SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Jaime en Brienne ook nadat Jaime zijn zus vermoordquote:Op maandag 27 juni 2016 22:51 schreef Tjik het volgende:
Dat 'teleporteren' van Varys en Arya was toch allang duidelijk dat daar weken aan voorbij zijn gegaan?
Plus ik voorspel dat Dany en Jon uiteindelijk zullen trouwen..
Niet gemaakt, wel op het internet te vinden.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:52 schreef Amarantha het volgende:
Niemand een gifje gemaakt van Tommen die uit het raam stapt?
Ik vond het ergens ook wel een beetje droog overkomen.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:53 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet gemaakt, wel op het internet te vinden.
[ afbeelding ]
Dit jaquote:Op maandag 27 juni 2016 22:54 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik vond het ergens ook wel een beetje droog overkomen.
Zijn eerste daadkrachtige actie in de seriequote:Op maandag 27 juni 2016 22:54 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Haast BlackAdder like, Ministry of Silly Walks. And now for the king of Silly Jumpsquote:Op maandag 27 juni 2016 22:54 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Compleet geïndoctrineerd door High Sparrow natuurlijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:58 schreef vigen98 het volgende:
Ik haatte Tommen maar nu ik er zo over na denk. Het was maar een kind die niet wist wat hij moest doen. Hij werd te veel in zijn hoofd gefluisterd dat hij het gewoon niet meer aan kon
Graveyard is na seizoen 6 zowat 5keer scrollen(op m'n 13inchquote:Op maandag 27 juni 2016 22:53 schreef Shakkara het volgende:
Ik hoop dat de graveyard snel een update krijgt.
Dat ligt wel voor de hand den je nie? Me het gezicht van Jon als daaropvolgende scenequote:Op maandag 27 juni 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:
Maar waarom hebben ze niet laten horen dat Jon de zoon van Rhaegar is dan? Ik vind dat wel raar eigenlijk. Als je laat zien dat Lyanna de moeder is waarom dan niet meteen zeggen wie de vader is?
Nee, Ned is de vader.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:
Maar waarom hebben ze niet laten horen dat Jon de zoon van Rhaegar is dan? Ik vind dat wel raar eigenlijk. Als je laat zien dat Lyanna de moeder is waarom dan niet meteen zeggen wie de vader is?
Ja maar daarmee weet je dat Lyanna de moeder is maar ze zeggen niet wie de vader is, dus het is niet confirmed dat het Rhaegar is.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat ligt wel voor de hand den je nie? Me het gezicht van Jon als daaropvolgende scene
Jawel, want je weet dat hij haar heeft verkrachtquote:Op maandag 27 juni 2016 23:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar daarmee weet je dat Lyanna de moeder is maar ze zeggen niet wie de vader is, dus het is niet confirmed dat het Rhaegar is.
Kan niet, want Euron is Dario!quote:Op maandag 27 juni 2016 23:03 schreef Amarantha het volgende:
Wat iemand anders trouwens zei vond ik best een goede. Ik denk ook dat Michiel Huisman stiekem op één van die boten zit. En als ze dan aankomen op bestemming: Verrassing, hier ben ik dan!
Ja natuurlijk lees ik die. Ze komt terug omdat Mel in seizoen 3 zei dat ze Arya nog zou ontmoeten.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:06 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Who the fuck cares of ze terugkomt, dat zien we in de volgende seizoenen wel.
Voorlopig is ze weggestuurd !![]()
![]()
Murdering bitch !
PS lees je die blauwe stukjes onder 'Voordat je reageert' wel eens ?
Volgens die heks wordt ze vermoord door een van haar broers, iedereen denkt probably dat dat Tyrion is maar ik weet bijna wel zeker dat dat Jaime wordtquote:Op maandag 27 juni 2016 23:06 schreef Amarantha het volgende:
Tyrion zal zich ook wel rot schrikken als hij hoort wat Cersei allemaal heeft gedaan.
Oh echt? Dat heb ik niet mee gekregenquote:Op maandag 27 juni 2016 23:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens die heks wordt ze vermoord door een van haar broers, iedereen denkt probably dat dat Tyrion is maar ik weet bijna wel zeker dat dat Jaime wordt
Dat was die profetie die ze kreeg tochquote:Op maandag 27 juni 2016 23:08 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh echt? Dat heb ik niet mee gekregenMaar ik denk ook Jaime ja.
Je zag ook in de visie van Bran een schaduw, die er op leek dat Jaime Cersei neerstak in de troonzaal.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens die heks wordt ze vermoord door een van haar broers, iedereen denkt probably dat dat Tyrion is maar ik weet bijna wel zeker dat dat Jaime wordt
Oh ik onthou niet allesquote:Op maandag 27 juni 2016 23:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat was die profetie die ze kreeg toch
Begin seizoen 5, toen ze nog een kind was
Huuuuuh.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zag ook in de visie van Bran een schaduw, die er op leek dat Jaime Cersei neerstak in de troonzaal.
dit dusquote:Op maandag 27 juni 2016 22:58 schreef vigen98 het volgende:
Het was maar een kind die niet wist wat hij moest doen. Hij werd te veel in zijn hoofd gefluisterd dat hij het gewoon niet meer aan kon
Dat heeft weinig met beleven te maken. Meer met dingen niet meekrijgenquote:Op maandag 27 juni 2016 23:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Toch mooi hoe je op zoveel manieren afleveringen kunt beleven
quote:
Oh niet zo gek dat ik dit niet heb gezien.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toegegeven in de aflevering zelf ging ie verrekte snel. Maar ik heb het tig keer teruggespoeld en frame voor frame op de play/pauseknop geramd
Ik vind het een beetje vergezocht eigenlijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toegegeven in de aflevering zelf ging ie verrekte snel. Maar ik heb het tig keer teruggespoeld en frame voor frame op de play/pauseknop geramd
Iets is vergezocht wat in een aflevering zelf zat? Whut?quote:Op maandag 27 juni 2016 23:15 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vergezocht eigenlijk.
Ze heeft wel zombie Mountain.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:18 schreef vigen98 het volgende:
Dit betekent wel dat Jaime nu hoofd van huis Lannister isDie troepen staan onder zijn bevel
Welk leger heeft Cersie? Geen enkel. Ze zal maar kort regeren.
Eeeh het idee is dat nu Cersei in feite gedaan heeft wat Aerys van plan was te doen, dat Jaime erger wil voorkomen (heel King's Landing in as) en om die reden Cersei zal neersteken.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:21 schreef houdjemond het volgende:
Eeh hij steekt daar gewoon Aerys neer, niet Cersei.
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 27 juni 2016 23:21 schreef houdjemond het volgende:
Eeh hij steekt daar gewoon Aerys neer, niet Cersei.
Er waren ook Martell en Tyrell schepen in de vloot dus het was gewoon een onduidelijke flash-forward.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:18 schreef GGMM het volgende:
Varys kan ook teleporteren. Zou hij dat van de sandsnakes geleerd hebben?
Hmhm dat snap ik, doelde puur op wat je daadwerkelijk in de flashback ziet. En dat is zeker niet Cersei.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eeeh het idee is dat nu Cersei in feite gedaan heeft wat Aerys van plan was te doen, dat Jaime erger wil voorkomen (heel King's Landing in as) en om die reden Cersei zal neersteken.
quote:Op maandag 27 juni 2016 23:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hmhm dat snap ik, doelde puur op wat je daadwerkelijk in de flashback ziet. En dat is zeker niet Cersei.
We zien Jaime en Aerys de Mad King. We hebben Aerys zien bleren: burn 'em all! Jeweetwel waarom Jaime door alles en iedereen uitgejouwd wordt als King Slayer.quote:
Nee, je ziet schaduw.quote:
Een Starkaryen. Goed bloed welquote:Op maandag 27 juni 2016 23:24 schreef DaMart het volgende:
Toffe aflevering. Nu weer veel te lang wachten op meer GOT
. Het kerkhof is in ieder geval weer goed gevuld deze aflevering
.
Maar Tommen die dus maar gewoon zichzelf vermoordt.
Cersei op de troon? Die zal zo wel meer steun gaan verliezen. Wel bijzonder dat die wildfire niet de hele stad heeft platgebrand... En op Olenna na is er dus geen familie Tyrell meer... gaat lekker met die huizen die totaal weggevaagd worden.
Arya die Walder Frey zijn eigen zoons wilde voeren. Kan Edmure ook weer terug naar zijn kasteel.
En Jon King in the North... terwijl hij nu dus officieel ook eeigenlijk een Targaeryen is.
Olenna heeft wel meer familie hoor.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:24 schreef DaMart het volgende:
Toffe aflevering. Nu weer veel te lang wachten op meer GOT
. Het kerkhof is in ieder geval weer goed gevuld deze aflevering
.
Maar Tommen die dus maar gewoon zichzelf vermoordt.
Cersei op de troon? Die zal zo wel meer steun gaan verliezen. Wel bijzonder dat die wildfire niet de hele stad heeft platgebrand... En op Olenna na is er dus geen familie Tyrell meer... gaat lekker met die huizen die totaal weggevaagd worden.
Arya die Walder Frey zijn eigen zoons wilde voeren. Kan Edmure ook weer terug naar zijn kasteel.
En Jon King in the North... terwijl hij nu dus officieel ook eeigenlijk een Targaeryen is.
Cersei heeft Lancel opdracht gegeven Robert helemaal lam te voeren. Als het niet op de natuurlijk manier was gegaan had ze waarschijnlijk wel een plan B gehad ook nog.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:33 schreef Tjik het volgende:
Misschien heb ik dit gemist en ik kan er niets over terug vinden, maar Cersei zat achter de dood van Robert Baratheon? Ik dacht dat dat gewoon een ongeluk was tijdens de jacht?
Wat? Die bestaat niet meer. Tenzij je de Night King bedoelt.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:39 schreef Nielsch het volgende:
Dus volgend seizoen New War of the Five Kings / Queens....
King In Da Norf Jon Targaryen Stark Snow vs. Queen of da East Dany T vs. Queen Bitch in da South Cersei vs. King of the Iron Islands Euron Greyjoy vs. The King of the Night beyond The Wall
En dan eigenlijk ook nog The Underdog PB Littlefinger
Ze hebben de kaarten weer mooi geschud voor volgend seizoen.
The game is afoot!
The king of the night zou zomaar eens de Night King kunnen zijn jaquote:Op maandag 27 juni 2016 23:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat? Die bestaat niet meer. Tenzij je de Night King bedoelt.
Ze zijn al langs Dorne geweest, want de schepen van Dorne en The Reach zitten al in de vloot. Daarom is Varys ook gewoon op het schip.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:15 schreef vigen98 het volgende:
Dus wat denken jullie dat er gebeurd in S7E1?Ik denk dat het begint met Dany die aankomt in Dorne, via Dorne trekken ze op naar Kingslanding waar Dany een platgebrande stad zal zien omdat Cersie gek geworden is.
Oeps ik las het verkeerd. Ik las king behind the wallquote:Op maandag 27 juni 2016 23:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
The king of the night zou zomaar eens de Night King kunnen zijn ja
Aaaaah goed punt. Dus ze gaan via Highgarden ( Tyrell land ) binnenvallen?quote:Op maandag 27 juni 2016 23:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ze zijn al langs Dorne geweest, want de schepen van Dorne en The Reach zitten al in de vloot. Daarom is Varys ook gewoon op het schip.
Hier was ik dus ook over aan het twijfelen.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ze zijn al langs Dorne geweest, want de schepen van Dorne en The Reach zitten al in de vloot. Daarom is Varys ook gewoon op het schip.
Als het echt zo is dat ze al langs Dorne zijn geweest, dan denk ik dat ze rechtstreeks naar KL gaat.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Aaaaah goed punt. Dus ze gaan via Highgarden ( Tyrell land ) binnenvallen?
Ja die zit toch ook beyond de wall man manquote:Op maandag 27 juni 2016 23:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat? Die bestaat niet meer. Tenzij je de Night King bedoelt.
Alsjeblieft, het was dit keer iets meer werk.....quote:Op maandag 27 juni 2016 22:53 schreef Shakkara het volgende:
Ik hoop dat de graveyard snel een update krijgt.
Holy shitquote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Alsjeblieft, het was dit keer iets meer werk.....![]()
[ afbeelding ]
Yara en Theon hadden maar 100 schepen voor Dany en ze zei laatst dat ze er 1000 nodig had. Dus ik denk dat Varys met schepen van Dorne en Highgarden naar Meereen is gegaan om haar leger op te halen.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:50 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Hier was ik dus ook over aan het twijfelen.
Of Dany is langs Dorne al geweest en is nu onderweg naar KL. Of Varys heeft schepen geregeld voor Dany, is hiermee terug naar Meereen gegaan om haar army op te halen en gaat nu terug naar Dorne.
Ik hoop het eerste, want anders slaan ze de ontmoeting tussen Daenerys, Ollena en Elaria over.
quote:Op maandag 27 juni 2016 22:56 schreef vigen98 het volgende:
Ik wanneer ik erachter kom dat ik weer een jaar moeten wachten
[ afbeelding ]
Je vergeet wel House Tyrell ertussen te zetten, als je toch de huizen doet.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is er nog een Tyrell over, al is de toekomst van het huis wel dood.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:02 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Je vergeet wel House Tyrell ertussen te zetten, als je toch de huizen doet.
Klopt, maar in aflevering 9 zei Tyrion dat ze samen met de schepen van de oude masters, net genoeg schepen zou hebben.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:57 schreef natasja230 het volgende:
[..]
Yara en Theon hadden maar 100 schepen voor Dany en ze zei laatst dat ze er 1000 nodig had. Dus ik denk dat Varys met schepen van Dorne en Highgarden naar Meereen is gegaan om haar leger op te halen.
Olenna Tyrell leeft nog!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:02 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Je vergeet wel House Tyrell ertussen te zetten, als je toch de huizen doet.
Homoquote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:05 schreef Fylax het volgende:
Ik ben het liedje van deze episode aan het leren. Dit is een stukje ervan
http://vocaroo.com/i/s1OI86otl6rO
Mooi werk weer, wat een lange graveyard bij season 6.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar ging ik wel vanuit, maar misschien is het wishful thinking.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:07 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Mooi werk weer, wat een lange graveyard bij season 6.
Is House Frey wel helemaal dood? Dacht namelijk alleen een paar Freys, aangezien Walder zo'n 50 zonen ofzo heeft.
Queenslayer titel heeft ie nog niet idd, dus dat moet wel gebeuren. Daarnaast de ironie. Obvious uitkomst.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zag ook in de visie van Bran een schaduw, die er op leek dat Jaime Cersei neerstak in de troonzaal.
Absoluut. Vond deze aflevering nog beter dan de vorige eigenlijk. Sowieso was het een uitstekend seizoen naar mijn mening.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:21 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vond de muziek van deze aflevering trouwens ook effe het vermelden waard. Erg mooi!
Waarom moest hij eigenlijk dood?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:21 schreef Cockwhale het volgende:
Eindelijk is Pycelle dood. Zakkenwasser.
Of eerst nog even naar Dragonstone, zoals Aegon 300 jaar terug deed.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:51 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Als het echt zo is dat ze al langs Dorne zijn geweest, dan denk ik dat ze rechtstreeks naar KL gaat.
Ik ging eigenlijk kapot nadat hij viel. Ineens die droge Frey stem uit het niets. ''FOR HOUSEEE LANNISTAHHH''quote:
Zij hebben zo ver ik weet de vaten nooit kunnen vinden. Ze waren verstopt. Tot deze episode.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:03 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar; Jaimy doodt de Mad King uit angst voor het feit dat hij Kingslanding opblaast met drakenvuur dat onder de stad ligt.
Vervolgens regeren de Lannisters over Westeros, maar hebben zij onder het regeringsgebouw vaten opgeslagen die bij een fikkie de halve stad doen ontploffen? Waarom hebben zij die vaten nooit weggehaald? Obama bewaart zijn atoombommen ook niet onder Washington.
Of is de verklaring heel logisch?
Ik vind het in dat geval te makkelijk geschreven. Ze zijn op de hoogte van het drakenvuur en het gevaar daarvan, bovendien is een dergelijke hoeveelheid lastig jarenlang te verstoppen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:04 schreef Uezurii het volgende:
[..]
Zij hebben zo ver ik weet de vaten nooit kunnen vinden. Ze waren verstopt. Tot deze episode.
80 in 60 afleveringenquote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ze heeft nu eindelijk haar zuivere vormquote:Op maandag 27 juni 2016 23:22 schreef Joosie200 het volgende:
Eat a snickers. You're not yourself anymore Cersei
Ah, ik ben niet de enige die het zich afvraagt. Waarom moest Pycelle idd dood? Dat begreep ik niet helemaal.quote:
ik vond het wel opvallend de manier waarop die zwaard in beeld werd gebracht iig, dus misschien idd een hint.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:47 schreef maho_91 het volgende:
Als je de scene van TOJ bekijkt, is er een hint naar Azor Ahai. Wanneer Ned de kamer ingaat zet hij het zwaard van Ser Arthur Dayne genaam Dawn tegen de bed aan. Je ziet dat er op het zwaard een zon is afgebeeld. Het zwaard is ook bedekt met bloed. Veel mensen denken dat dit een hint naar Azor Ahai is, want de prophecy is "Born under a bleeding sun"
Dit las ik ergens.
hij had meerdere malen mot met cersei, het fijne weet ik niet meerquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige die het zich afvraagt. Waarom moest Pycelle idd dood? Dat begreep ik niet helemaal.
house frey is niet dood. die walder heeft 10.000 kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderenquote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja die prophecy is aardig aan het uitkomen en Jaime lijkt me waarschijnlijker dan Tyrion.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies dit.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:08 schreef VacaLoca het volgende:
Wildfire kwam niet als verrassing meer helaas. Op een of andere manier zie ik wel dat dit een goede aflevering was maar beleefde ik het wat minder als de vorige. Gebeurtenissen trokken meer aan me voorbij dan dat ik er echt 'in' zat.
Meer mensen dat?
een van de beste eps van zes seizoenen een matige aflevering vindenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik vond het maar een gehaaste, matige aflevering eigenlijk.
veel dingen waren zeker voorspelbaar dat cersei alles en iedereen zou wegvagen, tommen zelfmoord zou plegen, cersei zichzelf zou kronen, septa shame door de mountain genomen zou worden had ik bv echt niet verwacht.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:33 schreef SiGNe het volgende:
Tommen Whoep het raam uit zonder enige indicatie dat er ook maar iets zou gebeuren.. geweldigKing's Landing
![]()
Arya haar zoet wraak, of hartig, al zal ze niet echt met kruiden bezig zijn geweest.
En Danaerys die zegt dat ze waarschijnlijk zal moeten trouwen om een aliantie te kunnen sluiten terwijl Jon uitgeroepen is tot King in the North.
Dat laatste was wel iets teveel hinten naar wat gaat komen.
Andere zaken waren ook al vrij voorspelbaar geworden door de hints, al hebben ze het wel erg mooi in beeld gebracht.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:37 schreef MakkieR het volgende:
Ik realiseer me net hoe trouw Daenerys Targaryen altijd is gebleven aan haar broer Viserys Targaryen ondanks dat hij haar altijd heeft gedenigreerd tot als een soort slaaf. Met die kennis als ze achter komt dat Jon Snow een volle neef is en rechtmatig houder van de kroon zal zij zich dan weer opperen voor een ander mannelijk lid van huize Targaryen?
Dat er veel puntjes op de i geramd werden maakt het geen goede episode. Integendeel, door het plotpointen was er geen enkele opbouw. Cinematografisch was het ook nogal een vrijval vergeleken met vorige week.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
een van de beste eps van zes seizoenen een matige aflevering vinden
Dat weet hij al. Varys was eerst bij Olenna en daarna bij hem op de boot.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:06 schreef Amarantha het volgende:
Tyrion zal zich ook wel rot schrikken als hij hoort wat Cersei allemaal heeft gedaan.
cersei / tyrion / jaimie zijn ook familie, maar niet echt met elkaar te vergelijk wat karakter betreftquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Tja ik kan niet anders meer als Jon een Targaryen blijkt te zijn dan is het familie
Freeza Dragonball Zquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze heeft nu eindelijk haar zuivere vorm
Goed puntquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:45 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat weet hij al. Varys was eerst bij Olenna en daarna bij hem op de boot.
quote:
Denk dat Cersei hem verdacht dat hij op de hoogte was van haar actie en ze hem niet vertrouwdequote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:47 schreef Vox_Populi het volgende:
Ik ben blijkbaar gelukkig niet de enige: Waarom moest Pycelle dood?![]()
Ok, zijn rol zat er wel een beetje op, met Qyburn als vervanger. Maar toch, de manier waarop komt wel een tikkeltje geforceerd over...
Ik hoop dat Michiel stiekem op één van die boten zit.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:52 schreef DO2 het volgende:
Carice en Michiel gaan we niet veel meer zien in GoT, lijkt me. - Hoewel Carice nog wel n ontmoeting met Arya op de agenda heeft staan. En ze staat ook op Arya's lijstje. Dus ws is ze nog niet helemaal uitgespeeld.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:52 schreef Monopoly het volgende:
Overigens ook mooi dat Ser Davos rechtvaardig blijft optreden. Ik hoop dat hij nog lang in leven blijft. Wat een verlichting.
de draakjes weten wel raad met gevaarlijke mensenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat Cersei in het volgend seizoen extreem gevaarlijk gaat worden. Ze heeft niets meer te verliezen. Al haar kinderen zijn toch al dood.
Ja, zoietsquote:
Ik zat te grijnzen als een idioot toen zij het woord nam.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:46 schreef Slayage het volgende:
ik ga een lyanna mormont poster hangen boven mijn bed![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
hear hearquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:05 schreef maho_91 het volgende:
Heb medelijden met mensen die niet kunnen genieten van een prachtige aflevering
alleen die snelle reistijden zijn wat jammerquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
Godverdomme deze aflevering.
Zat met zoveel kippenvel de hele tijd
Je hebt altijd mensen die lekker recalcitrant willen doen en zich superieur willen voelen tov anderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:05 schreef maho_91 het volgende:
Heb medelijden met mensen die niet kunnen genieten van een prachtige aflevering
Ik ben ook fanquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zat te grijnzen als een idioot toen zij het woord nam.
Mijn nieuwe favoriete personage
Ja of je gaat er gewoon vanuit dat er een tijdsperiode tussen die scènes zit.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alleen die snelle reistijden zijn wat jammer
Maar dat heeft de casual kijker toch niet door
Dat heeft ze ook volgens mij. De mensen bij de huldiging zagen er niet echt blij uit iig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoiets
Ze heeft trouwens wel heel veel rijke onschuldige burgers (ze zagen er in ieder geval niet als arme boeren oid uit) vermoord in die sept. Je zou verwachten dat ze daardoor héél veel vijanden heeft gemaakt.
Rip Lyanna...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
if you wanna make an omelet you gotta break some eggs, daarnaast om cersei te quoten, "everyone that is not us is our enemy"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoiets
Ze heeft trouwens wel heel veel rijke onschuldige burgers (ze zagen er in ieder geval niet als arme boeren oid uit) vermoord in die sept. Je zou verwachten dat ze daardoor héél veel vijanden heeft gemaakt.
Ik werd serieus emotioneel van heel dat scene, don't know whyquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
jaaa by far mijn favoriete personage atm tyrion is behoorlijk gezakt in niveau, de laatste 2 eps was hij wel goed maar de rest was gaaaapquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jaime denkt hopelijk "ok doei" en gaat naar Casterly Rock. Cersei houdt het niet lang vol komend seizoen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
if you wanna make an omelet you gotta break some eggs, daarnaast om cersei te quoten, "everyone that is not us is our enemy"
cersei heeft schijt aan alles en iedereen. zelfs jaimie zal wel geen invloed meer hebben op haar, ik hoop dat hij lekker in ballingschap gaat en zijn eigen weg vindt
Eerst natuurlijk die bevestiging dat Jon echt van R+L is, daarna meteen zijn gezicht toen had ik dat al. En die scène daarna was ook geniaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:09 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Ik werd serieus emotioneel van heel dat scene, don't know why
Ik vond dat Jaimie er een beetje bang uitzag. Die vreest nu ook het ergste (al hoop ik dat King's Landing het ergste al gehad heeft met die ontploffing).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:08 schreef Slayage het volgende:
cersei heeft schijt aan alles en iedereen. zelfs jaimie zal wel geen invloed meer hebben op haar, ik hoop dat hij lekker in ballingschap gaat en zijn eigen weg vindt
Ik ging wel stuk toen Cersei al die wijn over haar heen gooide. Niks voor haar, want ze zuipt alles op net als haar broertje.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg trouwens de rillingen van de manier waarop ze die septa heel zelfvoldaan vertelde dat ze vandaag echt niet dood zou gaanDat was heel wreed, want je weet dat er misschien wel maanden (jaren) van ellende aan zit te komen voor die vrouw.
Ja hij blijft nog wel mijn favoriete personage, alhoewel ik er dit seizoen ook meer ben gaan waarderen. Sansa vind ik ook echt heel erg tof geworden dit seizoen, en in de eerste seizoenen vond ik haar echt irritant. Jon ook tof natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaaa by far mijn favoriete personage atm tyrion is behoorlijk gezakt in niveau, de laatste 2 eps was hij wel goed maar de rest was gaaaap
ik zat te janken tijdens haar speech man
Maar ik vind het bij Cersei wel leukquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ging wel stuk toen Cersei al die wijn over haar heen gooide. Niks voor haar, want ze zuipt alles op net als haar broertje.
En ook nog dat "Shame shame shame". Geniaal hoor. Werden we vorige week verlost van Ramsay gaat Cersei nu even full villain modus.
idd dat dacht ik ook meteen, was bang dan ook bang dat ze met de battle het loodje zou leggenquote:
Muah ik denk dat Cersei en Ramsay niet veel onder doen voor elkaar qua intelligentie. Dat had Ramsay ook wel hoor. Hij werd alleen verslagen door iets wat als een totale verrassing kwam voor hem natuurlijk (shame dat hij dit topic niet in de gaten hield)quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik vind het bij Cersei wel leukBij Ramsay kreeg ik altijd zo'n naar gevoel; dit is veel intelligenter en eigenlijk veel wreder. Ramsay was wat dat betreft vrij primitief.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
Had trouwens verwacht dat Joffrey zijn hoofd op hem zou zitten, viel me een beetje tegen
klopt ja tyrion heeft haar nog beloofd dat zij de rekening zou krijgen van hemquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook al denkt iedereen dat Jaime nu de Valonqar is, hoop ik dat toch Tyrion haar zal vermoorden. Of in elk geval nog revanche zal nemen.
quote:
Hij zal niet kunnen wachten om revanche te nemen op Cersei natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt ja tyrion heeft haar nog beloofd dat zij de rekening zou krijgen van hem
ik denk dat jaimie nu echt de conclusie heeft getrokken dat hij cersei definitief is kwijtgeraakt en mogelijk zelfs flashbacks van de mad king.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond dat Jaimie er een beetje bang uitzag. Die vreest nu ook het ergste (al hoop ik dat King's Landing het ergste al gehad heeft met die ontploffing).
ik dacht "cersei doet ook aan water boarding"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ging wel stuk toen Cersei al die wijn over haar heen gooide.
Ik denk niet dat ze nog een keer een grote Wildfire scène zullen doen in KLquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat jaimie nu echt de conclusie heeft getrokken dat hij cersei definitief is kwijtgeraakt en mogelijk zelfs flashbacks van de mad king.
daarnaast zie je in de visioen van dany in de house of the undying dat de troon zaal afgebrand is, dus als dat zou nog het een en andere kunnen impliceren
hij heeft wel aangegeven aan alle houses dat hij trouw heeft gezworen aan de starks dus hij is nu wel verbonden met jon of hij het leuk vindt of niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar wat is LF zijn plan van aanpak nou? Hij heeft alleen het leger van the Vale, maar dat is eigenlijk niet eens echt van hem. En dat kan hij dan toch nooit winnen tegen Dany haar leger.
Weet niet eens of hij de Lannisters kan verslaan. Ben heel benieuwd.
Alliance met Jon toch. Hij de Iron Throne en Jon koning in het onafhankelijke Noorden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij heeft wel aangegeven aan alle houses dat hij trouw heeft gezworen aan de starks dus hij is nu wel verbonden met jon of hij het leuk vindt of niet.
tommen was veel te zacht voor het wereldje.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Cersei die zo kil was dat Tommen dood was![]()
Ik vond Tommen best irritant als koning, maar had wel medelijden met hem nu. Zag dat zijn vrouw opgeblazen werd door zijn moeder. Snapte wel dat hij geen zin meer had in die onzin.
the knight of the vale waren wel ineens in winterfell uit het niets, 2? afleveringen ervoor waren ze nog buiten moat caitlin dus hoe ze daar opeens langs zijn gekomen zonder dat ramsey het wist is ook een beetje plot hole. Of zullen ze volgend seizoen een scene toevoegen om het uit te leggen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah ik denk dat Cersei en Ramsay niet veel onder doen voor elkaar qua intelligentie. Dat had Ramsay ook wel hoor. Hij werd alleen verslagen door iets wat als een totale verrassing kwam voor hem natuurlijk (shame dat hij dit topic niet in de gaten hield)
Te naïef vooralquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
tommen was veel te zacht voor het wereldje.
je hebt geen wild fire nodig als je draken hebtquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze nog een keer een grote Wildfire scène zullen doen in KL
Fascinerend hoe Cersei zowel hem als Joffrey heeft opgevoed.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
tommen was veel te zacht voor het wereldje.
Ze waren daar sowieso nog omdat LF natuurlijk Sansa kwam brengen. Dus misschien zijn ze daar bij gebleven en dacht Ramsay in zijn arrogantie niet dat ze niet tegen hem gingen vechten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:24 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
the knight of the vale waren wel ineens in winterfell uit het niets, 2? afleveringen ervoor waren ze nog buiten moat caitlin dus hoe ze daar opeens langs zijn gekomen zonder dat ramsey het wist is ook een beetje plot hole. Of zullen ze volgend seizoen een scene toevoegen om het uit te leggen.
Gewoon op het moment dat de NK daar is met zijn armyquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt geen wild fire nodig als je draken hebt
Logisch toch. Die was zwaar teleurgesteld in hemquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Cersei die zo kil was dat Tommen dood was![]()
Maar hoezo kwam zij nu eigenlijk zomaar op de troon? Moest er geen Great Council komen om de erfgenaam te bepalen?quote:
Ik zag het meer dat ze toch al wist dat hij dood zou gaan door de profetie en omdat haar andere twee er ook aan gingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Logisch toch. Die was zwaar teleurgesteld in hem
Als ze uberhaupt nog enige emotie over had in haar lichaam na haar slachtpartij
Goeie vraag wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar hoezo kwam zij nu eigenlijk zomaar op de troon? Moest er geen Great Council komen om de erfgenaam te bepalen?
als elke persoon die iemand is dood is, pak je wat er te pakken valt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar hoezo kwam zij nu eigenlijk zomaar op de troon? Moest er geen Great Council komen om de erfgenaam te bepalen?
Er zijn geen andere potentiele erfgenamen tochquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zij controleerd kings landing dus wie houd haar tegen om zichzelf tot koningin te kronen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook raar dat Cersei niet gepakt wordt door andere lords. Iedereen weet toch wel dat zij erachter zit als ze alles bij elkaar optellen? Die laten ze dan toch niet zomaar de troon bestijgen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
als elke persoon die iemand is dood is, pak je wat er te pakken valt.
idd wie zou het durven?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Zij controleerd kings landing dus wie houd haar tegen om zichzelf tot koningin te kronen?
Al die Lords die in de Throne room aanwezig waren?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Zij controleerd kings landing dus wie houd haar tegen om zichzelf tot koningin te kronen?
Heel KL is doodsbenauwd voor d`rquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook raar dat Cersei niet gepakt wordt door andere lords. Iedereen weet toch wel dat zij erachter zit als ze alles bij elkaar optellen? Die laten ze dan toch niet zomaar de troon bestijgen?
een council? robert heeft gewoon de kroon prins gedood en heeft de troon geclaimd einde verhaal of mis ik iets?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Volgens mij was er zelfs zo'n council om te bepalen dat Robert op de troon kwam, omdat hij nog de enige was met Targ bloed.
Mwahquote:
Ze keken wel naar of hij nog Targaryen blood had.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
een council? robert heeft gewoon de kroon prins gedood en heeft de troon geclaimd einde verhaal of mis ik iets?
Achja, short may she reign.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah
Denk dat dat wel de main reason is waarom ze niks deden.
Denk dat ze snel in het nieuwe seizoen al de pijp uit is ja, en dan moet Brienne Jaime of Thormund friendzonenquote:
Die hebben allemaal geen leger. of niet een je 1,2,3, cersei controleerd the city watch en er waren duidelijk lanister troepen aanwezig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Al die Lords die in de Throne room aanwezig waren?
Hehehequote:
Die kiest wel voor Jaime.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat ze snel in het nieuwe seizoen al de pijp uit is ja, en dan moet Brienne Jaime of Thormund friendzonen
Samen kunnen ze wel een leger bij elkaar sprokkelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:42 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Die hebben allemaal geen leger. of niet een je 1,2,3, cersei controleerd the city watch en er waren duidelijk lanister troepen aanwezig.
Dat komt volgend seizoen vast wel maar voorlopig is er niemand die haar tegen houd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Samen kunnen ze wel een leger bij elkaar sprokkelen.
Zeker als Dorne en the Reach haar helemaal niet accepteren. En the North ook niet.
Hopelijk volgend seizoen Queenbowl tussen Cersei en Dany.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:55 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dat komt volgend seizoen vast wel maar voorlopig is er niemand die haar tegen houd.
Ik ben er nog niet over uit of ze eerst richting Euron gaat of direct naar KL. Ik zie het voor me dat alle vier partijen (Stark, Baelish, Daenerys, Euron) ongeveer tegelijk aankomen in King's Landing om daar een zieke oorlog te voeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 03:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk volgend seizoen Queenbowl tussen Cersei en Dany.
En ondertussen de Night King die de Wall vernietigd en langzaam hun kant op komtquote:Op dinsdag 28 juni 2016 04:01 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet over uit of ze eerst richting Euron gaat of direct naar KL. Ik zie het voor me dat alle vier partijen (Stark, Baelish, Daenerys, Euron) ongeveer tegelijk aankomen in King's Landing om daar een zieke oorlog te voeren.
Da's ook een gerucht, dat ze alle 3 targaryens zijn.. Dat Aerys II de vrouw van Tywin heeft verkracht.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:43 schreef Dizer het volgende:
Waarom besef ik me nu pas dat dus zowel Daenerys, Tyrion als Jon alle drie hun moeders kwijt zijn geraakt terwijl ze aan het bevallen zijn van hun...
Hmm zo had ik de rol van Arya nog niet bekeken, wel dat ze een koelbloedige moordenares is. Maar wat hij zegt, Als je een zwak hebt voor Arya, dan kun je nu beter zorgen maken waar dit naar toe leidt, interessant, zou dat betekenen dat Arya een kwaadaardig karakter gaat krijgen zoals Cersei?quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd wie zou het durven?
[ afbeelding ]
House Frey is toch niet extinct? Die gast had tig kinderen en nog meer kleinkinderen.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Power is powerquote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook raar dat Cersei niet gepakt wordt door andere lords. Iedereen weet toch wel dat zij erachter zit als ze alles bij elkaar optellen? Die laten ze dan toch niet zomaar de troon bestijgen?
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 04:15 schreef Odaiba het volgende:
Weet niet of dit hier al eerder is gepost
http://hellogiggles.com/t(...)l-ruin-you-for-life/
Huh, dat heb ik gewoon gemistquote:Op maandag 27 juni 2016 22:53 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet gemaakt, wel op het internet te vinden.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze Euron op zee tegen komen en die draken al snel een einde aan hem maken. Tenzij hij inderdaad een hoorn heeft om die beesten te controleren, dan zou het echt een epic zeeslag worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 04:01 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet over uit of ze eerst richting Euron gaat of direct naar KL. Ik zie het voor me dat alle vier partijen (Stark, Baelish, Daenerys, Euron) ongeveer tegelijk aankomen in King's Landing om daar een zieke oorlog te voeren.
Ik bedoel, ik zie Cersie er niet in.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Iets is vergezocht wat in een aflevering zelf zat? Whut?
King Davos confirmed.quote:
Waarom niet de zoon van Robert? Dat denk ik namelijk al vrij lang. Hij heeft immers de donkere looks van de Baratheons en niet de arische looks van de Targaerians.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:
Ah was dat aan de hand, ik zag dat niet echt goed omdat hij naast haar bleef staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
veel dingen waren zeker voorspelbaar dat cersei alles en iedereen zou wegvagen, tommen zelfmoord zou plegen, cersei zichzelf zou kronen, septa shame door de mountain genomen zou worden had ik bv echt niet verwacht.
Tyrion was inderdaad slap aftreksel geworden inderdaad in seizoen 5 en 6, beetje jammer.. Hij was mijn favo personage en acteur maar beiden vielen daarna beetje door de mand. Werd een beetje een karikatuur.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaaa by far mijn favoriete personage atm tyrion is behoorlijk gezakt in niveau, de laatste 2 eps was hij wel goed maar de rest was gaaaap
Misschien swaffelde ie d'r met z'n zombie dickquote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah was dat aan de hand, ik zag dat niet echt goed omdat hij naast haar bleef staan.
Dan zou ze toch niet bang zijn dat Robert 'm vermoord.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Waarom niet de zoon van Robert? Dat denk ik namelijk al vrij lang. Hij heeft immers de donkere looks van de Baratheons en niet de arische looks van de Targaerians.
Er lopen nu naast de white walkers en hun lijkenleger, nog een aantal halfdoden en resurrected rond; Jon Snow, The Mountain, die ene knakker van de brotherhood en Benjen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 02:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
En die Septa wordt verkracht door the Mountain? Zou alles het nog wel doen bij hem?
Had trouwens verwacht dat Joffrey zijn hoofd op hem zou zitten, viel me een beetje tegen
Wel als hij een huwelijk aan zou gaan met Cersei en een bastaard dan roet in het eten zou kunnen gooien?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dan zou ze toch niet bang zijn dat Robert 'm vermoord.
Gtfo manquote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:44 schreef Elzies het volgende:
Prima seizoen (een van de betere) maar ik had van de laatste uitzending iets meer verwacht. Weinig spektakel of schokkende plotten. Maar goed, we zijn de afleveringen ervoor goed verwend. Tot volgend jaar weer.
De enige spectaculaire scene aan het begin, maar daarna gebeurde er buiten veel dialogen weinig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:47 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Gtfo man
Drakenvuur.! Draken-focking-vuur!!
De mad queen die wildfire gebruikt op al die mensen is niet schokkend genoeg?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:44 schreef Elzies het volgende:
Prima seizoen (een van de betere) maar ik had van de laatste uitzending iets meer verwacht. Weinig spektakel of schokkende plotten. Maar goed, we zijn de afleveringen ervoor goed verwend. Tot volgend jaar weer.
Wie staan er nog meer op haar lijst?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 06:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hmm zo had ik de rol van Arya nog niet bekeken, wel dat ze een koelbloedige moordenares is. Maar wat hij zegt, Als je een zwak hebt voor Arya, dan kun je nu beter zorgen maken waar dit naar toe leidt, interessant, zou dat betekenen dat Arya een kwaadaardig karakter gaat krijgen zoals Cersei?
Robert had zoveel bastaards. Die worden in seizoen 2 nog allemaal in opdracht van Joffrey gedood.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wel als hij een huwelijk aan zou gaan met Cersei en een bastaard dan roet in het eten zou kunnen gooien?
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:29 schreef Temple het volgende:
Weet niet of het al eerder genoemd is maar, wat vinden jullie van de theorie dat Sansa misschien zwanger is van Ramsay?
Daarmee bedoelde ze letterlijk de pijn die ze nog voelde.quote:Sansa heeft bijv. gezegd: I can still feel what he did inside of me
Daarmee bedoelde hij het emotionele trauma wat hij haar heeft aangericht. Ze zal hem nooit kunnen vergeten.quote:En Ramsay zei: I am a part of you now
Die is hartstikke dood. Ik weet dat het klote is. Ik vond Margaery en Lorace Tyrell leuke personages. Maar v ergeet niet wat die alchemist tegen Tyrion zei over wildfire in seizoen 2.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:33 schreef SiGNe het volgende:
Maar is Margaery inderdaad dood, of is ze half verbrand maar heeft ze het overleefd en gaan we haar nog terugzien?
Ik vond het wel een goede actie van Cersei. Al haar vijanden waren in de sept. Tommen was gehersenspoeld door de High Sparrow en oom Kevan en de Tyrells hadden haar eigenlijk buitenspel gezet. Door de sept op te blazen, ging meteen de knokploeg van die fanatiekelingen en hun leider er aan en iedereen die haar en Tommen in de weg stonden. Ook een duidelijk teken naar de buitenwereld; niet fokken met de Lannisters.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:52 schreef viceversa het volgende:
[..]
De mad queen die wildfire gebruikt op al die mensen is niet schokkend genoeg?
Om nog maar niet te spreken over wie Jon echt is (wat de normale kijker nog niet wist) en de rest die allemaal dood zijn gegaan.
Volgens mij is iedereen op haar lijstje dood. The Hound stond er ooit op, maar die heeft ze er af gehaald.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:02 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wie staan er nog meer op haar lijst?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze door zal gaan met moorden als ze klaar is met haar wraak, maar het wordt ook heel moeilijk voor haar om weer normale dingen te kunnen doen met haar familie.
Goede actie? Cersei is gewoon helemaal knetter en machtsgeil, dat bewijst ze nu maar weer. Blaas anders ff de koningin & consorten, de King's hand en vele andere belangrijke personen op. Oh en laat natuurlijk de Grandmaester van King's Landing ook nog omleggen, puik idee!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede actie van Cersei. Al haar vijanden waren in de sept. Tommen was gehersenspoeld door de High Sparrow en oom Kevan en de Tyrells hadden haar eigenlijk buitenspel gezet. Door de sept op te blazen, ging meteen de knokploeg van die fanatiekelingen en hun leider er aan en iedereen die haar en Tommen in de weg stonden. Ook een duidelijk teken naar de buitenwereld; niet fokken met de Lannisters.
Sansa zei ook ergens vorige aflevering "No-one can protect me".quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen op haar lijstje dood. The Hound stond er ooit op, maar die heeft ze er af gehaald.
Je hebt kans dat Arya gewoon gaat vechten voor de Starks. Niet zoals Sansa de hele tijd zitten, of ergens als een standbeeld staan.
Arya kan misschien een soldaat, of een scout worden ofzo.
The Mountain en Cersei nog. Men denkt ook aan Melissandre.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen op haar lijstje dood. The Hound stond er ooit op, maar die heeft ze er af gehaald.
Je hebt kans dat Arya gewoon gaat vechten voor de Starks. Niet zoals Sansa de hele tijd zitten, of ergens als een standbeeld staan.
Oh shit, hoe kon ik die nou vergeten!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
The Mountain en Cersei nog. Men denkt ook aan Melissandre.
https://www.quora.com/Who-are-all-of-the-names-on-Aryas-list
Grandmaester Pycelle was een ouwe viezerik met een dubbele agenda. Logisch dat die een keer aan de beurt zou komen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Goede actie? Cersei is gewoon helemaal knetter en machtsgeil, dat bewijst ze nu maar weer. Blaas anders ff de koningin & consorten, de King's hand en vele andere belangrijke personen op. Oh en laat natuurlijk de Grandmaester van King's Landing ook nog omleggen, puik idee!
Zal me niets verbazen als het Aria achteraf zal zijn die haar omver helptquote:Op maandag 27 juni 2016 23:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan kun je beter Pycelle hebben dan Qyburn, die handelde tenminste nog in het belang van de koning en Kings' Landing.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:34 schreef onlogisch het volgende:
gewoon helemaal knetter en machtsgeil, dat bewijst ze nu maar weer. Blaas anders ff de koningin & consorten, de King's hand en vele andere belangrijke
Hoe kwam Ilyn Payne aan zijn einde?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ach ja, puur uit eigenbelang een heleboel onschuldige mensen afmaken is inderdaad een goede actie. Helemaal niet iets wat de mad king zou doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede actie van Cersei. Al haar vijanden waren in de sept. Tommen was gehersenspoeld door de High Sparrow en oom Kevan en de Tyrells hadden haar eigenlijk buitenspel gezet. Door de sept op te blazen, ging meteen de knokploeg van die fanatiekelingen en hun leider er aan en iedereen die haar en Tommen in de weg stonden. Ook een duidelijk teken naar de buitenwereld; niet fokken met de Lannisters.
Je redeneert vanuit je eigen veilige wereldje. Men stuurt in GoT toch ook makkelijk een legertje naar andermans burcht en laat dan de vijand onthoofden? Mensenlevens zijn in de GoT-wereld gewoon weinig waard, net zoals dat zo was in de echte middeleeuwen. Waarom moeilijk doen over die ene edelman die na een veldslag ter dood wordt gebracht, terwijl niemand zich druk maakt om al die dooie ruiters en voetsoldaten die als pionnetjes opgeofferd werden?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Goede actie? Cersei is gewoon helemaal knetter en machtsgeil, dat bewijst ze nu maar weer. Blaas anders ff de koningin & consorten, de King's hand en vele andere belangrijke personen op. Oh en laat natuurlijk de Grandmaester van King's Landing ook nog omleggen, puik idee!
Die leeft nog of hij is off screen gekilled.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe kwam Ilyn Payne aan zijn einde?
In de voorspelling van de heks werd gezegd dat ze door haar jongere broer vermoord zou worden toch? Na alles te zijn verloren. Kan Tyrion zijn, maar ik gok dat Jaime nu ook wel een motief kan bedenken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh shit, hoe kon ik die nou vergeten!![]()
Ik hoop dat Cersei gekilled wordt door Tyrion, dus Arya mag bij haar wegblijven van mij.
Die vent liep altijd heel moeilijk en 1x zagen we hem bijna huppelen, zonder problemen. Nooit duidelijk gekregen wat dáár in hemelsnaam het verhaal achter wasquote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:34 schreef onlogisch het volgende:
Grandmaester Pycelle was een ouwe viezerik met een dubbele agenda. Logisch dat die een keer aan de beurt zou komen.
Zogenaamd in het belang van Tommen. Nou we hebben gezien hoe blij hij ermee wasquote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een hint voor de kijkers dat hij gewoon prima fit is, maar misschien minder als een bedreiging wordt gezien als hij zich kreupel voordoet. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die vent liep altijd heel moeilijk en 1x zagen we hem bijna huppelen, zonder problemen. Nooit duidelijk gekregen wat dáár in hemelsnaam het verhaal achter was
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die vent liep altijd heel moeilijk en 1x zagen we hem bijna huppelen, zonder problemen. Nooit duidelijk gekregen wat dáár in hemelsnaam het verhaal achter was
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:03 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar; Jaimy doodt de Mad King uit angst voor het feit dat hij Kingslanding opblaast met drakenvuur dat onder de stad ligt.
Vervolgens regeren de Lannisters over Westeros, maar hebben zij onder het regeringsgebouw vaten opgeslagen die bij een fikkie de halve stad doen ontploffen? Waarom hebben zij die vaten nooit weggehaald? Obama bewaart zijn atoombommen ook niet onder Washington.
Of is de verklaring heel logisch?
Onschuldige mensen? Die High Sparrow en zijn maatjes waren een soort van IS. De verder aanwezig edelen hadden haar verraden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:39 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ach ja, puur uit eigenbelang een heleboel onschuldige mensen afmaken is inderdaad een goede actie. Helemaal niet iets wat de mad king zou doen.
Ze hadden zich tegen haar kunnen keren, ja. Dus? Alsof een persoon zo belangrijk kan zijn om het doden van zoveel mensen te rechtvaardigen. Dat is Cersei niet, behalve dan in haar eigen ogen. Niet vergeten dat die lui er door haar toedoen waren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je redeneert vanuit je eigen veilige wereldje. Men stuurt in GoT toch ook makkelijk een legertje naar andermans burcht en laat dan de vijand onthoofden? Mensenlevens zijn in de GoT-wereld gewoon weinig waard, net zoals dat zo was in de echte middeleeuwen. Waarom moeilijk doen over die ene edelman die na een veldslag ter dood wordt gebracht, terwijl niemand zich druk maakt om al die dooie ruiters en voetsoldaten die als pionnetjes opgeofferd werden?
Alle hotemetoten in de sept waren onbetrouwbaar voor Cersei en hadden zich zo maar tegen haar kunnen keren. Eigenlijk hadden ze dat al gedaan. In de middeleeuwen was er aan de lopende band knokken onderling en wisselden edelen makkelijk van kant als dat hen beter uit kwam, zoals dat ook in de GoT wereld gebeurt.
Dat was toch echt haar eigen schuld. En denk maar niet dat er enkel sparrows en verraders zijn omgekomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Onschuldige mensen? Die High Sparrow en zijn maatjes waren een soort van IS. De verder aanwezig edelen hadden haar verraden.
Het zijn tweelingen of Cercei er eerder uitkwam weet ik nietquote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:40 schreef viceversa het volgende:
[..]
In de voorspelling van de heks werd gezegd dat ze door haar jongere broer vermoord zou worden toch? Na alles te zijn verloren. Kan Tyrion zijn, maar ik gok dat Jaime nu ook wel een motief kan bedenken.
De Lannisters hebben die vaten daar niet opgeslagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:44 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik ben zo brutaal om mijn vraag opnieuw te stellen:
[..]
Je kunt het beter dichtbij huis laten opslaan waar mensen die kwaad willen er normaal gesproken niet bij kunnen komen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:44 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik ben zo brutaal om mijn vraag opnieuw te stellen:
[..]
Nee, nooit gezien! Dank jequote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:43 schreef Harvest89 het volgende:
Deze nog nooit gezien?![]()
Het is allemaal een act, die gast deed zich voor als zwak en dement, om geen bedreiging te vormen voor anderen.
Ah zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De Lannisters hebben die vaten daar niet opgeslagen.
Die opslagplaatsen zijn verborgen.
Cersei heeft lang moeten uitvogelen waar de verborgen wildfire caches van the Mad King lagen.
Nogmaals, in de GoT-wereld zijn mensenlevens weinig waard. Men trok ten strijde tegen een andere edelman om diens land of goud, of omdat die een verkeerd geloof had, of omdat men vond beledigd te zijn. Dat soort geintjes kostten ook veel mensenlevens maar ging vervolgens de boeken in als 'de slag om...' en werd achteraf verheerlijkt door de overwinnaars.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:44 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ze hadden zich tegen haar kunnen keren, ja. Dus? Alsof een persoon zo belangrijk kan zijn om het doden van zoveel mensen te rechtvaardigen. Dat is Cersei niet, behalve dan in haar eigen ogen. Niet vergeten dat die lui er door haar toedoen waren.
En toch zal niemand in de GoT wereld dit een goede actie van Cersei vinden, maar jij wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nogmaals, in de GoT-wereld zijn mensenlevens weinig waard. Men trok ten strijde tegen een andere edelman om diens land of goud, of omdat die een verkeerd geloof had, of omdat men vond beledigd te zijn. Dat soort geintjes kostten ook veel mensenlevens maar ging vervolgens de boeken in als 'de slag om...' en werd achteraf verheerlijkt door de overwinnaars.
Yup, en dat trucje zal vast goed gewerkt hebben voor hem.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, nooit gezien! Dank jeDie verklaring past wel bij zijn karakter.
Het was een bazenactie! In 1 keer kon zo de macht weer hersteld worden in Kings Landing.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:50 schreef viceversa het volgende:
[..]
En toch zal niemand in de GoT wereld dit een goede actie van Cersei vinden, maar jij wel.
Cersei zat in ballingschap. Bovendien regeren de Lannisters al jaren over Kingslanding en hoewel het zaak is dat die vaten daar direct weggehaald worden is dat niet gebeurd. Dit terwijl een brandje (in een Middeleeuwse stad!) genoeg is om de hele koninklijke familie weg te vagen. Maar om onbekende reden weet Cersei op het allerlaatste moment toch het drakenvuur te vinden...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De Lannisters hebben die vaten daar niet opgeslagen.
Die opslagplaatsen zijn verborgen.
Cersei heeft lang moeten uitvogelen waar de verborgen wildfire caches van the Mad King lagen.
Echt wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Wat was die R+L=J reveal een anticlimax trouwens door alle spoiler op het internet
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het was een bazenactie! In 1 keer kon zo de macht weer hersteld worden in Kings Landing.
Cersei had natuurlijk nooit verwacht dat Tommen zo maar uit het raam zou stappen.
Ja vind ik ook. jezus man, hoevaak is dat wel niet langsgekomen onlinequote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Wat was die R+L=J reveal een anticlimax trouwens door alle spoiler op het internet
Het was Qyburn die heeft uitgezocht waar die opslagplaatsen verborgen lagen.quote:
Misschien komt Arya hem nog tegenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:00 schreef houdjemond het volgende:
Maar nog even een dingetje.. waar the fuck is Gendry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |