstand van economie om dit soort zaken te voorspellen.
pi_164517798
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit wordt wel heel semantisch.
Helemaal niet. VK krijgt nu meer zeggenschap over hoe het geld wordt uitgegeven, en is kennelijk van mening dat er minder subsidie naar landbouw moet.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:45 schreef Igen het volgende:

Daarnaast heb je sowieso geen gelijk omdat je niet van team geel bent. :6
Omg, het moet frustrerend zijn om voor zo'n minderheidsgroepje te spelen. :+ Ik leef met je mee.
pi_164517831
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of investeren in fatsoenlijke productie in Afrika, bijvoorbeeld.
Dat gebeurt al, in elke supermarkt liggen peultjes uit Zimbabwe, rozen uit Kenia en sperziebonen uit Egypte en onze varkens eten tapioca uit diverse Afrikaanse landen.
pi_164517838
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helemaal niet. VK krijgt nu meer zeggenschap over hoe het geld wordt uitgegeven, en is kennelijk van mening dat er minder subsidie naar landbouw moet.
Ok, als dat daadwerkelijk in die zin een heel bewuste keuze is, dan kun je het ook zo zien ja.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:50:20 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517841
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gebeurt al, in elke supermarkt liggen peultjes uit Zimbabwe, rozen uit Kenia en sperziebonen uit Egypte en onze varkens eten tapioca uit diverse Afrikaanse landen.
Klopt, dus waarom moeten we onze boeren die weigeren te hervormen gratis geld geven?
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:51:11 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517856
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun je bewijzen dat dat werkelijk bewust beleid is van de regering?
pi_164517859
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar op het hoogst van de economische crisis heeft de regering wel door de Universiteit van Wageningen laten onderzoeken of we qua voedsel zelfvoorzienend kunnen zijn als de hele wereldhandel instort (met een 'ja' als antwoord trouwens).
pi_164517866
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, als dat daadwerkelijk in die zin een heel bewuste keuze is, dan kun je het ook zo zien ja.
Ik zie niet hoe dit anders uitgelegd kan worden.

Natuurlijk proberen mensen in VK die tegen de Brexit waren dit nu op 'eigen schuld dikke bult' te gooien richting die boeren, maar dat lijkt me zeer onredelijk.
pi_164517882
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb hier nog nooit een onderbouwing van gezien.

[..]

Ik zeg niet dat het effect niet kan bestaan.. ik zeg alleen: niemand heeft voldoende verstand van economie om dit soort zaken te voorspellen.
Tja, als je de kennis van economen en andere analisten gaat ontkennen valt er verder weinig discussie meer te voeren.
Doe je dat niet, dan weet je dat tal van organisaties hier onderzoek naar hebben gedaan en dat het beeld wat daaruit naar voren komt eigenlijk vrij eenduidig is.
Maar goed, ik snap dat je dit vanuit ideologisch oogpunt liever ontkent, ik weet niet of discussie dan verder nog veel zin heeft.
pi_164517889
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je bewijzen dat dat werkelijk bewust beleid is van de regering?
Er wordt net gezegd dat er niet voldoende gecompenseerd wordt voor het wegvallen van de Europese landbouwsubsidies. Dat neem ik dan maar even als gegeven.
pi_164517890
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, dus waarom moeten we onze boeren die weigeren te hervormen gratis geld geven?
Zeg ik dat?
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:53:23 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517906
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Nee, jij niet. Maar de EU wel en dat vraag ik me dus af.
pi_164517917
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar op het hoogst van de economische crisis heeft de regering wel door de Universiteit van Wageningen laten onderzoeken of we qua voedsel zelfvoorzienend kunnen zijn als de hele wereldhandel instort (met een 'ja' als antwoord trouwens).
Dat als Back-up hebben lijkt me ook zeer verstandig.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:54:11 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517921
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er wordt net gezegd dat er niet voldoende gecompenseerd wordt voor het wegvallen van de Europese landbouwsubsidies. Dat neem ik dan maar even als gegeven.
Daar lijkt me geen enkele aanleiding voor. Kun je bewijzen dat de regering hier over nagedacht heeft en een beslissing heeft gemaakt?
pi_164517926
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je de kennis van economen en andere analisten gaat ontkennen valt er verder weinig discussie meer te voeren.
Klopt als een bus. Maar ik zie hierin geen reden om te doen alsof macro-economie een exacte wetenschap is. Dat is het niet en zal het voorlopig ook niet gaan worden.

quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:

Maar goed, ik snap dat je dit vanuit ideologisch oogpunt liever ontkent, ik weet niet of discussie dan verder nog veel zin heeft.
Ik zeg dit vanuit wetenschappelijk oogpunt, niet vanuit ideologisch oogpunt. Beetje flauw dit.
pi_164517929
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit anders uitgelegd kan worden.
Het kan ook een ongewenst bij-effect van iets anders zijn, als er geen bewuste afweging is gemaakt. En die kans is aanzienlijk, want het gebeurt vaak genoeg dat men niet nadenkt over opportuniteitskosten van beleid.
quote:
Natuurlijk proberen mensen in VK die tegen de Brexit waren dit nu op 'eigen schuld dikke bult' te gooien richting die boeren, maar dat lijkt me zeer onredelijk.
Oh, ik heb het niet erover of die boeren voor of tegen de Brexit hebben gestemd. Dat is ook niet relevant meer, want de stemming is geweest en 'eigen schuld dikke bult' roepen is kinderachtig en helpt niemand.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 12:56:01 ]
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:56:36 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164517973
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Het kan ook een ongewenst bij-effect van iets anders zijn, als er geen bewuste afweging is gemaakt. En die kans is aanzienlijk, want het gebeurt vaak genoeg dat men niet nadenkt over opportuniteitskosten van beleid.
En het is onderhand wel duidelijk dat er vrijwel niemand heeft nagedacht over wat nou eigenlijk te doen na een Brexit-stemming.
pi_164517979
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, jij niet. Maar de EU wel en dat vraag ik me dus af.
Die ook niet echt hoor. Het gaat lang niet snel genoeg maar de subsidies gaan steeds meer richting innovatie en minder naar inkomenssteun in de agrarische sector. Voor een basisproduct als suiker verdwijnen de subsidies in rap tempo en bepaalt straks gewoon de wereldmarkt. En ook de melkquota zijn onlangs afgeschaft.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:57:52 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164518004
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die ook niet echt hoor. Het gaat lang niet snel genoeg maar de subsidies gaan steeds meer richting innovatie en minder naar inkomenssteun in de agrarische sector. Voor een basisproduct als suiker verdwijnen de subsidies in rap tempo en bepaalt straks gewoon de wereldmarkt. En ook de melkquota zijn onlangs afgeschaft.
Het zou tijd worden, zou ik zeggen. Hopen dat het op die weg doorzet. Maar goed, redelijk off-topic.
pi_164518013
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Maar ik zie hierin geen reden om te doen alsof macro-economie een exacte wetenschap is. Dat is het niet en zal het voorlopig ook niet gaan worden.

[..]

Ik zeg dit vanuit wetenschappelijk oogpunt, niet vanuit ideologisch oogpunt. Beetje flauw dit.
Als je het vanuit wetenschappelijk oogpunt bekijkt, dan zou je juist eens serieus naar de diverse onderzoeken van serieuze organisaties moeten kijken in plaats van ze op voorhand af te doen als ondeugdelijk. Dat laatste lijkt immers toch echt meer op ideologie dan op wetenschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')