Inderdaad vergeet ik soms dat het hier niet alleen over het nieuws gaat.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel leuk maar hier zie je geen fans van Cameron maar wel een heldenverering van Farage. Dan is het dus logisch dat zijn fans met zijn woorden om de oren worden geslagen?
Mercier en Sperber hebben een theorie ontwikkeld om te verklaren waarom we voortdurend last hebben van denkfouten als het bevestigingsvooroordeel. ‘Het valt op dat we heel vaak fouten maken en zelden van mening veranderen als we alleen redeneren, maar dat we bij anderen de denkfouten wel gemakkelijk zien.’ Ze stellen boudweg dat we ons vergissen over wat redeneren eigenlijk is. ‘De functie van ons redeneervermogen is niet om op ons eentje de waarheid te achterhalen, maar om anderen te overtuigen, en om waakzaam te zijn als anderen ons proberen te overtuigen. Redeneren is bedoeld om in groep te doen, we moeten dus af van het romantische beeld van de eenzame denker. Wie alleen denkt, komt vaak tot de meest absurde conclusies.’quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
Ja, beide partijen hebben er uitspraken over gedaan, dat verandert toch niets aan het feit dat er nu al een kleine 3 miljoen Engelsen een tweede referendum zouden willen?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit wordt toch niet gesteld? Ik zie wel reacties op de ontwikkelingen in Groot-Brittannië.
Als je dan even terug gaat in de tijd zie dat beide kampen vrij odubbelzinnige uitspraken hierover hebben gedaan.
Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Zeer juist. Ook mijn stokpaardje. Als men daarover begint dan stuit men op een muur van stilte.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef Elfletterig het volgende:
Wat linksmensen (waartoe ik mezelf als links van het midden-stemmer NIET reken) nalaten, is het uitpluizen van de effecten van de EU voor de gewone man. Zo geweldig gaat het namelijk niet. Vooral grote bedrijven varen er wel bij. En je weet wel hoe het daar tegenwoordig werkt: zelfs als er miljardenwinsten zijn, worden gewone mensen ontslagen. En het verschil tussen het loon van de gemiddelde werknemer en dat van de topman groeit steeds verder.
Allereerst als dit jouw mening is vind ik dat prima.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, beide partijen hebben er uitspraken over gedaan, dat verandert toch niets aan het feit dat er nu al een kleine 3 miljoen Engelsen een tweede referendum zouden willen?
En nee, het feit dat ik dat post zegt niets over mijn mening over een eventueel tweede referendum.
Wat is er vals aan. Het klopt gewoon.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon weer valse verbanden zoeken om boze dingen te mogen roepen.
Ja. Hoe pijnlijk ook. De ideologische verschillen liggen zo uit elkaar dat er altijd een partij overblijft die zich daarbij het slachtoffer voelt. Inzake de EU kun je niet iedereen tevreden stellen. Zo simpel is het. Daarvoor hebben ze de boel te ernstig voor verkloot.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als de uitslag andersom was geweest en Farage nu een tweede referendum had geëist dan had je ook gevonden dat hij zich bij de uitslag moest neerleggen?
De referendumwet heeft de minister-president niet specifiek deze verplichting opgelegd.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Rutte vooraf of zelfs achteraf moest zeggen of dat referendum raadgevend of bindend was. Hij moest volgens de wet direct na het referendum een beslissing nemen en de wet ratificeren of intrekken. Dat heeft hij niet gedaan. Een hele andere situatie was dat.
Reëel gezien kan dit ook niet, want aan deze emoties toegeven wekt een neverendum in de hand.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja. Hoe pijnlijk ook. De ideologische verschillen liggen zo uit elkaar dat er altijd een partij overblijft die zich daarbij het slachtoffer voelt. Inzake de EU kun je niet iedereen tevreden stellen. Zo simpel is het. Daarvoor hebben ze de boel te ernstig voor verkloot.
De democratie heeft gesproken en geoordeeld. Men heeft een meerderheid voor Brexit gestemd dus moet men zich nu richten op de komende onderhandelingen. Terug draaien heeft geen zin want daarmee schoffeer je een eerdere uitkomst. Daar is niemand bij gebaat.
Dat maakt toch ook niet uit?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Allereerst als dit jouw mening is vind ik dat prima.
Verder denk ik zelf dat ondanks de nieuwe werkelijkheid Cameron heel duidelijk is geweest aan het parlement hoe de afwikkeling eruit gaat zien.
Ik zie voorlopig niet in dat hij van standpunt gaat veranderen. Ik zie ook nergens aanwijzingen dat hij terugkomt op hetgeen hij in het parlement hierover heeft ingebracht.
Heel veel VVD-en PvdA kiezers voelde zich bedrogen toen ze samen een coalitie aangingen. Dat moest omdat de uitkomst dit vergde. Men had toen ook kunnen zeggen, we doen het nog maar eens over, maar dat is natuurlijk niet democratisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Reëel gezien kan dit ook niet, want aan deze emoties toegeven wekt een neverendum in de hand.
Haha, ja als je voorstaat reageer je zo. Maar goed, aan de ene kant vind ik een tweede referendum inderdaad vette onzin, maar aan de andere kant is het misschien wel goed om bij grote beslissingen een verificatie-referendum te houden. Zo'n eerste uitkomst is wellicht een wake-up call en in een tweede blijkt dan dat een werkelijke meerderheid van de bevolking toch een andere mening is toegedaan. Bij VVE vergaderingen wordt de eerste ook standaard verzet bij gebrekkige opkomst en is de tweede pas rechtsgeldigquote:Op zondag 26 juni 2016 09:52 schreef damian5700 het volgende:
En jij weet ook hoe daarop door het 'Remain-kamp' is gereageerd?
Ik weet niet precies waar (of überhaupt of) ik dit beweerd hebt, maar het klopt inderdaad dat het feit dat er al bijna drie miljoen Engelsen een tweede referendum willen nieuwswaardig is.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt toch ook niet uit?
Maar dat verandert niet aan de nieuwswaardigheid van het feit dat er al bijna 3 miljoen Engelsen een tweede referendum zouden willen.
Mijn mening daarover heb ik nog helemaal niet gegeven, en die doet er ook niet toe.
Dat het speelt is waar het om draait, en de snelheid waarmee deze petitie getekend wordt in combinatie met de gebieden waarin men tekent lijken wel aan te geven dat er al spijt is over de Leave stem die mensen gedaan hebben.
3 miljoen al? Wouw.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie anders ook niemand voor een nieuw referendum pleiten.
Ik zie mensen wel weergeven dat er in de UK inmiddels een kleine 3 miljoen mensen zijn die wel een tweede referendum willen.
Wettelijk gezien als er meer dan 100.000 handtekeningen zijn, is het parlement verplicht zich erover te buigen.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:43 schreef agter het volgende:
[..]
3 miljoen al? Wouw.
Hebben ze er wettelijk eigenlijk recht op, op een nieuw referendum?
Geen idee hoe dat zal gaan, het maakt het wel heel interessant.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:43 schreef agter het volgende:
[..]
3 miljoen al? Wouw.
Ik vind het maar raar. Als het straks 1-1 wordt, daarna 2-1 door weer een 52/48. Gaan ze dan door, net zo lang tot het verschil 2 is?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:43 schreef agter het volgende:
[..]
3 miljoen al? Wouw.
Het was voor de verkiezingen al overduidelijk dat deze coalitie gevormd zou worden. Daar als kiezer boos over zijn is erg naïef...quote:Op zondag 26 juni 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Heel veel VVD-en PvdA kiezers voelde zich bedrogen toen ze samen een coalitie aangingen. Dat moest omdat de uitkomst dit vergde. Men had toen ook kunnen zeggen, we doen het nog maar eens over, maar dat is natuurlijk niet democratisch.
Dat moeten ze sowieso, de Britten moeten gewoon zo snel mogelijk moven.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Als het klopt dat veel buitenlanders die petitie hebben ondertekend, dan moet de politiek die oproep gewoon links laten liggen.
De opkomst van de PvdA was niet voorspeld. Het was Roemer die in eerste instantie als gedoodverfde kandidaat werd genoemd. Toen werd Roemer gepiepeld door de publieke omroepen met zijn bekende zorgdebat tegen Rutte. Eén zin werd er steeds uitgehaald en herhaald en herhaald.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het was voor de verkiezingen al overduidelijk dat deze coalitie gevormd zou worden. Daar als kiezer boos over zijn is erg naïef...
Overigens is nieuwe verkiezingen als er geen coalitie gevormd kan worden best normaal in sommige landen. Volgens mij kiezen de Spanjaarden nu weer omdat ze er niet uitkwamen. En ook bij Griekse crisis hebben we dit gezien, daar is het zelfs wettelijk vastgelegd dat nieuwe verkiezingen volgen als ze niet binnen bepaalde tijd een coalitie weten te vormen.
Ze kunnen er sowieso niet zoveel mee. Leuke manier om je af te reageren maar de kiezer heeft gesproken en de Britse regering moet aan de slag.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Als het klopt dat veel buitenlanders die petitie hebben ondertekend, dan moet de politiek die oproep gewoon links laten liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |