Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef FranticDJ het volgende:
Gebruikt er hier iemand japanse zagen? Wat is een goed merk?
Wil er wel eens een proberen, kijken of 't wat is..
Thanks, zal ze eens mailen.. Heb nog totaal geen idee van welke soorten er zijn e.d.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.
DeWalt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Iemand enige tips voor een bovenfrees?
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
Schachtmatenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Nee hoor niets ongenuanceerd, als ik kritisch kijk naar de kwaliteit van bepaalde merken. Dan scoren ze gewoon onder de maat. Zeker als ze dagelijks moeten presteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is een beetje ongenuanceerd, DeWalt heeft pro spul, maar ook bouwmarktrommel.
Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Makita.
Het is alleen jammer dat voor de leek het verschil zo moeilijk te zien is.
Ik heb zo te lezen een zelfde soort gereedschapscollectie als jijquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Iemand enige tips voor een bovenfrees?
Ik moet nog een stel plinten hebben, wat kastdeurtjes & zo her & der nog wat klusjes in het huis waarvoor ik perfect een bovenfrees kan gebruiken.
Aangezien ik er 0,0 ervaring mee hebt (wel met hout, niet met een bovenfrees) wil ik eens weten wat een goedkope optie is. Waar moet ik op letten bij aanschaf (evt marktplaats) & welk merk is zeer goed betaalbaar om mee te proberen.
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
Ja hoor, dat is een dozuki.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:52 schreef Atmoz het volgende:
Je hebt er ook met zo'n ijzeren "rug" overbovenop, of is dat per definitie geen Japanse zaag? (die zijn om zwaluwstaarten mee te zagen, right?)
Waarom? 6mm ben ik nog nooit tegengekomen, 12mm frezen zijn pas interessant bij een frees met 2000w en die zijn weer dermate lomp dat ik ze niet zou adviseren als allround-frees.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Mooi ding.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Wat vinden jullie van deze machine?
https://www.metabo.com/nl(...)6000-Afkortzaag.html
[ afbeelding ]
Lijkt mij wel een verrekt handige machine. Ik heb een KGS216M gehad die ik op een gegeven moment alleen nog gebruikte als brandhout zaag, maar ik vind dat deze wel een meerwaarde biedt boven mijn CS70.
Het is alleen wel weer een flinke aanschaf.
Beide mooie apparaten, zo te zien originele Metabo's. Ik heb een Chinese kloon (iets goedkoper dan nr. 1 van hierboven) maar vind de kwaliteit bedroevend. Origineel Metabo = puike kwaliteitquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Voorbeeldje van een goedkoop ding https://www.toolmax.nl/me(...)asercut-p-17061.html
Deze heb ik zelf ook http://www.redcoon.nl/B56(...)3VwCsaapHxoCpQbw_wcB
Wel lastig om de zaag mooi te krijgen. Vooral op 45 graden hoekquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 15:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Of in 2x zagen, keertje omdraaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |