Dus als de uitslag andersom was geweest en Farage nu een tweede referendum had geëist dan had je ook gevonden dat hij zich bij de uitslag moest neerleggen?quote:Op zondag 26 juni 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere uitkomst geldt, ongeacht het verschil klein is. Iedereen weet dat het een nek aan nek race zou worden en om die reden vind ik de eerdere uitspraak van Farage onverstandig. Maar Farage spreekt hier voor zichzelf, niet voor al die exit-stemmers.
We weten allemaal dat wanneer de uitkomst omgekeerd zou zijn geweest het kamp van Bremain nooit zou instemmen met een herhalingsreferendum. Waarom zou dat dan nu wel het geval moeten zijn? Dat argument heb ik nog niet gelezen.
Ik begrijp dat het voor de Schotten pijnlijk is, maar tegelijkertijd heerste het anti-EU sentiment allang voordat de Schotten kozen om bij GB te blijven.
En jij weet ook hoe daarop door het 'Remain-kamp' is gereageerd?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Was het niet het brexit kamp zelf dat bij 52-48 remain eigenlijk al min of meer een tweede referendum eiste? Dat ze vonden dat dat zo close is, dat het geen winnaar mag opleveren.
48-52 is andersom toch precies hetzelfde?
quote:De premier gaf zelf aan dat er absoluut geen sprake zou zijn van een tweede referendum. ‘Dit is een beslissing die we maar een keer in ons leven kunnen nemen,’ zegt een woordvoerder van Cameron. ‘Het is een referendum, geen neverendum.’ Een woordvoerder van Britain Stronger In Europe, de anti-Brexit-campagnegroep zei: ‘Dat Farage de stem van het Britse volk wil negeren is kinderachtig en ondemocratisch.’
Tja, wat is zo spoedig mogelijk als het om het opstellen van wetten gaat? Zelfs de Nederlandse oppositie werd het daar niet over eens...quote:Op zondag 26 juni 2016 09:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Feitelijk is er een derde optie door de premier gecreëerd.
'Zo spoedig mogelijk' laat eigenlijk weinig aan de verbeelding over, maar wordt al tot het uiterste opgerekt om in de komende maanden te onderhandelen.
Volgens de wet is het ondubbelzinnig omschreven ratificeren of intrekken. Onderhandelen komt niet in dit artikel voor.
Volgens mij pleit hier ook niemand voor een nieuw referendum. Maar is het wel leuk om al die fans van Farage hier eens te confronteren met de uitspraken van hun held...quote:Op zondag 26 juni 2016 09:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En jij weet ook hoe daarop door het 'Remain-kamp' is gereageerd?
[..]
Gezien de eenvoud van een intrekkingswet is maanden in ieder geval niet 'spoedig' genoeg.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wat is zo spoedig mogelijk als het om het opstellen van wetten gaat? Zelfs de Nederlandse oppositie werd het daar niet over eens...
Dit is arbitrair, maar het lijkt er stellig op dat het uitstellen verband houdt met het voorzitterschap.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wat is zo spoedig mogelijk als het om het opstellen van wetten gaat? Zelfs de Nederlandse oppositie werd het daar niet over eens...
De post waarop ik reageerde ging niet over 'hier'. Ik liet alleen maar zien dat 'daar' beide kampen in de campagne uitspraken hebben gedaan waarmee we hen nu, na de uitslag, om de oren kunnen slaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij pleit hier ook niemand voor een nieuw referendum. Maar is het wel leuk om al die fans van Farage hier eens te confronteren met de uitspraken van hun held...
Is dat zo? En wat is dan wel spoedig genoeg?quote:Op zondag 26 juni 2016 09:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gezien de eenvoud van een intrekkingswet is maanden in ieder geval niet 'spoedig' genoeg.
En andersom natuurlijk ook. Maar dat is voor jou weer niet zo leuk he?quote:Op zondag 26 juni 2016 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij pleit hier ook niemand voor een nieuw referendum. Maar is het wel leuk om al die fans van Farage hier eens te confronteren met de uitspraken van hun held...
Dat je er alles aan doet om de aandacht van de dwaasheid van de rechtspopulistjes af te leiden zal inderdaad niemand verbazenquote:Op zondag 26 juni 2016 10:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De post waarop ik reageerde ging niet over 'hier'. Ik liet alleen maar zien dat 'daar' beide kampen in de campagne uitspraken hebben gedaan waarmee we hen nu, na de uitslag, om de oren kunnen slaan.
Voor wie denk jij dat je allemaal spreekt?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat je er alles aan doet om de aandacht van de dwaasheid van de rechtspopulistjes af te leiden zal inderdaad niemand verbazen
Want hier zijn fans van Cameron of labour te vinden?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En andersom natuurlijk ook. Maar dat is voor jou weer niet zo leuk he?
Wie zou het dan wel verbazen denk je?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voor wie denk jij dat je allemaal spreekt?
Iedereen kan hierover opmerkingen of meningen plaatsen, ondanks jij meent te moeten stellen dat niemand pleit voor een nieuwe referendum.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Want hier zijn fans van Cameron of labour te vinden?
Ik heb hier ook eigenlijk amper iemand voor een nieuw referendum zien pleiten. De meeste tegenstanders van een Brexit hier hebben zelfs aangegeven geen nieuw referendum te willen...
Ik kan me herinneren dat Donner binnen een paar weken een spoedwet er doorheen ramde toen bleek dat de ID-kaart gratis verstrekt moest worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat zo? En wat is dan wel spoedig genoeg?
Dat vind ik niet sterk om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden.quote:
Ik zie anders ook niemand voor een nieuw referendum pleiten.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Iedereen kan hierover opmerkingen of meningen plaatsen, ondanks jij meent te moeten stellen dat niemand pleit voor een nieuwe referendum.
Voor wie zou het dan niet leuk zijn en waarom, zoals wordt bepleit?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Iedereen kan hierover opmerkingen of meningen plaatsen, ondanks jij meent te moeten stellen dat niemand pleit voor een nieuwe referendum.
De bezoekers van dit forum die jouw postgeschiedenis en daarmee houding een beetje kennenquote:Op zondag 26 juni 2016 10:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet sterk om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden.
Jij hebt het over 'iedereen', dus ik ben heel benieuwd voor wie (allemaal) jij denkt te spreken
Dit wordt toch niet gesteld? Ik zie wel reacties op de ontwikkelingen in Groot-Brittannië.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie anders ook niemand voor een nieuw referendum pleiten.
Ik zie mensen wel weergeven dat er in de UK inmiddels een kleine 3 miljoen mensen zijn die wel een tweede referendum willen.
quote:'Wie denkt dat een nee-stem bij het referendum tot een heronderhandeling leidt, heeft het fout.' Dat heeft de Britse premier David Cameron aan zijn parlement gezegd.
quote:Maar daar is niks van aan, zegt de premier. 'Ik ken koppels die een scheiding in gang hebben gezet, maar ik ken er geen enkel dat begon te scheiden met als doel daarna weer samen te komen', zei hij. 'Dit is een simpel democratisch proces. Blijven we of vertrekken we? Een tweede referendum met een heronderhandeling staat niet op het kiesblaadje.'
Het is ook maar net hoeveel prioriteit je het geeft. Er stond niets in de brand. Dan kan ik me voorstellen dat je de reguliere procedures voor een nieuwe wet volgt. Dan ben je zo maanden verder.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Donner binnen een paar weken een spoedwet er doorheen ramde toen bleek dat de ID-kaart gratis verstrekt moest worden.
Heel leuk maar hier zie je geen fans van Cameron maar wel een heldenverering van Farage. Dan is het dus logisch dat zijn fans met zijn woorden om de oren worden geslagen?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit wordt toch niet gesteld? Ik zie wel reacties op de ontwikkelingen in Groot-Brittannië.
Als je dan even terug gaat in de tijd zie dat beide kampen vrij odubbelzinnige uitspraken hierover hebben gedaan.
Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Ik vind het niet sterk dat je mijn postgeschiedenis inzet maakt van jouw argumentatie. En bovendien is het ook grootspraak alsof 'de bezoekers van dit forum die jouw postgeschiedenis en daarmee houding een beetje kennen' dezelfde mening als jij hebben.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De bezoekers van dit forum die jouw postgeschiedenis en daarmee houding een beetje kennen. Het is immers een mooi repeterend patroon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |