abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163388811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dus niet meer zo. Werkgevers zijn sinds 2014 verplicht om minimaal het minimumloon te betalen. Ook aan arbeidsmigranten.
Maar als die werknemers geheel en al bv pools blijven en werken via bv poolse uitzendbureau's dan hoeft de werkgever daar veel minder voor af te dragen waardoor die werknemer goedkoper is dan een nederlandse werknemer (of iemand die hier iig geregistreerd is).

Dat is nog een overgebleven maas in de wet die gedicht zou moeten worden. Zodra ze die ook gedicht hebben is het speelveld weer gelijk en zal de laatste verdringing op de arbeidsmarkt verdwijnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 29 juni 2016 @ 13:12:16 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_163388843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:00 schreef Wombcat het volgende:
Vind ik niet zo logisch om de britten een EEA- aan te bieden. Een EEA lijkt me logischer.
Logisch voor wie?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163388894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat de anti-EU'ers hier op te zeggen hebben. Die hele leave-campagne wordt nogal een pyrrhusoverwinning als je economische motor gewoon vertrekt.
Gewoon afdoen als leugens en speculatie natuurlijk. Immers alles zal beter worden na de Brexit. Want iedereen wil de Britten wel de lusten en niet de lasten geven.
pi_163388896
quote:

[..]

Ben wel benieuwd wat de anti-EU'ers hier op te zeggen hebben. Die hele leave-campagne wordt nogal een pyrrhusoverwinning als je economische motor gewoon vertrekt.
Ik vraag me af of een paar banken naar Parijs halen (gaan jaren overheen) Le Pen kan stoppen in 2017. Haar electoraat heeft natuurlijk sowieso al een hekel aan banken en het groot kapitaal. Niet dat Le Pen momenteel op winst staat overigens, maar wat banken naar Parijs lijkt me nou niet DE manier om Le Pen te stoppen. Gewoon de grenzen dichtgooien en resoluut zeggen dat Turkije nooit bij de unie komt lijkt me wat dat betreft effectiever.
pi_163388913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Logisch voor wie?
Als je het neutraal bekijkt.

Het lijkt mij iig redelijk. EU heeft al een EEA met een aantal landen, ligt wat mij betreft voor de hand dat het VK daarbij aansluit, als ze willen. Willen ze dat niet, dan krijgen ze een EEA-. Maar een EEA+ ligt vanuit de EU niet erg voor de hand.
pi_163388958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:14 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een paar banken naar Parijs halen (gaan jaren overheen) Le Pen kan stoppen in 2017. Haar electoraat heeft natuurlijk sowieso al een hekel aan banken en het groot kapitaal. Niet dat Le Pen momenteel op winst staat overigens, maar wat banken naar Parijs lijkt me nou niet DE manier om Le Pen te stoppen. Gewoon de grenzen dichtgooien en resoluut zeggen dat Turkije nooit bij de unie komt lijkt me wat dat betreft effectiever.
Gewoon de grenzen dichtgooien. Klinkt wel reuze realistisch binnen de Europese samenwerking. Zelfs met de vertrekkende Britten willen we dat niet echt...
pi_163388976
quote:

[..]

Dat is waar, Le Pen ga je niet stoppen. En het 'grootkapitaal' is ook terecht een doorn in het oog van mensen. Echter, het draagt wel bij aan de hoge levensstandaard, dus je bent er toch toe veroordeeld. En dat snappen mensen niet.
pi_163388993
quote:

[..]

Ach, die malle Fransen. Zo'n beetje de gehele Franse landbouwsector wordt draaiende gehouden met Europees geld, maar dat gekke staakgrage volk wil uit de EU stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163389016
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, die malle Fransen. Zo'n beetje de gehele Franse landbouwsector wordt draaiende gehouden met Europees geld, maar dat gekke staakgrage volk wil uit de EU stappen.
Franse boeren :')
pi_163389031
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon de grenzen dichtgooien. Klinkt wel reuze realistisch binnen de Europese samenwerking. Zelfs met de vertrekkende Britten willen we dat niet echt...
De buitengrenzen natuurlijk ;)

De beste aanpak tegen Le Pen lijkt me wat de Fransen veiligheidsdiensten nu aan het doen zijn: keihard optreden tegen verdachte radicale moslims. Kostte wat het kost een volgende aanslag proberen te voorkomen.
pi_163389164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:20 schreef fixatoman het volgende:

[..]

De buitengrenzen natuurlijk ;)

De beste aanpak tegen Le Pen lijkt me wat de Fransen veiligheidsdiensten nu aan het doen zijn: keihard optreden tegen verdachte radicale moslims. Kostte wat het kost een volgende aanslag proberen te voorkomen.
Oh die zijn al dicht en Turkije heeft geen serieus perspectief.
En due keiharde repressie klinkt leuk en is ook wat men doet. Of het werkt is een tweede...
  woensdag 29 juni 2016 @ 13:26:27 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163389170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:56 schreef speknek het volgende:
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:15:02 Have been running around the City of London last few days. Here's an update. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:16:19 Merkel and Brussels have outright already refused an EEA+ agreement that gives UK migration control, passporting and single market access. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:17:40 What is passporting? All banks registered in UK have a "passport" that allows them to do business with whole EU. The City depends on it. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:18:41 Base case is Berlin and Brussels plan to insist on an EEA- (i.e. a worse deal than Norway) that excludes passporting, migration controls. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:21:23 France cynicallly intends to offer Britain an EEA- that excludes passporting, but givs them a migration cap, and single market access. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:22:07 This is a brilliant move: "you get less Poles, but we want your banks." It would be in France's interests to encourage UK out to get banks. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:23:09 This would leave some stuff shirt like Crabb in a disastrous position: Paris and Berlin would have handed him a deal only "bad for bankers." reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:25:54 The next Tory muchkin leader would then be a hideous position: have his tax base slasshed at by loss of banks as his voters rejoice. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:27:25 Paris and Frankfurt would emerge as enormous winners by ending passporting. Hugely boosting popularity of French and German leadership. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:28:53 British public will be left moronically clapping the huge triumph of a few less Poles and the punishment for "bankers" and tax base slashed. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:30:21 City analysts I met look with unbrindled distain on a Tory leadership class they think are simply muppets. No clue what's about to hit them. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:32:52 France has already made this plan public. Hollande utterly clear on exactly what he wants Paris to grab from London. https://t.co/8dP8sZcfFb reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:39:44 How will EU divy up the City of London? This is base-case: Euro-clearing to Frankfurt and rest to Paris, Amsterdam to avoid #Frexit, #Nexit. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:44:06 It is crucial to understand EU must at all costs stop Le Pen winning in 2017. Best way to do this? Reward France the banks and their taxes. reageer retweet
b_judah twitterde op woensdag 29-06-2016 om 12:46:01 That's all for now. Just remember what a glorious day it is! #VoteLeaveTakeControl #IndependenceDay #GoBorisYeah reageer retweet
Magnificent. Ik zeg het al een tijdje. Een Brexit is goed voor de EU, maar desastreus voor het VK.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163389199
quote:
Het is een onderhandelingspositie, niet meer niet minder. Het is nog veel te vroeg om de winnaars en verliezers van Brexit te kunnen noemen.
pi_163389236
Mensen, hou maar op. Het moet allemaal overnieuw. Iemand of betrapt op het opsnuiven van reetgeur...

http://www.pressreader.co(...)0626/281797103297822
pi_163389244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Magnificent. Ik zeg het al een tijdje. Een Brexit is goed voor de EU, maar desastreus voor het VK.
Maar dat is uiteraard de schuld van de EU, die niet alle eisen van de Britten wil inwilligen.

Eerst maandenlang de EU uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, Europese leiders afschilderen als halve fascisten en weet ik het allemaal wat. En dan verwachten die Brexiteers dat ze de beste deal krijgen die er bestaat.

Haha, nog effe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163389246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh die zijn al dicht en Turkije heeft geen serieus perspectief.
En due keiharde repressie klinkt leuk en is ook wat men doet. Of het werkt is een tweede...
Vooralsnog wel, als we de inlichtingendiensten moeten geloven in ieder geval.
  woensdag 29 juni 2016 @ 13:35:20 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_163389357
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:29 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen, hou maar op. Het moet allemaal overnieuw. Iemand of betrapt op het opsnuiven van reetgeur...

[ afbeelding ]
http://www.pressreader.co(...)0626/281797103297822
Die kartonnen doos _O-. "dr John Keynes".

godverdomme wat kinderachtig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163389422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:30 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Vooralsnog wel, als we de inlichtingendiensten moeten geloven in ieder geval.
Die deze methode in de basis al toegepast sinds de terreur van GIA in de jaren negentig. Heb er weinig vertrouwen in :P
pi_163389432
Langzaam begin ik de Engelsen wat zielig te vinden, mogelijk moeten we ze toch maar toestaan in de EU te blijven, we zitten ook niet te wachten op economische vluchtelingen uit Engeland die met gammele bootjes illegaal ons land in willen.
pi_163389516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:
Langzaam begin ik de Engelsen wat zielig te vinden, mogelijk moeten we ze toch maar toestaan in de EU te blijven, we zitten ook niet te wachten op economische vluchtelingen uit Engeland die met gammele bootjes illegaal ons land in willen.
Vind dat ze in de regio geholpen moeten worden. Dat kan best door het budget voor ontwikkelingssamenwerking met een aantal miljard op te schroeven ten behoeve van GB. Ze komen hier als zogenaamde vluchtelingen, maar stappen straks wel met een portie fish & chips aan land in de EU. Nou, dan kan het zo erg nooit zijn daar.
pi_163389823
http://www.volkskrant.nl/(...)n-politici~a4329441/

Erg goed stuk.
quote:
Herhaal dat 'het moet van Europa' maar vaak genoeg en het wordt voor velen vanzelf waarheid.

In Groot-Brittannië was dit mechanisme met een factor 10 erger. Inmiddels is bekend dat Boris Johnson, de toenmalige invloedrijke correspondent voor The Daily Telegraph in Brussel, de grootste leugens uit zijn duim zoog over 'dictaten vanuit de EU'. Nu Johnson zich als leider van de Leave-campagne heeft laten kennen als een pathologische leugenaar, komen ex-collega's uit zijn Brusselse jaren eindelijk uit de kast en bevestigen dat Johnson vroeger ook al alles bij elkaar verzon. Het hielp een klimaat te kweken waarin politici wonnen in de kiezersgunst als ze de EU maar hard en vaak genoeg bashten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163389910
quote:
Het belangrijkste aan dit stuk is dit:
quote:
Want zo zit de Europese Unie doodeenvoudig niet in elkaar. Niet de Europese Commissie, maar de regeringen van de lidstaten zijn de baas. De Europese Commissie doet niets als de lidstaten dat niet willen. Het probleem is dat dit door politici niet zo aan de eigen burgers gecommuniceerd wordt.
In het debat in de TK loog Roemer hier ook glashard over.
pi_163390041
quote:

[..]

Dat waren de nieuwe afspraken van Cameron ook al dus niets nieuws onder de zon.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:16:45 #74
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163390156
Cameron heeft Corbyn aangeraden op te zouten: http://www.standard.co.uk(...)o-quit-a3283916.html
pi_163390188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja. De Brexit stemmers hebben gewoon echt niet geweten wat ze allemaal kwijt gaan raken.
Dit kan ik de burgers kwalijk nemen, maar ook de Britse politici en de media.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')