abonnement Unibet Coolblue
pi_163307711


Het grote Coldplay topic!

In 1996 tijdens de introductieweek van de universiteit University College London ontmoet Chris Martin Jonny Buckland. Samen proberen zij een band op te zetten waarbij ze op de universiteit Will Champion en Guy Berryman ontmoeten. Samen wagen ze hun eerste poging. Martin begint samen met Buckland teksten te schrijven. (Berryman speelde mee op zijn basgitaar en Champion begon te leren drummen.) De band, genaamd Pectoralz, is voornamelijk te vinden in Engelse pubs. Toen de leden op het punt stonden hun eerste grote optreden te houden, schakelden ze over op de naam Starfish. Toentertijd had Martin een vriend (Tim Rice-Oxley, thans toetsenist bij de eveneens succesvolle Engelse band Keane) wiens band Coldplay op het punt stond om te stoppen. Deze band had de naam Coldplay uit een gedichtenbundel. Martin besloot om na het stoppen van die band zelf de naam over te nemen.

Al kort na hun ontmoeting op de Londense universiteit raken de vier studenten bevriend en delen hun passie voor muziek. De band die ontstaat heeft de volgende leden: Chris Martin (tekstschrijver, zang, piano, gitaar), Johnny Buckland (tekstschrijver, leadgitarist), Guy Berryman (basgitarist) en Will Champion (drummer, nadat hij de gitaar daarvoor had ingeruild).

In 1998 maken ze een EP als demo voor de platenmaatschappijen. De EP heet Safety EP en er staan drie nummers op en er worden in totaal 500 exemplaren van gemaakt. Door die EP werden ze dat jaar uitgenodigd voor een optreden op het “In the city”-festival van Manchester. Daar werden ze gescout door een platenmaatschappij die hen vervolgens aanbiedt een single uit te brengen.

De eerste single van Coldplay is Brothers & Sisters (1999) op het Fierce Panda label. Deze single bereikte nummer 92 in de Engelse hitlijsten. Daarna gaat het hard met de band. Ze worden ontdekt door een grote platenmaatschappij en in 2000 wordt het album Parachutes uitgebracht met onder andere de singles Yellow, Trouble en Don't Panic. In 2002 volgt het album A rush of blood to the head, waarvan de single Clocks uit 2003 de definitieve doorbraak van Coldplay betekent bij het grote publiek. Door hun diepgaande songteksten zoals in "The Scientist" en "Clocks", hun melancholische sound en door het emotionele stemgeluid van zanger Chris Martin heeft Coldplay nu veel fans. Door hun uitgebreide steun aan organisaties als Make Trade Fair toont Coldplay hun maatschappelijke betrokkenheid.

Op 6 juni 2005 is het derde album van Coldplay verschenen: X&Y, dat direct de eerste plaats in de Nederlandse hitlijsten bezette. Op 7 juli 2005 gaf Coldplay een uitverkocht concert in het Gelredome in Arnhem als onderdeel van hun Twisted Logic tour. Van X&Y zijn de singles Speed Of Sound (#6), Fix You (tip) , Talk (#1) en The Hardest Part (#25) verschenen.

Inmiddels heeft Coldplay een prijzenkast met 7 Grammy Awards, 6 Brit Awards (Coldplay is de eerste band in de geschiedenis van de BRITs die drie keer de Award voor Beste Britse Album mocht ontvangen) en de nodige gouden en platina albums en singles. De teller voor de wereldwijde verkoop van hun albums staat inmiddels boven de 30 miljoen.

Het nieuwe album Viva la Vida or Death and All His Friends, kwam uit in Nederland op 13 juni 2008. De eerste single, Violet Hill, was vanaf 29 april een week lang gratis te downloaden vanaf de website van Coldplay. Het album Viva La Vida or Death And All His Friends is uitgelekt op 4 juni, ongeveer een week voor de officiële release. Coldplay gaf op 5 juni een mini-concert speciaal voor fans van BNN en Coldplay. Hiervan was een registratie te zien op 7 juni op Nederland 3.

Coldplay gaf 2 oktober een concert in Ahoy in Rotterdam. Door de snelle kaartenverkoop werd er een 2de concert gepland. Deze vond 3 oktober plaats in hetzelfde gebouw. De kaartverkoop startte 7 juni en beide concerten waren binnen een kwartier uitverkocht.

Op 28 juni 2008 behaalt hun tweede single Viva La Vida de eerste plaats van de Amerikaanse Billboard Hot 100. Nog nooit eerder stond de band op 1 in de Verenigde Staten. Het is hun tweede top 10-hit in dit land. Eerder top 10-succes had de groep met Speed of Sound. Viva La Vida is de eerste nummer 1-hit voor een Britse band in de Billboard Hot 100 sinds Wannabe van The Spice Girls in 1997.

In een radio-interview op 1 september 2008 van de BBC maakte de band bekend dat ze eind 2009 met hun vijfde studioalbum komen. In november 2008 verscheen ook een EP, dat toen al opgenomen was. Hierop staan de nummers die niet op tijd af waren voor de deadline van Viva la Vida or Death and All His Friends, De EP heeft de titel Prospekt's March.
Op 9 en 10 september 2009 trad Coldplay op in het Goffertpark te Nijmegen. Oorspronkelijk stond alleen de show van 10 september gepland, maar aangezien deze snel was uitverkocht plande de organisator nog een concert, één dag eerder. Later werd de capaciteit van het Goffertpark vergroot en daardoor werden er voor beide data nog meer kaarten beschikbaar gesteld. Beide shows brachten 60.000 toeschouwers op de been, wat leidde tot grote verkeerschaos in en rondom Nijmegen. Na afloop ontvingen alle toeschouwers gratis de live-ep LeftRightLeftRightLeft, evenals alle bezoekers van de concerten van Coldplay.

In mei 2009 kondigde de band aan weer de studio in te duiken om te werken aan hun vijfde studioalbum. Brian Eno zal, net als voor Viva La Vida Or Death And All His Friends, ook voor dit album het productiewerk voor zijn rekening nemen. In december 2009 werd gemeld dat de band onder meer een kerk in Noord-Londen als studio had laten ombouwen.

Begin 2010 werd gemeld dat de band inmiddels circa 50 nummers heeft geschreven gedurende de studiosessies, en een intiem optreden zou hebben gegeven om te zien wat de fans er van vinden. Er werd gespeculeerd dat één van de nieuwe nummers op het vijfde album Don Quixote (Spanish Rain) zou zijn. Dit beschrijft de avonturen van de fictieve Spaanse edelman Don Quichot en zijn eveneens verzonnen metgezel Sancho Panza, bekend van Miguel de Cervantes' romans. Coldplay speelde dit nummer live tijdens de Latijns-Amerikaanse tournee naar aanleiding van Viva la Vida or Death and All His Friends. Tot de nummers die op het album zouden kunnen belanden, behoren ook Wedding Bells en Christmas Lights. Chris Martin speelde een gedeelte van Wedding Bells in het culturele televisieprogramma The South Bank Show, dat in september 2009 een gehele uitzending aan de Britse band wijdde. Christmas Lights kwam aan bod in een interview dat 60 Minutes had met frontman Chris Martin. Christmas Lights werd uiteindelijk op 1 december 2010 als single uitgebracht en bereikte in Europa de top 10 in meerdere landen, waaronder Nederland. De band zou echter nog geen duidelijkheid geven of het nummer op het nieuwe album zou komen. Op 3 juni 2011 werd er weer een nieuw nummer uitgebracht. Dit had de titel Every Teardrop is a Waterfall.

In mei-juni 2011 speelde de groep op heel wat Europese festivals waar ze al heel wat nieuwe nummers speelden zoals Major Minus, Charlie Brown, Hurts Like Heaven, Us Against The World en Princess Of China.

Op de Extended Play CD van Every Teardrop is a Waterfall werd de naam van het nieuwe nummer Moving to Mars bekend gemaakt. De Extended Play CD was vanaf 26 juni 2011 verkrijgbaar.

In een interview bij de Amerikaanse radio-DJ Ryan Seacrest op 30 juni 2011 meldde Martin dat het album 'moeilijk te spellen is', klaar zou zijn in 2 weken na het interview, en de titel bekend zou zijn 6 weken na het interview. Op 12 augustus werd op de website aangekondigd dat het nieuwe album op 24 oktober 2011 uit zal komen en als titel Mylo Xyloto heeft. Het vijfde album zal digitaal, op cd, en als vinyl verschijnen. Ook wordt er een limited edition van het album uitgebracht. De extra is een boek waarin pop-up graffiti, foto's en notities over het album in staan. Naast een album zal er een single worden uitgebracht: Paradise. Paradise zal ook op Mylo Xyloto verschijnen.

Bron: Wikipedia
Vorig topic: MUZ / Coldplay #17



NIEUWSTE SINGLE: A Sky Full Of Stars

  zondag 26 juni 2016 @ 17:39:28 #2
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
  zondag 26 juni 2016 @ 18:58:46 #3
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_163317878
Ben op het laatste moment toch bij geweest op vrijdag, via mijn werk en Mojo kon ik gaan mits ik van te voren die lichtgevende bandjes aan bezoekers uitdeelde. Wat een klus :p

Album 1 en 2 kwamen uit toen ik een puber was, dus CP blijft voor mij ongelofelijke jeugdsentiment. Na VLV begonnen ze me toch minder te boeien, al vond ik GS toch een aardig album. Ben toch blij dat ze de ruimte hebben gegeven voor wat oudere nummers, zoals Don't Panic, Amsterdam, In My Place en See You Soon. Al met al genoten van het concert, maar meer dankzij de sentiment dan de daadwerkelijke kwaliteit van de show en nummers.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
pi_163325737
Zometeen om 22.30 Glastonbury op bbc 2 :)
pi_163326550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Zometeen om 22.30 Glastonbury op bbc 2 :)
*O*
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 juni 2016 @ 22:45:21 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163327067
Gruwelijk veel volk daar
pi_163327165
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:45 schreef Pino112 het volgende:
Gruwelijk veel volk daar
Ruim 100.000 geloof ik
Op maandag 30 december 2019 15:36 schreef Kyran het volgende:
Die overgang was zo goed dat volgend jaar fucking Trekker in de top 10 staat omdat idioten denken dat die 15 minuten durende trekkerplaat een meesterwerk is ...
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 juni 2016 @ 23:02:13 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163327724
_O_ Iedereen met die lampjes. Gaaf gezicht.
pi_163327741
Dit stukje na Paradise was ook best gaaf. Lekker hossen.

Die lampjes blijven idd mooi om te zien.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:07:12 #10
451264 Isorden
Est. 1990
pi_163327894
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:02 schreef Tommeke het volgende:
Dit stukje na Paradise was ook best gaaf. Lekker hossen.

Die lampjes blijven idd mooi om te zien.
Fijn stukje Tiesto remix
Op maandag 30 december 2019 15:36 schreef Kyran het volgende:
Die overgang was zo goed dat volgend jaar fucking Trekker in de top 10 staat omdat idioten denken dat die 15 minuten durende trekkerplaat een meesterwerk is ...
pi_163327943
Dampend optreden iig :P
pi_163328744
Ziet er wel heel bijzonder uit met al die gekleurde lichtjes. Gaaf om daar te zijn.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:51:59 #13
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_163329288
Nu met BeeGees :')
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_163329374
Wel grappig dit.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:55:44 #15
451264 Isorden
Est. 1990
pi_163329405
Wat een absolute bazen!
Op maandag 30 december 2019 15:36 schreef Kyran het volgende:
Die overgang was zo goed dat volgend jaar fucking Trekker in de top 10 staat omdat idioten denken dat die 15 minuten durende trekkerplaat een meesterwerk is ...
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 juni 2016 @ 23:56:55 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163329434
Haha geniaal _O_
pi_163329499
Coldplay bazen
pi_163329946
Wat een heerlijke show was dat weer zeg!
Op maandag 30 december 2019 15:36 schreef Kyran het volgende:
Die overgang was zo goed dat volgend jaar fucking Trekker in de top 10 staat omdat idioten denken dat die 15 minuten durende trekkerplaat een meesterwerk is ...
pi_163330189
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:51 schreef mabo11 het volgende:
Nu met BeeGees :')
Die hoorde ik ze vrijdag nog sound checken bij de ArenA.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_163332921
Wat was het gaaf gisterenavond zeg! Paradise was echt super. En die lampjes.
Kan het ergens teruggekeken worden? Want ik heb het niet helemaal af kunnen kijken.
Met een meidenkwartet
pi_163333076
Komt vast wel ergens online :Y

Pfff, ik wil er weer heen. Het ging veel te snel voorbij vrijdag.
pi_163335550
Hebben jullie deze al gezien? Hilarisch! Karaoke in de auto met Chris Martin.
pi_163335742
quote:
Jezus dat klinkt kut zeg met die stem van Gibb....en is dat live?? :?

Maar wel vet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_163338740
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ziet er wel heel bijzonder uit met al die gekleurde lichtjes. Gaaf om daar te zijn.
zeker!! _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_163339040
Coldplay instagram
Gaafste foto van gisteren (vind ik)

Met een meidenkwartet
pi_163349404
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:31 schreef Tommeke het volgende:
Komt vast wel ergens online :Y
Ik wacht af. kan het nergens vinden :(

edit: Al gevonden :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 20:30:16 ]
pi_163369784

Wat doet Chris hier op 2:58? Roept ie nou asshole? :D
pi_163370360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:04 schreef Tommeke het volgende:

Wat doet Chris hier op 2:58? Roept ie nou asshole? :D
Op 2:58 hoor ik niets. Rond 3:07 is het gewoon 'head full of dreams'.
pi_163372149
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:07 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik wacht af. kan het nergens vinden :(

edit: Al gevonden :P
Waar? Ik zocht maar zonder resultaat zover ... :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_163372150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:04 schreef Tommeke het volgende:

Wat doet Chris hier op 2:58? Roept ie nou asshole? :D
dat zou wel en schandaal zijn zeg hey
pi_163372358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:55 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Waar? Ik zocht maar zonder resultaat zover ... :-)
Nevermind, beter zoeken :-) Found it!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_163380075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:04 schreef Tommeke het volgende:

Wat doet Chris hier op 2:58? Roept ie nou asshole? :D
Dat moment O+ Hij kwam recht op me afgerend O+

Vroeg me het hele concert af wanneer die regenboogconfetti nou kwam, bleek dat hier te zijn (zag het de volgende dag pas in dit filmpje). Totaal niet meegekregen :') :@
pi_163381479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:55 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

dat zou wel en schandaal zijn zeg hey
Niet echt choquerend ofzo, maar hij lijkt echt boos om iets ofzo :')

Wel een geweldig moment idd met die confetti :Y
pi_163387310
quote:
Nondeju, heb je het concert wel gezien?

Ik heb echt een schijthekel aan van die mensen die het halve concert met een telefoon boven hun harses staan.
Voor mij stond er ook zo eentje. Precies zijn telefoon voor mijn hoofd. Met een paar porren in zijn rug ging hij mooi opzij. ^O^

Af en toe een keer een stukje filmen of foto's maken prima. Doe ik ook. Maar houdt dat ding voor de rest gewoon in je broekzak. Doe je de mensen achter je een groot plezier mee.
pi_163387342
quote:
Dat gaat wel ver. :D
Men moet gewoon eens wat meer aan de mensen om hen, en vooral achter hun, denken. Zo moeilijk is dat niet.
pi_163387469
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:53 schreef Bronson het volgende:

[..]

Dat gaat wel ver. :D
Men moet gewoon eens wat meer aan de mensen om hen, en vooral achter hun, denken. Zo moeilijk is dat niet.
tsss nou ja als alleen Apple dat gaat doen - fine. Heb geen Apple. En anders neem ik mn fototoestel mee. Opgelost. Gaat inderdaad beetje ver dit zo..
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_163387508
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:53 schreef Bronson het volgende:

[..]

Dat gaat wel ver. :D
Men moet gewoon eens wat meer aan de mensen om hen, en vooral achter hun, denken. Zo moeilijk is dat niet.
Bij Bruce Springsteen stond er bijna niemand te filmen, heerlijk gewoon. Heb er een dubbel gevoel bij, vind het irritant als er iemand voor me staat te filmen, maar zit na een concert wel filmpjes te kijken van het concert op Youtube.
pi_163387547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Bij Bruce Springsteen stond er bijna niemand te filmen, heerlijk gewoon. Heb er een dubbel gevoel bij, vind het irritant als er iemand voor me staat te filmen, maar zit na een concert wel filmpjes te kijken van het concert op Youtube.
Ik kijk eigenlijk zelden filmpjes terug, er altijd wel weer zo'n valse kraai in de buurt die mee zit te bleren. Verpest gelijk het nummer.
Als er van de tour een bluray uitkomt koop ik die altijd. ^O^
  Moderator woensdag 29 juni 2016 @ 12:50:12 #42
184769 crew  Deisyy
pi_163388391
Wat ik vooral irritant vond was een groepje meiden naast me, die vooral stonden te kletsen tijdens het concert. Ga dan naar een kroeg }:|
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_163389094
Het enige filmpje dat ik die avond maakte is onderstaande. Geen seconde spijt van, want ik krijg elke keer weer kippenvel als ik het terugkijk O+

edit: kort filmpje, omdat ik me niet nog langer in kon houden om mee te springen met dit opzwepende nummer :D



[ Bericht 12% gewijzigd door Neo-Mullen op 29-06-2016 13:28:22 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_163392150
Ik heb ook een paar foto's gemaakt. Naast mij stonden ook mensen die het halve concert door het scherm van hun telefoon bekeken.

Ik snap dat echt niet, ik betaal 80 euro voor de ervaring en om te genieten van een concert, dus ik ga niet steeds in m'n telefoon koekeloeren :P
pi_163392373
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Het enige filmpje dat ik die avond maakte is onderstaande. Geen seconde spijt van, want ik krijg elke keer weer kippenvel als ik het terugkijk O+

edit: kort filmpje, omdat ik me niet nog langer in kon houden om mee te springen met dit opzwepende nummer :D

ow mên! Ik wil er weer heen!! :D *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 29 juni 2016 @ 16:19:03 #46
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_163392679
Wel grappig wat een kwartiertje eerder beginnen (op de vrijdag) al uitmaakt qua licht van buitenaf :D



Donderdag


Vrijdag
pi_163395283
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb ook een paar foto's gemaakt. Naast mij stonden ook mensen die het halve concert door het scherm van hun telefoon bekeken.

Ik snap dat echt niet, ik betaal 80 euro voor de ervaring en om te genieten van een concert, dus ik ga niet steeds in m'n telefoon koekeloeren :P
Weet je, vroeger in de tijd van voor het internet, youtube en de smartphone was je blij als je maanden na een concert in een obscure plantenzaak, voor veel geld, een bootleg tegenkwam van een concert (of tournee) waar jij bij was Was er toch iemand in staat geweest een recordingdevice mee naar binnen te nemen.

Tegenwoordig hebben we alleen zo'n device in de broekzak EN duiken we massaal op YouTube de volgende dag om te kijken of er al filmpjes geplaatst zijn. Het wordt dus wel heel makkelijk en we vinden het heel gewoon.

Ja, ook ik maak me (meer dan me lief is) daar schuldig aan, je (ik) wilt tenminste op diverse social media delen dat jij daar ook was en maakt tig foto's of filmpjes van dat ene speciale moment ... of we denken een leuk souvenir voor thuis te hebben om er vervolgens nooit meer naar te kijken / iets mee te doen. Bovendien zijn er vaak op internet veel meer, betere, professionelere foto's te vinden te vinden dan ik vanaf de 1e ring ooit met mijn smartphone kan maken ... toch doe ik het ... al probeer ik wel altijd het scherm op mijn eigen ooghoogte te houden, om een ander een vrij zicht te laten.

Laat onverlet dat het de laatste twee jaar wel een enorme vlucht heeft genomen en ik me soms inderdaad ook wel eens afvraag; waarom? Ik denk eigenlijk dat we het massaal doen ' omdat het kan'.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_163397001
@Sevenwonders; Daar kan ik me ook wel in vinden. Ik zit soms ook meer op social media te kutten dan ik wil.
  Forum Admin / PR woensdag 29 juni 2016 @ 20:13:10 #49
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_163397358
Als ik terugkijk wat ik zelf heb gemaakt (niet per se concerten, maar ook vakanties e.d.) krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik zie wat een ander (professional) heeft gemaakt. Dan denk ik er toch op een andere manier aan terug
pi_163400676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:13 schreef Sked het volgende:
Als ik terugkijk wat ik zelf heb gemaakt (niet per se concerten, maar ook vakanties e.d.) krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik zie wat een ander (professional) heeft gemaakt. Dan denk ik er toch op een andere manier aan terug
Dat klopt helemaal. Maar er zit wat mij betreft een grens aan wat acceptabel is voor degene achter je. Ik vind het ook gaaf om mijn eigen foto's en filmpjes terug te zien, maar ik snap dondersgoed dat get voor degene achter mij gruwelijk irritant is.
pi_163400957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Bij Bruce Springsteen stond er bijna niemand te filmen, heerlijk gewoon. Heb er een dubbel gevoel bij, vind het irritant als er iemand voor me staat te filmen, maar zit na een concert wel filmpjes te kijken van het concert op Youtube.
Een meisje naast ons wel. Filmde een heel stuk en ging het daarna ook nog eens terugkijken..... Stonden niet helemaal vooraan, dus je hoorde die opnamen ook nog door een ander nummer heen :-/
pi_163405620
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:03 schreef Irrem het volgende:

[..]

Een meisje naast ons wel. Filmde een heel stuk en ging het daarna ook nog eens terugkijken..... Stonden niet helemaal vooraan, dus je hoorde die opnamen ook nog door een ander nummer heen :-/
In dat geval is het legitiem om haar telefoon af te pakken en weg te smijten. Wat een tokkie.

Ik snap het echt niet, waarom je het halve concert gaat filmen. De kwaliteit van die filmpjes is vaak zo belabberd. En tijdens het concert krijg je de helft niet mee omdat je aan het filmen bent. Wat mij betreft ontzettend zonde van het moment.
pi_163508103
M'n bandje lichtte net even op :D
pi_163508180
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:50 schreef ZwarteMagika het volgende:
M'n bandje lichtte net even op :D
om 12 uur met de sirenes? :P
pi_163515437
Whehe was leuk geweest :P Hij knippert nog steeds, kort kort lang :o
pi_163529865
Een ochtendje door alle Coldplayplaten heen luisteren doet me weer eens beseffen dat A Rush Of Blood To The Head toch echt een geniaal album blijft, en Coldplay zoals ik ze het liefste hoor O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163529944
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:19 schreef TheVulture het volgende:
Een ochtendje door alle Coldplayplaten heen luisteren doet me weer eens beseffen dat A Rush Of Blood To The Head toch echt een geniaal album blijft, en Coldplay zoals ik ze het liefste hoor O+
Eens.
pi_163530180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:19 schreef TheVulture het volgende:
Een ochtendje door alle Coldplayplaten heen luisteren doet me weer eens beseffen dat A Rush Of Blood To The Head toch echt een geniaal album blijft, en Coldplay zoals ik ze het liefste hoor O+
vind zelf denk ik X&Y het mooiste album of VLV.

En Chris is trouwens echt een schat. O+ O+ Hier zingt ie thuis(?) een klein stukje van The Scientist voor een fan die hem had geschreven:

https://www.facebook.com/(...)_mref=message_bubble

*klimt in pen
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_163531177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:39 schreef Apotheose het volgende:

[..]

vind zelf denk ik X&Y het mooiste album of VLV.

En Chris is trouwens echt een schat. O+ O+ Hier zingt ie thuis(?) een klein stukje van The Scientist voor een fan die hem had geschreven:

https://www.facebook.com/(...)_mref=message_bubble

*klimt in pen
_O_ volgens mij liggen wij behoorlijk op één lijn wat betreft smaak van Coldplay muziek :D
Overigens: Ghost Stories _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_163540185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:19 schreef TheVulture het volgende:
Een ochtendje door alle Coldplayplaten heen luisteren doet me weer eens beseffen dat A Rush Of Blood To The Head toch echt een geniaal album blijft, en Coldplay zoals ik ze het liefste hoor O+
Ja, vind ik ook. Maar op elk album staan wel nummers die ik regelmatig luister.
pi_163540248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:13 schreef Sked het volgende:
Als ik terugkijk wat ik zelf heb gemaakt (niet per se concerten, maar ook vakanties e.d.) krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik zie wat een ander (professional) heeft gemaakt. Dan denk ik er toch op een andere manier aan terug
Dit heb ik ook. Film inderdaad niet te veel want de ervaring is zoveel meer waard, maar met bepaalde nummers vind ik het wel fijn om een opname te hebben. Zo heb ik van Muse er ook nog een aantal en ik kijk ze daadwerkelijk terug, waardoor ik weer helemaal in die sfeer zit. O+
pi_163541531
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:34 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

_O_ volgens mij liggen wij behoorlijk op één lijn wat betreft smaak van Coldplay muziek :D
Overigens: Ghost Stories _O_
true story :D Ghost Stories vind ik ook een mooi intiem album. Heel rustig. Toch mooi, zoiets er tussen door?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit heb ik ook. Film inderdaad niet te veel want de ervaring is zoveel meer waard, maar met bepaalde nummers vind ik het wel fijn om een opname te hebben. Zo heb ik van Muse er ook nog een aantal en ik kijk ze daadwerkelijk terug, waardoor ik weer helemaal in die sfeer zit. O+
Inderdaad! Je kan zeggen wat je wilt: eigen foto's en filmpjes zijn gewoon veel mooier dan het professionele full hd werk. Jij was er bij en dat wil je zélf vastleggen. Ook dát is onderdeel van de ervaring. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_163874367
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_163877298
^ _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_169087725
Nieuw nummer gisteren uitgebracht ^O^ Vind het wel een lekker nummer
pi_169095650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:00 schreef Piranjavisje het volgende:
Nieuw nummer gisteren uitgebracht ^O^ Vind het wel een lekker nummer
Yes.
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:38:01 #68
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_169097181
Wat een triestigheid :')
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:58:58 #69
317370 Spies
They're gonna find us
pi_169099493
Ik hoorde hem vanmiddag bij Stenders op Radio 2. Hij vond het een "volkomen oninteressant nummer." Daar ben ik het wel mee eens, echt van die voorspelbare bagger van tegenwoordig.
pi_169100299
ja ach het klinkt best wel lekker vind ik. Maar ik mis wel een beetje het diepere werk van coldplay. Beetje zoals deze George Micheal tribute:


_O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_169106321
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_169237886
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_169241539
Something Just Like This vind ik wel een lekker nummer maar niet de muziek waarvoor ik naar Coldplay luister. Prima radionummertje.

Hypnotised lijkt meer op Coldplay :) Beetje Ghost Stories-achtig, ik vind het wel mooi.

Dit zijn trouwens twee van de vijf nummers van het aankomende het EP Kaleidoscope, dat op 2 juni komt.

En o ja, Chris Martin is vandaag 40 jaar geworden :o *O*
pi_169250853
^ ja inderdaad. Leuke traktatie, die Hypnotised *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_171739342

The final tracklisting has also just been confirmed for the Kaleidoscope EP, which will be available to download and stream on July 14, and released on CD and vinyl on August 4.

1. All I Can Think About Is You
2. Miracles (Someone Special) – Coldplay & Big Sean
3. A L I E N S
4. Something Just Like This (Tokyo Remix) – Coldplay & The Chainsmokers
5. Hypnotised

Download the free app to accompany Hypnotised (Apple iOS & Android)
http://coldplay.com/downl(...)ccompany-hypnotised/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_171754409
Concert in Hannover was zo gaaf gisteren _O_ Voor mij de eerste keer Coldplay live. Wat een belevenis en wat een goede performance _O_

Nu wil ik nog een keer :X maar de kaartjes zijn tweedehands zo duur..
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 19:07:52 #77
184769 crew  Deisyy
pi_171755024
Ik ga ze woensdag weer zien in Brussel! *O*

4e keer Coldplay live!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_171755801
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 19:07 schreef Deisyy het volgende:
Ik ga ze woensdag weer zien in Brussel! *O*

4e keer Coldplay live!
Veel plezier!!
Dat was HET concert waar ik eindelijk kaartjes voor had (en echt heel goede!) maar heb ze moeten verkopen want aan de andere kant van de wereld ;(
Met een meidenkwartet
pi_171762606
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:43 schreef CoExist het volgende:

The final tracklisting has also just been confirmed for the Kaleidoscope EP, which will be available to download and stream on July 14, and released on CD and vinyl on August 4.

1. All I Can Think About Is You
2. Miracles (Someone Special) – Coldplay & Big Sean
3. A L I E N S
4. Something Just Like This (Tokyo Remix) – Coldplay & The Chainsmokers
5. Hypnotised

Download the free app to accompany Hypnotised (Apple iOS & Android)
http://coldplay.com/downl(...)ccompany-hypnotised/
Wow wat is dit een goed nummer O+ dit had zo op een van hun 1e 3 albums kunnen staan qua stijl. Heerlijk dat ze nog steeds zulke nummers maken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_171767179
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wow wat is dit een goed nummer O+ dit had zo op een van hun 1e 3 albums kunnen staan qua stijl. Heerlijk dat ze nog steeds zulke nummers maken.
Heerlijk nummer inderdaad.
pi_171836335
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wow wat is dit een goed nummer O+ dit had zo op een van hun 1e 3 albums kunnen staan qua stijl. Heerlijk dat ze nog steeds zulke nummers maken.
Mijn gedachte precies toen ik hem hoorde :Y O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Irrem op 21-06-2017 16:02:10 ]
pi_171836407
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wow wat is dit een goed nummer O+ dit had zo op een van hun 1e 3 albums kunnen staan qua stijl. Heerlijk dat ze nog steeds zulke nummers maken.
Eens.
pi_171972950
quote:
haha ja heerlijk :D _O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_172409161
DIe miracles (someone special) - i'm loving it! *O*

just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_172409926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:48 schreef Apotheose het volgende:
DIe miracles (someone special) - i'm loving it! *O*

Hele EP staat op Spotify ^O^
pi_183156545
Iemand hier ook nog naar de Coldplayfilm geweest?

Ik vond hem heel gaaf :Y
  woensdag 14 november 2018 @ 23:52:43 #89
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183156591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:48 schreef BobW het volgende:
Iemand hier ook nog naar de Coldplayfilm geweest?

Ik vond hem heel gaaf :Y
Ja! Ik vond hem echt gaaf. :Y Heel mooi!
  woensdag 14 november 2018 @ 23:54:58 #90
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183156620
Telkens ook erge kippenvel bij het concert in Los Angeles. En Chris Martin is echt geniaal.

Vond de groepsverhouding en met hun manager ook heel ontroerend.
pi_183156881
Net terug, maar wauw :o
Heel bizar om te zien hoe ze zich tijdens hun studententijd gewoon hetzelfde gedragen als elk andere student en naderhand met zulke emotionele achtbanen te maken krijgen, zowel voor als achter de schermen. Dat stuk met Will was heftig :{ wist niet dat het er soms zo hard aan toe is gegaan.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183160366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:48 schreef BobW het volgende:
Iemand hier ook nog naar de Coldplayfilm geweest?

Ik vond hem heel gaaf :Y
Oh, is die er? Ben geen die-hard fan ofzo, maar kan muziek zeer waarderen... O+
Ja doei.
pi_183160393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, is die er? Ben geen die-hard fan ofzo, maar kan muziek zeer waarderen... O+
Wilde ik net vragen inderdaad. Heb ik helemaal gemist.
Met een meidenkwartet
pi_183163858
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:54 schreef -Phineas- het volgende:
Telkens ook erge kippenvel bij het concert in Los Angeles. En Chris Martin is echt geniaal.

Vond de groepsverhouding en met hun manager ook heel ontroerend.
ik heb hier en daar ook een traantje weg gepinkt. Dat stuk van Will inderdaad. Chris die z'n hart en ziel in de muziek legt. En hoe ze allemaal zo bescheiden zijn. Dat ze zichzelf nog steeds moeten bewijzen, naar hun idee.

Prachtige documentaire! Echt mooi vloeiend in elkaar gezet. O+ _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_189554325
quote:
Coldplay kondigt dubbelalbum aan op wel heel bijzondere manier
Het lijkt erop dat Coldplay volgende maand voor het eerst in vier jaar weer een nieuw album uitbrengt. De wereldberoemde band kondigde het nieuws niet groots aan maar deed dat juist klein, door een brief te sturen naar een van hun fans. In het bericht dat de Britse Lena Tayara thuisgestuurd kreeg staat dat Coldplay op 22 november een dubbelalbum uitbrengt.


In de op een ouderwetse schrijfmachine getikte brief staat dat Coldplay ‘100 jaar’ aan het project, getiteld Everyday Life, heeft gewerkt. De ene helft krijgt de titel Sunrise, terwijl de andere Sunset gaat heten.

Lena dacht in eerste instantie dat ze in de maling genomen werd, maar de brief is ondertekend door alle bandleden en op internet zijn inmiddels ook de eerste tekenen verschenen van een nieuw project. Zo staat op de website van Coldplay een logo van een zon en een maan en werd op Twitter een eerste audioteaser van 15 seconden gedeeld.

Coldplay is een van de grootste bands van de 21ste eeuw. Het laatste album, A Head Full Of Dreams, kwam in december 2015 uit. Daarna verscheen nog wel de EP Kaleidoscope en een klein zijproject met Pharrell Williams onder de naam Los Unidades. Sinds 2017 is het zo goed als stil rond de groep met frontman Chris Martin.
https://www.ad.nl/show/co(...)ere-manier~ad8cef0b/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189554920
Oeh!
Heel benieuwd wat voor koers ze varen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189558967
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Oeh!
Heel benieuwd wat voor koers ze varen.
Ik hoop die van Parachutes, AROBTTH en X&Y.
Maar ik vrees het ergste...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189559239
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:49 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik hoop die van Parachutes, AROBTTH en X&Y.
Maar ik vrees het ergste...
Ghost stories vond ik anders ook echt mooi.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189560337
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ghost stories vond ik anders ook echt mooi.
Ja dat was een mooi ingetogen album. Heb je gelijk in.
Ik vind het bombastische van Mylo Xyloto en AHead Full Of Dreams niet zo tof.
Maar goed, ik snap ook wel dat je als band nieuwere wegen inslaat en jezelf her uitvind met nieuwe sounds.
Dat siert ze ook wel weer.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189563717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:49 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ja dat was een mooi ingetogen album. Heb je gelijk in.
Ik vind het bombastische van Mylo Xyloto en AHead Full Of Dreams niet zo tof.
Maar goed, ik snap ook wel dat je als band nieuwere wegen inslaat en jezelf her uitvind met nieuwe sounds.
Dat siert ze ook wel weer.
Ja, precies dat! MX en AHFOD nummers zijn wel leuk tijdens de grote stadionconcerten. Maar de eerdere albums vind ik muzikaal veel beter.
pi_189563913
Officieel.

Nieuwe single aanstaande donderdag 20:30 uur online!



[ Bericht 1% gewijzigd door BobW op 22-10-2019 15:16:55 ]
pi_189604216
Orphans en Arabesque zijn op Spotify te beluisteren. Op laatstgenoemde zingt Stromae mee.
pi_189604456
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:37 schreef tompsv18 het volgende:
Orphans en Arabesque zijn op Spotify te beluisteren. Op laatstgenoemde zingt Stromae mee.
Niet slecht!
pi_189604487
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:49 schreef Bronson het volgende:

[..]

Niet slecht!
Arabesque is zelfs erg goed vind ik. Heel anders dan we van Coldplay gewend zijn.

Orphans wordt wel echt zo’n radio hit gok ik.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 20:52:26 #105
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_189604496
Orphans gaat verder op de AHFOD-toer maar gelukkig klinkt het beter dan de meeste van dat album maar Arabesque klinkt echt super _O_
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_189604659
Arabesque is wel heerlijk ja.
pi_189604924
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:01 schreef Bronson het volgende:
Arabesque is wel heerlijk ja.
Wat een fantastisch nummer!
Nummer van het jaar voor mij. Wat een verfrissend nummer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Newone82 op 24-10-2019 21:37:23 ]
pi_189605668


Mja, tis niet mijn sound.

[ Bericht 1% gewijzigd door CoExist op 24-10-2019 23:14:52 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:45:55 #109
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_189606493
Orphans is aardig, maar niet heel anders dan wat we de afgelopen 10 jaar van Coldplay gehoord hebben. Arabesque vind ik echter eindelijk weer eens een avontuurlijke track van Coldplay. Over het algemeen ben ik wel positief.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_189611935
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een fantastisch nummer!
Nummer van het jaar voor mij. Wat een verfrissend nummer.
Idd! Heerlijk nummer!

Orphans vind ik een beetje nietszeggend eigenlijk...
pi_189698755
Arabesque is heerlijk :9 Hopelijk komt het album vol met zulke muzikale hoogstandjes te staan. Orphans klinkt wel ok, maar had inderdaad ook wel op AHFOD gekund.

Al had ik wel echt een soort 'oud' album verwacht, gezien 1919 en oude foto's e.d. Maar goed, het album is er inderdaad nog niet, maar toch :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_189760747
quote:
Wederom prima nummer.
  zondag 3 november 2019 @ 18:01:38 #114
469185 DJ11
Radio 49
pi_189768595
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 18:01 schreef DJ11 het volgende:
Ik vind Everyday Life van een aanzienlijk hoger niveau dan Orphans en Arabesque.
Dit.

Ik vind Arabesque drie keer niks eigenlijk. Everyday life is top :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 13 november 2019 @ 19:13:48 #116
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189927759
coldplay twitterde op woensdag 13-11-2019 om 18:27:11 Here’s a snippet of the beautiful visual for Daddy, the 5th song on our new album Everyday Life (out in 9 days, pre-order at https://t.co/x6SOofcfN1). The animation was directed by the incredible @asalucander and produced by @aardman. PH https://t.co/F1reHQeleY reageer retweet
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 21 november 2019 @ 06:51:13 #119
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190047775
coldplayxtra twitterde op woensdag 20-11-2019 om 11:56:50 #ColdplayJordan will stream on the big screen at Rembrantplein in Amsterdam at 8pm this Friday 🌙 #EverydayLifehttps://t.co/E0OZG3CvBF https://t.co/tlMsSx2F8V reageer retweet
pi_190050461
quote:
Coldplay stopt met touren: ‘We kunnen dat niet maken tegenover het klimaat’

Slecht nieuws voor fans van Coldplay die buiten Groot-Brittannië wonen. De band is voorlopig niet van plan om te touren vanwege de impact op het milieu, vertelde frontman Chris Martin (42) aan de BBC.

In plaats daarvan bedenkt de Britse band, die morgen zijn nieuwe album Everyday Life uitbrengt, een klimaatneutrale tournee. ,,We nemen de tijd om te zien hoe onze tour actief kan bijdragen’’, zei Chris. ,,We moeten met z’n allen kijken naar wat de beste manier is waarop we ons werk kunnen doen.’’

De zanger vindt dat alle muzikanten proactief moeten nadenken over de impact op het klimaat. ,,Onze volgende tournee wordt de best mogelijke versie van een tour op het gebied van milieu. We zouden teleurgesteld zijn als dit niet klimaatneutraal is.’’

Kans
Martin benadrukt op Twitter dat ze het touren niet helemaal opgeven. ,,In de toekomst zullen we nog op tournee gaan, maar de komende tijd niet.’’ Om hun fans toch de kans te geven om hen aan het werk te zien, belooft de band enkele optredens live uit te zenden. Zo zit de Britse band momenteel in Amman, de hoofdstad van Jordanië, waar ze toch twee shows geven. Een daarvan zou vandaag op YouTube uitgezonden worden. Een bewuste keuze, vertelt Chris. ,,We wilden een plek in het midden van de wereld kiezen, waar we normaal gezien nooit spelen.’’

De keuze van Coldplay is opvallend, aangezien touren in deze streamingtijden een van de weinige manieren is waarop muzikanten nog goed hun brood kunnen verdienen. Sinds de opkomst van Spotify en co bevindt de platenverkoop zich immers in vrije val, en artiesten verdienen bitter weinig wanneer hun nummer gestreamd wordt. Vorig jaar betaalde Spotify bijvoorbeeld amper 0,00397 dollar per stream aan de artiest in kwestie. Op tournee gaan garandeert dan een hoop verkochte tickets, om over de bijhorende merchandise die over de toonbank gaat nog maar te zwijgen. Al zullen die tegenvallende streaminginkomsten in het geval van Coldplay wel meevallen: de band is nog steeds de meest gestreamde groep op het platform.

Wie Coldplay toch nog in levende lijve wil zien, kan op 25 november in het Natural History Museum in Londen terecht. De groep geeft daar een concert voor het goede doel. De laatste keer dat de band tourde, was in 2016 en 2017 met de A Head Full of Dreams-tournee. Die bestond uit 122 shows in vier continenten.
https://www.ad.nl/show/co(...)et-klimaat~a4981ce5/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190051565
quote:
17s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:21 schreef Bronson het volgende:

[..]

Daddy. O+
ja man die kwam wel even goed binnen.... :'(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_190054361
quote:
_O- Wat een onzin. Hoe krijg je het verzonnen. En waarom in de toekomst dan weer wel?
  donderdag 21 november 2019 @ 17:15:54 #124
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_190054393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Wat een onzin. Hoe krijg je het verzonnen. En waarom in de toekomst dan weer wel?
Waarom is dat onzin, vliegen is een van de meest vervuilende zaken op de planeet.
Of vind je vegetariers ook allemaal onzin
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_190054725
Al die hysterie vind ik onzin. Ze moeten gewoon hun werk doen en daar hoort optreden bij. Mag de mensheid dan helemaal geen plezier meer hebben?
pi_190055150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Al die hysterie vind ik onzin. Ze moeten gewoon hun werk doen en daar hoort optreden bij. Mag de mensheid dan helemaal geen plezier meer hebben?
Ja en teveel mensen denken zoals jij, waardoor overheden met maatregelen moeten komen, waar vervolgens protesten uit voortkomen (malieveld etc).

Probeer het grote plaatje eens te zien.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_190055739
quote:
ieder zijn mening. Ik vind het album tot nu toe mooi. Dat diverse heeft wel wat. En ook wel weer het 'oude' Coldplay, met bijv Daddy. Het stukje in Oor vind ik dan wel weer belabberd geschreven. Beetje het gevoel dat een copywriter weet even extra 'leuk' uit de hoek wil komen. Maar dat ik dan weer mijn mening :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_190055797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Wat een onzin. Hoe krijg je het verzonnen. En waarom in de toekomst dan weer wel?
Mja, vind het ook vreemd...

GeenStijl
quote:
Stop maar met zoeken, mensen, en move over palmbomen op Scheveningen. We hebben 'm namelijk gevonden, de absolute lijstaanvoerder van de ranglijst met redenen waarom klimaatverandering gewoon een hartstikke gave ontwikkeling is. De afgrijselijke band Coldplay bekend van louter verschrikkelijke muziek is gestopt met toeren: "Coldplay will not be touring to promote their latest album due to concerns over their concerts' environmental impact." Nu luisterden we toch al niet naar het kattengejank van sopraancastraat Chris Martin en z'n clubje tegen de piemel geschopte activisten, maar het voelt uitermate fijn en rustgevend dat de rest van Nederland zich ook niet meer live hoeft te ergeren aan de op Madonna-bij-het-Songfestival na grootste oorverkrachting van de moderne tijd. En dan is de ecologische voetafdruk ook nog eens uitgewist! Na de klik het enige nummer van Coldplay dat nog een béétje te pruimen is.

O nee, toch niet.
https://www.geenstijl.nl/(...)n-nieuwe-soundtrack/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190055914
GeenStijl :')
pi_190057256
Daddy is wel echt een prachtig nummer. Benieuwd naar het gehele album morgen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 november 2019 @ 06:55:03 #131
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190063133
Luister 'm nu op Apple Music.
Ben licht positief verrast. Staan zeker een paar mooie tracks op.
Enkele tracks zou ik kunnen verwachten op de playlist in een Wereldwinkel terwijl ik daar een fair trade chocola reep koop.
16 tracks met slechts 53 minuten op 2 CD’s is m.i. wat magertjes. Had meer in kunnen zitten.

Gratis booklet (PDF) via de officiële website van Coldplay:
https://www.coldplay.com/download-the-everyday-life-booklet/

Recensies uit de grote landelijke dagbladen:
https://www.volkskrant.nl(...)t-overeind~b2c89ab9/

https://www.parool.nl/kun(...)m-te-horen~b3bbb911/

https://www.telegraaf.nl/(...)ch-en-teleurstellend

[ Bericht 10% gewijzigd door CoExist op 22-11-2019 08:00:44 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190063805
het is weer iets heel anders dan alle voorgaande albums. Even wennen, maar vind het toch wel bijzonder album. Vrij rustig allemaal. Gevarieerd. Geen stadionvullers gelukkig. Leuk voor hier en daar, maar ik hoef niet zo van die meezingers steeds. Leuk om nog even Orphans erop te zetten, wat nog even verwijst naar de vorige albums. Daddy heeft me tot nu toe het meest geraakt.

De recensie van Parool verwoord het goed :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_190064322
Mooie plaat hoor :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_191515956
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191682732
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191988677
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:21:37 #138
125414 CoExist
CoeXisT
pi_199310224
Dit nieuwe nummer gaat ook nergens meer over.
Watskeburt met deze band!?

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:22:45 #139
469185 DJ11
Radio 49
pi_199330607
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:21 schreef CoExist het volgende:
Dit nieuwe nummer gaat ook nergens meer over.
Watskeburt met deze band!?

Zoals veel bands kwam ook Coldplay ooit op de T-splitsing: jezelf blijven en genoegen nemen met afnemend commercieel succes, of je sound aanpassen aan de hitlijsten en commercieel zo succesvol mogelijk blijven.

Coldplay koos dat laatste (schaarse uitzonderingen daargelaten), met als resultaat dat hun nieuwste single klinkt als The Weeknd die een matige variant op Dancing In The Dark maakt.
pi_200496283
Heel anders dan Higher Power, het nummer Coloratura (10:19 minuut!):


De afsluiter van het album Music Of The Spheres, dat uit zal komen op 15 oktober 2021.

Hier de albumtrailer:
pi_200508038
15 oktober released Coldplay een nieuw album genaamd: "Music Of The Spheres"

Hun nieuwe single: "Coloratua"
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:27:37 #142
22892 thealterego1
Naaktposter
pi_200544122
Coloratura is echt fantastisch. Lijkt niks in de muziek die ze de afgelopen 10 jaar hebben uitgebracht. Waar ik al een beetje afgehaakt was de laatste tijd (niks mis trouwens met dat een band zich ontwikkelt, maar soms past het dan minder bij je), is dit voor mij echt de Coldplay van de eerste albums, maar dan met het resultaat van hun jarenlange ervaring erdoorheen.
pi_201494186
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:30:37 #144
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_201603026
Coloratura is echt mooi O+
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_201642238
Nieuwe videoclip. Ik vind het maar Coldgay.

Watskeburt met dit!?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_201643228
Ja, het is helaas wel klaar met Coldplay inmiddels ;(
pi_201643247
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:57 schreef Leonos het volgende:
Ja, het is helaas wel klaar met Coldplay inmiddels ;(
Het begon zo mooi 20 jaar geleden met Parachutes...
pi_201643297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het begon zo mooi 20 jaar geleden met Parachutes...
Achja, tijden veranderen :)
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:27:27 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201643544
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:57 schreef Leonos het volgende:
Ja, het is helaas wel klaar met Coldplay inmiddels ;(
Dit is toch al een trend die zich in heeft gezet sinds Mylo Xyloto? (En wat mij betreft was X&Y ook al een vrij saaie LP op een uitschieter hier en daar na)
Ik bedoel, samenwerken met BTS vind ik nog van een hoger niveau dan samenwerken met The Chainsmokers (en van de samenwerkingen met Avicii en Beyonce krijg ik persoonlijk ook jeuk)

Elk leuk liedje wordt tegenwoordig gecompenseerd door meuk aan de andere kant. Maar een OK Computergestuurd album of de popversie van Going Blank Again gaan ze niet meer maken nee, dat is wel zonde.

Maar laten we niet doen alsof Coldplay sinds 2002/2009/2013 niets goeds meer heeft uitgebracht, dat is gewoon niet zo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201752815
Coldplay slaat Nederland ff over. Ik denk vanwege CovidPlay hierzo.



https://www.ad.nl/show/co(...)eldtournee~afe1f6a3/

De nieuwe tour is gepland met een klimaatexpert… ;(

Morgen de nieuwe langspeler van ze. Ben benieuwd.

[ Bericht 35% gewijzigd door CoExist op 14-10-2021 15:24:15 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')