Maar dat is in het eigen land...trek dat door naar heel Europa en dan heb je in principe al een VS van Europa. Zo'n principiële stap naar een federatie mag wat mij betreft alleen gezet worden met een procedure als een grondwet wijziging.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:27 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft is het ook een fundamentele kwestie.
In het EVRM is bijvoorbeeld ook vastgelegd dat inwoners in hun eigen land moeten mogen wonen waar ze willen (uitgezonderd bijv. migratie van/naar de Antillen).
Onze export naar VK is veel hoger dan naar Oekraïne en die export was volgens het kabinet erg belangrijk.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat we een associatieovereenkomst met Oekraïne willen sluiten kunnen we de samenwerking met een ander land niet meer verminderen? Of wat is daar precies de logica achter?
Nou dan sluit de EU een handelsverdrag met het VK zoals ze ook met de Oekraïne hebben, maar dan zonder een aantal clausules die zijn opgenomen tav corruptiebestrijding en militaire samenwerking wmb. Want die zijn minder relevant in de verhouding VK-EU.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Onze export naar VK is veel hoger dan naar Oekraïne en die export was volgens het kabinet erg belangrijk.
Het doel is nog lang niet bereikt. Lafjes dat hij zich er nu van afkeert. En hij verlaat de politiek niet, hij blijft gewoon geld opstrijken in Brussel.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:29 schreef Nintex het volgende:
Johnson is zich alvast aan het positioneren voor de volgende ronde
[ afbeelding ]
Nigel is trouwens oprecht. Ging de politiek in met 1 doel (uit de EU). Verlaat de politiek nu zijn doel bereikt is. Meer had hij niet voor elkaar kunnen krijgen. En echt ambities om premier te worden had hij ook niet.
Good Job Nigel![]()
Boris staat weer als vanouds te roeptoeteren van de zijlijn. Lekker makkelijk.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:29 schreef Nintex het volgende:
Johnson is zich alvast aan het positioneren voor de volgende ronde
[ afbeelding ]
Nigel is trouwens oprecht. Ging de politiek in met 1 doel (uit de EU). Verlaat de politiek nu zijn doel bereikt is. Meer had hij niet voor elkaar kunnen krijgen. En echt ambities om premier te worden had hij ook niet.
Good Job Nigel![]()
Klinkt als de gemiddelde Fokker.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Boris staat weer als vanouds te roeptoeteren van de zijlijn. Lekker makkelijk.
De meeste politici zijn dan helaas wel weer gemiddelde Fokkers.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!ker is dan gelukkig ook geen politicus
Wat een waardeloze reactie lever je weer af. Verkrijg eerst maar eens wat elementaire discussievaardigheden voordat je je hier in de discussie mengt. Vorige keer had je daar ook nogal last van, niks bijgeleerd zo te zien.quote:Op zondag 3 juli 2016 23:06 schreef Zith het volgende:
[..]misschien moet je je toch wat meer op de stof richten, ik moest bijna overgeven van de onzin die hier staat. Het enige wat je juist hebt is dat bij gelijkwaardigheid er meer balans is (lol).
Ik geloof er weinig van. Hou je praatjes maar gewoon voor je.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik las die reactie van Kowloon toen ik over straat liep en begon keihard te lachen.
Weet ik niet. Vertel het me maar. Ik heb dat nergens beweerd. Jij komt ermee. Beantwoord je eigen stelling maar. Wat is de logica daarachter?quote:Op maandag 4 juli 2016 09:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat we een associatieovereenkomst met Oekraïne willen sluiten kunnen we de samenwerking met een ander land niet meer verminderen? Of wat is daar precies de logica achter?
Ik had het over de gemiddelde EU-burger. Dat is nu al niet veel soeps maar dat wordt ook nog eens veel erger wanneer het VK de EU verlaat, helemaal als Turkije en Oekraine zich over een paar jaar bij de EU voegen en niet te vergeten: de miljoenen straatarme, analfabete vluchtelingen die we de komende jaren gaan opvangen.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
het is voor het VK veel belangrijker dat ze een goede deal hebben met de EU dan andersom. hoe welvarend en hoog opgeleid het VK volgens jou ook is. de EU is een markt van 500 miljoen en die wil je niet buitensluiten als VK.
overigens vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat de britten hoogopgeleider zijn dan mensen in de EU dat waag ik nog wel eens te betwijfelen. ik denk bijvoorbeeld dat in Nederland wel welvarender en hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde brit.
Dat is echt een Rutte-opmerking: "Maar wij zijn met meer". Je vergeet ff dat het VK een groter BBP heeft dan de 20 armste EU-lidstaten bij elkaar.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je beschrijft nu vooral je eigen situatie.
De EU kent meerdere landen die in haar eentje al een grotere economie vormen dan het VK. En er zijn 27 van.
Waarom zouden ze dat moeten accepteren? Ze hebben niet voor niks voor een Brexit gekozen. Sommige dingen willen ze niet in de verkoop doen. Dat is heel normaal als je handel met elkaar doet. Je richt je op zaken waar je beide profijt van hebt.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. Samenwerken, dus niet het VK smeken om een deal met ons te sluiten. Die deal is immers in belang van beiden. En wil het VK die deal dan zal ze ook bepaalde minder prettige zaken moeten accepteren (Brusselse regels en vrij verkeer van arbeid bijvoorbeeld).
Nigel Faragequote:Op maandag 4 juli 2016 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
Godverdomme wat kansloos van onze Nigel.
Slaap je al onder een Farage-dekbedovertrek?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nigel FarageWat een eer en genot om getuigen te zijn van de daden van deze grootheid. Hij heeft echt alles: Lef, doorzettingsvermogen, intelligentie, humor, welbespraaktheid. Al die jaren strijden voor een Brexit en het dan in je eentje nog bereiken ook. Ik begrijp dat jij meer ontzag hebt voor pluche klevende beroepspolitici die nooit wat bereikt hebben, ieder zijn ding, maar ik vind deze man en zijn prestaties toch wel uniek.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Slaap je al onder een Farage-dekbedovertrek?
Economisch gezien is het wel erg verstandig en hebben beide er profijt van maar voor de populistjes is het minder prettig.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat moeten accepteren? Ze hebben niet voor niks voor een Brexit gekozen. Sommige dingen willen ze niet in de verkoop doen. Dat is heel normaal als je handel met elkaar doet. Je richt je op zaken waar je beide profijt van hebt.
Trouwens, het was toch zo dat vrij verkeer van arbeid een zegen voor een land was? Waarom noem je dat dan een "minder prettige zaak"? Als het VK geen vrij verkeer van arbeid wil dan schieten ze zichzelf toch in de eigen voet?
Nee niet echt, beide politici maken me misselijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]En jij in je Timmerfrans-pyjama?
De EU kan zoveel willen. De Britten willen niet meer meedoen aan de Europese nachtmerrie. Als de conservatieven niet naar de meerderheid van het Britse volk luistert dan blazen ze zichzelf op.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Economisch gezien is het wel erg verstandig en hebben beide er profijt van maar voor de populistjes is het minder prettig.
En als de Britten voor bijvoorbeeld het Noorse model gaan, dan is het gewoon onderdeel van de overeenkomst. willen ze dat niet, dan wordt toegang tot de Europese interne markt ook lastig.
En aangezien alle politici met invloed die echt een Brexit willen van het toneel zijn verdwenen zal de deal wel die kant opgaan.
Waarom heb je een hekel aan Farage? Omdat het VK besloten heeft om het zinkende schip te verlaten? Voel je je verraden?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee niet echt, beide politici maken me misselijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |