abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163487894
Nexit plan is net zo echt als Sinterklaas echt is.
pi_163488236
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dan koppel je de gulden aan de Amerikaanse dollar zoals Hong Kong bijvoorbeeld. Als dit trouwens het enige nadeel van de gulden is weegt dat niet op tegen de voordelen, zoals een politiek en munt die beter op elkaar afgestemd zijn.
Wat is daar de toegevoegde waarde van? Als je de gulden koppelt aan de dollar schommelt die nog steeds een opzichte van de munten van de buurlanden, als gevolg van de Nederlandse situatie is het meest logische om de gulden te koppelen aan de Duitse valuta. Dat hebben we nu echter ook met de euro, en de decennia voor de invoer van de euro was de gulden ook aan de Duitse Mark gekoppeld.

Het resultaat daarvan zou zijn dat je compleet afhankelijk bent van Duitsland bent wat monetair beleid betreft maar je wel de valutakosten erbij krijgt. De conclusie is dat je een schijnzelfstandigheid creëert met extra kosten erbij, dat lijkt mij een weinig aantrekkelijk vooruitzicht. Denemarken zit momenteel overigens in die situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 16:48:35 ]
pi_163488269
De gulden invoeren en aan de USD koppelen - the fuck did I just read.
pi_163488690
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:47 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat is daar de toegevoegde waarde van? Als je de gulden koppelt aan de dollar schommelt die nog steeds een opzichte van de munten van de buurlanden, als gevolg van de Nederlandse situatie is het meest logische om de gulden te koppelen aan de Duitse valuta. Dat hebben we nu echter ook met de euro, en de decennia voor de invoer van de euro was de gulden ook aan de Duitse Mark gekoppeld.

Het resultaat daarvan zou zijn dat je compleet afhankelijk bent van Duitsland bent wat monetair beleid betreft maar je wel de valutakosten erbij krijgt. De conclusie is dat je een schijnzelfstandigheid creëert met extra kosten erbij, dat lijkt mij een weinig aantrekkelijk vooruitzicht. Denemarken zit momenteel overigens in die situatie.
Amen
En die West-Europese landen die niet in de euro zitten (Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk voor de Britse Revolutie van 23 juni) zijn een stuk duurder dan de West-Europese landen die wel in de euro zitten. Dat is erg slecht voor bijv. De export en het toerisme. Ik zou het ook niet fijn vinden als Nederland 1,5 keer zo duur is dan België of Duitsland, want dan blijven de Duitsers en Belgen weg en koopt niemand meer Nederlandse producten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163489573
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:28 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Waarom zouden Zwitserland en Noorwegen hun huidige afspraken willen opzeggen om een nieuw verdrag met wellicht minder betrouwbare partners als Groot-Brittannië en Nederland te sluiten?

[..]

Kun je de gulden dan überhaupt wel op de Nederlandse politiek afstemmen? Daalt de waarde van de gulden niet direct zodra president Trump een boze tweet over Putin schrijft?
Omdat je met een groter handelsblok waarschijnlijk gunstigere afspraken kan maken. Bovendien is het niet zo maar wat landjes maar erg welvarende landen. De EU wordt in dit scenario steeds schraler en derhalve onbetrouwbaarder. De Duitsers zullen Zuid Europa en Oost Europa moeten onderhouden. Dat gaat ze minder waarschijnlijk lukken dan dat VK, Nederland en Finland betrouwbare handelspartners zijn

[ Bericht 15% gewijzigd door Dingflofbips op 03-07-2016 17:48:06 ]
pi_163489625
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat moet er in dat handelsverdrag komen, wat vind je een goed verdrag met de EU?
En vooral: wat doe je in de tussentijd met de relatie met de EU? Want voordat er 1) dat handelsverdrag is, en 2) dat goede verdrag is, ben je wel een paar jaar verder. En dat is meer dan de twee jaar die er voor de uittrede conform artikel 50 staat.
Wat? Handelsafspraken :')
Een goed verdrag vind ik een verdrag waarin de handelsafspraken gunstig zijn voor NL
Tussentijd: het duurt eventjes voordat je met de EU bent ontvlochten dus hierin kun al je al veel opzetten met andere EU-dropouts of bewust niet toegetreden naties. Maar er zal ontegenzeggelijk een periode zijn waarin onzekerheid heerst. Overigens kun je de sancties met Rusland direct opheffen en weer meer handel gaan drijven met hen. Het is allemaal wel te overzien. Als we nu snel zijn kunnen we onze pensioenen misschien zelfs nog behouden.
pi_163489850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:55 schreef Nintex het volgende:
Griekenland kan niet devalueren, kan haar concurrentiepositie v.s Duitsland niet verbeteren en zit in een cirkeltje opgesloten van economische malaise.
Als Griekenland had gedevalueerd had het nog wel schulden in buitenlandse valuta, wat dus betekent dat de staatsschuld alleen maar was toegenomen. Devalueren was echt geen gouden oplossing geweest.
Daarnaast is het nog maar de vraag of het überhaupt wel een goed idee is als Europese landen elkaar gaan beconcurreren op wisselkoersen. Dat zorgt voor meer onzekerheid en schrikt derhalve investeerders af.
quote:
Een aantal van de EU principes zijn goed, maar die wegen in mijn opzicht niet op tegen de nadelen van de EU. Het "maar dan kun je in Spanje met euro's betalen!" verhaal boeit sowieso niet meer, omdat je in 2016 met vrijwel iedere valuta digitaal kunt betalen.
Dit is echt een verschrikkelijk slecht argument.
Kijk, het "Dan kun je in Spanje met de euro betalen!!!" klinkt op zich behoorlijk simplistisch, en in het gros van de gevallen waarin het gebruikt wordt zal het waarschijnlijk ook zo simplistisch bedoelt zijn.
Echter, is dit voor investeerders een cruciaal iets. Een eigen wisselkoers voor de gulden zorgt er namelijk voor dat deze op en neer zal zweven t.o.v. de euro, wat betekent dat er voor investeerders meer onzekerheid is dan nu. Dat zal als gevolg hebben dat er ook minder zal worden geïnvesteerd.
Om dit tegen te gaan zou de munt natuurlijk aan de euro kunnen worden gekoppeld, maar wat is überhaupt het nut van de gulden als men toch geen eigen monetair beleid kunnen voeren? We hebben op dat moment zelfs helemaal geen invloed meer op ons eigen monetair beleid.
pi_163496054
Bizar.
Geert Wilders stuurt een tweet uit:
2017 -> REFERENDUM -> NEXIT
https://twitter.com/geertwilderspvv/status/749560261313454080

Ik reageer: "Gelukkig heeft Geert wel een goed plan. Oh wacht.."

En nu ben ik geblokkeerd door Wilders.
Echt.. Het democratisch gehalte is in en in triest bij die vent. :')

Ik ken geen enkele politicus die op basis van zo iets iemand blokkeert.
Zo veel zeggend, dit
Make my day!
  maandag 4 juli 2016 @ 05:27:32 #84
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163503437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt liever dat iemand die asiel heeft gekregen geen uitkering en een woning krijgt? Hij moet maar direct een baan hebben? Die liggen immers voor het oprapen?

Wat wil je nou precies regelen? En houdt de EU het tegen of is het eigen NL-regelgeving (of andere verdragen) die het tegenhoudt?
Inderdaad. Geen woning en geen uitkering. Je mag hier blijven maar moet of zelf in je onderhoud voorzien of een sponsor zien te vinden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163503822
Op voorhand ben ik neutraal over een vertrek uit de EU. Ik heb geen idee of het een goed idee is.

Ik zie in dit topic meerdere steekhoudende en onderbouwde argumenten waarom een vertrek uit de EU niet verstandig is. Ik zie nog steeds geen plan over wat te doen als we wel vertrekken. Ik zie alleen maar wat selectieve ontkrachting van de zwakste argumenten, maar dat is geen plan.

De Brexit is een emotionele keuze geweest en er blijkt geen enkel plan te liggen. Wat de "eurofielen" verweten is wordt nu gewoon gepraktiseerd door de Brexiteers. "Gaat u maar rustig slapen, het komt heus goed!" Voor we hier aan een referendum beginnen zou ik eerst willen zien wat het alternatief is.

En nee, de gulden weer invoeren, grenzen dicht en niets aan Brussel geven is geen plan. Dat is een uitkomst van een plan. Maar hoe moet dat bereikt worden? Gewoon uit de EU stappen en dan maar zien waar het schip strandt vind ik geen voldoende plan om mijn stem aan een vertrek te geven.
pi_163503887
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 05:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen woning en geen uitkering. Je mag hier blijven maar moet of zelf in je onderhoud voorzien of een sponsor zien te vinden.
Goeie manier wel om asielzoekers de criminaliteit in te krijgen
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 12:00:54 #87
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_163506843
Ik denk dat de doorsnee Brexitpoliticus, in navolging van hun Britse collegae, al een persoonlijke afscheidsrede aan het schrijven is voor het geval het er ook daadwerkelijk van komt. De GBL heeft waarschijnlijk al een sollicitatie lopen in het beloofde land en Roemer heeft alvast WW aangevraagd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163510603
hier krijg ik nou nexitneigingen van:

quote:
Nederlandse gemeenten en betaald voetbalclubs voldoen aan de Europese regels voor staatssteun. Dat is de conclusie na jarenlang onderzoek door de Europese Commissie naar mogelijk verboden financiële steun door gemeenten aan FC Den Bosch, MVV, NEC, Willem II en PSV.

Met dit bericht komt een eind aan de vraag of steun van gemeenten aan voetbalclubs geoorloofd was en 'competitie in de markt' niet zou verstoren. In 2013 reageerde de Commissie nog afkeurend op de Nederlandse steun en zag zich genoopt tot nader onderzoek.
http://nos.nl/artikel/211(...)doet-aan-regels.html
lazer op, mijnheer of mevrouw de commissie uit het buitenland.
Nederland kan prima zelf die regels maken en toepassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 04-07-2016 15:32:16 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 15:20:19 #89
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163512416
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goeie manier wel om asielzoekers de criminaliteit in te krijgen
Of om ze thuis te laten blijven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163514483
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:16 schreef Mystikvm het volgende:
Op voorhand ben ik neutraal over een vertrek uit de EU. Ik heb geen idee of het een goed idee is.

Ik zie in dit topic meerdere steekhoudende en onderbouwde argumenten waarom een vertrek uit de EU niet verstandig is. Ik zie nog steeds geen plan over wat te doen als we wel vertrekken. Ik zie alleen maar wat selectieve ontkrachting van de zwakste argumenten, maar dat is geen plan.

De Brexit is een emotionele keuze geweest en er blijkt geen enkel plan te liggen. Wat de "eurofielen" verweten is wordt nu gewoon gepraktiseerd door de Brexiteers. "Gaat u maar rustig slapen, het komt heus goed!" Voor we hier aan een referendum beginnen zou ik eerst willen zien wat het alternatief is.

En nee, de gulden weer invoeren, grenzen dicht en niets aan Brussel geven is geen plan. Dat is een uitkomst van een plan. Maar hoe moet dat bereikt worden? Gewoon uit de EU stappen en dan maar zien waar het schip strandt vind ik geen voldoende plan om mijn stem aan een vertrek te geven.
Dat is ook het bizarre er aan.
Je zou denken dat zo'n topic toch wel een paar pro-nexit mensen aantrekt die antwoorden op zulke vragen hebben, maar nee hoor.

En elk onderzoek wat het tegendeel van hun mening bewijst, maakt ze alleen maar zekerder dan ze "genaaid worden door de eurofielen".
Net als de anti-vaxxers in Amerika is het een bijna religieuze overtuiging. Het zou grappig zijn als het ergens niet diep triest zou zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 4 juli 2016 @ 16:44:36 #91
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_163514535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Be careful what you wish for..
Laten we eerst eens rustig kijken hoe de brexit verloopt en hoe de Brussel hier mee omgaat.
Dit, waarom al snel achteraan rennen? Brexit is een prima case om eerst eens nauwkeurig in de gaten te houden en te analyseren.

Niet je oude paar schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.

Tevens kan ik mij niet voorstellen dat Wilders een perfect Nexit plan heeft klaar liggen waardoor we er allemaal beter van worden, vooral niet.
pi_163515020
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat de corrupte Brabanders wat serieuzer waren aangepakt...
pi_163516694
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat de corrupte Brabanders wat serieuzer waren aangepakt...
Door de EU? En corrupte andere Nederlanders niet ?
pi_163516823
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Door de EU? En corrupte andere Nederlanders niet ?
De Limburgers hadden ze hier ook mooi in mee kunnen nemen. De rest van de Nederland zit dat corrupte wat minder diep in de vezels.
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 18:32:28 #95
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_163516906
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Limburgers hadden ze hier ook mooi in mee kunnen nemen. De rest van de Nederland zit dat corrupte wat minder diep in de vezels.
Bedankt Hans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163517189
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tjonge ...... is vezels hier gebruikt als synoniem ? Dan lijkt het op racisme.
Of is het bedoeld als ; men leert die slechtigheid vanuit hun cultuur ?
Dan is het nog steeds etnische haat.
pi_163517218
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjonge ...... is vezels hier gebruikt als synoniem ? Dan lijkt het op racisme.
Of is het bedoeld als ; men leert die slechtigheid vanuit hun cultuur ?
Dan is het nog steeds etnische haat.
Hoho, waarom is het benoemen van de corruptie aldaar haat of racisme?
pi_163517286
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:42 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Omdat je met een groter handelsblok waarschijnlijk gunstigere afspraken kan maken. Bovendien is het niet zo maar wat landjes maar erg welvarende landen. De EU wordt in dit scenario steeds schraler en derhalve onbetrouwbaarder. De Duitsers zullen Zuid Europa en Oost Europa moeten onderhouden. Dat gaat ze minder waarschijnlijk lukken dan dat VK, Nederland en Finland betrouwbare handelspartners zijn
Volgens mij profiteren Nederland en Duitsland behoorlijk van die zuidelijke landen, we delen nu de munt en kunnen veel goedkoper produceren en hebben rente voordeel. Het valt alleen wat minder op dan de leningen die we die landen moeten verstrekken omdat het gewoon dagelijks voordeel is. Dat we ze moeten "redden" komt waarschijnlijk ook doordat we hun economie dagelijks leegtrekken.
pi_163517373
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch juist uitstekend dat er wat gedaan wordt om een eerlijker competitie te krijgen, het is vrij vreemd dat men in Spanje dus wel staatssteun heeft toegepast terwijl Nederlandse clubs marktconforme voorwaarden opgelegd krijgen omdat men geen staatssteun wil.
pi_163517444
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is toch juist uitstekend dat er wat gedaan wordt om een eerlijker competitie te krijgen, het is vrij vreemd dat men in Spanje dus wel staatssteun heeft toegepast terwijl Nederlandse clubs marktconforme voorwaarden opgelegd krijgen omdat men geen staatssteun wil.
Dat is het punt helemaal niet.
Onze eigen overheden kunnen prima zelf regels maken. En die moeten dat ook doen.
Niet een stel buitenlanders die vanuit het buitenland Nederland regeltjes oplegt.
Dat is een van de redenen waarom veel Britten voor brexit zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')