abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163783949
Dcf886 als bare body voor ¤124,- en de dcf886d2, set met koffer oplader en 2x 2Ah accu's voor ¤221,- ofzo. Die set moet hier ¤349,- opbrengen :X

Ja waar dan! Nou via ebay uit Engeland :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_163786201
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:00 schreef bleiblei het volgende:
Impaktor is voor slagschroevendraaiers. Die kunnen de klappen opvangen in het bitje en bithouder.

In de gewone is de kans groot dat je het bitje muurvast draait in de bithouder. Bij gewone accuboor gebeurt dat niet :) .
Dank!
  Knikkerking maandag 18 juli 2016 @ 15:18:12 #153
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163830493
Wat is een zeer goed zaagblad voor een tafelzaag? (Zaagblad 254 x 30 mm)

De bedoeling is om er (onder andere) 40mm dik massief beukenhout mee te gaan zagen...

Het huidige zaagblad wat erop zit zit er al vanaf aanschaf zaagtafel op. Dit zaagt nog wel goed in MDF platen, maar ik ben bang dat massief beuken niet zo super goed meer gaat. Dus beter het zekere voor het onzekere: een nieuw blad. Maar welk?
  maandag 18 juli 2016 @ 15:37:08 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163830920
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:18 schreef Atmoz het volgende:
Wat is een zeer goed zaagblad voor een tafelzaag? (Zaagblad 254 x 30 mm)

De bedoeling is om er (onder andere) 40mm dik massief beukenhout mee te gaan zagen...

Het huidige zaagblad wat erop zit zit er al vanaf aanschaf zaagtafel op. Dit zaagt nog wel goed in MDF platen, maar ik ben bang dat massief beuken niet zo super goed meer gaat. Dus beter het zekere voor het onzekere: een nieuw blad. Maar welk?
Afkorten of schulpen?
En je kan een blad ook laten slijpen hé? Dan is ie voor 15 euro weer als nieuw.
  Knikkerking maandag 18 juli 2016 @ 15:40:25 #155
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163830974
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:37 schreef bleiblei het volgende:

Afkorten of schulpen?
In principe beide, maar als ik een "dedicated" blad moest kiezen zou het om te schulpen zijn. Afkorten doe ik dan wel met de afkortzaag.

quote:
En je kan een blad ook laten slijpen hé? Dan is je voor 15 euro weer als nieuw.
Ja klopt, maar ik weet uberhaupt niet wat er voor een blad op zit nu. En ik wil sowieso een (super) goed blad hebben voor dat beukenhout. Erna kan ik altijd nog het huidige blad laten slijpen. Weggooien doe ik 't sowieso niet :)
  maandag 18 juli 2016 @ 20:26:36 #156
36431 bleiblei
pi_163837795
Dan zou ik een blad nemen met niet te veel tanden, mijn Festool Panther blad is 225mm doorsnede en heeft 18 tanden. Dat is overigens wel erg weinig hoor. Ik denk dat 24tanden perfect is. Met jouw formaat blad dus ergens tussen de 24 en 32 tanden.

Qua blad, geen idee. Bosch is zelf niet verkeerd denk ik.
Ik heb één keer op mijn Makita zaagtafel een blad van een japans merk gehad, die was echt uitzonderlijk goed. Vrij dikke zaagsnede, maar bleef ongelooflijk lang scherp en was vrijwel fluisterstil. Toevallig was de slijper hier in Eindhoven dealer van dat merk, maar andere dealers in NL waren bijna niet te vinden. Ik zal eens kijken of ik de naam van de fabrikant nog gevonden krijg.

Was overigens wel een 254 blad van ongeveer 150 euro :') .
Heb ik "meegegeven" toen ik de Makita (2704) verkocht -O- .
  maandag 18 juli 2016 @ 20:28:39 #157
36431 bleiblei
pi_163837844
Gevonden! Kanefusa :Y .
Echt superfijn zaagblad was dat O+ .
Helaas maken ze geen kleinere zaagbladen dan 254mm, anders had ik alle festoolbladen eruit gemikt en geruild voor Kanefusa.

En hier gekocht:
http://www.kmwetoolmanage(...)ed_hout_prod_v3.html

Je kan er dus ook je zaagbladen laten slijpen :) .
Mooi bedrijf is dat. Toen ik mijn bladen kwam ophalen wilde de sitemanager graag laten zien hoe ze nu de frezen en zaagbladen slijpen daar. Wel mooi om te zien.
  Knikkerking maandag 18 juli 2016 @ 21:06:59 #158
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163839043
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Dan zou ik een blad nemen met niet te veel tanden, mijn Festool Panther blad is 225mm doorsnede en heeft 18 tanden. Dat is overigens wel erg weinig hoor. Ik denk dat 24tanden perfect is. Met jouw formaat blad dus ergens tussen de 24 en 32 tanden.

Qua blad, geen idee. Bosch is zelf niet verkeerd denk ik.
Ik heb één keer op mijn Makita zaagtafel een blad van een japans merk gehad, die was echt uitzonderlijk goed. Vrij dikke zaagsnede, maar bleef ongelooflijk lang scherp en was vrijwel fluisterstil. Toevallig was de slijper hier in Eindhoven dealer van dat merk, maar andere dealers in NL waren bijna niet te vinden. Ik zal eens kijken of ik de naam van de fabrikant nog gevonden krijg.

Was overigens wel een 254 blad van ongeveer 150 euro :') .
Heb ik "meegegeven" toen ik de Makita (2704) verkocht -O- .
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:28 schreef bleiblei het volgende:
Gevonden! Kanefusa :Y .
Echt superfijn zaagblad was dat O+ .
Helaas maken ze geen kleinere zaagbladen dan 254mm, anders had ik alle festoolbladen eruit gemikt en geruild voor Kanefusa.

En hier gekocht:
http://www.kmwetoolmanage(...)ed_hout_prod_v3.html

Je kan er dus ook je zaagbladen laten slijpen :) .
Mooi bedrijf is dat. Toen ik mijn bladen kwam ophalen wilde de sitemanager graag laten zien hoe ze nu de frezen en zaagbladen slijpen daar. Wel mooi om te zien.
Even wat rondgekeken en wow, inderdaad... dat ziet d'r zoals je zegt GOED uit :7
Op alle sites waar ik ben geweest staat dat 't zowat het beste zaagblad wat maar te krijgen is is _O_

Heb al telefonisch contact gehad (ja zo laat nog :P) met een bedrijf wat ze me waarschijnlijk (254mm stond niet op de site erbij) kan leveren.

Komt helemaal goed dus. Je hebt me weer overtuigd. Fijn dat je zoveel verstand/ervaring van dit soort zaken hebt ^O^ Thanks!
  maandag 18 juli 2016 @ 21:14:46 #159
36431 bleiblei
pi_163839312
Misschien moet ik er maar eens geld voor vragen ;) .
Maareh, graag gedaan!

Ik verzeker je, als je em dadelijk in je zaagtafel hebt hangen en je zet de tafel aan sta je ff te kijken en genieten hoe soepel dat blad loopt :Y . (Ik weet dat het debiel klinkt, maar echt, super strak en stil O+ ).
  Knikkerking maandag 18 juli 2016 @ 21:23:53 #160
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163839629
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Misschien moet ik er maar eens geld voor vragen ;) .
Neuh, hoeft niet O-) :P

quote:
Maareh, graag gedaan!

Ik verzeker je, als je em dadelijk in je zaagtafel hebt hangen en je zet de tafel aan sta je ff te kijken en genieten hoe soepel dat blad loopt :Y . (Ik weet dat het debiel klinkt, maar echt, super strak en stil O+ ).
Oh, dat zal zeker. Natuurlijk ook omdat het pas m'n 1e nieuwe blad op die zaag wordt :) En dan ook nog zó eentje (lees echt alleen maar zéér positieve verhalen erover!). Prachtig toch :7 Klinkt misschien ook "debiel", maar daar kan ik nu echt van genieten. Niet kloten, gewoon goed en scherp gereedschap! :9~
pi_163978751
Weer een nieuw tooltje aan de wenslijst toegevoegd. Zelf nivilerende lijn laser. Graag advies want de prijzen lopen nogal uiteen.

wil dus wel een lijn laser en geen punt laser.

Te gebruiken in en om het huis bij verbouwen. Moet wat muurtjes plaatsen. Verlaagd plafond maken. Keuken monteren. En meer van dat soort werk.
  Knikkerking zondag 24 juli 2016 @ 17:48:07 #162
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163978977
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:35 schreef Glider76 het volgende:
Weer een nieuw tooltje aan de wenslijst toegevoegd. Zelf nivilerende lijn laser. Graag advies want de prijzen lopen nogal uiteen.

wil dus wel een lijn laser en geen punt laser.

Te gebruiken in en om het huis bij verbouwen. Moet wat muurtjes plaatsen. Verlaagd plafond maken. Keuken monteren. En meer van dat soort werk.
Bosch GLL 3-80 8-)

Voor een redelijk complete set:
http://www.ebay.de/itm/BO(...)3:g:jacAAOSw-vlVjCDp
pi_163979308
Mijn ADA Phantom 2D Lijnlaser bevalt prima! :)
Of de laser die wij op het werk gebruiken; DeWalt DW088K.
Toch pak ik vaker mijn eigen, die DeWalt is wel makkelijker als je hem veel gebruikt op ijzer. Want daar werkt het magneet iets makkelijker/preciezer van. ^O^
Zelf heb ik hem weg bij Top-lijnlaser, prima prijzen en service. ;)
pi_163980202
Ik heb een laserliner, de knop is niet meer helemaal fijn, maar verder topding. Laatst een ontvanger tot 40m erbij gekocht voor hoogtes uit te zetten, dat is helemaal een verademing
pi_163981403
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 18:29 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb een laserliner, de knop is niet meer helemaal fijn, maar verder topding. Laatst een ontvanger tot 40m erbij gekocht voor hoogtes uit te zetten, dat is helemaal een verademing
Wat kun je met die ontvanger dan? Want dat zie ik bij diverse advertenties wel staan.

Wat ik mij afvraag, stel ik moet vanaf het plando 30 cm naar beneden een rechte lijn hebben. Kun je de laser dan op de grond zetten en de lijn naar boven draaien? Maar dat de lijn wel waterpas blijft.
  Knikkerking zondag 24 juli 2016 @ 19:17:22 #166
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163981582
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:10 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Wat kun je met die ontvanger dan? Want dat zie ik bij diverse advertenties wel staan.

Wat ik mij afvraag, stel ik moet vanaf het plando 30 cm naar beneden een rechte lijn hebben. Kun je de laser dan op de grond zetten en de lijn naar boven draaien? Maar dat de lijn wel waterpas blijft.
Nee, dat gaat niet.
Je zult de laser dan (met zo'n statief ofzo) op de juiste hoogte moeten brengen.
pi_163983059
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:10 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Die ontvanger vangt de laserstraal op, als je de ontvanger op de juiste hoogte tenopzichte van de laserstraal houd, geeft ie een constante piep. Zo kun je dus makkelijk over langere afstanden de zelfde hoogte uitzetten.
pi_164192948
Hallo.
Ik wil een combitool kopen. Met als eerste werk een vast gelijmd raam uit het kozijn snijden.

Nu ga ik hem niet veel gebruiken dus dacht aan een goedkope van 60 euro of zo. Waar zit het verschil net een duurdere in?
pi_164193290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 08:54 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
Ik wil een combitool kopen. Met als eerste werk een vast gelijmd raam uit het kozijn snijden.

Nu ga ik hem niet veel gebruiken dus dacht aan een goedkope van 60 euro of zo. Waar zit het verschil net een duurdere in?
Bedoel je een multitool? Heb er ooit eens een van Einhell gekocht bij de Action voor 35 euro, voor 't geld best een aardig ding.
pi_164193784
Maar zijn die dan minder sterk? Duurzaam hoeft die niet te zijn. Als het raam er uit is gaat hij ws de kast in. Ik zal eens kijken of action die nog heeft.

Kun je de zaagresultaat etc dan wel gewoon ook praxis kopen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:52:20 #171
36431 bleiblei
pi_164193864
Minder sterk is niet belangrijk bij die dingen. Je moet rustig de zaag het werk laten doen en bij dergelijk precisie werk heb je geen kracht nodig. De goedkopere trillen wel enorm worden snel erg warm en hebben vaak geen snelkoppeling. Maar eigenlijk boeit dat niet als je em maar af en toe gebruikt.
pi_164193877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:47 schreef Nico987 het volgende:
Maar zijn die dan minder sterk? Duurzaam hoeft die niet te zijn. Als het raam er uit is gaat hij ws de kast in. Ik zal eens kijken of action die nog heeft.

Kun je de zaagresultaat etc dan wel gewoon ook praxis kopen?
Er is best aardig mee te zagen, zolang 'ie t blijft doen ga ik geen andere kopen. Het is natuurlijk geen Fein maar dat kan je voor die prijs ook niet verwachten. Wel moet je gehoorbescherming op met dat ding, maakt echt een takkenherrie. Zaagjes worden snel bot, of je nou dure of goedkope koopt. Bestel ze daarom altijd bij Ecotools, daar zijn ze niet zo duur.

Geen idee wat ze bij de G/P/K verkopen, daar kom ik nooit.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:53:28 #173
36431 bleiblei
pi_164193879
Ik heb nog een Bosch multitool liggen. Mag je hebben voor 25 euro excl. Verzenden. Het ding ligt in Eindhoven.
pi_164193989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nog een Bosch multitool liggen. Mag je hebben voor 25 euro excl. Verzenden. Het ding ligt in Eindhoven.
Lijkt mij een goed aanbod ^O^
  woensdag 3 augustus 2016 @ 21:57:13 #175
36431 bleiblei
pi_164210645
Wat vinden jullie van deze machine?
https://www.metabo.com/nl(...)6000-Afkortzaag.html

Lijkt mij wel een verrekt handige machine. Ik heb een KGS216M gehad die ik op een gegeven moment alleen nog gebruikte als brandhout zaag, maar ik vind dat deze wel een meerwaarde biedt boven mijn CS70 :) .
Het is alleen wel weer een flinke aanschaf.
pi_164212934
ziet er goed uit, je verliest aan de achterzijde geen ruimte
pi_164434464
Gebruikt er hier iemand japanse zagen? Wat is een goed merk?

Wil er wel eens een proberen, kijken of 't wat is..
pi_164434705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef FranticDJ het volgende:
Gebruikt er hier iemand japanse zagen? Wat is een goed merk?

Wil er wel eens een proberen, kijken of 't wat is..
Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.
pi_164439837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.
Thanks, zal ze eens mailen.. Heb nog totaal geen idee van welke soorten er zijn e.d.
  Knikkerking vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:52:23 #180
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164454859
Ik heb gisteren nog bij Fine-tools.com (Berlijn) zitten kijken voor Japanse zagen, maar omdat ze er zoveel hebben kon ik geen keus maken, en heb er dus (nog) geen gekocht.

Maar dat Ryoba kwam ik daar inderdaad ook tegen :)

Je hebt er ook met zo'n ijzeren "rug" overbovenop, of is dat per definitie geen Japanse zaag? (die zijn om zwaluwstaarten mee te zagen, right?)
pi_164455183
Ik weet dat the samurai carpenter er ooit een filmpje over heeft gemaakt.. Moet 'm zelf ook nog eens terugkijken.

pi_164462219
Iemand enige tips voor een bovenfrees?
Ik moet nog een stel plinten hebben, wat kastdeurtjes & zo her & der nog wat klusjes in het huis waarvoor ik perfect een bovenfrees kan gebruiken.

Aangezien ik er 0,0 ervaring mee hebt (wel met hout, niet met een bovenfrees) wil ik eens weten wat een goedkope optie is. Waar moet ik op letten bij aanschaf (evt marktplaats) & welk merk is zeer goed betaalbaar om mee te proberen.
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
pi_164462972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
DeWalt.

I.i.g. de DeWalt freesjes als je een B-merk als Parkside of iets van Lidl/Aldi aanschaft.

Ik heb ooit eens een blauwe Bosch decoupeerzaag op MP gescoord. Kon gelijk in de bak afgedankt elektronisch gereedschap. Dus als je via MP koopt: zelf ophalen en testen vóórdat je betaalt.

Btw: wat is het merk BB ??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_164463116
Nou idd, diezelfde ervaringen heb ik ook opgedaan via MP...ik koop nooit meer iets zonder het in m'n handen gehad te hebben.

Voor nu wil ik gewoon een goedkope optie hebben om te bekijken wat ik persoonlijk handig & fijn vind om mee te werken. Ik zie zoveel spul dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha.

Met BB bedoelde ik Bosch blauw...Daar heb ik mijn schroefgereedschap van & dat werkt iig top!
Festool voor al het zagen & schuren...ook enorm veel plezier van gehad, stuk voor stuk waardevolle investeringen geweest!
pi_164463354
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_164467944
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Schachtmaten ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_164468093
Ach, ook niet echt noodzakelijk, met 8mm frezen kun je toch wel het meeste doen.
Geen idee waarvoor je 6mm freesjes zou moeten gebruiken.

(ja je hebt ook 1/4" 1/2" en 12mm frezen, weet ik)
pi_164469773
Zelf alleen festool, protool, fein en hilti gereedschap, zagen, frezen, schaven, slijpen, boren. Waar voor je geld. Kan de rommel van de bouwmarkt niet aan tippen. Spullen als de walt lekker linkse laten liggen.
pi_164470204
Dat is een beetje ongenuanceerd, DeWalt heeft pro spul, maar ook bouwmarktrommel.
Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Makita.
Het is alleen jammer dat voor de leek het verschil zo moeilijk te zien is.
pi_164470426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is een beetje ongenuanceerd, DeWalt heeft pro spul, maar ook bouwmarktrommel.
Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Makita.
Het is alleen jammer dat voor de leek het verschil zo moeilijk te zien is.
Nee hoor niets ongenuanceerd, als ik kritisch kijk naar de kwaliteit van bepaalde merken. Dan scoren ze gewoon onder de maat. Zeker als ze dagelijks moeten presteren.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:20:46 #191
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_164471111
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Ik moet nog een stel plinten hebben, wat kastdeurtjes & zo her & der nog wat klusjes in het huis waarvoor ik perfect een bovenfrees kan gebruiken.

Aangezien ik er 0,0 ervaring mee hebt (wel met hout, niet met een bovenfrees) wil ik eens weten wat een goedkope optie is. Waar moet ik op letten bij aanschaf (evt marktplaats) & welk merk is zeer goed betaalbaar om mee te proberen.
Ik heb zo te lezen een zelfde soort gereedschapscollectie als jij ;)

Festool als bovenfrees, helemaal top, al heb ik zelf een bosch groen. Die werkt overigens prima. Mijn insteek is altijd dat je zuinig op je gereedschap bent. Daardoor gaat het veel langer mee.
Maar goed, mocht die bosch ooit sneuvelen, dan toch een festool. Past mooi bij de rest en heeft net wat meer slimme details.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_164474201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:52 schreef Atmoz het volgende:
Je hebt er ook met zo'n ijzeren "rug" overbovenop, of is dat per definitie geen Japanse zaag? (die zijn om zwaluwstaarten mee te zagen, right?)
Ja hoor, dat is een dozuki.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:18:21 #193
36431 bleiblei
pi_164475526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Waarom? 6mm ben ik nog nooit tegengekomen, 12mm frezen zijn pas interessant bij een frees met 2000w en die zijn weer dermate lomp dat ik ze niet zou adviseren als allround-frees.

