Ironisch genoeg zijn dat ook nog eens grote fans van Trump die internationale handel tot zero sum game heeft gebombardeerd en overal handelsbarrières lijkt op te willen werpen.quote:Op zondag 3 juli 2016 18:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pas op, de populisten gaan deze post van je misbruiken om te zeggen dat "Euribob alles op alles wil zetten om de Britten zoveel mogelijk pijn te doen".
Ik denk dat men er binnen het Brexitkamp ook nog niet zo eens is over de vraag of ze deel willen blijven uitmaken van de Europese interne markt of dat protectionisme toch beter werkt...quote:Op zondag 3 juli 2016 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zijn dat ook nog eens grote fans van Trump die internationale handel tot zero sum game heeft gebombardeerd en overal handelsbarrières lijkt op te willen werpen.
Volgens mij vindt ruim 80% van de wereldhandel buiten de EU plaats. Volgens mij wil men meer en niet minder handel.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat men er binnen het Brexitkamp ook nog niet zo eens is over de vraag of ze deel willen blijven uitmaken van de Europese interne markt of dat protectionisme toch beter werkt...
Er is best een grote nationalistische en protectionistische fractie onder de aanhang van de populisten. Die zitten ook niet te wachten om op prijs te moeten concurreren met China of India.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Volgens mij vindt ruim 80% van de wereldhandel buiten de EU plaats. Volgens mij wil men meer en niet minder handel.
Dat zal dan ook niet gebeuren. Ik denk dat een gebied er alleen maar beter van wordt als het vrij met iedereen kan handelen. De VK wordt naar mijn mening nog welvarender dan Zwitserland.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is best een grote nationalistische en protectionistische fractie onder de aanhang van de populisten. Die zitten ook niet te wachten om op prijs te moeten concurreren met China of India.
Waarom zijn ze dan uberhaupt, zelfs na twee keer een veto van de Fransen, ooit bij de EU gekomen?quote:Op zondag 3 juli 2016 19:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zal dan ook niet gebeuren. Ik denk dat een gebied er alleen maar beter van wordt als het vrij met iedereen kan handelen. De VK wordt naar mijn mening nog welvarender dan Zwitserland.
Tja, dat hangt nogal af welke richting ze kiezen. Vooralsnog zie ik ze eerder aftandse staalfabrieken met staatssteun openhouden dan voor echte vrijhandel te gaan. Dat is immers niet te verkopen aan de achterban.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zal dan ook niet gebeuren. Ik denk dat een gebied er alleen maar beter van wordt als het vrij met iedereen kan handelen. De VK wordt naar mijn mening nog welvarender dan Zwitserland.
GDP per capita, PPP (current international $), 2014:quote:Op zondag 3 juli 2016 19:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
P_T is wat dat betreft ook met een soort omgekeerde Remlof. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat niet deelnemen aan de EU enorme welvaart met zich mee gaat brengen, maar zijn aversie tegen overheden leidt automatisch tot de conclusie dat het VK enorm welvarend gaat worden van een Brexit.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
GDP per capita, PPP (current international $), 2014:
United Kingdom 40.233
Switzerland 59.540
(Netherlands 48.253)
Dan zou de welvaart in het VK dus even met minimaal 48,0% (!) moeten stijgen (oftewel anderhalf keer zo groot worden bij een even welvarend Zwitserland), terwijl de vooruitzichten negatief zijn. Is niet reëel.
De vooruitzichten zijn negatief. Anders dan van Eurofielen heb ik die boodschap nog nergens gehoord.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
GDP per capita, PPP (current international $), 2014:
United Kingdom 40.233
Switzerland 59.540
(Netherlands 48.253)
Dan zou de welvaart in het VK dus even met minimaal 48,0% (!) moeten stijgen (oftewel anderhalf keer zo groot worden bij een even welvarend Zwitserland), terwijl de vooruitzichten negatief zijn. Is niet reëel.
Ik weet niet waar je op doelt, maar kan je misschien toelichten hoe het VK plotseling het gat gaat dichten met het maar liefst anderhalf keer zo welvarende Zwitserland?quote:Op zondag 3 juli 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De vooruitzichten zijn negatief. Anders dan van Eurofielen heb ik die boodschap nog nergens gehoord.
Als je een bewoner uit de middeleeuwen of uit een tribale clan uit het Afghaanse binnenland bent, dan is het inderdaad een voordeel en geen nadeel.quote:Op zondag 3 juli 2016 04:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom is het een nadeel voor het VK als rijke Engelse gepensioneerden in Spanje terug naar het VK moeten verhuizen om daar hun geld uit te geven. Is het dan ook een voordeel voor Spanje (en de EU) dat al die rijke Engelse gepensioneerden Spanje moeten verlaten?
quote:Op zondag 3 juli 2016 17:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ga niks aantonen, maar ik heb wel een op mijn economische ervaring gebaseerd vermoeden. Als ik een analogie maak naar onderhandelingen tussen ondernemingen dan zie je daarin dat gelijkwaardigheid erg belangrijk is om soepel zaken te kunnen doen. Dit is ook voorstelbaar vanuit elementaire micro-economische theorie omdat verstoringen in de surplusmaximalisatie vrijwel altijd terug te voeren zijn op een significante marktmacht. Bij gelijkwaardigheid is die marktmacht meer in balans.
Erg positief zijn de vooruitzichten voor het VK niet inderdaad. Maar jij ziet dat compleet anders begreep ik, heb je daar een realistisch scenario voor? Wanneer halen ze Zwitserland in en hoe?quote:Op zondag 3 juli 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De vooruitzichten zijn negatief. Anders dan van Eurofielen heb ik die boodschap nog nergens gehoord.
quote:Mr Osborne said the cut was part of his plans to build a "super-competitive economy" with low tax rates.
George Osborne has pledged to slash corporation tax to encourage businesses to still invest in the UK following the EU referendum vote.
In an interview with the Financial Times, the chancellor said he would cut the rate to below 15% - some 5% lower than its current 20% rate.
Men blijft gewoon handelen met de overige Europese landen. De markt is te groot en niemand kan de handel met het VK missen. Verder kan men na een Brexit opeens ook vrij handelen met de rest van de wereld. Geen EU ambtenaar die dat met regels meer zal kunnen tegenhouden.quote:Op zondag 3 juli 2016 20:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op doelt, maar kan je misschien toelichten hoe het VK plotseling het gat gaat dichten met het maar liefst anderhalf keer zo welvarende Zwitserland?
Als ze deel willen blijven uitmaken van de interne EU markt, dan hebben ze straks, in tegenstelling tot nu, gewoon de Brusselse dictaten te slikken...quote:Op maandag 4 juli 2016 05:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Men blijft gewoon handelen met de overige Europese landen. De markt is te groot en niemand kan de handel met het VK missen. Verder kan men na een Brexit opeens ook vrij handelen met de rest van de wereld. Geen EU ambtenaar die dat met regels meer zal kunnen tegenhouden.
sinds wanneer houdt de EU handel met nu niet EU landen tegen. je doet nu net of EU landen moeten kiezen tussen handel met andere EU landen en handel met de rest van de wereld. Maar dat is natuurlijk niet zo. Het VK handelt nu ook gewoon met de rest van de wereld hoor. en nu ze uit het VK stappen zal dat ook gewoon blijven. maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze handel meer wordt.quote:Op maandag 4 juli 2016 05:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Men blijft gewoon handelen met de overige Europese landen. De markt is te groot en niemand kan de handel met het VK missen. Verder kan men na een Brexit opeens ook vrij handelen met de rest van de wereld. Geen EU ambtenaar die dat met regels meer zal kunnen tegenhouden.
Misschien omdat de Zwitserse toegang tot de vrije markt ook beperkt gaat worden als ze hun bindend referendum over beperken van immigratie serieus gaan nemen?quote:Op zondag 3 juli 2016 23:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg positief zijn de vooruitzichten voor het VK niet inderdaad. Maar jij ziet dat compleet anders begreep ik, heb je daar een realistisch scenario voor? Wanneer halen ze Zwitserland in en hoe?
Dan mag Merkel aan de directeuren van BMW, Volkswagen en Mercedes gaan uitleggen waarom ze geen auto's meer in het VK mogen verkopenquote:Op maandag 4 juli 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ze deel willen blijven uitmaken van de interne EU markt, dan hebben ze straks, in tegenstelling tot nu, gewoon de Brusselse dictaten te slikken...
Vermoedelijk zullen de Britten de gestelde voorwaarden dus gewoon slikken. Het is voor hen ook niet erg aantrekkelijk om zelf voor alle auto's weer een eigen typegoedkeuring te gaan eisen en regelen.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan mag Merkel aan de directeuren van BMW, Volkswagen en Mercedes gaan uitleggen waarom ze geen auto's meer in het VK mogen verkopen
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit? We hebben niks te eisen. We moeten hopen dat het hoogopgeleide, welvarende VK een redelijke deal met ons wil sluiten.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vermoedelijk zullen de Britten de gestelde voorwaarden dus gewoon slikken. Het is voor hen ook niet erg aantrekkelijk om zelf voor alle auto's weer een eigen typegoedkeuring te gaan eisen en regelen.
Ofwel, voldoen aan de dictaten zonder inspraak, net zoals de Noren.
Grappig verzonnen. Maar zo werkt het niet.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit? We hebben niks te eisen. We moeten hopen dat het hoogopgeleide, welvarende VK een redelijke deal met ons wil sluiten.
Het werkt wel zo. In het zaken doen kijk je naar de voordelen die je kan halen door het samenwerken met elkaar. Tuurlijk, we kunnen een ijzeren gordijn optrekken tussen de EU en het VK en dat land daarmee ( en ons zelf) straffen. Als dat je uitgangspunt is, waarom dan van die halve maatregelen? Dan kunnen we ook oorlog gaan voeren met het VK om ze op de knieën te dwingen.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Grappig verzonnen. Maar zo werkt het niet.
Dus omdat we een associatieovereenkomst met Oekraïne willen sluiten kunnen we de samenwerking met een ander land niet meer verminderen? Of wat is daar precies de logica achter?quote:Op maandag 4 juli 2016 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat ook grappig was dat hier heel vaak werd verteld dat Nederland het zich niet kan veroorloven om geen associatieovereenkomst met Oekraine te sluiten terwijl we naar dat land per jaar 6 tomaten exporteren en 3 kippen importeren maar om de een of andere wonderbaarlijke reden kunnen we wel het VK, een land met een BBP van 3 biljoen dollar en waar alleen Nederland al 50 miljard dollar per jaar naar exporteert, onze wil opleggen en missen als kiespijn.
Want als de UK dat niet wil doen zitten we met een groot probleem natuurlijk.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit? We hebben niks te eisen. We moeten hopen dat het hoogopgeleide, welvarende VK een redelijke deal met ons wil sluiten.
Ja, zo gaat dat niet lukken he om ineens anderhalf keer zo rijk te worden. Binnen de EU kunnen ze juist goed met de rest van de wereld handelen, enig idee hoeveel handelsverdragen die hebben?quote:Op maandag 4 juli 2016 05:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik las die reactie van Kowloon toen ik over straat liep en begon keihard te lachen.quote:Op zondag 3 juli 2016 23:06 schreef Zith het volgende:
[..]misschien moet je je toch wat meer op de stof richten, ik moest bijna overgeven van de onzin die hier staat. Het enige wat je juist hebt is dat bij gelijkwaardigheid er meer balans is (lol).
het is voor het VK veel belangrijker dat ze een goede deal hebben met de EU dan andersom. hoe welvarend en hoog opgeleid het VK volgens jou ook is. de EU is een markt van 500 miljoen en die wil je niet buitensluiten als VK.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Brainless weer met zijn obsessie over hoogopgeleide mensen.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je beschrijft nu vooral je eigen situatie.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit?
Blijkt hij plotseling weer op te zien tegen het deel van Europa dat wel hoogopgeleid is.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Brainless weer met zijn obsessie over hoogopgeleide mensen.
Je zegt het zelf al. Samenwerken, dus niet het VK smeken om een deal met ons te sluiten. Die deal is immers in belang van beiden. En wil het VK die deal dan zal ze ook bepaalde minder prettige zaken moeten accepteren (Brusselse regels en vrij verkeer van arbeid bijvoorbeeld).quote:Op maandag 4 juli 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het werkt wel zo. In het zaken doen kijk je naar de voordelen die je kan halen door het samenwerken met elkaar. Tuurlijk, we kunnen een ijzeren gordijn optrekken tussen de EU en het VK en dat land daarmee ( en ons zelf) straffen. Als dat je uitgangspunt is, waarom dan van die halve maatregelen? Dan kunnen we ook oorlog gaan voeren met het VK om ze op de knieën te dwingen.
Braindead, Fir3fly, Pietverdriet, eriksd, koosvogels, du_ke, Paper Tiger, Wegenbouwer. Het is me een stel.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:11 schreef Jopie78 het volgende:
Vermoeiend dat je hier steeds door de persoonlijke aanvallen moet heen lezen, om nog enigszins iets nuttigs te vinden.
Gek genoeg bedoel ik die niet. Jij staat nu wel op dat lijstje!quote:Op maandag 4 juli 2016 10:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Braindead, Fir3fly, Pietverdriet, eriksd, koosvogels, du_ke, Paper Tiger, Wegenbouwer. Het is me een stel.
De ratten verlaten het zinkende schiptwitter:SkyNews twitterde op maandag 04-07-2016 om 11:13:09Watch: Nigel Farage says he will stand aside as leader of UKIP https://t.co/ZlR10okgSO reageer retweet
Nee..... dat is funest voor het vertrouwen in de politiek.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:24 schreef KingRadler het volgende:
Is het dan niet verstandig om brexit terug te draaien?
quote:Op maandag 4 juli 2016 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
Godverdomme wat kansloos van onze Nigel.
Haha als hij belooft terug te treden doet hij het niet (EP-verkiezingen) en op het slechtste moment weer welquote:Op maandag 4 juli 2016 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
Godverdomme wat kansloos van onze Nigel.
Mooi ook dat, as we speak, GB nog steeds in de EU zit.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha als hij belooft terug te treden doet hij het niet (EP-verkiezingen) en op het slechtste moment weer wel
Die zien dat als geweldige moves:quote:Op maandag 4 juli 2016 11:53 schreef Slayage het volgende:
Nigel Farage
![]()
het brexit "leiderschap"![]()
![]()
![]()
ik vraag me af hoe de brexit stemmers deze moves van johnson en farage zien...
quote:Buitenland vecht om handelsgunsten met VK, beurs stijgt. Maar dat is allemaal verlies in de ogen van Democratie en vrijheidhatende DWDD kijkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |