abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163493233
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De vooruitzichten zijn negatief. Anders dan van Eurofielen heb ik die boodschap nog nergens gehoord.
Ik weet niet waar je op doelt, maar kan je misschien toelichten hoe het VK plotseling het gat gaat dichten met het maar liefst anderhalf keer zo welvarende Zwitserland?
pi_163494621
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 04:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom is het een nadeel voor het VK als rijke Engelse gepensioneerden in Spanje terug naar het VK moeten verhuizen om daar hun geld uit te geven. Is het dan ook een voordeel voor Spanje (en de EU) dat al die rijke Engelse gepensioneerden Spanje moeten verlaten?
Als je een bewoner uit de middeleeuwen of uit een tribale clan uit het Afghaanse binnenland bent, dan is het inderdaad een voordeel en geen nadeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 21:07:29 ]
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2016 @ 23:06:14 #213
230491 Zith
pls tip
pi_163499664
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ga niks aantonen, maar ik heb wel een op mijn economische ervaring gebaseerd vermoeden. Als ik een analogie maak naar onderhandelingen tussen ondernemingen dan zie je daarin dat gelijkwaardigheid erg belangrijk is om soepel zaken te kunnen doen. Dit is ook voorstelbaar vanuit elementaire micro-economische theorie omdat verstoringen in de surplusmaximalisatie vrijwel altijd terug te voeren zijn op een significante marktmacht. Bij gelijkwaardigheid is die marktmacht meer in balans.
:') misschien moet je je toch wat meer op de stof richten, ik moest bijna overgeven van de onzin die hier staat. Het enige wat je juist hebt is dat bij gelijkwaardigheid er meer balans is (lol).

[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 03-07-2016 23:39:05 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163499700
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De vooruitzichten zijn negatief. Anders dan van Eurofielen heb ik die boodschap nog nergens gehoord.
Erg positief zijn de vooruitzichten voor het VK niet inderdaad. Maar jij ziet dat compleet anders begreep ik, heb je daar een realistisch scenario voor? Wanneer halen ze Zwitserland in en hoe?
pi_163501650
Laagste belastingtarief voor bedrijven van Europa straks
http://www.bbc.com/news/business-36699642
quote:
Mr Osborne said the cut was part of his plans to build a "super-competitive economy" with low tax rates.

George Osborne has pledged to slash corporation tax to encourage businesses to still invest in the UK following the EU referendum vote.
In an interview with the Financial Times, the chancellor said he would cut the rate to below 15% - some 5% lower than its current 20% rate.
pi_163501851
Wellicht zou Osborne er beter aan doen om wat meer aandacht te besteden aan de overwegend lagere sociaal-economische klassen in de samenleving die tegen de EU gestemd hebben. Die voelen zich blijkbaar miskend en mij lijkt dat een verlaging van de vennootschapsbelasting daar weinig verandering in gaat brengen, integendeel zelfs. Die groepen zullen ook vooral getroffen worden door de aangekondigde bezuinigingen en belastingverhogingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 00:30:11 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 05:30:57 #217
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163503440
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je op doelt, maar kan je misschien toelichten hoe het VK plotseling het gat gaat dichten met het maar liefst anderhalf keer zo welvarende Zwitserland?
Men blijft gewoon handelen met de overige Europese landen. De markt is te groot en niemand kan de handel met het VK missen. Verder kan men na een Brexit opeens ook vrij handelen met de rest van de wereld. Geen EU ambtenaar die dat met regels meer zal kunnen tegenhouden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163503652
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 05:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Men blijft gewoon handelen met de overige Europese landen. De markt is te groot en niemand kan de handel met het VK missen. Verder kan men na een Brexit opeens ook vrij handelen met de rest van de wereld. Geen EU ambtenaar die dat met regels meer zal kunnen tegenhouden.
Als ze deel willen blijven uitmaken van de interne EU markt, dan hebben ze straks, in tegenstelling tot nu, gewoon de Brusselse dictaten te slikken...
pi_163503743
quote:

[..]

sinds wanneer houdt de EU handel met nu niet EU landen tegen. je doet nu net of EU landen moeten kiezen tussen handel met andere EU landen en handel met de rest van de wereld. Maar dat is natuurlijk niet zo. Het VK handelt nu ook gewoon met de rest van de wereld hoor. en nu ze uit het VK stappen zal dat ook gewoon blijven. maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze handel meer wordt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 4 juli 2016 @ 08:45:47 #220
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163503971
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg positief zijn de vooruitzichten voor het VK niet inderdaad. Maar jij ziet dat compleet anders begreep ik, heb je daar een realistisch scenario voor? Wanneer halen ze Zwitserland in en hoe?
Misschien omdat de Zwitserse toegang tot de vrije markt ook beperkt gaat worden als ze hun bindend referendum over beperken van immigratie serieus gaan nemen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163504089
Hehe
  maandag 4 juli 2016 @ 09:04:07 #222
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_163504105
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als ze deel willen blijven uitmaken van de interne EU markt, dan hebben ze straks, in tegenstelling tot nu, gewoon de Brusselse dictaten te slikken...
Dan mag Merkel aan de directeuren van BMW, Volkswagen en Mercedes gaan uitleggen waarom ze geen auto's meer in het VK mogen verkopen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163504141
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan mag Merkel aan de directeuren van BMW, Volkswagen en Mercedes gaan uitleggen waarom ze geen auto's meer in het VK mogen verkopen :)
Vermoedelijk zullen de Britten de gestelde voorwaarden dus gewoon slikken. Het is voor hen ook niet erg aantrekkelijk om zelf voor alle auto's weer een eigen typegoedkeuring te gaan eisen en regelen.
Ofwel, voldoen aan de dictaten zonder inspraak, net zoals de Noren.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:15:36 #224
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163504198
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk zullen de Britten de gestelde voorwaarden dus gewoon slikken. Het is voor hen ook niet erg aantrekkelijk om zelf voor alle auto's weer een eigen typegoedkeuring te gaan eisen en regelen.
Ofwel, voldoen aan de dictaten zonder inspraak, net zoals de Noren.
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit? We hebben niks te eisen. We moeten hopen dat het hoogopgeleide, welvarende VK een redelijke deal met ons wil sluiten.
pi_163504204
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit? We hebben niks te eisen. We moeten hopen dat het hoogopgeleide, welvarende VK een redelijke deal met ons wil sluiten.
Grappig verzonnen. Maar zo werkt het niet.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:30:57 #226
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163504335
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grappig verzonnen. Maar zo werkt het niet.
Het werkt wel zo. In het zaken doen kijk je naar de voordelen die je kan halen door het samenwerken met elkaar. Tuurlijk, we kunnen een ijzeren gordijn optrekken tussen de EU en het VK en dat land daarmee ( en ons zelf) straffen. Als dat je uitgangspunt is, waarom dan van die halve maatregelen? Dan kunnen we ook oorlog gaan voeren met het VK om ze op de knieën te dwingen.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:41:24 #227
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163504410
Wat ook grappig was dat hier heel vaak werd verteld dat Nederland het zich niet kan veroorloven om geen associatieovereenkomst met Oekraine te sluiten terwijl we naar dat land per jaar 6 tomaten exporteren en 3 kippen importeren maar om de een of andere wonderbaarlijke reden kunnen we wel het VK, een land met een BBP van 3 biljoen dollar en waar alleen Nederland al 50 miljard dollar per jaar naar exporteert, onze wil opleggen en missen als kiespijn.
pi_163504524
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat ook grappig was dat hier heel vaak werd verteld dat Nederland het zich niet kan veroorloven om geen associatieovereenkomst met Oekraine te sluiten terwijl we naar dat land per jaar 6 tomaten exporteren en 3 kippen importeren maar om de een of andere wonderbaarlijke reden kunnen we wel het VK, een land met een BBP van 3 biljoen dollar en waar alleen Nederland al 50 miljard dollar per jaar naar exporteert, onze wil opleggen en missen als kiespijn.
Dus omdat we een associatieovereenkomst met Oekraïne willen sluiten kunnen we de samenwerking met een ander land niet meer verminderen? Of wat is daar precies de logica achter?
pi_163504534
quote:

[..]

Want als de UK dat niet wil doen zitten we met een groot probleem natuurlijk.
pi_163504636
quote:

[..]

Ja, zo gaat dat niet lukken he om ineens anderhalf keer zo rijk te worden. Binnen de EU kunnen ze juist goed met de rest van de wereld handelen, enig idee hoeveel handelsverdragen die hebben?

Denken dat de EU je welvaart met 50% verlaagt, dan ben je echt van het padje.
pi_163504657
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:06 schreef Zith het volgende:

[..]

:') misschien moet je je toch wat meer op de stof richten, ik moest bijna overgeven van de onzin die hier staat. Het enige wat je juist hebt is dat bij gelijkwaardigheid er meer balans is (lol).
Ik las die reactie van Kowloon toen ik over straat liep en begon keihard te lachen. :P
pi_163504673
quote:

[..]

het is voor het VK veel belangrijker dat ze een goede deal hebben met de EU dan andersom. hoe welvarend en hoog opgeleid het VK volgens jou ook is. de EU is een markt van 500 miljoen en die wil je niet buitensluiten als VK.

overigens vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat de britten hoogopgeleider zijn dan mensen in de EU dat waag ik nog wel eens te betwijfelen. ik denk bijvoorbeeld dat in Nederland wel welvarender en hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde brit.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 10:06:52 #233
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_163504692
quote:

[..]

Brainless weer met zijn obsessie over hoogopgeleide mensen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163504723
quote:
Wanneer ga je nou eens in de gaten krijgen dat de gemiddelde EU-burger veel achterlijker en armer is dan de gemiddelde Brit?
Je beschrijft nu vooral je eigen situatie.

De EU kent meerdere landen die in haar eentje al een grotere economie vormen dan het VK. En er zijn 27 van.
pi_163504730
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Brainless weer met zijn obsessie over hoogopgeleide mensen. :')
Blijkt hij plotseling weer op te zien tegen het deel van Europa dat wel hoogopgeleid is.

O.a. de Bremain-stemmers dus.
pi_163504746
Vermoeiend dat je hier steeds door de persoonlijke aanvallen moet heen lezen, om nog enigszins iets nuttigs te vinden.
pi_163504823
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het werkt wel zo. In het zaken doen kijk je naar de voordelen die je kan halen door het samenwerken met elkaar. Tuurlijk, we kunnen een ijzeren gordijn optrekken tussen de EU en het VK en dat land daarmee ( en ons zelf) straffen. Als dat je uitgangspunt is, waarom dan van die halve maatregelen? Dan kunnen we ook oorlog gaan voeren met het VK om ze op de knieën te dwingen.
Je zegt het zelf al. Samenwerken, dus niet het VK smeken om een deal met ons te sluiten. Die deal is immers in belang van beiden. En wil het VK die deal dan zal ze ook bepaalde minder prettige zaken moeten accepteren (Brusselse regels en vrij verkeer van arbeid bijvoorbeeld).
  maandag 4 juli 2016 @ 10:56:45 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163505501
quote:
13s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:11 schreef Jopie78 het volgende:
Vermoeiend dat je hier steeds door de persoonlijke aanvallen moet heen lezen, om nog enigszins iets nuttigs te vinden.
Braindead, Fir3fly, Pietverdriet, eriksd, koosvogels, du_ke, Paper Tiger, Wegenbouwer. Het is me een stel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163505581
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Braindead, Fir3fly, Pietverdriet, eriksd, koosvogels, du_ke, Paper Tiger, Wegenbouwer. Het is me een stel.
Gek genoeg bedoel ik die niet. Jij staat nu wel op dat lijstje! :Y
  maandag 4 juli 2016 @ 11:20:20 #240
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_163505920
Nigel Farage opgestapt :{
Brexit maakt meer kapot dan je lief is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')