Kortom, een opname van 8mm frezen is perfect voor de gemiddelde gebruiker.
En ja, je kan dan niet ff een slotkast uitfrezen of een paneel embossen.

Ik heb zelf trouwens een Festool OF1010, super fijne lichte frees. Maar niet geschikt voor wat zwaarder werk. In dat geval zou ik toch echt een +/- 1400w frees aanraden.
Bijv. de:
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
of:
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Maar die vind je te duur, dus dan zou ik kijken voor een POF1400 ACE van Bosch ofzo.
Heb ik ook, prima ding maar achteraf had ik beter direct voor de OF1010 kunnen gaan :P .
pi_164490713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Wat vinden jullie van deze machine?
https://www.metabo.com/nl(...)6000-Afkortzaag.html
[ afbeelding ]

Lijkt mij wel een verrekt handige machine. Ik heb een KGS216M gehad die ik op een gegeven moment alleen nog gebruikte als brandhout zaag, maar ik vind dat deze wel een meerwaarde biedt boven mijn CS70 :) .
Het is alleen wel weer een flinke aanschaf.
Mooi ding.

Ik ben mij ook aan het orienteren op een afkortzaag. Wil straks in het nieuwe huis zelf wat meubels aanpassen (lades maken) en een overdekte veranda bouwen. Nu viel mij op dat de meeste afkortzagen max 45mm zagen. Niet voldoende voor een staander van de veranda.
Lukt dat wel met een afkortzaag of kan ik beter een stevige cirkelzaag halen?
pi_164491014
Hoe dik zijn je staanders dan ?
De meeste 216mm afkortzagen halen 60 tot 65mm dikte.
Voorbeeldje van een goedkoop ding https://www.toolmax.nl/me(...)asercut-p-17061.html
Deze van Bosch haalt 70mm dikte, dit is ook een trekzaag, daar kun je ook bredere planken mee zagen. https://www.toolmax.nl/bo(...)6mm-1600w-25339.html

De zagen met 254mm zaagblad halen wel 90mm dik, maar zijn natuurlijk ook duurder.
Deze heb ik zelf ook http://www.redcoon.nl/B56(...)3VwCsaapHxoCpQbw_wcB
Bosch blauw en andere merken zijn natuurlijk beter, maar daar hangt ook weer een ander prijskaartje aan ;)
pi_164492142
Een standaard veranda staander is zo'n 9cm. Veel dunner moet je ze niet maken denk ik.
Kan natuurlijk ook de staanders handmatig zagen maar als ik toch zo'n zaag ga kopen :D
pi_164493197
Of in 2x zagen, keertje omdraaien ;)
pi_164493997
quote:
Beide mooie apparaten, zo te zien originele Metabo's. Ik heb een Chinese kloon (iets goedkoper dan nr. 1 van hierboven) maar vind de kwaliteit bedroevend. Origineel Metabo = puike kwaliteit
pi_164494519
Ja daar zit zeker verschil in.
Stationaire Metabo machines uit de jaren 80 (nog met stickertje made in West Germany erop) worden op Ebay.de ook nog voor aardige prijzen verhandeld.
Net als voor oudere machines van Elektra Beckum, maar dat is een jaar of wat terug overgekocht door Metabo.
pi_164495471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Of in 2x zagen, keertje omdraaien ;)
Wel lastig om de zaag mooi te krijgen. Vooral op 45 graden hoek :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')