abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:47:34 #51
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_163471615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
Het is maar wat je een plan noemt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_163471673
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:46 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Kosovo en Montenegro hebben eenzijdig de euro ingevoerd als betaalmiddel. Het kan wel, wenselijk niet.
Daarnaast wil Wilders natuurlijk uit de euro om weer een eigen munt te kunnen hanteren. Ook niet erg wenselijk overigens :P
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:49:54 #53
37950 JAM
pi_163471732
Om het verhaal kort te sluiten, buiten populistische idioten die 'Nexit, grenzen dicht, we pakken Nederland terug (van?)'-roepen om daarmee stemmen te winnen onder het domste deel van de bevolking is er geen weldenkend mens die zich daarvoor uit zou spreken. Houd er maar eens over op en ga je met belangrijke zaken bezighouden. Er wordt véél te veel tijd geïnvesteerd in het onderzoeken van achterlijk ideeën en het ontkrachten ervan. Het is zonde van iedereens tijd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_163471734
quote:

[..]

Kosovo en Montenegro hebben eenzijdig de euro ingevoerd als betaalmiddel. Het kan wel, wenselijk niet.
Andorra is ook geen volwaardig lid van de EU, maar heeft wel de Euro, en mag die ook zelf slaan.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:50:53 #55
37950 JAM
pi_163471774
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Andorra is ook geen volwaardig lid van de EU, maar heeft wel de Euro, en mag die ook zelf slaan.
Die hebben een verdrag met de EU. Prima hoor. Wel zo handig.

http://eur-lex.europa.eu/(...)369:0001:0013:EN:PDF
pi_163471891
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:50 schreef JAM het volgende:

[..]

Die hebben een verdrag met de EU. Prima hoor. Wel zo handig.

http://eur-lex.europa.eu/(...)369:0001:0013:EN:PDF
Klopt, maar ze zijn geen onderdeel van de EU.
pi_163471901
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De dwergstaten hebben bilaterale verdragen afgesloten met de EU en/of zijn buurland. Dat is een andere situatie dan Kosovo en Montenegro die geen bilaterale verdragen met de EU hebben afgesloten.

Overigens heeft Italië veel machtsbeschikking over Vaticaanstad en San Marino, Frankrijk over Monaco, Zwitserland over Liechtenstein (gebruikt ook Zwitserse Frank) en Frankrijk en Spanje samen over Andorra.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163472121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
Dat is toch geen plan dat zijn wat kreten. Hoe wil hij een gulden invoeren als de euro blijft bestaan en de buitenlandse schulden van Nederland in euro's zijn? Wat betekent grenzen dicht mogen we dan niet meer op vakantie naar het buitenland? Waar haalt hij overigens de mensen vandaan omdat te realiseren?
pi_163472247
quote:

[..]

Ja. Ik las het net.
Weer wat geleerd. :)
Make my day!
pi_163473782
Na een Nexit zullen handelsverdragen met (buur)landen opnieuw moeten worden gemaakt.
Dit kost tijd (best veel tijd)

Als dit niet is afgetikt dan is het zeer onverstandig om uit de EU te stappen. Iets met oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Geen degelijk plan voor een NL buiten de EU = geen Nexit

Als je voor een Nexit kiest zonder degelijk backup plan dan ben je of financieel onafhanakelijk of je hebt het financieel/economisch inzicht van een goudvis.

Gezien de motivaties die ik voorbij heb zien komen voor een Nexit denk ik dat 99.9% van de Nexit stemmers het financieel/economisch inzicht heeft van een goudvis.
pi_163474485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:38 schreef von_manstein het volgende:
Na een Nexit zullen handelsverdragen met (buur)landen opnieuw moeten worden gemaakt.

Als dit niet is afgetikt dan is het zeer onverstandig om uit de EU te stappen. Iets met oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Als je voor een Nexit kiest zonder degelijk backup plan dan ben je of financieel onafhanakelijk of je hebt het financieel/economisch inzicht van een goudvis.

Gezien de motivaties die ik voorbij heb zien komen voor een Nexit denk ik dat 99.9% van de Nexit stemmers het financieel/economisch inzicht heeft van een goudvis.
Een Nexit is ook alleen goed te praten als Duitsland uit de EU stapt, maar die kans is vrij onwaarschijnlijk.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163475109
quote:

Vind je het goed als ik deze reactie opneem in de OP?
Want ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
Make my day!
pi_163475343
quote:

Je kunt prima voor een nexit, brexit, etc zijn zonder naar het economische plaatje te kijken, maar om redenen als behoud van soevereiniteit en verscheidenheid binnen Europa. Of dat je zorgen maakt over de gevolgen van het imperialisme van de EU.
pi_163475583
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:00 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je kunt prima voor een nexit, brexit, etc zijn zonder naar het economische plaatje te kijken, maar om redenen als behoud van soevereiniteit en verscheidenheid binnen Europa. Of dat je zorgen maakt over de gevolgen van het imperialisme van de EU.
Maar ik vind afkeer tegen de EU vanwege minder immigranten zo'n kolder

Maar er mag wel meer onderscheid worden gemaakt tussen eurofobie (PVV is voornamelijk eurofoob) en eurosceptisme (SP en PvdD). Daar zit een groot verschil in. De Brexit is hoofdzakelijk eurofobie. Afwijzing Oekraïneverdrag deels eurofobie en deels eurosceptisme (EU, euro en Schengen prima dat het bestaat, maar op bepaalde beleidsterreinen ben ik het absoluut niet eens).

Imperialisme -> hoofdzakelijk eurosceptisme
Verscheidenheid binnen Europa -> hoofdzakelijk eurofobie
Soevereiniteit -> hoofdzakelijk eurofobie

[ Bericht 27% gewijzigd door Berk-24 op 03-07-2016 00:14:10 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 08:14:16 #65
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478439
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:46 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Er is geen nexit plan, net als dat er geen brexit plan ligt.
Er was ook geen nentryplan, of iig een waardeloos nentryplan.
  zondag 3 juli 2016 @ 08:58:01 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163478605
Even los van de inhoudelijke redenen moeten we zoiets cruciaals ook niet van één knullig referendum laten afhangen. Zoals her en der in de kranten ook al oppopt: behandelen als een grondwetwijziging. Dus referendum met meerderheid van 70% en een opkomst van 80% (oid) en dan meerderheid in beide kamers, verkiezingen, weer meerderheid in beide kamers.

En dan graag een referendum over een plan, niet over een emotionele natte wind.

En nee, "Uit de EU, grenzen dicht en gulden terug" is geen plan, dat zijn doelstellingen. Het plan is hoe je daar denkt te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 03-07-2016 09:44:43 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163478777
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:00 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het behoud van souverniteit en tegen imperialisme kan een goede rede zijn om uit de EU te stappen. Alleen zal er een plan B moeten komen wat Nederland een goed alternatief kan bieden mbt de handel met (buur)landen.

Ik ben van mening dat je wel naar de financiele gevolgen moet kijken als je stemt voor of tegen een Nexit.
Ik ken namelijk niemand die vrijwillig zijn werk opzegt als er geen alternatieve inkomstenbron is.
  zondag 3 juli 2016 @ 09:32:25 #68
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478853
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:58 schreef AgLarrr het volgende:
Even los van de inhoudelijke redenen moeten we zoiets cruciaals ook niet van één knullig referendum laten afhangen. Zoals her en der in de kranten ook al oppot: behandelen als een grondwetwijziging. Dus referendum met meerderheid van 70% en een opkomst van 80% (oid) en dan meerderheid in beide kamers, verkiezingen, weer meerderheid in beide kamers.

En nee, "Uit de EU, grenzen dicht en gulden terug" is geen plan, dat zijn doelstellingen. Het plan is hoe je daar denkt te komen.
Dus de politici mochten wel stiekem en dmv leugens ons in dit gedrocht manoeuvreren, het referendum van 10 jaar geleden negeren, maar het eruit stappen vereist een bijna onmogelijke meerderheid en opkomst? Het is goed met je. :D
  zondag 3 juli 2016 @ 09:40:33 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163478929
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus de politici mochten wel stiekem en dmv leugens ons in dit gedrocht manoeuvreren, het referendum van 10 jaar geleden negeren, maar het eruit stappen vereist een bijna onmogelijke meerderheid en opkomst? Het is goed met je. :D
Jij bent het levende bewijs dat Churchill gelijk had met zijn "het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met de gemiddelde kiezer".

Ik ga hier verder niet inhoudelijk op in. Verspilde moeite.

zondag 3 juli 2016 @ 09:48:42 #70
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163479034
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jij bent het levende bewijs dat Churchill gelijk had met zijn "het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met de gemiddelde kiezer".

Ik ga hier verder niet inhoudelijk op in. Verspilde moeite.
En jij bent het levende bewijs dat je anti-democratische eurofielen niet serieus moet nemen.
  zondag 3 juli 2016 @ 09:54:57 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163479113
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En jij bent het levende bewijs dat je anti-democratische eurofielen niet serieus moet nemen.
Toch geinig dat je, omdat ik me kritisch uitlaat over een proces, direct denkt dat ik dan inhoudelijk ook wel een bepaald standpunt zal hebben.

Ik weet donders goed hoe democratie werkt, ben een groot voorstander van directe vormen van democratie, en zodoende hecht ik dus ook aan democratische uitkomsten die iets bestendiger zijn dan wat we nu in Engeland zien. Dus: zware eisen aan het proces, zodat de uitkomst vervolgens van dermate kwaliteit is, dat je er ook een paar decennia mee vooruit kan in plaats van drie dagen.

Dat jij dat als "laagopgeleide neofascist" (om jou dan ook maar even in een willekeurig hokje te plaatsen) niet snapt is jouw probleem.

pi_163481466
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doet Macedonië of Montenegro dat niet? Voor een wat groter land ligt het niet voor de hand maar het kan wel.
Andorra, Monaco en Vaticaanstad ook trouwens.
pi_163482756
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:58 schreef AgLarrr het volgende:
Even los van de inhoudelijke redenen moeten we zoiets cruciaals ook niet van één knullig referendum laten afhangen. Zoals her en der in de kranten ook al oppopt: behandelen als een grondwetwijziging. Dus referendum met meerderheid van 70% en een opkomst van 80% (oid) en dan meerderheid in beide kamers, verkiezingen, weer meerderheid in beide kamers.

Hoewel art. 50 VEU voorschrijft dat een terugtrekking volgens de constitutionele regelingen van de terugtrekkende lidstaat moet verlopen, is er voor die terugtrekking zelf geen grondwetswijziging nodig. Er is immers geen grondwettelijke bepaling die ervoor zorgt dat Nederland lid van de EU is, maar een verdrag. Daarbij staat in art. 50 lid 3 VEU nog een bepaling die er voor zorgt dat, twee jaar na de kennisgeving van de wens tot uittreding, de iure uittreding volgt.

Dus hoewel het zeker verantwoord en net zou zijn om een dergelijk zwaar besluit aan een wat strengere procedure te onderwerpen zie ik geen enkele reden waarom het zo zou moeten.
pi_163487714
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

- een handelsverdrag sluiten met Engeland, Noorwegen, Finland, Zwitserland en vervolgens met dit blok een goed verdrag met de eu sluiten cq afdwingen
Waarom zouden Zwitserland en Noorwegen hun huidige afspraken willen opzeggen om een nieuw verdrag met wellicht minder betrouwbare partners als Groot-Brittannië en Nederland te sluiten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dan koppel je de gulden aan de Amerikaanse dollar zoals Hong Kong bijvoorbeeld. Als dit trouwens het enige nadeel van de gulden is weegt dat niet op tegen de voordelen, zoals een politiek en munt die beter op elkaar afgestemd zijn.
Kun je de gulden dan überhaupt wel op de Nederlandse politiek afstemmen? Daalt de waarde van de gulden niet direct zodra president Trump een boze tweet over Putin schrijft?
pi_163487819
Terug naar de gulden. Dan gaat alles wederom een psychische prijsverhoging krijgen. Ik bedoel, straks even een pizza bestellen van fl 26,40.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')