abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163429866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat als het VK een handelsovereenkomst met de VS afsluit het VK ook lidmaatschapsgeld moet betalen aan de VS?
Beide partijen zullen dan inderdaad bijdragen aan de organisatiekosten. Nog even los van dat zo'n deal veel minder zal omvatten dan een deal met de EU.
pi_163429872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik val in herhaling als ik hier weer op inga. Waar ik wel op wil reageren is dat die markt van 500 miljoen niet is wat het lijkt. Er zijn een hoop arme mensen en landen in de EU die weinig te consumeren hebben.
Met herhaling bedoel je nog meer nietszeggende one-liners die jouw zogenaamde expertise op het gebied van economie moeten aantonen?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:26:58 #228
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163429885
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij stelt dat het VK belangrijker is voor de EU dan andersom, want ze hebben een heel hoog BBP per hoofd van de bevolking. Luxemburg heeft het allerhoogste BBP per hoofd van de bevolking, dus logischerwijs is Luxemburg dan ook de belangrijkste handelspartner.
Klopt, per hoofd van de bevolking is een Luxemburger interessanter dan de gemiddelde EU'er.
pi_163429895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Klopt, per hoofd van de bevolking is een Luxemburger interessanter dan de gemiddelde EU'er.
Je bent weer mooi aan het draaien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163429947
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ooit van een belangenvereniging gehoord?
Of FrieslandCampina of the Greenery coorperaties waar ook de boeren aan afdragen in ruil om er aan te mogen verkopen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:32:13 #231
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163429982
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus hier zeg je dat als de 100.000 mensen uit de EU op vakantie willen gaan in het buitenland, dan gaan ze niet allemaal naar het VK, ze hebben vele keuzes, maar de mensen uit het VK geven hun geld wel allemaal uit in de EU.

Dus de mensen in de EU hebben meer keuze dan alleen het VK, het VK heeft alleen de EU, dus waarom is het VK dan belangrijker voor de EU dan andersom?
Ik heb het dan over de EU-burger, niet het door God geleide paradijs op aarde zoals jij de EU kent. De EU-burger heeft gemiddeld veel meer aan het VK dan de VK-burger gemiddeld heeft aan de EU.
pi_163429989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar zoals ik al zei, een Zuid-Koreaan is ook interessant. Die levert ook meer producten waar wij op zitten te wachten en die boort liever een markt van 500 miljoen potentiële consumenten aan dan eentje van 60 miljoen.

Handelsovereenkomsten moeten mutually beneficial zijn. Het is simpelweg niet interessant voor de EU om veel concessies aan de UK te doen omdat ze ergens anders ook wel relatief rijke consumenten kunnen vinden om deals mee te maken. In ruil daarvoor heeft de EU ook nog eens 500 miljoen consumenten in de etalage, dus veel andere economieën zullen daar graag zaken mee willen doen. Liever met de EU dan met de UK, die per saldo gewoon minder te bieden heeft ook al is het BBP hoog. Zoals ik al uitgelegd heb, Polen is economisch interessanter dan de Britten juist vanwege het potentieel, niet vanwege wat er nu al is.
pi_163430020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb het dan over de EU-burger, niet het door God geleide paradijs op aarde zoals jij de EU kent. De EU-burger heeft gemiddeld veel meer aan het VK dan de VK-burger gemiddeld heeft aan de EU.
Twijfelachtige stelling wel.
pi_163430024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Ook zonder allerlei speciale handelsverdragen bestaat er handel hoor. Tuurlijk helpt een handelsverdrag maar het is niet zo dat een land doodbloed zonder handelsverdrag.
Ik krijg het gevoel dat je het concept van handelsverdragen niet goed begrijpt.
Natuurlijk is er handel zonder dat. Het gaat om de voordelen. Het is simpelweg goedkoper om te handelen met een land waar je een handelsverdrag mee hebt.

Daardoor zal de VK een hoop verliezen.

quote:
Ik val in herhaling maar ook het VK heeft heel de wereld ter beschikking om te shoppen en als de EU en het VK elkaar importheffingen op gaan leggen dan maakt het VK winst op die importheffingen omdat ze een handelstekort hebben met de EU.
De UK heeft altijd de hele wereld ter beschikking om te shoppen.
Alleen heeft het straks met geen enkel land een handelsverdrag.

En als ze al zo'n goede deal kunnen krijgen als de EU (die 8x zo groot is als de UK) met bepaalde landen.

Dan nog duurt dat lang. Een handelsverdrag heb je niet in een avondje voor elkaar. Plus het feit dat:

1) Er haast bij geboden is, er zijn maar 2 jaar om er uit te stappen
2) Ze handelsverdragen met elke grote handelspartner moeten maken
3) Die handelspartners echt niet zo maar een goede deal weggeven. Waarom zouden zij? Naast de EU kan namelijk ook China, en ook de VS hier een goede deal uit slaan. Zij kunnen er ook op vooruit gaan, ten koste van de UK.

Dit zorgt ervoor dat de UK gewone in een ontzettende underdog positie zit. En in tegenstelling tot tv en films is dat meestal niet de beste positie.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163430063
Maar wat kan het VK nu produceren voor de EU, wat niet al binnen de EU goedkoper geproduceerd kan worden?
Make my day!
pi_163430070
quote:

[..]

En dat hebben ze omdat ze ook een heleboel andere keuzes hebben om op vakantie te gaan?
pi_163430082
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:37 schreef agter het volgende:
Maar wat kan het VK nu produceren voor de EU, wat niet al binnen de EU goedkoper geproduceerd kan worden?
Dat ook. De EU hoeft die diensten en producten helemaal niet uit de UK af te nemen. Er zijn voldoende werklozen en bereidwillige ondernemers in de EU die hun productie kunnen verhogen en gewoon alles kunnen maken wat de UK eerder onder prettige voorwaarden deed.
pi_163430150
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:57 schreef beantherio het volgende:
De Britse landbouwsector wordt flink geraakt door de onzekerheid van Brexit: tweederde van diens productie gaat (nog) naar Europa en men is ook erg afhankelijk van 'geïmporteerde' werkkrachten.
Kun je de tekst hier posten? Ik ben daar niet geregistreerd.
Make my day!
pi_163430163
quote:

[..]

Huh? Leg dat eens uit? Wat heb ik aan het VK als NL burger?
Make my day!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:07:09 #240
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163430561
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

De leugen is dat jij suggereert dat het grotendeels "klachten" zijn. Dat valt hier niet uit te halen.

Er worden trouwens genoeg concrete gevallen van racistische incidenten gerapporteerd in de media om duidelijk te maken dat er wel iets aan de hand is.
En dat is al jaren aan de gang en er is geen enkel bewijs voor dat het nu meer was dan pakweg een jaar geleden. Dus het is gewoon propaganda en angst aanjagerij om de mening van mensen te beinvloeden. De huidige MSM zijn gewoon een tool van overheden en bedrijven. Ze nemen persberichten letterlijk over zonder ook maar iets te checken. Dat heet een propagandakanaal.
Feyenoord!
pi_163430602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat is al jaren aan de gang en er is geen enkel bewijs voor dat het nu meer was dan pakweg een jaar geleden. Dus het is gewoon propaganda en angst aanjagerij om de mening van mensen te beinvloeden. De huidige MSM zijn gewoon een tool van overheden en bedrijven. Ze nemen persberichten letterlijk over zonder ook maar iets te checken. Dat heet een propagandakanaal.
http://speld.nl/2016/06/3(...)-weerberichten-meer/
pi_163430604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat ligt dan vooral aan de media zelf. Zoals nu.nl, waar persberichtjes klakkeloos worden gekopieerd en op de site worden gedumpt. Niet teveel aan 'journalisten' en 'redactie' uitgeven, en de kassa lekker laten rinkelen op advertentieinkomsten.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:09:57 #243
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163430623
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:43 schreef agter het volgende:

[..]

Kun je de tekst hier posten? Ik ben daar niet geregistreerd.
Hmm.. ik kon het wel lezen maar inmiddels niet meer.

Zat andere artikelen over de landbouw wel: https://www.google.nl/web(...)ers+eu&hl=nl&tbm=nws
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:11:12 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163430642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat ligt dan vooral aan de media zelf. Zoals nu.nl, waar persberichtjes klakkeloos worden gekopieerd en op de site worden gedumpt. Niet teveel aan 'journalisten' en 'redactie' uitgeven, en de kassa lekker laten rinkelen op advertentieinkomsten.
Dat ligt ook voor een groot deel aan de media zelf. Gebeurt bij de NOS net zo goed als bij nu.nl trouwens.
Feyenoord!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:25:02 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163430941
The European Elitist Dream – the Superstate as it is becoming known

Blog/European Union
Posted Jun 30, 2016 by Martin Armstrong
Superstate Page One
QUESTION: There are now stories appearing about this nine-page document calling it and ultimatum for a superstate. But they are not publishing the document. Since you may have been first to report this, do you have the document?
Thatcher-Federal Europe

ANSWER: Yes. Please note. This is a radical proposal that sees the “European Project” (EU) with one government and the annihilation of individual state identity as the end goal from the very outset.
This is not some conspiracy theory. As far back as 1990, Margaret Thatcher opposed the euro project because she KNEW that was just the start and that the end goal has always been to federalize Europe into this single “superstate” people are now finally starting to call it.
This is a major UNCERTAINTY which lies ahead. It is the EU government becoming desperate that their dream will be lost. They cannot understand that the very path they have chosen is hell bent upon creating European Civil War by attempting to force this one government fits all ideal.
Here it is: EU Document Proposal New State
https://armstrongmedia.s3(...)oposal-New-State.pdf

https://www.armstrongecon(...)t-is-becoming-known/
Feyenoord!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:27:04 #246
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163430988
Ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen wat er mankeert aan jullie verhaal. Ik ga nu even in jullie verhaal mee. Hoe kleiner het land dat een overeenkomst wil, hoe groter het voordeel wat dat kleine land heeft aan de open markt van de EU, dus hoe meer ze moeten betalen. Als de VS en de EU zo'n overkomst sluiten dan betalen ze elkaar geen contributie. Vanaf dat niveau, omlaag, zou de contributie evenredig omhoog moeten gaan. Stel een land met 10 miljoen inwoners betaalt 1 miljard euro voor de EER. Dan heeft een land met 1 miljoen inwoners tien keer zoveel voordeel en zou dus 10 miljard euro contributie moeten betalen en een landje met 100.000 inwoners dat zich aan wil sluiten bij de EER zou dus 100 miljard contributie per jaar moeten betalen. Vinden jullie dat eerlijk dat zo'n klein landje dat moet betalen en denken jullie dat zo'n landje het toch zou overwegen om lid te worden? (Morgen verder)
pi_163431076
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:00 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Solidariteit is ver te zoeken. Een solidariteitstoeslag die in de jaren 90 in Duitsland werd ingevoerd is een goed idee voor de West-Europese burgers.
We zijn toch solidair geweest met de banken en andere speculanten? Nog steeds zelfs, en die solidariteitstoeslag is niet gering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:42:54 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_163431315

Zelfs Obi Wan Kenobi vindt Boris een cunt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:57 schreef beantherio het volgende:
De Britse landbouwsector wordt flink geraakt door de onzekerheid van Brexit: tweederde van diens productie gaat (nog) naar Europa en men is ook erg afhankelijk van 'geïmporteerde' werkkrachten.
Gezien de boeren vooral leave hebben gestemd vind ik dit stiekem wel lekker voor ze.

Maar nu Boris zichzelf niet verkiesbaar stelt, lijkt een daadwerkelijk Brexit verder weg dan ooit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163431358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen wat er mankeert aan jullie verhaal. Ik ga nu even in jullie verhaal mee. Hoe kleiner het land dat een overeenkomst wil, hoe groter het voordeel wat dat kleine land heeft aan de open markt van de EU, dus
Ik stop je quote even op het punt waar je de mist in gaat.
pi_163431533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen wat er mankeert aan jullie verhaal. Ik ga nu even in jullie verhaal mee. Hoe kleiner het land dat een overeenkomst wil, hoe groter het voordeel wat dat kleine land heeft aan de open markt van de EU, dus hoe meer ze moeten betalen. Als de VS en de EU zo'n overkomst sluiten dan betalen ze elkaar geen contributie. Vanaf dat niveau, omlaag, zou de contributie evenredig omhoog moeten gaan. Stel een land met 10 miljoen inwoners betaalt 1 miljard euro voor de EER. Dan heeft een land met 1 miljoen inwoners tien keer zoveel voordeel en zou dus 10 miljard euro contributie moeten betalen en een landje met 100.000 inwoners dat zich aan wil sluiten bij de EER zou dus 100 miljard contributie per jaar moeten betalen. Vinden jullie dat eerlijk dat zo'n klein landje dat moet betalen en denken jullie dat zo'n landje het toch zou overwegen om lid te worden? (Morgen verder)
Als je in het voordeel bent als grote partij dan kapitaliseer je dat voordeel. Ergo, het 'kleine land' zal meer moeten afdragen voor het voordeel dan de grote partij.

De rest van je voorbeeld is losgezongen van de realiteit, want bijdragen worden niet evenredig opgeschaald bij landen met een kleiner aantal consumenten. Dan zouden de voordelen voor de onderliggende partij namelijk worden gedecimeerd en is de grote markt niet meer interessant. De kern van het principe is dat een overeenkomst voor beide partijen gunstig is. In de praktijk betekent dat de grote partij absoluut waarschijnlijk meer ingeeft, maar er relatief meer bij wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')