abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:20:14 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163464551
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat deed ik. Over 90 miljard garantstelling. Waar wij niets voor gaan terugzien. Maar dat onderwerp vermijd je als de pest. Als je dit in beschouwing neemt dan kan de balans in principe toch nooit meer positief worden?
90 miljard bailout voor Griekenland is vanuit de hele EU he, niet alleen van Nederland.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163465769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zou terug schelden met verkoopmedewerker binnendienst.
_O- Die humor van jou. Die werkt heel aanstekelijk. Beetje Herman Finkers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163465869
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:20 schreef Falco het volgende:

[..]

90 miljard bailout voor Griekenland is vanuit de hele EU he, niet alleen van Nederland.
Nee. Dat is de garantstelling van uitsluitend Nederland. Het klinkt wat ambitieus geef ik toe maar we lezen: Financiële risico’s voor Nederland als gevolg van de noodsteun:

Nederland staat als lid van de eurozone mede garant voor vele miljarden euro’s die via de Europese noodfondsen zijn uitgeleend. In totaal gaat het voor Nederland om ruim ¤ 90 miljard (zie onderstaande tabel).

En dat is van hier:
http://www.rekenkamer.nl/(...)ci%C3%ABle_problemen
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163465951
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:16 schreef Igen het volgende:
Dat geld was anders in 2009 al weg geweest. In de vorm van verloren spaartegoeden en pensioenen.
Dat lijkt me geen geringe opgave om dat hard te maken. Maar we wachten het af. Het is i.i.g. geen common sense voor de lezers thuis schat ik zo in.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:12:43 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163465952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee. Dat is de garantstelling van uitsluitend Nederland. Het klinkt wat ambitieus geef ik toe maar we lezen: Financiële risico’s voor Nederland als gevolg van de noodsteun:

Nederland staat als lid van de eurozone mede garant voor vele miljarden euro’s die via de Europese noodfondsen zijn uitgeleend. In totaal gaat het voor Nederland om ruim ¤ 90 miljard (zie onderstaande tabel).

En dat is van hier:
http://www.rekenkamer.nl/(...)ci%C3%ABle_problemen
Ah toch een ander getal dus, maar niet alleen aan Griekenland uitgeleend dus. Dacht dat je het over de beruchte 86 miljard had van vorig jaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163466073
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Ah toch een ander getal dus, maar niet alleen aan Griekenland uitgeleend dus. Dacht dat je het over de beruchte 86 miljard had van vorig jaar.
Nou kijk, je kunt het beter gewoon in de knip hebben dan het uitlenen en met een bijzonder twijfelachtige terugbetaling. Dat kost ons het lid zijn van de EU en dat geld is gewoon weg. Je zou kunnen spreken van financieel niet echt "prudent" beleid. Wij moeten dat toch eerst verdienen, het is een behoorlijke bak geld. En men zou daar veel verstandiger doelen voor kunnen verzinnen. Maar die keuze hebben wij helaas niet wegens ons "lidmaatschap". Ik zou dat liever opzeggen want ik kan dat lidmaatschap niet meer verkopen aan de achterban als zij zulke onverstandige dingen doen met die miljarden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163471927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is twijfelachtig.

"Een beginnend beleidsambtenaar (op universitair niveau) bij de EU verdient ongeveer ¤ 4350 bruto per maand. Dit bedrag kan oplopen tot maximaal ruim ¤ 18.000 bruto per maand."

"EU-ambtenaren betalen minimaal 8 (!!!) en maximaal 45 procent belasting"

Zoek de besparing.
De besparing is dat die eu ambtenaren het werk doen voor alle eu landen en de kosten worden gedeeld door al die landen. Overigens zijn de budgetten ook hoger dus kan er kwalitatief beter en meer werk worden gedaan. Daarnaast is de macht van de EU groter dus normen kunnen makkelijker worden opgelegd aan bedrijven. Op gebied van voedselveiligheid, producteisen en milieueisen kan de eu veel meer bereiken dan Nederland alleen.
pi_163475496
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De besparing is dat die eu ambtenaren het werk doen voor alle eu landen en de kosten worden gedeeld door al die landen. Overigens zijn de budgetten ook hoger dus kan er kwalitatief beter en meer werk worden gedaan. Daarnaast is de macht van de EU groter dus normen kunnen makkelijker worden opgelegd aan bedrijven. Op gebied van voedselveiligheid, producteisen en milieueisen kan de eu veel meer bereiken dan Nederland alleen.
En denk ook aan al die neven en nichten die als assistent ingehuurd moeten worden. Knap werk die doen, de Mario's en Maria's. Niet dat die zich ook maar iets intereseren voor Nederlandse belangen, uiteindelijk zijn we toch maar, wat is het, nog geen 3% van de EU bevolking, dus terecht zijn onze belangen een volstrekte voetnoot vergeleken met onze geldverslinende broeders uit Italie, Spanje en Frankrijk die in de meerderheid zijn.

Tel uit je winst en invloed. N U L .

Dat mensen dat met droge ogen als reden durven aan te voeren, invloed.
pi_163475724
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:04 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En denk ook aan al die neven en nichten die als assistent ingehuurd moeten worden. Knap werk die doen, de Mario's en Maria's. Niet dat die zich ook maar iets intereseren voor Nederlandse belangen, uiteindelijk zijn we toch maar, wat is het, nog geen 3% van de EU bevolking, dus terecht zijn onze belangen een volstrekte voetnoot vergeleken met onze geldverslinende broeders uit Italie, Spanje en Frankrijk die in de meerderheid zijn.

Tel uit je winst en invloed. N U L .

Dat mensen dat met droge ogen als reden durven aan te voeren, invloed.

Italië en Frankrijk zijn nettobetalers. En daarnaast is 3% geen "N U L". Voor zover de invloed al exact lineair evenredig met het inwonertal zou zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 00:14:10 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 04:33:58 #185
323401 Kijkertje
met filter
pi_163478223
Amsterdam ‘best placed’ to pick up global firms quitting London in wake of Brexit

quote:
Several international companies have started making plans to move their European headquarters from London to Amsterdam following the UK’s vote to leave the EU, the capital’s top economic official has claimed.

Kasja Ollongren, who holds the municipal portfolio for economic affairs, told De Volkskrant that a number of Asian financial firms had already decided to relocate to the Netherlands.

‘They now want to shift a large portion of their activities to Amsterdam so they can use it as a base for the European continent,’ she said, adding that the Brexit referendum had been the trigger: ‘Business people in Asia don’t like political uncertainty one bit.’

Consultant René Buck told the paper that similar sentiments were in play in the United States: ‘Companies want to make plans now, they can’t sit and wait for two years while the European Union and the United Kingdom arrange their divorce.’

He said one in three of US companies with their European base in London was considering moving out of the British capital and one in eight thought it was ‘probable’, based on interviews with firms in his network. He added that Amsterdam’s proximity, business climate and infrastructure made it the front runner to pick up firms moving out of London.
After 'Brexit,' Finding a New London for the Financial World to Call Home
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 3 juli 2016 @ 07:25:52 #186
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163478347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou kijk, je kunt het beter gewoon in de knip hebben dan het uitlenen en met een bijzonder twijfelachtige terugbetaling. Dat kost ons het lid zijn van de EU en dat geld is gewoon weg. Je zou kunnen spreken van financieel niet echt "prudent" beleid. Wij moeten dat toch eerst verdienen, het is een behoorlijke bak geld. En men zou daar veel verstandiger doelen voor kunnen verzinnen. Maar die keuze hebben wij helaas niet wegens ons "lidmaatschap". Ik zou dat liever opzeggen want ik kan dat lidmaatschap niet meer verkopen aan de achterban als zij zulke onverstandige dingen doen met die miljarden.
"Zij" ...je bedoelt onze minister van financiën en minister-president?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163478361
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Italië en Frankrijk zijn nettobetalers. En daarnaast is 3% geen "N U L". Voor zover de invloed al exact lineair evenredig met het inwonertal zou zijn.
En omdat ze netto betalers zijn, en hun ambtenaren en parlementsleden zo enorm efficient mogen die ambtenaren en parlementsleden op grote schaal frauderen, zoals in die landen gebruikelijk is? Liefde maakt blind, maar dit gaat wel heel ver :D

Wat denk je, waar zou beter mee af zijn 90% van de slagkracht waar je 100% gaat over de inzet, doelstelling en richting gaat, of 100% van de slagkracht waar je 3% (en dus in een democratie N U L ) invloed op hebt?
pi_163478377
quote:
En dan allemaal weer terugvluchten na de invoering van een europese winstbelasting en implementatie van de recente europese anti belasting misbruik wetgeving? :D

Gelukkig mogen meer mensen hun input geven dan onroerendgoed handelaren, consultants en politici ;)
pi_163478424
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoezo is Nederland onmisbaar als handelpartner? We zijn groot in doorvoer, maar een container kan ook gelost worden in Antwerpen of Bremerhaven. De grote containerreuzen varen toch langs de grote havens, dus als wij ons persé willen isoleren varen ze gewoon langs de tweede Maasvlakte.
Nederland is natuurlijk voor bedrijven onmisbaar als haven en doorvoerland. Het is natuurlijk een kul argument dat bedrijven andere havens en andere routes zouden nemen indien Nederland uit de EU zou stappen. Dat zou die bedrijven veel te veel geld kosten en het zou bovendien onpraktisch zijn.
pi_163478568
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is natuurlijk voor bedrijven onmisbaar als haven en doorvoerland. Het is natuurlijk een kul argument dat bedrijven andere havens en andere routes zouden nemen indien Nederland uit de EU zou stappen. Dat zou die bedrijven veel te veel geld kosten en het zou bovendien onpraktisch zijn.
Als een product bij Keulen weer van het Rijn-binnenvaartschip af moet om goedgekeurd te worden om de EU in te mogen, dan kan dat maar zo nog onhandiger zijn.
pi_163478592
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Als een product bij Keulen weer van het Rijn-binnenvaartschip af moet om goedgekeurd te worden om de EU in te mogen, dan kan dat maar zo nog onhandiger zijn.
Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid producten die je kunt vervoeren en het geld wat dit bedrijven oplevert. Dat weegt niet op tegen een extra formulier invullen. Ging vroeger ook moeiteloos.

Zoals ik al gisteren vermelde, reed gisteren vanuit de Duitse grens naar de Randstad. De gehele rechterbaan bestaat louter uit vrachtwagens met buitenlands kenteken volgestouwd met goederen. Nederland is als haven en doorvoorland logistiek onmisbaar voor Europa.
  zondag 3 juli 2016 @ 09:19:02 #192
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163478749
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid producten die je kunt vervoeren en het geld wat dit bedrijven oplevert. Dat weegt niet op tegen een extra formulier invullen. Ging vroeger ook moeiteloos.

Zoals ik al gisteren vermelde, reed gisteren vanuit de Duitse grens naar de Randstad. De gehele rechterbaan bestaat louter uit vrachtwagens met buitenlands kenteken volgestouwd met goederen. Nederland is als haven en doorvoorland logistiek onmisbaar voor Europa.
Geloof je dat echt ? Die goederen kunnen evengoed via Antwerpen,Zeebrugge, Dunkerque, Calais, ... binnenkomen als dat moet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_163478790
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geloof je dat echt ? Die goederen kunnen evengoed via Antwerpen,Zeebrugge, Dunkerque, Calais, ... binnenkomen als dat moet.
alle voorbeelden hebben een inferieure infrastructuur. Alleen Hamburg komt als concurrent enigzins in de buurt, maar dat is een vervelend stukje omvaren om Europa te bereiken. Dus is nederland het enige mogelijke land? Nee maar voorlopig wel het enige land wat hier uitstekend op is ingericht
pi_163478906
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geloof je dat echt ? Die goederen kunnen evengoed via Antwerpen,Zeebrugge, Dunkerque, Calais, ... binnenkomen als dat moet.
Daar komen al goederen binnen. Die havens zouden overbelast raken waardoor er minder goederen worden doorgevoerd. Bedrijven verliezen dus geld als ze Nederland als haven en doorvoerland zouden mijden.

Het bedrijfsleven heeft daar echter geen enkel belang bij. Die wil gewoon zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk goederen te transporteren. Nederland heeft een van de beste infrastructuren van Europa en is daarmee onmisbaar als een van de belangrijkste doorvoerlanden.
  zondag 3 juli 2016 @ 09:39:47 #195
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163478923
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

alle voorbeelden hebben een inferieure infrastructuur. Alleen Hamburg komt als concurrent enigzins in de buurt, maar dat is een vervelend stukje omvaren om Europa te bereiken. Dus is nederland het enige mogelijke land? Nee maar voorlopig wel het enige land wat hier uitstekend op is ingericht
Zoals je het zegt: voorlopig. Zeebrugge is bv de laatste 10 jaar omgebouwd geweest tot de doorvoerhaven van de autoindustrie. Als men dat wil kan je zo'n verandering bik gelijk welke haven doorvoeren op n behoorlijk snel tempo ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 3 juli 2016 @ 09:41:47 #196
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163478941
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar komen al goederen binnen. Die havens zouden overbelast raken waardoor er minder goederen worden doorgevoerd. Bedrijven verliezen dus geld als ze Nederland als haven en doorvoerland zouden mijden.

Het bedrijfsleven heeft daar echter geen enkel belang bij. Die wil gewoon zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk goederen te transporteren. Nederland heeft een van de beste infrastructuren van Europa en is daarmee onmisbaar als een van de belangrijkste doorvoerlanden.
Dat is zo in de huidige situatie. Voer invoertaksen ed in en ze verplaatsen die hele hap omdat dat dan voor die bedrijven te duur wordt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_163478942
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zoals je het zegt: voorlopig. Zeebrugge is bv de laatste 10 jaar omgebouwd geweest tot de doorvoerhaven van de autoindustrie. Als men dat wil kan je zo'n verandering bik gelijk welke haven doorvoeren op n behoorlijk snel tempo ...
Dat zou belachelijk veel geld kosten en is bovendien onpraktisch als je als een enorme haven en infrastructuur tot je beschikking hebt. Denk je nu werkelijk dat het bedrijfsleven zich iets aantrekt wat Juncker en consorten vinden?
pi_163478953
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zoals je het zegt: voorlopig. Zeebrugge is bv de laatste 10 jaar omgebouwd geweest tot de doorvoerhaven van de autoindustrie. Als men dat wil kan je zo'n verandering bik gelijk welke haven doorvoeren op n behoorlijk snel tempo ...
ik heb het vooral over de infrastructuur in het achterland van de haven. Wegennetwerk, waterwegen, spoornetwerk. Dat soort dingen
pi_163479165
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat zou belachelijk veel geld kosten en is bovendien onpraktisch als je als een enorme haven en infrastructuur tot je beschikking hebt. Denk je nu werkelijk dat het bedrijfsleven zich iets aantrekt wat Juncker en consorten vinden?
Het bedrijfsleven gaat voor de goedkoopste oplossing en zal nieuwe afwegingen gaan maken als Nederland uit de EU stapt en zich niet (bijna) volledig committeert aan de EU-regels. Daarmee zal een aardig deel van de handel die nu via Rotterdam loopt verschuiven naar andere havens. Lang niet alles natuurlijk maar dat beweert ook niemand.
pi_163479294
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is natuurlijk voor bedrijven onmisbaar als haven en doorvoerland. Het is natuurlijk een kul argument dat bedrijven andere havens en andere routes zouden nemen indien Nederland uit de EU zou stappen. Dat zou die bedrijven veel te veel geld kosten en het zou bovendien onpraktisch zijn.
Is daar al onderzoek naar gedaan dat we onmisbaar zijn als we de EU de rug toekeren? Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')