abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juli 2016 @ 10:57:37 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163802994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:55 schreef -Richard- het volgende:

Wel vandaag de camber pin mod gedaan (1 graad extra camber). En de achterkant is nu lekker speels. Had te snel onderstuur en ook schuin afslijtende banden. Dat sturen is zeker beter nu.
1 graad is erg veel ;)
Ik lees elders 0,3, dat klinkt wat reeëler.
Zal mijn banden aan het eind van het seizoen ook eens checken, ik was ook al van mening dat ze aan de buitenkant meer slijten. Dan gaat die pin er dus ook uit.
Is er ook een oplossing voor de achterkant, want ik zie het op alle 4 de banden.

Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de Vanos kleppen. Ik heb de mijne schoongemaakt, en hij heeft recent een beurt gehad, maar het "bokken" (overdreven gezegd) doet hij nog steeds.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:18:43 #127
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163810714
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

1 graad is erg veel ;)
Ik lees elders 0,3, dat klinkt wat reeëler.
Zal mijn banden aan het eind van het seizoen ook eens checken, ik was ook al van mening dat ze aan de buitenkant meer slijten. Dan gaat die pin er dus ook uit.
Is er ook een oplossing voor de achterkant, want ik zie het op alle 4 de banden.

Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de Vanos kleppen. Ik heb de mijne schoongemaakt, en hij heeft recent een beurt gehad, maar het "bokken" (overdreven gezegd) doet hij nog steeds.
Ja dat zegt iedereen nu :P . Maar de mensen die ik daarvoor gehoord had die kwamen met 1 graad, en dat het origineel al -1 was..
Maar als het goed is, is inderdaad maximaal -0.5 haalbaar.
Staat wel lachen zo met de voorkant, de bumper loopt juist al naar binnen en nu lijkt het vrij agressief :P

Maar dat bokken inderdaad, als ik hem soms start dan schud die auto wel echt even 'flink' heen en weer. Je merkt het duidelijk, en ik heb nog geen problemen (foutcodes), maar het zijn wel symptomen, mijn kameraad had het in een 335i en bij hem was dat (zover ik dus gehoord heb) over na de kleppen schoon gemaakt te hebben in een Ultrasoon reinigingsbad.

Heeft er iemand ervaring met wat een goede uitlaat-klep is?




[ Bericht 6% gewijzigd door -Richard- op 17-07-2016 17:38:06 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_163823832
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ou est t'habite?
Jus d'orange.
Schip ahoy!
  maandag 18 juli 2016 @ 10:12:30 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163823864
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Jus d'orange.
De rien mon Petit ami.

Gister Groningen - Nijmegen vv gereden. Deze auto rijdt toch nog weer fijner dan de e34. Cruise control en airco zijn sowieso echt een fijne toevoeging
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163824417
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt :') en je niet wilt zweten iedere keer.
Facts don't care about your feelings
pi_163824649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt :') en je niet wilt zweten iedere keer.
Thermostaat?
pi_163824689
Ja, thermostaat, visco koppeling.... die standaard shit. Ik heb het eerder gehad bij een E36 maar lukte nooit om het op te lossen. Geen idee meer wat er toen allemaal bij kwam kijken. Volgens mij zei iemand toen ook dat je de thermostaat uit kon zetten ofzo zodat hij maximaal koelt wat vaak ook hielp, alleen reed je dan vaak met een koude motor :P of kraam ik onzin uit.
Facts don't care about your feelings
pi_163825439
Lijkt me inderdaad niet handig, kun je 'm beter handmatig maken. Dan zet je 'm zelf aan als de temp stijgt. Maar ik zou eerst met de thermostaat beginnen, want dat is waarschijnlijk het goedkoopst. Een nieuwe visco is al wat duurder.
pi_163825949
Hey wie kan de OP wijzigen? Ik heb allang geen E30 325i meer... helaas ;(
pi_163827760
Wel alles goed verder? Niet meer aan het knutselen bij die bandenboer?
Facts don't care about your feelings
pi_163827894
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel alles goed verder? Niet meer aan het knutselen bij die bandenboer?
Ja hoor alles lekker!
Nee mijn maatje is daar weggegaan en voor zichzelf begonnen. Dus als ik klus is dat in zijn garage.
Ik heb net een E36 323 gekocht. Mijn 325 (ook e36) is overleden.. (E30 heb ik al 2 jaar niet meer)

Hoe is ie met jou en je 7?
pi_163827943
7 is zo goed als verrot gegaan, paar 100 nog voor weten te krijgen. Paar jaar in een Kia rondgereden, zonder enige andere auto. Ergste jaren van m'n leven ;) Nu een Tesla als daily, en een E36 cabriootje voor erbij :9~ kon het gewoon niet laten, ondanks dat de Model S wel ongelooflijk goed rijdt hoor (en is ook rwd).
Facts don't care about your feelings
pi_163827964
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
7 is zo goed als verrot gegaan, paar 100 nog voor weten te krijgen. Paar jaar in een Kia rondgereden, zonder enige andere auto. Ergste jaren van m'n leven ;) Nu een Tesla als daily, en een E36 cabriootje voor erbij :9~ kon het gewoon niet laten, ondanks dat de Model S wel ongelooflijk goed rijdt hoor (en is ook rwd).
Ik kan die Tesla nooit bijhouden met sprintjes :(
pi_163828020
Haha het liefst sta ik naast een BMW of Golf bij het stoplicht, die geven tenminste wel gas, rest doet de moeite niet eens meer :P

Laatst tegen een motor, hij verwachtte het blijkbaar niet daardoor was ik eerder weg. Uiteindelijk won hij wel, maar kreeg nog een duimpje :9 Ik heb trouwens de traagste dus geen ludicrous 3 sec naar de 100 haha... maar wat mij betreft snel zat.
Facts don't care about your feelings
pi_163830529
Laatst een opel kadett E die bij een stoplicht op ringweg Alkmaar een motorfiets eruit wou trekken. De opel had hoorbaar een turbo gemonteerd. Motorfiets bleef er met gemak voor en de opel had in elke versnelling wielspin. grappig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 18 juli 2016 @ 15:23:13 #141
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163830606
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst een opel kadett E die bij een stoplicht op ringweg Alkmaar een motorfiets eruit wou trekken. De opel had hoorbaar een turbo gemonteerd. Motorfiets bleef er met gemak voor en de opel had in elke versnelling wielspin. grappig.
Een beetje motor met een beetje rijder er op doet 4-6 seconden over 0-100. Je moet wel met een flinke wagen komen om daar voor te blijven
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163830715
Sprintjes tegen motoren worden pas leuk als je beide al 120 rijdt!
  maandag 18 juli 2016 @ 15:35:40 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163830880
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef rival het volgende:
Sprintjes tegen motoren worden pas leuk als je beide al 120 rijdt!
Dan maak je in ieder geval meer kans. Hoewel je het tegen een beetje sportfiets alsnog lastig hebt.

Ik begin er overigens niet aan op de motor. Ik heb er niks mee te winnen en de proleten die het proberen winnen het toch niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163841194
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.

zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 18 juli 2016 @ 22:12:22 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163841643
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.

zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
Ik vertrouwde altijd op de peilstok.
Sensor gaf te vaak onzin aan. Ook na vervanging.
Na 250000 kms., met soms een raar olielampje, deed ie het nog steeds.
Lekke carterpakking hoort natuurlijk wel gefixt te worden :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163842154
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt :') en je niet wilt zweten iedere keer.
De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.
pi_163842542
het is een dure. een originele olieniveausensor zit op 136 euro.
eerst maar kijken of dat het euvel is. wil al langer met INPA aan de slag, ben benieuwd hoe goed dat werkt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 18 juli 2016 @ 22:43:26 #148
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163842872
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:26 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.
haha nee
pi_163842946
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:43 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

haha nee
Waarom nee, bij mijn oude E46 werkte dat perfect toen de thermostaat stuk ging.
  maandag 18 juli 2016 @ 23:44:17 #150
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163845180
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.

zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
Even los halen, haha
Je weet dat je subframe in de weg zit ?

Je moet je bodemplaat loshalen, dan die triangel en dan het subframe. Als ik het me goed herinner zaten de motorsteunen op het subframe dus je moet je blok omhooghouden.

Het valt mee, maar je bent wel minimaal een uurtje bezig voor je alles los hebt zodat je carter eraf kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door mitchelll0181 op 18-07-2016 23:51:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')