Ali moet autocorrect bij zijn naaisters installerenquote:Op zondag 3 juli 2016 20:40 schreef Mr.Ping het volgende:
Op AliExpress kan je ook leuke BMW spulletjes kopen!
[ afbeelding ]
Heb je niet zo'n magneetpen/antenne?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag de Clutch Dump Valve door een BMW specialist eruit laten halen, wat een verschil!
Gewoon direct en snel koppelen zoals het hoort zonder die na schokkende vertraging.
Ik had het ding op de vloermat gelegd en hij is onder de passagiersstoel in het gat van de voetverwarming gerold.
Ik heb hem niet zo goed bekeken, maar er zat wel een metalen clipje aan volgens mij. Zo'n buigbare magneet moet ik ergens hebben.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n magneetpen/antenne?
Of is het ding van plastic/alu
Ik wil naar de TV kunnen kijken onder het rijden, kan dat ook ingesteld worden?quote:Op maandag 4 juli 2016 23:20 schreef -Richard- het volgende:
Ohja ohja. Even de laptop eraan gehad!
V max in cluster (gecorrigeerd)
Ramen sluiten terwijl deur geopend wordt of geopend is.
Welkomst verlichting met mistlampen (soft on- soft off)
Welkomst verlichting met xenons (hard on - hard off)
Koplamp sproeiers gedeactiveerd (man man man, de hele motorkap eronder)
quote:Op maandag 4 juli 2016 17:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)geen_rijbewijs_.html
quote:jongens... ik kan dit niet uitleggen.
ik heb geen rijbewijs!
Haha, ik leef wel met hem mee hoor...quote:
Wa mag da kosten dan?quote:Op maandag 4 juli 2016 23:20 schreef -Richard- het volgende:
Ohja ohja. Even de laptop eraan gehad!
V max in cluster (gecorrigeerd)
Ramen sluiten terwijl deur geopend wordt of geopend is.
Welkomst verlichting met mistlampen (soft on- soft off)
Welkomst verlichting met xenons (hard on - hard off)
Koplamp sproeiers gedeactiveerd (man man man, de hele motorkap eronder)
Ik heb nog 1 brandneue Styling 73 op de vliering liggen. Als die bak helemaal opgeknapt is, en er alleen nog dat ene wiel ontbreekt, krijgen ze 'm gratis van mij.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haha, ik leef wel met hem mee hoor...
Hahahaha hele fucking draagarm.
HOE DAN
[ afbeelding ]
Met hoge snelheid inhalen over doorgetrokken streep, boom raken, nog een boom en stuk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haha, ik leef wel met hem mee hoor...
Hahahaha hele fucking draagarm.
HOE DAN
[ afbeelding ]
Een vriend kan en doet het. Dus heel eerlijk, ik heb niets betaald. Hij kan en doet het voor iedereen maar heeft tot dusver enkele auto's gedaan (E90, E92, E60, E87). Dus zeker een 3 serie is snel voor elkaar. Als je mij verteld wat je wilt laten coderen dan kan ik voor je vragen wat het kost. Het is schappelijk, echt.quote:
Ligt eraan of je navigatie business of professional hebt. Navi prof kan DVD kijken vrijgegeven worden tijdens het rijden, tot 255 km/h.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:05 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik wil naar de TV kunnen kijken onder het rijden, kan dat ook ingesteld worden?
Daar heb je best veel kennis (en steeds vaker een computer) voor nodig. Je zou een haynes manual kunnen kopen. Maar om dat te begrijpen heb je wel redelijk wat basis kennis nodig over hoe een auto werkt.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:53 schreef LethalNinja het volgende:
Vandaag weer een heerlijke rit gehad met een zonnetje boven mij. Van het zuiden van het land naar het noord westen...
Wat ik mij tijdens het rijden afvroeg was het volgende. Voor computer gebruik heb je van die boeken als "computer gebruik voor dummies etc"... Heb je voor de BMW (3) serie eigenlijk nog een beginners handleiding? Ik vind het leuk om te weten wat er allemaal onder de motor kap zit en wat de signalen zijn etc...
Als iemand mij vraagt van "dit in de auto is wellicht kapot" dan wil ik niet zeggen "ik denk dat het dit is" ik wil zeggen "het is zo en zo" plus dat ik dan ook vaker mensen in dit topic kan helpen
Simpel?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:25 schreef -Richard- het volgende:
Ja inderdaad. Maar simpele dingen die je eigenlijk moet weten van de auto die staan gewoon in de instructieboekjes.
Ik doel op koelvloeitstof, remvloeistof, motorolie, ruitenvloeitstof etc. Niets mechanisch in elk geval. Ja mijn boekje is ook dik maar een groot deel legt de navigatie uit.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Simpel?
300 pagina's is die van mij.
Compleet naslagwerk lijkt het wel.
Wat mankeert eraan je iDrive? Lijkt mij inderdaad een pittige klus om zoiets te repareren. Wat is je plan van aanpak?quote:Op maandag 11 juli 2016 11:48 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ik doel op koelvloeitstof, remvloeistof, motorolie, ruitenvloeitstof etc. Niets mechanisch in elk geval. Ja mijn boekje is ook dik maar een groot deel legt de navigatie uit.
Ik ben op dit moment bezig mijn iDrive controller te repareren.. Man man waarom is het nooit 'zo simpel'?
Tip, wil je leren sleutelen.. Koop een brommer/scooter.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat mankeert eraan je iDrive? Lijkt mij inderdaad een pittige klus om zoiets te repareren. Wat is je plan van aanpak?
Plan van aanpak? Zoeken waar het probleem zit en dan troubleshooten.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat mankeert eraan je iDrive? Lijkt mij inderdaad een pittige klus om zoiets te repareren. Wat is je plan van aanpak?
Ik vind het wel leuk. Gewoon om te zien hoeveel geld ik misschien kan uitsparenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel mooi als je dat allemaal kan, maar ik zou er de tijd niet eens voor willen maken. Tenzij ik het echt leuk had gevonden natuurlijk... toch blijft er ook steeds minder over om aan te knutselen bij auto's.
Vanochtend gebeld, idd niet origneel BMW wel A-merk, fair enoughquote:Op maandag 11 juli 2016 23:38 schreef Catch22- het volgende:
Zulke dingen leer je wel als je het opzoekt.
En als je origineel Bmw koopt ben je een dief van je portemonnee
Met de E46 kreeg ik een keer een valse melding dat remblokken op zouden zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch zou ik daar nog eens overna denken als je weet dat een garagebedrijf 35 euro onderzoekskosten rekent, exclusief BTW, om slechts een apparaatje aan de OBD poort te hangen. een apparaatje met dezelfde functies haal je uit china voor een tientje.
Muah, ik denk dat je het onderschat, zo'n kabeltje is de moeite niet maar het gemak ook zeker niet (INPA is echt bagger). De universele van de garage daar in tegen kennen weer niet alle codes... Dealer software is wel gemakkelijk maar daar kom je niet maar zo aan .quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch zou ik daar nog eens overna denken als je weet dat een garagebedrijf 35 euro onderzoekskosten rekent, exclusief BTW, om slechts een apparaatje aan de OBD poort te hangen. een apparaatje met dezelfde functies haal je uit china voor een tientje.
Ik verdien bij lange geen 100 euro per uur, dus ik zal nog wel lang het bokkie zijn dan.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
Met dat soort shite ga ik mij dus niet bezig houden. Heb ik de kennis ook niet voor. En zolang ik meer verdien dan de garage per uur kost, besteed ik het wel uit.
How's your French?quote:NWS / kapper president Hollande kost ¤9895 per maand Op woensdag 13 juli 2016 20:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik verdien bij lange geen 100 euro per uur, dus ik zal nog wel lang het bokkie zijn dan.
Ou est t'habite?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je suis Piet_Piraat. J'ai douze ans. Croissant.
Leuk is dat altijd. En dat steeds weer uitbouwen/inbouwen voordat je er achter komt dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:55 schreef -Richard- het volgende:
Nou, dat was korte duur. Vandaag deed de indruk functie het alweer niet. Ik denk dat ik maar een nieuwe koop...
...
Ziet er meteen een stuk frisser uit!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het was tijd om de koplampglazen te vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was hard nodig, kwam ook maar net door de apk met de vorige glazen. Al is dit wel iets wat meer voor de volgende eigenaar is, overweeg nu serieus een automaat.
Ik heb sinds kort ook een zo'n olijk rookwolkje als ik voor het stoplicht sta, deze week laat ik hem bij de dealer flushen want ik rij te veel korte stukjes.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Netjes die koplampen!
gvd... onregelmatig stationair... rookwolk vd week bij koude start..
Geen zin om wederom de koppakking te vervangen
ff bougies vervangen vd week, hopen dat dat iets oplost
Thanks! Bedoel je daarmee dat bij alle modellen hierna de gehele koplampunit vervangen moet worden? Was er sowieso verbaasd over hoe simpel het was. Er zouden meer fabrikanten eigenlijk dit soort oplossingen moeten verzinnen. Ik vind dit tot nu toe nog de simpelste auto om kleine reparaties zelf te doen, van alles wat ik gehad heb.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ziet er meteen een stuk frisser uit!
Dit was het laatste model waarbij ze geen kit gebruikten.
Ik laat die van mij ook altijd even een halve tot een minuut afkoelen voor het uitzetten, dat is toch juist beter voor de turbo en dergelijke?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb het alleen SOMS met een koude start.. maar zou ook kunnen dat er 1 bougie gaar is.. ik zit nog wel is even in de auto voor ik hem uit zet. dus als er dan een hoop mengsel in 1 cylinder ligt kan dat met koude start voor wat rook zorgen..
Dus ik hoop dat het na bougie wissel over is.
Nieuwe lenzen voor een e9x zijn niet los te koop bij de dealer, op internet zijn ze ook niet makkelijk te verkrijgen. Maar als je dan een setje hebt gevonden...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 16:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Thanks! Bedoel je daarmee dat bij alle modellen hierna de gehele koplampunit vervangen moet worden? Was er sowieso verbaasd over hoe simpel het was. Er zouden meer fabrikanten eigenlijk dit soort oplossingen moeten verzinnen. Ik vind dit tot nu toe nog de simpelste auto om kleine reparaties zelf te doen, van alles wat ik gehad heb.
[..]
Ik laat die van mij ook altijd even een halve tot een minuut afkoelen voor het uitzetten, dat is toch juist beter voor de turbo en dergelijke?
Als je een turbo hebt zeker ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 16:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Thanks! Bedoel je daarmee dat bij alle modellen hierna de gehele koplampunit vervangen moet worden? Was er sowieso verbaasd over hoe simpel het was. Er zouden meer fabrikanten eigenlijk dit soort oplossingen moeten verzinnen. Ik vind dit tot nu toe nog de simpelste auto om kleine reparaties zelf te doen, van alles wat ik gehad heb.
[..]
Ik laat die van mij ook altijd even een halve tot een minuut afkoelen voor het uitzetten, dat is toch juist beter voor de turbo en dergelijke?
Ja echt drama. Ik dacht dit moet goed zijn, dus meteen ingebouwd zonder te testen. Ja en het werkte.. kort. Helaas nog geen enkel idee waar het aan kan liggen dus. Maar ik ga nog even met de laptop kijken of ik nog iets kan vinden in de instellingen. Maar dat lijkt me sterk .quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk is dat altijd. En dat steeds weer uitbouwen/inbouwen voordat je er achter komt dat het niet werkt.
Naisquote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het was tijd om de koplampglazen te vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was hard nodig, kwam ook maar net door de apk met de vorige glazen. Al is dit wel iets wat meer voor de volgende eigenaar is, overweeg nu serieus een automaat.
Mooi! Veel beter zoquote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het was tijd om de koplampglazen te vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was hard nodig, kwam ook maar net door de apk met de vorige glazen. Al is dit wel iets wat meer voor de volgende eigenaar is, overweeg nu serieus een automaat.
1 graad is erg veelquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:55 schreef -Richard- het volgende:
Wel vandaag de camber pin mod gedaan (1 graad extra camber). En de achterkant is nu lekker speels. Had te snel onderstuur en ook schuin afslijtende banden. Dat sturen is zeker beter nu.
Ja dat zegt iedereen nu . Maar de mensen die ik daarvoor gehoord had die kwamen met 1 graad, en dat het origineel al -1 was..quote:Op zondag 17 juli 2016 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 graad is erg veel
Ik lees elders 0,3, dat klinkt wat reeëler.
Zal mijn banden aan het eind van het seizoen ook eens checken, ik was ook al van mening dat ze aan de buitenkant meer slijten. Dan gaat die pin er dus ook uit.
Is er ook een oplossing voor de achterkant, want ik zie het op alle 4 de banden.
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de Vanos kleppen. Ik heb de mijne schoongemaakt, en hij heeft recent een beurt gehad, maar het "bokken" (overdreven gezegd) doet hij nog steeds.
De rien mon Petit ami.quote:
Thermostaat?quote:Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt en je niet wilt zweten iedere keer.
Ja hoor alles lekker!quote:Op maandag 18 juli 2016 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel alles goed verder? Niet meer aan het knutselen bij die bandenboer?
Ik kan die Tesla nooit bijhouden met sprintjesquote:Op maandag 18 juli 2016 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
7 is zo goed als verrot gegaan, paar 100 nog voor weten te krijgen. Paar jaar in een Kia rondgereden, zonder enige andere auto. Ergste jaren van m'n leven Nu een Tesla als daily, en een E36 cabriootje voor erbij kon het gewoon niet laten, ondanks dat de Model S wel ongelooflijk goed rijdt hoor (en is ook rwd).
Een beetje motor met een beetje rijder er op doet 4-6 seconden over 0-100. Je moet wel met een flinke wagen komen om daar voor te blijvenquote:Op maandag 18 juli 2016 15:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst een opel kadett E die bij een stoplicht op ringweg Alkmaar een motorfiets eruit wou trekken. De opel had hoorbaar een turbo gemonteerd. Motorfiets bleef er met gemak voor en de opel had in elke versnelling wielspin. grappig.
Dan maak je in ieder geval meer kans. Hoewel je het tegen een beetje sportfiets alsnog lastig hebt.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef rival het volgende:
Sprintjes tegen motoren worden pas leuk als je beide al 120 rijdt!
Ik vertrouwde altijd op de peilstok.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.
zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt en je niet wilt zweten iedere keer.
haha neequote:Op maandag 18 juli 2016 22:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.
Waarom nee, bij mijn oude E46 werkte dat perfect toen de thermostaat stuk ging.quote:
Even los halen, hahaquote:Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.
zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |