Dank!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 19:00 schreef bleiblei het volgende:
Impaktor is voor slagschroevendraaiers. Die kunnen de klappen opvangen in het bitje en bithouder.
In de gewone is de kans groot dat je het bitje muurvast draait in de bithouder. Bij gewone accuboor gebeurt dat niet.
Afkorten of schulpen?quote:Op maandag 18 juli 2016 15:18 schreef Atmoz het volgende:
Wat is een zeer goed zaagblad voor een tafelzaag? (Zaagblad 254 x 30 mm)
De bedoeling is om er (onder andere) 40mm dik massief beukenhout mee te gaan zagen...
Het huidige zaagblad wat erop zit zit er al vanaf aanschaf zaagtafel op. Dit zaagt nog wel goed in MDF platen, maar ik ben bang dat massief beuken niet zo super goed meer gaat. Dus beter het zekere voor het onzekere: een nieuw blad. Maar welk?
In principe beide, maar als ik een "dedicated" blad moest kiezen zou het om te schulpen zijn. Afkorten doe ik dan wel met de afkortzaag.quote:
Ja klopt, maar ik weet uberhaupt niet wat er voor een blad op zit nu. En ik wil sowieso een (super) goed blad hebben voor dat beukenhout. Erna kan ik altijd nog het huidige blad laten slijpen. Weggooien doe ik 't sowieso nietquote:En je kan een blad ook laten slijpen hé? Dan is je voor 15 euro weer als nieuw.
quote:Op maandag 18 juli 2016 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Dan zou ik een blad nemen met niet te veel tanden, mijn Festool Panther blad is 225mm doorsnede en heeft 18 tanden. Dat is overigens wel erg weinig hoor. Ik denk dat 24tanden perfect is. Met jouw formaat blad dus ergens tussen de 24 en 32 tanden.
Qua blad, geen idee. Bosch is zelf niet verkeerd denk ik.
Ik heb één keer op mijn Makita zaagtafel een blad van een japans merk gehad, die was echt uitzonderlijk goed. Vrij dikke zaagsnede, maar bleef ongelooflijk lang scherp en was vrijwel fluisterstil. Toevallig was de slijper hier in Eindhoven dealer van dat merk, maar andere dealers in NL waren bijna niet te vinden. Ik zal eens kijken of ik de naam van de fabrikant nog gevonden krijg.
Was overigens wel een 254 blad van ongeveer 150 euro.
Heb ik "meegegeven" toen ik de Makita (2704) verkocht.
Even wat rondgekeken en wow, inderdaad... dat ziet d'r zoals je zegt GOED uitquote:Op maandag 18 juli 2016 20:28 schreef bleiblei het volgende:
Gevonden! Kanefusa.
Echt superfijn zaagblad was dat.
Helaas maken ze geen kleinere zaagbladen dan 254mm, anders had ik alle festoolbladen eruit gemikt en geruild voor Kanefusa.
En hier gekocht:
http://www.kmwetoolmanage(...)ed_hout_prod_v3.html
Je kan er dus ook je zaagbladen laten slijpen.
Mooi bedrijf is dat. Toen ik mijn bladen kwam ophalen wilde de sitemanager graag laten zien hoe ze nu de frezen en zaagbladen slijpen daar. Wel mooi om te zien.
Neuh, hoeft nietquote:Op maandag 18 juli 2016 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Misschien moet ik er maar eens geld voor vragen.
Oh, dat zal zeker. Natuurlijk ook omdat het pas m'n 1e nieuwe blad op die zaag wordtquote:Maareh, graag gedaan!
Ik verzeker je, als je em dadelijk in je zaagtafel hebt hangen en je zet de tafel aan sta je ff te kijken en genieten hoe soepel dat blad loopt. (Ik weet dat het debiel klinkt, maar echt, super strak en stil
).
Bosch GLL 3-80quote:Op zondag 24 juli 2016 17:35 schreef Glider76 het volgende:
Weer een nieuw tooltje aan de wenslijst toegevoegd. Zelf nivilerende lijn laser. Graag advies want de prijzen lopen nogal uiteen.
wil dus wel een lijn laser en geen punt laser.
Te gebruiken in en om het huis bij verbouwen. Moet wat muurtjes plaatsen. Verlaagd plafond maken. Keuken monteren. En meer van dat soort werk.
Wat kun je met die ontvanger dan? Want dat zie ik bij diverse advertenties wel staan.quote:Op zondag 24 juli 2016 18:29 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb een laserliner, de knop is niet meer helemaal fijn, maar verder topding. Laatst een ontvanger tot 40m erbij gekocht voor hoogtes uit te zetten, dat is helemaal een verademing
Nee, dat gaat niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:10 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Wat kun je met die ontvanger dan? Want dat zie ik bij diverse advertenties wel staan.
Wat ik mij afvraag, stel ik moet vanaf het plando 30 cm naar beneden een rechte lijn hebben. Kun je de laser dan op de grond zetten en de lijn naar boven draaien? Maar dat de lijn wel waterpas blijft.
Die ontvanger vangt de laserstraal op, als je de ontvanger op de juiste hoogte tenopzichte van de laserstraal houd, geeft ie een constante piep. Zo kun je dus makkelijk over langere afstanden de zelfde hoogte uitzetten.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:10 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Wat kun je met die ontvanger dan? Want dat zie ik bij diverse advertenties wel staan.
Wat ik mij afvraag, stel ik moet vanaf het plando 30 cm naar beneden een rechte lijn hebben. Kun je de laser dan op de grond zetten en de lijn naar boven draaien? Maar dat de lijn wel waterpas blijft.
Bedoel je een multitool? Heb er ooit eens een van Einhell gekocht bij de Action voor 35 euro, voor 't geld best een aardig ding.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:54 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
Ik wil een combitool kopen. Met als eerste werk een vast gelijmd raam uit het kozijn snijden.
Nu ga ik hem niet veel gebruiken dus dacht aan een goedkope van 60 euro of zo. Waar zit het verschil net een duurdere in?
Er is best aardig mee te zagen, zolang 'ie t blijft doen ga ik geen andere kopen. Het is natuurlijk geen Fein maar dat kan je voor die prijs ook niet verwachten. Wel moet je gehoorbescherming op met dat ding, maakt echt een takkenherrie. Zaagjes worden snel bot, of je nou dure of goedkope koopt. Bestel ze daarom altijd bij Ecotools, daar zijn ze niet zo duur.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:47 schreef Nico987 het volgende:
Maar zijn die dan minder sterk? Duurzaam hoeft die niet te zijn. Als het raam er uit is gaat hij ws de kast in. Ik zal eens kijken of action die nog heeft.
Kun je de zaagresultaat etc dan wel gewoon ook praxis kopen?
Lijkt mij een goed aanbodquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nog een Bosch multitool liggen. Mag je hebben voor 25 euro excl. Verzenden. Het ding ligt in Eindhoven.
Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef FranticDJ het volgende:
Gebruikt er hier iemand japanse zagen? Wat is een goed merk?
Wil er wel eens een proberen, kijken of 't wat is..
Thanks, zal ze eens mailen.. Heb nog totaal geen idee van welke soorten er zijn e.d.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Japanse zagen zijn erg fijn, zagen snel en nauwkeurig. Heb een niet al te dure ryoba van Baptist, veel mee gezaagd maar begint nu een beetje bot te worden. Volgende koop ik bij Teygeler, daar hebben ze ze met vervangbaar blad. Je zou ze om advies kunnen vragen daar. Ik gebruik 'm alleen voor afkorten, volgende wordt dus een kataba.
DeWalt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Iemand enige tips voor een bovenfrees?
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
Schachtmatenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Nee hoor niets ongenuanceerd, als ik kritisch kijk naar de kwaliteit van bepaalde merken. Dan scoren ze gewoon onder de maat. Zeker als ze dagelijks moeten presteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is een beetje ongenuanceerd, DeWalt heeft pro spul, maar ook bouwmarktrommel.
Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Makita.
Het is alleen jammer dat voor de leek het verschil zo moeilijk te zien is.
Ik heb zo te lezen een zelfde soort gereedschapscollectie als jijquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:49 schreef Tessamo het volgende:
Iemand enige tips voor een bovenfrees?
Ik moet nog een stel plinten hebben, wat kastdeurtjes & zo her & der nog wat klusjes in het huis waarvoor ik perfect een bovenfrees kan gebruiken.
Aangezien ik er 0,0 ervaring mee hebt (wel met hout, niet met een bovenfrees) wil ik eens weten wat een goedkope optie is. Waar moet ik op letten bij aanschaf (evt marktplaats) & welk merk is zeer goed betaalbaar om mee te proberen.
Ik koop graaaag al m'n spul van festool of BB, maar dat is way te duur als ik niet zeker weet of dit mijn dingetje is.
Ja hoor, dat is een dozuki.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:52 schreef Atmoz het volgende:
Je hebt er ook met zo'n ijzeren "rug" overbovenop, of is dat per definitie geen Japanse zaag? (die zijn om zwaluwstaarten mee te zagen, right?)
Waarom? 6mm ben ik nog nooit tegengekomen, 12mm frezen zijn pas interessant bij een frees met 2000w en die zijn weer dermate lomp dat ik ze niet zou adviseren als allround-frees.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:23 schreef blomke het volgende:
Let ook op de freesspankop dat ie verwisseld kan worden voor verschillende freesjesasjesdiameters (wat een zot woord zeg).
Mooi ding.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Wat vinden jullie van deze machine?
https://www.metabo.com/nl(...)6000-Afkortzaag.html
[ afbeelding ]
Lijkt mij wel een verrekt handige machine. Ik heb een KGS216M gehad die ik op een gegeven moment alleen nog gebruikte als brandhout zaag, maar ik vind dat deze wel een meerwaarde biedt boven mijn CS70.
Het is alleen wel weer een flinke aanschaf.
Beide mooie apparaten, zo te zien originele Metabo's. Ik heb een Chinese kloon (iets goedkoper dan nr. 1 van hierboven) maar vind de kwaliteit bedroevend. Origineel Metabo = puike kwaliteitquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Voorbeeldje van een goedkoop ding https://www.toolmax.nl/me(...)asercut-p-17061.html
Deze heb ik zelf ook http://www.redcoon.nl/B56(...)3VwCsaapHxoCpQbw_wcB
Wel lastig om de zaag mooi te krijgen. Vooral op 45 graden hoekquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 15:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Of in 2x zagen, keertje omdraaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |