abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2016 @ 23:18:20 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163524863
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Enkel een volslagen idioot blijft anno 2016 nog steeds vasthouden aan het Westfaalse systeem van soevereine natiestaten dat in Europa 400 jaar lang voor oorlog heeft gezorgd.
Jij gaat volstrekt voorbij aan het feit dat Europa nu een compleet andere positie heeft in de wereld dan in de eeuwen hiervoor, geheel los van alle gevolgen van de EU.

• Ook los van de EU heeft er een verregaande globalisering plaatsgevonden, simpelweg dankzij de luchtvaart, het internet etc.
Dit heeft een sterke oorlogsremmende werking doordat er veel meer wederkerige afhankelijkheid is.

• In de vorige eeuwen was Europa de wereldmacht, de Europese landen verdeelden de buit onder elkaar, vaak met bloedvergieten of ander machtsvertoon (wij gaven niet vrijwillig Nieuw Amsterdam aan Engeland). Momenteel bedraagt de Europese economie slechts een zeer kleine minderheid van de wereldeconomie.

• De EU is in zekere zin een uit de hand gelopen project: het doel was om wat grote landen afhankelijk van elkaar te maken maar inmiddels zijn er veel meer landen lid geworden dan wat grote landen en de tussenliggende landjes en is er een federalisatieproces gestart in plaats van dat er slechts met handelsverdragen en zonder protectionisme wordt gewerkt. Nogmaals, kijk naar punt 1. Dit hele project is al lang niet meer nodig om die landen afhankelijk van elkaar te maken.

Nu wil dit alles niet automatisch zeggen dat een EU (ik kies nadrukkelijk voor "een", niet voor "de"!) geen toegevoegde waarde meer kan hebben. Daar kunnen we het later weer eens over hebben, voor hier en nu gaat het erom dat dit om de bovengenoemde redenen naar mijn stelling geen legitimatie is om de EU in stand te houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 juli 2016 @ 23:19:04 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163524875
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, en ik denk dat ie een baan bij Coca Cola ambieert.
Ik denk dat hij hoger mikt. Hij had al zo'n baan bij Unilever voordat hij een parlementariër en staatssecretaris werd. Misschien een flink aantal commissariaten (banken en andere multinationals) als troostprijs en hoge semipolitieke functies bij internationale instellingen (EU, Wereldbank, UN, NATO...) als hoofdprijs?
#NoDAPL
pi_163524900
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij gaat volstrekt voorbij aan het feit dat Europa nu een compleet andere positie heeft in de wereld dan in de eeuwen hiervoor, geheel los van alle gevolgen van de EU.

• Ook los van de EU heeft er een verregaande globalisering plaatsgevonden, simpelweg dankzij de luchtvaart, het internet etc.
Dit heeft een sterke oorlogsremmende werking doordat er veel meer wederkerige afhankelijkheid is.
Dat dachten de mensen in Donetsk een paar jaar geleden ook...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 23:20:36 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 23:22:39 #179
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163524953
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Rutte herhaalde zijn standaard riedeltje. Dat de EC sinds 2 jaar op miraculeuze wijze de politieke ambities van de Unie laat voor wat het is en zich alleen richt op de kerntaken zoals de interne markt.

Uiteraard vergeet hij even de bankenunie, Europees leger, Europese grensbewaking etc. te noemen die allemaal als doel hebben een superstaat te creëren.
Dat zijn inderdaad nogal forse leugens. Het is overduidelijk dat de EU verder bezig is met een federalisatieproces. Het is duidelijk kwaarom Rutte hierover liegt. Hij weet dat de Nederlanders (ons nepreferendum van een paar maanden geleden) dat niet willen, hij ziet de bui al hangen dat ook hier een EU-referendum komt en dat we ervoor stemmen om uit de EU te stappen. Hij zal het zelf tegenhouden dat er zo'n referendum komt maar wat er vanaf volgend jaar gebeurt dat bepaalt niet enkel de VVD, als de PVV de verkiezingen wint (en zo niet, weer verder groeit en X jaar later de verkiezingen wint)...
#NoDAPL
  maandag 4 juli 2016 @ 23:30:39 #180
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163525149
Het enige parlementslid van UKIP wil de partij niet leiden :')

SkyNews twitterde op maandag 04-07-2016 om 22:15:05 #UKIP's only MP @DouglasCarswell says he doesn't want to lead the party after @Nigel_Farage quit https://t.co/2kLYLrjZoH reageer retweet
Sinds anderhalve week lijkt er in GB een panische angst te bestaan om nog verantwoordelijkheid te nemen voor iets.
pi_163525195
word tijd dat ze dat referendum naast zich neerleggen en gewoon verder gaan zoals ze altijd al deden..
brexit experiment is falikant gefaald mag blijken en dus kan je beter niks met het referendum doen..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_163525255
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De eerste globaliseringsgolf vond plaats tussen grofweg 1860 en 1914, drie keer raden hoe dat afgelopen is.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 23:37:32 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 23:35:28 #183
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163525264
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:32 schreef mschol het volgende:
word tijd dat ze dat referendum naast zich neerleggen en gewoon verder gaan zoals ze altijd al deden..
brexit experiment is falikant gefaald mag blijken en dus kan je beter niks met het referendum doen..
Ook daar wil niemand de verantwoordelijkheid voor nemen. :)
pi_163526259
quote:
Ik denk dat dat voor iedereen het beste is, niemand gaat dat artikel 50 triggeren, zo lijkt het.
٩๏̯͡๏)۶
pi_163526288
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voor iedereen het beste is, niemand gaat dat artikel 50 triggeren, zo lijkt het.
Ik heb ook niet het idee dat er veel daadkracht achter zit.
Welke Brexiteers zijn er nog over?
Make my day!
pi_163526357
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:28 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat er veel daadkracht achter zit.
Welke Brexiteers zijn er nog over?
Elzies

:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 04:40:17 #187
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_163528073
Ik ben echt verbaasd over de reacties op de Brexit...ik hoor iedereen klagen over Farage, over de wijze waarop de campagne zou zijn gevoerd maar ik hoor niemand met inhoudelijke argumenten komen waarom de Britten zich de wet zouden moeten laten voorschrijven door een niet democratisch instituut wat als enige continent ter wereld een krimpende economie heeft, belastinggeld overhevelt naar banken onder het mom van een "steunpakket", in het geheim verdragen opstelt die effectief een groot gedeelte van de macht overdraagt aan multinationals en het bankenkartel.

We hebben een ongekozen leider die heel duidelijk is over zijn dictatoriale trekjes en over zijn filosofie dat ieder probleem opgelost kan worden door meer EU. Voor de multinationals en banken is dit inderdaad waar...maar voor de rest niet. We weten hoe het afgelopen is met NAFTA wat een hoop bedrijven stinkend rijk heeft gemaakt, de rest van de economie een dreun heeft verkocht...voor miljoen ontslagen en dalende lonen heeft gezorgd. Precies het tegenovergestelde van wat er belooft werd dus. Maar voor de multinationals heeft het gewerkt en dus is het zo vreemd dat ze deze strategie na blijven streven

TTIP, CETA, TPP en TISA hebben een heel duidelijk doel: Concurrentie van opkomende markten bestrijden door de werkelijke macht voor een groot gedeelte over te dragen aan een parallel juridisch systeem waarin een 20 tal arbiters achter gesloten deuren beslissingen kunnen maken waartegen geen beroep mogelijk is, er geen informatie naar buiten komt over wat er beslist is, laat staan hoe die beslissing tot stand is gekomen.

Ik raad iedereen aan de volgende lezing eens te bekijken. De spreker, David Malone van de Greenparty is al 10 jaar bezig met onderzoek naar deze verdragen. Het is allemaal publiek toegankelijke informatie en hij begint dan ook met iets wat je normaal nooit van een politicus zult horen: "Please don't take my word for it. I urge you to look it up yourself and verify it."

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_163528074
quote:

[..]

Enkel een volslagen idioot blijft anno 2016 nog steeds vasthouden aan het Westfaalse systeem van soevereine natiestaten dat in Europa 400 jaar lang voor oorlog heeft gezorgd.
Alleen een volslagen demagoog zou zich serieus van dit "argument" bedienen..
  dinsdag 5 juli 2016 @ 05:37:31 #189
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163528092
quote:

[..]

Dat is wel erg simplistisch gedacht. Al 400 jaar drinken we melk in Europa. Ik zie een verband. Afschaffen die troep. :(
  dinsdag 5 juli 2016 @ 05:54:25 #190
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163528109
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:

We hebben gezien dat de beurzen zich weer hebben hersteld en dat de pond in waarde stijgt. .
Dat is grote onzin, de pond zakt nog steeds, vandaag weer een paar cent. Je moet de munt vergelijken met andere wereld valuta en niet t.o.v. de euro omdat de euro ook klappen krijgt door het verlies van vertrouwen dankzij de Brexit.
pi_163528434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 04:40 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben echt verbaasd over de reacties op de Brexit...ik hoor iedereen klagen over Farage, over de wijze waarop de campagne zou zijn gevoerd maar ik hoor niemand met inhoudelijke argumenten komen waarom de Britten zich de wet zouden moeten laten voorschrijven door een niet democratisch instituut wat als enige continent ter wereld een krimpende economie heeft, belastinggeld overhevelt naar banken onder het mom van een "steunpakket", in het geheim verdragen opstelt die effectief een groot gedeelte van de macht overdraagt aan multinationals en het bankenkartel.

We hebben een ongekozen leider die heel duidelijk is over zijn dictatoriale trekjes en over zijn filosofie dat ieder probleem opgelost kan worden door meer EU. Voor de multinationals en banken is dit inderdaad waar...maar voor de rest niet. We weten hoe het afgelopen is met NAFTA wat een hoop bedrijven stinkend rijk heeft gemaakt, de rest van de economie een dreun heeft verkocht...voor miljoen ontslagen en dalende lonen heeft gezorgd. Precies het tegenovergestelde van wat er belooft werd dus. Maar voor de multinationals heeft het gewerkt en dus is het zo vreemd dat ze deze strategie na blijven streven

Als je dit soort fabeltjes gelooft, dan kan ik me de verbazing bij je voorstellen als mensen er een wat realistischer wereldbeeld op nahouden...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:13:22 #192
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163528506
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je dit soort fabeltjes gelooft, dan kan ik me de verbazing bij je voorstellen als mensen er een wat realistischer wereldbeeld op nahouden..
Mijn ideaal is Zwitserland sinds ik een reportage heb gezien. Lagere werkeloosheid dan in EU, geen lid van de EU, geen politici die je kunnen naaien (pensioenen), omdat alles gaat via referenda. Zoals ze zelf zeggen in die 6 minuten video,Zwitserland is een groot succes omdat het GEEN lid is van de EU.

Het is allemaal bangmakerij van de city! niks meer en niks minder. En deels wel terecht omdat london het hardst zal worden getroffen, tijdelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door govie op 05-07-2016 08:20:17 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163528560
quote:
Gaat niet gebeuren. Brexit is definitief.
pi_163528653
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:13 schreef govie het volgende:

[..]

Mijn ideaal is Zwitserland sinds ik een reportage heb gezien. Lagere werkeloosheid dan in EU, geen lid van de EU, geen politici die je kunnen naaien (pensioenen), omdat alles gaat via referenda. Zoals ze zelf zeggen in die 6 minuten video,Zwitserland is een groot succes omdat het GEEN lid is van de EU.

Het is allemaal bangmakerij van de city! niks meer en niks minder. En deels wel terecht omdat london het hardst zal worden getroffen, tijdelijk.
Maar wel vrijwel alle regels van de EU overnemen, lid van Schengen en vrij verkeer van personen, die Zwitsers boffen inderdaad maar :P Overigens knijpen ze hem nu nogal omdat dat vrij verkeer aan personen aan banden moet worden gelegd als gevolg van de uitslag van een referendum, maar de EU eist dat dat overeind blijft en dreigt de andere akkoorden te verbreken omdat die niet los van elkaar gezien kunnen worden :9
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:57:24 #195
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163528746
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Brexit heeft de samenleving tot op het bot verdeeld, gezien de uitslag. Dat geldt natuurlijk ook voor het politieke landschap waar je zowel bij de Conservatieven als bij Labour voor en tegenstanders hebt. Dan is het niet meer dan normaal dat je die balans hersteld alvorens je artikel 50 indient en overgaat tot onderhandelingen. Want de (wederzijdse) belangen zijn enorm.

We hebben gezien dat de beurzen zich weer hebben hersteld en dat de pond in waarde stijgt. Dus geen reden om nu overhaast de onderhandelingen in te stappen. Ook de EU hebben de Britten de tijd gegeven eerst thuis orde op zaken te stellen. Ik blijf van mening dat dit de beste weg is.
Dit is al de tweede keer dat je dat rare verhaal houdt dat de pond weer stijgt. Check je wel bronnen voordat je zoiets beweert. Ik heb het in deze post ontkracht. Zie ook http://www.xe.com/currencycharts/?from=GBP&to=USD&view=1W

Waarom blijf je telkens deze onzin verkopen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:00:03 #196
266972 govie
pi_163528768
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:43 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar wel vrijwel alle regels van de EU overnemen, lid van Schengen en vrij verkeer van personen, die Zwitsers boffen inderdaad maar :P Overigens knijpen ze hem nu nogal omdat dat vrij verkeer aan personen aan banden moet worden gelegd als gevolg van de uitslag van een referendum, maar de EU eist dat dat overeind blijft en dreigt de andere akkoorden te verbreken omdat die niet los van elkaar gezien kunnen worden :9
Gezeik is er altijd, maar neemt niet weg dat zwitserland het ultieme voorbeeld is heden ten dage (zelfs zonder olie zoals noorwegen). Die referenda staat mij erg aan, het ultieme middel om de corruptie die het kabinet dagelijks ten toon stelt aan banden te leggen. Die zwitsers zijn zo dom nog niet, we zouden er een voorbeeld aan moeten nemen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:02:35 #197
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_163528804
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:13 schreef govie het volgende:

[..]

Zwitserland heeft zich totaal uit de markt geprezen en is samen met Noorwegen het duurste land ter wereld. Dat is zeer negatief voor bijv. De export en het toerisme. Voor studenten en arbeiders is Zwitserland, ondanks dat het relatief dichtbij is, totaal onaantrekkelijk. Had het bij de EU en euro gezeten, dan waren de prijzen wellicht meer op niveau van bijv. Nederland en Oostenrijk geweest en was Zwitserland veel aantrekkelijker voor de export en het toerisme. Dat hele land is kapot door referenda.
Zie hier: KLB / Referenda
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_163528811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:00 schreef govie het volgende:

[..]

Gezeik is er altijd, maar neemt niet weg dat zwitserland het ultieme voorbeeld is heden ten dage (zelfs zonder olie zoals noorwegen). Die referenda staat mij erg aan, het ultieme middel om de corruptie die het kabinet dagelijks ten toon stelt aan banden te leggen. Die zwitsers zijn zo dom nog niet, we zouden er een voorbeeld aan moeten nemen.
De corruptie die het kabinet dagelijks ten toon stelt :') . Ga eens een tijdje in een écht corrupt land wonen, alsjeblieft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:05:32 #199
266972 govie
pi_163528832
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De corruptie die het kabinet dagelijks ten toon stelt :') . Ga eens een tijdje in een écht corrupt land wonen, alsjeblieft.
1200 miljard aan pensioenen overmaken aan de oudjes in griekenland, die 20 jaar eerder met pensioen gingen vind jij normaal? Want dat is wat er gaat gebeuren, direct danwel indirect via obligatieleningen die voor uw pensioen niet gunstig zijn. Wat zou junckert nou gaan doen...... met 1200 miljardmiljoen! En waarom dragen de duitsers en fransen niet een fair bedrag bij?
pi_163528837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:00 schreef govie het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Nederland staat op plek 5 van minst corrupte landen. Noorwegen en Zwitserland staan op 6 en 7 en zijn dus even corrupt als dit land.

Ik snap niet waarom je met termen strooit die helemaal niet van toepassing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')