abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163702329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is een grijs gebied, maar dat de daden van Milosevic vallen onder oorlogsmisdaden en die van pakweg Job Cohen niet, lijkt me redelijk onomstreden.
Ik reageerde op je statement, niet op dit specifieke geval.
pi_163702330
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn niet direct twee zaken die je goed kunt vergelijken. De Sinterklaasviering is iets wat veel mensen erg persoonlijk raakt en wat in combinatie met een vermeende aanval op de eigen cultuur tot felle reacties kan leiden. Wat corruptie in Roermond is voor veel mensen toch vooral een ver van hun bed show.
Een achteruitgang in de persoonlijke situatie met een direct aanwijsbare oorzaak, dat doet het volgens mij goed qua onvrede.

Ik denk ook dat dat de reden is dat men zich bijv. ook veel meer opwindt over Polen die de banen komen inpikken, dan over banen die verloren gaan omdat ze naar China ge-outsourced worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 23:03:07 ]
pi_163702354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
Ook realiseert Baudet zich niet dat verwante Indische familietakken ook vluchtelingen waren en naar Nederland gingen

Je moet je imho sws niet zo richten op Baudet hoor. Hij meet zich wel een behoorlijke broek aan. En ik weet dat-ie ook wel een beetje gemeden wordt uit politieke-correctheid door allerlei universiteiten, waar hij eigenlijk een baantje probeerde op te pikken als wetenschappelijk-medewerker oid, maar niet iedereen ziet die gast voor vol aan. Het is ook niet zo, die angst zie je af en toe ook, dat als er een opstand komt dat dan Thierry Baudet en Jan Roos de baas worden hoor. Dat begrijpen ze zelf ook wel. :D.
I´m back.
pi_163702405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schei uit joh. Volgens mij heb ik je per ongeluk een keer in je ziel geraakt.
Je wordt snel persoonlijk. Moet je lekker zelf weten, maar dat is geen reden om dat op anderen te projecteren. De reden dat ik je posts veelal negeer is omdat ze nogal de neiging hebben die van Drugshond een baken van coherentie te laten lijken. Lees voor de aardigheid even terug in dit topic. Jij lijkt te denken dat alles ook jou draait, maar jij kwam in mijn hele post niet voor. Dan word ik kennelijk één of andere obsessie voor je omdat ik daar verder niet op inga. Prima hoor, maar dat kan ik verder niet bijzonder serieus nemen en is hier verder ook volkomen offtopic. Ga lekker naar R&P voor dat soort zaken. Dit topic gaat over het 'Nationaal conservatisme'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163702421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet je imho sws niet zo richten op Baudet hoor. Hij meet zich wel een behoorlijke broek aan. En ik weet dat-ie ook wel een beetje gemeden wordt uit politieke-correctheid door allerlei universiteiten, waar hij eigenlijk een baantje probeerde op te pikken als wetenschappelijk-medewerker oid, maar niet iedereen ziet die gast voor vol aan. Het is ook niet zo, die angst zie je af en toe ook, dat als er een opstand komt dat dan Thierry Baudet en Jan Roos de baas worden hoor. Dat begrijpen ze zelf ook wel. :D.
Zijn boeken zijn zinniger dan zijn mediaoptredens.
pi_163702429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De politica had iets getwitterd en daarvoor moest ze het cachot in vond de fokker
Het ging niet om beleid.
Het ging erom dat hij het niet eens met was met de feiten die ze noemde.
In zijn mind was dat staatsgevaarlijk. Dat soort bekrompenheid is extreem en eng
Sargentini?
I´m back.
pi_163702484
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De politica had iets getwitterd en daarvoor moest ze het cachot in vond de fokker
Het ging niet om beleid.
Het ging erom dat hij het niet eens met was met de feiten die ze noemde.
In zijn mind was dat staatsgevaarlijk. Dat soort bekrompenheid is extreem en eng
Dat is de wet, er zijn in dit land partijen verboden om opmerkingen van de lijsttrekker.
pi_163702518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zijn boeken zijn zinniger dan zijn mediaoptredens.
Ja, die heb ik dan weer niet gelezen. :D.
Ik ga af op zijn media-optredens en dan denk ik toch :N . en _O- .
Had wel eens wat kritiek op hem getwitterd ook, nou hij reageert nooit meer op me hoor. Zelfde als Mono, zeg maar. :D.
I´m back.
pi_163702563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die heb ik dan weer niet gelezen. :D.
Ik ga af op zijn media-optredens en dan denk ik toch :N . en _O- .
Had wel eens wat kritiek op hem getwitterd ook, nou hij reageert nooit meer op me hoor. Zelfde als Mono, zeg maar. :D.
Hij zal wel meer tweets krijgen. Hij heeft overigens wel volkomen gelijk over de EU. Vrijwel niemand weet hoe de EU echt werkt, en het is goed dat iemand eens vertelt wat het doel van de EU is - en waar we over 10 jaar in zitten.
pi_163702578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet je imho sws niet zo richten op Baudet hoor. Hij meet zich wel een behoorlijke broek aan. En ik weet dat-ie ook wel een beetje gemeden wordt uit politieke-correctheid door allerlei universiteiten, waar hij eigenlijk een baantje probeerde op te pikken als wetenschappelijk-medewerker oid,
Ik zou hem ook niet een baan aanbieden. Zijn instelling klopt niet.

quote:
Het is ook niet zo, die angst zie je af en toe ook, dat als er een opstand komt dat dan Thierry Baudet en Jan Roos de baas worden hoor. Dat begrijpen ze zelf ook wel. :D.
Ik zie die angst niet bij mensen. Als dictator zullen het wel niet zulke vreselijke mensen zijn, maar zover ik weet willen zij niet de democratie afschaffen.
Maar dan kan men nog wel extreem zijn af en toe. Bijv Baudet in die tweet.
Dat is echt geen incident.... dat soort neigingen zie je meer in ongenuanceerde rechtse kringen.
In hoeverre sprak Karskens zijn wens uit voor een extreemrechtse revolutie.... en dat die gewelddadig zou worden - mocht hij gelijk hebben - wist hij heel goed... zoals hij dat artikel opzette,
pi_163702622
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:09 schreef Bluesdude het volgende:

Maar dan kan men nog wel extreem zijn af en toe. Bijv Baudet in die tweet.
Als je dat extreem vind moet je maar eens kijken wat jan lul allemaal online flikkert.
pi_163702654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is de wet, er zijn in dit land partijen verboden om opmerkingen van de lijsttrekker.
Geen idee, wat je bedoelt.
Maar dat is de wet dus niet....!
Of men moet stiekem een fascistische wet hebben , Zal toch niet ?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:11:55 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_163702666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Veel verder dan de CP'86 kom ik niet.

Overigens was ook dat in mijn optiek onterecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_163702693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Een achteruitgang in de persoonlijke situatie met een direct aanwijsbare oorzaak, dat doet het volgens mij goed qua onvrede.

Ik denk ook dat dat de reden is dat men zich bijv. ook veel meer opwindt over Polen die de banen komen inpikken, dan over banen die verloren gaan omdat ze naar China ge-outsourced worden.
Dat is hier dan weer meer een issue, maar bijvoorbeeld in de VS is toch ook juist die hele outsourcing een heet hangijzer, naast de hordes verkrachters, dieven en moordenaars uit Mexico uiteraard.
Technologie, wat toch eigenlijk de voornaamste drijfveer is voor het verdwijnen van laagopgeleid werk, is ironisch genoeg weer iets dat niet zwaar ter discussie staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163702719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:10 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Als je dat extreem vind moet je maar eens kijken wat jan lul allemaal online flikkert.
Zeg ik toch de hele tijd........ er is meer extremisme dan 10 jaar geleden.
Baudet scheldt niet, maar hij verkettert wel en hij zet minder fijnbesnaarde lieden aan tot meer extremisme. Hij geeft ze een rechtvaardiging als opiniemaker en morele leider.
pi_163702720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen idee, wat je bedoelt.
Maar dat is de wet dus niet....!
Of men moet stiekem een fascistische wet hebben , Zal toch niet ?
Bijvoorbeeld CP'86 is in de jaren 90 wegens racisme van de lijsttrekker verboden. Volgens de wet kan iemand al redelijk snel voor opmerkingen vervolgd worden. In de praktijk wordt daar wat soepeler mee omgegaan, maar de Nederlandse wetgeving is redelijk streng.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:15:03 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163702764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Igen, zou je in het andere topic mijn vraag kunnen beantwoorden? Over ikea.

Over dit onderwerp: ik begrijp het ook wel maar dit proces lijkt alleen maar sterker te zijn geworden. Die Hart van Nederland houding.

Grappig genoeg zie je dat in bijv. de UK een omgekeerd proces heeft plaats gevonden: meer aandacht voor het buitenland dan 25 jaar terug (in de media althans).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163702766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg ik toch de hele tijd........ er is meer extremisme dan 10 jaar geleden.
Baudet scheldt niet, maar hij verkettert wel en hij zet minder fijnbesnaarde lieden aan tot meer extremisme. Hij geeft ze een rechtvaardiging als opiniemaker en morele leider.
En dus? Baudet mag zijn mening uiten binnen de grenzen van de wet, en wat andere mensen vervolgens roepen is niet zijn verantwoordelijkheid.
pi_163702786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:13 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld CP'86 is in de jaren 90 wegens racisme van de lijsttrekker verboden. Volgens de wet kan iemand al redelijk snel voor opmerkingen vervolgd worden. In de praktijk wordt daar wat soepeler mee omgegaan, maar de Nederlandse wetgeving is redelijk streng.
Ach joh.... dat waren ook racisten en de partij is verboden omdat het hoogste bestuur systematisch met wetsovertredingen bezig was en dan is het een criminele organisatie.
Maar het ging om heel iets anders bij deze dame Sargentini. Ze had gewoon een mening en ze had gelijk daarmee.
pi_163702810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach joh.... dat waren ook racisten en de partij is verboden omdat het hoogste bestuur systematisch met wetsovertredingen bezig was en dan is het een criminele organisatie.
Maar het ging om heel iets anders bij deze dame Sargentini. Ze had gewoon een mening en ze had gelijk daarmee.
Feit is dat onder de Nederlandse wetgeving er geen vrijheid van meningsuiting bestaat.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:17:44 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_163702837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:16 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Feit is dat onder de Nederlandse wetgeving er geen vrijheid van meningsuiting bestaat.
En dat is een 'feit', omdat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_163702839
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is hier dan weer meer een issue, maar bijvoorbeeld in de VS is toch ook juist die hele outsourcing een heet hangijzer, naast de hordes verkrachters, dieven en moordenaars uit Mexico uiteraard.
Interessant ja. Ik weet het fijne er niet van maar je hoort nog wel eens "Buy American". Dat zie je bij ons nauwelijks. Ja, in die reclame van Campina misschien ("U dacht misschien dat alle melk hetzelfde was, maar wist u dat sommige melk niet van Nederlandse koeien komt?")
quote:
Technologie, wat toch eigenlijk de voornaamste drijfveer is voor het verdwijnen van laagopgeleid werk, is ironisch genoeg weer iets dat niet zwaar ter discussie staat.
Op 9gag heb ik wel lachende posts gezien over McDonalds die bestelautomaten neerzet als reactie op een verhoging van het minimumloon. En in lagelonenlanden wordt natuurlijk maar weinig geautomatiseerd.
pi_163702855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:15 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

En dus? Baudet mag zijn mening uiten binnen de grenzen van de wet, en wat andere mensen vervolgens roepen is niet zijn verantwoordelijkheid.
Ik snap je niet.
Hij mag dit inderdaad roepen. Zover ik weet is dit extremisme niet verboden.
En hij heeft uiteraard een verantwoordelijkheid als opiniemaker en politiek leider
pi_163702867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is een 'feit', omdat?
Omdat men vervolgd en veroordeeld kan worden voor het verkondigen van een mening.
pi_163702886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:16 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

johhh je valt in een slachtoffermodus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')