Alsof je perse verdeeld bent als GB niet in de EU zit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
In Vrij Nederland komt een Brexiteer aan het woord die naar eigen zeggen voor z'n 'kinderen en kleinkinderen' voor uittreding heeft gestemd.
Want een verdeeld Europa, dat is waar toekomstige generaties pas echt baat bij hebben.
Ik snap ook niet welke appeal Corbyn uit moet stralen. Het is een volkomen onzichtbare partij geworden.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:12 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is ook geen topper, maar met het huidige labour is dat ook niet nodig voor de conservatieven. Labour is weer terug in de jaren tachtig. Leuk dat ze bestaan, maar onverkiesbaar. En nu zijn ze zelfs Schotland eigenlijk kwijt, wat toen nog een zekerheidje was qua zetels.
Corbyn is een beetje de anti-Blair. Pacifistisch en zeer links. De delen van de partij die met lede ogen naar de ontwikkeling uit het tijdperk Blair/Brown/Prescott kijken hesen hem met behulp van activistische Britten op het schild. Zijn werkelijke draagvlak in de partij is niet zo groot, wat verklaart waarom hij als leider van Labour geen deuk in een pakje boter slaat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap ook niet welke appeal Corbyn uit moet stralen. Het is een volkomen onzichtbare partij geworden.
Dank voor je inzicht. Ik ken Corbyn niet goed genoeg, maar op mij komt hij over als iemand die linkse idealen van twintig jaar geleden nog hoog in het vaandel heeft staan, terwijl er tegenwoordig op links hele andere dingen gebeuren die aan hem volgens mij volledig voorbij gaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Corbyn is een beetje de anti-Blair. Pacifistisch en zeer links. De delen van de partij die met lede ogen naar de ontwikkeling uit het tijdperk Blair/Brown/Prescott kijken hesen hem met behulp van activistische Britten op het schild. Zijn werkelijke draagvlak in de partij is niet zo groot, wat verklaart waarom hij als leider van Labour geen deuk in een pakje boter slaat.
Labour zal wel met Tom Watson in zee gaan op termijn als een soort compromiskandidaat. De realiteit is dat Labour met alleen links-Engeland geen verkiezingen kan winnen. Ze hebben de middenklasse nodig. De kracht van Blair was dat hij met New Labour de partij weer verkiesbaar maakte. Internationaal was het ook een man met ambities.
Hem wordt de deelname aan de Irak-oorlog erg nagedragen, maar als Labour-leider heeft hij het objectief gezien gewoon goed gedaan.
Klopt, en daarom offeren ze nu iemand anders en over enkele jaren zien we Boris weer terugquote:Op donderdag 30 juni 2016 13:17 schreef Dwersdriever het volgende:
d weinig meer dan een opportunistische Brexiteer met een heel ander doel. Zijn teddybeer-achtige uiterlijk en ironisch-intellectuele toespraakjes brachten hem ver in de politiek en zorgden ervoor dat mensen veel van hem accepteerden. Maar in werkelijkheid
Ik ken hem van Have I got news for you en daar kennen de Britten hem op een enkeling na ook van. Hij zat daar heel grappig Boris te wezen, en dat authentieke van hem inclusief de zelfspot viel heel goed. Daar kun je burgermeester van London mee worden, en dat kun je zelfs goed doen door wat grove lijnen uit te zetten, herkenbaar en benaderbaar te zijn. Maar een harde werker is het niet, een groot intellectueel evenmin en het harde politieke spel lijkt me ook niet zijn passie.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:17 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Boris was inderdaad weinig meer dan een opportunistische Brexiteer met een heel ander doel. Zijn teddybeer-achtige uiterlijk en ironisch-intellectuele toespraakjes brachten hem ver in de politiek en zorgden ervoor dat mensen veel van hem accepteerden. Maar in werkelijkheid was hij helemaal geen anti-EU-politicus.
Dan moet je het dwaze ideaal van een federatie overboord willen gooien. Zeker als een steeds groeiende meerderheid van de bevolking er helemaal niets in ziet en dit niet wil.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het lijkt me goed dat hij niet verder omhoog valt. Maar van het verwijt dat hij helemaal niet zo'n outer was ben ik niet onder de indruk. Een van de grootste problemen met de EU is immers dat die vooruit moet gaan richting een federatie omdat die anders omvalt. Heel veel mensen hebben lang hoop gehad dat die EU nog af te remmen, bij te sturen en te democratiseren was, maar als je dan de EU de laatste twee jaar weer ziet opereren dan is het niet raar om die hoop op een gegeven moment op te geven.
Beurzen en markten zijn altijd pro-actief. Men is altijd bezig vooruit te lopen op wat er KAN gebeuren. Vaak maken bedrijven geweldige jaarcijfers bekend, maar zakt de koers op de beurs alsnog omdat de verwachting van die goede resultaten al voor koersstijgingen hadden gezorgd. Ook is er het effect van koopjesjagers/winstpakkers waardoor dalingen en stijgingen worden afgestompt. Het is een boeiende wereld, die lang niet altijd een verband heeft met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:39 schreef Frag_adder het volgende:
Ergens blijf ik economie toch bizar vinden. OP het moment is er geen brief gestuurd, UK gewoon nog lid van de EU en is er geen andere wet aangenomen of wat dan ook. Alleen Cameron heft zijn aftreden aangekondigd. Toch is de munt alvast 20 eurocent per pond gedaald
Ook deze move is redelijk einde politieke carrière vermoed ik.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Boris steekt z'n Johnson niet in dat wespennest. Blijkbaar heeft ie ergens nog wel wat hersencellen.
ja, goed toch dat hier geen referendum komt... we moeten godverdomme gewoon handel drijven...quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:16 schreef ender_xenocide het volgende:
En Juncker heeft ook al zo goed geleerd van de Brexit
[..]
http://fd.nl/economie-pol(...)lsverdrag-met-canada
Het is maar wat je boeiend noemtquote:Op donderdag 30 juni 2016 13:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Beurzen en markten zijn altijd pro-actief. Men is altijd bezig vooruit te lopen op wat er KAN gebeuren. Vaak maken bedrijven geweldige jaarcijfers bekend, maar zakt de koers op de beurs alsnog omdat de verwachting van die goede resultaten al voor koersstijgingen hadden gezorgd. Ook is er het effect van koopjesjagers/winstpakkers waardoor dalingen en stijgingen worden afgestompt. Het is een boeiende wereld, die lang niet altijd een verband heeft met de werkelijkheid.
Boris heeft zijn populariteit inderdaad te danken aan Have I Got News For You. Zijn optredens daar waren bijzonder vermakelijk, interessant genoeg heb ik ze op dvd.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het lijkt me goed dat hij niet verder omhoog valt. Maar van het verwijt dat hij helemaal niet zo'n outer was ben ik niet onder de indruk. Een van de grootste problemen met de EU is immers dat die vooruit moet gaan richting een federatie omdat die anders omvalt. Heel veel mensen hebben lang hoop gehad dat die EU nog af te remmen, bij te sturen en te democratiseren was, maar als je dan de EU de laatste twee jaar weer ziet opereren dan is het niet raar om die hoop op een gegeven moment op te geven.
Ach, dat is een zelfgecreëerde virtuele waarheid.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het is maar wat je boeiend noemteigenlijk was het verschil in engeland zelf tussen de donderdag en de vrijdag erna niet zo heel groot, maar de gehele waarde van het land nam met 18% af omdat de waarde van de munt zoveel daalde. Bizar blijf ik dat vinden
Leuke quote van Paul Merton over Boris Johnson en zijn typische haar:quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:58 schreef J.B. het volgende:
Boris is ofwel een enorme lafaard of een uitstekende troll
De UK heeft er aanzienlijk meer belang bij dan vice versa.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:02 schreef Elzies het volgende:
Nogmaals, de wederzijdse belangen zijn voor alle partijen groot.
Als dit uitmond op een vechtscheiding laat dat maar weer eens zien waarom de EU politici allemaal vervangen moeten worden met niet doorgedraaide mensen. Zo omgaan met een bevriende natie als de afgelopen paar dagen, terwijl je loopt te slijmen en dealtjes sluit met massamoordenaars en ander dictator gespuis is bewijs dat deze mensen er niet zitten voor goede redenen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach, dat is een zelfgecreëerde virtuele waarheid.
Nogmaals, de wederzijdse belangen zijn voor alle partijen groot. Dus je kunt er een vechtscheiding van maken en de ander verrot schelden, het keert als een boemerang terug op de EU.
Wat we hiervan leren is dat je de EU helemaal niet nodig hebt wanneer als je als sterke economie goede afspraken met elkaar maakt.
Maar als de EU dat toegeeft dan is het hek van de dam en zullen meer lidstaten eruit willen. Zeker die lidstaten met een sterkere economie en met goede internationale betrekkingen buiten de EU. Dan houdt je de zwakke en afhankelijke lidstaten over. (zoals Griekenland, Portugal, Italië, Hongarije, Roemenië, etc, etc )
Laat Juncker en Merkel daar een pact mee afsluiten en daarover de baas spelen, maar zonder Nederland. Maar goed, sluit de geldkraan uit Brussel dan zullen ze snel terug rennen naar Poetin.
Het financiële hart van de EU zetelt in London. Natuurlijk gaan pro-Europeanen roepen dat die bedrijven allemaal onmiddellijk gaan vertrekken naar het vastenland, maar dat lijkt me een kostbare utopie die je met goede afspraken kunt voorkomen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De UK heeft er aanzienlijk meer belang bij dan vice versa.
Hilarisch inderdaad.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:10 schreef Perrin het volgende:
Hihi. Zit helaas mobiel dus kan twitterbericht niet zo mooi linken, maar deze is wel goud:
https://twitter.com/khaddon/status/748474115233841152
lekker boeiend. Die graaiers mist echt helemaal niemandquote:Op donderdag 30 juni 2016 14:19 schreef Re het volgende:
nou ja, er is al een aardige migratie aan de gang vanuit the city hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |